Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Så bra med nedgang nissemora! Jeg gikk opp 0,2 😏 og veier 81,4 men regner med det er en del vann pga litt mer karbohydrater siste enn vanlig. Krympet 2,5cm da, det er jo ennå noe.
  3. I går
  4. Har de to siste dagene lest og ledd meg gjennom en tråd jeg var med i de «gyldne» månedene hvor jeg faktisk gikk ned i vekt. De var mye artig som forgikk i den tråden. Jeg hadde god tid til trening og løp mye og ganske langt. Løp 1 mil opptil flere dager i uka... det var tider 😍. men altså det jeg vil med dette er å si at jeg har fått et nytt spark bak. jeg har vært på vekten (i går) og den viste skremmende tall... 78,2 kg!!! jeg har funnet fram målebåndet (som også viste skremmende tall). Jeg oppførte meg «som folk» i går og spiste tre måltider og to mellommål. Drakk et halvt glass rødvin og rørte ikke nøtteskålene som ble satt på bordet. jeg har jogget to dager på rad (løpe/gå). I går gjorde jeg også yoga. Jeg har tenkt og tenkt og håper jeg har kommet fram til at jeg ikke kan fortsette sånn som jeg har holdt på i det siste.... skylapper for øynene og trykke mat og nøtter inn i kjeften. Jeg vil prøve å være innom her omtrent daglig. «Som vanlig» setter jeg første delmål til 75 kg... jeg skal holde meg sånn omtrent på 1600 kcal/dag. jeg må drikke mere vann, går tilbake til 0 snacks. Nytter ikke med litt... usaltede nøtter/ mandler er fortsatt OK. Der har jeg bare nødt til å lære at 50 g er mer enn nok!!!! går vekk fra at kjøpegjærbakst er OK, KUN hjemmebakte boller er «innafor» fortsatt godtestopp selvfølgelig! og jeg har hatt noen kakeutskeielser... nå er det nok! No more!!! is er vanskeligere... men det har jeg aldri (nesten aldri) i hus uten at det er planlagt, så det blir spist når det er i hus... ikke det som tar knekken på vektnedgang på lang sikt. vin... vel det er det eneste jeg skal fortsette å nyte.... neste uke er det november... om to dager er det to mnd til julaften... rent teoretisk burde det være mulig å gå ned 5-6 kg, så hermed gir jeg meg selv utfordringene på at 22 DES veier jeg 72,5 kg. jeg har bestilt meg nye terrengjoggesko (de skal visst også være gode på grus), så nå skal hunden og jeg få kjørt oss 🤗. jeg vet at jeg har skrevet mye av dette før, men jeg kan rett og slett ikke gi meg... derfor er det « på ‘an igjen». ha en fin, lett forblåst tirsdag. enna
  5. God formiddag🙂 Så var det på vekta igjen og den viste 62,6 kilo. Egentlig står jeg stille, men ihvertfall ikke opp i vekt. Er på rett spor igjen med maten for det meste, ligger på mellom 12-1600 kcal. Alt etter hvor mye jeg trener😉 Håper virkelig å komme nærmere 62 blank mot slutten av uka👍
  6. Er det ikke slik at du skal øke gradvis da? F.eks om du har vært vant til å ligge på 1300 kcal så skal du øke til 1600 osv før du er oppe i det du skal etter en stund. Mener å huske fra tidligere at man må fortsette å føre regnskap en stund etterpå til man har stabilisert vekten. Hvor mye du skal ha til slutt avhenger jo selvfølgelig av alder, aktivitetsnivå. Om du ikke orker så mye mat så går det an å velge sunne, men mer kaloririke matvarer som avokado og nøtter. Skal love deg at du får opp kalorimengden da uten at du blir stappmett
  7. Siste uke
  8. 😂 skulle ikke vi starte aktivt her inne igjen K66? hahahahaha Skjerper meg fra i dag, for ente gang 🤨 🙄 Har hatt et grusomt tall på vekta litt for ofte de siste ukene, så nå er det skjerpings. (88,5 i dag, jepp... du leste riktig.....) Bare til å innse, her må noe gjøres før jeg bikker 90 ! Sitter klar i treningstøy (J kommer fra jobb om 30 min) Middagen i dag blir ovnsbakt laks. Åssen går det med treninga di?????
  9. Jeg fortsetter uten å registrere det jeg reelt spiser. Tross det viste vekten 0,2 kg mindre enn forrige uke, og det er jo flott! Det betyr at tross latskapen med manglende registrering går jeg ikke helt av skaftet. Jobber med saken! Prøver å spise lite nok, selv om kostholdet nok ikke er så variert og rikholdig som det burde være. Jeg får gjøre det litt sånn på min måte. Med noen sunne og noen slett ikke så sunne valg! Nyt dagen og uken!
