Gå til innhold

melis

Medlem
  • Innholdsteller

    1 203
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av melis

  1. Hallo damer! Så flinke dere er Jeg sliter fortsatt med helsa og må bare prioritere det før jeg kan tenke på å gå ned. Kjedelig når jeg følte jeg hadde kommet litt i gang. Men merker at blodsukkersvingene ikke komme like hyppig og like ille når jeg får mer kalorier og fett i kostholdet, så håper jeg får reparert det og kan ta tak med tanke på vekten igjen. I mellom tiden heier jeg på dere
  2. Følger deg på instagram Epler! Takk for mld Er sjeldent der, men synes det er hyggelig å titte innom. Masse fine bilder fra turen deres
  3. Godt å se at dere er så godt i gang damer Litt av en økt du hadde i går Flittiglisa, 1000 kcal er mye ekstra Drua, er du med? Jeg har møtt veggen litt dessverre. Ikke sånn slankemessig altså, men helsemessig. Har jo slitt i et par år, er jo derfor jeg har gått opp i vekt også. De siste ukene har jeg prøvd meg forsiktig i jobb igjen, bare en dag i uka. Men kroppen har blitt veldig stresset og blodsukkeret mitt tuller fælt med meg, så jeg har vært veldig dårlig denne uken. Må spise med 1,5 time imellom ca for å ikke bli dårlig, så det er ikke lett å telle kalorier da. Har laget masse næringsrik suppe som står klart i kjøleskapet, så jeg har mat lett tilgjengelig. Så akkurat nå er næring og stabilt blodsukker første pri, så får jeg telle igjen når formen kommer seg igjen. Håper dere har en fin og smal helg damer!
  4. Vektrapport: Uke 1: -0,5 kg. Uke 2: -0,7 kg. Uke 3: -0,2 kg. Uke 4: -0,5 kg. Totalt: -1,9 kg. Igjen til mål: 6,1 kg. Veldig fornøyd med resultatet. Hadde ikke trodd det skulle være særlig bedre enn forrige uke, så dette var en hyggelig overraskelse. Merker jeg er litt opphengt i å veie meg om dagen, veier meg mye oftere enn jeg trenger. Og det påvirker så lett humøret i negativ retning om det er litt oppgang eller vekta står stille, så det skal jeg rett og slett prøve å la være. En ting er helt sikkert og det er at vektnedgang går i rykk og napp, og avhenger av så mange faktorer, så jeg trenger virkelig ikke stresse unødig med å sjekke vekten så ofte. Nå skal den få stå til neste uke! Hvordan går det med dere andre da? Solsikkene, har du kommet deg i gjenge igjen etter bursdagsfeiring?
  5. Hallo damer Må bare legge igjen en liten hilsen til dere! Titter innom og leser litt nå og da. Nå siden jul har jeg hatt en tråd inne på ned under 10 kg, har jo dessverre fått noen kg på i disse årene mens jeg har vært syk. Livet er litt bedre, men det tar jammen tid å bli frisk når kroppen har hatt fullstendig kollaps. Ser dere også har tatt tak siden jul, ja blir kanskje litt pause for deg Epler nå som du skal på ferie Og veldig koselig at det går så fint med deg og mannen, så romantisk Har dere planer om å flytte sammen? Ser at du også har slitt med diverse med helsa K66, håper du tar godt vare på deg selv. Vi har tross alt bare en kropp. Og 1400 kcal? Jeg hadde protestert, ser jo hva fitbiten din forteller, du hadde jo fortsatt hatt bra underskudd om du spiste rundt 2000... Grønnsaksuppe med buljong eller kraft er jo omtrent ikke noe kcal, det kan du jo spise masse av. Spent på å høre hva kurslederen din sier. Ha en strålende søndag Klem fra Melis
  6. God søndag damer Jeg er nesten litt glad helgen er over for da forsvinner automatisk disse tankene om "kos" og godteri. Jeg sto lenge i butikken i går og overveide om jeg skulle kjøpe lørsdagsgodt til meg selv (filmkveld med barna), men jeg droppet det og kjøpte bare litt til barna. Det er vanskelig å ikke gå over budsjett om jeg først spiser sjokolade. Spesielt når man har så lite å gå på kalorimessig som jeg har. Da blir fort ukas underskudd borte i sjokoladen Ser at du også valgte bort sjokolade i går Flittiglisa, det er bra jobba, spesielt når den allerede er i hus! Jeg kan ikke ha noe liggende, da forsvinner det i et svakt øyeblikk Ser du hadde fint resultat på vekta i dag også, gratulerer! Fikk meg en tur i går, har ikke vært mye av det i det siste. Kroppen blir gjerne litt sliten etter å ha vært syk (som om det ikke er nok å være syk), så energien er ikke helt på plass. Men merket en liten bedring i går, og håper det går riktig vei nå! Ha en fin søndag
  7. Velkommen til deg Lucilla! Det er ofte de siste kiloene som er vanskelig å bli kvitt, men med litt innsats så er de snart av Godt å se deg igjen Drua! Regnet med du kom innom igjen når bursdagsuka var over Godt gjort å holde vekten Solsikkene; min premie er å kjøpe meg noen nye klær, men ikke før jeg er helt i mål. Har også en del klær jeg gleder meg til å vokse inn i igjen! Flittiglisa, virker som du har funnet et opplegg som passer deg bra! Kos deg på Zumba Herlig å se så mye liv her inne, det hjelper godt på motivasjonen Ha en fin kveld damer!
