Gå til innhold

snart snuppe

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

11 Bra

Om snart snuppe

  • Rang
    Medlem
  1. Jeg vil gjerne være med! Jeg skal ned ca 15 kg. Startet på kurs forrige uke, og er godt fornøyd med resultat etter første kursuke. :-)
  2. Hei igjen :-) Da er jeg her med litt oppdatering igjen, men først så må jeg si at det er moro at alle holder fokus fortsatt og at det er flott å kunne dele "ups an downs". Jeg gikk skikkelig "på tryne" forrige fredag i ett fantastisk etegilde! Pizza på jobb, masse snop når jeg kom hjem fra jobb, spiste alt det deilige påskegodtet jeg hadde klart å holde meg unna på 123. Gildet ble avsluttet med burger og pommes frites på Mc Donald, fikk mannen min til å ta med- orket ikke selv. Dette spiste jeg så med den største glede og appetitt + resten av den pommes frites som de andre ikke orket :-) Fantastisk var det! Helt hemningsløst vidunderlig! Jeg nøt alt jeg trykte inn med den største nytelse ;-) MEN på lørdag var det stopp- da var det ut på tur igjen. 2 timer i skogen med staver og bekjennelse av mine synder til ei god venninne, dog uten skam! Søndag var det samme prosedyre- ut i skogen nesten tre timer denne dagen også med de samme stavene og samme venninna! Veiedagen på mandag gikk ikke så veldig bra, vekta viste en nedgang på ca 100 gram.. Ikkje bra.. Jeg hentet meg inn igjen etter etegildet mitt og har vært streng med med meg selv, uten at jeg føler det er vanskelig og i dag viste vekta mi utrolige 67,9. Jeg vekte hele huset med ett hyl av glede og tenkte på alt jeg lærer underveis denne gangen. Jeg klarer å holde fokuset i etterkant av en utskeielse og lar ikke alt gå i grus med ett feilskjær. Henter meg inn igjen og reiser meg opp og fortsetter der jeg slapp :-)Deilig! Mye selvskryt i dag, men jeg er faktisk ganske stolt og fornøyd nå. Nytt mål er satt til 63 kg :-) Ferien vår begynner denne helgen og vi skal på ferie med noen venner, men strategien min er klar og jeg håper jeg klarer å holde fokuset også i ferien. Klarer nok ikke like mye trening, for må jo ta litt hensyn til resten av familien også, men to tre økter i løpet av uka bør gå bra :-) Lykke til til alle sammen her inne :-)
  3. Moro å se hvor flinke alle er :-) Min vekt veide 69,8 i går morges og det er jeg strålende fornøyd med. Trodde aldri jeg skulle få se det tallet igjen noen gang :-) Målet mitt på 67 kg er plutselig innen rekkevidde og det i overskuelig framtid. Begynner å lurer litt på å sette det endelig målet til 65 kilo og så forholde meg til det som maksvekt for kampen begynner jo for alvor når vekta skal holdes.. Må finne meg noen andre mål da.. Treningsmål og belønning, det tror jeg kan gjøre susen for å opprettholde motivasjonen
  4. Jeg holder koken og er godt i gang her nå synes jeg. To nummer ned i buksestørrelser og tre hull inn i beltet :-) Lykke til videre for deg også :-)
  5. Du har jo flott progresjon da :-) Jeg er nemlig litt sånn enten eller, og da må jeg ha dette som ett prosjekt og se resultater. Jeg er veldig fornøyd så langt og kanskje mest fornøyd med at jeg klarer å holde koken med trening også, for trening er min største motivator til å holde meg i gang. Det er nemlig slik at om jeg har trent og vært flink på den måten, så har jeg bare ikke samvittighet til å ødelegge det med å skeie ut med mat eller andre ting.. man skal jammen gå langt for å forbrenne en sjokolade eller litt potetgull :o/> Fin uke ønskes deg også ;-)