  10. Veiedagen er her enten jeg vil eller ikke. Det var vel som forventet det. Mine utskeielser i helgen viser seg som et blylodd på vekten. Jeg har ikke gått opp i vekt siden forrige mandag, men det ble bare 0,2 kg ned. På fredag så veide jeg ganske mye mindre. Faktisk nesten en hel kg mindre. Får bare håpe at jeg kan hente meg inn igjen denne uken. Vi skal på en planlagt fest her til helgen igjen, men det er jo planlagt lang tid i forveien og ikke slik som det ble nå i helgen. Det er liksom slik for meg at når jeg er forberedt på at vekten skal stagnere litt så er det på en måte ok. Nå i helgen så hadde jeg jo tenkt at jeg skulle holde meg til planen. Vel, jeg har kun meg selv å skylde på og har faktisk gått ned ørlite grann allikevel også. Ja, du sier noe, Løffen, å holde seg på den smale sti er ikke akkurat alltid like lett. Stort sett så går det jo greit, men fryktelig irriterende når man mister hodet. Jeg hentet meg i hvert fall uansett inn igjen i går og var tilbake til mine gode vaner og opplegg. Føler meg fremdeles litt oppblåst og stinn i magen, men det går seg nok til i løpet av noen dager vil jeg tro. Høres ut som du har nok å henge fingrene i, Tresol
  11. Hei alle sammen.Nå er det virkelig høst dere,tanken på å se over julelysene mine ute nærmer seg. Her går det så det griner som vi sier ned 0,6kg siden sist. vekt i morges 77,6 veldig fornøyd.God høstuke til dere alle.Stå på litt selv om sykdom og plager setter begrensninger,Vet mye om det selv.
  12. Hei hei. Hvordan går det med dere?. Har hatt ny veiedag. Ned 0,9 kg, tilsammen 16,7 kg. Fornøyd. Tenkte å få til med trening som gjør meg svett, det er jeg ikke så gid på. Så denne uka skal jeg ta klare en dag i uka med oppoverbakke og kjenne skikkelig puls i tillegg til 60 min tur med hunden pr dag. Har dere ukas mål?
  13. Hei Lillemor. Det merkes veldig godt. Det er enklere å bevege seg, rumpa er hardere å sitte på, jeg fryser lettere. Jeg var å besøkte familie i helgen. Det ble kaker, godteri og øl/drinker. Det var 2 som kommenterte på festen, hvor godt kroppen min ser ut nå. Det er koselig å høre. Jeg dansa omtrent hele kvelden, jeg er helt mørbanka idag😂 bokstavelig talt for jeg har svært blåmerke innsiden av legg fordi jeg tok fart å hoppet på poldance stang😂 eller strippestang. Jeg veier meg hver dag, selvom jeg vet jeg ikke kan se resultater hver dag. Vekta idag sa + 0.2 etter helgen. Jobben jeg har er ikke veldig aktiv, noe tunge løft. Men når jeg er hjemme så går det unna. Jeg bor på småbruk, og har 2 barnehagebarn. Den ene er veldig aktiv, så ting skal gjerne skje hele tiden. Jeg løfter de små rundt i huset. Leker og steller. Masse husarbeid blir så fort møkkete på et slikt småbruk med små unger. Jeg har hest en ung en som jeg trener fra bakken og har i stall hjemme. Jeg har høner og får snart valp. Jeg kjeder meg ikke hjemme akkurat. Det er ikke akkurat slik at man ser musklene mine. Men jeg er spesielt sterk i underkroppen. Pågrunn av hest og gåturer med hund fra jeg var liten.Jeg er veldig lett-trent og noe rastløs. Jeg er 30 år forresten, jeg har lest noen steder at alder har noe å si?
  14. Hei Lillemor! Fortvil ikke, det er jo det vi alle strever med: å holde oss på den smale sti🙂 Jeg tror ikke uka med telling og veiing er bortkastet. Nå vet du jo at vin gjør at du lettere spiser andre ting. Kjenner meg så godt igjen. Og vi kommer til å feile innimellom og spise for mye. Men om vi klarer å spise relativt sunt for det meste, vil det påvirke vekta i riktig retning. Så hold motet oppe🤞🤞🙂
  15. Har registrert 2 stk poteter i middagen i dag. Men når jeg går inn på innholdsfortegnelsen for potet står det 0 gram grønnsak. Så de teller ikke på grønnsaksdelen i kostholdsscoren som det er nå. Er ikke det litt feil??
