Gå til innhold

antella

Medlem
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om antella

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Heisann, og velkommen hit madam mim og jqlin! Kjenner meg veldig godt igjen i dette med vin og sjokolade, og hvor lett det er å glemme forsettene om å være flink. Jeg har mista helt fokus, men har utrolig nok klart å gå litt ned tross alt, men det sier mest om at det har vært ei hektisk uke med lite sofasitting... Nå er det ny uke og nye muligheter. Jeg skal iallefall gi meg selv en god start med trim i dag, og kompensere for fyrstekaka som plutselig befant seg i magen min en mandag formiddag...! BOIO - kanskje du må sette deg ned med mannen din og forklare hvorfor det er viktig for deg og trene, slik at dere sammen kan bli enige om når det passer best at du trener? Dersom det er forhåndsavtalt at du skal trene hver onsdag og fredag kveld kan han nesten ikke bli snurt. Selv har jeg avtalt tur hver onsdag kveld med ei venninne, men legger det til etter at ungene er i seng. Lykke til med uka alle sammen!
  2. Da er helga over, og jeg er godt fornøyd med hvordan jeg har takla den. Har nok ikke gått noe ned, men ingen grunn til at den skulle gi meg noe ekstra heller. Satser på tre fine dager framover nå, slik at jeg kan få litt nedgang. Festen ja - jeg spiste normal mengde mat til middag, men klarte å ta mye rent kjøtt og lite dessert. Drakk cola zero og vann. Enormt kakebord etterpå, men da klarte jeg meg med kaffe! Da hadde de andre drukket såpass mye vin at ingen la merke til hva jeg gjorde... I går ble det kanskje litt vel mye kos hjemme i sofaen, men i dag har jeg kompensert med to treningsøkter (en med styrke og en kveldstur nå). Lykke til i uka som kommer BOIO!
  3. Hei Boio, og gratulerer med en god start! Løpetur før jobb - det står det respekt av! Jeg har kommet igang med litt strukturert trim denne uka, og er fornøyd med det, men har ikke klart å holde nok fokus på matinntaket. Helt lik vekt som forrige uke, og tror jeg skal være fornøyd med det innsatsen tatt i betraktning. Jeg var på kjoleshopping i går, og det var både en hyggelig belønning for innsatsen, samtidig som at det var en påminner om at det er litt igjen før jeg er fornøyd. Skal ta med meg det inn i ei helg som tegner til å bli utfordrende. Skal i 50-årslag i kveld, og regner med det blir masse godt. Har bestemt meg for å kjøre for å unngå alle alkohol-kaloriene, og for å danse mest mulig. Kanskje blir ikke konsekvensene så store da.
  4. Da har vi begynt på mars og jeg er klar for andre etappe i vårprosjektet mitt - nemlig å komme meg tilbake til normal vekt før sommeren kommer. Bestemte meg i jula, og har brukt tida fram til nå til å fjerne 3 av de 8 kiloene jeg skal ned. Begynte med en BMI på 26, og klarer jeg målet mitt om 68 kg vil den være nede i 23,3. Tanken er at jeg skal ta 0,5 kg i uka, og at jeg skal nå målet innen 17. mai, men tar det noe mer tid så får det bare gjøre det. Skal holde ut til jeg er i boks! For å klare dette har jeg bestemt meg for to hovedgrep for å endre vanene mine: - jeg skal jobbe med å holde fokus på gode vaner over lengre tid - jeg skal begynne med jevnlig trening Vil gjerne ha med meg noen støttepersoner underveis, det er alltid enklere når man har noen å rapportere til og diskutere med, så bli med!
  5. Da kom og gikk første mars, og jeg endte opp på 72,6 kg, 3.1 kg ned totalt. Gikk litt opp fra forrige uke, men med tanke på den magesjauen jeg hadde var det nok ikke så rart. Føler iallefall at jeg har bra kontroll, så ingen annen grunn til at det skulle gå mye opp igjen iallefall. 2,6 kg på to uker er ikke realistisk nå (jeg hadde mål om 70 kg til 14 mars), men skal stå på for å klare så mye som mulig. Hvordan gikk siste uka for deg littchubby? Jeg tror forresten jeg går over i en ny tråd, siden navnet nå blir feil. Regner med å holde på fram til 17.mai før jeg er fornøyd, så like greit å finne et sted å rapportere. Bli med videre!
  6. Yes! Utrolig bra veiedag! 71,9 kg, dvs. ned fra 74,1 til 71,9 på to uker, dvs. 2,2 kg! Ser målet nærme seg med stormskritt, 1,9 kg igjen på litt over 3 uker. Det kommer fremdeles til å bli vanskelig, men nå føles det som om det er mulig. *stolt-av-meg-selv-selv-om-litt-må-tilskrives-dårlig-mage*
  7. Det er den riktige innstillinga, ikke gi deg! Når det går tungt går det fort oppover igjen, og om du har klart å holde deg på samme vekt så er det bra i seg selv. Et tips som har hjulpet meg masse er å skrive opp ei liste over grunner til at jeg har lyst til å bli slankere, og denne lista tar jeg fram hver gang jeg synes det er litt vanskelig. Det hjelper faktisk. Selv har jeg vært på jobbreise i over ei uke, og avslutta med matforgiftning, så hvordan det slår ut vet jeg ikke ennå. Akkurat nå er jeg lettere enn på lenge, men vil vente til torsdag før jeg tar offisiell veiing, da jeg regner med at det må gå litt opp igjen. Krysser fingrene for at ubehaget kanskje hadde en oppside også..
