Gå til innhold

lenapena

Medlem
  • Innholdsteller

    1 415
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om lenapena

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Etter 3 uker med kurs kan jeg konstantere at det går opp og ned... Finner ikke tilbake til stålkontrollen jeg hadde i vår. Nå er det sommerpause i kurset og jeg har halvannen uke å ta meg litt inn før min egen ferie. Har hodet på et litt bedre sted i dag enn i helga, og håper å få det til holde seg på plass litt til Tar en runde med veiing og måling på onsdag selv om det er kursfri for å holde piffen!
  2. Kursstart på sommerkurs onsdag 12.6. Det betydde 2-3 uker kursfri imellom, og jeg fant ut at det var like greit for jeg hadde ikke hatt energi/tid/ork til å følge opp uansett. Jeg har gitt etter for mange fristelser, men ikke kjørt helt på utfor veien, heldigvis. Langt mindre trim enn vanlig, og det er første gang på lenge at jeg ikke engang har fulgt opp trimpoengene og registrert her inne. Vi er i en fase nå da vi skal flytte og endre "base" for en periode, og det innebærer nokså mye logistikk og arbeid på hjemmebane. Av den grunn trapper jeg litt ned på treningsambisjonene (bare litt), og kompenserer med økt hverdagsaktivitet: Vasking, rydding, pakking og bæring... Det har også vært alt for godt vær til mye databruk, så tankene har kværnet mest inne i hodet, og jeg har ikke tatt meg tid til å formulere dem her inne. Men, nå er det klart for start igjen og jeg har vært flink pike og registrert matinntaket i et par dager. Vil forsøke som sist å spesifisere forbedringsmålene, og å se for meg de ulike hindringene underveis i løpet av kursukene. Startvekt 12.6 er 82,6 kg (opp 0,8 kg siden kursslutt) Midjemål 92 cm (opp hele 3 cm!) Målsettingen er å komme under 80 kg og 87 cm - Dvs ned 2,7-3 kg og 5 cm.
  3. Nå har jeg vært offline lenge, av ymse årsaker. Travelt hjemme, travelt på jobb, mye reising og synkende motivasjon med godvær og "lyst på" både is og rosè... Her er oppsummeringen fra vårens kurs. Jeg er på nett igjen nå for å si det sånn og startet neste kurs på onsdag. Mer om det senere. Startvekt 84,9 kg Sluttvekt 81,8 kg - Ned 3,1 kg tilsammen Midjemål start 92,5 cm Midjemål slutt 89,0 cm - Ned 3,5 cm Jeg klarte ikke målet mitt på 5 kilo, men jeg gjorde det bedre enn jeg har gjort på lenge og er fornøyd med det.
  4. Da er det søndagskveld og klart for en liten status. Fredag gikk helt som planlagt, morgenspinning kl 06, ingen utskeielser med vaffel på jobb og god kontroll. Tok et glass vin på kvelden, men alt innenfor kvoten. Lørdag ble den første på lenge der jeg ikke har ført matdagbok for dagen. Veide og noterte alt fram til ettermiddagen, men så ble det litt endring i planene og jeg fikk hjem gubben på kvelden, forutsatt at jeg kjørte et par timer for å hente han For å kunne ha en lettvindt middag på kvelden når han kom hjem lagde jeg nachos (stekte kjøttdeigen før jeg dro). Og det er her jeg er litt usikker på mengde og kaloriinnhold. En passende oppgave vil kanskje være å forsøke å finne ut av hva en "godkjent" porsjon er! Treningen, en hel time med styrketrening, på formiddagen sitter enda i rumpa for å si det sånn I dag søndag har jeg drevet hele dagen med rydding, bæring og lasting av henger. Har vært i god aktivitet i maaange timer, uten å ha vært på en dedikert trening. Har jo også hatt pauser i solveggen, men jeg tenker at hvis jeg fører 2 timer med gymnastikk etter en hel dags god jobbing så er ikke det så feil. I dag har jeg også målt, veid og notert maten, helt fram til ettermiddagens/kveldens grilling. Skal forsøke å legge inn spareribs, mais, aspargres og salat i høvelig riktig mengde... Jeg merker at stålkontrollen er i ferd med å forvitre litt, tenker at det både er at jeg går litt lei, at sol og finvær innbyr til is og fristelser og at mannen er kommet hjem og da er det lettere å gi etter for "kos".