  16. Jeg er ikke så mye her inne fordi jeg ikke har noe positivt å komme med. Blir bare «syting», men det er litt trist å slette sider også. Den tråden jeg var med i for noen år siden, ligger gjemt et sted og av og til «blar» jeg litt i den. Den er et minne om en tid i livet mitt da familien som helhet hadde det kjempespennende, så derfor vil jeg bli litt «trist» hvis den ble sletter.. jeg har et forsett for kommende uke. Det er å være litt aktiv både i denne tråden og min egen «de siste vanskelige kiloene» Så ikke gi opp. I am comining in very soon.
  17. Helgen ble ikke helt slik som jeg hadde tenkt. Jeg hadde jo planer om å holde meg til alkoholfritt, men det ble ikke slik gitt. Både fredag OG lørdag Kjenner på kroppen at det var dumme valg. Det ble altfor mye. Jeg kjenner meg oppblåst og stinn. At jeg kunne være så dum... Jeg kunne faktisk se 62-tallet på fredag morgen, men det kan jeg nok bare glemme å se i morgen som er veiedagen min. Jeg spiste ikke så voldsomt mye ellers i helgen, men det gikk faktisk med nesten hele posen med Sørlandschips i går. Det er akkurat det som det er det dumme med meg og vin. Jeg må liksom ha noe ved siden av. Fylte egentlig bare en liten skål på 30 gram og skulle holde meg til det, men det smakte plutselig så enormt godt og så tenkte jeg at én dag med utskeielse ikke gjør noen ting. Vipps så var posen nesten tom. Smart tenkt? Virket veldig smart der og da, men er skikkelig irritert på meg selv i dag. Jeg vet jo at denne helgen har ødelagt for hele uken som har gått Akkurat nå så føles det som om all jobben jeg gjorde fra mandag til fredag er bortkastet, for jeg bruker faktisk mye tid på å veie og føre opp alt jeg spiser og drikker. Vel, jeg får legge helgens dårlige valg bak meg og heller gå for en ny frisk uke igjen fra i dag. Håper bare at vekten kan vise nedgang i morgen. Det kjennes ikke slik ut nå akkurat. Tror faktisk at jeg får ta meg en lang tur i skogen med hunden i dag. Trenger å bevege meg litt. Her øser det ned, så det er bare å kle på seg regntøyet.
  18. Nå har jeg visst blitt helt ensom her. Det er ganske kjedelig. Det går an å slette sider hvor det er lite eller ingen aktivitet. Jeg har gjort det selv. Bare kontakt GR, så blir det ordnet. Da slipper man alle de gamle sidene som det er mange av her....
  19. Jeg gjorde faktisk yoga, men har ikke fulgt opp etterpå. Hi-hi, ble superstøl av den yoga-økten, forresten!! Masse tøft for kjernemuskulatur Nå sitter jeg og forbereder meg for å sove litt (!), skal på nattevakt. Trenger å sove. Har ikke blitt set minst flinkere med noen ting siden onsdag, dessverre. Så det er et enormt forbedringspotensiale her i gården. Ramser i fleng: 1. Kontroll over matinntak 2. mer effektive kondisjonstrening 3. Styrketrening 4. bedre søvn 5. Litt mindre alkohol 6. Drikke mer vann 7. melde inn her hver dag, eller hvertfall annen hver dag... Say no more. Ha en fortreffelig lørdag.
  20. Hei Tresol. Tusen takk for gode ord. Ja, jeg syns jeg har vært flink nå altså. Deilig at resultatene endelig vises. Du har gjort det bra selv. Tipper at fem kg ned merkes godt både på vekten og på klærne. En kg pr uke er nok i meste laget ja, og spesielt om man ikke har allverdens å ta av. Du skal jo ned "bare" ned 4-5 kg og da er nok en kg pr uke et litt hårete mål. De som har mer å ta av kan fint klare en kg pr uke. Jeg må spørre deg siden du sier at du ikke trener noe som helst, men du skriver at du har en del muskler. Hva slags daglige sysler er det du gjør som gjør at du har fått disse musklene? De må jo vedlikeholdes vet jeg. Flott at du reduserer kalorier. Vil tro at du da forbrenner mer enn du inntar. Det er jo det som gir oss resultater.
  21. Hei Lillemor 😉 Ja godt å hente seg inn nå, ligger på 1200 kcal i dag, men har jo spist for mye de siste dagene. Men må tenke positivt 😀🤞bare å se fremover Det smørepålegget kjøpte jeg på Coop obs! Det er fra Plantego og består av 89 prosent grønnsaker. Er litt kaloririkt, men du blir mett👍 Takk for støttende ord, en trenger det når det er vanskelig 🙂 god helg og håper du får fremgang på vekten!
