Gå til innhold

epler

Medlem
  • Innholdsteller

    4 206
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

epler vant dagen sist August 22 2018

epler hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

14 Bra

Om epler

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 23. sep. 1972

Kontaktmetoder

  • AIM
    an-krih@online.no
  • ICQ
    an-krih@online.no

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    østlandet
  • Interesser
    katt, mat, drivhus, reiser, turgåing, Friskis & Svettis (spinn)

Nylige profilbesøk

1 132 profilvisninger
  1. Lørdag. Drar på trening mens J skifter dekk på sin bil. Har ikke vært på Fresh siden onsdag, men vi gikk turen på 50 min i går. Har et par andre ting jeg må gjøre først også. Etterpå i dag skal vi gå til byen for å spise ute, så da blir det ca 2x 40 min eller så, spørs hvem vei vi tar. I rute K66?
  2. En PT time er vel 50 min hos deg også? - ja. så ikke overraska over at du bruker lengre tid enn en time.. kjekt å puste litt innimellom programmene også sikkert. Synes trening bør være prio nr 1, så du får skikk på knærne og kropp hvertfall. Må du dra på hytta så ofte da? skjønner dere trenger å koble av, men... støvsuger, huff....... men må gjøres, hehehe 😫 (minnet meg på at jeg bør komme meg i dusjen, pluss putte treningstøy i vaskemaskinen... ) jepp, 50 min styrketrening. Så litt på de gamle programmene mine fra pt.. sånne øvelser med handler jeg egentlig hater... Epler begynner å komme i rute 🙂 M lager vel litt mat til deg du kan varme opp? han må jo ha middag hver dag regner jeg med. Eller du kan sende han avgårde for å kjøpe støvsuger? svipptur innom bensinstasjonen høres ikke bra ut... 😕 matpakker!! Nei, må gjøre noe, og så begynne på middagen. 2 nattevakter nå, så langfri. Eller ikke helt, har blitt 2-3 ekstravakter...
  3. Mandag. Mulig jeg får tatt meg en tur på trening nå snart. Bare måååå omme meg i gang med X 3 i uka, greide det forrige uke. Han vurderer også etter jobb, men jeg tar en tur på formiddagen. I tilfelle han trekker seg, og da blir det hvertfall ikke noe av med meg heller. MANDAG ONSDAG FREDAG er hovedplanen. Kostholdet gikk til hælv... i helga. Maten var bra nok, men godteri og potetgull på kveldene... 🙄😏 Men jeg var likevel på 87,5 i. dag tidlig, så ikke så helgæli resultet. Ny uke osv... bla bla bla. I dag skal jeg ha ovnsbakt torsk. Tror det blir hvit saus med gulrøtter og brekkbønner blanda i, drysser over litt reker. kokte poteter. Er plan A hvertfall. Hva skal du spise i dag K66?
  4. 55 min styrketrening (inkl 15 min tredemølle/rask gange) 1time gåtur. Vil si vi har gjort en god innsats i dag 😊
  5. hyggelig Oslo tur med venninne i dag. 🙂 Fremdeles støl etter torsdagens styrketrening, hehehe... Tok på bein og mage da, armene var også støle g tunge... må trene oftere med andre ord, bør tåle mer. Mulig vi tar en tur på trening i morra. Er du i rute med treningsprogrammene K66?
