Gå til innhold

epler

Medlem
  • Innholdsteller

    4 210
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

epler vant dagen sist August 22 2018

epler hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

14 Bra

Om epler

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 23. sep. 1972

Kontaktmetoder

  • AIM
    an-krih@online.no
  • ICQ
    an-krih@online.no

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    østlandet
  • Interesser
    katt, mat, drivhus, reiser, turgåing, Friskis & Svettis (spinn)

Nylige profilbesøk

1 179 profilvisninger
  1. 😂 skulle ikke vi starte aktivt her inne igjen K66? hahahahaha Skjerper meg fra i dag, for ente gang 🤨 🙄 Har hatt et grusomt tall på vekta litt for ofte de siste ukene, så nå er det skjerpings. (88,5 i dag, jepp... du leste riktig.....) Bare til å innse, her må noe gjøres før jeg bikker 90 ! Sitter klar i treningstøy (J kommer fra jobb om 30 min) Middagen i dag blir ovnsbakt laks. Åssen går det med treninga di?????
  2. 🙄 skal si vi er ivrige her inne K66............. klokka er 01.20 og snart er det avgang til flybussen & venninnetur til Split i 3 netter. tur nr 21. land nr 41 på meg. Har trøbla veldig med å snu om etter nattevakter den siste tida, så stod like godt opp for en time siden. Skal snart vekke "sjåføren". Trening ok. kun 1 gang forrige uke, men jobba altfor mye, så.... tirsdag og i går denne uka. Regner med at vi går mye der nede, så litt blir det jo. Men garanterer ikke matinntaket, hehehe... (eller dessert inntaket...) Vekt? fremdeles stabilt høyt som du sa en gang...... Får bare innse at 2019 blir et platå. bare det ikke blir opp så får man være fornøyd!
  3. Trening gjennomført 😎 Det harde programmet mitt jeg laget meg om lørdag. Nå tok jeg det på 50 min, om lørdag ble det nesten 1 time. Men nå hadde jeg ikke så "lange" pauser i mellom. Tror du ikke jeg glemte nøkkelkortet mitt når jeg stod utafor treninga i stad... ble irritert over meg selv, dro i butikken, og så hjem. Men det ble trening sammen med mannen etter middag alikevel altså. Han hadde egentlig planer om å slenge seg på sofaen, men det fikk jeg forhindret, hehehe... Og "hans program" er 45-50 min, så... da ble det til at jeg skyndet meg. Litt dumt egentlig. han sier jo han bare kan vente. Deilig å være på jobb når stølhet kommer sigende 🤣 ikke lett å komme seg opp av stolen da nei... men kjenner det blir lettere nå som jeg kommer mer inn i treningsrutinene igjen 😎
  4. Må tenke... ja, det ble en god treningsøkt lørdag. mandag, onsdag og lørdag ble det forrige uke. Denne uka mandag pluss at jeg straks skal kjøre nå. J er også like flink 😇 Han skal etter jobben i dag. Planlegging er viktig.... Så bra at kneet er bittelitt bedre... og at du får gjort styrkeøvelsene så ofte du får det til. overkroppen får jo bare vike hvis tiden er knapp, enig der. J er fornøyd med å fått kake 3 dager på rad... men nå er resten av eplekaka trygt plassert i fryseren... Ikke kjekt når de små er dårlige i magen... har begynt å planlegge Tanzania & Zanzibar turen med reiseselskapet. Han har fått klarsignal fra jobben, så..... blir antagelig 24.01-14.02. Han må ta fri uten betaling, og jeg jobbe inn avspasering. er nesten ferdig med den boten allerede, hehehe, en vakt igjen så er den ferien bankers. Har bomma litt før, og begynt på prosjektet litt for sent, men nå har jeg lært. Nei, vi ikke bruke feriedager til det. 