Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Så flinke dere er! 👍 Bra noen er det for å si det sånn. Jeg begynte bra, men skjønte raskt at det ikke går. Kroppen min protesterer veldig på alt som heter vektnedgang for tida. Så jeg tror jeg bare får droppe det inntil videre. Så da får jeg gå for å holde vekten isteden Vekten idag var 69.9 kg, noe som er helt ok med tanke på at det månedlige kommer snart. 😕 Ønsker dere alle en strålende uke!
  3. God mandag ☺️ I morges veide jeg 81,8kg(ned 2,2 kg)og var gått inn 10 cm til sammen. Inn 2 cm rundt rygg, inn 2,5 rundt midje, inn 3,5 cm rundt sideflesket, inn 1 cm over hofte og inn 1 cm rundt låret. Det merkes faktisk på klærne. Jeg hadde mensen da jeg startet, og har hatt noen frukt/grønt dager. Eneste godis er noen gram 70% sjokolade på lørdag. Jeg har 7 timer tur/lett styrke/sykling til sammen denne uka. Målet til i dag var at dongeribuksa som jeg kjøpte for noen uker siden skulle føles behagelig på igjen, og det gjorde den. Jeg nyter det flotte resultatet, vet at så mye ned og inn er som følge av at jeg akkurat har startet slanking og har kvittet meg med mye vann samt frukt/grønt dager med få kalorier. Men det gir meg motivasjon til å forsette. Håper det går bra med dere☺️
  4. Ja det er tøft og vanskelig! Men godt at vi gjør det vi kan. Annet kan vi ikke gjøre! Jeg spiser Propudding 40 g av det, og lett vanilje uten sukker. Eller så lager jeg gele med 8kcal per 100g. Eller så lager jeg plommepai oppskriften, bytter ut sukker med sukrin og bruker ekstra mager kesam. Er mye gode oppskrifter på roede. Legger du inn alt du sier på appen?
  5. Klokketårn på 75,8 på fredag og var utrolig fornøyd med det!!! Så ble det liksom helg og i dag - mandag morgen.... 3 aperol spritz, 1 flaske hvitvin, cashewnøtter, peanøtter, potetgull, vaffel, oster senere.... 76,6 kg. Jeg sier bare på en svært forslitt måte: Erre MULIG!!!! og mulig er det, men «heldigvis» er det mandag, så det er bare å bite tenna sammen og skikke seg ordentlig. Har fri, skal være litt huslig (bare litt 😉), komme meg ut med hunden og kanskje dra en tur til byen. Husker ikke sist jeg var det... vel, vel det finnes flinke folk og dere er mine forbilder. Ha en fin dag ALLE folk. Vi fortsetter. enna
  6. Jadda Vekten svingte heldigvis ned, masse ned for min del. Viste hele 1 hel kg ned fra forrige mandag Ble utrolig glad da jeg så 65,6 kg. Så vanvittig glad for at mine utskeielser tidlig i forrige uke ikke ble katastrofalt. Jeg må rett og slett fortsette med å telle kalorier og notere ALT. Det er det eneste som funker for meg. Jeg vet jo det fra før, men jeg har hatt så lett for å slutte med tellingen hvis jeg har skeiet ut med noe eller har hatt en sprekk. Jeg MÅ klare å holde fokus. Jeg ser jo at det virker. Har bestemt meg for at denne uken også skal bli bra kalorimessig. Så om jeg skulle få nykker slik at jeg blir fysen på noe tull, så får jeg ha i bakhodet at jeg må føre det opp FØR jeg putter det i munnen. Ha ha, høres for enkelt ut når jeg skriver det, men mål må jeg nesten ha. Jeg vet at jeg ikke klarer å gå ned en hel kg hver uke. Er godt fornøyd med 0,5-0,7 kg ned pr uke jeg. Men ned skal jeg. Ser jo nå at jeg kan klare det igjen. Fysisk aktivitet med kondisjon blir det jo ikke så mye av dessverre, men fortsetter med styrketreningen. Ha en super uke dere der ute
  7. I går
  8. Det er forferdelog tøft å måtte endre mye. Nye vaner tar tid, men så godt når man får ting til. Jeg sluttet å spise godter, snop og kaker i sommer. Dette fordi er utrolig vanskelig å moderere meg. Jeg hadde abstinenser i 2-3 mnd, men nå er det helt borte. Jeg koser meg med smoothie og yoghurt med musli/nøtter. Elsker smoothie og minner meg det ofte 💙 Du da?