  8. Vektrapport: Uke 1: -0,5 kg. Uke 2: -0,7 kg. Uke 3: -0,2 kg. Totalt: -1,4 kg. Igjen til mål: 6,6 kg. Jeg er glad til tross for veldig lite nedgang. 200 g er jo mye mer enn ingenting Skal jo ikke se bort ifra at det var ren flaks at vekta hadde gått litt ned, men for motivasjonen gjorde det godt uansett årsak Fikk ruslet en tur i går. Ble ikke så langt for pusten er utrolig dårlig, men tur er tur. Til middag hadde vi aubergine fylt med kjøttdeig og gratinert i ovnen. Det falt i smak. Blir nok en middag jeg kan ha når jeg er alene for jeg var den eneste som likte det Men uansett deilig å prøve noe nytt. Det har jeg hatt alt for lite ork til de siste årene, men jeg har bestemt meg for at det ikke skal bli så lenge til neste gang!
  9. Velkommen til deg solsikkene! Ja, Flittiglisa jeg ser at vi postet akkurat samtidig. Så flink du har vært i helgen! Jeg er ofte så redusert når jeg først drikker at dagen derpå blir både inaktiv og ofte kaloririk. Men du har jo virkelig stått på! Og det har jo gitt deg gode resultater på vekta også Takk for oppmuntrende ord! Jeg har ikke gitt opp, men hadde en liten utskeielse i går. Ikke av den sorten jeg har pleid å ha hvis jeg sprekker. Vanligvis har det da vært en bøtte med is og masse sjokolade til jeg omtrent blir dårlig og kvalm. Men jeg spiste en god porsjon med pommes frites. Aner ikke egentlig kcal innhold, men dagen totalt gikk nok godt i pluss med den middagen. Jeg har forsonet meg med at det ikke blir noe nedgang denne uken. Men jeg fortsetter med telling og håper på litt mer aktivitet etter hvert. Også håper jeg at resultatet blir bedre neste uke
  10. Nå kjenner jeg at jeg har kommet til min første utfordring. Vekt i dag viser at jeg ikke har gått ned noenting siden veiedagen og selv om det er to dager igjen til neste veiedag var dette skikkelig demotiverende. Har finregnet på kcal inn og ut, og selv om jeg har vært flink og holdt meg til regnskapet har jeg vært i så lite aktivitet at jeg kun har kommet til et underskudd på ca 1000 kcal. Fornuften min sier jo at dette er helt normalt når jeg har vært syk hele uka, men så kommer det snikende sånne kjipe tanker som, hva er vitsen med å ikke unne seg noe når vekta allikevel står stille osv. Og det er jo nettopp sånne tanker som har gjort at jeg kun har gått opp i vekt de siste to årene. Lett å gjøre en innsats de første ukene, men når det oppstår hindringer så gir jeg opp Men nå håper jeg at det hjalp litt å skrive her inne. Jeg skal ikke gi opp! Denne forkjølelsen kan jo ikke vare evig Håper dere har en fin søndag damer
  11. Jeg er her! Bare ikke så mye å rapportere om. Fortsatt syk og skikkelig lei. Men holder meg til kaloriene mine og har ikke jukset, så det er jeg fornøyd med Høres ut som du har tatt dine forhåndsregler Flittiglisa og 400 kcal er jo ganske mye ekstra å gå på Håper du får en fin kveld! Drua2, håper det går bra med bursdagsfeiringene!
