Gå til innhold

sigridrg

Medlem
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

sigridrg vant dagen sist Mars 12 2014

sigridrg hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

17 Bra

Om sigridrg

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Etter skrekkuka sto jeg faktisk stille, og konsoliderte dermed den sinnsyke vektnedgangen fra uke 1! Uka etter røk jeg ned enda et kilo, men så har jeg hatt en ordentlig drittuke den siste uka! Jeg kom ut på kjøret på sommerfest på jobben på onsdag (TAPAS OG BRØD OG AIOOOOOLI) og kom ikke i gjenge igjen før i går. Jeg fikk satt inn spiral for noen uker siden, og det skulle visstnok hjelpe på pms, men det har jeg foreløpig ikke merka noe til, jeg har bare hatt lyst til å spise alt i hele verden i en uke - som er verre enn vanlig pms, for å si det sånn. I dag tidlig turte jeg faktisk ikke å veie meg selv om det er veiedag MEN, på igjen nå, og føler meg bedre enn på lenge, selv om jeg har mensen og det har og skal pøsregner så mye at mannen anbefalte å ikke sykle til jobb av rene trygghetshensyn. Hei og velkommen Collargol! Flott å ha deg med! Fine Smurfen <3 Opp på hesten igjen, så skal du se vi klarer det alle sammen! Lykke til!!
  2. For meg er det viktig å spise nok til de andre måltidene, og passe på at jeg får nok proteiner. Ofte overkompenserer man når man skal begynne på et kurs, og legger seg på et veldig lavt kalorimål, spiser veldig fettfattig og ofte lite proteinrikt. Nesten uansett hvor mye du veier og hvor mye du skal ned skal det være greit å spise seg mett på GR-mat er min erfaring, men det fordrer at man har spist nok (og jevnt!) i løpet av dagen, og at man har fått nok proteiner.
  3. Hei Siv! Velkommen! Husk - som min gamle kursleder alltid minnet oss som ville ha trimpoeng-konkurranse om - at det er maten som tar kiloene, mens treningen tar gram IiB - jeg har prøvd meg på denne her et par ganger: Det er mange mange videoer på hennes kanal, sikkert mye bra å finne. Yoga er bare ikke min greie ass. Jeg har ellers brukt Jillian Michaels' 30 day shred en del, men nå er level 1 sporløst vekk fra youtube, ellers skulle jeg linka. Ellers må jeg bare si - jeg kjører ikke noe spesielt strengt matmessig, egentlig. I følge kalkulatoren burde jeg spise 1900, men jeg foretrekker å ligge på ca 1700 og det er det skjemaet mitt er stilt inn på. De siste 2-300 kaloriene på en dag inntas nesten alltid i form av sjokkis eller potetgull. Ikke bra for kostholdsscoren, veldig bra for moralen. Den siste uka har vært en (nesten) sammenhengende katastrofe. 17. mai hadde jeg planlagt som fridag (jeg har en omtrent en gang i måneden), så det var greit, men fredag hadde datteren min bursdag så da spiste vi pannekaker til middag og spiste potetgull etterpå, og totalen ble ikke god. Lørdag var det barnebursdag og da hiver man jo i seg noen wienerpølser innimellom slagene og tar et stykke av kaka, og så smelter man i sofaen med potetgull og litt vin på kvelden. Søndag var det mer selskapeligheter og mer av det samme. Problemet var nok at jeg bare hadde vært "på kjøret" en ukes tid. Når jeg er mer inni det kan jeg være hvor som helst og med på nesten hva som helst uten å forsyne meg, men når jeg fortsatt husker godt tiden jeg ubekymret slengte i meg hva som helst er det vanskelig. Veiedag i morgen - gruer meg!
  4. Kan jeg også få være med? Vi har hengt i samme tråder før, i alle fall du og jeg Smurfen Jeg bestemte meg for å ta litt tak i april i fjor, og gikk ned rundt femten kilo fra mai til oktober, før det var helt stopp. Lå og vaket i vannskorpa fram til jul, og gikk opp fem kilo i jula og i månedene etter, så etter snaut ett år kan jeg notere meg for ti kilo ned, fra 107,5 til 97,5. Nå er jeg nettopp i gang igjen, har lagt bak meg første uka (der en kombinasjon av sjokk-treningsstart, nazikaloritelling og at første veiing var like før og andre veiing like etter mensen ga meg en nedgang på 2,4 kilo) og har lagt opp et løp der jeg med noe realisme skal kunne nå målet om #62på31, altså 62 kilo på 31-årsdagen min i april neste år. Det krever en snittnedgang på 0,7 kilo HVER UKE, så det er jo ikke helt realistisk, men inntil videre kjører jeg på dette. Jeg heier på dere, Inn i Bunaden og Smurfen! Sammen klarer vi dette her! Utrolig bra å fokusere på frokost, IiB! Det er SÅ viktig for å få en god start på dagen!
