Gå til innhold

rina

Medlem
  • Innholdsteller

    2 168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av rina

  1. Hei Bra det ikke var en hel kilo da Har du målt cm? Fysioterapauten sier at det er der man skal ha fokus ikke på vekta. Men han er så klart en mann Så bra du klarer å være så standhaftig. Kjempe flink er du. Men dette er jo en livsstilendring ikke en direkta slankekur for min del. Eller rettere sagt jeg jobber for at dette skal bli en livsstilendring med sunne valg. for når man engang har kommet dit man vil, så er det jo stablisering som egentlig blir den store jobben. Tar fra et til to år å stablisere vekta nemlig. Så da er det lurt at man bruker litt tid på dette. Nåspiser jeg middag samtidig. Trodde 40gram tørr pasta kom til å bli lite, men ferdig kokt så var det en grei posjon. det som virkelig dro unna på kaloriene var laksen. Ja, ja men godt er det Klem
  2. ble lite trening forrige uke, en trøblete kropp som ikke vil henge heltmed Men bedre denne uka så satser på rundt 10 poeng
  3. Gratulere så mye med vektnedgangen Ha en fin sommer
  4. Går det bra med treninga? holder formen seg brà ? Ha en fin dag og uke
  5. Huff ikke bra at betennelser blomstrer opp, når vi som minst gidder deg... Noen ganger skjønner ikke jeg vekta heller. Man er skikkelig flink også blir ikke resultatet som forventet. Troe det sitter en liten djevel inni den og gjør dette. For vi skal da vel ikke bli litt høy på oss selv og kjenne litt på gleden og mestringsfølelsen... Jeg har i løpet av disse ukene gått ned 3,9 kilo. Har aldri slitt så mange uker for så få kilo. Skjønner så klart at dette har noe med at man ikke er rundt et 3 siffret tall. Men føles veldig "slappy" ut. Men, så lenge den går nedover får jeg vel være fornøyd. God bedring med benhinnebetelsen din og ha en fin dag
  6. God morgen Litt stille fra meg om dagen, har hatt alle ungan hjemme det vil si 4 også en kjæreste til ho ene Nå er de hos faren noen dager. Vært i konfirmasjon også klart et lite party, så trodde vekta skulle i beste fall stå stille. Men sannelig ned 0,3 kilo så det er veldig bra Ha en fin dag og uke
  7. Hei Ikke videre kult med en kropp som ikke spiller på lag... Håper du snart blir bedre.
  8. God morgen Skjønner ikke at det er mulig, man går da ikke opp en hel kilo uten å ha skeia skikkelig ut. sikker på at vekta di ikke er gal . Min vekt viste ned 0,3 så er greit det etter den helga. Så nå er jeg akkurat 71kilo. Gått ned 3,9 kilo på disse ukene. Har vel på aldri brukt så lang tid på så få kilo, men det har noe med størrelsen å gjøre. Håper vekta idag var litt snillere mot deg. Ha en fin dag Klem
  9. Ned 0,5 kilo kjempe fornøyd med det Har da endelig fått meg en touchtelefon så nå kan jeg laste ned apper