  12. Vektrapport: Uke 1: -0,5 kg. Uke 2: -0,7 kg. Totalt: -1,2 kg. Igjen til mål: 6,8 kg. Veldig fornøyd med nedgangen. Spesielt fordi jeg bare har ligget siden slutten av forrige uke. Men hadde ikke så mye matlyst i helgen så vet at inntaket ble litt lavt da. Matlysten er tilbake, selv om formen fortsatt er like dårlig Drua2: ser ut til at du har hatt en god uke! Grattis med super nedgang Lykke til med bursdagsfeiringer! Og fortell gjerne om erfaringen med matkasse
  13. God søndag! Så flink du er Flittiglisa som bare tok en pepperkake, det er sterkt gjort Og gratulerer med super nedgang første uke Selv har jeg blitt skikkelig forkjøla og ligget rett ut hele helgen Utrolig kjedelig. Nesten glad for at jeg har vært for dårlig til å komme meg i butikken, for da tror jeg at dømmekraften hadde blitt satt på prøve. Satte meg mål for uka som var å gå minst to turer og fokusere på grønnsaker i alle farger, og det har jeg fått til. Spiser ikke mye frukt, men lager ofte smoothie med forskjellige bær og gjerne banan for litt søtsmak. Så alt i alt tror jeg at jeg får til sånn ca 5 om dagen, og det er jeg veldig fornøyd med. Akkurat nå handler det bare om å bli frisk igjen, så jeg setter ikke noen mål for uka som kommer. Men jeg skal fortsette å få i meg 5 om dagen!
  14. Velkommen til deg Kristine! Jeg går heller ikke på kurs. Gikk et nettkurs mens jeg var gravid med minstemann i 2008 for å ikke legge på meg for mye, så har kjennskap til GR opplegget. Hadde ikke veldig sansen for kurslederen, men det hjalp meg å holde fokus og jeg slapp å gå opp like mye som jeg gjorde første gangen. Da jeg gikk ned etter graviditeten spiste jeg mellom 1700-1900 kcal mener jeg å huske, men da både ammet jeg og trente 3 dager i uka + masse tur med vogna. Hadde ikke lappen på den tiden heller, så da trasket jeg mye Nå har jeg ligget på 1300 kcal. For meg som ikke trener og heller ikke jobber om dagen er det ikke rom for å spise noe særlig mer. Men synes det er litt lite, altså jeg er mett til måltidene, men føler jeg må velge smart hele tiden Og hadde jeg kunnet trene jevnt så hadde jeg nok absolutt spist mer. Viktig å ikke sulte seg ned i vekt, da er det så lett å gå på en smell! Som deg Flittiglisa så synes jeg også at hverdagene er greie, men helgene er verre. Jeg er så uendelig glad i sjokolade, og det er fast kos når vi har filmkveld på lørdager. Barna er hos faren sin annenhver helg så jeg klarer å holde meg den helgen de er borte, men verre de helgene de er hos meg. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gripe det an enda Pga diverse er de nå borte de to neste helgene så jeg har god tid til å finne ut av det I GR konseptet har man jo to kosemerker per dag, de tilsvarer vel 50 kcal om jeg ikke husker feil og disse kan man da spare opp til helgen og heller spise alle da. Men jeg føler jeg spiser lite nok som det er, så jeg sparer ikke noe Hvordan legger dere opp helgene?
  15. Så hyggelig å se at det er liv her inne! Hjertelig velkommen til deg Flittiglisa Drua2, så sprekt at du har meldt deg på løp! Det gir liksom en ekstra motivasjon til å komme seg ut og trene! Jeg skulle gjerne hatt litt middagstips selv jeg Føler vi har de samme kjedelige middagene hele tiden, lager det jeg vet at barna liker I dag hadde vi fiskekaker med rotmos. Bare en av de to barna som liker dette, men hun ene har så mye hun ikke liker, så selv om jeg prøver å ta hensyn blir det ofte litt forskjellig tilbehør hos oss. Så langt har denne uka gått bra. Har vært ute og gått tur hver dag, så jeg har allerede nådd målet mitt om 2 turer. Regner med at det blir noen flere I går fikk ungene med seg en stor boks pepperkaker hjem, de kom hjem akkurat da jeg skulle spise kveldsmat. Var rimelig sulten, og da fristet det sånn å smake, men klarte å la være. Spiste knekkebrødene mine og satte kakene i skapet (nå er det bare å la de få stå der også....)