  9. Jeg har veiedag hver torsdag. Jeg har ikke satt meg noe delmål ennå. Tar en dag av gangen og fokuserer på å endre tankesett og livsstil. Bevisstgjøre forholdet jeg har til mat og energi. Er tøft, for er jo en stor endring. Jeg er spent på hvordan det blir å holde vekten. Håper du når dine delmål! Hva koser du deg med om du skal kose deg?
  10. God søndag morgen. Uken har vært grei. Hadde faktisk en gigasprekk på både mandag og tirsdag, men resten av uken så har jeg ligget på 1300 kcal som jeg skal, inkludert fredag OG lørdag. Jeg rørte ikke så mye som et potetgullflak eller noe usunt i hele helgen. Det er en helomvending her i gården nå. Har veid og målt absolutt ALT siden onsdag morgen. En titt på vekta i dag viser ingen endring siden mandag, så det er litt frustrerende Regner med at det skyldes kalorioverskuddet på mandag og tirsdag. Hadde håpet at jeg kunne redde det inn igjen ved å holde meg på det jeg skal resten av uken, men det ser ut til å gå opp i opp. Får se på veiedagen i morgen da. Uansett, om ikke vekta ikke rikker seg til i morgen så er jeg nå allikevel inne i en god rytme. Kan ikke huske sist jeg ikke overskred kalorinivået i helgene. Så denne helgen satte jeg på en måte en god standard som jeg vil fortsette med. Det føles veldig godt i dag søndag morgen Søvnen har vært litt ustabil de siste nettene. Våkner midt på natten og sover urolig. Vet ikke helt hvorfor, men mulig det er endringer som skjer i kroppen. Siden jeg har dette skadede kneet så får jeg jo ikke trent kondisjon og opp med puls. Kan rett og slett være at jeg ikke får brukt kroppen nok. Jeg trener jo styrke flere dager i uken, men det er antakelig ikke nok for å sikre god søvn. Litt frustrert over det også, men jeg skal høre med fysioterapeuten hvilke muligheter jeg kan ha. Ofte så ser man selv hindringer fremfor muligheter, mens andre kan ha supre og enkle løsninger. Spent på veiedagen i morgen. Vet at vekt kan svinge fra dag til dag. Håper den svinger ned
  11. Hei:) Takk for hyggelig velkomst, dere! ♥️ Veldig koselig. Kikka: takk for tips angående stoffskifte! Hehe, har allerede lagt merke til negativiteten på Internett angående dette temaet. Googlet litt.. Tror jeg skal slutte med det først som sist, og ja, satse på at legen følger meg godt opp. Han har allerede satt opp to nye timer til meg for den labre formen, så har et godt inntrykk. De siste dagene har jeg begynt å registrere mat igjen inne på Roede-appen og nettsidene. Ser at jeg lett bikker 1600 kcal, som er der jeg bør ligge om jeg vil ned i vekt. Jeg må rett og slett komme meg dit, om jeg skal kunne forvente resultater. Og ellers kom jeg meg på en liten, rolig joggetur i går. Det var en stor seier,da det var lenge siden sist. Målet mitt for uka som kommer er å få igang treningsrutiner igjen, samt registere mat hver dag (og selvsagt spise sunnere). Så skal jeg utnytte høstferien til å kunne trene, bruke tid på å lage god mat osv jeg er motivert, og håper at dette blir en opptur! Ha en god søndag, dere:)
  12. Siste uke
  13. Jo takk. Er i grunn fornøyd. Alt ned er bra og jeg slanker meg ikke, jeg prøver å finne min livsstil som funker. Veien er lang og mange kilo. Målet er å kunne føle meg vell med den kroppen jeg har, kunne føle meg vell med lette klær på sommeren og kanskje tørre å ta på en bikini. Jeg har aldri vært tynn og det er nok ikke målet mitt heller. Jeg vil være frisk og sunn med en kropp som jeg er fornøyd med rett og slett. Når har du veiedag og har du satt små delmål? Jeg selv gleder meg for hvert nye tall jeg ser. Og når jeg har gått ned 7 kg er jeg veldig motivert for 3 kg til..osv. nå har jeg jobbet veldig med å få 15 kg unna, klarte det forrige mandag og jeg setter kursen videre til 20 kg. Håper å nå det til jul.
  14. Takk! Gratulerer med 15 kilo! Hvor lang tid har du gitt deg selv på å nå "målet? Er det trivselsvekt eller bmi du går etter? Jeg har funnet ut at jeg skal legge meg der jeg trives og der jeg har best helse. Jeg drømmer om 70 kilo, skulle gjerne vært nede på 60 tallet. Men det er ikke det viktigste. For meg er det helsen og om helsen er god på 70 ja så blir jeg der. Roede har veldig gode oppskrifter synes jeg, jeg er veldig fornøyd med dette. Jeg har forsøkt alt mulig før, slankepiller, keto, shake, og annet. Roede for meg fungerer best.
