Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Hei jenter og Pepsi max for en uke jeg har lagt bak meg😅 jeg rakk ikke å legge ut tabell forrige uke, siden jeg ble ringt etter fra skolen og måtte haste avgårde for å hente eldste jenta. Så kom omgangssyken brått på minstejenta og så gikk uka med til vasking av sengeklær, gulv, toalett ++++😅 Nå håper jeg ingen andre blir rammet!! Veldig koselig at du vil hive deg på Pepsi Max! Her er alle velkommen! Jeg pleier å legge ut en tabell med ukentlig vektnedgang på oss alle. De som melder fra om vekta innen lunsj tirsdag blir med i ukas tabell Ser utgangspunkt og målet ditt er rimelig likt resten av gjengen, så vi må bare stå på💪 Ser vi ikke hørte fra Kaisa forrige uke, så håper vi hører hvordan det går denne uka 😃 Satser på at vi hører fra alle innen lunsj i morgen 🍀
  3. Jeg var vel også nede på ønsket vekt sånn i 2012-13. Etter det fløy vekta til værs, og der ble den før jeg greide å ta tak i fjor. Nå nærmer jeg meg mål. Og som alltid håper (og tror?) jeg at det er denne gangen jeg skal greie å bli der.... Må bare finne den nøkkelen til å holde vekten som kan fungere for meg. Vet den skal finnes. 😉 Uka som gikk ble langt ifra noen drømme uke. Spiste opp imot kalori forbruk stort sett hver dag. Greide rett og slett ikke å la være. Hadde skikkelig ulvehunger. Er litt redd for at det kan bli mange slike dager som venter meg fremover nå som kroppen virkelig har oppdaget at jeg har gått ned mye i vekt, og pøser på med hormoner som gjør meg sulten. Bare å forberede seg på krig. 😅 Vekta gikk til tross for høyt matinntak ned 200 g denne uka, rett og slett flaks med den. Håper jeg denne uka skal greie å spise mindre så kanskje jeg komner et lite skritt nærmere mål. 😊
  4. Kjekt å høre fra deg Littvrang. 😊 Så bra at du greier å holde fokus til tross for travle tider. 😊 Det er helt riktig det du sier om å spise nok når du skal opereres. Kroppen trenger riktig og nok næring for å kunne gro optimalt etter en operasjon. Og du skal jo igjennom en relativt omfattende en med stor sårflate, så det er viktig å gi kroppen optimale forhold. Uka som gikk ble ikke optimal for min del. Jeg var skikkelig sulten hele uka igjennom, så det endte med at jeg spiste mer enn planlagt stort sett hver dag. Ikke noen kontrollert 100 kcal økning her i gården, jeg slo likegodt til med full kalori mengde med en gang. (Helt ærlig så greide jeg ikke å holde igjen). Men litt overraskende så gikk jeg allikevel ned 200 g denne uka til 71,2 kg. Denne uka skal jeg jobbe med å ta tilbake kontrollen. Får litt små panikk når jeg føler jeg ikke har kontroll. Skal jo greie å holde denne vekta, og ikke fyke opp igjen tvert.
