Gå til innhold

lenapena

Medlem
  • Innholdsteller

    1 415
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om lenapena

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Etter 3 uker med kurs kan jeg konstantere at det går opp og ned... Finner ikke tilbake til stålkontrollen jeg hadde i vår. Nå er det sommerpause i kurset og jeg har halvannen uke å ta meg litt inn før min egen ferie. Har hodet på et litt bedre sted i dag enn i helga, og håper å få det til holde seg på plass litt til Tar en runde med veiing og måling på onsdag selv om det er kursfri for å holde piffen!
  2. Kursstart på sommerkurs onsdag 12.6. Det betydde 2-3 uker kursfri imellom, og jeg fant ut at det var like greit for jeg hadde ikke hatt energi/tid/ork til å følge opp uansett. Jeg har gitt etter for mange fristelser, men ikke kjørt helt på utfor veien, heldigvis. Langt mindre trim enn vanlig, og det er første gang på lenge at jeg ikke engang har fulgt opp trimpoengene og registrert her inne. Vi er i en fase nå da vi skal flytte og endre "base" for en periode, og det innebærer nokså mye logistikk og arbeid på hjemmebane. Av den grunn trapper jeg litt ned på treningsambisjonene (bare litt), og
  3. Nå har jeg vært offline lenge, av ymse årsaker. Travelt hjemme, travelt på jobb, mye reising og synkende motivasjon med godvær og "lyst på" både is og rosè... Her er oppsummeringen fra vårens kurs. Jeg er på nett igjen nå for å si det sånn og startet neste kurs på onsdag. Mer om det senere. Startvekt 84,9 kg Sluttvekt 81,8 kg - Ned 3,1 kg tilsammen Midjemål start 92,5 cm Midjemål slutt 89,0 cm - Ned 3,5 cm Jeg klarte ikke målet mitt på 5 kilo, men jeg gjorde det bedre enn jeg har gjort på lenge og er fornøyd med det.
  4. Da er det søndagskveld og klart for en liten status. Fredag gikk helt som planlagt, morgenspinning kl 06, ingen utskeielser med vaffel på jobb og god kontroll. Tok et glass vin på kvelden, men alt innenfor kvoten. Lørdag ble den første på lenge der jeg ikke har ført matdagbok for dagen. Veide og noterte alt fram til ettermiddagen, men så ble det litt endring i planene og jeg fikk hjem gubben på kvelden, forutsatt at jeg kjørte et par timer for å hente han For å kunne ha en lettvindt middag på kvelden når han kom hjem lagde jeg nachos (stekte kjøttdeigen før jeg dro). Og det er her jeg er
  5. Resultater uke 6 Da klarte jeg heldigvis å gå ned det samme som jeg gikk opp forrige uke, og noen cm i tillegg. Det er jo grunn til å være fornøyd med det, men ønsket jo at jeg skulle kunne legge til et lite hekto til... Hvis jeg skal klare måltallet på 5 kilo på dette kurset vil det virkelig kreve full fokus og stålkontroll. Kommende uke skal gå greit, men det er kanskje den siste uka som blir avgjørende! Startvekt 84,9 kg Vekt 8.5: 81,9 kg - Ned 3 kg tilsammen Midjemål 92,5 cm Mål 8.5: 89,5 cm - Ned 3 cm
  6. Da er det bare tre uker igjen av kurset, så jeg tenkte at jeg skulle ta fram igjen den første lista jeg laget over mulige utfordringer i kursperioden. Uke 6, (8.5) skal jeg rapportere i morgen, og den har vært velsignet rolig i forhold til den foregående!! Uke 7 (15.5) - Ingen reiser før den 14. Full fokus på gode vaner og trening! Veiing blir senest tirsdag morgen før avreise. Uke 8 (22.5) - litt usikker på hvordan denne uka blir. Kanskje vi utnytter langhelga fra 17. og over pinse til en hyttetur, helgetur e.l. Krever i såfall en god plan når den tid kommer!
  7. Som dagene flyr!! Plutselig er uka over, syntes den nettopp hadde begynt... Men, det er vel slik, særlig i mai, med stort sett 4-dagers arbeidsuker. Veiinga på onsdag gikk omtrent som forventet, det ble opp 0,8 kg. Men, heldigvis var det fremdeles nedgang på cm et par plasser, så jeg satser på at det meste var vann. Kjører ganske strikt opplegg nå for å kunne ta igjen det tapte og forhåpentligvis litt til. Har fått opp dampen når det gjelder trimming, og har vært streng med føring av matdagbok også i helga. Litt ekstra kvote på lørdag som vanlig, men bare LITT. Idag er jeg strålende fo