  15. Åå så flink. 6 kg er utrolig bra på 4 uker. Jeg startet 20 mai/16-17 uka sia trur æ og har gått ned nå 15,3 kg. Jeg er veldig fornøyd. Sluttet å spise snop og godteri 10 juni og syns det funka godt. Spiser ca 2300 kcal og prøver å få til 10000 skritt hver dag. Men der har jeg mer å hente. Ligger vell på ca 7000-8000 i gjennomsnitt
  16. Lørdag. Drar på trening mens J skifter dekk på sin bil. Har ikke vært på Fresh siden onsdag, men vi gikk turen på 50 min i går. Har et par andre ting jeg må gjøre først også. Etterpå i dag skal vi gå til byen for å spise ute, så da blir det ca 2x 40 min eller så, spørs hvem vei vi tar. I rute K66?
  17. Hei! Jeg er på fjerde uka med roede, har gått ned 6 kilo. Har slitt med lite energi og svimmel. Heldigvis er jeg bedre nå. Hvordan går det med deg?
  18. Ja, jeg er her enda. Så bra at vi er flere. Har du holdt på lenge?
  19. Hei mam81! Er du her fremdeles? Jeg skal ned 40+
  20. Da er det snart helg igjen, skal si ukene går fort😅 Jeg veier fortsatt 63,1 kg, men stresser ikke. Jeg ser at jeg kan klare å gå mer ned med å spise riktig. Jeg er ihvertfall på riktig vei, og det er en god følelse. Jeg har bestemt meg for å ha en kosekveld i kveld, med smågodt og sjokolade. Jeg har vært såpass nøye med inntaket, så nå føler jeg behov for en "frikveld"🤭 utfordringen blir å snu i morgen og fortsette med sunne valg. Jobber for å karre meg ned på 62 tallet fra i morgen av.
  21. Her har det vært mye aktivitet! Så gøy 👏😃 Velkommen til deg BreakFree! Her ønsker vi alle velkommen! Veiedag for de fleste er mandag ja, vet fiola ofte veier seg på tirsdager. Jeg legger som regel ut tabell på onsdager og tar da med alle som har kommet med tallene sine innen da Ikke rart at man ønsker å gå ned før en graviditet! Jeg gjorde det samme med første jenta vår, men samtidig hadde jeg også et bryllup jeg gikk ned for i tillegg God helg til alle sammen
  22. Velkommen BreakFree. Håper du får stabilisert stoffskiftet, da vil du forhåpentligvis føle deg bedre. Jeg er også ny her, har veiedag mandag, men tror det er litt forskjellig. Så spennende at dere planlegger smått, det er en fin tid i livet😍 Når du sier det Kikka, så har jeg jo lest foran i tråden at du planla sydukke, håper dagen kommer slik at du får realisert drømmen. Tenk de flotte kjolene du kunne sy til ditt nye jeg. Det er synd at det ikke er funnet en kur for ME, håper dagen kommer for det og❤️ Ellers så kjenner jeg igjen det du sier om følelsen av å være seg selv, og å få bedre selvtillit når man er normalvektig. Jeg håper å komme dit i løpet av året🙏🏻
  23. Hei og velkommen BreakFree! 😊 Leit å høre at du har fått lavt stoffskifte. Håper du har en lege som er dyktig på det, noe som er mangelvare i Norge. Derfor anbefaler jeg deg å lese deg opp på det selv og være aktiv i behandling. Jeg har lært mye på ulike forum, men vil advare deg for det er en del negative folk på stoffskifteforum også. De som er heldige og bli friske på medisiner er ikke alltid like hyggelig med de som ikke er like heldige og ha god effekt av medisiner. Det er mange flotte mennesker der, og mye lærdom. Ville bare forberede deg på å ikke la deg vippe av pinnen om du skulle gå inn på disse forumene. Vil også anbefale deg å få kontroll på stoffskifte før du blir gravid. Når du eventuelt blir det skal du ha tett oppfølging for stoffskifte endrer seg i svangerskapet. Synes forøvrig ikke det er rart med vektnedgag før et eventuelt svangerskap. De sier jo at man har større sjanse for å bli gravid da. 