Gå til innhold

fjellpia

Medlem
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

12 Bra

Om fjellpia

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Jeg er med!! 1.60 lang, 90kg (!!), 31år og 6mnd gammel baby! Mangler "kun" 5kg på før-babyvekt, meeen 17kg til bryllupsvekta.. Motivasjonen er her, nå skal den ikke slippe unna. Ammer fortsatt, så skal følge meny 3. Det er mye mat, og jeg vet fra tidligere at hvis jeg greier å veie/registrere maten er det meste gjort. Derfor, vektklubben skal bli min beste venn denne vinteren! Mine "forsetter" er 3 x grønnsaksporsjoner daglig 3 x frukt daglig kun 1 x lørdagsgodt pr uke bli svett 5 gang pr uke Sammen fikser vi det her!
  2. Jeg fullammer 5.5mnd gammel baby, hvor mye ekstra kcal bør jeg spise?? Hvis jeg ikke rekner med amming kommer jeg ut med daglig behov på ca 2300kcal, altså meny 2. Skal jeg rekne med 500 eller 700kcal? I følge roede-sidene anbefales det å gå opp en meny, dvs 300kcal.. er redd for at det skal gå utover melka,men trenger og å ta fatt i kiloene.. hvilke erfaringer har dere gjort dere??
  3. Jeg vurderer sterkt å bli gullmedlem, ene alene pga roede appen. syns det er knotete med nettsiden og mobil, og ettersom mesteparten av registreringen skjer på mobil hadde det vært greit med en app. Men er det verdt gullmedlemskapet? Noen her som har prøvd appen? Hvordan er den å registrere mat på i forhold til nettsiden? :rolleyes:/>
  4. Imponerende resultat!! Skikkelig motiverende å lese at andre har greid målet, det samme målet som for meg nå virker laangt unna.. Skal sette meg ned å lese alle postene her en kveld, jeg aner det ligger mye motivasjon "gjemt" i denne tråden! Superflink er du:)
  5. KOm tilfeldigvis over tråden din her.. -og jeg er helt imponert! for en framgang du har hatt, og ståpåvilje!! virkelig imponert! lykke til med paristur - husk gode sko slik at du får "gått av deg" alle cafebesøkene;) du har vært kjempeflink siste halve året, noe som virkelig har gitt deg resultater. Tenk at du har kommet såå langt på relativt kort tid:) Tydelig at du har funnet "nøkkelen til suksess"
  6. Flinkiser! Jeg var bortreist i påska, og fikk ikke veid meg på veiedag (lørdag).. litt for mye sjokolade ble det i påska, og hoppet derfor over å veie da jeg kom heim, jeg venter heller til nå på lørdag med veiing. Er godt å hanke seg inn igjen nå, både med trening og mat. styrketrening og kortversjonen av intervall på meg ikveld, godt:) Har forresten bakt Ingers rugbrød, og prøver det noen dager nå. Tror ikke det er innbilning, det virker som jeg holder meg mett lengre! Målet er å spise kun slikt brød til de 3 brødene er spist opp, så får jeg ta en vurdering da. Håper det kan bli en vane jeg kan leve med, men er ikke helt overbevist da jeg er veldig glad i "godt brød" og gjærbakst, og enn så lenge syns jeg ikke ingers rugbrød er så inmari godt;)greit nok, men ikke godt *knis* Problemet med vanlig brød er at 30g-skiver blir for lite mettende, og at å kjøpe f.eks vita hjertegode grovbrød blir litt dyrt i lengden.. ett par uker med ingers skal jeg klare, og så får jeg se hva det blir til:)
  7. Ned 0.1kg - ikke så mye å skryte av.. Bare å brette opp arma og stå på videre:) Vil forresten tipse om en meget underholdende bok, nemlig "Gutta på kur" av finn bjelke. Artig, og en del a-ha'er og veldig mange hmm-mm;)
  8. Hei, og takk for det! Det er godt å være tilbake;) sånn mentalt har jeg ikke vært såå langt borte, men dere vet hvordan det er når døgnet ikke har mange nok timer, da er det en sjøl sine intr som må vike.. Jobber fortsatt ute i blant ja, men er mest på kontoret. Det er så motiverende å lese tråden deres, Slippe og Ninjastar, - dere er jo så å si i måL! ville gjerne vært i deres sko nå, men vet akkurat hvor mye slit og hard jobbing som ligger bak! det er bare å brette opp armene, jeg og skal komme meg dit:) Ha en finfin fredagskveld:)
