Gå til innhold

Nickii

Medlem
  • Innholdsteller

    2 549
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    25

Alt skrevet av Nickii

  1. Jeg var hos legen i går og fikk tatt noen prøver. Senere snakket jeg med en kollega. Hun sa at hun ikke trodde de kom til å finne noe galt med meg. Hun kjente seg igjen i hvordan jeg hadde det, og sa at hun trodde jeg var i ferd med å møte veggen. Etter å ha snakket litt med henne, gikk jeg på nett og slo opp utbrenthet, og vips! Der var jeg! Det er ikke noe galt med kroppen min! Den er bare sliten! Jeg er sliten! Jeg har stresset meg selv i så mange år, og nå er jeg på toleransegrensen! Jeg har jo visst det lenge. At alt stresset ikke har vært bra for meg. Men jeg har ikke skjønt at
  2. For meg fungerte det veldig fint i fjor sommer da jeg gikk på PSMF med oppkarbing. Oppkarbingen skal liksom lure kroppen til å tro at det ikke er fare på ferde. Men jeg prøvde igjen i høst, men da greide jeg det ikke. Kanskje jeg ikke fant riktig intervall for oppkarbingen eller noe sånt... Eller så var det fordi jeg hadde stress-slanket meg og kroppen var helt i ulage fra før av... Derfor tror jeg også det fungerer for de som går på Grete Roede, som sparer frimerkene og koser seg litt ekstra på lørdager. Jeg vet i alle fall at jeg sliter med å finne en balanse som fungerer for meg. S
  3. Hvis du ikke spiser mer enn 1400-1500 kcal, så burde det jo vise resultater... Men lurt å huske på at ketose betyr at du forbrenner fett, men ikke nødvendigvis fettreservene... Så pass på at det ikke er for mye fett i kostholdet. Fettet er det verd å være nøye med, for det er så utrolig energirikt... Ellers, så er det jo en kjent sak at resultatet kan henge igjen. Så det er bare å fortsette. Kanskje du kan prøve å drikke mer vann i noen dager, eller få tak i noe vanndrivende for å se om det gir slipp Heller ikke uvanlig at man blir litt forstoppet eller får treg mage når man har l
  4. Denne artikkelen beskriver noen av de tanker jeg har hatt om hvorfor det er så vanskelig å slanke seg: http://www.abcnyheter.no/livet/2015/02/12/217654/fedme-er-en-kronisk-sykdom-som-det-er-vanskelig-behandle For dere som ikke orker å lese hele, så er dette spesielt interessant: – Når du går ned i vekt slår spareblusseffekten inn. Du trenger mindre energi for å opprettholde den nye vekten, men du trenger faktisk enda mindre enn du tror, for kroppen bruker mindre energi etter en vektnedgang. Samtidig får du økt appetitt, for kroppen oppfatter det som skjer som sulting, og reagerer
  5. Deilig når man finner noe som fungerer For meg går det foreløpig ikke bra. Jeg er så veldig slapp og trett for tiden. Skal til lege i slutten av mnd, egentlig for noe annet, men jeg tror jeg skal spørre om han ikke kan ta noen ekstra prøver... Jeg føler at det er noe som ikke er som det skal være...
  6. Ja, min mann er også lang, og jeg veldig lav... Så han kan nok fint spise dobbelt så mye kalorier som meg i utgangspunktet uten at det er noe problem. Er også en sjokoladesmugspiser. Jeg innrømte det faktisk nylig for mannen min, men han bare lo. Jeg tror ikke han skjønte hvor alvorlig det faktisk er... Enda jeg prøvde å forklare... Så tror jeg bare han trodde jeg overdrev veldig... Når jeg er i det moduset, så spiser jeg sjokolade som en gal! Kjenner meg godt igjen i skamfølelsen også. Det er ikke noe godt! Men fy fasan så godt det er i gjerningsøyeblikket! (Eller er det egentlig det?
  7. Du kommer vel til å rase ned flere kilo i neste uke Jeg har enda over 3 uker til jeg skal veie. Håper virkelig det kommer til å gå nedover. Men jeg prøver å ikke forvente noe. Jeg vet jo at jeg spiser så mye nå at en vektnedgang vil være minimal! Bare jeg blir fastere i kroppen og kommer i bedre form, så skal jeg si meg fornøyd God helg!
  8. Hehe! Det burde vel være likt fordelt. Men dessverre lever jeg ikke i en ideell verden. Han gjorde faktisk mye mindre hjemme før han begynte å trene... Så jeg foretrekker det som det er nå... Jeg satser på å få trent ca 3 timer i uka nå fremover, så får jeg se om det blir litt lettere til våren så jeg kan komme meg ut på sykkelen Mannen min trener så mye nå at han går ned i vekt nesten uansett hva han spiser, så han koser seg ofte med potetgull og sjokolade. I starten ba jeg ham om å ikke spise så mye snop rett foran meg, men nå har jeg omtrent ikke søtsug lenger, så da er det ikke