  8. Ned fra 74,8 til 74,1, så dette går riktig vei. Kjenner at jeg er litt utålmodig på at det skal gå enda fortere, synes jeg har slanket meg i en evighet, samtidig vet jeg at det bare er tull. 1,6 kg jevn nedgang over to uker er kjempebra til å være meg, og klarer jeg å holde tempoet i 6 uker til når jeg målet mitt! Vet også at det kommer tl å holde hardt å holde oppe 0,8 kg ned i uka, men så lenge det fortsetter å gå nedover får det ta den tiden det tar. Hvordan går det med dere andre da???
  9. Hvordan har det gått med dere over helga da? Jeg klarte å unngå de store fristelsene på fredag og lørdag, så med bare litt (planlagt) vin og sjokolade er jeg godt fornøyd. Mest fornøyd er jeg med dagen i dag faktisk. I løpet av arbeidsdagen fikk jeg servert kake to ganger (!), i tillegg til at det ble sendt rundt en stor skål med snop, og jeg klarte å ikke forsyne meg med noe som helst! Jobber hardt med mental bevissthet, fokus og motivasjon denne gangen, og det ser ut til å funke kjempebra. Treninga går det så som så med, men fikk ei lita styrkeøkt foran tv'en i går, og har avtalt gåtur på onsdag, så er på glid.
  10. Nei, nei, MissKris! Ikke gi opp! Du blir slett ikke kasta ut, du får bare litt begrensa tilgang til enkelte verktøy, forumet vil du fremdeles ha tilgang på. Det står følgende på forsida:
  11. Fra 75,7 til 74,8, dvs. 0,9 kg ned denne første uka. Kjempefornøyd!
  12. Så bra MissKris! Det er slike oppturer som gjør at man klarer å fortsette. Jeg har begynt på et kurs basert på mental trening, og er så langt kjempefornøyd med måten det får meg til å holde fokus på. Har bestemt meg for å vente litt med å veie mat og telle kalorier, vet jo sånn omtrent hva jeg kan spise på GR, fokuset mitt de første to ukene skal være på å gjøre de riktige valgene når jeg møter fristelser (samt å ikke spise etter at jeg er mett). Treningsmessig har jeg hatt ei daff helg, med kun et par korte gåturer, men jeg kom meg iallefall ut. Det går også på å gjøre de riktige valgene... Ønsker dere to fine dager fram til veiedag på torsdag!
  13. Heisann, kan jeg være med dere? Hørtes ut som denne tråden var skrevet for meg nemlig! Jeg var 75,7 kg i morges (BMI på 26), og drømmer om å komme meg ned mot 70 kg til 15.mars. 5,7 kg på 7 uker skal være mulig, og klarer jeg det er det to små kilo igjen før sommeren. Litt om meg - jeg er 30 år, tre barn, full jobb. Har gått på GR nettkurs og GR aktiv flere ganger, og det fungerer fint, men jeg går alltid opp igjen etter en periode. Hovedgrunnen er vel at jeg synes at jeg har vært flink, mister fokus og sklir sakte ut. Det siste året har jeg i tillegg hatt treningsstopp på grunn av ei vond hoft, og det har gjort sitt til at vekta har seget jevnt og trutt oppover. Nå har jeg bestemt meg for to hovedgrep for å endre vanene mine: - jeg skal se nærmere på hva jeg må gjøre for å holde fokus på gode vaner over lengre tid - jeg skal begynne med styrketrening for å få hofta mi på plass igjen Siden jeg "kan" GR-kostholdet godt skal jeg begynne med å sette av tid til motivasjon denne uka, og jeg skal gjennomføre 2 lette styrkeøkter pluss en gåtur eller en skitur. Prosjektet starter NÅ.
  14. 01/11: 75,3 08/11: 74,6 (-0,7) 15/11: 73,6 (-1,0) 22/11: 73,4 (-0,2) 29/11: 73,7 (+0,3) Har ikke klart å holde fokus i det hele tatt i uka som gikk. Slutta å skrive dagbok på torsdag, og etter det har jeg hatt 3 kvelder med rødvinsdrikking, hvorav en på julebord med fantastisk god mat. Har trent litt lite også, knærne mine ser ut til å protestere, så må finne meg nye måter å holde på, ellers går det galt! Denne uka skal jeg trene minst 7 trimpoeng, spise godteri kun i helga og holde kaloriinntaket der det skal være. Så det så!
  15. Det er dessverre veldig lett å ødelegge forbrenninga. Dersom du spiser for sjelden synker blodsukkeret ditt mellom måltidene, noe som reduserer forbrenninga. Spiser du for lite i forhold til hva du trenger over tid tror kroppen din at det er sultperiode og den vil dra hamstre mest mulig fett og du går over i sparebluss. Tegn på sparebluss kan f.eks. være at man går rundt og fryser, får mer kroppshår og slikt, men da har det gått langt altså. Det beste for å stimulere forbrenninga er å spise hyppig og jevnt. Grete Roede sier minst 4-5 måltider om dag, maks 3-4 timer mellom hvert. Da trenger det ikke å være mer enn en frukt eller en yoghurt som skal til, men iallefall noe for å holde kroppen i gang. Du skal i tillegg spise nok i løpet av en dag. Jeg fikk en aha-opplevelse da jeg beregna dagsbehovet mitt og sammenligna det med hva jeg faktisk spiser .Det jeg ser er at jeg har spist for lite gjennom uka, kombinert med mye trening, og kompensert med mye og feil mat i helgene. Da klamrer kroppen seg til kaloriene som kommer i helga og det hele blir bare feil... GR har som tommelfingerregel at du skal ligge 400-700 kalorier under dagsbehovet ditt i perioder hvor du slanker deg, ikke mer. Har man det for travelt slår det tilbake. Selv har jeg et beregnet dagsbehov på ca 2300 og ligger i snittinntak på 1700, når jeg klarer det går jeg ned 0,5-1 kg i uka.
×
×
  • Opprett ny...