Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Hei, hei :) Er det noe liv her? Ser du skrev litt slutten av april, Silje! Beklager at jeg har vært helt borte. Det har virkelig vært noen rare måneder. Ja, det har det vel vært for absolutt alle. For min del har jeg gått på Roede gravid-kurs, det synes jeg har vært nyttig. Jeg har absolutt ikke spist bare sunt, tvert i mot. Men det har hjulpet meg å ha noen å kommunisere med om dette med mat & trening, en gang i uka. Har nå gått over på et Hold vekten-kurs med samme veileder, for å holde det litt i gang resten av svangerskapet og i perioden etter fødsel, uten at målet er å slanke seg. Ligger nå på ca. 96 kilo, så et sted rundt 6-7 kilo opp i svangerskapet så langt. Er ellers i god form og har det bra! Hvordan blir drivhus, Silje? :D Høres nydelig ut med egen hage. Det må være et mål i livet å få seg etter hvert! <3
  3. I går
  4. Noen dager får en bare helt sjokk.... som i dag! Gikk på vekta og den viste 138,4! Jeg holdt på å gå i bakken 😅😅 men ja den viste i lb, så det var ikke så ille: 62,7 kg. Men som jeg skvatt!!🤣 Hadde selvsagt håpet å gå litt mer ned, men uka har vært preget av litt for mye inntak🙄 så håper på litt mer ned om noen dager... God helg😊
  5. Siste uke
  6. Rapporterer inn i kveld, siden vi reiser avgårde for pinsen imorgen, fredag. Veide altså 75,7 kg på mandag morgen etter helgas utskeielser. Og jommen har jeg ikke ligget i dvale der siden, hele uka. (Vel, i dag viste den 75,6. Rett skal være rett.) Tror ikke den veier noe oppsiktsvekkende annerledes imorgen på veiedag. Jeg har jogget! 1 gang. Og FOR en grusom joggetur! Det gjorde latterlig vondt i hele kroppen, overalt. Ikke sånn dagen etter eller noe, men umiddelbart etter at jeg kom hjem - og resten av uka. Ha ha! Snakk om forfall. I tillegg har jeg gått noen turer, men alt i alt tydeligvis ikke nok til å utgjøre noen forskjell på vekta. Foreløpig. For hvordan går det med registreringen? Jo, helt strålende! Men selv om jeg samvittighetsfull registrerer hver smitt og smule, dytter jeg jo i meg ting. Jeg har en utrolig craving på alt mulig usunt - og knapt noen kontroll. Til tider føles det nesten manisk. Se her: Mandag - 2003 kalorier (her gikk det bl.a. med en god porsjon Firkløver og en real neve peanøtter... ikke spør meg hvorfor) Tirsdag - 1606 kalorier (dagens unødvendige: iskaffe og en Mellombar) Onsdag - 1580 kalorier (iskaffe, igjen, en haug Mariekjeks og en Tuborg til middagen, sukk!) Torsdag - 1604 Kalorier (svei av 640 kalorier bare på Dr. Oetker pizza, en liten aha-opplevelse der) Målet mitt er altså å ligge på 1300 kalorier i snitt. Et stykke igjen dit, kan man si. Men jeg jobber videre med saken. Imens: god pinse alle sammen!
  7. Kjenner at motivasjonen for stolpejakten begynner å avta, må skjerpe meg nå så jeg ikke forsvinner inn i strikketøy og sofaen igjen, I går ble det bare 5 stolper. og det er første dagen denne uken. Bare 1 TP. Skal ta sykkelen til butikken i dag og ta en ekstra runde på veien dit. Etter at jeg prøvde el-sykkel så bestemte jeg meg for å bruke den gamle sykkelen litt først for å teste ut balansen. Jeg har fylt 70 år og føler at balansen ikke er som den burde være. Nå er det pinsehelg, og håper på bra vær så vi kan komme oss litt ut. Hold fokuset og så rapporterer vi i neste uke.
