Gå til innhold

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 19. jan. 2019 i alle områder

  1. 1 poeng
    Hei. Jeg er en bestemor på snart 60, begynte på seniorkurs igår. Jeg har som mange andre gått ned og opp, ned og opp og siste gang ned for 2 år siden. 20 kg. forsvant og nå er 17 kommet på. Jeg greide å stoppe før jeg kom opp i det som var min høyeste vekt noen gang. Takker fornuften som slo inn og fikk meg på kurs. Jeg er nå 100, 7 kg ved starten og har som mål å bli 80 kg. Noen bestemødre som vil henge seg på. Vi kan hjelpe hverandre i opp-og nedturer og motivere hverandre og melde vekt og trim.. Jeg står på videre, 2 dager som er fullt brukbare-har kjøpt skritteller og idag har jeg like under 10000!!
  2. 1 poeng
    Ny høst, nytt forsøk. Har tenkt mye frem og tilbake de siste dagene på om jeg skulle starte en ny tråd enda en gang. De forrige trådene mine har dødd ut når motivasjonen min har blitt borte. Og det har skjedd gang på gang Har et veldig sterkt ønske om å bli slank og sprek, men har en tendens til å "glemme" det i lange perioder av gangen. Denne sommern ble en typisk sånn periode der jeg "glemte" det fullstendig... Men nå er det høst og husken min er tilbake for fult. Kiloene også, og nå skal de bort - nok en gang... Har egentlig forsøkt å komme i gang i flere uker nå, men har ikke greid å komme skikkelig i gang enda. Der for har jeg bestemt meg for å ta dette i tre steg: Steg 1 - komme i gang med treningen Steg 2 - kutte ut sukker Steg 3 - kutte ned på antall kalorier til 1600 om dagen Steg 1 er jeg godt i gang med, er inne i min tredje uke med trening nå. Steg 2 er virkelig det tøffeste for min del og det er det jeg har slitt mest. Har greid 2 dager uten sukker nå, så jeg er jo et lite skritt på veien der også. Men tørr ikke å si sikkert om jeg har greid dette før om 1-2 uker for det er den første tiden som er den kritiske. Steg 3 starter jeg på når jeg tørr å stole på at steg 2 er i boks. Venter med å begynne veiing frem til steg 3 er i gang. Vil jo uansett ikke få den helt store fremgangen før steg 3 er i gang, og da er veiing lite motiverende. Sånn da har jeg noe å jobbe med. Så håper jeg på at noen vil komme innom tråden og legge igjen noen oppmuntrende ord til meg, for da blir veien så mye koseligere Tar imot både rosende ord og skjenneprekener når det trengs
  3. 1 poeng
    "Mål for året 2019= 365km." 1 km pr dag. Er dette inkl daglige skritt eller er det bare turer som gjelder? Min venninne fikk seg hund og går småturer 3 ganger for dagen. Det blir ca t/r olso -trondheim i løpet av året. Det er et greit mål. Men for min del bør det dobles. SÅ jeg sier 700 km pr år. Jeg har startet med å registrere skritt denne uken. Og dette kan gi meg inspirasjon til å fortsette med skritt teller. Den leser også km. Foreløpig 7,7 km. Velkommen Magdamicro. Artig navn. Vi veier omtrent det samme, men jeg er 175 cm lang.Men BMI har bikket 30 og det har hele tiden vært min panikk. Høres bra ut å bo i syden på vinteren. Jeg har flere venninner som gjør det. Reiser på hytta med søsteren og to 7 åringer i morgen. Ha en fin helg og en fin uke. Får ikke meldt vekt på tirsdag.
