Gå til innhold

enna

Medlem
  • Innholdsteller

    1 515
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av enna

  1. Jeg er her, bare holdt på med mye rart og dessverre hatt dårlig fokus 😳. Men satser på bedre tider... as usual!
  2. Sukk. Har ikke vært helt fokusert den siste uka. Har ikke småspist, men spist for mye på kvelden!!! OG spist nøtter. Helt umotivert til trening av noe slag. Blir bare turer med hunden. Finner ikke lyst til å «ta i». vel, vel. Satser på at den «lysten» dukker opp ved en anledning 😂 Jobbehelg, aftenvakter... nydelig vær, skulle gjerne hatt fri, ja.
  3. Her sitter jeg på nattevakt og som vanlig (!) bugner det av kaker, kjeks og sjokolade. Men jeg er stanhaftig. Sier til meg selv at i dag skal jeg ikke ha noe. Kanskje en annen gang, men ikke i dag. om 7 (egentlig 6,5 t) timer er nattevakten slutt, og da har jeg fri fram til mandag. Det blir såååå bra 🥰. sov godt dere andre.
  4. Så fantastisk å se resultat av din beinharde jobbing!!! Gratulerer!!!
  5. Klarte å stoppe utskeielsene. Har vært på den smale sti og holdt meg unna godteriene og kakene som har vært overalt. Til tross for den lille stemmen som hele tiden har foreslått at jeg kan ta «bare litt».... så i dag var vekten bare 200 g over det den var før påske, og det er bedre enn 1,5 kg! Mål for resten av uken er å holde meg til måltidene, 0 godteri og snacks og gjøre yoga hver dag. Og drikke mer vann. Merker at det blir mindre vanndrikking på jobb når vi må bruke munnbind hele tiden. Skal på nattevakt i natt, men har bare 1 natt og fri resten av uka. Det blir bra.
  6. Her har det tatt litt av de siste dagene. Stopper nå og strammer inn!! Ikke noe mer søtt eller snacks inn hos meg. Det blir fort for mye, dessverre. Sitter med munnbind og visir på jobb og gleder meg til vakta er over så jeg kan puste inn frisk luft, igjen. Lengter etter skikkelig vår😍. ha en fin dag
  7. Pandemi... vel, vi har holdt oss til familien. har spist og drukket min del av mat og godteri så langt i påsken, men har prøvd å holde meg til måltider! Noen måltider har kanskje vart litt lenge, da 🤪. Har kost meg mye ute, kanskje mest i solveggen, men også på tur med hunden. Jobb fra i morgen.
  8. I helgen holdt jeg meg til måltidene, men strakk nok middagen på lørdag ganske langt 😂. Middagen i seg selv var sushi og jeg spiste ALTFOR mye (men åååååå så godt😍) og så spiste jeg en skål nøtter etterpå, men rørte ikke søtsakene! På søndag spiste mannen min litt sjokolade til morgenkaffen og i går spiste han både sjokolade og snacks og jeg??? ZERO! Stolt av det. Hjemmekontor i dag med litt sløv start 😉 ha en fin dag
  9. Jeg fikser heller ikke ekstreme dietter! Jeg har lest ferdig den lydboka og konkludert med at det var mye bra ang tankesett, og særlig det med å holde seg til en plan og ikke småspise. Men jeg kommer ikke til å slutte med mel og sukker på heltid, ei heller vin. Nå er nattevaktene over for denne gang og jeg har fri et par dager. Deilig 🥰 plan for helgen er å fortsette slik jeg holder på. Ingen småspising I går satt mannen min og gomlet sjokolade og peanøtter. Jeg rørte ikke 🤗. Stolt!
  10. Sitter på nattevakt. Det har gått bra med å la være og småspise. Supervanskelig på en måte, for jeg har i alle år til stadighet puttet et eller annet i munnen. Fra en agurkbit til en pose nøtter. Nå har jeg klart å stoppe hånda og vekten har gått nedover. Og jeg har ikke telt kcal. Spist mye middag, vanlig lunsj og frokost + mine elskede epler i bilen. Har rett og slett bare ikke puttet noe i munnen som ikke har hørt til måltidet. sliter med treningsmotivasjonen. Hjelper absolutt ikke å jobbe på natten. Så lista er SVÆRT lav. Håper det går bra med dere andre
  11. Ned 7 kg. Du er helt rå!! Jeg er så imponert, altså! Stå på videre!!
  12. Jeg leser (egentlig hører jeg lydbok) en bok som heter «spis deg fri». Har nevnt den tidligere. Det er en amerikansk dame som har utviklet modellen. Opplever den som litt rigid, samtidig som det hun beskriver er akkurat sånn jeg er... men fokuset er altså 0 sukker og mel. 4 strenge retningslinjer: ikke sukker (eller søtningsstoffer)eller mel, tre måltider med oppmålte mengder mat, ingen småspising. boka er veldig amerikansk selv om den er oversatt og tilrettelagt for norske forhold. Men denne boka er altså bakgrunnen for at jeg forsøker meg på å spise bare tre måltider (+frukten,
  13. Vært på nattevakt og stod over kringle. Og det gjorde jeg BARE fordi jeg ikke spiser mellom måltider 🤗. Klapp på skulderen min.
