Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Hei og hopp Høstferie og sykdom plundret til hele slankingen min, 82,4, opp en kilo🤔 Ikke vært i noe særlig aktivitet, søtsuget kom tilbake og dørstokkmila ble høøy. Bare 4 uker til ferie, så må justere målet jeg hadde. Har vært flink i dag, både med mat og aktivitet. Jeg er med på mer forpliktelser og tilbakemeldinger, kanskje hadde jeg kommet meg fortere opp av elendigheta hvis jeg hadde rapportert tidligere. God natt ☺️
  3. I dag
  4. Mam81 Startvekt: 148,7 kg 14/10 132,9 kg. -15,8 kg Fuglesang Startvekt: kg 14/10 - kg Snutte30 Startvekt: kg 14/10 - kg Marielle1 Startvekt: kg 14/10 - kg Kikka Startvekt: kg 14/10 - kg
  5. Hei alle sammen. Grattis med god vektnedgang Fuglesang. Jeg veide meg i dag, 400 gram ned for min del og minus 15,8. Etter uker med stillstand og lite nedgang va det iallefall godt å se nytt tall idag. Jobba på selv. Hadde et mål om nytt "titall" innen november. Siden vekta har bært i platå i 3-4 uker ser kanskje ikke det så lyst ut, men prøver læll å nå målet. 3 kg til dit, men kanskje jeg heller bare skal si i løpet av november 🤗 Ellers så går det greit med meg. Holder meg enda unna godteri og kaker. 10 oktober va det 4 mnd siden og ny livstil starta førr snart 5 mnd siden. Når jeg tenker over det er det jo nesten 16 kg ned på under halvåret...dritbra det. Også når jeg tenker at jeg har holdt på i snart 5 mnd så er jo det ikke lenge siden. Det skal jeg ta med meg videre. Hvordan har det gått med dere andre? Tenkte å høre om vi skal gjøre ukeskonkurranse? F.eks. mest skritt, 30 min fysisk aktivitet. Eller andre forslag? Har polarklokka, dere?
  6. Hei og hopp. Kunne det kanskje vært litt mer forpliktende om alle hadde samme veiedag?! Da blir det litt mer som å gå på kurs.. Jeg kan hvilken som helst dag.
  7. Nok en uke har passert, og vekten var akkurat det samme som forrige uke: 66,2 kg. Så det tar virkelig sin tid å nå 65 kg. Jeg spiser for mye til å gå ned i vekt, rett og slett! I tillegg blir det altfor lite trim, så jeg blir dvask og ekkel, - men myk å ta på i det minste! Det er ettermiddagen og kvelden som er problemet, når jeg kommer hjem fra jobb. Enostebit, noen peanøtter, og jeg vet ikke hva. tror at om jeg spiser bare LITT av hver ting så teller det ikke! Så ja, jeg er ekspert i å lure meg selv!! Tragisk!! Nyt dagen, og ha en god uke, der ute!
  8. Endelig kunne jeg så vidt skimte 63-tallet i dag selv om det var 63,9. Nok en gang bare 0,4 kg ned siden forrige mandag, men jeg vet snart ikke om kroppen min er i stand til å gå ned særlig mer pr uke. Det ser ikke slik ut. Jeg har i snitt hatt i meg 1350 kcal denne uken og har fått trent en del, så det står jo ikke akkurat på at jeg ikke har underskudd. Jeg har akkurat kjøpt meg ny Polarklokke Vantage, men den er nok mer raus på forbrente kalorier enn min tidligere Polar M400 var. Den kan gjerne vise opptil 300 kcal mer daglig. Om det er rett eller ikke vet jeg ikke, men siden nedgangen ikke er større enn den er så mistenker jeg at den nye klokka kan vise litt vel mye. Den gamle klokka hadde riktignok ikke direkte pulsmåling, så det kan jo hende at den var mer unøyaktig også. Ikke vet jeg. Uansett så er det badevekten som gir meg best indikasjon på hvilken vei dette går. Ja, Løffen, jeg har stort sett fått 10 på matscoren altså, men da har jeg måttet spise ca 15 gram nøtter hver dag. GR