🤨 Må ha noe utover høsten også 🥺 (neste jul ser det veldig lovende ut med langfri i jula nemlig!!!!!!! holde av et par fridager rett før, så ... yes. ) Hahahahahaha - ferie ja... Han foreslo at vi skal ta Københavnbåten i november. finne på noe. Han hadde litt sans for Kielbåten i grunn.... er jo 2 døgnscruice. mens jeg knota med vinterferien, så skulle han bestille lugar. buffet og sånn... så bare med et halvt øye, vi hadde jo sett på det i sammen. fredag til søndag var plan A. (han hadde fått klarsignal fra jobb om å ta seg fri fredag, jobber bare 6 timer) ) - og så skrev han ut billettene, og jeg studerte nærmere ... hvorfor hadde vi 2 forskjellige båter? Pearl og Crown... jepp - hjemtur søndag, dvs vi måtte da ha en overnatting i køben lørdag... Jeg var jo forsåvidt fornøyd med det... men da kommer jo vi til Oslo 09.45 mandag.. og han rekker ikke jobb... hahahaha, vi lo godt i flere timer... hjemreise og ankomst er to forskjellige ting... Takk og lov at det var på langfriuka mi da... men da får vi tid til å se mer på julemarkedene og sånn ...... er så glad det var han som tabba seg ut! du oppfatta vel hotelltabba på Sopot i sommer...... eller rettere sagt, jeg greide å bestille nabohotellet vi egentlig ønsket..... men han var sikker på at det var Sheraton som var det gamle hotellet som bestandig er avbildet... men neida... det heter Grand... og enda så var vi stadig inne og sjekka bilder og sånn. Han burde jo vite det... og dette fant vi ikke ut før vi var på rommet vårt og titta ut av vinduet.... Så det var så absolutt morsomt at han tabba seg ut med dette minicruiset nå... Nei, hadde bestemt meg for å dra på trening kl 12, og nå er den 1 min over. (tok på meg treningstøy når jeg stod opp i dag. skal på nattevakt, så sov til 10.30). middag i dag blir stekt torsk og chilliscampi, og rotmos. salat til kanskje.
  5. Lørdag. Drar på trening mens J skifter dekk på sin bil. Har ikke vært på Fresh siden onsdag, men vi gikk turen på 50 min i går. Har et par andre ting jeg må gjøre først også. Etterpå i dag skal vi gå til byen for å spise ute, så da blir det ca 2x 40 min eller så, spørs hvem vei vi tar. I rute K66?
  6. En PT time er vel 50 min hos deg også? - ja. så ikke overraska over at du bruker lengre tid enn en time.. kjekt å puste litt innimellom programmene også sikkert. Synes trening bør være prio nr 1, så du får skikk på knærne og kropp hvertfall. Må du dra på hytta så ofte da? skjønner dere trenger å koble av, men... støvsuger, huff....... men må gjøres, hehehe 😫 (minnet meg på at jeg bør komme meg i dusjen, pluss putte treningstøy i vaskemaskinen... ) jepp, 50 min styrketrening. Så litt på de gamle programmene mine fra pt.. sånne øvelser med handler jeg egentlig hater... Epler begynner å komme i rute 🙂 M lager vel litt mat til deg du kan varme opp? han må jo ha middag hver dag regner jeg med. Eller du kan sende han avgårde for å kjøpe støvsuger? svipptur innom bensinstasjonen høres ikke bra ut... 😕 matpakker!! Nei, må gjøre noe, og så begynne på middagen. 2 nattevakter nå, så langfri. Eller ikke helt, har blitt 2-3 ekstravakter...
  7. Mandag. Mulig jeg får tatt meg en tur på trening nå snart. Bare måååå omme meg i gang med X 3 i uka, greide det forrige uke. Han vurderer også etter jobb, men jeg tar en tur på formiddagen. I tilfelle han trekker seg, og da blir det hvertfall ikke noe av med meg heller. MANDAG ONSDAG FREDAG er hovedplanen. Kostholdet gikk til hælv... i helga. Maten var bra nok, men godteri og potetgull på kveldene... 🙄😏 Men jeg var likevel på 87,5 i. dag tidlig, så ikke så helgæli resultet. Ny uke osv... bla bla bla. I dag skal jeg ha ovnsbakt torsk. Tror det blir hvit saus med gulrøtter og brekkbønner blanda i, drysser over litt reker. kokte poteter. Er plan A hvertfall. Hva skal du spise i dag K66?