  16. Vektrapport: Uke 1: -0,5 kg. Totalt: -0,5 kg. Igjen til mål: 7,5 kg. Veldig fornøyd med nedgangen. Bare å fortsette i samme tralten. Vet av erfaring at det er etter 2-3 uker motivasjonen begynner å dale. Med min forbrenning er det ofte vanskelig å gå ned mer 200-300 g per uke og da er det jo desto viktigere å ha motivasjon til å holde på i lengden! For å prøve å øke min egen motivasjon har jeg bestemt meg for å ha shoppestopp (på klær) inntil jeg når målet mitt. Selv om jeg har en del gamle klær liggende som jeg forhåpentlig kan passe inn i igjen, så er det også fresht å kunne kjøpe seg noen nye plagg. Motebildet forandrer seg jo også litt så noen nye ting skal jeg unne meg når jeg kommer i mål.
  17. Hei Drua2! Her er det bare å henge seg på, du er hjertelig velkommen!! God motivasjon i å være flere!
  18. Så var det nytt år Nå er alle selskapeligheter over, det som er spist er spist. Har startet det nye året med sunn mat, hvile og en liten tur i frisk luft. Nådde målene jeg hadde satt for julen, og setter noen nye mål for uka som kommer. 1: Fokus på grønnsaker i alle farger. 2: Minst 2 turer. Skal ha veiedag på tirsdager, og er spent på om det er noe forskjell nå på tirsdag. Har jo blitt noen smale dager, men også noen dager i pluss, så jeg forbereder meg på at det kan være uendret fra forrige uke. Prøver å ikke snikveie meg, det har en tendens til å styre både humør og motivasjon i feil retning om hodet ikke er fornøyd. Ønsker alle en fin uke
  19. Så langt har det gått bra med denne litt strammere linjen. Har vært i juleselskap så den dagen gikk nok regnskapet i pluss, ellers har jeg holdt det tomt i skap og skuffer så jeg har ikke noe å ty til om jeg blir fysen. Men er i ganske dårlig form så tur har utgått siden sist, bare hvile og næring når det blir sånn. Så gir det seg forhåpentligvis i løpet av noen dager. I morgen blir det planlagt kos og jeg kommer ikke til å telle kcal. Blir bare demotivert om jeg skal regne ut hvor mye over budsjett jeg har gått Men holder måltidene sunne så kommer det dessert og litt godteri på toppen, kanskje et glass vin hvis formen tillater det også Gleder meg til å legge dette året bak meg og håper det nye vil bringe bedre helse og mye glede. Ønsker alle et riktig godt nytt år!
  20. Så er jeg i gang med en litt strammere linje. Vekta i dag viser at jeg har 8 kg til mål. Jeg prøver å holde meg til 1300-1400 kcal, det er ikke mye, men jeg har jo ikke så mye aktivitet heller. Jeg har fitbit som teller kcal forbruket og jeg bruker vel mellom 1500 og 1700 kcal per dag alt ettersom hvor aktiv/inaktiv jeg er. Teller alt jeg spiser utenom de kcal fattige grønnsakene, mener fra tidligere at det er greit å ikke telle med de. Får heller begynne å telle de med om det ikke blir noe resultater på vekta. Fikk en liten tur igår og en idag, så nå føler jeg at jeg er på track med mål for julen også
  21. Så langt er det ikke mange av målene for julen som er nådd. Her har det vært julekaker og godteri og lite aktivitet. Blir ganske utslitt av selskapeligheter så mye tid går med til hvile i etterkant. Har bestemt meg for å ta litt tak igjen fra i morgen. Kjenner at kroppen føles tung og stinn av mye feil inntak. I kommende uke er det et selskap + nyttårsaften hvor det blir dessert osv. men det er ikke det som er det verste for meg. Da koser jeg meg med det som er, men det blir aldri voldsomme mengder. Det er verre med skapsnokingen hjemme, det er der kaloriene kommer i store mengder. Så fra i morgen blir det tomme skap og starten på veien ned Gleder meg til å få kroppen min tilbake, selv om jeg vet at det kommer til å ta tid