anbefaler 20 gram, men jeg har funnet ut at 15 holder for å få det godkjent. He he, her spares det på hver minste lille mandel for å holde kalorinivået nede De dagene jeg kutter ut mandlene så er det jo lettere å få holdt seg til 1300 kcal, men da synker jo også matscoren deretter ned til 9,2 automatisk. Litt kjipt egentlig, for jeg syns jeg gjør mye bra nå altså selv om nedgangen går litt tregt. I dette tempoet så når jeg ikke 60 kg før til jul og det er jo 10 uker til det Det føles uendelig lenge til jul og 10 uker høres mye ut, men nå har jeg jo klart å få av meg 3 kg allerede siden begynnelsen av september og vil veldig gjerne ha av meg 4 kg til før jul. Så får heller de siste to tas på nyåret. Helgen gikk veldig fint. Det var ikke noen stor utfordring å spise ute på fredag. Jeg valgte en kyllingrett og spiste kun kyllingen og grønnsakene pluss en liten spiseskje med ris. Sausen rørte jeg ikke. På lørdag var jeg i så mye aktivitet hele dagen at jeg bare sank sammen i sofaen på kvelden uten å tenke på verken mat eller snacks, og vipps så var den kvelden over også. Ja ja, sånn går no dagan Og vinen valgte jeg selvfølgelig bort denne helgen og skal velge den bort neste helg også siden jeg nå vet hvor mye den ødelegger for meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få fortgang på denne vektnedgangen, men jeg tror kanskje at jeg rett og slett må ha mer underskudd. Det sier seg vel egentlig selv, men når jeg ikke har mer å gå på i matveien så må jeg altså øke aktivitetsnivået. Jeg må prøve å få til litt lengre kveldsturer med hunden. Det får være planen for denne uken. Ha en super dag der ute alle sammen
  9. I går
  10. Siste uke
  11. Hei! Du er nå veldig flink hvis du får opp mot 10 på matscoren👍 jeg ligger ofte på 7 ca. Så kan bli bedre der ja😉
  12. Hei igjen😀 Godt med helg og fri, akkurat hatt meg en løpetime på møllen. Det var hardt i dag, men også veldig deilig nå etterpå! Jeg har ikke gått ned noe nå, ligger ennå på rundt 62,8. Får bare ta tiden til hjelp, jeg føler jeg gjør mye riktig men der er som om kroppen min helst vil opp på 63/64 kilo. Men det blir nå ikke aktuelt nei😅 Høres ut som du også lillemor er på god vei😉 Håper vi begge kan klare å nå 60 i desember 😉 da trenger ikke jeg julegave, blir godt fornøyd med vektnedgangen da🤣 Enn så lenge, jeg får jobbe videre med å gå nedover 62 tallet. God helg 👍
  13. Stått stille gjennom sommeren og vanskelig å komme igang igjen nå i høst så for å komme i mål ble det kurs på meg. Kick-start tenker jeg er tingen, noen som vil være med? Jeg er på kurs frem til 7.desember og målet er å gå fra 82,2kg til 74kg på 8uker (-8kg) Spent på resultatet til onsdag etter første uke!
  14. Hvordan? Jeg får det ikke til...
  15. 🙄 skal si vi er ivrige her inne K66............. klokka er 01.20 og snart er det avgang til flybussen & venninnetur til Split i 3 netter. tur nr 21. land nr 41 på meg. Har trøbla veldig med å snu om etter nattevakter den siste tida, så stod like godt opp for en time siden. Skal snart vekke "sjåføren". Trening ok. kun 1 gang forrige uke, men jobba altfor mye, så.... tirsdag og i går denne uka. Regner med at vi går mye der nede, så litt blir det jo. Men garanterer ikke matinntaket, hehehe... (eller dessert inntaket...) Vekt? fremdeles stabilt høyt som du sa en gang...... Får bare innse at 2019 blir et platå. bare det ikke blir opp så får man være fornøyd!