  9. Kanskje du bør slutte å veie deg så ofte Når du veier så ofte, så blir det fort veldig mye spekulering og unødig stress. Jeg er vel ikke den rette til å si det egentlig... Som har vært veldig avhengig av badevekten... Men nå har jeg faktisk ikke veid meg på ca 3 uker. Og det går utrolig bra. Jeg skal forsøke å veie meg bare en gang i måneden, litt for å få et litt mer langsiktig perspektiv, og for å ikke kjenne så mye på at vekta påvirker humøret fra dag til dag. Det føles veldig befriende å ikke gå på den vekta hele tiden. Slapper litt mer av på en måte. Så må jeg liksom bare stole på a
  10. Jeg aner ikke hva som funker for meg... Jeg ender bare opp med jojo-slanking hele tiden. Jeg kan jo bruke utallige metoder for å gå ned i vekt, men jeg fortsatt ikke funnet nøkkelen til å komme meg helt i mål og bli der. Kanskje det ikke går for min del... Men jeg er i hvert fall ikke klar til å slutte å prøve Jeg har fortsatt ikke veid meg. Har av og til veldig lyst, men d går fort over. Jeg tenker at den største utfordringen kommer hvis jeg begynner å føle at jeg går ned i vekt... Da får jeg sikkert ekstremt lyst å veie... Men jeg skal holde ut til 1. mars Mannen min slanker seg og
  11. Jeg har prøvd både fettrik lavkarbo (LCHF) og lavkarbo med lite fett. På LCHF diett ble jeg jo ikke slank, fordi jeg fikk i meg for mye fett. Men for 13-14 år siden hadde jeg god effekt av lavkarbo metoden. Da slanket jeg meg 10 kg på en måned på lavkarbo. Det var et slanketips jeg fant i en gammel bok på loftet hos mamma. Den tror jeg var fra 70-80-tallet. Ganske utrolig at det var kjent allerede da! Men uansett, i den boken stod det tre slankemetoder: - telle kalorier - telle karbohydrater - spise null karbohydrater Og siden jeg ikke kunne noe om telling eller kjente at jeg
  12. Januar er over. Jeg har jo ikke veid meg på en stund nå, så jeg aner ikke hva jeg veier. Men ut fra hvordan jeg føler det på kroppen og på klærne, så er jeg omtrent på stedet hvil. Og det er veldig greit. Jeg vet jeg har spist mer enn jeg burde. Men jeg har greid å snu på en del uvaner og jeg har greid å legge bort sjokoladen. Jeg har kommet i gang med trening og jeg føler meg i bedre form allerede! Jeg har stort sett registrert maten, men vært slurvete en og annen dag. Det er ikke noe lurt ser jeg, så nå skal jeg være nøye og registrere hver eneste dag i februar, mat og trim. Jeg
  13. Super fremgang! Skulle ønske jeg greide det der jeg også! Jeg aner ikke hvordan ståa er for min del, men jeg tipper den ikke er spesielt god vektmessig. Klærne strammer og jeg bruker nå den største størrelsen i skapet mitt. Men jeg er likevel veldig fornøyd med januar. Jeg har tatt noen grep på vei til en bedre helse, og jeg føler meg friskere og i bedre form enn på lenge. For februar skal jeg sikte mot et enda sunnere kosthold og en noe mer aktiv hverdag. Ang det svaret fra lommelegen, så hadde det vært interessant å vite hva som stod i spørsmålet...
  14. Se der ja! All grunn til å være fornøyd Jeg sier meg også fornøyd med januar, selv om resultatet vektmessig ikke er noe å skryte av. Men jeg har lagt bort røyken og snopet, og kommet i gang med trening igjen, så jeg er definitiv på vei mot en bedre helse Jeg er faktisk litt usikker på selv hvor mye og hvor lenge jeg har røkt, hehe! Jeg røkte fast i 2-3 år i ungdomsårene. Så var jeg så og si røykfri i ca 8 år... Hadde vel tatt en og annen festrøyk frem til da. Men så begynte jeg med mer og mer festrøyk. Så begynte jeg med ferierøyking. Så ble det røyking når jeg var sammen med andre som r
  15. All grunn til å være kry! Det er vanskeligst å stå i mot de første dagene! Du har høye ambisjoner! Men det kan gå. Som du sier er det lettere å få av "nye" kilo. Men uansett om det er 8 eller 4 kilo, så er det jo riktig vei i hvert fall Mitt beste resultat i fjor var da jeg giftet meg og var nede på ca 56. Det varte bare noen dager før jeg spratt opp på 59. (Var nok både dehydrert og uten mageinnhold etter å ha spist minimalt i 2 uker). Lå rundt 59 en stund, men så snek det seg sakte på noen kilo til, før det eksploderte i desember og jeg endte på 65-66 kg Nå tipper jeg at jeg
  16. Ja, jeg er en ekte sjokoholiker. Jeg må holde meg helt unna! Sånn som jeg har det nå, så er det ingen problem å motstå det heller. Enser ikke sjokoladehylla i butikken, ser forbi skåla på bordet og bryr meg ikke om at andre spiser foran meg. Hvis jeg derimot først havner på kjøret, da blir jeg helt uten skrupler. Spiser da litt i nærheten av andre, men fråtser når jeg er alene. Smugspiser masse. Det er så flaut, siden jeg liksom ikke har helt kontroll over det. Mulig det går an å jobbe mentalt med seg selv for å overvinne det, men jeg har ikke greid det til nå i hvert fall. Beste kuren er