  22. I flere dager nå har jeg lurer-registrert det jeg har spist. Jeg har bare kopiert dagen før for det meste, uten å registrere det jeg egentlig har spist. Og da lurer jeg meg selv!! Da "glemmer" jeg kalorier jeg har puttet i meg! Men jeg HAR blitt flinkere til å ikke spise kjeks og sjokolade, og til dels også peanøtter og chips. Vel, jeg prøver å være disiplinert, men det er jammen ikke lett! Og nå står helgen for døren .....
  23. Hei. Jeg har desverre ikke vært her inne etter jeg skrev innlegget som du svarte på 1 kg ned i uka. Men tenkte å svare deg her☺️ Så flink du har vært!! Jeg skal innrømme 1 kg i uka ble litt mye jeg hadde 73,5 kg 29 juli . Det er 11 uker siden og jeg veier 68.3 nå. Nå går det veeeeldig tregt på vekta her. Men jeg merker på kroppen at den forandrer seg. Målet var 65, men jeg har nytt mål 64. Jeg har ikke veid under 70 på over 10 år. Så når jeg kommer til 64 har jeg lyst til å se ann om jeg er fornøyd eller trenger å gå ned mer. Jeg har en del muskler, jeg vil være slank men ikke bein. Jeg trener ingenting, men har alltid noe å sette fingrene i. Det går i ett fra jeg står opp til kvelden i 21 tiden. Jeg har kun gått ned av å redusere kcal. Jeg har ingen diett eller telt noe forsåvidt. Bare spist mindre enn jeg vanligvis ville gjort. Kuttet ut brus med sukker. Forsiktig med søtsaker osv
  24. Det er i hvert fall supert at du kompenserer med trening. Trening er uansett aldri feil. Ja, maten må være på plass, men man man spise overraskende mye mer om man trener kardio. I dag har jeg vært på kondisjonstrening og forbrente 400 kcal ganske nøyaktig. Dette vet jeg fordi jeg hadde på pulsbelte. Om jeg ikke hadde trent så hadde jeg heller ikke fått de 400 ekstra i underskudd, men heller kanskje bare 50 fordi jeg muligens hadde sittet i sofaen. Fortvil ikke over et inntak på 1900. Du henter deg jo inn igjen nå. Det smørepålegget høres veldig sunt ut, men er det ikke veldig kaloririkt? Husker du forresten hva det heter og hvor man får kjøpt det?
  25. God torsdag 🙂 Tja om den er helt bra, vet jeg ikke. Jeg har slitt de siste dagene med kostholdet. Det har vært vanskelig og jeg har vært veldig sulten. Men det er nå jeg overhodet ikke må gi opp! Har vært oppe i 17-1900 kcal. Det er for mye😮 så litt bekymret likevel ja😥 Har kompensert med lange løpeøkter ute, men det er maten som må være på plass. Jeg må bare tenke at spist er spist, og det er dagene som kommer som er viktig. Men jeg kommer meg ikke så fort ned til 60 kg i dette tempoet. Tror jeg må ha noen dager der jeg ikke trener og bare spiser lite, sånn rundt 1200 kcal. Ellers så har jeg kjøpt et smørepålegg som består av avocado og kikerter. Det er veldig godt og mettende, og ikke minst sunt. Anbefales virkelig 👍 Vekta er på 62,8 til 63,2 kilo. Så må ta meg i nakken nå🙏😎
  26. Takk! Jeg veier meg daglig uansett så rapporteringsdag er ett fett 😁 Jeg må være så sykt nøye for å gå nedover at det er en kraftanstrengelse. Dermed må jeg ha pauser innimellom hvor jeg prøver å holde vekten bare, slik som i sommer, da veier jeg meg bare iblant og tillater litt mer utskeielser. Men nå er det fullt kjør! Er på kick-start kurs med 1000kcal om dagen og det er hardt, iblant blir det 1100-1200 men jeg går ned med det også. Velger jeg 1300 er det lett å havne på et snitt med 14-1500 og da stopper jeg opp selv om jeg i teorien burde gått ned. Et par slankerunder i 20-årene, 3 svangerskap med slanking etterpå og en runde cellegift/kortison, lavt stoffskifte osv har nok ødelagt normalforbrenningen min. Bare å ta til etteretning og fortsette å gnu på. 😊 Og ja Silje, du har nok sett meg før, for har samme nick fra første gang på forum! Målet for neste veiing er å komme under 80kg. Var 81,2 i går og 80,9 i dag (82,5 forrige onsdag)
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...