  8. Hei Roskva! Velkommen tilbake fra vinterdvalen du også Vårsolen gjør underverker og når du først titter innom her inne er definitivt motivasjonen på vei tilbake! Masse lykke til
  9. Her kommer resten av "selvangivelsen" knyttet til utfordringsuka. Det er gått både opp og ned underveis Onsdag - reise til Stavanger og skal rett på et arrangement kl 19. Det ble treningsfri denne dagen. I matveien har det gått bra, men et par glass vin på toppen sprenger nok kvoten. Torsdag - Nytt helgdags jobbarrangement fra kl 08, med middag på kvelden. Klarte ikke å stable energi til noen joggetur, men gikk begge veier til og fra møtelokalet, og fikk litt "rørelse" gjennom det. Fredag - Reise fra kl 13-19. Nå kjenner jeg at det mentalt begynner å rakne! Kjøpte to sjokolader og
  10. Hei damer, hyggelig å se at vi er mange som nå er i "det bevisste hjørnet" Jeg må tilstå at jeg er mentalt på vidvanke akkurat nå. Trøtt og sliten etter all reising, konsentrasjon, jobbmessig "big- og smalltalk", wining&dining. Sitter på nok en flyplass og har to dager / to poster igjen på programmet før jeg er hjemme i det lune hi... Utskeielsene startet fredag ettermiddag og nå er det søndagettermiddag. Selv om jeg ikke er hjemme og får "restartet" motivasjonen der, så må jeg ta tak i situasjonen nå! Hvem kan hjelpe meg med jobben? Ingen, jeg må ta tak selv!!! Hvor lenge skal
  11. Status så langt på "utfordringsuka": Igår, mandag, ble det ingen joggetur etter jobb. Men, til gjengjeld gikk jeg til og fra arrangementet en drøy time rask gange tilsammen. Det er jeg fornøyd med. Det ble noen glass vin og litt sent, men ellers ok gjennomført dag! I dag, tirsdag, har jeg meldt avbud på konferansemiddagen. Kjente i går kveld at det var riktig å gjøre, og helt nødventig for å komme i mål med alt og ikke brenne alt kruttet så tidlig. Intervall spinningtime er gjennomført, og jeg var helt tom etterpå! Over 600 kcal forbrukt, det kommer godt med I morgen, onsdag, blir
  12. Treningen har gått bra i helga, og det var deilig å kunne bruke hele dagen hjemme i stedet for å reise på ettermiddagen Lørdagens inntak har vært på linje med de andre lørdagene, synes helgekosingen min så er under bra kontroll. I dag, søndag, ble det sånn at jeg ikke la inn matinntaket før nå i kveld og hadde derfor tatt bort justeringsmulighetene mine... Mitt inntrykk var at jeg hadde spist meget moderat, på kanten til lite. Fakta viste seg å være helt motsatt!! En god frokost, litt is og frukt i solvegget (i stedet for lunsj), kjøttkakemiddag med erterstuing og havregrøt til kvelds
  13. Er litt trøtt og sliten for tida! I går ble det derfor ingen trening, bare litt rydding i kjelleren etter arbeid. Til gjengeld var jeg på morgenspinning i morges. Sitter nå og prøver å holde gluggene åpne gjennom detektimen. God helg!
  14. Er hjemme igjen i kveld og godt er det! Har hatt en greit gjennomført jobbreise, men ble litt mer slitsomt i fht sist. Det skyldes både forkjølelse, jamnt over litt for lite søvn, og en treningsøkt som kanskje tok litt av i forhold til hva formen tilsa... Vel vel, har uansett levert et godt resultat denne uka også som jeg virkelig er fornøyd med Føler presset litt nå... Nå er de "gamle" kiloene borte og det er på tide å prøve seg på de nye. Og det inn i den mest krevende delen av denne kursperioden. Dette vil også kreve en god plan, men det får jeg komme tilbake til senere. God natt!! z
  15. Lørdag gikk også helt i ihht planen! Både trim og kosthold innen kvoten, endte på 2090 kcal etter å ha funnet ut at jeg klarte meg med 30 g peanøtter i stedet for 40 Utover lørdagskvelden ble jeg sylte forkjøla, og har holdt meg i sjakk i dag søndag også! Det ble altså ingen skitur, lå på sofaen og slukøret i streikende sol - huff!! o) Har allikevel karret meg avgårde på jobbreisen, med en litt dårligere plan i dag enn sist. Får være fornøyd med at matinntaket er i hht kvoten, men det skorter på både grønnsaker, frukt og melke-kvoten. Håper den rolige dagen i dag og en god natts søv
×
×
  • Opprett ny...