Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I dag
  2. Jeg har hatt en god uke, selv om det ikke akkurat synes på vekten. Tror det har mest med veskebalanse å gjøre, og kanskje også litt syklus. Velger å skrive vekten likevel, så får vi håpe på nedgang neste uke. Nådde treningsmålet mitt (ble faktisk to turer) og mulig det derfor sitter litt ekstra vann i musklene. Jeg kjenner godt at jeg trener for fullt igjen etter tre uker nedstenging. Ikke akkurat støl, mer sliten i muskulaturen. Klarte fast kveldsåltid tre kvelder, så nesten der. Men har nok spist for mye i helgen. Det nytter ikke å slippe fokus 2-3 dager altså, jeg kan nok ikke tillate
  3. Siste uke
  4. Sukk. Har ikke vært helt fokusert den siste uka. Har ikke småspist, men spist for mye på kvelden!!! OG spist nøtter. Helt umotivert til trening av noe slag. Blir bare turer med hunden. Finner ikke lyst til å «ta i». vel, vel. Satser på at den «lysten» dukker opp ved en anledning 😂 Jobbehelg, aftenvakter... nydelig vær, skulle gjerne hatt fri, ja.
  5. Registrering kommer en ikke utenom, enda så kjedelig det er. Særlig viktig for det som skjer på kvelds tid.......
  6. Kommet litt ut av modus. Dagene går, ting tilpasses bruk av Venstre hånd, tar tid. Merkelig hvor stor bruk man har for Høyre tommel, til alt mulig. Balanse tilogmed. Men skal ikke klage, kunne vært mye værre. Går en skikkelig tur med hund hver dag, og prøver litt annet småtteri ved siden av. Vekta står stand by på 70. Idag våkna lysten til å ta vekk det 7 tallet...skal prøve på det i helga!
  7. Tilbake på 59-tallet igjen nå heldigvis, men med så lite aktivitet som jeg har nå så må jeg virkelig knipe igjen på kaloriene altså. Har foreløpig et snitt på 1500, så jeg bør nok gjøre et realt forsøk på å holde meg der. Absolutt alle klærne mine passer igjen i str 36/38 og jeg er superfornøyd med det. Det eneste er at jeg har blitt så "magete" Er liksom den pølsa rundt livet som ikke vil bort. Det er ikke så pent når det tyter ut av lave bukselinninger. Ser det ekstra godt når jeg har på meg t-skjorte og jeans. Må få trent magen litt ekstra tror jeg. Det får bli målet mitt nå frem mot somm
  8. De sier: Det er når kurset er over at den store jobben begynner. Jeg har gått en del GR kurs, men aldri mer enn 3 kurs etter hverandre. Nå tror jeg at jeg kan alt jeg trenger å kunne, må bare bruke det. Vet at jeg må kutte ned på karbohydratene, Har best vektnedgang når jeg klarer å holde 1/3 av fett, proteiner og karbohydrater, Det krever aktiv bruk av dagboken. Min GR kursleder hadde aldri hørt om at jeg skulle redusere på karb slik min lege foreslo. Da fant jeg ut at hun ikke var særlig oppdatert. Jeg gikk ned 5 kg på de to første kursene og på de 3. kurset gikk jeg ikke ned noe. 5 kg
  9. Navn Maxvekt uke6 uke7 Uke8 Uke9 Uke10 Uke11 Uke12 Uke13 Uke14 Uke15 Total Nedgang Mål Joda 96,7 13,30 73 Mia-53 101,7 100,8 101,1 101,3 101,9 101,1 101,7
  10. Ny veiedag og +0.5. Det er ikke lett dette. Denne uka vet jeg hva som ligger bak. Etter 3 dager med smerter og voltarol og ispose og varmepose og dårlige netter så begynte det å bli bedre. Da kom sjokoladetrangen. Idag har jeg ikke bakt kanelsnurrer😁😁😁 Men brukte opp surmelk og lagde lapper. Vi hadde kaffi og min mann spiste lapper og jeg spiste 3 stk. Fiber knekkebrød med cottage cheese og hjemmelaget appelsinmarmelade med diasukker. Jeg greide den dagen. 👏👏👏👏 Da jeg gikk ned 20kg gikk jeg på 5-6 GR kurs. Gikk stabiliseringskurs, men det var vanskelig å holde når kursene var sl
  11. Skal bli godt å bli ferdig m operasjon imorgen. En blir sliten og lei. Og så kom vinteren tilbake, helt hvitt. Ligger litt igjen. Men våren ligger på lur, og Plutselig! Blir det bikinivær! Det har hendt før! Mange ganger! Har vel ikke så mange bikinier mer, men iallefall masse fine sommerklær i str 38! Og aldri i liver om jeg skal kjøpe noe større!🤗
  12. Dette skrev du i 2012: Hvordan klarte du å gå ned de 20 kg.?? Du veier vel omtrent det samme om i 2012. Bedre enn meg for jeg har gått opp 5kg. Jeg har som mange andre gått ned og opp, ned og opp og siste gang ned for 2 år siden. 20 kg. forsvant og nå er 17 kommet på. Jeg greide å stoppe før jeg kom opp i det som var min høyeste vekt noen gang. Takker fornuften som slo inn og fikk meg på kurs. Jeg er nå 100, 7 kg ved starten og har som mål å bli 80 kg.