  17. Bra du greide å styre unna snusboksen! Jeg har veldig lite røyksug. I morgen er det 4 uker uten. Men så er det fest i helgen... En del av meg tenker at jeg kan klare meg uten. Men når jeg vet at det ikke er noe problem for meg å la være igjen dagen etter, så er det veldig lett når jeg står der med et vinglass i hånden og ta en sigarett likevel. Man kan vel si at motivasjonen for å la røyken ligge ikke er spesielt stor... Men om jeg festrøyker et par-tre ganger i halvåret... Så lever jeg godt med det... Jeg har greid å la være å veie meg de siste dagene nå. Går veldig bra. Tenkte j
  18. 3 uker på kur!! Du er beintøff! Men det er jo dette som er din greie! Dette har du bevist før at du mestrer! Snart spretter du under 80 kg igjen Jeg har ikke gått ned noe særlig i januar. Men jeg har ikke veid meg på en ukes tid nå. Det er kjemperart, jeg som er vant til å sjekke vekta nesten daglig. Men det er også veldig godt! Jeg tror også at jeg kommer til å være flinkere når jeg ikke veier meg så ofte, fordi jeg har en tendens til å bli litt slappere når jeg ser at det går riktig vei... Jeg skal prøve å ikke veie meg igjen før 1. mars. Blir kjempespennende det!
  19. Hm... Tja... Forskjellen er vel at du mener det bare er å ta seg sammen, og jeg mener det ikke bare er å ta seg sammen fordi man møter veggen. Joda, man må ha hodet på riktig sted for å innarbeide nye vaner og opprettholde de. Hvis man har en dårlig dag, eller man har lyst til å droppe treninga, eller har skeiet ut, eller har glidd litt ut av rutinene og finner på unnskyldninger for å ikke ta tak igjen, så må man være disiplinert og tøff med seg selv. Samtidig er det et faktum at kroppen har sine metoder for å «motarbeide» oss. Og det handler ikke om at jeg sitter og lytter til krop
  20. Noen ganger er det bare sånn at man ikke får det resultatet man fortjener. Men du har likevel oppnådd mye nå i januar, så det må du huske å gi deg selv klapp på skulderen for! Det at vekta går feil vei er spesielt ergerlig! Det har skjedd hos meg også siste uken, men der må jeg nok ta skylden selv ettersom jeg ikke har vært så flink med kostholdet. For deg derimot, så kan forklaringen kanskje være at du har væskeopphopning i kroppen kanskje? Lurt å være litt tålmodig i alle fall, og se det an en ukes tid
  21. Generelt er det sånn at menn har lettere for å gå ned i vekt enn kvinner. De har mer testosteron og mindre østrogen, de har ofte mer magefett som er lettere å bli kvitt enn det som sitter på rumper og lår, og de har større muskelmasse enn oss. En liten trøst kanskje? Når vekta først begynner å gå gal vei, da er det aldeles ikke lett å stanse den prosessen... Jeg trodde selv jeg var så godt i gang etter jul, men det viser seg at det er ren fantasi... Det begynte å gå så bra de første to ukene i januar, men et par dager med litt dårlig fokus, og vips er jeg tilbake til start. Men jeg er
  22. Ikke fortvil! Sannsynligvis er fettprosenten din gått ned, mens vanninnholdet i kroppen har økt, gjerne på grunn av væskeopphopning i fettcellene eller væskeansamling i musklene som følge av trening. Noen opplever at når fettet hentes ut av fettcellene fylles disse med vann. Dermed vil ikke vekta endre seg. Når vannet plutselig slipper, så får du et hopp nedover på vekta. Hvis det går lang tid kan du forsøke å øke vanninntaket, eller kanskje forsøke noe vanndrivende. En venninne jeg av meg fortale at hun stagnerte i et halvt år på vekta. Plutselig raste det av flere kilo. Hun følt
  23. Kaster du en brannfakkel inn, så er det vel fordi du ønsker å starte en brann? Jeg er nok litt uenig, men jeg skal forsøke og ikke ta helt fyr her Jeg er klart enig i at hodet og innstilling er viktig for å lykkes. Men det er nok ikke sånn at det bare er viljestyrke og positiv tenking som skal til. Det blir litt som å si til en deprimert person at han bare må ta seg sammen… Så er jeg også enig i at det ikke er noe «galt» med kroppen. Den reagerer nemlig helt naturlig. Det er faktisk ikke sånn at du bare kan drite i hva kroppen vil, fordi hodet også er en del av kroppen. Du kan ik
  24. Det stemmer nok helt sikkert, 2,5 kg var litt lite ja... Kanskje uten benmarg
×
×
  • Opprett ny...