Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 28. des. 2019 i alle områder

  1. 1 poeng
    Heisann damer, da nærmer helga seg og fristelsane som følger med den. Nissemora: Gratulerer med nedgangen, og kjekt at du har ein partner i bikkja som og drar nytte av matmors fokus. Jess: Du har jo virkelig gjort ein kjempejobb tidligere, og veit kva som må til. Dette kan du, glem "tulleuka" og fokuser på dagen i dag og fortsettelsen. Du kjem nok i mål, og vi skal heie på deg. Mio: Gratulerer med flott nedgang, det er alltid motiverande. Lavkarbo funker for nokon, ikkje for andre. Fint at du har funne din vei. Eg følger sjølv 16:8 diett og synes det fungerer fint for meg. Viktig å finne sin egen vei tenker eg, da trur eg og at suksessen kjem naturlig. Soleie: Så flott at du har funnet løpegenet, leiter fortsatt etter mitt🤪 Så kjekt at du øyner første mål under 80. Det blir nok herlig å nå. Nye første tall på vekta er igrunnen verdig ei feiring i seg sjølv. Å vege seg kvar dag må vel være opp til kvar enkelt, eg har tru på at vi sjølv finn kva som fungerer for seg. Så bare fortsett å ha avtale med vekta di kvar morgen🙂 Vil bare ønske dere alle ei god helg og gode matvalg. Ein utskeielse er nødvendigvis ikkje eit nederlag, vi skal ha det godt både fysisk og psykisk sjølv om vi skal ned i vekt. Med rett fokus gjer vi som oftast gode valg også i matveien. Lykke til med matvalget i helga da alle sammen.
  2. 1 poeng
    Du er så heldig som har hund og har noen som drar deg ut på tur (sikkert enten du vil eller ikke). Etter at vi mistet hunden vår i høst så blir det svært lite tur på oss. Det er merkbart altså! Så nå har vi faktisk sørget lenge nok til at vi er klare for å skaffe oss en ny hund. Vi står i valpekø og håper på valp i løpet av våren/sommeren. Gleder oss veldig til å få en liten motivator i hus igjen. Jeg må riktignok ned i vekt uansett før det, men da er det i det minste større håp for at vekten kan holde seg stabilt nede. En tur eller to med hunden hver dag gjør underverker for kropp og sjel. Vet mye om det etter hundehold i mange år.
  3. 1 poeng
    Føler med deg Toam. Har hatt den følelsen også på kurs. Det kommer til et punkt hvor du egentlig trenger en klapp på skulderen og en klem, i stedet for den kommentaren eller negativitet. Vi gjør så godt vi kan og det er en grunn til at vi betaler for å få hjelp. Du er flink, vi w har hengt med hverandre i lange tider. Jeg kommer sterkere tilbake men hverdagen er tung. 2 begravelser denne uka, 1 tur til Sentralsykehus 8mil unna og da går dagen. Må være sjåfør. I tillegg til tømming og klargjøring av hus for salg. Flere andre ting må jeg melde avbud på grunnet det blir før mye. Hodet stopper opp og så glemmer jeg å spise fornuftig. Tar det jeg finner for det er ikke ork til å komme på å lage noe sunt. Kjedelig og jeg blir lei meg etterpå når det går opp for meg. Men vi er optimister Toam, du har klart utrolig mye og vi gir oss aldri. God klem.
  4. 1 poeng
    Ser nå at jeg brukte litt tid på å skrive innlegget mitt... for her har det jo kommet innlegg fra deg Breakfree før jeg klarte å bli ferdig med mitt eget! 😜😂 sånn er det når man går litt fra og til.. Høres som du har satt deg godt inn i det her! og uansett tar barnet det den trenger fra deg:) så det her er jeg sikker på vil gå bra! Noe økning må du nok påberegne, men det skal gå å ikke gå opp så mye, i min første graviditet gikk jeg kun opp det man måtte påberegne. Var veldig flink til å spise fornuftig hele graviditeten og hold meg fint helt frem til jeg ble gravid med nr to.. Da balet det på seg spesielt etter at jeg hadde født faktisk.. ble mye stillesitting med amming og det hele og mye søtsaker og usunn spising.. og på grunn av det er jeg her jeg er i dag.. Heldigvis klarte jeg å komme til fornuften i fjor.. og selv om det tar tid, så prøver jeg i hvert fall å jobbe med det Og ja babyforum er ikke bra!😂 jeg valgt også å holde meg unna det der.. var så mye rart som ble tatt opp og folk var hysteriske for både det ene og det andre.. så i frykt for å bli påvirket, fant jeg ut at det var like greit å styre unne Det har vært stille fra alle andre forrige og denne uka, så jeg la like gjerne inn tabellen nå Ser litt voldsomt ut, nå all oppgang blir lagt inn på en gang, men nå er det jo flere uker siden de fleste har kommet med vekt, så det burde egentlig vært fordelt litt 😉
  5. 1 poeng
    Gratulerer med nedgangen. Ein flott start på det nye året. Måtte det bare fortsette, heier på deg og alle dere andre her inne. Håper vi når vård mål sammen😃
  6. 1 poeng