  13. Er inne på tanken om jeg skulle begynne å gå 30 min morgen og kveld. Vet jeg er for stillesittende og alderen gjør vel at det er så laaaangt mellom tanken og handlingen. Ei jeg gikk på GR kurs med gikk 30 min hver morgen rett etter den første kaffekoppen. Fikk igang forbrenningen. og gikk ned mye. Sikker veldig lurt Med tanke på om vi skremmer bort noen fra tråden, så tror jeg de er like oss. Vi kan støtte, men jobben må de gjøre sjøl. Ja. Jeg kan fortelle deg hva du skal gjøre og forvente at du melder vekt. Men jeg får ikke stoppet det du putter i munnen. Jeg hadde ikke turt å
  14. Tidligere
  15. Ikke en helt optimal helg for min del, for det ble skikkelig kalorifest På fredag så landet jeg på litt over 2000 kcal, mens på lørdag fikk jeg ikke ført opp noe som helst. Tror nok jeg sikkert havnet på det samme, om ikke mer. Vet ikke helt hva som skjedde jeg, men ting tok litt av kan man si. Ny uke nå og nye muligheter igjen. Ikke så veldig pent tall på vekten i dag, men skal krype langt ned på 59-tallet igjen denne uka. Farlig å sluntre unna med tellingen i hvert fall. Vekten viser 60 kg blank i dag. Ikke noe å rope hurra for siden jeg var en god del lavere før helgen, men det er all
  16. Det er ikke enkelt dette her. Å skulle få til varig livsstilsendring. Jeg jobber meg ned litt en stund, og så siger kiloene sakte på igjen. Nede og lukter på tosifret, og så holder ikke motivasjonen lenger. Treningssenteret har vært stengt, og jeg har ikke mobilisert krefter til å gjøre noe annet i stedet. I påsken har vi kost oss med god mat og vin og litt for mye snop. Så da går det som det må gå. Har veldig lyst til å gå med bunaden min på 17. mai, selv på vår lille feiring. I fjor var jeg nede på 100 kilo og da fikk jeg den akkurat på. Så bør nok ned dit om det skal være håp i år ogs
  17. Har sjekket litt opp i kaloribehov. Mellom 1150-1300. Det fikk jeg meg en å Ha opplevelse. Det er ikke mye. Ikke rart da at jeg sliter. Må nok sette meg ned og ta meg en alvorsprat med meg selv. Ny dag i morgen, søndag og litt roligere rundt meg. Jeg prøver👍👍👍
  18. Vi er på stedet hvil . Jeg er akkurat som deg. Har 3 dager nå med vann i kneet og sabla vondt. Bedre idag etter voltarol smøring og is og varmebehandling. Er jo for tung og det gjør det ikke bedre. Er inne på tanken om jeg skulle begynne å gå 30 min morgen og kveld. Vet jeg er for stillesittende og alderen gjør vel at det er så laaaangt mellom tanken og handlingen. Tror også koronaen påvirker oss. Jeg er bare så sjeleglad det ikke er verre. Det er bare i hodet det sitter. Jeg er ikke egoistisk nok. Igår klikka jeg på påskesnop til halv pris. Naboen var innom igår og hun hadde sp
  19. Påsken her har vært som vanlige helgedager. Ingen spesielle utfordringer, men det har ikke hindret med i å gå litt opp. Av og til blir jeg nesten på gråten. Har sydd nytt liv til bunaden min, men ikke sydd sammen i sidene eller montert på skjørtet, Trodde virkelig jeg skulle ha komme nedi 85 i år. Har prøvd i flere år nå. Noen år har jeg lånt en bunad a datteren 17. mai og andre ganger har jeg hatt på med en sort buksedrakt - jeg spiller i korps. Eller hadde jeg sikkert ikke gått ut. Har prøvd 5:2 dietten, men holdt ikke en hel dag. Blir svimmel og uvel om jeg blir for sulten. har f
  20. Navn Maxvekt Uke4 Uke5 uke6 uke7 Uke8 Uke9 Uke10 Uke11 Uke12 Uke13 Uke14 Total Nedgang Mål Joda 96,7 13,30 73 Mia-53 101,7 101 100,4 100,8 101,1 101