  22. Så var jeg her igjen. Lenge siden jeg brukte dette forumet aktivt. Var her for 9 (!!) år siden da jeg var gravid med minste og i tiden etterpå. Da fikk jeg av meg alle kiloene fra mine to svangerskap og har holdt meg slank etterpå. Brukte forumet flittig som dagbok i den perioden og det var til stor hjelp. Men nå har jeg vært syk i to år og kiloene har krøpet på. Før jeg ble syk hadde jeg noen veldig stressende år og var tynnere enn det som var sunt, så først gikk jeg opp til min normalvekt og videre fortsatte det og nå er jeg 7 kg over trivselsvekta mi. Gamle klær er pakket bort, jeg har fått kosemage og jeg føler meg ikke bra. I disse to årene som vekta har gått oppover har jeg prøvd å bremse, jeg har telt kalorier innimellom, men jeg ender med sprekk og vekta fortsetter oppover. Mitt normale kosthold er veldig Grete Roede, men jeg er alt for glad i sjokolade og det er det som er min store last. Jeg får heller ikke trent, så kaloriforbruket er generelt lavt så det skal ikke mye til for å komme i overskudd. Men nå har jeg bestemt meg for at nok er nok, jeg trives ikke med kroppen min og føler meg aldri fin lenger uansett hvordan jeg kler meg. Siden det nå er 4 dager til jul blir det ikke akkurat noen pangstart, men nå er tråden laget og ligger her klar for å hjelpe meg ned i trivselsvekt mot sommeren. Husker fra sist jeg var her at jeg pleide å sette meg noen mål for uka, så jeg tenkte jeg skulle sette meg noen mål for julen. Blir ikke så veldig konkrete mål, for jeg har tenkt å kose meg og ta livet med ro :)/> 1: Gå så mange turer det blir tid/ork til. Minst 3 før 1. januar. 2: Ha hverdager også i romjulen, og ikke spise julegodt hver dag. 3: Titte innom her innimellom. Ønsker alle en fin dag :D/> Melis
  23. Hallo damer Nå har jeg akkurat lest gjennom x antall sider for å se hvordan det går med dere! Ser ut som du har holdt deg veldig bra i ferien Epler, 1 kg er jo ikke noe å snakke om. Flink er du Og gratulerer med nesten 3 kg ned K66, det er jo veldig bra! Håper du får svar om det kneet snart, det høres ikke bra ut. Her er det fortsatt ikke så mye energi, det går opp og ned, men blir det for mye over noen dager blir jeg liggende en uke. Ikke så gøy. Men hvis jeg er flink og spiser regelmessig, balanserer hvile og aktivitet, holder bra søvnmønster og ikke blir stressa, da er energien ok. Jeg tester ut nye matvaner for å se om det hjelper. Så jeg har kuttet ut alt av korn, melk, tilsetningsstoffer og sukker. Spiser bare ren mat, grønnsaker, bær, kjøtt, fisk, egg og sunt fett. Og litt nøtter. Tenker at alt jeg skal putte i munnen skal gi meg næringsverdi. Tror det hjelper litt. Og ja Epler, det betyr at jeg har kuttet ut SJOKOLADE utrolig ikke sant?? Var hardt i begynnelsen, men nå går det greit! Når jeg føler meg klar for det så innfører jeg nok litt mørk sjokolade innimellom. Men det var jammen deilig å avvenne meg asså Håper dere koser dere masse i påsken!
  24. Godt nytt år damer Trodde ikke jeg hadde vært borte så lenge, men det har jeg jo. Her har jeg kost meg med barna i jula, men har nok dessverre blitt for mye for kroppen alt i alt i desember og startet det nye året med å treffe veggen omtrent. Ikke krefter i verken ben eller armer, kvalm og sykt hodepine. Så nå ligger jeg til lading og prøver å spise meg til krefter igjen. Sunn mat da! Ser jo det har skjedd litt her siden sist. Fantastisk at leiligheten din endelig ble solgt K66, det må være en del kilo av skuldrene! Og det kneet, uff, må få en lege til å se på det! Lykke til med veiing når batterier er kjøpt inn. Yoga anbefales på det sterkeste Epler, 1,5 kg ned i 2015 var jo bedre enn ingenting eller enda verre OPP Du er superflink med trimmen, bare å holde koken der nå!! Jeg vil gjerne at buksene mine skal sitte fint igjen, jeg får de på liksom, men som pølseskinn og greie lovehandles. Føler blodsirkulasjonen takker for seg og det går ikke Men jeg får komme sterkere tilbake til trim osv når kroppen lystrer litt mer. Ha en sunn og smal uke
  25. Hurra Epler, 5 er kjempebra! Gratulerer med det! Letta nå kan jeg tenke meg Jeg har veid meg i dag for første gang på lenge. Synes magen var blitt litt flatere og faktisk har jeg gått ned 2 kg. Hvordan det gikk til er jeg ikke sikker på, men det er hjertlig velkomment Jeg vet at jeg ikke har hatt noen store sprekker i det siste og har spist mye grønnsaker, og gått tur hver dag så kanskje det var oppskriften. Nå er jeg ikke så langt unna trivselsvekt egentlig 1,5 - 3 kg, vet ikke helt hvor jeg vil være før jeg er der tror jeg Men skal ikke prøve meg på noen ned_i_vekt opplegg enda, bare fortsette å spise det jeg føler kroppen trenger og ha fokus på å bli frisk Ha en smal og fin helg damer
×
×
  • Opprett ny...