  5. I går
  6. Ja jeg liker å gå tur, og prøver å få til en tur stort sett hver dag. I går ble det bare 3,5 km men i dag ble det 7,9 km. Neste uke har jeg tenkt å gå i fjellet. Det blir kanskje ikke så mange km, men desto mere krevende 😉 Ha en fin søndag 😎
  7. Det er søndag formiddag. Jeg kom meg gjennom gårsdagen uten altfor store problemer. Sånn omtrent 1600 kcal, men dårlig fordelt på de sunne matvarene... Bl.a rømmegrøt med sukker og rosiner til middag. Jeg ELSKER rømmegrøt, men det er ingen favoritt hos gemalen, så av og til når han er borte kjøper jeg en sånn ferdigpakke og nyyyyter den. Så ble det tre glass hvitvin i går kveld. Vin er og blir godt! 😎 I dag startet jeg dagen med kaffe foran peisen, så gikk jeg 4 km med hunden i vinden (!). Jadda, jeg vet at frokost er viktig oss og jeg spiser frokost, men i helgene er det beste jeg vet å bare nyte den kaffen uten å tenke på noe annet... at turen ble 4 km var bare fordi det var så godt å være ute. Ellers er ikke morgenturen så "lang" ser av linken her at mange av dere har kommet nesten i mål, gått ned massevis av kg. Tar av meg hatten for det! Jeg prøver fortvilet å finne tilbake motivasjonen jeg hadde høsten 2012 og våren 2013. Da var alt "så enkelt". Jeg sa ganske enkelt NEI til kaker og godteri, spiste små porsjoner og plutselig satt klær i str M som et skudd. (Jeg er 173 cm høy). Nå kan jeg bare bruke str 44 og alle kjolene mine er sånne vide, litt sekkete .... savner å bruke litt mer kroppsnære kjoler. Grrr. Så nå håper jeg at jeg kan få litt hjelp av denne gruppa til å finne tilbake til motivasjonen... har ikke spist godteri siden onsdag etter fastelavn. Spist litt kake en gang og så den bøtta med is sist fredag. Har heller ikke spist snacks. Dette har gått mye bedre enn forventet, så selv om planen først var fram til påske, skal jeg bare fortsette med det! Kanskje jeg skal tillate med litt mer nøtter (usaltede) som snacks. Nå er det bare noen få nøtter som mellommåltid... men litt ekstra på lørdager. Det er hvertfall enklere for meg å være helt avholdende på godteri. må også bli bedre på å drikke vann. Jeg glemmer det! ønsker alle en fin søndag.
  8. Siste uke
  9. Tusen takk Fantastisk flink du er. Må være kjempegøy å mestre dette. Jeg er fortsatt i sofamodus. Kommer sterkt tilbake. Jeg gir meg aldri.
  10. Da har vi prøvd å faste 5:2. Det gjorde at vi fikk "tømt" magen og vekta gikk litt ned, men å kunne leve med å faste vil jeg ikke klare i lengden. Det ble slitsomt, ble sulten og smårritert, det ble bare ikke bra! Men men, nå er det også prøvd😊 Jeg har egentlig ikke noe nytt å rapportere, men synes det er greit å skrive litt her, bare for å ikke falle helt utenfor. Jeg trener som vanlig 5 ganger i uka, og venter nå på at motivasjonen med sunt kosthold skal komme.....
  11. Hei her er enda en gjenganger fra diverse tråder. Som Bijou2 var jeg i perioden 2012-13 nede på den vekten jeg ønsker... et sted rundt 67. Jeg er blitt 54 år, så hvis jeg går ned under 67 blir nok fjeset ganske skrapet, men 68 er helt fint. Veier i skrivende stund omtrent 80-81, har ikke veid meg på et par dager, og det er 12/13 kg over den vekten jeg ALDRI mer skulle passere. jeg går mye tur med hunden min, men tempoet blir jo ikke så veldig stort... mange stopp 😂 Men prøver å løpe litt tillegg... men de ekstra kg gjør at knærne mine er blitt vonde! Så jeg MÅ ned i vekt, jeg vil ikke bli sånn som "ikke orker" På grunn av vondter!!! så hvis jeg får lov vil jeg gjerne bli med. Skal altså egentlig ned mer enn 10 kg, men første delmål er 75 kg, det er mindre enn 10😉 Skjønner at veiedag er fredager, så da rapporterer jeg inn vekt på fredag. Skal lese tråden ordentlig så jeg henger med på hvor aller "er" i prosessen... spiste en hel boks med lakrisis i går kveld.. 800 gram eller noe slikt... galskapen lenge leve! Mål for i dag: spise måltidene etter boka, prøve å holde meg på maks 1800 kcal (siden det er helg 🙃) elles er det 1600kcal god helg
  12. Trimturer: 4,2 km på onsdag, 8,3 km torsdag og 8,1 fredag. I dag blir det kanskje bare en kort tur. Får se utover dagen 😃 God bedring Mia 🌻
  13. God morgen. Her går det i influensa. Ingen trim, lite matlyst feber, hodeverk og leddsmerter+Hoste. Håper på bedre dag på søndag. Men holder ro og pleier meg selv. God helg og tilbake når feber gir seg
  14. Hvor i alle dager ble det av denne uka...torsdag idag, og har ikke fått registrert en eneste dag. Vekta har gått opp med en halv kilo, men sånn er det vel når en tar i veldig ei uke. Men jeg har motivasjon, og fikk ennå mer når vårklærne kom ut, og er ubehagelige trange...