  21. Styrketrening er gull verdt, Løffen. Jeg er sikker på at du ser helt smashing ut i de kjolene selv om du egentlig vil litt mer ned. Kanskje du har vært litt for streng med deg selv? Hva om 63-64 faktisk er helt passe for deg? Stabil vekt er jo også bra! Det er først når vekten øker at vi virkelig må gjøre noe med det. Flink er du Du trener og står på! Har nå bestemt meg. Dersom vekten fremdeles er godt nede på 59-tallet på mandag, så skal jeg øke inntaket opp til 1500 kcal. Selv om jeg er forholdsvis inaktiv en stund til, så forbrenner jeg jo 1500 pr døgn vil jeg tro. Polarklokka sier 1
  22. Hei Bluegirl. Jeg sitter med tårer i øynene, etter å ha lest innlegget ditt. Det er sjokkerende å lese dine ord, hvor jeg til punkt og prikke går igjennom og føler på akk det samme som du gjorde i 2010. Jeg er 26 år gammel. Fikk konstantert brystkreft i oktober 2020. Livet endret seg helt.. Jeg er nå halvveis i cellegift behandligen. Hvor jeg etterpå skal ha stråling. Og 1 års HER2 behandling. (Jeg måtte ikke fjerne brystet). Jeg har gått opp 10kg nå. Og sitter med samme PANIKKEN du beskriver du hadde i 2010. Jeg føler meg hjelpesløs.. hvor jeg føler meg kvalm og
  23. Høres ut som en god plan du har med maten Lillemor 😇 Jeg er ikke i nærheten av et så bra kosthold, jeg har dette evige søtsuget.... Men i perioder så er jeg flink da. Vekten er fortsatt på 63,6 kg og det er ikke greit egentlig... burde gått mer ned, men jeg går ihvertfall ikke opp i det minste. Ellers så må jeg bare leve med en litt "kaotisk " hverdag fremover også.... håper å kunne ha det litt bedre om ikke så lenge.. slike ting gjør jo at en mister litt fokuset og en har mer enn nok med det... Men likevel i går prøvde jeg på sommerkjoler mine og de satt pent på.
  24. Det er godt gjort å være på nattevakt og stå imot sånne fristelser! Tar ikke natt mer, men husker godt hvor fysen man ble sånn i firetiden..... Tenker at det er småspisingen som er den største fienden for oss med evige vekt opp og ned problemer... Og alle unnskyldningene.... Sånn er det iallfall for meg. Står nå i kø for tommeloperasjon, faste fra 12 natt og til kl 09. Ble ikke noe idag heller. Skal prøve å ta noen « lette « dager nå, i ventetiden. Er forresten ganske plundrete å lage mat også, med gipsa høyrehånd. Aldri så gærent, ....🤓 Ha en fin helg🤗
  25. Så bra, Enna! Det med å takke nei er det eneste som fungerer. På jobben hos oss har det alltid stått godsaker fremme, men jeg har bare lært meg til å overse det. Det tilhører ikke meg liksom 🙊😅 God langhelg til deg!
  26. Tusen takk, Løffen! Ja, dette er svært gledelig Det har jo vært litt tøft til tider, men så har jeg hentet meg inn igjen før det har gått altfor galt. Tror mye ligger der. En vanlig dag med ca 1300 kcal kan se slik ut som f.eks gårsdagen: Frokost 07.30 228 kcal: 1 stk hjemmebakt havrerundstykke, lettsmør, bittelitt syltetøy uten sukker, 1 lite glass sk. kulturmelk Lunch 11.30 240 kcal: Salat med 1 egg og 0,5 stk avokado, agurk, tomat, salat, paprika. Mellommåltid x 2 (en mellom lunch/middag og en litt senere på ettermiddag/kveld) 184 kcal: 1 banan, 1 appelsin Middag
  27. Her sitter jeg på nattevakt og som vanlig (!) bugner det av kaker, kjeks og sjokolade. Men jeg er stanhaftig. Sier til meg selv at i dag skal jeg ikke ha noe. Kanskje en annen gang, men ikke i dag. om 7 (egentlig 6,5 t) timer er nattevakten slutt, og da har jeg fri fram til mandag. Det blir såååå bra 🥰. sov godt dere andre.
  28. Så fantastisk å se resultat av din beinharde jobbing!!! Gratulerer!!!
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...