  8. Vet ikke hva som dukket opp her, men her er ihvertfall listen. Navn Maxvekt uke 17 uke 18 uke 19 uke 20 Uke 21 uke 22 Total Nedgang Mål TP i uken Optimist 105,9 104,70 104,50 104,50 1,40 70 2,00 Fabulisjøs 112,5 75 Mia-53 101,7 103 102,5 103,1 101,3 100,3 100,3 1,40 95 5,90 Minsker'n 89 91,5 88,5 88,5 0,50 SetMeFree 114,2 0,00 84 Smaller 83 84 -1,00 72 Taseline 112,1 108,4 109,2 108,5 109,9 2,20 80 0,00 Toam 93 88,3 87,8 87,3 87,1 87,1 86,9 6,10 75 13,60
  9. Hei, Beklager sen melding denne uka ! Her går det opp og ned som en jo-jo….Har dessverre begynt med litt snikveiing, og det er utrolig "spennende"..., fordi vekta varierer med mer en 1 kg fra dag til dag.. ja, ja... Veiinga ble gjort på mandag, og da var den 88.5, altså ned 0.3..Innimellom, og etter det, så har den vært helt oppe i 89,6... Jeg velger mandagsvekta, så får vi se hva som skjer på mandag !! Holder i alle fall fokus, men kan intensivere mosjon og vanndrikking ! Takk for tålmodigheten, Toam ! God uke til alle dere der ute 😀
  10. Hei, jenter! Så flinke dere er!👏🏻 Ned er ned!😉 Sist uke ble det ikke veiing på meg. Langhelgen ble brukt på sommerstedet og der har jeg ikke vekt. Denne uka står jeg bom stille. Ingen oppgang, ingen nedgang🥴 Har nok truffet et vektplatå sammen med at jeg nok ikke er så streng lengre. Skulle gjerne vært under 70 kg før ferien. Tenker at det hadde vært fint å stabilisert seg der i sommer, og tatt de siste 5-10 kg etter ferien. Vi får se hva som skjer😉 Lykke til denne uka, jenter!☀️ __________________________________________________ Start: 80 kg Uke 1: 78,2 kg (-1,8kg) Uke 11: 72,7 kg (-0,7kg) Uke 2: 77,5 kg (-0,7kg) Uke 12: 72,3 kg (-0,4kg) Uke 3: 76,8 kg (-0,7kg) Uke 13: 72,8 kg (+0,5kg) Uke 4: 75,1 kg (-1,7kg) Uke 14: 71,7 kg (-1,1kg) Uke 5: 74,7 kg (-0,4kg) Uke 15: 71,7 kg (0kg) Uke 6: 74,6 kg (-0,1kg) Uke 16: 70,5 kg (-1,2kg) Uke 7: 74,2 kg (-0,4kg) Uke 17: 71,3 kg (+0,8kg) Uke 8: 73,5 kg (-0,7kg) Uke 18: 70,0 kg (-1,3kg) Uke 9: 73,0 kg (-0,5kg) Uke 19: 70,1 kg (+0,1kg) Uke 10: 73,3 kg (+0,3). Uke 20/21: 70,1 kg
  11. Vekt på mandag var 71,5 kg, -300 g. Går treigt, men rett veg. Lurer på når eg skal få sjå 60 tallet på vekta😅 jaja, stille her inne for tida. Håper folk ikkje har tatt heilt ferie enda😉 Har forøvrig ikkje tenkt å ta ferie herfra, så lenge målet ikkje er nådd. Har du ein vektplan for sommeren, vil eg gjerne høyre den😊
  12. Her var det litt ned, men bra med trim. jeg går på stolpejakt og det blir mye gåing. Ned 0,2 kg og 13,9 TP. Inntaket har nok vært for stort. Jeg tror det går mer enn 6 uker for å innarbeide nye vaner, og da mener jeg at ting blir automatisk. Sist jeg gikk på GR kurs satte de opp doble kurs på 16 uker for å innarbeide nye vaner. For meg er det helt nødvendig å være obs hele tiden på hva jeg dytter i meg. Men nå går det rette veien, kjøper ikke inn sjokolade når jeg er i butikken, men spiser av og til en vaffel om jeg er på kafé. Drikker nesten ikke vin, sjeldent juice, men av og til sukkerfri brus, Mest drikker jeg vann med et par dåper sitron. Har byttet ut middagstallerkenene på kjøkkenet med noen gamle jeg fikk i brylluppspresang for 50 år siden. De er vesentlig mindre. 24 cm i stedet for 27 cm i diameter. Og så forsyner jeg meg en gang.og ferdig med det. Det å spise knekkebrød tar mere tid, er mindre kalorier og metter mer. En kamerat byttet ut brød med knekkebrød og gikk ned 10 kg. Spesielt kjøpebrød metter dårlig synes jeg. Må spise mye mer av det enn av hjembakt. Men her i huset baker vi brød og det har vi gjort de siste 15 årene. På kurset fikk vi beskjed om å spise 3 knekkebrød i stedet for 60 gram brød. Tidligere kurs sa de 4 knekkebrød. Men det bør være litt grovt. Ikke Wasa frokost eller havreknekke. Jeg ser at Minskern ikke har rapportert ennå, så da venter jeg til å morgen med å legg ut tabellen.
