Gå til innhold

nikkoline

Medlem
  • Innholdsteller

    1 287
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

nikkoline vant dagen sist Februar 6

nikkoline hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

14 Bra

Om nikkoline

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Knekkebrød hjelper mot sult, og man får tygge mye, spiste mye havreknekkebrød i høst da jeg gikk ned 9.5 kilo.
  2. Lykke til med prosjektet. Helt enig med deg, mistrives med min vekt, alt er tungt å gjennomføre og klærne må kjøpes etter vekta, ikke hva jeg ønsker. Jeg var på kurs med Ole Einar Bjørndalen sin trener Øyvind, han sa det fins to typer slankere, de som vil, setter seg mål og gjennomfører, og de som vil men ikke gjør det som skal til. La oss være blant de som det skjer noe med.
  3. Hei, og godt nytt år. Jeg har startet det nye året med å melde meg på nettkurs. Har planer om å gå ned 5 kilo til 5.mars, håper flere blir motivert og lager seg delmål. 😃 Gikk opp 300 gram, i jula veier 85.3, har veiedag på tirsdag og lover å skrive oftere. Ha ei flott slankeprosjekt. Begynte forresten å trene styrke med strikk i dag, herlig. Klem fra Nikkoline
  4. Veldig lenge siden jeg har skrevet her. Så fint at dere holder liv i tråden. 😀 Jeg er altså 53 år og bestemor til 3, to født i 2018.Jeg har skaffet meg egen baby, en valp som nå er 5 mnd. Har startet på kurs nr to og har gått ned 9.5 kilo. Trenger motivasjon til å fortsette, vil trene spise sunt og gå mer ned. Skal holde 1300 kcal så må være bevisst på hva jeg spiser. Trenger motiverte bestemødre, for det er siste gang jeg slanker meg, etterpå er det total kostomlegging, ikke tilbake til gamle vaner.
  5. Heisann. Har dere plass til ei dame som denne uka har begynt på nettkurs? Jeg er topp motivert for vekt nedgang. Veier nå 90.3, gått ned 4 kilo på 3 uker, det viser at dersom jeg registrerer maten og har stålkontroll så er det mulig å gå ned i vekt. Jeg går daglige turer på ca 30 minutt, og begynt med styrketrening i dag. Mvh Nikkoline
  6. Så godt at dere er her, fikk så mye å tenke på angående min far som ble alvorlig syk. Har ikke lest og oppdatert meg så mye enda her inne, men har nå bearbeidet sorgen over min fars død så mye at jeg har startet å slanke meg sist onsdag, onsdag blir kanskje veiedag. Blir mest sannelig bestemor til nr 3 kanskje i dag Klæm fra Nikkoline
  7. Hei bittegodt, Velkommen, gratulerer med 10 kg ned imponerende. så treffende for meg at du nevner å spise for lite. Jeg har aktiv jobb, ofte ikke tid til mellommåltider. Som eksempel i går , forbrente jeg to trimpoeng på tur og spiste kun 1500 kcal. For en stor dame som jeg har blitt er det nok for lite mat. Må i allfall ligge på 1600 kcal, tror jeg hadde gått ned mer om jeg hadde spist mer. Jeg har gått på kurs, og dersom jeg spiser for lite går jeg ikke ned i vekt, har min kursleder funnet ut, allikevel har jeg av og til problemer med å få i meg nok. Når sukkersuget har gitt seg så har jeg til tider mindre matlyst, f så kan jeg plutselig få lyst på alt mulig godsaker, nei det skal ikke være enkelt. toam håper det ordner seg med magen. Ja lurt å spise ofte for å slippe det rotet som jeg opplever når jeg ikke får tid til mat.
  8. God morgen dere Da var det rapport, jeg har gått ned 900 gram, 1,4 kilo på to uker det får være godkjent. Veier nå 93 kilo. Ha en fin dag.
  9. Hei Mia. Så fint at du skriver og motiverer oss Du får prøve deg forsiktig fram når det gjelder foten, sykling er bra. Jeg har hatt betennelse i hælen en gang i tiden, syklet mye ute da, men da var det sommer. Har spist proteinpudding til lunsj som jeg kjøpte på coop extra, men det ble lite kalorier så må prøve å fylle på i ettermiddag. God pudding. Fant middags tips her inne så da kan det ikke gå feil vei dersom jeg begrenser mengden. Har fått dilla på gulrot, savnet gulrøtter og ikke kaker på jobb i dag, positivt framgang. Ha en strålende uke, gleder meg til å meddele vekta på onsdag som er min veiedag. Det er sikkert lurt å planlegge uka. Jeg som skal handle to ganger i uka blir nok nødt til å gjøre det. Må skryte litt over å ha pusjet meg til å passere over dørstokk mila, har vært på to turer i helga.