  16. Kneet er heldigvis bedre, og i dag prøvde jeg meg på en løpetur. Det er tre uker siden sist, og jammen kjentes det godt. Tror det er lenge siden en 5 km har kjentes så tung. Ingen tvil om at trening er ferskvare. Satser på å komme meg inn i gode treningsrutiner igjen nå som kneet ikke er så vondt lengre. Når det gjelder sukker så har jeg ikke greid å holde meg til planen. 😕 Av en eller annen grunn syns jeg det er vanskeligere å spise sunt/ kutte sukker når jeg ikke får trent. Jeg er nok litt sånn enten eller menneske. Får bare ta meg i nakken og prøve igjen. Føler meg ikke vel med for høyt sukkerinntak. Heldigvis har det ikke påvirket vekten negativt. Vekt 71,9 kg i dag, og litt ned. Så noe rett gjør jeg nok allikevel selv om sukkerinntaket ikke er på et akseptabelt nivå. God helg til alle. Håper på mer aktivitet her inne igjen. 😉
  17. Hei igjen! Utrolig bra jobbet Marielle. Nesten 30 må jo merkes utrolig godt på kroppen og formen! Kan jeg spørre hvilken bmi du må ha for å få bukplastikk? Du er ikke den eneste som har hengemage... Vi er nok mange som i en eller annen grad blander mat og følelser Snutte30, og jeg har ikke helt funnet løsningen jeg heller. Men en tur i skogen er kanskje det som funker aller best? Og så prøver jeg å lese litt gode historier om vektnedgang på nettet... Mam81 - utrolig kjedelig når vekten står stille, men prøv å tenke at det er nødvendig for kroppen å venne seg til ny vekt. Og er så utrolig viktig med målebånd i "platåtider", for det skjer jo ofte noe med centimeterne likevel. Og det er jo det som faktisk synes! Denne mandagen var det ned 600 gram fra sist uke, og jeg er tålig fornøyd. Jeg er nå 17,1 kilo under toppvekt for to år siden og 4,7 over laveste vekt i "nyere tid" som var november i fjor. Mitt drømmemål er ned totalt 44 kilo, mens jeg nok bør være fornøyd om jeg bikker 30. Har slitt mye med motivasjonen og troen på at det skal gå det siste halvåret, så er mye viktig psykisk arbeid framover. Men akkurat nå har jeg i alle fall troen Og veldig kjekt at det er litt liv her inne i "øverste liga" - det hjelper veldig å høre om andre som klarer å gå ned!
  18. Hei Mimmi. Jeg skal ned ca seks kg. Hos meg så er det også uavhengig av bryllupet, for det er de siste halvåret at jeg har lagt på meg disse kiloene. Jeg trives ikke med det. Uansett så er bryllupet en stor motivasjonsfaktor fordi jeg vil se smashing ut i kjolen min ❤️ Har du funnet kjolen som du skal ha? Jeg har kjøpt, men kjøpte den i min normale størrelse, som nå har blitt litt trang. Vi gifter oss i mai, så jeg har god tid, men fint at man slipper å stresse med vektnedgangen. Det er mer enn nok annet å henge fingrene i når det gjelder bryllupsforberedelser Så nå fører jeg opp alt jeg spiser og prøver å være så aktiv jeg bare kan.
  19. Ser du har hatt en fin nedgang. Utrolig flott at du er på 62-tallet! Du gjør tydeligvis alt riktig 😃 Gleder meg til jeg også kommer dit igjen. Og jeg som strevde da jeg var på 61 og skulle ned til 58... Ja ja, 58 er der et sted rundt desember tror jeg for min del, i hvert fall 60. Vi går inn i helgen med et smil og tar gode valg på matfronten 😃 God helg!
  20. Hei Løffen 😃 Så lurt å spise nøtter et par dager i uken. Lurer på om jeg skal redusere litt nå jeg også. Jeg må liksom ikke ha full score på 10 hver eneste dag heller. Alt over 7 er jo godkjent. Ja, 1300 er lite mat, men jeg er ikke så veldig høy og trenger egentlig ikke så veldig mye heller. Dessuten er jeg jo mye mindre aktiv nå enn jeg pleier pga kneskaden. Må nok holde meg rundt 1300 om det skal monne noe særlig. Jeg må nok rett og slett kutte ned på de mandlene ja. Må nok også droppe den vinen. Det har liksom hørt litt sammen med lørdagskosen her hjemme, men har redusert kraftig der også så det vil nok ikke bli så stort savn. Det er i hvert fall totalt bortkastet kos nå for min del Etter litt «snikveiing» i løpet av uken så står vekta bom fast. Håper det løsner litt i helgen. Så kjipt når det ikke skjer noe til tross for iherdig innsats med oppmåling og føring av alt som puttes i munnen. Til og med det lille jeg bruker av olje til fresing av løk osv føres opp. Nå skal fettet bort, men jeg er nok litt utålmodig merker jeg. Det hjelper å huske på at jeg faktisk var oppe i nesten 67 kg for kort tid siden. Nå er jeg på 64-tallet. Så nedover går det jo 😃 Skal spise ute i kveld, så det kan bli en utfordring når det gjelder å føre opp, men jeg skal velge smart. Jeg har etter hvert fått god trening i hva jeg skal unngå. F.eks sauser kan fort bli en kalorifelle.