👍 Det å få kontroll på stoffskifte er forøvrig avgjørende i forhold til vektnedgang. Da jeg begynte på medisiner gikk jeg opp 10 kg på en drøy måned. Da spiste jeg ikke godteri, og nesten ikke mat, for jeg hadde ikke matlyst, men vekta gikk rett opp, og der satt den, frem til jeg etter noen år fikk kombinasjonsbehandling, som har vært riktig for meg. Etter det har det vært som med alle andre i forhold til vekt. Man må ha motivasjon og klare å ta fornuftige valg, for å kunne gå ned og å holde vekta. __________ Ayla, jeg har egentlig en belønning som jeg har ønsket meg. Jeg har alltid hatt en drøm om å sy, og hadde faktisk plass på sømlinje for over 20 år siden, men gikk ikke på den, den gangen. Har likevel alltid ønsket å gjøre noe med det. For 3 år siden når jeg begynte å tenke på å prøve å gå ned i vekt, så tenkte jeg at dersom jeg kom under 70 kg skulle jeg kjøpe meg en sømdukke. Det klarte jeg i vår, og har kikket på de, men jeg vet jo at helsa mi ikke tillater at jeg gjør slike ting, så det ville bare blitt noe som jeg kjøpte, drømmer om, men som står ubrukt. 😪 Men dersom jeg blir bedre og klarer å holde vekta, så skal jeg gjøre alvor av den drømmen. Hadde vært gøy å sy seg noen kjoler etc. Har flott symaskin, som jeg nesten ikke har brukt. Og jeg sitter og surfer på nettet og ser på stoffer etc. God til å drømme er jeg. 😄 For meg var vektnedgangen gitt en mye bedre selvtillitt. Føler at jeg er mye mer meg selv igjen. Selv om det er 20 år siden jeg var på denne vekten sist, så er det i dette området som er riktig for meg og min velvære. Så min største belønning har vært at jeg er blitt mer meg selv, og føler meg mer vel i meg selv. Jeg tror at belønninger er viktig. Selv om jeg ikke har realisert min, så var jo planen fortsatt en gulerot, som bidro. Fornuften som gjorde at jeg ikke kjøpte, kom først etter vekta var borte. 😊
  24. Heisann Dette ser ut som en hyggelig og aktiv tråd.. Kan jeg kanskje bli med her, jeg også? Jeg har gått på X antall Roedekurs, med varierende hell, men nå har jeg lagt på meg igjen. På det meste har jeg vel gått ned 10 kilo ved hjelp av Grete Roede. Gikk til og med på Hold vekten-kurs denne gangen, men kiloene har omsider sneket seg på igjen allikevel. Utrolig kjedelig. Uansett - jeg er klar for å ta i et tak! Føler meg utrolig mye trøtt og sliten, og er absolutt nødt til å få snudd på flisa så fort som mulig! Uansett opp eller ned på vekta: Det som fungerer best for meg for å gå NED er uten tvil: - å registerere ALT jeg spiser og holde meg innenfor 1600 kcal - å ha noen å rapportere til, om det så er en kursleder eller et forum! Litt om meg: 32 år, jobber som lærer. Vanligvis alltid vært sunn og frisk, er veldig glad i å jogge, men har kommet litt ut av dette de siste 7-8 ukene, da jeg rett og slett har vært mye trøtt. Har vært en tur til legen og fått påvist lavt stoffskifte. Jeg lå lenge på ca. 85 kilo, noe som passer min kroppsbygning og fasong ganske greit. Da jeg var på 83 kilo for noen år siden følte jeg meg "tynn". Selv om det sikkert er veldig mye vekt for noen, så passer det min beinbygning. Vekt er bare tall! Nå ligger jeg et sted mellom 91 og 92 kilo, noe jeg synes er veldig dumt akkurat nå. Der jeg tidligere la på meg på rumpe og hofter, har jeg nå begynt å legge på meg på magen i tillegg. Det er jeg ikke så glad i. Mitt mål er først og fremst å komme meg ned igjen til 85 kilo og holde meg der. Legg til det faktum at jeg har lyst til å prøve å få barn snart, så skal dere vite at jeg er motivert nok til å ta bedre vare på kroppen min! Kanskje litt teit å "slanke seg" før man blir gravid, men jeg tenker det er greit at startvekta for en graviditet er så lav som mulig, så slipper jeg å slanke meg eeenda mer i andre enden. Jeg må også si at dette med å bli gravid ikke er noe som nødvendigvis kommer til å skje i løpet av de første par månedene (og ja, jeg vet det ikke går an å bestille en baby heller.... tro meg.. ), så jeg synes jeg har tid til å ta av noen kilo. Rett og slett! Mandag dere har som veiedag?
