Gå til innhold

Mona

Medlem
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om Mona

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Kursbøkene selges kun til de som går på kurs. Dessuten tilsier min erfaring at man ikke går ned i vekt bare ved å få boka. Det er hele opplegget rundt et kurs, som hjelper folk ned i vekt. Dersom du ikke har tid til å gå på vanlig kurs, kan kanskje internettkurs være et alternativ? Dersom du er interessert i oppskrifter, får du kjøpt flere fine oppskriftsbøker på nettbutikken.
  2. Hei! Hvor ofte veier du deg? Det er lurt å ikke veie seg oftere enn en gang i uken, og å forholde seg til samme vekten hele tiden. Dersom du går på kurs, vil jeg anbefale deg å kun veie deg hos kursleder, og sette bort vekten hjemme. Vekten varierer gjennom døgnet, og uken, og påvirkes av mange prosesser i kroppen. Når kroppen kommer i energiunderskudd, noe den gjør når vi skal ned i vekt, kan det ta litt tid før den "tørr" å gi slipp, og det kan gå litt i etapper. Ellers er det viktig å bevege seg mye, spise nok, og å drikke mye vann. Pass også på å holde magen i gang. Det som kommer inn, skal jo også ut igjen. Stå på, og ikke gi deg. Vis kroppen hvem som er sjefen!!! Hilsen en som snakker av erfaring.
  3. Hei! Når du skal ned i vekt, bør du nok gå litt mer enn 10000 skritt pr dag. Prøv å kom opp i 12000 - 15000 skritt, så får du se om resultatene kommer. Men for all del, dersom du tidliger har vært veldig passiv, så er 10000 skritt veldig bra! Fortsett det gode arbeidet, og lykke til!
  4. Du må spise mye mer enn 805 kcal!!!!!! Vet ikke noe om din vekt, høyde osv, men den laveste menyen i GR er på 1300 kcal om dagen, så du skal helt sikkert ikke under dette. Kan godt hende du skal spise enda mer. Det er viktig å ikke spise for lite, for da stopper forbrenninga di, og du går garentert ikke ned i vekt! Få opp inntaket, og lykke til!
  5. Hei! Etter hva jeg har lært, så er det sånn at støle muskler holder på masse væske, og at det kan gi stort utslag på vekta. Vi kvinner er forskjellige når det gjelder kroppslige reaksjoner på ulike perioder i syklusen. Noen samler væske i forbindelse med eggløsning, og noen plages veldig rett før mensen. Det er sikkert noen som merker dette ved begge deler. Personlig så merker jeg det godt på vekten når jeg har eggløsning. Hilsen meg!
  6. Hei! Jeg vet akkurat hvordan du har det, for jeg har følt det på kroppen selv. Det som er viktig er å endre takemønster. Ikke tenk på alt det du IKKE kan spise, men tenk heller på det du KAN spise. "Litt" sjokolade gir veldig mange kalorier, og du blir ikke mett engang, mens du kan få mye f.eks frukt for samme antall kalorier. Det gjelder å tenke alternativt når søtsuget melder seg. Lykke til!
  7. Hei! Dersom du er hoven i kroppen, og ikke finner en logisk forklaring på det, så bør du kontakte lege! Det er en del blodprøver som kan være lurt å få tatt dersom dette varer over tid. Har du tenkt over om du spiser mye salt? Håper du finner ut av det! Hilsen Mona
  8. Hei! Jeg lurer litt på om du føler deg støl i muskulaturen, for støle muskler inneholder mye vann. Det kan gi store utslag på vekta. Jeg er ikke sikker, men det kan godt hende at slitne muskler også binder mye vann. Lykke til med videre trening!
  9. Jeg fikk gjort en brystreduksjon i sommer, og er veldig fornøyd. Jeg var nok utrolig heldig, for jeg følte ikke at det var smertefullt eller hemmende i det hele tatt! Tok litt Paracet de to første dagene, men trengte ikke noe utover det. Måtte også være litt forsiktig med å strekke meg en del uker etterpå, men følte ikk at det var så hemmende. Følte meg faktisk så bra at jeg måtte minne meg selv på å ta det med ro de første ukene, slik jeg fikk beskjed om. Vet ikke hva det kommer av at det er så stor forskjell. Har snakket med, el hørt om flere som syntes det var veldig smertefullt etterpå. Det kan jo ha noe med måten inngrepet er gjort på. Det er litt forskjell fra kirurg til kirurg. Håper du snart blir bedere, og at du blir fornøyd når ting roer seg. God bedring!
  10. Hei igjen! Gratulerer med flott resultat! Som du sier, det hender at det beste er å stole på seg selv. Fint å høre at du har funnet ut hva som passer best for deg og din kropp. Jeg kan fortsatt ikke forstå at kursledere kan praktisere så forskjellig, men det er vel ikke meningen at man skal forstå alt heller. Lykke til videre!
  11. Heisann! Støle muskler samler væske, og veier derfor mer enn muskler som ikke er støle. Sånn er det bare! Lykke til med neste veiing. Håper du får de resultatene du ønsker deg da!
  12. Hei igjen, og tusen takk for alle svar! Har akkurat vært på vekten igjen nå, og fryktet selvsagt en smell etter forrige uke, men det var ikke så ille. Hadde riktignok gått opp 0,7 kg, men ligger fortsatt litt under trivselsvekten. Har vært ganske flink denne uken her, så det er sikkert derfor. Ønsker lykke til til alle som sliter med å stabilisere vekten. Det er neimen ikke like enkelt bestandig, men øvelse gjør mester!
  13. Mona

    da er jeg igang

    Hei på deg! Du er virkelig flink!!! Jeg forstår nesten ikke at du greier å tenke på trim og slanking så kort tid etter fødsel. Da er det da ikke orden på noen ting! Jeg følte at de to første mnd ikke dreide seg om annet enn å dekke mat- og søvnbehovet til både meg selv og ungen. Jeg er imponert over at du er så målrettet med tanke på egen vektnedgang, og greier å kobinere det med å ta deg av to barn (eller er det flere?), der den ene atpåtil er nyfødt. Er sikker på at du kommer til å lykkes kjempebra. Selv gikk jeg i to og et halvt år etter siste fødsel, før jeg greide å ta tak i problemene og gjøre noe med overvekten. Da startet jeg på GR, og etter tre kurs er jeg nå i mål, og går på "Hold vekten". Ønsker deg masse lykke til, og har stor tro på at det kommer til å gå veien!!!
×
×
  • Opprett ny...