  8. 55 min styrketrening (inkl 15 min tredemølle/rask gange) 1time gåtur. Vil si vi har gjort en god innsats i dag 😊
  9. hyggelig Oslo tur med venninne i dag. 🙂 Fremdeles støl etter torsdagens styrketrening, hehehe... Tok på bein og mage da, armene var også støle g tunge... må trene oftere med andre ord, bør tåle mer. Mulig vi tar en tur på trening i morra. Er du i rute med treningsprogrammene K66?
  10. PT er nok lurt, men kan forestille meg at det er slitsomt etter et langt opphold.. 😞 Savner faktisk min PT, men ho flytta jo i februar eller noe sånt. Vi har litt kontakt på insta da. De 2 andre fjompene som er trenere der synes jeg gjør "så mye rart" så frister ikke lissom. Men jeg skrev jo ned alt av programmer Cathrine lærte meg, så kan jo bare starte på egenhånd så langt jeg får det til. Likte aldri helt de manualene, hantlene og sånn, så havner jo nå tilbake på apparatene 🧐 Sykling bra for vann i kneet, hm... ikke hørt før, men sikkert riktig da.. Får jo bevegelse, det er vel det som er poenget. Men ikke vann hos meg, heller totalt (nesten) fraværende brusk og betennelse pga gnisninger i kneskåla. Spennende å høre om du greier kostholdet selv, eller må bite i det sure eple og høre på treneren din, hehehe... Skriv gjerne hva du spiser her og, så kanskje jeg får noen ideer. Til frokost blir det for øyeblikket 2-3 knekkebrød, tar en pause på 1 skive rugbrød. ellers endel frukt, cottage cheese og gomorgen yoghurt. Normal sunn middag med mye grønnsaker. Har vært å fikset på hårfarge og litt klipp i dag. Inviterte meg selv på kaffe i mitt gamle nabolag, hos ho som passa katten og min tidligere kollega da. Veldig fristende å gå en tur bort veien der jeg bodde, men besinna meg, hehehe. Er blindvei, så kan lissom ikke gå/kjøre rundt heller. Vanskelig å gi slipp se... Nei, får gjøre noe fornuftig. Hente noe i kjellerboden. Middagen blir den samme som i går, han ville ha linseboller i dag også. (han var skeptisk når det var kyllingsaus igjen og jeg ymta frempå om laks, hehehe... kan du skjønne det... 😂 ). Fin fin onsdag. (her blåser og regner det for øyeblikket = innevær. )
  11. 1 time styrketrening gjennomført. 5 minutter ellipse først. knær ikke gode, så kun på armene og mage i dag.
  12. 🙄 her var forumet ja... nei, vi gir aldri opp K66.. aldri. hahahahahaha, optimister, det er vi hvertfall 😂 Kunne ikke dy meg, tok en sniktitt på vekta i dag allikevel... 87,7 - var ikke over 88 hvertfall... Men fikser på signaturen med nye mål om en uke eller så... håper startvekta er bittelitt bedre. Registrerer du mat nå? er ikke sikker på om jeg skal gjøre det, bruker uansett den andre appen min (my finnes Pal - som hører til Health mate appen min og den elektroniske vekta. ). hm.... blir ho bare ca uansett når det gjelder middag uansett... Har laget ny porsjon linseboller i dag. Og en stor porsjon med rotmosstappe. (da har vi det i sikkert 3 dager. J er så glad i det... ). selleri, potet, kålrot og søtpotet havna oppi der i dag. Har tenkt å lage en salatbolle også. En eller annen saus til linsebollene, må varme de i saus, ellers blir de så tørre. kyllingsausene