  25. Tre nattevakter unnagjort. Sist natt var det heldigvis ingen fristelser i form av sjokolade, kaker el.l så jeg klarte meg bra. Selv om jeg ikke akkurat har spist etter boka, har jeg holdt meg innafor denne uka og for første gang på lenge føler jeg at noe er bedre. Men jeg har så liten tillit til meg selv at jeg ikke har tro på at det varer. Så jeg får bare nyte så lenge jeg føler det går min vei. I da gikk turen med hunden i et rolig tempo. Kjenner nattevaktene og altfor lite søvn, men nå er det siste natt før helg. Det er meldt rimelig ok vær, så jeg får gjort unna en del i hagen + at jeg satser på tur i skogen. Ellers kan det se ut som at mye skjer i familien, så jeg har spennede tider foran meg... kanskje... dvs spennende er det å gå og vente, men det er ikke sikkert det blir noen endring. Så kanskje jeg er spent uten grunn 😂. Ok har ikke mye fornuftig å komme med, men i morgen tenker jeg at jeg setter vekten inn i skjemaet og prøver å krype nedover derfra. Har et håp om at kommende uke skal gi litt rom for yoga og trening. Enna
  26. Kikka og Helen, så leit å høre at dere har så alvorlige helseutfordringer. Slikt kan gå enormt mye ut over livskvaliteten. Håper dere blir bedre etter hvert❤️ Heldigvis er inntaket av mat viktigst for vektnedgang, det er du et bevis på Kikka. Har du gitt deg selv noen belønning for nedgangen? Hva bruker du som motivasjon for å holde vekta? Selv har jeg sett på en brun bukse og dressjakke som koster litt, men må ha midje, minimalt med sideflesk og slanke ben for å kle den, så den ligger ihvertfall minus 14-16 kilo frem i tid. Mulig den er gått ut av både butikken og moten før jeg når det målet😅 Min motivasjon de neste 8 ukene at jeg skal på ferie og må inn i bikini. Det er ikke yndlingsplagget mitt for å si det mildt. Deretter blir julebord/jul og selskaper motivasjon. Kjoler og skjørt er heller ikke yndlingsplagg, spesielt ikke når jeg er overvektig, men trives bedre med å pynte meg når klærne sitter pent. Håper dere har en fin torsdag ☺️
  27. Vær forsiktig Helen ❤️ Det er pga. trening i arbeidsavklaring for 6 år siden, at jeg ikke lenger kan gå tur. Før det kunne jeg nemlig gå litt tur, og lage litt middag. Det kan jeg ikke lenger. Den gangen hadde det tatt meg 7 år å komme dit at jeg kunne gå litt turer. Så frem til du vet helt sikkert hva det er, så ikke press deg! For dersom du skulle ha ME, så er det ikke sikkert du blir bedre om du gjør mer enn du burde. Man føler seg bedre der og da, og kan også ha positiv utvikling, men samtidig gjøre ubotlig skade. Og det å ligge mesteparten av eller hele døgnet er jo ikke noe hyggelig liv. Så pass på funksjonsevnen din til du er ferdig avklart. Skulle ønske jeg hadde gjort det, men jeg var fast bestemt på at diagnosen var feil, og det var ikke smart. Det å være fornuftig alltid er noe "dritt"! 😉 Og man må følge formen først, og så være litt fornuftig på toppen. 👍
  28. Oi,det ble en skrivefeil på meg,75,6 kg skulle det stå 😂 0,1 kg opp,ikke 1,1 heldigvis😅 Kikka: Ja,heldigvis går det greit å gå ned uten å trene også..hadde vært dårlig stelt med meg ellers.forrige gang jeg skulle ned i vekt,etter første barnet,så trente jeg 5 dg i uken,red aktivt og gikk 1-3 timer tur nesten hver dag.I tillegg til å gå på Grete roede kurs fysisk.Ble naturlig nok veldig gode resultater med både muskler og vektnedgang. Jeg sliter bare veldig med å spise helt riktig i dårlige perioder. Denne gangen er noe helt annet.Etter forrige fødsel så har ikke bekkenplagene forsvunnet,i tillegg til diverse andre plager som gjør at jeg blir syk visst jeg trener over et visst nivå.Blir fortsatt utredet,da de ikke klarer å bestemme seg om det er ME,bektherev og/eller fibromyalgi.har trent meg syk flere ganger de 3 siste årene,og brukt lang tid på å fungere relativt normalt igjen.Men nå har jeg funnet en balanse på to økter i uken(en med fysio) og flest mulig dager i uken på tur i ulendt terreng,asfalt går ikke.jobber hele tiden med å finne ut hvordan få det beste ut av den kroppen jeg har nå.og er evig glad for at det ikke er noe galt med forbrenningen,bare kostholdet i perioder 😅🙈
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...