  21. Hei Lillemor! Løffen her fra en annen tråd🙂 Jeg er helt enig med deg i at det er ganske vanskelig å spise nøtter på et så lavt kaloriinnhold. Jeg spiser heller litt nøtter feks 2 ganger i uka, ellers så holder ikke "budsjettet"😉 Men min erfaring er at det i lengden går greit å ligge på 14-1500 kcal, også 1600, så lenge maten er sunn. Men da tar ting lengre tid og det er jo deilig å ha god vektnedgang. Jeg sliter med å komme nedover 62 tallet ennå, så jeg må nok prøve å ligge på 1300 en periode. Men det er lite mat synes jeg. Når det gjelder alkihol, så styrer jeg helt unna det. Vet at litt vin gjør at jeg også tar "lettere" på ting og kan fort hive innpå noe søtsaker da😉 så jeg bare dropper det. Og ja, hørt det med at fettforbrenningen settes på vent...
  22. Her kommer ukens tabell, noe sent men ikke så mange som har kommet med ukens tall uansett Håper alle vil sette seg et mål om å bli flinkere til å veie seg og komme med ukens tall, meg selv inkludert! Nå har jeg hatt høstferie forrige uke og når jeg er på hytta får jeg ikke lagt ut innlegg siden vi ikke har dekning der oppe. Og vet det er andre som både har helsemessige og andre utfordringer som gjør at de ikke er like aktive bestandig. Men for min del er det i hvert fall veldig motiverende at flest mulig sender inn ukens tall og at vi følger med på hverandres ned og oppganger Håper jeg har fått puttet riktig tall på riktig uke for de som har vært innom her hvis ikke må dere bare skrike ut! Håper dere får en fin dag videre! 😃
  23. Jeg har nå lest meg opp på det med alkohol og vektnedgang. Og det ER faktisk en sammenheng der At alkohol inneholder mye kalorier vet man jo fra før. Bare ett lite glass tørr vin på 1,2 dl inneholder 100 kalorier. Det som var ukjent for meg var at fettforbrenningen settes ned når man drikker alkohol. Mulig jeg har hørt det før, men informasjonen har tydeligvis ikke festet seg. Jeg har trodd at så lenge jeg holder kalorinivået nede så gjør det ikke noe om jeg drikker vin i helgene. Det er jo bare fjas Det som faktisk skjer er at leveren prioriterer å forbrenne alkoholen fremfor fettet, altså at fettforbrenningen settes på vent til alkoholen er forbrent. Teknisk sett så kan jo fettforbrenningen settes på vent i hele 10 timer om man drikker en flaske vin f.eks. Så da vet jeg det. Å holde kalorinivået på 1300 er ikke så lett om man vil ha en maks score på 10. Jeg har gullmedlemskap og får derfor score etter hva jeg spiser. Jeg syns det er spesielt at det kreves at man må ha 20 gram nøtter hver dag. Bare det i seg selv utgjør jo massevis av kalorier som da forsyner seg grådig av det ellers fra før sparsommelige kaloribudsjettet mitt. Hittil så har jeg spist mandler hver dag, men tror jeg må kutte en og annen dag for å klare 1300. Det bikker fort mot 1400. Jeg har ikke så mye annet å kutte om jeg ikke skal gå sulten. Jeg har full forståelse for at ved en livsstilsendring så må man venne seg til slike mengder frukt, nøtter, kalsium osv, men når GR mener jeg skal leve på 1300 for å miste 0,5 kg i uken så er jeg ikke sikker på om den nøttemengden er tilpasset oss med svært lavt inntak. Skulle veldig gjerne ønske meg kommentarer og erfaringer fra dere der ute som leser. For jeg ser jo at innleggene mine leses Ha en nydelig dag med gode valg!
  24. Hei på dere Håper dere har en fin høst. Lenge siden jeg har vært på Forumet, har vært mye på farten i høst. Hyttatur, tur til Riga, et par uker hjemme og en tur til Kroatia. Nå har vi vært hjemme et par uker og jeg har kommet godt i gang med å endre "vaner som skal vare". er påmeldt på et GR kurs som går til over nyttår. 2 kurs med en gang. gikk opp 1 kg i Kroatia men har gått ned igjen og totalt 2 kg i løpet av 4 uker. Har gått litt mer, kjøper ikke sjokolade eller annet gotteri, kanskje en is i uken og 2 glass vin. har droppet sør kjeks til morgenkaffen, tar en kaptein kjeks, evt med mager prim.Klarer å ligge på -/+ 1300 kcal. Neste vane er å få til 2 styrketreningsøkter i uken. Gjorde det før, men i sommer/høst har det vært for mye farting. Denne uke blir det mandag og torsdag. Fredag reiser vi en tur på hytta får å se at alt er klart til snøen kommer. Så får jeg ta 70000 skritt pr uke som neste prosjekt. Veier nå 90 kg, ned totalt 3 kg. første delmål er 85 kg. Det veide jeg før jeg startet med slankekurs for 15 år siden. Så er ønsket å veie 75 kg. Da er jeg under 25 i BMI. Hvordan går det med dere andre?
