Gå til innhold

Sans1

Medlem
  • Innholdsteller

    657
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om Sans1

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 09. mars 1975

Profilinformasjon

  • Sted
    Asker
  • Interesser
    Sang (kor), venner, interiør, foto, mat
  1. Oki... så kanskje sausen rett og slett var for varm enda? Røra virket helt fin. Kanskje jeg må prøve det da. For den var god på smak,men jeg vil jo gjerne ha grateng og ikke eggerøre med ting i Takk for svar. Da vet jeg at det skal være mulig
  2. Hei dere, Jeg har et spørsmål; i går lagde jeg fiskegratengen som det er oppskrift på her inne. Den var ganske god, men jeg opplevde at sausen ble litt eggerøreaktig??! Skal den være sånn eller er det jeg som gjorde noe feil? Noen som har testet den med annet resultat?
  3. La ut denne på tråden under åpent forum, men vil gjerne få legge den her også i håp om at dere i GR ser den Etter å tidligere ha uttrykt litt fortvilelse over den nye registreringen og tidspunktet for å legge den ut, må jeg nå få komme med noen hurrarop. Jeg har virkelig sansen (Sans1, haha) for den nye layouten. Jeg var skrekkelig lei av å registrere mat (har holdt på noen år!!) Men nå er det morsomt igjen. Litt "vanskeligere" å registrere egen mat, men man får jo til gjengjeld et riktigere sammendrag av kalorisammensetningen. Mine favoritter på den nye siden: - Lagring av eget måltid - Fordelingen på karb, proteiner og fett - dagens treningskalorier OG total for uka - Og generelt utseendet, veldig oversiktelig!! Så kudos fra meg
  4. Etter å tidligere ha uttrykt litt fortvilelse over den nye registreringen og tidspunktet for å legge den ut, må jeg nå få komme med noen hurrarop. Jeg har virkelig sansen (Sans1, haha) for den nye layouten. Jeg var skrekkelig lei av å registrere mat (har holdt på noen år!!) Men nå er det morsomt igjen. Litt "vanskeligere" å registrere egen mat, men man får jo til gjengjeld et riktigere sammendrag av kalorisammensetningen. Mine favoritter på den nye siden: - Lagring av eget måltid - Fordelingen på karb, proteiner og fett - dagens treningskalorier OG total for uka - Og generelt utseendet, veldig oversiktelig!! Så kudos fra meg
  5. hmm, ja de burde kanskje latt være å endre disse sidene den uken i året der flest nordmenn slanker seg Funker fortsatt ikke hos meg, men jeg registrerer på kvelden så ingen krise enda.
  6. ser på noen andre linker her at det fortsatt jobbes med omleggingen. Noen får det til, og andre ikke, så vi får vel bare smøre oss med litt tålmodighet. Egne favoritter skal visstnok ikke bli borte i den nye versjonen
  7. Ser på den andre nevnte linken at både "kursgåere" og "egenkjempere" får registrert. OG at en kursdeltager som ikke får registrert har fått tilbakemld fra sin kursleder om at de fortsatt holder på å oppdatere og legge om og at det antagelig er derfor endel av oss ikke får det til. Så vi får krysse fingrene for at det funker i morgen.. Søren assa.. nå har jeg null peil på inntak i dag og jeg er sulten. Generelt dårlig slankedag!! Glemte joggeskoene mine på treninga på mandag og de var borte da jeg kom dit i dag (dyr og sur kostnad), frosne gulrøtter i kjøleskapet og nå ingen matregistrering
  8. Men de kan jo ikke "reklamere" med nye sider uten å evnt fortelle at man må gå kurs for å kunne bruke dem. Det må jo i såfall bare gjelde noen funksjoner. Tror (og håper) at GR ønsker å fortsette å hjelpe oss som har gått kurs før, evnt bare ønsker å prøve på egenhånd..
  9. Dette er desverre et råd som koster deg litt.. Men mitt råd er at du skaffer deg en pulsklokke.. Da får du et eksakt tall på hvor mye du brenner. Jeg har akkurat anskaffet en selv og angrer veldig på at jeg ikke gjorde det for flere år siden. Jeg er hekta
  10. Miwt - I hvilken butikk har du funnet dem? Jeg har lett etter de, men aldri funnet dem. Handler stort sett på Ica og Rema Husker du om det er noen kaloriforskjell fra de fine?