  5. Resultater uke 6 Da klarte jeg heldigvis å gå ned det samme som jeg gikk opp forrige uke, og noen cm i tillegg. Det er jo grunn til å være fornøyd med det, men ønsket jo at jeg skulle kunne legge til et lite hekto til... Hvis jeg skal klare måltallet på 5 kilo på dette kurset vil det virkelig kreve full fokus og stålkontroll. Kommende uke skal gå greit, men det er kanskje den siste uka som blir avgjørende! Startvekt 84,9 kg Vekt 8.5: 81,9 kg - Ned 3 kg tilsammen Midjemål 92,5 cm Mål 8.5: 89,5 cm - Ned 3 cm
  6. Da er det bare tre uker igjen av kurset, så jeg tenkte at jeg skulle ta fram igjen den første lista jeg laget over mulige utfordringer i kursperioden. Uke 6, (8.5) skal jeg rapportere i morgen, og den har vært velsignet rolig i forhold til den foregående!! Uke 7 (15.5) - Ingen reiser før den 14. Full fokus på gode vaner og trening! Veiing blir senest tirsdag morgen før avreise. Uke 8 (22.5) - litt usikker på hvordan denne uka blir. Kanskje vi utnytter langhelga fra 17. og over pinse til en hyttetur, helgetur e.l. Krever i såfall en god plan når den tid kommer!
  7. Som dagene flyr!! Plutselig er uka over, syntes den nettopp hadde begynt... Men, det er vel slik, særlig i mai, med stort sett 4-dagers arbeidsuker. Veiinga på onsdag gikk omtrent som forventet, det ble opp 0,8 kg. Men, heldigvis var det fremdeles nedgang på cm et par plasser, så jeg satser på at det meste var vann. Kjører ganske strikt opplegg nå for å kunne ta igjen det tapte og forhåpentligvis litt til. Har fått opp dampen når det gjelder trimming, og har vært streng med føring av matdagbok også i helga. Litt ekstra kvote på lørdag som vanlig, men bare LITT. Idag er jeg strålende fornøyd med en liten fjelltur i strålende vær og kostholdsscore på 10 Er igjen spent på resultatet om et par dager, skal legge det inn litt mer skikkelig da
  8. Hei Roskva! Velkommen tilbake fra vinterdvalen du også Vårsolen gjør underverker og når du først titter innom her inne er definitivt motivasjonen på vei tilbake! Masse lykke til
  9. Her kommer resten av "selvangivelsen" knyttet til utfordringsuka. Det er gått både opp og ned underveis Onsdag - reise til Stavanger og skal rett på et arrangement kl 19. Det ble treningsfri denne dagen. I matveien har det gått bra, men et par glass vin på toppen sprenger nok kvoten. Torsdag - Nytt helgdags jobbarrangement fra kl 08, med middag på kvelden. Klarte ikke å stable energi til noen joggetur, men gikk begge veier til og fra møtelokalet, og fikk litt "rørelse" gjennom det. Fredag - Reise fra kl 13-19. Nå kjenner jeg at det mentalt begynner å rakne! Kjøpte to sjokolader og en pose potetgull mens jeg ventet på gubben på flyplassen. Spiste en av de to sjokoladene (ikke potetgullet heller heldigvis), + kake på besøk hos stedattera på vei til svigermor. Framme hos svigers kl 21, rett til bords til pinnekjøttmiddag... Lørdag - Fikk gått en fin tur i turområde i nærheten av svigers. Frokosten var sunn, men resten av dagen gikk det i kaffe&kakebesøk hos slekt og venner - og da snakker vi hele dagen... Mildt sagt dårlig kosthold, og jeg har ikke krefter til å gjøre noe med det. Nå fikk også noe