  6. Hei igjen :-) Da er jeg plutselig tilbake med litt rapportering :-) Ser at det har gått veldig bra med mange her og det er helt supert. Utrolig at det virker gitt, bare ved å redusere på kalorier og trene litt :blink:/> Jeg har iallefall hatt noen klare øyeblikk den siste tiden. Rundt 17.mai og pinsehelgen var jeg i ferd med å gi opp hele greia, ikke fordi jeg ikke gikk ned, men fordi jeg skeiet ut ÈN dag.. Da var jeg i det gamle tenkemønsteret mitt igjen og tenkte at nå var det kjørt- igjen... Men takk og pris så har jeg en standhaftig mann som også skal ned noen kilo og da kunne jeg ikke være dårligere og samtidig sabotere for han, så etter en uke med gamle synder så var jeg i gang igjen. Jeg holder meg nå til 1300 kalorier og går mye, så godt som hver dag er jeg ute i skogen ca 1 1/2 time med og uten staver. Første delmål på 72 kilo ble nådd forrige uke og jeg har bestillt belønningen min med muskelstimulator timer og skal på min andre i dag ;-) Siden jeg ikke er så veldig standhaftig så klarer jeg ikke veiedag èn gang i uka, men snarere 2 om dagen og i dag morges så viste jaggu vekta 70,9 kilo.. ;-) Så jeg har lært et par ting denne våren.. Jeg klarer å trene bort magen hvis jeg vil... og èn dags utskeielse behøver ikke bety at alt er ødelagt.. ;-) Så nå er mitt foreløpige endelige mål bare noen få kilo igjen og jeg er helt sikker på at denne gangen så kommer det til å gå fullstendig utmerket :-) Lykke til alle sammen :-)
  7. Gratulerer :-) Så moro at det skjer noe på vekta! Hos meg så stoppet den på 75 kg i dag og det var deilig å se at det går rette veien :-) Er nok ikke bare fett som har blitt borte her heller, men moro allikevel :-) Vi får følges ad de neste ukene og kiloene :-)
  8. Jeg har lagt til en app på min mobil som holder bra kontroll på det jeg spiser og drikker. Søk på "shapeup club" så finne du den. Kjempenyttig verktøy for meg iallefall :-)
  9. Hørtes lurt ut med ekspresskurs, men det er ingen slike her vi bor så jeg får heller klare meg med min indre motivasjon for å holde fokuset :-) Jeg også registrerer alt for å få en oversikt og blir overrasket både den ene og andre veien innmellom. Ting jeg trodde skulle gi masse kalorier "overrasker" med å faktisk være helt greit og noen ganger motsatt. Litt spent på vekta i morgen, men må jo innrømme at jeg har sniki meg opp på vekta jeg også og det ser ganske lovenende ut så langt. Må ut på tur i dag også. Stakkar hunden vår, hun blir dratt ut mil etter mil hver dag nå, men så lenge jeg ser resultater så er vi fornøyde alle sammen :-)
  10. Kaster meg litt med her jeg også. Skal ned til 67 kilo som var vekta mi før jeg ble gravid for 14 år siden. Så 90 tallet på vekta mi for tre år siden og da kom panikken og tok meg kraftig og jeg startet på Xtravaganza/lavkarbo og gikk ned ca 18 kilo, men åtte av disse snek seg sakte men sikkert på igjen og jeg har de siste tre årene ligget på 77- 80 kg. Det er alt for mye for meg som bare er 165 høy. Denne gangen skulle jeg også starte på lavkarbo, men ble altså så matlei at jeg ikke orket tanken lenger og konverterte umiddelbart over til en filosofi med lavere kaloriinntak og mye mer variert kosthold, så jeg prøver meg på 1400 kalorier pr. dag + 1-2 timers gåtur med hunden om dagen. Jeg anser startvekta mi denne gangen å være på 77 kilo og jeg skal som sagt med til 67. Jeg har satt meg ett delmål og det er på 72 kg og i det øyeblikket jeg ser 72 på vekta skal jeg betille meg ett kort på ti behandlinger på muskelmassasje for å stramme opp! Det er ei gulrot jeg kan slite litt for å nå:-)
  11. Så hyggelig å se flere som skriver her. Jeg har ikke meldt meg på noe kurs denne gangen, tenkte at jeg nok skal klare meg med viljestyrken og noen gamle bøker fra Grete Roede. Og når sant skal sies så vet jeg jo ganske mye om trening og kosthold, det er bare så skrekkelig vanskelig å sette det ut i praksis noen ganger.. Men denne ganger veier og registrerer jeg mat i noe som heter Shapeup Club. Jeg registrerer all mat jeg spiser der samt at all trening blir blir lagt automatisk inn med en annen app fra telefonen min, så nå føler jeg at jeg har stålkontroll ;-) Og det er i allefall en erkjennelse at det er mye enklere å holde oversikt over matinntak når man teller kalorier