  4. 1 poeng
    Hei😊 I dag så ble det 3,1 km gåing og 4 km sykling😀
  5. 1 poeng
    Tenker at jeg rapporterer antall km. Her i dette innlegget. Så oppdaterer jeg her. Mål for året 2019= 500km. 4km av fullført pr. 17.02 20kr😁på bøssa
  6. 1 poeng
    Hei, Jeg er med i en gjeng her som prøver å gå ned sammen, kan gjerne bli med i gruppen der om du ønsker? Vi er under innlegget "På tide å fullføre" Jeg er ingen kostholdsekspert, men det ser jo ut som om du spiser fornuftig.. men registrerer du det du spiser? For meg er det alfa & omega.. mange ganger jeg tror at jeg spiser fornuftig, men så er det det med riktig mengde, samt at noen ganger får jeg litt sjokk over å se at noe jeg alltid har regnet som sunt, ikke er så sunt allikevel.. så man lærer utrolig mye av det!! I tillegg er det like viktig å ikke spise for lite som det er viktig å ikke spise for mye... Selv holder jeg meg ikke unna noen spesielle matvarer, for meg er det viktig å heller lære seg å spise balansert og begrense mengdene. Men alle må selv finne ut hva som passer de Dette hjalp kanskje ikke så mye, men lykke til videre også snakkes vi kanskje igjen
  7. 1 poeng
    Så kjekt du vil henge med oss. Du finner mye rart om oss i tråden og vi strever med det samme som du. Å gjøre dagen riktig med mat og mosjon er det vi kjemper med. Håper vi kan inspirere hverandre. Jeg vil rapportere så ofte jeg har fullført mist 1km. Gange. Ikke mye men av og til så er det tunge dager og da er 1 km overkommelig. Ha en fin kveld. Plutselig tilbake
  8. 1 poeng
    Jeg er på tråden Bestemødre. Kom gjerne inn og vær sammen med oss. Vi har veiedag hver tirsdag. Trenger ikke være bestemor for å være med😊
  9. 1 poeng
    Synes vi er flinke vi. Kaver med å få til sunt kosthold. Ikke lett når det er så mye godt å kjøpe. Den som kunne klart seg med å handle bare det som jeg skal spise. Det går ikke når jeg har stor familie barn og barnebarn naboer og venner. En skikkelig utfordring. Igår kveld måtte jeg gå min mann til legevakt for penecilinkur. Da alt hadde roet seg utover kvelden, kommer reaksjonen hos meg og jeg endevendt skap og skuffer. Akkurat som jeg må ha noe ekstra for å lande. Har merket det før også. Synes jeg synd på meg sjøl?ensom? Eller må jeg få god smak i munnen for å finne fotfeste? Jeg undres hvorfor.🤔🤔🤔 Prøver å holde måltidene på 8.30, lunsj 12.00, middag kl.16-16,30 og et lett måltid utover kvelden. Litt frukt, nøtter innimellom. Vi jobber på og gjør vårt beste. God helg til dere. Har tenkt å bake litt. Du skrekk og gru. En KJEMPEutfordring🤗🤗 Kan vi ha en felles utfordring? Å gå minst 1km. Hver dag, enten ute eller på tredemølle? Og hva med å legge 5kr.pr km på ei bøsse/boks? Teller opp til nyttårsaften, noen som vil være med?+ Jeg starter idag😊da blir det minst 1600kr spart til nyttår hvis jeg går 1km. Pr dag
  10. 1 poeng
    Hei, Du fant gruppa vår, så jeg har akkurat svart deg der Vi har veie dag på mandager så det passer jo helt supert, da snakkes vi mer der 👍😃
  11. 1 poeng
    Hei Magdamicro Selvsagt kan du være med! Her er det love å lufte alt og ha en liten utblåsning hvis man føler seg litt frustrert, det kan jo skje oss alle 😃 Også er det toppers at vi er flere som kan motivere hverandre og ikke minst komme med gode eller dårlige erfaringer! Er du med på kurs eller prøver du deg på egenhånd? Jeg tror de fleste her prøver seg på egenhånd, men har vært på kurs tidligere.. Min erfaring er at det beste er å registrere alt man spiser for å holde kontroll De fleste her har veiedag på mandager også har jeg sagt at de som ønsker å være med i tabellen må komme med tallene før lunsj på tirsdag Blir koselig å høre mer fra deg!