  11. Et velkjent problem Hvis du sparer kosemerkene dine til alkohol så tilsvarer det ca 1 vinflaske minus 1 glass. Er du øl-menneske kan du ha i bakholdet av hver halvliter inneholder 200 kcal. Bytt ut vanlig blandevann med lettbrus (for meg så lite fristende at jeg prøver å holde meg unna drinker, men mange synes det funker) Et tips jeg har fått før er å holde seg unna karbohydrater den dagen du drikker. Ellers synes jeg matpakke tipset hørtes bra ut. Jeg pleier å ha et eple, eller wasa sandwich (påsmurte knekkebrød) i veska. Ikke alltid det hjelper, men da har jeg ihvertfall prøvd. haha til slutt en liten "advarsel" Hvis man slanker seg hele uken og fester hver helg, kan dette desverre føre til vektoppgang på sikt. Jeg gjorde det en hel høst og det resulterte i +5-7 kg.. Det er fordi kroppen venner seg til å leve på mindre kalorier gjennom uken og klarer da ikke ta unna de store kalorimengdene man pøser på gjennom alkohol og nattmat (her snakker jeg seff om de store "fylleslagene") Så man må ihvertfall holde seg unna det verste og ha med seg hodet litt. Uansett enig med deg - man skal kunne ta seg en fest i ny og ne. Lykke til
  12. mmm, hørtes veldig godt ut! Jeg kan også anbefale eplesmuldrepai, som dere finner oppskriften på på venstre siden her. Den er veldig god og tar meg gjennom mange søtsug. Jeg er også veldig glad i eplekake og da blir denne et godt alternativ. 1 porsjon = ca 120 kcal. (pssst - jeg bytter ut rosmarin med et kaneldryss på toppen) Jeg pleier å ha litt diplom lett-is eller dream yoghurt-is til hvis jeg har mer på melkekvoten min
  13. Hei Mimi, Da er "høsten" her og jeg er skikkelig igang igjen (håper jeg) Denne sommeren har jeg rotet det skikkelig til for meg selv. Jeg hadde en liten skjerpings midtveis, da jeg skrev forrige innlegg, og klarte å holde meg sånn noenlunde i ukedagene. Men vi vet jo alle at det ikke er godt for noe annet enn å holde vekta. Så nå MÅ jeg finne de gode vanene igjen. Vektmessig vet jeg ikke helt enda. Før sommeren sluttet jeg jo 600 gram unna hovedmålet mitt, nå tørr jeg ikke tenke på hva jeg veier. tipper nærmere 75! Hvis du slenger deg med på en ny tråd setter jeg pris på om du sier hvor her. Følger deg gjerne videre. Det blir litt kjedelig her med bare et par få, og ihvertfall når vi ikke er mer aktive. Vi trenger nok litt nytt blod. Lykke til uansett Sans1
  14. Hei Mimi, Dette er vel første gang jeg er innom tråden vår siden før ferien. Jeg har nok sklidd ut litt, men er klar for å sette i gang igjen. Skal bare, skal bare. Det har nok desverre sneket seg på et par feriekilo, har ikke turt å veie meg, hehe. Mitt problem er at jeg aldri mister matlysta. Om det så er +/-30 grader, som det har vært på østlandet de siste ukene, så er jeg like sulten. Hovedproblemet da er at jeg ikke orker å lage mat, så det blir mange lettvinte løsninger - desverre. Men så godt å høre at du er i gang igjen Selv om det evnt bare blir for en periode så slipper du ihvertfall den dårlige følelsen som gjerne kommer når kiloene smetter på. Ser du spurte for en stund siden om jeg var seriøs med 5 ekstra kilo.. og jeg er nok det.. Merket godt i ferien at selv om jeg nå er veldig fornøyd med selve kroppsfasongen så har jeg fortsatt en relativt god mage som jeg ikke er fornøyd med. Men skla prøve å komme i gang med vekttreningen igjen nå, da det var der jeg merket størst nedgang på cm - og heller spise litt mer. Tror ikke kroppen min orker ny runde på 1200 kcal. Da blri det spennende å se om vi hører noe fra mamsen. Hadde vært kos å høre hvordan det går der. Ha en riktig god sommer, Mimi
  15. Hei Mimi, da skjønner jeg at du har mistet litt fokus. Men vi heier på deg uansett vi Om du ihvertfall klarer å holde deg til et noenlunde sunt kosthold er jo det sikkert bare supert i forhold til å bli gravid. haha, skjønner at vi har fulgt hverandre lenge nå.. flytte sammen, gifte seg og nå prøve å få barn Håper uansett du stikker innom fremover! og masse masse lykke til.
×
×
  • Opprett ny...