kontra karbohydrater, og så mye enklere å variere da! Det er iallefall min konklusjon pr i dag. Jeg er kanskje ikke så flink til å holde meg helt på de anbefalte mengdene pr. måltid, men justerer det fint i løpet av dagen med denne oversikten slik at det totale kaloriinntaket blir riktig i løpet av dagen. Heldigvis så har jeg hund og da er det mye lettere å komme seg ut på tur for å gå lange turer, og det er på den måten jeg må gjøre det for å finne det lystbetont. Har lagt bak oss ganske mange kilometer i skogen i løpet av de siste ukene og flere skal det blir, for jeg har ganske mange kilo igjen til målet er nådd :-)
  12. Da er det ny dag og nye sjanser :-) Har heldigvis et par spreke venninner som er like glad i gå som meg, så nå er det ut i skogen på morningen og ei rask mil i vente for både meg og hunden ;-) Ingen av oss som har vondt av det!
  13. Jeg slår veldig gjerne følge med deg og kan godt ha mandag som fast veiedag ;-)
  14. Av og på... Nok er nok, nå må jeg slutte å PRØVE å slanke meg, nå er det faktisk det jeg skal gjøre.. Nå har jeg prøvd lavkarbo siden påske og har gått ned ca 700 gram! Når sant skal sies så gikk det ganske bra de første ukene, da gikk jeg ned 3-4 kg og var strålende fornøyd med innsatsen. Det ble også lagt merke til på jobb at jeg hadde så spennende lunch med meg. Fikk masse kommentarer på de lekre omelettene i rikelig mengde, ikke alltid jeg rakk å ta med grønnsaker og salat, men jeg ble god og mett. Også helgene gikk fint, deilig med egg og bacon, stekt sopp og litt fløte til frokost! Nam, nam :rolleyes;-) Drakk masse vann og var i storform bortsett fra en dundrende hodepine, men pytt, pytt- det hører med til å slanke seg med bacon.. Og sånn gikk no`dagan.. Imponerende luncher med koteletter og kylling i fløtesaus, avocado, salat og omelett. Lunch ble etterhvert rester fra middagen dagen i forveien da det var nokså krevende å å holde maten spennende på morgenen og nokså tidkrevende også. Endte opp med en pose salat og tunfisk på boks eller kyllinglår til lunch .. Møkkalei fett, kylling og bacon etter uke 4 eller 5. Nå skal det også sies at i helgene unte jeg meg kjeks til osten, lefse til tacoen osv, så da gikk det raskt opp igjen de få kiloene jeg hadde kjempet meg ned.. Superlei hele lavkorbo-opplegget går jeg nå tilbake til ett kosthold med ca 1500 kcal og kjenner at humøret og motivasjon er på plass igjen. Men det er en erkjennelse at det å leve uten forbudt mat som brød, poteter og pasta ikke passer min eller familiens matvaner og livsstil. Uansett hva forskerne sier, så får jeg det ikke til å bli hyggelig etter noen uker. Noe av det som stopper min motivasjon når det gjelder å slanke seg med fett er troverdigheten. Hodet mitt vil ikke tro på at fett er fantastisk helsefremmende i store mengder selv om jeg er veldig glad i smakfull mat med fløte, rømme og andre ting. Man har jo lært fra barnsben at grovt brød og poteter er mat for norske kropper.. Og jeg er veldig glad i brødskive og en potet i ny og ne... Jeg er alfor glad i mat til at jeg kan sette slike restriksjoner på meg selv for alltid. Så da er den avgjørelsen tatt! Jeg skal ned fra 77 kg til 67, og regner med å være i mål om ca 12-15 uker. Første delmål er 72 kg, og det bør være oppnåelig med selvdisiplin og klok planlegging av både fridager og arbeidsdager:-)
  15. Hyggelig å bli ønsket velkommen i klubben... Tok litt tid før jeg fant dere ;-) Jeg skal ned rundt 10-12 kg, og vet at jeg går ganske raskt ned om jeg skjerper meg. Men jeg synes det er så KJEDELIG!! Har ikke problemer med søtt eller snacks, men skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal få maten til å smake godt uten fløte, smør og salt... ;-(( og det er her problemet mitt ligger. Jeg MÅ finne noe som kan erstatte disse bombene slik at maten smaker godt... Har dere noen gode tips?
×
×
  • Opprett ny...