Gå til innhold

Embla

Medlem
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

11 Bra

Om Embla

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Veldig like mål! 😊 Jeg hadde faktisk gått OPP 0,2 kg denne uka... og da blir jeg demotivert istedenfor motivert til å virkelig skulle ta grep! Men jeg kan ikke annet enn å ta meg sammen. Jeg klarer ikke å drikke nok vann så det var et lurt fokus for denne uka! HIver meg på den😃🥛
  2. Hei! JEg har ikke helt det samme, men tryna på ski for snart ett år siden. Fikk vridning på kneet og rev delvis av leddbånd på innsiden av kneet og ødela menisk. Med fysioterapi, øvelser og tålmodighet har kneet blitt brukbart i dag. Det er fortsatt endel stillinger kneet ikke liker men det hemmer meg ikke veldig hverdagen. Det vil nok fortsatt kunne bli bedre, men jeg tenker som deg at min tunge kropp ikke hjelper kneet så mye. Kneskader er langvarige greier og jeg håper det går bra med deg! Lykke til og god bedring! Jeg startet på nettkurs forrige uke. Startvekt 92,3 kg. Målvekt 74 kg. Lang vei og gå og motivasjonen min er veldig varierende.🙄 Jeg har planlagt belønninger på : 89 kg - bare fordi at da er jeg på 80 tallet! 87 kg - bra jobba! klapp på skuldra! 85 kg - for da er jeg halveis til 80 kg 😊 83 kg - for da er jeg så nærme 80 at jeg ikke kan gi meg... 80 kg - milepæl! Mange år siden sist!! 79 kg - bare for at jeg er på 70 tallet! 77 kg - 75 kg 74 kg og MÅLVEKT
  3. Hei! Blir i bedre humør når jeg hører du har blitt bedre. Jeg lever i håpet om å bli bedre men skjønner og erfarer at dette er en vanskelig ferd mot målet. Mange slag i trynet på veien... Men det å strikke var et lurt tips???? De siste dagene har søtsuget vært enormt, blir enda verre når jeg har dårlige dager. Lykke til videre!
  4. Tusen takk for svar! Er ikke så enkelt det her, men jeg har som du sier begynt med å registrere. Det er jo en jobb i seg selv???? Men det gjør at jeg faktisk blir litt mer obs på hva jeg spiser og ikke skal spise. Så det er bra. Takk igjen og lykke til du også. Ser vi har omtrent samme vekt som utgangspunkt.
  5. Hei! Jeg er 40 år, vært overvektig lenge men ble alvorlig syk for noen år siden og inaktivitet og dårlige matvaner har gjort at kiloene har rast på???? Jeg har gjort noen fattige forsøk på vektreduksjon de siste årene men motivasjonen har nok ikke vært stor nok. Jeg har kronisk utmattelse som vanskeliggjør trening og som ofte fører til at jeg ikke orker å lage mat og dytter inn noe snacks isteden... Jeg må bruke denne tiden til å: - kutte ned på snop til lørdag kveld. - spise regelmessig og ikke hoppe over måltider. Kanskje vi kan prøve å holde motivasjonen oppe sammen?????
  6. Jeg har det legene kaller for kronisk fatigue/utmattelse av alvorlig grad etter sykdom. Blir mye stillesitting da aktivitet ofte ender i sengeleie. Har derfor gått mye opp i vekt. Trenger råd, støtte, motivasjon og alt for å finne ut av hvordan jeg kan komme ut av denne floka????????
  7. Hei! Jeg hadde nok en oppstart i går jeg også...Har prøvd flere ganger før, gått litt ned for så å legge det på meg igjen. Har et mål om å redusere vekta med ca. 20, helst 25 kg men skal denne gangen forsøke å ha mange delmål slik at jeg ikke mister tålmodigheten med en gang. Vet ikke om det funker, men velger å prøve Første delmål er derfor ned 2,5 kg osv. Har også en plan om å sette en ca. dato på disse delmålene sånn at det ikke sklir helt ut. Er en periodetrener av rang, og er veeldig god på "gode" forklaringer på hvorfor treningen blir droppa og hvorfor jeg spiser sjokolade... Trenger ikke bare ETT, men MANGE spark bak for å klare dette og håper kanskje en tråd som dette kan hjelpe:)
  8. Dagens vekt er 83,5 kg....detta går altfor sakte....
  9. JEg legger inn det jeg spiser hver dag på GR. I begynnelsen hadde jeg litt utfordringer med og holde meg innenfor eller under på fett og særlig karbohydrater. Dette går nå stort sett greit, men nå ender jeg ofte opp med for mye proteiner i fht det som er anbefalt. Forslag???
  10. Dagens vekt 83,7kg, altså ned fattige 300g. Meid
  11. I går kveld "fresa" jeg brokkoli, blomkål, rødløk og skar opp kokt skinke som jeg stekte sammen med det andre. Putta det en tett boks og varma det litt opp i mikroen på jobb til lunsj. I tillegg hadde jeg cherrytomater og paprika rå, og en skje med cottage cheese. Det ble godt!! Kokte faktisk et egg i går også, som jeg hadde med til frokost sammen med litt fiskepudding og tomater. Morsomt og tipse hverandre litt ideer til frokost og lunsj:) God helg!
  12. Takk for svar begge to! Jeg tror jammen jeg skal ordne med litt egg og sånt kveld! Det blir sikkert bra! Nam, nam...;- )
  13. Her har jeg gått rundt i min uvitenhet og trodd at det og spise rug sprø, korn og knekkebrød har vært sunn!!! Og så legger jeg det inn på mat registreringen og både fettinnhold og karbohydratene fyker til værs...dritt altså... Men, men da begynner man jo g lære litt... MEN NÅ TRENGER JEG TIPS FRA DERE PÅ GODE FROKOST OG LUNSJMÅLTIDER!!! Så fett og karbohydrater minker... Vanskelig det her...
  14. Embla

    Slankekrig

    Bra tiltak! Jeg pleier og slite med motivasjonen min...;-) Kanskje dette kan være en pådriver! Jeg skal ned fra mine nå 85 kg til 68 kg, så jeg kommer vel inn under 10-20 kg. Vet ikke helt om jeg skjønte alle reglene, men finner det vel ut...
×
×
  • Opprett ny...