  9. Vil tipse om en nydelig kake! (ehmm.. kanskje ikke det tipset dere egentlig trenger, men..) Noen ganger hører det med med en godbit, og når det er av sorten som en kan forsyne seg av uten at kcaloriene har løpt helt fra en, da er det vel et godt tips? Jeg hadde forening forige kveld, og bakte limesjokoladekaka som det er oppskrift til her på vektklubben. Uten smør, men med masse kakao og cottage cheese. (noe sukker ja..) Jeg serverte den lunken med friske bringebær på toppen, samt en skje vaniljekesam til. Et realt stykke kake (1/8) med litt vaniljekesam, og det ble 200kcal. Hvis en lar dette erstatte kveldsmat og en youghurt, så er det greit for en kveld. Ble overrasket at det faktisk gikk an å spise såpass mye kos for såpass lite kcal;) Om dere skal prøve kaken, vær veeeldig nøye med å knuse all cottage cheesen. fikk noen klumper i kaken, og det ble litt rart.. og det viktigste, det som ikke blir spist av mannen etter foreninga var over, det gikk i søpla. heller søpla enn i meg hehe;)
  10. ehmm.. det var 1.8kg altså..;)kniis Har forresten overlevd kurs 2 dager på ett av norges beste frokost/lunch-hoteller.. uten at det gikk skjeis! *flink* forsynte meg grådig(ja, litt haug på tallerkenen, men myye grønnsaker), spiste meg passe mett, spiste riktig mengde grovt brød, droppet dessert og tok heller med meg knaskerøtter og tomater til å ha utover dagen som snacks;) så får det heller være at jeg i et svakt øyeblikk igårkveld spiste en rute kokesjokolade..
  11. Takk for tips! skal sjekke fjordland neste gang jeg vet det kommer lange dager. i morgen blir det salat med diverse godsaker i med ryvita ved siden av:)
  12. Første uke har gått over all forventning, -1.8kg:) er strålende fornøyd, og er veldig motivert for uka som kommer! hvordan står det til hos dere da?
  13. Jobber en del lange dager, også litt på sparket (ikke planlagt). Trenger tips til sunn og mettende mat en kan ty til i slike sammenhenger. Det blir ofte knekkebrød med magerost, cottage cheese m/lett youghurt og frukt, men ofte hadde det vært godt med litt mer "middagsaktig" mat. Har du noen gode tips? Bruker ofte å ha stående Rett i koppen, men vet ikke hvor sunt det er. Føles ut som det er mye hvit pasta oppi rettene, og det varer ikke så lenge. Tar imot tips med stor takk, både for tørrmat som kan stå i skapet, og smarte retter som jeg kan forberede og ta med den aktuelle dagen:)
  14. Hei, jeg vil gjerne være med, jeg også! for å gjøre en laaang historie kort; etter mange år opp og ned, mest opp, fikk jeg en skikkelig god høst nå i 2011.. gikk et GRkurs, fant tilbake treningsgleden og fikk gått ned en del kg:) en nedtur(des-feb) med veldig mye sykdom, overtid og husbygging --> behovet for en ny "start" har meldt seg;) føler motivasjonen er her, kunnskapen er her, trening er satt på dagsorden og jeg er klar for en lettere og sprekere vår/sommer! for å holde motivasjonen på topp og fokuset oppe har jeg denne planen: *10 TP pr uke *notere mat *besøke forumet for å dele nedgang/motgang med likesinnede (motiverende!) hadde første veiedag på lenge sist lørdag, status: 91.3kg 0g 106cm mål: 74kg. Innen 1.august: -15kg For å nå det målet må jeg jobbe knallhardt! - og det er jeg forberedt på Ha en sprek uke!!
  15. Hei, her er jeg igjen.. så kjekt å se dere holder koken!! Fortsatt lykke til på den siste nedturen, nå håper jeg jeg kan holde følge med deg en stund utover våren! en liten intesiv kickstart sånn før sommeren vil være bra:)
×
×
  • Opprett ny...