av potetgullpakken bein å gå på. Søndag - Sto opp kl 08 for å rekke en trimtur før avreise igjen. Noen timer med hurtigbåt (inkl en is og en vaffelplate), etterfulgt av noen timer med fly. På flyplassen klarte jeg å mobilisere krefter nok til å ta et oppgjør med utglidningen - plutselig ble nok nok!! Mandag - Sto opp kl 0510 (!) for å rekke en treningstur før jobbstart kl 07. Var litt kry over det Førte matdagbok igjen for første gang på lenge, og hadde god kontroll selv om kostholdet ikke var helt optimalt. Igjen var det ut på reise, startet kl 16 og var framme kl 2130. Tirsdag (idag) - Har sovet godt ut og ikke prioritert morgentrim. Heldags møte igjen, og endelig reise HJEM!! Benyttet anledningen til å gå hjem fra flyplassen i stedet for å stå i lang taxikø, og med all bagasjen ble jeg jo litt varm av det I morgen er det meldt fint vær, så da skal det bli godt å rør litt på seg. Kjøleskapet bugner ikke akkurat av frukt og grønt etter å ha vært borte så lenge, men skal nok klare å finne noen sunne alternativ i hjemmets lune rede! Det er jo også veiedag i morgen, og jeg har nok gått litt opp igjen (var 0,7 ned sist uke) - blir spennende å se!
  10. Hei damer, hyggelig å se at vi er mange som nå er i "det bevisste hjørnet" Jeg må tilstå at jeg er mentalt på vidvanke akkurat nå. Trøtt og sliten etter all reising, konsentrasjon, jobbmessig "big- og smalltalk", wining&dining. Sitter på nok en flyplass og har to dager / to poster igjen på programmet før jeg er hjemme i det lune hi... Utskeielsene startet fredag ettermiddag og nå er det søndagettermiddag. Selv om jeg ikke er hjemme og får "restartet" motivasjonen der, så må jeg ta tak i situasjonen nå! Hvem kan hjelpe meg med jobben? Ingen, jeg må ta tak selv!!! Hvor lenge skal jeg lage unnskyldning for meg selv? Ikke lenger enn hit!!! Så det så Nå er det forøvrig 3. gang jeg skriver dette innlegget på et ustabilt flyplassnett... grrrr - passer dårlig med blodsukkertemperamentet mitt Solvane, lykke til med den siste kneika, du får nok belønningen snart Kveita, lykke til på kurs! Jeg støtter deg i å melde deg på kurs selv om du skal på ferie, det hjelper i allefall meg med litt ekstra motivasjon Snupsipups, bra at du trekker litt i oss og i tråden!! Jeg savner også gullkornene til Frua, kanskje hun stikker innom en snartur snart
  11. Status så langt på "utfordringsuka": Igår, mandag, ble det ingen joggetur etter jobb. Men, til gjengjeld gikk jeg til og fra arrangementet en drøy time rask gange tilsammen. Det er jeg fornøyd med. Det ble noen glass vin og litt sent, men ellers ok gjennomført dag! I dag, tirsdag, har jeg meldt avbud på konferansemiddagen. Kjente i går kveld at det var riktig å gjøre, og helt nødventig for å komme i mål med alt og ikke brenne alt kruttet så tidlig. Intervall spinningtime er gjennomført, og jeg var helt tom etterpå! Over 600 kcal forbrukt, det kommer godt med I morgen, onsdag, blir det en lang reisedag. Får ikke trimmet i morgen tidlig (orker ikke er rettere sagt), men skal prøve trikset fra i går og gå en passelig omvei fra hotellet til fellestransporten til morgendagens arrangement og få litt trim gjennom det.
