Gå til innhold

snupsipups

Medlem
  • Innholdsteller

    1 631
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    8

snupsipups vant dagen sist Juli 18

snupsipups hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

26 Veldig bra

Om snupsipups

  • Rang
    Avansert medlem

Profilinformasjon

  • Sted
    Trøndelag
  • Interesser
    Trening, kosthold, reise, treffe venner, håndarbeide av og til.

Nylige profilbesøk

450 profilvisninger
  1. Tror nesten det er vanskeligere å gå ned «bare» to kilo jeg. Har man f.eks 10 kg for mye er det lettere å finne motivasjonen fordi ingen klær (i rett størrelse) passer og man føler seg stor og tung. Er det bare 2 kg passer kanskje klærne, selv om de er litt trange. Og det er så alt for lett å tenke at 2 kg går fort å få bort så det gjør ikke noe om jeg koser meg litt nå og starter i morgen. 😂 Sånn er det iallefall til meg. Merker mine få ekstra kilo veldig godt over magen jeg også. Hadde mye flatere mage på 69 tallet.
  2. Tror nok sjansen er liten for at du har forbrent så mye som 922 kcal på å danse swing i 75 minutter. Fant en tabell på vektklubb.no som oppga at en kvinne på 70 kg kunne forbrenne 255 kcal PR time ved å danse swing: https://www.vektklubb.no/artikkel/dans-deg-i-form-24170812 Andre kilder jeg har sjekket viser også et mye lavere kaloriforbruk. Så jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen på å spise ekstra fordi jeg hadde forbrent så mye på swingen. 😉 Hos meg går det som før. Trener bra, men spiser for mye til å gå ned. Så PR tiden på stedet hvil vektmessig. Greier liksom ikke å finne motivasjonen til å redusere kosen. Går gjerne bra mandager og litt utover uka, men når helgen kommer er alle forsetter erstattet med smågodt og snacks. 🤨 Og dette gjentar seg hver uke. Og hver mandag er jeg like irritert på meg selv. 😂 Ja, sånn kan det gå...
  3. Hei Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg, men nå er det på tide å bli mer aktiv igjen. Vekta har passert 73 kg nå, og det er noen kilo over der jeg trives. Var veldig fornøyd på rundt 70 kg i sommer, men hadde ikke gjort noe om jeg kom meg ned til 68 kg. Så da er det bare en ting å gjøre nemlig å registrere alt som puttes inn, og kutte ned på kos. Enkelt i teorien, hakket verre i praksis. 😂 Startet registrering på mandag, og så langt har alt gått bra. Men hverdagene gjør ofte det, så den store utfordringen blir til helgen. Har latt det skli ut skikkelig de siste helgene, så vet det blir vanskelig å komme seg tilbake til den smale sti. Men det er det eneste som hjelper, dessverre. De første helgene er som oftest verst, før jeg kommer inn i rutinen og får litt troen på at dette kan jeg klare. Får jobbe litt med hodet.
  4. Takk for sist. Hyggelig at noen titter innom. Har blitt noen år her inne nå ja. 🙈 Men kampen mot kiloene er vel en livslang kamp, så sånn må det vel kanskje bli? Ser det har gått nesten en måned siden jeg skreiv noe her inne sist. Og som så ofte før når jeg ikke er aktiv her inne, så hår det litt feil vei. Vekta har passert 73 kg nå, og det er virkelig på tide å ta seg selv i ørene. Dette går jo bare feil vei. Startet registrering igjen på mandag, og planen er å registrere hver dag frem til jul. Håper (og tror) at registrering kan gjøre meg mer bevisst på hva jeg putter inn i det store sluket, og at det skal bli litt lettere å motstå fristelser. Trenings motivasjonen har vært veldig vanskelig å finne nå i høst. Før hver eneste trening har jeg måttet kjempe en kamp med meg selv for å komme meg ut døra. Og jeg har ikke alltid lyktes. Har gått og ventet og ventet på at jeg skulle komme inn i den gode stimen igjen, men den har virkelig latt vente på seg. Men gir ikke opp. 😉