  5. Hei! Jeg vil gjerne bli med her! Jeg startet (igjen) i april på 107,5 kilo 😵 Jeg har gått ned noen kilo med GR et oar ganger før, men aldri satt meg et skikkelig hårete mål og sett langt fram. Hovedmålet mitt er at jeg skal nå 80 kilo til jeg fyller 30 i april 2017 og 62 kilo til jeg fyller 31. Første delmål er å kvitte seg med det ekle tredje sifferet, det håper jeg å være i mål med tidlig i høst.
  6. Jeg er ikke bare på 85, nueva, men på 84,2! Måtte veie meg tre-fire ganger i dag tidlig for å være sikker på at jeg ikke så syner. Så da fikk jeg det helt vanvittige (etter 17 uker på GR) ukesresultatet 1,6 kilo, og da et resultat på 1,7 fordelt på to uker. Ikke bare blåste jeg da forbi første delmål på 85 kilo, men knakk også AKKURAT forbi 10 kilo i minus! Det belønnes med et par sko til jobbtur til Canada som var "littegranne" dyrere enn jeg hadde tenkt å dra på med. Det var jaggu meg god motivasjon til å forsøke å holde meg på den smale sti (pun intended) på jobbtur i neste uke! Får ikke veid meg på veiedag, men håper på minst stillstand og helst bittelitt ned på de to ukene som går til jeg får registrert igjen. Tar med meg joggesko, treningstøy og badedrakt, det er både treningsrom og svømmebasseng på hotellene vi skal bo på I går kveld kom også ideen til hvordan jeg skal belønne meg selv når jeg kommer endelig i mål, forhåpentlig omkring bursdagen min i april (utenom selvfølgelig klær i min nye størrelse, da). Jeg vet ikke om dere har sett at Apple har lansert en klokke? Den er såååå fin og har så masse stilig funksjonalitet, og så kommer den ikke ut før på nyåret så jeg kan ikke gå og fristes av den så aaaalt for lenge før jeg får lov å kjøpe. 19,2 kilo igjen! Det som er veldig deilig for meg, nueva, når det gjelder sånn underveismotivasjon, er at jeg har sånn timeglassfigur, og de "siste" kiloene jeg legger på meg kommer i ansiktet og på midjen. Dermed er de også de første som forsvinner, så jeg føler meg ganske deilig ganske fort, selv om jeg fortsatt har mye igjen. Jeg tenker også at det er viktig å være nøye og måle i tillegg til å veie (her synder jeg mye), sånn at man vet hva som skjer og kan feire de små seierene underveis litt. Jeg har som antydet lagt meg på enten klær/sko eller ulike spabehandlinger som delmålspremier. En annen ting jeg har gjort av og til er å unne meg en "gratisdag" der jeg spiser hva jeg vil. Loff med ost til frokost, eggerøre til lunsj, og en god middag og potetgull på kvelden. Ikkenoe grønnsaker, ingen hjertevennlige valg, nesten ikke noe melk, ikke frukt. Bare mat, mat, mat og godis. Da må man selvfølgelig holde seg i skinnet resten av uka og ikke spise potetgullrestene neste morgen, men det pleier å gå bra for meg. Jeg merker også at jeg orker mindre enn før, så det har skjedd en justering her og gratisdagene blir ikke like ekspansive lenger. Flott at du er i positivt sig, nueva! Godt å ha med seg de gode dagene når det butter litt imot igjen. Gnagsår er vi godt vant med i denne businessen her;) (Anbefaler Compeed gnagsårplaster hvis du ikke har det fra før. De er dyre, men ingenting slår dem. Bare sett på og la det stå på til det detter av av seg selv. Det går ganske mange bokser med sånne hjemme hos oss i året (vonde skisko).)