  10. Hei igjen Konserten ble ikke noe av...Han kom seg aldri til Bodø. Men, men. Er ikke greit når man "bor" på vekta, å det er bare dumt. Men så vanskelig å la være. Jeg gjør det samme selv. Også hender det jo da at man blir kjempe skuffa på selve veiedagen. Så jeg har et stort mål denne sommeren å det er å la være dette styret med vekta. Tenker noe om at jeg prøver først å bare veie meg annen hver dag. Så kanskje hver 3 dag osv. Dette kommer til å ta tid, for dette har vært en "vane" jeg har hatt i mange år. Har prøvd å få ungan til å gjemme vekta eller batteriet men manipulerer de alltid til å finne det fram igjen. Så endringa må komme fra hode. Håper det gikk greit med veiing? Jeg har gått ned 0,5 kilo. Syntes det er rart for atter engang hatt ei litt for festelig helg. Men, såre fornøyd jeg Mener du snakket noen om en app? som viste hvor langt du egentlig hadde syklet eller noe sånn? har da endelig fått meg en telefon som er en tafse (touch) telefon, så nå kan jeg laste ned Men nå må jeg få opp lille My å få hun av gårde på skolen Ha en fin dag da Stor klem
  11. God bedring Håper du begynner å bli bedre form. Skjønner jeg snart må ha meg ny telefon, har ikke en sånn som jeg kan late ned apper på. ;(
  12. helga kvittet jeg meg med en del klær som jeg ikke har brukt på leeenge, og noen bukser som har blitt for romslige Det var gøy! Kunne vel strengt talt brukt en del av dem (bryr meg ikke så mye om at de er litt store), men jeg tenkte at det var dumt å ta vare på dem. Tror jeg må ha klær som passer AKKURAT sånn at jeg merker godt om de skulle bli for trange igjen! Er livredd for å gå opp igjen, altså. Ser liksom ikke forskjell på meg nå og for 11 kg siden, men jeg ser på målebåndet at det er en forskjell! Deilig med mer plass i skapet i hvert fall. Da ser man mer hva man egentlig har også Så artig å kvitte seg med klær Jeg som har gått ned 45 kilo har skiftet garderobe 3-4ganger, så hvis jeg går ned det jeg håper, så blir det enda et garderobe skift. Ihvertfall bukser og sånne ting.
  13. Tror noen ganger man bare er mere sulten, kroppen streber jo med å komme seg opp i det den var engang. merkelig det der. For det er jo mye sunnere for kroppen å være normalvektig, men alikevel vil den tilbake til maksvekta. har vel noe med overlevelsegenet. Kroppen forventer alltid en sultkatastrofe. Blir nok mange genrasjoner før det genet har endret seg. For i den vestlige verden er det vel heller det motsatte av en sultkatastrofe som skjer. Så kanskje det er greit å spise litt mer, så kroppen tror den får i seg nok? Man kan "lure" kroppen hvis man har vært kjempe streng en lang periode, å man slutter å gå ned. Spiser man da en kveld eller på dagen noe som gir ekstra kalorier begynner forbrenninga å øke igjen. Dette virker nok best hvis man har vært beinhard mot seg selv en lang periode. Problemet for min del da er jo å slutte med disse ekstra kaloriene. Så lett skal det da ikke være uansett Ha en fin festival og god helg
  14. rina: Riktig det med styrketreningen! Mye mer effektivt å ikke ha pauser. Da er det viktig å trene litt ulike muskelgrupper sånn at en muskelgruppe får hvile når en annen jobber. Du syns ikke det ble ensformig å gjøre tre øvelser i 20 min? Med de øvelsene får du opp pulsen også. Bra! Og gratulerer med super nedgang Heia Syntes ikke det ble ensformig, men artig. Kjente virkelig at pulsen jobba sitt for å si det sånn Skal prøve meg på en til idag eller imorgen tidlig.Hatt litt trøblete kropp denne uka,så ikke blitt det helt store på treningsfronten. Men nå går det bedre Jeg trener tre ulike muskelgrupper i dette opplegget, men tenkt å forske litt mere på dette så man kanskje kan variere flere muskler.