  12. 1 poeng
    Hei Er det muligheter til å kaste meg inn i gruppa deres?? Jeg veier 90,6 og er 168 høy. Vill gjerne ned til 63 kg men trenger litt pågangsmot og støtte til å klare dette. Så da har det vært kjekt å ha hatt noen man kan rådføre seg med når man stanger hodet i veggen av frustrasjon over at viljestyrken ikke henger helt med
  13. 1 poeng
    Hei, Tenker mange sliter med det at de spiser for mye når man først spiser f.eks middag. Jeg har til dels også hatt plunder med det, spesielt når det er noe man synes er veldig godt! I tillegg har jeg hatt uvanen av at jeg bare må ha noe å spise når jeg setter meg ned på kvelden og som regel ser på TV. Det tar tid å gjøre en endring, men må si at det å registrere maten jeg spiser har gjort meg mye mer bevisst på det jeg spiser og ikke minst mengden. Og etter hvert lærer man seg hva som er greit og ikke.. men må si at man kommer over noen utfordringer noen ganger.. Det er den første tiden man sliter mest, men så etter hvert blir man vant med å ikke småspise også I overgangen hvor jeg bare måtte ha noe så spiste jeg en del tomater.. lite kalorier om man liker de.. og fant ut at det er mye bedre enn alt mulig annet man hever i seg. Nå har jeg et fast kveldsmatmåltid og evt litt frukt/grønnsaker. Ønsker jeg noe utover dette koser jeg meg med en kopp te. Jeg er veldig glad i te, så finner mye kos i det☺️ Selv har jeg valgt å fokusere mest på det jeg spiser, burde selvsagt også trene noe, men ser at det er mat og søtt som er det store problemet. og i og med at jeg ikke er veldig flink til å trene utover det å ta noen skogturer i ny og ne så er heller ikke det noe som vil funke i lengden hos meg.. Er du med i noen gruppe her? vi er en liten gjeng på ned 10-20kg som melder inn ukentlig nedgang. Forhåpentligvis er vi en gruppe som skal klare å motivere hverandre når det går litt trått 😃 er bare å heve seg med om du ønsker!
  14. 1 poeng
    Hei, Beklager at tabellen ikke kom i går som vanlig, ble plutselig en litt for hektisk dag for meg.. men her kommer tabellen Flinke dere er som har gått ned eller har klart å holde vekten stabil! Hos meg gikk det helt andre veien denne gangen Skulle vært denne uka batteriene ikke funket Fiola.. Jeg er tydeligvis ikke flink nok i helga.. jeg må også innrømme at jeg veier meg noen flere dager enn kun mandagen.. og viser seg på fredagene at jeg har vært veldig flink i uka, men så når jeg veier meg på mandag har jeg tydeligvis stappet i meg for mye i løpet av helga.. og jeg som trudde jeg var noenlunde flink helga som var.. Merka at jeg fikk en liten blæh følelse av dette, men det er jo bare meg selv jeg kan skylde på, så jeg må bare brette opp ermene og fortsette.. veide meg igjen i dag og hadde gått ned det jeg hadde gått opp igjen, så da spørs det bare om jeg klarer å være flink nok i helga.. Trudde liksom at jeg skulle være nede på 75 tallet et sted denne uka, men får håpe det går bedre på neste veiing Jeg måtte søke opp sensekuren nissemora, hadde ikke hørt om den. Jeg liker tankegangen, men foreløpig tror jeg det beste for min del er å registrere det jeg spiser for å ha kontroll.. Også klarer man forhåpentligvis å beregne ca hvor mye man bør spise til et måltid etter hvert. Jeg trur i hvert fall at jeg har blitt flinkere til å vurdere mengde når jeg ikke har mulighet til å veie og beregne nøyaktige kalorier. Hjelper mye å bare fylle halvparten av tallerkenen med grønnsaker Håper dere får en flott dag! Her er det kaldt om dagen så både dyr og folk vil helst holde seg innendørs
  15. 1 poeng
    Så flott, Kaisa!! Og fantastisk motivasjon med den Riga-turen!! 😊 Elles trur eg me kan kåra Puselusken sin 12-rettars middag til tidenes største utfordring i ein slankekur! 🤣
  16. 1 poeng
    Velkommen til Puselusken, forresten!! 😊
  17. 1 poeng
    Så moro med flere! Velkommen Puselusken 😊 Silje, ser du har satt 70 kg som mitt mitt mål i den flotte tabellen din. Mit endelige mål er 65 kg, men 70 kg er et delmål 😊
  18. 1 poeng
    Hei Puselusken, Ja her kan alle bli med Jo fler jo bedre tenker jeg! Hender noen til tider ikke får vært like mye innom og da er det bra at vi er flere, så det ikke blir helt stille her :) Håper det går bra at jeg legger inn dataene dine i neste ukes tabell? Har skrevet over her at jeg tar med tallene til de som har kommet med de innen lunsj på tirsdag :) Hva er målet ditt? ned 10kg? Hvis ikke må du bare si fra så jeg får laget inn riktige tall :)
  19. 1 poeng
    Velkommen Puselusken! Du er jo godt i gang gang allerede Håper kneet blir fort bedre, det er kjedelig å vere lenket til sofaen. Ha en fin dag!