  14. Litt ned i vekt siden fredag. Gjorde noe jeg drev med da jeg klarte å gå ned for omtrent 100 år siden. Jeg spiste for mye fredag og lørdag kveld. I går tok jeg meg skikkelig sammen og spiste mindre, ikke noe snadder, 0 vin 😘 og bare tre måltider. Ikke noe i mellom. Og i dag blir det tre ordentlige måltider + frukten min i bilen hjem fra jobb. Det skal være mitt hovedfokus denne uken. Mat til måltidene!!! Ikke småspising! Det er så vanskelig, for jeg har liksom vent meg til en liten bit nå og da... klapper meg selv på skulderen for hver gang jeg (bokstavelig) holder fingrene fra fatet.
  15. Livet går ikke på skinner, nei. Og noen ganger er ting tristere enn andre, noen ganger bare travlere og «forstyrrende» Skjønner at du har det litt ekstra tøft. Heier på deg, likevel.
  16. Var på vekten i går og den var nå 79 kg. Jeg har ikke trent på nesten to uker. Grunn: hodepine hver dag som har intensivert veldig med den minste pulsøkning. Så selv de vanlige turene med hunden har vært tøffe, for jeg går jo i terreng med bakker opp og ned. Og så fink jeg en strekk i baken som sitter godt. Men jeg har ikke spist altfor mye. Selvfølgelig (!) har jeg spist nøtter og drukket litt vin, men mindre vin enn vanlig, dermed flinkere til p holde meg «på matta». Har startet et samarbeid med ei venninne. Vi skal veie oss sammen ca en gang i uka. Begge drømmer om ned 10 kg. Mitt mål er
  17. Nei. Det er helt sikkert! Vi gir aldri opp!! God bedring.
  18. Så langt har uka vært så som så. På tirsdag ble det vin til maten og ost og kjeks på kvelden 🙄. I går ble det også vin til maten, men selv om gubben spiste både sjokolade og snacks holdt jeg meg heeeelt unna. Og der er min drøm. Kunne drikke vin uten å gå i overspisingsgrøfta. I går var en seier i så måte. dro på meg en strekk i hamstringen på tirsdagens løpetur, og sliter litt med den. Er sur for det, for denne uka hadde jeg hatt relativt ok med tid for noen løpeturer. Satser på at det snart går over. Jobber nattevakter i helgen. Det er både veldig hyggelig, men også litt slitsomt. Mye
  19. Etter et ufattelig tall på fredag kom hverdagen rett i fleisen på mandag. Rett tilbake til forrige mandag. Ja jeg spiste mye middag fredag, lørdag og søndag, men ingen kake eller godteri. Noen få nøtter på fredag, 0 snacks lørd og søndag. Ikke småspising. Grrrr vel, vel. Bare å bite tennene sammen og gyve på igjen. Håper andre gjør det bedre enn meg!
  20. Ned 1,6 kg siden mandag. Og jeg har ikke «slanket» meg. Har bare latt være snacks og småspising! Og denne uka har vært full med dagvakter hver dag, så da er det heller ikke noe vin. Nå står helgen for døren. Målet er 0 småspising og bare vin, ikke noe snacks. Men jeg syns vin er så godt og det vil jeg ha. 🍾😅 4x4 i ettermiddag. Gruer meg allerede 😂. Syns det er helt forferdelig, men skal se om forskningen har noe for seg😉. Kjenner at kroppen liker rolig langkjøring med noen kortere intervaller best, da.
  21. Var en sniktur på vekten i dag og det var en gledens tur. Men veiedagen er i morgen, så det er et uoffisielt tall. Men tre dager uten snacks gir godt resultat! Og jeg har ikke småspist. Det er helt tydelig noe jeg gjør uten å tenke på det, for jeg har de siste dagene ratt meg selv i å åpne skap for å se etter noe jeg kan stappe inn, men har altså ikke gjort det. Og DET er jo ikke noe jeg egentlig trenger! Når det gjelder å si nei til kake... der er jeg mer usikker. For det er sjelden og det har jeg lyst på... men det går an å være mer selektiv på hva slags kake jeg sier ja til. Bare si ja til
  22. I går var det tid for 4x4 intervall, igjen. Jeg hadde alle odds mot meg: hadde sovet utrolig dårlig natten før, faktisk bare 2 timer 🙄, jeg hadde vært skikkelig stinn i magen hele dagen OG jeg hadde spist middag bare 1,5 time før. Det var en grusom opplevelse!🥵. Da jeg var halvveis i 2 intervall tenkte jeg at det fikk være nok, men jeg holdt faktisk ut. Riktignok måtte jeg løpe bitte litt saktere enn sist (0,3 km/t saktere) for å klare det. Likevel var jeg ganske stolt av meg selv da jeg var ferdig! Note to self: løp FØR middag, eller vent enda en time!! syns det er vanskelig med middag og
  23. Helgen har gått og da jeg gikk på vekten i dag var det bare å innse at jeg veier 5 kg mer enn i mai/juni i fjor. Det er altså helt utrolig begredelig! Og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg roter og spiser litt nå, masse da, kjøper sjokolade og stapper i munnen - i skjul, selvfølgelig... superteit!!
×
×
  • Opprett ny...