  15. Hei igjen Klærne er vel sånn høvelig klar, har valget mellom 2 kjoler. Begge lange, men det er en festdag Fikk trent styrke igår å gått en tur. Idag blir det mest rydding og vasking. Nest eldste kommer hjem med kjæresten sin på tirsdag, eldstemann kommer hjem i natt med hurtigruta så føler for å vaske litt ekstra. Er altså ikke noe grissjur, men litt ekstra her og dervil jeg gjøre. Imorgen skal jeg på Jahn Teigen han skal spille på torget her i byen. Gleder meg til det Skjønner jeg snart bare må gå til skrittet å få meg en ny telefon. Er så mange apper jeg har lyst til å laste ned, så det får stå litt høyt oppe på ønskelista Så flink du er til å trene selv om det regner En teskje muffins kan neppe være all verden. Mine to yngste har blitt så store at det er ikke noe avslutningsopplegg lenger for min del. Savner det vel kanskje litt, eller så er det at jeg ser på ungan at jeg begynner å bli "voksen". Er liksom ikke samme behovet for mamma lenger. Godt men også litt trist. Veldig glad vi har begyntå skrive til hverandre Ønsker deg en riktig så fin helg, så "snakkes" vi
  16. Gratulere sååååå mye med vektnedgang og trening Du er kjempe flink Jeg har hatt litt trøblete kropp siden mandag, så ingen trening. Men skal prøve meg på sykkel i ettermiddag. Er "jaget" ut av huset noen timer så ungdommene har et sted å samles. Ønsker meg virkelig et stort hus, for er veldig glad for at vennene til ungan vil være her. Men litt liten plass til tider.Men, men idag er det sol og fint vær her, så da er det greitå komme seg ut noen timer Frossen banan er virkelig et godt alternativ til is Har delt bananen i to og satt de på grillspyd. de ble littlange så tror jeg må dele spydene også. Så er det bare å ta de opp når snopsuget melder seg. Blir litt lite mat på meg om dagen, men kanskje greit da jeg ikke trener heller. Nå skal jeg komme meg ut i sola Trivelig å høre fra deg igjen. Stor klem
  17. Ned 0,8 kilo fornøyd med det
  18. Ble 10,2 trimpoeng på meg forrige uke
  19. Idag ble det en lang tur i marka sammen med den ene dattera mi Ble adskillig lenger enn planlagt idag, men jammen var det godt. I helga ble det kun en tur på 40 min. ellers har nesten resten av helga gått med på å lese siste boka til Jo Nesbø Godt noen ganger å bare forsvinne i ei bok.
  20. Hei tenkte dette kunne være en grei måte å dele treningstips og ikke minst gleden ved å trene og få til ting Jeg blir "høy" på mestring. Jeg er ei dame på 42 år, hatt en del ting og tang som har gjort at jeg har vært inaktiv lenge, men nå kan jeg Å, noen ganger blir det nok litt mye for denne kroppen min. Men en dags pause så går det seg til. Når man er glad i og være aktiv også ikke kan, så vil man gjøre "alt" på engang. Tålmodighet maner fysioterapauten, men er vel ikke mest kjent for å ha det. Tenkte å dele litt trenings tips med dere Utprøvd nå på morran, å dette var heftig Leste igår om styrketrening som skulle være intensiv. Tre øvelser repetert så mange ganger du klarer på 20 minutter. Man skulle ta 20 knebøy. 15 armhevinger og 15 sit-ups. Jeg reduserte litt på knebøy og tok 15 og på armhevinger tok jeg 12. Hvor mange "runder" det ble vet jeg ikke, men ble intensivt og varmt Med å trene sånn så utgjør det omtrent 40-50 min vanlig styrketrening. Mange har jo en del pauser imellom, så pausene kunne for enkelte bli hele 80% av treningstiden... Jeg har aldri vært noe pause menneske. Går fra apparat til apparat. Men vi er alle forskjellige Det var en annen øvelse der også som jeg skal prøve meg på. Man skulle ligge på magen, løfte overkroppen opp med hjelp av armene, opp på huk også hoppe opp som en frosk. Den blir artig å prøve
  21. Tenkte å dele litt trenings tips med dere Utprøvd nå på morran, å dette var heftig Leste igår om styrketrening som skulle være intensiv. Tre øvelser repetert så mange ganger du klarer på 20 minutter. Man skulle ta 20 knebøy. 15 armhevinger og 15 sit-ups. Jeg reduserte litt på knebøy og tok 15 og på armhevinger tok jeg 12. Hvor mange "runder" det ble vet jeg ikke, men ble intensivt og varmt Med å trene sånn så utgjør det omtrent 40-50 min vanlig styrketrening. Mange har jo en del pauser imellom, så pausene kunne for enkelte bli hele 80% av treningstiden... Jeg har aldri vært noe pause menneske. Går fra apparat til apparat. Men vi er alle forskjellige Det var en annen øvelse der også som jeg skal prøve meg på. Man skulle ligge på magen, løfte overkroppen opp med hjelp av armene, opp på huk også hoppe opp som en frosk. Den blir artig å prøve
×
×
  • Opprett ny...