  20. 1 poeng
    Knekkebrød hjelper mot sult, og man får tygge mye, spiste mye havreknekkebrød i høst da jeg gikk ned 9.5 kilo.
  21. 1 poeng
    Heisann! Er det lov å få være med her selv om det har gått etpar uker? :) Jeg har tidligere gått ned 22 kg med GR-kurs og holdt vekta ganske bra i etpar år. Men det siste 1 1/2 året har det sneket seg på over 10 kg, så nå må trenden snus og de gode vanene innarbeides igjen! Har holdt på på egen hånd siden nyttår, men trenger litt "gruppepress" da det ikke går GR-kurs her lenger. Jeg hadde startvekt på 90,3 i uke 2 og gikk ned til 89,5 i uke 3. Denne siste uka ble jeg dessverre sittende i godstolen med et kne som streika, og enda derfor med stillstand i uke 4... Jeg har lagt meg på 1500 kcal,men tror kanskje det må justeres da jeg ikke er så aktiv for tida.
  22. 1 poeng
    Nå er det på´n igjen da. 30 kg som skal vekk fra en kropp som sliter med vekta. Fra et hode som sliter med å snu tankegangen. Men nå må det gå. 3 barnsmor med PCOS som må jobbe ekstra hardt for å bli kvitt kiloene. Alt for glad i søtsaker, så må kutte ned. Ikke ut, men ned. Ellers går det faktisk ikke. I begynnelsen nå blir det å kutte ned på søtsaker, kutte ut brusen, ØKE med vann. Drikker alt for lite vann. Tror jeg kom frem til at jeg hadde drukket 1 glass vann i hele jula!! Startet forrige uke, men for en start da. Fikk selvfølgelig mensen fredag kveld. For første gang siden minstemor ble unnfanget liksom. 26 måneder slapp jeg unna, og da måtte det selvfølgelig komme når jeg skulle legge om livsstilen. Men klarte meg ganske fint likevel. Normalt hadde jeg gaflet i meg alt og ingenting. Men nå hadde vi jo ikke noe i hus. Og handla heller ingenting. Heldigvis. Så da gikk det på et vis. Suget var der. og er fortsatt der. Men det blir vel bedre. Så får vi se da, hvordan dette går. Hele familien har godt av en endring. Men museskritt. Skynder meg langsomt.
  23. 1 poeng
    Jeg begynner også i dag! Dame 52 år, 170 cm, 95,2 kg. Vil ned til 75 kg😊 Med meg er det også sjokolade, kaker og godteri som er synderen.. Tenker å holde meg uten en god stund, for å dempe suget. Har tenkt å fortsette å drikke Cola zero (som jeg er helt avhengig av..) første uka, og så kutte ut det også. Jeg tror brusen lurer meg til å spise mer søtt.. Nå må vi skjerpe oss, vi vet jo hva som må til ja!!
  24. 1 poeng
    Hei, jeg er også ny Litt rart ingen svarer deg og ønsker velkommen? Men er kanskje ikke slik her da. Selv er jeg på Roedekurs for første gang i mitt liv. Er i førtiåra, og tenker ta av rundt åtte kilo. Kan det meste rundt mat, og har også spist lavkarbo over lengre tid. Det funker bra, spesielt siden jeg overspiser. Men synes det er tungt å være så annerledes i matveien, så da tenkte jeg prøve dette. Siste utvei liksom.
  25. 1 poeng
    Tråden er laget, og det er et godt steg på veien! Jeg stikker gjerne innom for å rose deg jeg. Jeg er ikke så himla god på skjenneprekner, men jeg skal trene på det også Tenk positive tanker - og det positive gror! Lykke til med både steg 1, 2 og 3. Jeg heier på DEG!
×