  6. PT er nok lurt, men kan forestille meg at det er slitsomt etter et langt opphold.. 😞 Savner faktisk min PT, men ho flytta jo i februar eller noe sånt. Vi har litt kontakt på insta da. De 2 andre fjompene som er trenere der synes jeg gjør "så mye rart" så frister ikke lissom. Men jeg skrev jo ned alt av programmer Cathrine lærte meg, så kan jo bare starte på egenhånd så langt jeg får det til. Likte aldri helt de manualene, hantlene og sånn, så havner jo nå tilbake på apparatene 🧐 Sykling bra for vann i kneet, hm... ikke hørt før, men sikkert riktig da.. Får jo bevegelse, det er vel det som er poenget. Men ikke vann hos meg, heller totalt (nesten) fraværende brusk og betennelse pga gnisninger i kneskåla. Spennende å høre om du greier kostholdet selv, eller må bite i det sure eple og høre på treneren din, hehehe... Skriv gjerne hva du spiser her og, så kanskje jeg får noen ideer. Til frokost blir det for øyeblikket 2-3 knekkebrød, tar en pause på 1 skive rugbrød. ellers endel frukt, cottage cheese og gomorgen yoghurt. Normal sunn middag med mye grønnsaker. Har vært å fikset på hårfarge og litt klipp i dag. Inviterte meg selv på kaffe i mitt gamle nabolag, hos ho som passa katten og min tidligere kollega da. Veldig fristende å gå en tur bort veien der jeg bodde, men besinna meg, hehehe. Er blindvei, så kan lissom ikke gå/kjøre rundt heller. Vanskelig å gi slipp se... Nei, får gjøre noe fornuftig. Hente noe i kjellerboden. Middagen blir den samme som i går, han ville ha linseboller i dag også. (han var skeptisk når det var kyllingsaus igjen og jeg ymta frempå om laks, hehehe... kan du skjønne det... 😂 ). Fin fin onsdag. (her blåser og regner det for øyeblikket = innevær. )
  7. 1 time styrketrening gjennomført. 5 minutter ellipse først. knær ikke gode, så kun på armene og mage i dag.
  8. 🙄 her var forumet ja... nei, vi gir aldri opp K66.. aldri. hahahahahaha, optimister, det er vi hvertfall 😂 Kunne ikke dy meg, tok en sniktitt på vekta i dag allikevel... 87,7 - var ikke over 88 hvertfall... Men fikser på signaturen med nye mål om en uke eller så... håper startvekta er bittelitt bedre. Registrerer du mat nå? er ikke sikker på om jeg skal gjøre det, bruker uansett den andre appen min (my finnes Pal - som hører til Health mate appen min og den elektroniske vekta. ). hm.... blir ho bare ca uansett når det gjelder middag uansett... Har laget ny porsjon linseboller i dag. Og en stor porsjon med rotmosstappe. (da har vi det i sikkert 3 dager. J er så glad i det... ). selleri, potet, kålrot og søtpotet havna oppi der i dag. Har tenkt å lage en salatbolle også. En eller annen saus til linsebollene, må varme de i saus, ellers blir de så tørre. kyllingsausene fra toro eller Knorr funker bra. Ellers satser vi på laks og torsk denne uka. Back to sunn mat, hehehe... Kaker og sjokolade? Prøvde med bråstopp, men det gikk ikke bra i går. Følte jeg fikk mer og mer vondt i hue utover dagen, så tok meg 4 ruter sjokolade, og da gikk huepinen bort... ikke bra å bråslutte, i know... er bedre i dag uansett, så avvenning er i gang. Trim? Ble ikke noe i går. Var så ufattelig sliten. Ettervirkninger fra NYC og Oslo i helga tenker jeg.. Sov 15 timer!!! går bra noen dager etter jetlag, men så kollapser kroppen deluxe... Mye rot på den nye jobben til J, så han er sliten også... Vi har planlagt å dra rett på trening begge to etter jobben hans kl 15.15. Starte pent begge to. Og så spise middag etterpå. onsdag og torsdag nattevakt igjen. Lørdag Oslotur med venninne. 12-15.oktober blir det årets venninnetur til Split i Kroatia. Nytt land 🤩 Første gang vi satser på strandby, men spørs åssen været er i oktober, kan nok være ok varmt, men overskya/regn. Er visst fin by. Ellers små og store planer utover høsten.