  7. Jeg glemte visst hele forumet i forrige uke. Jeg gikk bare ned 0.1, så var nok litt sur og lei. Men jeg har jo hatt fin vektnedgang ganske lenge, så det var vel bare et spørsmål om tid før det flatet litt. Jeg husker ikke om jeg nevnte det tidligere, men har flyttet veiedagen min fra mandag til onsdag, fordi måltidene blir så forskjøvet i helgene, jeg spiser så mye så seint, at jeg føler at vekten ikke helt "tells" helt mandag morgen. Men denne uka ligger jeg an til å endelig bikke akkurat nedtil eller under 85.0, og det er så deilig! Minsker'n: WOW. Du er så flink, og har jo hatt noen fantastiske resultater! Grattis med det! Kjempeflott resultat denne uka nueva! Knall, faktisk! Deilig å kjenne at man er i gang! Den gangen jeg gikk på "ordentlige" GR-kurs, sa kurslederen min (den skjønne og flotte Hanne Berg, hvis noen holder til i Trondheim og vil på fysisk kurs, tror hun holder på der oppe enda) til det kjedsommelige: "Ikke la tanken på målet skygge over gleden ved å være underveis!" Det er så mye sant i det! Jeg merker selv at jeg kan være i perlehumør både en og to og tre dager over et godt resultat på en ukesveiing, og det å vite at man er "i farta", liksom, det er digg!
  8. Hurra for at du er tilbake, nueva vida! Har savna deg sjø! Sånn går det for oss alle, opp og ned, men flott at du er "på" igjen nå! Jeg tror det er litt sånn for oss alle at hvis vi ikke bestemmer oss for at det er dette som er livet vårt nå, altså at det ikke er en "diett", men at sånn skal vi faktisk (med modifikasjoner) ha det, alltid, så går det bare ikke. Flott at du tar med barna i dette når de begynner å bli store nok til å skjønne!
  9. Etter en helg med "litt" utskeielser var jeg nervøs for vekta i dag, men har gått ned et kilo! så det var deilig. Nå er jeg på -8,4, og mangler bare 0,9 før jeg er på første delmål som er 85 kg. DEILIG! Håper det går bra med dere alle!
  10. Hei alle sammen! Har vært helt ute av forumet i sommer, men nå er det tid for å stå litt ansvarlig igjen! Hadde et par kjipe uker på hytteturer og lignende der jeg først sto stille en uke og så gikk litt opp uka etter, men er stort sett kommet godt fra det. Det ser ut til at gullmedlemskapet igjen betaler seg, når jeg kunne nedjustere forventet treningsmengde og justere kaloriinntaket etter det:P Kjole til bryllup i oktober er kjøpt, måtte bestille på nett for å få den rette fargen og størrelsen (skal være forlover i bryllup i USA, og må dermed ha kjole i den fargen bruden bestemmer). Den sitter som et skudd nå, men svigermor er her uka før vi drar over dammen slik at vi kan sy inn litt da hvis jeg mot formodning skulle ha gått ned enormt på de fem-seks ukene før det. Vi flyttet jo i sommer, og nå er jeg i gang med sykling til jobb, og legger opp til å sykle tre dager i uka i snitt fram til snøen kommer, altså cirka 15 trimpoeng. Ligger fortsatt litt lavt på kalorier, blir anbefalt meny 3 men orker ikke så mye mat og ligger på meny 2 + 100. Tror ikke det er for lavt, så prøver dette en stund til. Innen snøen kommer har jeg kanskje gått ned såpass at jeg kan orke å jogge litt etter jobb:) Har en hemmelig drøm om å komme i form såpass at jeg kan jogge de 1,2 milene til jobb (og kanskje de 1,2 hjem igjen også) en gang i løpet av tiden vi bor her. Har snaue to kilo igjen til første delmål og har begynt å glede meg veldig til massasjen jeg skal bestille meg som belønning. Får stive skuldre av all denne syklinga;) Så flinke dere har vært alle sammen! Hyggelig med nye "fjes", og å høre fra de som var her før sommeren også Nå Sundshine er det bare å dra på igjen! Jeg har fått en liten åpenbaring nå i sommer på yoghurt. Tar hele dagens melkekvote som naturell yoghurt, med havregryn eller frokostblanding og en dæsj honning - deeeilig! På kvelden blander jeg i frukt i tillegg, så får jeg tatt inn fruktkvoten. Så godt!
  11. Jeg hadde helt rett i at det kom en god uke etter de kjipe, -1,3 er respektabelt! Da har jeg passert 5-kilosmerket, men jeg er sur på meg selv for at jeg lot meg selv komme over 90 kilo, så det er ingen belønning før jeg kommer ned på 85 kilo. Nå er jeg på 89,1 og SKAL ikke over 90 igjen i mitt liv - banna bein! Denne uken har jeg begynt ferie, og justert ned meny. Jeg sykler til og fra jobb og får ganske mange trimpoeng på det, og har ikke sjans til å få trent så mye når jeg har ferie, så justerer ned inntaket 200 kcal i et par uker og ser hvordan det går. Jeg var redd at det skulle bli vanskelig å justere ned - og ikke å spise konstant når jeg er hjemme med kjøleskapet hele dagen og på butikken hver dag. Heldigvis har denne enorme varmen kommet og dempet matlysten, og