  13. God morgen. Dere er så flinke og fokuserte 😊 dette har vært en negativ uke for meg i forhold til det sunne livet. Hotell liv fra torsdag til søndag, klubb mandag kveld og lunch klubb i går. Veldig sosialt men klarer ikke å stå over fristelsene 😐 så i dag viste vekta 109.9 og ingen trimpoeng. I dag var havremelsgrøten med eple og kanel på plass igjen. Og det er jo i tillegg veldig godt. Så nå er det veiing av mat som gjelder, eneste som hjelper meg. Ser du Optimist lurer på hvor lang tid det tar å endre vaner. Eg tror det går mye mer enn både 3 og 6 uker å virkelig innarbeide nye vaner. Veldig lett å falle tilbake til det gamle livet. I dag er det regn og litt surt vær her hos meg, ser de melder finere til helgen. Det pleier å hjelpe på energien 😊 Ha ei fin og sunn uke 🌺
  14. Å du verden, glemte å melde i formiddag. Hadde planlagt å dra gubben ut på tur, men så ble det rydding i stedet. Har funnet ut at det går fint å gå en runde i byen på 30-40minutt. I tillegg litt rokkering og noen vekter for armene. Det har hjulpet. Vekta var uendret sist uke, men i morgen skal jeg måle cm. Og det blir spennende. Har som mål og se 2 sifret neste uke. Trimpoeng denne uka var 5,9. Synes det går bra med maten. Spiser 1 brødskive og 1 knekkebrød til måltidene. Middag går også fint. Veier alt jeg spiser. Eneste jeg ikke fikk veiet var søndag da vi hadde gjester. Kaffimat, alt var uten sukker (dia)så jeg håper det var mindre kalorier i det. Anbefaler dere som vil ned å spise litt knekkebrød, holder bedre på metthetsfølelsen synes jeg. Vi har ikke noe søtt i huset og ikke chips. Det er nok sånn det må være for meg. Vi går videre med fullt pågangsmot. Lykke til videre. Vi står på og dette går bra👏👏👏👏
  15. Tid for rapport. 🙂 Det går greit å kutte ned litt hver dag på kaloriinntaket, slik jeg bestemte meg for. Det er mindre enn det jeg spiste før, men ikke slik at jeg blir desperat (slik jeg ble før). Siste uke ble et gjennomsnitt på 2104 kcal. Hvor lang tid er det man trenger for å innarbeide en ny vane? 3 uker, eller 6? Noen som vet? Vil helst la det gå litt tid før jeg begynner å redusere ennå mer på maten. Vekten i morges sa det samme som sist tirsdag, 104,5. Så ingen endring der. Trimpoengene er det litt verre med, det ble bare 2. Fin uke til dere alle! 👍 😀
  16. Da er vekten nede på 62,8 kg igjen... så er det opp til meg utover uka om den går litt mer nedover....😉 Men i morgen skal jeg i selskap med deilig mat og vin... så ja vi får se...... uansett godt å se 62 tallet!
  17. Vektøkningen var heldigvis bare et blaff, for nå er jeg nede igjen der jeg var forrige mandag. Det var jammen godt å se! Man blir jo så oppgitt av seg selv når det går den gale veien. Heldigvis så kan det snu raskt slik at man er tilbake i rett spor igjen I går var jeg på en nydelig ute-treningstime i solen med treningssenteret. Det var varmt, så vi fikk svettet godt ut. Hadde heldigvis med meg mye vann. I dag blir det kun en tur med hunden. Valpen er det mye fart i, så det blir ganske heftig tur allikevel Om den blir sliten så bærer jeg den.
  18. Lenge siden sist dessverre... Det gikk ikke så bra med lockdown for min del i alle fall. Mye mindre trim og tilbake til gamle (u)vaner. Så nå er vekten tilbake på over hundre. Utrolig teit! Og jeg som hadde planer om 91 før ferien - nå er det helt umulig. Men det er ennå 5 veiemandager i juni, og jeg trenger jo ikke fortsette på over 100 vel? Jeg vil under 98, ned på 97-tallet. Det er et relativt hårete mål, men ikke umulig. Det krever bare at jeg tar en del andre valg. Slutter med fri flyt av mat på kvelden og generelt tar magrere valg. Og øke treningfrekvens fra 1-2 ganger i uken til 4. Det er absolutt mulig. Og premien får være ny bikini
  19. Her går det opp og ned som en jojo. Og sommeren kom idag.... 67 sto det på vekta....Og jeg vil, jeg vil. Skal skrive ned alt fra idag!