  15. Andre som strever med «avhengighet» til enkelte matvarer , og bruker mye tid på tenke på mat ?
  16. 😂 ja, ikke sant... litt sjarmerende at en på snart 57 gomler smågodt og seigmenn og Dumle så det tyter ut av øra og... Men han sliter litt med å se vektøkning i forhold til godteri... litt blind der kan man si... 😵 Bare han får på seg penbuksa til 17.mai så er vi fornøyde. Vi skal til Oslo nemlig. Fruas ønske. Jobba jo i fjor, men i år har jeg fri. Jeg drar inn en dag før, onsdag (rett etter nattevakt, så det kan jo bli festlig. Bare å gå og gå og gå så jeg ikke sovner, hehehe) - og så kommer han etter jobb på torsdag og vi drar hjem lørdag, 18.5. Jeg tester ut den nye kofferten som egentlig er bursdagsgave til høsten, hehehe... Skal jo ha med bunaden. Jodda, han holder ut enda. Tror flere av dem har gitt opp. Han leser noen timer i helga. Med litt ekstra "puff" fra meg. har blitt vanskeligere pensum, og de går fort igjennom stoffet, så dem/han må lese selv. Tror læreren ga fort opp å gi dem lekser hjemme, så nå gjør de oppgaver den siste timen på skolen i stedet. Var på trening i går. Foten ikke bra, men bedre. Gikk forresten til byen om lørdag, men bare til byen. Samboeren hennes kjørte, og de ble med oss hjem etterpå vi hadde spist. eh, ikke helt i god form søndag på en måte........ eller mandag... blanding av hvitvin, cider og bailys.. hehehe. ikke 20 år lengre heller... Men jeg og venninnen min fikk tømt nesten siste rest av ciderboksgene fra i sommer da... på tide... 😞 jobbeperiode starter igjen til helga - har vært godt med langfri - som alltid. Har fått gjort mye på hytta også. Endel vasking, rørlegger var der i går (J og kamerat ØDELA vasken/røra mer, så det endte med at jeg måtte skifte hele rørgreiene istedenfor bare pakning under. Når de 2 fjolsa var ferdig lakk den nemlig verre enn noensinne... seriøst. Er en grunn for at det lønner seg med fagfolk! J vurderer ydmykt å betale den regninga for meg 😔 ) Når han kommer fra jobb i dag skal vi dra rett til hytta med begge bilene og så på søplefyllinga med en del sekker fra oppussinga pluss diverse. Har det ute på verandaen, og det blåser og blir ødelagt. (gamle kjøkkenfliser oppi søplesekker funker dårlig....) hehehe - artig mat, det er kanskje det.... tenkte du at jeg har dilla på nanbrød??? 😊 krydder og forskjellige smaker gir bra variasjon. Jo sunnere middag han spiser, jo mer godterier kan han spise, mener han... på en måte sant, men.......... spurte han hvor mange kalorier en voksen mann burde spise... vet du hva han svarte? 5000... eh, litt i overkant, vel... 🤣 Og han ble litt bekymra da jeg sa at en stor sjokoladeplate på 200 gram er ca 1100 kcal... men om han lærer? antagelig ikke. Må henge opp klesvask.. ha en fin fin torsdag, dere og 4 beinte.