    Hei Enna - og alle dere andre! Skjønner godt at noen trenger litt mer "hjelp" fra forumet enn andre. Selv er jeg som sagt ikke den som klarer å rapportere inn så veldig regelmessig, men "er her" likevel. Sort of. Husker da jeg var flink på GR sist (i 2012...), da rapportere jeg inn 2 ganger om dagen eller deromkring. Én gang tidlig på dagen og en gang senere, for å rapportere hvordan det hadde gått med dagens planer. Men i ettertid ser jeg jo at det passet helt fint, den gangen, fordi jeg gikk i barselpermisjon... All den ledige tiden har jeg dessverre ikke nå lenger, i 100% jobb. Siste månedene har jeg også hatt mer fokus på å få nok søvn. Så det hender rett som det er at jeg tenker at jeg burde rapportere inn på GR-forumet, men rett og slett prioriterer senga. He he! Og sånn går no' dagan. Bokstavelig talt. Litt for fort... Denne uka veide jeg inn på 75,4 kg. Litt skuffende, men sånn er det i mensen-uka. Alltid litt opp. Men fikk altså unna tidenes verste joggetur på tirsdag, tok speedwalk-tur torsdag og tenkte det samme nå i helga, men har rett og slett sovet bort mesteparten av helga. Den som sover synder ikke...(?) Eller noe sånt. Har også tatt stretching og litt styrke. Får håpe det vises på vekta, etterhvert. Forresten, det minner meg om at jeg må få laget meg en sånn Lilyslim-graf for 2020. Hold ut, Enna! Og dere andre!
  7. 1 poeng
    Selvfølgelig får du være med, enna! Her er alle velkomne!😃 Pippi1979: ingen krise å skeie ut en gang i blant! Tror man må det for å klare varig nedgang. For min del satser jeg på varig nedgang denne gangen (har selvfølgelig gjort dette 100 ganger før🙈). Strategien er derfor noen utskeielser i helgene, man skal jo leve litt også. Vil heller bruke litt lengre tid på å nå målet og setter derfor ikke opp datoer for delmål, bare kilo. Første delmål for meg er 75 kg😊 Gøy at vi har blitt en gjeng! Heia oss!😁
  8. 1 poeng
    Hei. Jeg er med i en tråd på «ned under 10 kg», men siden utgangsvekten 1. Januar var 80,7 så er det mer enn 10 kg til målet. (Det er på 68 kg) en annen ting er at det er litt liten aktivitet og jeg syns det er artigere med litt «skravling» jeg er 55 år, 173 cm høy, så jeg ser «ned på» dere andre... men heldigvis bare pga høyden. Får jeg være med?
  9. 1 poeng
    Hyggelig at du blir med Nissemora!😄 Jeg har også skapet fullt av «ikke noe å ha på meg» som jeg gjerne skulle brukt igjen. Har som mål nå og ikke kjøpe noen nye klær før jeg er under 70kg. Jeg er 164cm så er er utgangspunktene veldig like😉 Veier meg torsdager.
  10. 1 poeng
    Lykke til med prosjektet, nå er du i gang 😊 Klem fra Jess
  11. 1 poeng
    Hei snupsipups😊🙂 hold motet oppe, om et par uker er treningen myyye lettere! Det er det som er så bra med trening, formen går raskt oppover✌ Januar kan være en hard og seig måned, men høres ut som du forbereder deg mentalt👍
  12. 1 poeng
    Velkommen fabulisøs, Hyggelig om vi blir flere. Jeg lager en liste over vektnedgang midt i uken. Skriv inn startvekt og nåværende vekt. Og hvilke mål du har.. Og et skjema for hvor mange timer du har vart aktiv i løpet av uken. Selv har jeg akkurat fylt 70år og har 4 barnebarn. Startet på GR kurs i høst, et dobbeltkurs over 16 uker og gikk ned 5 kg. Fortsetter på kurs etter jul Har ikke oppnådd slike resultater før, men nå har jeg vært veldig åpen i familien om at jeg skal ned 15 kg og det hjelp av jeg tok et dobbeltkurs så jeg hadde litt mere tid å komme meg inn i de gode vanene. For det er det dreier seg om, lage nye gode vaner som vi kan ta med oss videre. Veldig spent på vekten i neste uke, Nyttårshelgen var heller ingen slankeuke. Vi var på hytta, var forsiktig med sukker, men det ble litt potetgull og rødvin, men vi gikk en tur på 5,5, km hver dag så litt bevegelse ble det. Hold fokus damer, bruk dagboken, og kanskje veie maten en stund, Uten dette er det dødfødt å tro at en kan slanke seg. Er så lett å lure seg selv. Velkommen fabulisøs, Hyggelig om vi blir flere. Jeg lager en liste over vektnedgang midt i uken. Skriv inn startvekt og nåværende vekt. Og hvilke mål du har.. Og et skjema for hvor mange timer du har vart aktiv i løpet av uken. Selv har jeg akkurat fylt 70år og har 4 barnebarn. Startet på GR kurs i høst, et dobbeltkurs over 16 uker og gikk ned 5 kg. Fortsetter på kurs etter jul Har ikke oppnådd slike resultater før, men nå har jeg vært veldig åpen i familien om at jeg skal ned 15 kg og det hjelp av jeg tok et dobbeltkurs så jeg hadde litt mere tid å komme meg inn i de gode vanene. For det er det dreier seg om, lage nye gode vaner som vi kan ta med oss videre. Veldig spent på vekten i neste uke, Nyttårshelgen var heller ingen slankeuke. Vi var på hytta, var forsiktig med sukker, men det ble litt potetgull og rødvin, men vi gikk en tur på 5,5, km hver dag så litt bevegelse ble det. Hold fokus damer, bruk dagboken, og kanskje veie maten en stund, Uten dette er det dødfødt å tro at en kan slanke seg. Er så lett å lure seg selv.