  20. Hm, ned mellom 200 og 700 gram. Første veiing sa ned 200, den andre litt senere sa 700. Men ned i alle fall. Hatt en travel helg med oppussing og masse aktivitet, om ikke trim.
  21. Nei og nei for en mandag. Har gått OPP i vekt Skjønner bare ikke at jeg lot det skje. Jeg var jo så strålende fornøyd. Ikke søren om jeg skal opp igjen altså! Fra i dag blir det superstrengt regime og massevis av trening. Jeg er fremdeles på 62-tallet, men det er bare så vidt også. Jeg håper virkelig at dette er mest salt og vann slik at jeg triller tilbake til 62 blank rimelig fort. Har økt en cm rundt livet, men det skal bort igjen i løpet av uken. Det ble jo en del selskapeligheter og det er ikke kroppen min særlig glad for. Jeg har meldt meg på flere treningsøkter denne uken. Jeg skal på trening i dag, på onsdag, torsdag og lørdag. I tillegg så skal jeg gå en del turer. Varmen som plutselig kom nå motiverer meg veldig til å være ekstra flink, for jeg har så mye fint tøy som jeg snart kan bruke alt av. Akkurat i dag så strammer det litt ekstra rundt livet, men jeg er ved godt mot. Jeg vet at jeg klarer dette
  22. Vekt i dag 71,5 kg. Går megaseint nedover om dagen, men det går da nedover. Hatt ei tulle veke og mensen på toppen av det heile. Men ÷300 gram er jo mykje om ein ser det i eit smørpakke perspektiv😉
  23. Gtatulerer med flott nedgang😃 Du er på riktig spor, og viktig å lytte til kroppen.
  24. Oi oi oi, skulle nesten tro vi var i samme selskap i helgen, Enna Vi var hjemme hos noen gode venner og hygget oss i helgen. Her gikk det unna med både vin, cider og øl + masse deilig mat. Det er jo bare så vidunderlig å sitte slik og hygge seg utover de små nattetimer, men så lite heldig for oss som skal ned i vekt... Jeg er nok redd for at mine gode resultater de siste ukene har gått på en smell. Så nå er det bare å ta seg kraftig sammen. Jeg var så lykkelig da jeg lå på 62 kg blank og tenkte at NÅ er jeg endelig i siget og klærne begynte å sitte fint igjen. Hm, jeg vet ikke helt jeg. Føler at morgendagens vekt ikke vil bli et like gledelig syn. Til uken så begynner det heldigvis enda flere treninger/utetreninger på senteret vårt, så da blir det litt mer variert enn kun løping. Jeg har holdt på med veiing av all mat, men akkurat i helgen så gikk det altså litt i ball. Har null oversikt over hvor mye jeg fikk i meg. Jeg vet det skal så ufattelig lite til før jeg stiger i vekt, så er spent på morgendagen. Jeg gjør som dere andre, skal være ekstra nøye nå med å føre opp. Jeg vet at det nytter
  25. En uke siden 17 mai. Sjekket inn på 74,4 i går, heldigvis ned fra 75... men noe mål om 72 til neste mandag kan jeg nok glemme. I går hadde vi besøk av gode venner og jeg bar ut 6 tomme vinflasker i dag morges og vi var fire rundt bordet... Vel, vel - vi hadde det SVÆRT hyggelig. I dag har det blitt en tur ute på nesten 7 km, men ikke så voldsomt tempo, akkurat. Dagens yoga derimot var overraskende tøff... så jeg fikk opp dampen litt der, ja. Jeg hiver meg med deg, Bijou og teller i vei fra i morgen. Ikke noe kake eller kjeks (eller is for den saks skyld) på jobb eller noen andre steder. mandag 20 juli begynner jeg ferie og da SKAL jeg veie 70 kg (aller helst 68, men 70 er innafor). No matter what! Nå skal jeg snart ta dagens siste lille tur med hunden og legge meg TIDLIG. Skal opp på dagvakt 4 dager på rad og det er nokså tøft for meg. Jeg liker best å kunne stå opp kl 6.30 i istedenfor 5.30... men det er ikke noe jeg kan velge. Men det går bra, må bare komme meg i seng tidlig nok. Ønsker alle lykke til med å få godt forhold til kroppen sin og være snill mot den. anna