  17. Ikke noe kjekt med de beina dine epler 😭 Slippe gubben løs i godtebutikken er jo dømt til å mislykkes 😂😂😂😂 Hvordan går det med studiene hans? Mye artig mat du lager om dagen 👍 Ikke så glad i matlaging jeg da, men har nå laget litt mat i det siste. Begynt å føre alt også så nå får vi se. Kroppen og jeg er ikke venner om dagen, men er nå bare sånn det er. I dag skal prikkevicksen og jeg på kurs. går så smått på frem. Artig type rett og slett. Men hun blir vel godt over året før jeg har noenlunde kontroll he he. Nei, må gjøre noe. Glad uke
  18. Veldig hektiske tider her for tiden, så når kvelden kommer er jeg helt kaputt og gjør nesten ikke annet enn å vegetere på sofaen når alle oppgaver og plikter er utført. Jeg har ansvar for et fireukersprosjekt på jobben som gjør at jeg ikke rekker sjekke innom her på dagtid lengre, men nå har jeg ett par minutter mens kursdeltakerne mine har en gjesteforeleser, og tenkte sjekke hvordan det går med dere. I forhold til hold vekten, Milda, så er jeg jo igang med kurset, men har ikke økt kalorimengden som planlagt. Jeg ville jo helst ned de siste kiloene før jeg stabiliserte, og plutselig har det gått to måneder av kurstiden. Det varer jo i seks måneder, så jeg er ikke bekymret altså. Jeg skal dessuten gå en runde til etter denne, så jeg stresser ikke. Det er kurskveld førstkommende mandag, og fra da er avtalen med kursleder at jeg skal begynne å øke inntaket. Jeg står jo på venteliste til operasjon, og både kirurgen og kurslederen er opptatt av at jeg ikke lever i underskudd når jeg skal opereres. Det er da særlig tiden etter, der kroppen skal bruke mye energi på å gro og bli fin igjen at jeg trenger nok energi til jobben. Dersom jeg går fra å leve på 1400 kcal til 2200 kcal fra den ene dagen til den andre så sier det seg selv hva resultatet vil bli vektmessig. Så opptrapping mot kroppens faktiske behov bør startes i god tid før operasjon. Så det er planen nå. Trappe opp mot det faktiske behovet, og heller ta en siste "røsk" på vekta etter operasjon. Ett par kilo kommer nok til å gå med i operasjonen også, så vipps er jeg der. Jeg veier jo nå mindre enn det opprinnelige målet jeg satte meg, så dette her er jo bare bonusvekt uansett, sånn egentlig. Men mye vil ha mer. 😉 Ellers spiser jeg på "gammel vane" i disse travle tider, og det er godt å kjenne at "gammel vane" = Roedevennlig mat, og ikke kjappe løsninger, junk og godis. Selv om det er travelt så holder jeg, uten å anstrenge meg, på de vanene jeg har innarbeidet disse 9 månedene. Jeg får klemt inn litt trening innimellom også, og kjenner at jeg blir litt muggen når jeg ikke kan prioritere det. Jeg trenger å trene, ikke bare for bevegelsen (eller "plikten") sin del, men for hodet mitt sin del. I natt drømte jeg faktisk om det også, fordi nå går vi inn i en periode med forestillinger for mine barn (teater), og jeg vil være opptatt med det hver kveld fra og med i dag til og med 7. april. Det er tydelig at jeg frykter for at treningen ryker, for drømmen i natt handlet om at jeg var ute av stand til å røre på meg, men tvunget til å se på at andre trente. Og jeg var helt fortvilet og ville så gjerne bli med, men kroppen var som lammet og jeg klarte ikke røre på beina. Alt jeg ville var å løpe, og hver gang noen løp forbi så ropte jeg "ta meg med!" etter dem. 😂 Snakk om koko drøm. 😂 Jeg er en av tre som har ansvar for alle kostymene, og sitter heldigvis sånn sett i en posisjon der jeg kan delegere mye. Det skal jeg bruke for alt det er verdt sånn at jeg får trent litt gjennom disse ukene det står på. 😋 I alle fall ett par økter i uka, er planen. Ellers blir det jo mye aktivitet backstage når 90 barn og ungdommer skal på scenen i tur og orden, så bevegelse blir det nok av. Det er en kjempeproduksjon, som i tillegg er foreldredrevet, og i fjor klokket jeg inn i snitt 15 000 skritt pr. dag mens det sto på. Ikke noe hvilehjem, det er helt sikkert! 😂 Nå er gjesteforeleseren ferdig her, så jeg får runde av. Og hører dere ikke noe fra meg de kommende ukene så vet dere hvorfor! 😅
  19. Så utrolig flinke dere er. Er det mulig å slenge seg på for å prøve å holde motivasjonen litt. Ikke lett å holde seg unna søtsaker, men jeg ser jo selv at jeg bare MÅ. Jeg er 78,8 kg og har en max max grense på vekt på 69 kg. Normalt har jeg skjerpet meg når jeg har nærmet meg den. Men de siste årene har kg bare kommet sigende på. Jeg elsker snop, bakverk og har en utrolig inaktiv jobb. Skal ikke gå på kurs, men kutter alt av snop, søtt og brus osv nå en periode og er veldig restriktiv så får jeg se om jeg kan løse opp litt og kunne kose meg litt mer etterhvert. Var 81 kg da jeg startet for to/tre uker siden og har delmål 69 kg totalmål 65 kg (eller selvsagt ikke krise om jeg hoder koken til 59 kg, men det er ekstremt lite trolig).