  12. Treningen har gått bra i helga, og det var deilig å kunne bruke hele dagen hjemme i stedet for å reise på ettermiddagen Lørdagens inntak har vært på linje med de andre lørdagene, synes helgekosingen min så er under bra kontroll. I dag, søndag, ble det sånn at jeg ikke la inn matinntaket før nå i kveld og hadde derfor tatt bort justeringsmulighetene mine... Mitt inntrykk var at jeg hadde spist meget moderat, på kanten til lite. Fakta viste seg å være helt motsatt!! En god frokost, litt is og frukt i solvegget (i stedet for lunsj), kjøttkakemiddag med erterstuing og havregrøt til kvelds ble til slutt over 1900 kcal! Sjokk Lærepengen er at jeg må legge inn litt jevnere i løpet av dagen, og ikke vente helt til slutt. Da kunne jeg i det minste ha valgt annen kveldsmat. Kunne selvfølgelig ha valgt en mindre porsjon is også, hmm! Går inn i en hektisk periode nå, så her på fokusen skjerpes. * Mandag - må klemme inn en halvtimes trening mellom jobb (gå hjem i rett tid!!) og konferansestart 1745. Må prioritere å dra på jobb tidig, kan derfor ikke trene på morgenen. * Tirsdag - har meldt meg på intervall-spinning mellom konferanse slutt for dagen og middag på kvelden. (Fordel med å være hjemme) * Onsdag - reise til Stavanger, lander 1715 og skal rett på et arrangement kl 19. Blir enten morgentrening eller treningsfri, avhenger av formen og jobbmengden (om jeg må inn tidlig) * Torsdag - Nytt helgdags jobbarrangement fra kl 08, med middag på kvelden. Kan klare å jogge en liten tur mellom kl 18-19. * Fredag - Jobbsamling og reise derfra kl 13. Skal direkte på svigermorbesøk og vil være fremme i 19-tida. Klarer sannsynligvis ikke å trene denne dagen. * Lørdag - På besøk hos svigers, bra forhold for trening i turområde i nærheten. * Søndag - Klarer kanskje å ta en liten morgenøkt. Må reise igjen midt på dagen, noen timer med bil eller hurtigbåt, etterfulgt av noen timer med fly. Enda er jeg ikke hjemme igjen, men uka er i allefall over, slik at jeg må prøve å nullstille og evt justere planen etterhvert.
  13. Er litt trøtt og sliten for tida! I går ble det derfor ingen trening, bare litt rydding i kjelleren etter arbeid. Til gjengeld var jeg på morgenspinning i morges. Sitter nå og prøver å holde gluggene åpne gjennom detektimen. God helg!
  14. Er hjemme igjen i kveld og godt er det! Har hatt en greit gjennomført jobbreise, men ble litt mer slitsomt i fht sist. Det skyldes både forkjølelse, jamnt over litt for lite søvn, og en treningsøkt som kanskje tok litt av i forhold til hva formen tilsa... Vel vel, har uansett levert et godt resultat denne uka også som jeg virkelig er fornøyd med Føler presset litt nå... Nå er de "gamle" kiloene borte og det er på tide å prøve seg på de nye. Og det inn i den mest krevende delen av denne kursperioden. Dette vil også kreve en god plan, men det får jeg komme tilbake til senere. God natt!! zzzzzzzzzzzzzzzz..... Startvekt 84,9 kg, startmål midje 92,5 cm 07.04: 83,7 kg - ned 1,2 16.04: 82,6 kg - ned 1,1, totalt 2,3 Midjemål: 91,0 cm - ned 0, totalt 1,5 cm
  15. Lørdag gikk også helt i ihht planen! Både trim og kosthold innen kvoten, endte på 2090 kcal etter å ha funnet ut at jeg klarte meg med 30 g peanøtter i stedet for 40 Utover lørdagskvelden ble jeg sylte forkjøla, og har holdt meg i sjakk i dag søndag også! Det ble altså ingen skitur, lå på sofaen og slukøret i streikende sol - huff!! o) Har allikevel karret meg avgårde på jobbreisen, med en litt dårligere plan i dag enn sist. Får være fornøyd med at matinntaket er i hht kvoten, men det skorter på både grønnsaker, frukt og melke-kvoten. Håper den rolige dagen i dag og en god natts søvn gjør at formen blir bedre i morgen slik at jeg kanskje får klemt inn en liten treningsøkt før jobbmiddagen i morgen kveld.
×
×
  • Opprett ny...