  26. Ojda. Både Orken og Viljen tok seg en laaaaaang pause her. Men nå kryper jeg altså opp fra korona-hullet mitt igjen, for å si hei. Fortsatt ingen sykdom her i heimen - og fortsatt hjemmekontor, på ubestemt tid. Men hjemmekontor = puddingtilværelse. Det har jeg ettertrykkelig fått bevist de siste ukene og månedene. Vekta har stort sett ligget på 74-tallet siste ukene, bortsett fra den aller siste i forbindelse med ny mensen-runde, da spratt det opp på 75-tallet. Det har vært helg hver dag, omtrent, også på hverdager. Ikke bra. Jeg har til og med begynt å få lyst til å jogge igjen, men skjønner at kroppen må lære seg å gå først... Hø hø! Så denne siste uka har jeg vært flink til å gå turer, i lunsjpauser og på kveldene. Litt av vendepunktet, som gjorde at Viljen kom så smått tilbake, var at jeg satt og leste artikler om folk som fikk korona og ble virkelig syke, og deres vei tilbake til hverdagen igjen, til en velfungerende kropp. Jeg ble sittende og tenke; og her sitter jeg, som allerede har en velfungerende og frisk kropp - og sløser den bare bort og lar den forfalle! Det var en litt trist følelse, nesten litt usolidarisk, i forhold til alle de syke. Men de tankene var nok bare dråpen som fikk det til å renne over, av ymse forhold som til slutt fikk meg opp av stolen. For det som bekymrer meg mest, her og nå, er jo at jeg ikke får på meg et eneste sommerplagg av det jeg har i skapet. Alt strammer. Alt ser forferdelig ut - og det gjør meg smått deppa. Så den helt konkrete planen min er som følger, med trinnvise delmål: 1. Bli kvitt "tønnemagen". Rent konkret er dette kiloene mellom 72-75 på meg. Akkurat de 3 første kiloene, fra her jeg befinner meg. Tønnemagen irriterer meg noe enormt. Den gjør at jeg ser konstant gravid ut i 8. måned og at alle bukser, skjørt og kjoler strammer i livet og sitter helt r**va. (Eller, sitter ikke i det hele tatt.) Strengt tatt har jeg ikke noe midje lenger. Magen starter like under puppene og går i en bue utover og nedover, helt ned til tærne, holdt jeg på å si.... Men slik føles det i alle fall, nesten. Tønnemagen går foran... jeg kommer etter. Jeg vil ha tilbake magen min. 2. Komme meg under 70-tallet. 70 blank er en milepæl for meg. Alt over er feil, alt under er mer levelig. Jeg trenger rent mentalt å komme meg under 70-tallet. Klarer jeg det, er det håp for alt her i livet. Omtrent sånn føles det. 3. Gå ned til 65 kg. Mellom 70-65 begynner flere og flere av klærne i den gamle garderoben min (som jeg nekter å kvitte meg med) å passe. Som jeg sa, smått trassig, til min mor her forleden; "jeg nekter å kjøpe klær i størrelse 42, når jeg vet at jeg egentlig er en str 38!" He he! Men den steile innstillingen gjør meg jo ganske trådløs og frustrert om dagen... i min nåværende str-42-kropp. Akk, ja. Så forfengelig kan man bli. Det må dessverre mer til enn å bare gå noen turer eller jogge. Kaloritellingen starter igjen imorgen, mandag. Ellers har jeg ikke en sjanse. Målet er å få til begge deler: trim og telling, samtidig, over tid. Og at både Orken og Viljen samarbeider, over lang nok tid.
  27. Tidligere
  28. Oswald

    rahaa-kaiken

    Pidän myös hauskaa. Pelaan usein erilaisia nettipelejä. Olen lähinnä pelata täällä mrbet-kasino Ruletti pokeri-ja niin on minun tärkein intohimonsa elämässä. Tämä on hyvä tapa ansaita rahaa, ja olen hyvin tyytyväinen tähän kaikkeen. Ei hermoja, kaikki toimii hyvin. Olen jo kauan unohtanut, että firmasta voi valittaa. Riittävät vedot ja maksut
  29. Ken

    rahaa-kaiken

    Nyt se on aika tylsää istua kotona yksin koko ajan ja olen etsimässä uutta viihdettä rakas. Mitä minun pitäisi tehdä? Haluaisin sen tuovan minulle vähän rahaa-kaiken muun lisäksi, mitä minun on tehtävä elämässäni. Kokeile sitä, jos haluat ansaita rahaa ja tehdä sen myös mielihyvin.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...