  9. Kom meg på Fresh i går! etter 1 måneds pause 😑 Det gjorde vondt... 20 min styrketrening, Yepp.. litt gå på tredemølle og ro i tillegg. Tydelig at jeg har mista litt muskler, for måtte gå ned på noe. Men hadde regna med det og. Etter maleprosjektet mitt alene mandag. og tirsdag var armene slitne, så ikke helt optimalt uansett. Matboden+++ denne gangen. (vi rydda inn onsdag) tak, vegger, hyller... tok 1,5 time bare å rydde ut alt, så bra mye der, hehehe. Men nå er frua fornøyd 🤩 I dag gikk jeg til byen. Hudpleie time! og en kaffekopp. Nattevakter =jobbehelg. Det var kjølig å gå, plutselig er det blitt kaldt igjen, 3-4 grader når jeg gikk vel. huff. Skal prøve å bli litt flinkere med den styrketreninga.......... var jo godt i gang.. Men jeg går mye da. epleklem
  10. 86,4 - stabilt med andre ord. 🙄 Vet du jo trøbler med kroppen K66.... Min er som vanlig helt på trynet. eller, TRYNET er greit nok, verre med fingerledd, knær, ankler, rygg..... kort oppsummert. 😫 Men lar ikke det meg stoppe, er aktiv, selvom kroppen skriker av smerte om kvelden til tider. Mørbanka. Har ikke vært på trening på vel, 3 uker? - men har gått tur hver dag. Bodprosjekt endelig ferdig i går, ryddet inn i dag. Kjempefornøyd. Fikk kastet masse og ryddet mer hensiktsmessig. Jeg er flinkere å kaste enn han, men "jobber" med den saken og. (fikk sneket meg til å lure unna endel) Siste finishen var filleryer på det nymalte gulvet - nå SER vi nemlig gulvet! hehehe.. så koselig åtte. Jeg skal starte på matbod i morra når han har gått på jobb. Male på hyllene vi satte opp i fjor, pluss resten av rommet. Der inne er det myyyyyye småting som må ryddes ut.. gruer meg allerede, Har tenkt å overraske han. Har jo langfri nå frem til helga. I morra skal jeg også møte megleren i min leilighet, skrive under papirer og starte prosessen. Blir spennende fremover. Hvertfall taksta.. Håper på 1,6. Helst litt mer. (siste som ble solgt i fjor fikk det, men den var fin inni og... ) kryss fingre. og at det blir skikkelig budrunde 😎 Kostholdet ok, litt verre på sjokolade/kakefronten. Men vekta er som sagt stabil. Forbrenner endel på gåturene mine, så veier vel opp. (mellom 30-80 min. Som regel 50 min runden min.) Fin søndag videre K66
  11. Min erfaring er at man går opp rundt 0,5 kg når man har mensen, men det går man ned igjen etterpå. Men folk er sikkert forskjellige...
  12. 😂 liker ikke å tape penger så til de grader, men forstår hvor du vil hen 🤣 Sjefen er ikke superfornøyd når vi tar ekstra fri i helligdagsturnusen, men får se an hvor mange dager. Jula er uaktuell uansett. Hvertfall lengre saker. Åssen jeg jobber i 2020 har jeg ikke sjekka enda. Jepp, han er fornøyd med å ha fått ny jobb. Han og flere andre sliter på skolen, er mye tekniske greier de overhode ikke kan noe om i det hele tatt. Og lærærn har fremskyndet prøveeksamen fra 20.5 til 4.5 (lørdag!) Vet ikke om det er så lurt.......... men kanskje han vil se hvor elendige dem virkelig er 😑 FØR selve eksamen 6.juni var det vel. AOF er. vel ikke akkurat kjent for å gå nøye gjennom pensum, heller fare fort igjennom.. Jeg har hoppa helt av den lesinga mi... er langt utafor komfortsonen med stoff det der nå. Men han prøver hvertfall.. hahaha, han var stolt i formiddag da vi skulle kjøre et sted... han smurte garasjedøra som går tregt, og sa; nå utførte jeg første linje vedlikehold. noe har han da fått inn i knotten! 