fra toro eller Knorr funker bra. Ellers satser vi på laks og torsk denne uka. Back to sunn mat, hehehe... Kaker og sjokolade? Prøvde med bråstopp, men det gikk ikke bra i går. Følte jeg fikk mer og mer vondt i hue utover dagen, så tok meg 4 ruter sjokolade, og da gikk huepinen bort... ikke bra å bråslutte, i know... er bedre i dag uansett, så avvenning er i gang. Trim? Ble ikke noe i går. Var så ufattelig sliten. Ettervirkninger fra NYC og Oslo i helga tenker jeg.. Sov 15 timer!!! går bra noen dager etter jetlag, men så kollapser kroppen deluxe... Mye rot på den nye jobben til J, så han er sliten også... Vi har planlagt å dra rett på trening begge to etter jobben hans kl 15.15. Starte pent begge to. Og så spise middag etterpå. onsdag og torsdag nattevakt igjen. Lørdag Oslotur med venninne. 12-15.oktober blir det årets venninnetur til Split i Kroatia. Nytt land 🤩 Første gang vi satser på strandby, men spørs åssen været er i oktober, kan nok være ok varmt, men overskya/regn. Er visst fin by. Ellers små og store planer utover høsten.
  13. Kom meg på Fresh i går! etter 1 måneds pause 😑 Det gjorde vondt... 20 min styrketrening, Yepp.. litt gå på tredemølle og ro i tillegg. Tydelig at jeg har mista litt muskler, for måtte gå ned på noe. Men hadde regna med det og. Etter maleprosjektet mitt alene mandag. og tirsdag var armene slitne, så ikke helt optimalt uansett. Matboden+++ denne gangen. (vi rydda inn onsdag) tak, vegger, hyller... tok 1,5 time bare å rydde ut alt, så bra mye der, hehehe. Men nå er frua fornøyd 🤩 I dag gikk jeg til byen. Hudpleie time! og en kaffekopp. Nattevakter =jobbehelg. Det var kjølig å gå, plutselig er det blitt kaldt igjen, 3-4 grader når jeg gikk vel. huff. Skal prøve å bli litt flinkere med den styrketreninga.......... var jo godt i gang.. Men jeg går mye da. epleklem
  14. 86,4 - stabilt med andre ord. 🙄 Vet du jo trøbler med kroppen K66.... Min er som vanlig helt på trynet. eller, TRYNET er greit nok, verre med fingerledd, knær, ankler, rygg..... kort oppsummert. 😫 Men lar ikke det meg stoppe, er aktiv, selvom kroppen skriker av smerte om kvelden til tider. Mørbanka. Har ikke vært på trening på vel, 3 uker? - men har gått tur hver dag. Bodprosjekt endelig ferdig i går, ryddet inn i dag. Kjempefornøyd. Fikk kastet masse og ryddet mer hensiktsmessig. Jeg er flinkere å kaste enn han, men "jobber" med den saken og. (fikk sneket meg til å lure unna endel) Siste finishen var filleryer på det nymalte gulvet - nå SER vi nemlig gulvet! hehehe.. så koselig åtte. Jeg skal starte på matbod i morra når han har gått på jobb. Male på hyllene vi satte opp i fjor, pluss resten av rommet. Der inne er det myyyyyye småting som må ryddes ut.. gruer meg allerede, Har tenkt å overraske han. Har jo langfri nå frem til helga. I morra skal jeg også møte megleren i min leilighet, skrive under papirer og starte prosessen. Blir spennende fremover. Hvertfall taksta.. Håper på 1,6. Helst litt mer. (siste som ble solgt i fjor fikk det, men den var fin inni og... ) kryss fingre. og at det blir skikkelig budrunde 😎 Kostholdet ok, litt verre på sjokolade/kakefronten. Men vekta er som sagt stabil. Forbrenner endel på gåturene mine, så veier vel opp. (mellom 30-80 min. Som regel 50 min runden min.) Fin søndag videre K66
  15. Min erfaring er at man går opp rundt 0,5 kg når man har mensen, men det går man ned igjen etterpå. Men folk er sikkert forskjellige...
×
×
  • Opprett ny...