  5. Kneet er heldigvis bedre, og i dag prøvde jeg meg på en løpetur. Det er tre uker siden sist, og jammen kjentes det godt. Tror det er lenge siden en 5 km har kjentes så tung. Ingen tvil om at trening er ferskvare. Satser på å komme meg inn i gode treningsrutiner igjen nå som kneet ikke er så vondt lengre. Når det gjelder sukker så har jeg ikke greid å holde meg til planen. 😕 Av en eller annen grunn syns jeg det er vanskeligere å spise sunt/ kutte sukker når jeg ikke får trent. Jeg er nok litt sånn enten eller menneske. Får bare ta meg i nakken og prøve igjen. Føler meg ikke vel med for høyt sukkerinntak. Heldigvis har det ikke påvirket vekten negativt. Vekt 71,9 kg i dag, og litt ned. Så noe rett gjør jeg nok allikevel selv om sukkerinntaket ikke er på et akseptabelt nivå. God helg til alle. Håper på mer aktivitet her inne igjen. 😉
  6. Hei 😊 Har visst gått noen uker siden sist jeg var innpå her, og vekta har iallefall ikke gått rett vei... Det har vært en veldig travel tid med full timeplan og gjøremål på rad og rekke. Så det å gjøre noe med vekta har rett og slett bare blitt skjøvet til siden. Har rett og slett ikke hatt energi til å ta tak. Sukkerinntaket har også bare økt, gjør gjerne det når jeg er litt stressa. Vekta ligger nå på litt over 72 kg. Ingen stor krise, men greit å få gjort noe før det øker mer. Det kommer da en jul og førjulstid med ekstra kos og fristelser og det kan være greit å ha litt å gå på til da. Så første plan er sukkerfri Oktober. I tillegg skal jeg prøve å gå ned på 1600 kcal for en periode. Trening må det bli litt mindre av fremover for jeg har skadet kneet og må tilpasse treningen etter dette. Men satser på at det bare blir for en kortere periode. 😊
  7. Vet jeg skreiv for mange uker siden at jeg fortsatt skulle holde meg her inne etter jeg kom i mål med vekta, men det har jeg jo ikke holdt. 🤥 Men har skrevet litt på min egen tråd på ned 10 - 20 kg da. Så hvordan har det da gått med vekten min? Jeg holdt vekten fint frem til ferien, men gikk opp ca 2 kg da. De skulle jeg selvsagt ta med en gang. Så kom finværet og is og vin fristet mer. Deretter kom en periode med lite energi og da måtte jeg jo spise nok for å få tilbake energien. 🙈 Og sånn har det fortsatt. Men ille er det ikke - veier PR nå 70,8 kg og det er 800 g over målet mitt. Burde være fullt mulig å få bort på et par uker med grei innsats. Men så var det det med å komme i gang da... Treningen går det heldigvis bedre med. Har trent jevnt og trutt og i går fullførte jeg halvmaraton. 😀 Hadde ikke helt trua på at det skulle gå, men det gjorde det. Klapper meg selv på skuldra. 😊
  8. Etter en ukes pause fra trening og noen korte treninger denne uka, føles kroppen litt bedre og jeg bestemte meg for å stille til start på halv maraton. Var kjempe spent, og veldig usikker på om jeg skulle greie å fullføre. Første runden på 10,5 km gikk egentlig ganske greit og jeg begynte å tro at det kanskje kunne være mulig. Ganske tidlig på andre runden begynte jeg å kjenne på en liten strekk i låret, smerter både på fremsiden og baksiden av leggen og ømhet i baken. Men jeg lovte meg selv at ble det for ille kunne jeg forsøke å gå litt. Heldigvis kom og gikk smertene etterhvert som terrenget endret seg og dette brukte jeg som en motivasjonsfaktor for å komme meg videre. Smerten er ikke konstant, smerten er ikke konstant, smerten er ikke konstant.... Heldigvis var det partier av løypa som ikke gikk på asfalt, så her var det litt mindre vondt å løpe, det hjalp også. De siste kilometerne ble bena stokk stive, da konsentrerte jeg meg om å løpe kilometer for kilometer, og sa fremdeles til meg selv at jeg kunne gå om det ble verre. Det slapp jeg, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle gangarten de siste 500 metrene. 😂 Da var bena fullstendig stivna og lite bevegelige, men jeg kom meg da fremover på et vis og i mål. 😀 Utrolig fornøyd med å ha fullført. 😊 Skeiv i forrige innlegg at jeg ikke har hatt fokus på vekt disse siste ukene, og at å få tilbake energien har vært fokus. Men merkelig nok har vekten allikevel gått ned selv om jeg har spist mye. Kanskje uka uten trening som gjorde utslaget? Pga mindre stress osv? Vekt denne uken var iallefall 70,8 kg og bare 1,1 kg over årets laveste. Satser på å få tatt dem i ukene som kommer. Tror det kan bli litt tøft å spise mindre nå som jeg har spist ganske mye en periode, men slett ikke umulig. 😉