  10. Hei Paitra. På Roede kurs snakker kursleder om ulike temaer. Du blir veid og får individuelle råd .Det er sosialt og fint å gå på kurs. Det er viktig å ta i mot de rådene som gis, og følge den kalorimengden som blir beregnet. Så regner du ut trimpoeng, og setter i gang. kanskje treffer du en turkompis på kurset? Det er fantastisk når hodet begynner å venne seg til det nye livet, bedre overskudd og lettere liv, det er verd strevet, for helt enkelt er det ikke. Spis mye grønnsaker, del opp gulrot og kålrabi og ha med er mitt tips. Lykke til, klem. Heier på deg.
  11. Heisann. Velkommen til Mummimamma, fint at du tar del i bestemorbuketten. Godt at du og nevner om det å ha fokus, det hjelper at flere er i siget. Jeg skal også ut å gå på tur. Brukte å gå fjelltur frem til i høst til stiene ble isete, da ble det stopp, så nå må kondisen opp før jeg kan ta opp tråden. Jeg har vært og handlet inn til grand prix programmet i kveld. Så på potetgullposer, studerte og satte de pent på plass igjen Det ble lompe, røykelaks og ruccola salat, cider light og en flaske hvitvin, den skal deles på flere så det blir bare skål for den som vinner i kveld Middag består av karbonadedeig og fullkornsris med grønnsaker som jeg kjøpte på Rema. Ha en super lørdag.
  12. toam, mia 52, Betty Blue, Fa - mol, radiogaga, Geisha 79 og meg Nikkoline, er det vi som er brukere av denne tråden tro. Det er jo flott at vi er så mange. Sant toam, vi må finne vår egen måte å gjøre det på, det skal jo vare livet ut.Så bra at du kjenner at det går din vei,det gir motivasjon for oss andre og. mia 52 Du er flink som trener med vond fot, inspirerende. Fa-mol velkommen tilbake fra ferie. radiogaga, Pelskledde lykkepiller høres flott ut, har hatt sånne skapninger tidligere så vet hva du snakkker om. De er effektive, tigger øyne får hvem som helst ut. Jeg har vært på vekta, og med 500 gram ned, en pakke margarin, i løpet av en uke tilbrakt på sofa med influensa får være godkjent. 93.9 viser vekta nå. Håper dere andre heller ikke er så strenge mot dere selv. Nå har jeg blitt frisk og øker aktiviteten. Jeg har vasket i kjøkkenskap og tømt kjøleskapet før jeg skal på jobb. Apropos kjøleskap hva skal jeg fylle den med i påska? Jeg skal lage pikekyss, kun noen få kalori per stykk. Jeg skal ha en kake men ikke spise den alene. En tynn flis stykke om kvelden som skal vare lenge.Heldigvis er jeg ikke så glad i søtt når sukkeravhengighenten har gitt seg.Det er jo enda lenge igjen, og jeg smaker ikke på noe som inneholder sukker. Kun litt tyggis og dent uten sukker når jeg får søtsug. Jeg har alt handlet inn til helga, frukt grønnsaker, bla gulrøtter, kålrabi som jeg deler opp og har med meg på jobb og hjemme.Kjøpte en flaske som jeg fyller med vann så fort den er tom. Jeg har kjøpt fisk, kyllingfilet og lofoten fiskekaker. Det går greit med måltidene.uten om middag. Fra i dag skal middagen veies og beregnes bedre. Jeg gønner på med tanker til hjernen, vit hva du spiser hver dag, tren litt hver dag, ta en dag om gangen så kommer resultatet etter hvert, tilbake til gammelt tankemønster funker i allfall ikke, så skal ikke tilbake dit. Vi står sammen i tynt og tykt, ber om råd her inne dersom vi mister fokus, ikke sant?
  13. Hei, så fint å se at det er aktivitet her inne. Da har vi mulighet til å støtte hverandre. For en tid tilbake var det mye aktivitet på trådene, rart å se at de er så lite aktivitet nå for tiden. Kanskje det bedrer seg, oppsettet som kom etter den gamle var tung å starte å bruke syntes jeg. Denne nye er enklere å komme igang med mine datakunnkaper Har laget en slagplan, og bestemt meg for å ha veiedag på onsdager. Skal starte med en times gå tur i dag, og litt styrketrening. Kanskje jeg og kjøper kort på treningssenter , får se. Får vel gi litt informasjon om meg selv, siden jeg ble godtatt som medlem:) Jeg er 52 år bestemor til to små. Kiloene har kommet på under mine egne svangerskap, fire i antall, og aldri helt forsvunnet. Denne gangen skal jeg tro på meg selv,at jeg skal klare å kvitte meg med kiloene. Jeg jobber turnus innen helseomsorg, men mest på dagtid.
  14. Kjempe bra, hard disiplin. kan jeg tenke meg. Det viser og at Roede metoden funker dersom vi følger den. Tusen takk for at du deler.
×
×
  • Opprett ny...