  13. 1 poeng
    Ja velkommen til deg også. Vi er i samme båt og alder ingen hindring. Det er bare i hodet det sitter og det prøver vi å gjøre noe med. Jeg har vært opp og ned mange ganger og vet hva jeg må gjøre. Vi veier oss på tirsdag og tror vi må lage en utfordring for hver dag. Jeg trenger å komme igang med å gå. Har lovet et barnebarn å gå 15 min. Ut og snu. D Blir det 30min. Det skal jeg greie i morgen👏👏👏 Vi høres igjen, plutselig👏👏
  14. 1 poeng
    Kan jeg slenge meg på her? Jeg er ei dame på 36år uten barn(så langt fra bestemor, håper jeg får være med likevel) og 40kg overvekt og vil ta tida til hjelp for å ta en etappe med kg ned av gangen. Har vært opp og ned i vekt i mange år og ganske lei av at jeg ikke har klart og holde vekta. Veldig kjekt å ha noen å skravle litt med så en holder seg i gang, så jeg ble så glad for å se sånn aktivitet her inne. Er det veiedag på tirsdager? I tilfelle kan jeg melde vekt da?
  15. 1 poeng
    Gratulerer til deg, Syttito! Og alle andre som fikk til målene sine! Bra jobba! Skulle gjerne meldt inn det samme her, ved utgangen av 2019, men er fortsatt et godt stykke unna mitt mål. Delvis fasting har gått helt fint, selv midt i julebordsesongen. (Måtte bare planlegge inntaket litt på forhånd.) Så dette skal jeg fortsette med også etter nyttår. Tenker at det i alle fall ikke skader. Men vektmessig har det ikke gitt noe utslag. Så skal jeg ned (og det skal jeg jo...) så må jeg gjøre noe mer ved siden av. Det blir målet for 2020. Noe mer, ved siden av! 2019 ble altså ikke det store slankeåret, for min del. Men når jeg sitter og "teller opp", fra januar til desember, så startet jeg året på 74-tallet og avslutter på akkurat samme tallet. Og derimellom har det vært noen dipp nedom både 72- og 73-tallet. Men utover det; rett og slett et Holde Vekten år. Det var jo ikke planen, men i retrospekt i alle fall LANGT bedre enn å ha spist på seg ytterlige nye kiloer! Så jeg klapper meg selv på skulderen for det, i det minste. Holde vekten er jo også et delmål, når man de foregående årene bare har spist seg kilovis oppover. Nå er jeg klar for 2020, hvor målet er å bikke platået - og gå nedover. Har innsett at trening (dessverre) må til, så i løpet av desember har jeg oppgradert treningsgarderoben, inkl. støttestrømper til begge knærne. Nå skal denne halvgamle kontorkroppen støttes opp og teipes etter alle kunstens regler, slik at alle skranglete kneskåler og ledd holder i utforbakke. He he! Tusen takk til alle som har deltatt på tråden i løpet av 2019! Så flott at vi kan inspirere hverandre! Godt nytt år!
  16. 1 poeng
    Dette ble en tragisk jul, slankemessig. Ble alene noen dager og stappet i meg alt jeg fant av sjokolade og en del småkaker. Hadde gått opp 1 kg sist jeg var på vekta. Nå burde jeg skjerpe meg. Men sliter litt med uro i kroppen for tiden. Føler en utilstrekkelighet på så mange fronter og da er det lett å ty til noe å putte i munnen. Vurderer å prøve litt Mindfuldnes, Kjenner andre som har prøvd det og har hatt god effekt av det. Bedre søvn og bedre humør. Og så må jeg komme meg ut selv om det er glatt. Har jo piggsko. Den tiden jeg klarte å gå mine 10000 skritt hver dag var jeg i bedre humør og jeg gikk ned i vekt. Men vi vet jo hva som skal til, det er bare så vanskelig å gjennomføre det. Neste uke blir det vektliste igjen damer, uansett om vi har gått opp, og så prøver vi å få til 30 min bevegelse pr dag, helst. Eller 3,5 time pr uke. Det er for helsens skyld.
×
×
  • Opprett ny...