86,1. titter innom 85 innimellom, men kroppen niholder på 86 tallet. Styrketreninga går skikkelig i stå!!! bånn i bøtta. eier ikke motivasjon. En gang i forrige uke. MEN jeg går 30-50 min tur hver dag da... og fyller sirkelen min på klokka hver dag i april hittill. (forbrenne 400 kalorier og 30 trimminutter, 12 oppreist timer ) Har vært veldig sjelden jeg har greid det hver dag i en hel måned, MEN prøver nå.... men er bare 9.april, I know... Dessuten er månedens utfordring å gå 108 km, jeg har greid 57 km hittill 😎 Det er vel en ekstra motivasjon når det gjelder å gå... (alle skritt teller) Huff, den kroppen din K66...................... HVA KAN MAN SI... middagen i dag; ovnsbakt torsk og rotmos. (selleri og søtpotet) Lager i stand middag til i morra nå (J skole + senvakt - borte fra 08.30-23.45 stakkarr) ; linseboller i tomatsaus og potetmos med selleri. Mulig det blir brekkbønner i tillegg også. (han spør etter mos hele tiden....). Linsebollene fra fryseren. Torsdag blir det laks igjen. Vi er o gang med sunt kosthold på hverdagen hvertfall... Den pizzaen og ostekaka i helga var bare et unntak. Ha en fin uka 2 og 4 beinte.
  13. 86,4 🙄 Registrerer mat denne uka eller har gjort det hittill 3 dager så får vi se... Det har fått meg til å holde meg unna sjokoladeskåla på bordet i hvertfall 😂 Sommerferien er under planlegging. Har bestilt flybiletter til Gdansk 13.7-24.7. Vi har bare 1,5 uke i sammen i år....... uke 29 pluss 4 dager i uke 30 pga min langfri uke. Sånn er det... siden han begynner i ny jobb 1.juni har han 3 uker fellesferie, regner med at de ukene blir de samme hvert år. Det som bekymrer oss er at det ikke er like mye rom der antagelig for å jobbe inn avspasering så de vinterferiene våre henger i en tynn tråd... Men vi får ta sorgene når de kommer. vi får passe på når jeg ikke har røde dager i turnusen ved jul og påske kanskje... kan ta meg fri vanlige dager, men taper for mye ved å ta fri helligdagene, selvom folk vil kaste seg over de vaktene som gribber. (med unntak av julaften/nyttårsaften/17.mai de er seige. ). Vi skal ha 3 netter Gdansk, 1 i Sopot, og så ha leiebil 1 uke. Ned til søstre hans pluss ta dagsturer og også dra andre steder på overnatting. Under planlegging. Jeg vil 2 dager til Warsawa men da tar vi buss/tog - han vi ikke kjøre inn der. Forståelig. Poznan m overnatting etter fruas ønsker. Jeg NEKTER å sove på den sofaen hennes 7 netter nemlig - som å sove på en planke... Max 3... hehehe... Vi drar hjem på bryllupsdagen våres... veldig romantisk med andre ord... vi får feire dagene før i stedet... kommer hjem på en onsdag - jeg jobbe helgen. Var på Fresh mandag 30 min før nattevakt. gikk en tur tirsdag og onsdag. Har tenkt trening i dag. Skal farge mine grå kl 10 i dag. Håper du har det bra - eller at kroppen fungerer litt bedre..... epleklem
  14. 50 min styrketrening i dag. yeah. Må se å komme inn i litt bedre rutine på det feltet 😞 4 ganger ble jo litt for mye , men burde greie 2-3 stk. Roligere der og, mange "nyttårsforsetttrenere" har vel gitt seg. Går an å være der på ettermiddagen uten å skumpe borti folk lissom. Vekta er stabilt på det samme. Vektplatåer er vi kjent med 🙄 Nei,, får stappe ned noen påskeliljer i ei krukke til balkongen, deretter dusj før jobb.
  15. Gikk 70 min tur i dag. Gikk ok med beinet, så virker som det er håp. Litt merket jeg, men ok. Skulle gå til ei strand, men havna på et hyttefelt istedet... seriøst, har jo gått den turen før......... får ta til høyre neste gang. 😂 Fri i dag, jobb i morra natt igjen. Hadde et døgn med migrene, men er 95% i orden nå. (aner ikke åssen søvnen blir i natt etter å ha sovet ca 24 timer, men...) Sånn blir det noen ganger. lapskaus.
×
×
  • Opprett ny...