det er deilig. Ellers er denne Lollipop Spinn-isen en ordentlig life saver nå. Datteren min på to er veldig opptatt av at alle skal få, så det nytter ikke å bare kjøpe is til henne og ikke meg (og ikke har jeg viljestyrke til det heller), men Spinn har bare 50-60 kcal per stykk, og er en perfekt kosemerkebruk i varmen. Har begynt på Jillian Michaels' 30 day shred (ligger på youtube) som trening, det kan jeg gjøre i den deilig kalde kjelleren etter at frøkna er lagt, 320-350 kcal på en halv time. Helt vilt, helt deilig, og er så støl at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg etter to dager på rad, så tar en pause i dag;) God ferie, alle sammen!
  12. Problemet er ikke deg, det er appen. Den funker knapt. Grufullt produkt. Har du blitt gullmedlem for å kunne bruke appen anbefaler jeg at du ber GR om penga tilbake.
  13. Godt jobba alle sammen! Dere er så flinke! Min erfaring er at vi er veldig forskjellige på det med godis og sånt. Da jeg begyne på kurs første gang holdt jeg helt igjen gjennom første kurset for å "nullstille", på en måte, mens andre jeg gikk på kurs med målte ut hvor mye av en Melkerull en ukes kosemerker var og helt religiøst spiste det hver lørdag. Det kunne ikke jeg. Jeg syns kosemerkene var alt for lite, så når det var så "trangt" ville jeg heller la det helt være. Nå i det senere er jeg "flinkere" til å bruke kosemerker, og spre dem litt utover, og justere ned øvrig matinntak/trene mer de dagene jeg spiser ut over det jeg skal. Jeg ligger nok fort på 30-40 kosemerker i uka, men tar det jo innenfor ordinært inntak. Det er selvfølgelig ikke kjempeheldig, men det er den eneste måten jeg får dette til å fungere. Jeg har hatt to litt dumme uker nå, en ned 0,2 og en ned 0,4, men føler i kroppen at denne uka blir bedre. Da jeg gikk på kurs før hadde jeg ofte en kjempeuke og en dårlig uke litt sånn annenhver, så spørs om ikke kroppen vil legge seg på samme strategi denne gangen også.
  14. Jeg ser at Pastill allerede har nevnt det, men ja, Change er fantastisk, store (og odde) størrelser til 3-4-500 kroner. Det har vært en ordentlig reddende engel for meg. Den sportsBHen er helt fantastisk, forøvrig, selv mine 80J-daier sitter som limt inntil. Tror kanskje de har en nettbutikk også? Ellers, når det er snakk om barer (som jeg er HELT enig i at er en aller siste utvei, ugh, takke meg til et ordentlig måltid) så er Nutrilett sine absolutt best på smak, det er blant annet en bar med peanøtt/sjokoladesmak, som jeg syns er helt nydelig. (Da jeg var ung og dum jobbet jeg i helsekostbutikk og smakte meg gjennom det som var av spiselige saker og ting) De er ikke like optimalt sammensatt mtp proteininnhold som Atkins sine, vel, men ellers et godt alternativ i nøden. Vi har flyttet denne uka, og det gjør livet litt komplisert. Torsdag og fredag var helt tullete, fredag gikk jeg fra 12 til 23.30 uten en matbit fordi jeg skulle bare, skulle bare før jeg spiste noe. Da vi endelig var ferdige å flytte og skru og skulle lage oss litt mat før vi la oss viste det seg at de som flyttet ut ikke hadde vasket komfyren noe særlig og det ble røyk i ovnen, så i stedet satt jeg på sofaen og gråt (jeg er ekstremt labil både når jeg er trøtt og når jeg er sulten, dere kan tenke dere hvordan det er når jeg er begge deler) og spiste potetgull. Lørdag hadde vi åpent hus og innflyttingsfest og hadde gjester fra tidlig på ettermiddagen til godt utpå kvelden, med grillings og kake og potetgull og greier, og søndag ble det restefest og så spiste vi frossenpizzaen vi skulle ha hatt fredag kveld. Alt i alt gikk jeg ned 200 g denne uka, og det får jeg bare være fornøyd med slik alt utviklet seg. Jeg smugveier jo, så jeg vet at jeg var ned 600 gram torsdag morgen^^ Det er i alle fall greit å ha litt å gå på! I dag har jeg testet den nye sykkelruta til jobb. Den er lengre og ikke så mye rett nedover, så jeg ser det sånn an at tur-retur jobb kommer jeg til å ha rundt 5 trimpoeng - hver dag! Det skal komme godt med når jeg kommer lengre ned i vekt og egentlig må ned i meny :D/>/>
×
×
  • Opprett ny...