  25. Hei Kikka! Jeg er heller ikke flink, tydeligvis! Jeg tror også at hormoner og stoffskifte er fullstendig på bærtur her. Skjønner ingenting. Spiser ikke spesielt mye, drikker masse vann, tar meg sammen... i hvert fall annenhver dag, haha! Jeg synes det er utrolig vanskelig å liksom skulle komme seg ut igjen etter å ha vært på jobb, forresten. Frister nada i mørkt og regnvær. Skal virkelig passe på å trene i helgene framover. Kan jo bli to dager i uka det også... HELDIGVIS har jeg god erfaring med å SPISE meg ned i vekt. Er bombesikker på at kosthold er minst 80 % av vektnedgang, om ikke mer.
  26. Hei! Jeg skal også gifte meg i 2020, og blir gjerne med på en bryllups-motivasjonstråd! Hvor mye skal du ned? Jeg skal ned omtrent 20 kg. Det er uavhengig av bryllupet, men ingen tvil om at det er en ekstra gulrot! Hyggelig om flere bruder, evt brudgommer, også slenger seg på!
  27. Det var en flott historie. Gratulerer med å ha nådd målet! 👍 Lykke til videre! Dette er jeg sikker på du fikser bra videre også. 👍 Det at det er i hodet det meste sitter, har jeg erfart også.
  28. Kjapt innpå her. Uendret vekt, så da stemmer det jo da. Greit nok. Da fortsetter jeg bare den gode jobben og holder motet oppe. Håper på å se 63-tallet om en ukes tid, men ut fra denne ukens lille nedgang så må jeg nok innse at denne kroppen ikke akkurat raser ned i vekt. Ikke at det er noe mål å rase ned og deretter rett opp igjen altså, men når jeg ser andre går ned en hel kg hver eneste uke så lurer jeg jo på hva de gjør Skal på noen festligheter til helgen, men har bestemt meg for å holde meg unna alkohol og andre unødvendige kalorier. Jeg begynner nemlig å lure på om det er den alkoholen på lørdag som ødela litt for meg. Jeg førte den jo opp og kom i underskudd allikevel, men lurer på om alkoholen kan ha negativ påvirkning på fettlagring utover at det inneholder mye kalorier. Om noen av dere her inne vet noe om dette eller har noen tanker så kom gjerne innom og skriv litt om det
  29. Spent å høre på torsdag hvordan det går ✌💪🏆 Vi er i samme båt og godt å diskutere, spørre og ikke minst heie på hverandre. Høres ut som vi er i samme målskikte. Jeg har gått ned 15,4 og har et mål på 60 kg til ned. Jeg skal halvere meg og har satt et mål at det skal skje innen 2 år. Jeg setter hårete mål, det ser jeg, iallefall om man får vektplatå på 6 mnd innimellom. 🤣 Men jeg tar ikke sorgene på forskudd, jeg satser på at vekta rikker seg snart. Jula ja...marsipan, pepperkaker, småkaker, middager....Jeg har psykisk begynt å tenke allerede. Dette også fordi jeg samtidig skal feriere i jula. Men har lagt slagplaner. Jeg skal trimme hver dag, håper å finne hus med treningsutstyr og gå og gå og gå. Jeg får jo fint vær og joggesko skal være med. Matmessig grues det til også fordi det er mye usunne muligheter og jeg jobber steinhardt med å skal kunne prøve å holde på de faste vanene. Derfor jeg håper vekta går litt til ned for da er man bedre rustet om du skjønner. Jeg vet at jeg uke etter uke etter uke ikke går ned har jeg lyst å gi opp, men går jeg jevnt og trutt ned er det motivasjonen i seg selv å holde ut. Jeg har ikke gått så ned i kg disse ukene, men noe skjer likevel og det merker jeg med klær. Har gått ned 1 til str i bukse på jobben, altså 2 str ned siden start. Det er gøy det!! Så kanskje kilo ikke har så mye å si, meir at man en dag føler seg tipp topp og det kan være etter 40 kg også. Vi får se...
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...