  20. Her har veiinga gått i glemmeboken pga snekkere i huset.Men klærne passer ennå så helt galt er det vel ikke.😂
  21. Kiloane fortsetter å forsvinne heldigvis.. Ned 1,1 kg denne veka til tross for lite aktivitet (5-8000 skritt per dag). Jobber som lærer, så litt gåing blir det jo, men mest rolig rusling for tida. Kneet fungerer nesten som før no, men eg har smerter i kneet når eg går vanlig og i trapper. Kan fortsatt ikkje strekke ut eller bøye kneet. Kontroll og fysio neste veke - ser fram til det! Ein vanlig dag består av: frokost: 2 havre knekkebrød med fløtemysost/leverpostei. lunsj: 3 havre knekkebrød med fløtemysost/leverpostei. mellommåltid: 1 frukt (appelsin eller eple). middag: vanlig middagsmat (1 potet, 1 porsjon pasta/ris). 3 fiskemiddager for veka. Kvelds: frukt eller knekkebrød med pålegg. 25. feb.: 92,5 kg 4. mars: 91,5 kg (- 1 kg) 11. mars: 91,0 kg (- 0,5 kg) 18. mars: 89,9 kg (-1,1 kg)  25. mars: Vektnedgang hittil: - 2,6 kg
  22. Fortsetter med trimturene selv om jeg ikke fikk ønsket resultat på vekta😃 8,6 km i dag, og før eller siden må det vel gi utslag 😉😉 Vi krysser fingre for at vektnedgangen er større for oss alle neste uke!
  23. Enig. Nå er det viktig å ikke miste motet. Vi er omtrent likt denne uka, så nå tenker vi på hverandre og sender gode tanker😊😊😊
  24. Hei og tirsdag allerede! Gratulerer med flott vektresultat snupsiups!! Så gøy!! Er det ikke merkelig hvordan vekta kan spille på lag til tross for manglende registrering og bevisstgjøring. Det er nesten som at kroppen trenger enkelte uker for å få nok næring og mindre "stress" så slipper det ofte litt. Jeg har hatt noen uker slik nå. Fullt program og overhode ingen fokus på slanking. Sist uke gikk jeg ned 0,5 kg og krympet 7 cm. Så nå på dette 8 ukers "kurset" har jeg gått ned 4,3 kg og minsket 25 cm. Nå er vekta på 73,7 kg. De kiloene jeg har tatt av utgjør en forskjell og det er ned over 6 kg fra i høst tilsammen. Men videre må det være mer fokus enn de siste ca 2 ukene føler jeg. Tenkte meldte meg på nytt "kurs" og ta av de siste kiloene før sommeren. Klarer jeg 4-5 kilo til på ett kurs til så er jeg nede på normalvektig og fin bmi. (Hvis noen lurer på dette jeg skriver om kurs, så går jeg egentlig ikke på ordentlige Roede kurs. Men bruker bøkene fra tidlige kurs, fører dagbok og registrerer og veier og måler meg nøye hver uke. Altså later jeg som om jeg går på kurs for å holde fokus og motivasjonen oppe..😀)
  25. 100 gram ned det var ikke det jeghadde håpet på. Startet dagen med styrketrening, så blir det tur i ettermiddag. Satser på mer nedgang til uka. Ting tar tid!
  26. Tommel opp. Blir sikkert mer neste uke. Føler at resultatet kommer uka etter den gode uka. Vi ser framover😊 godt humør og god vilje og litt kos må til. Det er viktig å leve innimellom. Fine dag. Vi har sol😊😊😊
  27. Ned 200 gram! Hadde håpet på et halv kilo, men........ Det er jo i allefall et lite skritt i riktig retning 🙂 Og målet om minus 5 kg til sommeren er fortsatt innen rekkevidde! Ha en flott dag 😎
  28. På stedet hvil idag. Ingen overraskelse, mye som ikke funket denne helgen. Henger ikke med hodet, det er minus 4+siden nyttår. Bedre form og kjenner det på livvidden👏👏👏⚽️⚽️⚽️målet er der framme et sted. Ønsker dere en fin dag.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...