  9. Da har det gått over to uker siden sist jeg skrev noe her inne, på tide med en oppdatering da. 😊 Det ble nok alt for mye en trening på meg en periode noe som resulterte i at jeg var konstant sliten og treningsøktene ble tyngre og tyngre (og tregere). Prøvde å trappe ned, men syns ikke det ble bedre. Bestemte meg til slutt for å holde meg helt unna trening noen dager for å se om det hadde virkning. Dag etter dag gikk, men energien var fortsatt fraværende. Først i går føltes det litt bedre og jeg kunne gå hjem fra jobb uten å føle meg som et slakt. Ventet med trening til i dag og dro på en tredemølle time. Da hadde det gått ei uke siden siste trening. Følte meg ikke sånn super pigg før timen, men det gikk helt Ok, hverken mer eller mindre. Det er bare en uke igjen til halvmaraton og jeg er fremdeles veldig usikker på om jeg skal stille til start eller ikke. PR nå føles det ganske urealistisk at jeg skal greie å fullføre... Vekten har heller ikke blitt prioritert denne siste tiden. Har forsøkt å spise mest mulig for å få tilbake energien min. Tenkte det var større sjanse om jeg spiste nok istedenfor å gå på underskudd. Vekten får prioriteres når energien er der den skal være. 😉
  10. Så moro med sixpack, blir jo veldig motiverende å trene fremover da, når man blir belønnet med en sixpack etterpå. 😉😂 Det går litt opp og ned med løpingen. Tror kanskje jeg har overdrevet litt, så jeg er litt sliten for tiden og bena konstant tunge. Litt vanskelig å vite hvordan man bør legge opp treningen for at det skal bli best mulig. Er redd det skal bli for mye, men er samtidig redd jeg trener for lite. 🤔 Prøver å ta en langtur i uka og to mer overkommelige økter. I morgen er planen å prøve meg på 14 km, så får vi se hvordan det går. Vekta har ikke utviklet som jeg ønsket. Jeg står på stedet hvil. Og jeg vet veldig godt hvorfor, for her har helgekosen blitt kraftig overdrevet. Men jeg har iallefall ikke gått opp, så får bare satse på å begrense meg denne helgen og håpe på bedre resultater. De to kiloene skal bort før de formerer seg. 😄
  11. Oi, oi, oi Littvrang. BMI 22, det var jammen lite. 😊 Hva startet du på? Og er det noen som kan greie dette alene uten kurs, så må det da være deg. Du har en vilje av stål. 😉 Tror det går fremover hos meg også. Vekta er så rar, går veldig mye opp og ned. Så er litt usikker på hva som egentlig er rett. Har sett alt mellom 70 og 71,5 kg de siste dagene, ikke lett å bli klok på. Skal veie meg på mandag igjen og komme med en oppdatering da. 😊 Det går også fremover med løpingen. Løp 13 km hjem fra jobb i dag, men ble rimelig stiv og sliten etterpå. Som om jeg greier å løpe 8 km lenger om bare en måned er jeg litt usikker på. Er litt redd for at jeg skal bli overtrent før løpet og dermed skadet... Burde jo absolutt ha fokusert mer på løping tidligere og økt mer gradvis, men det har jeg altså ikke gjort. Så da får jeg bare prøve meg litt frem. Vil veldig gjerne ta en kaffe 1.oktober, @Littvrang 😀
  12. Ja, 2 kilo er ikke mye, men veldig viktig å ta tak i før de formerer seg. Har vært der før, ikke sant? 🙈 Heldigvis har jeg greid å komme meg på rett kjør igjen de siste dagene, og føler meg allerede bedre. Ja, jeg føler meg også rævva når jeg spiser dritt. Følte meg så slapp og dvask etter ferien at jeg tvilte på at jeg kunne bruke samme størrelse i arbeidstøy da jeg kom tilbake. Men overraskende nok passet small i både bukse og kittel. Svelget et lettelsens sukk. 😂 Er virkelig imponert over lunsjene dine Littvrang. Her blir det stort sett havregrøt med bær eller frukt. Det metter så godt, og det er jo greit når man kan bli stående lenge på operasjoner. (Og så gidder jeg ikke mer enn jeg må om morgenen 😂). Tror de fleste blir stokk stiv etter en treningsøkt når det er lenge siden sist. Så ikke sikkert du overdrev. Men heldigvis blir det jo bedre og bedre for hver gang. 😊 Sikkert godt å være i gang igjen uansett? Ble ikke så jeg endret distansen til Trondheim maraton. Men jeg fortsatt veldig i tvil om jeg er i stand å fullføre noe halvmaraton. Må begynne å prioritere løping hvis jeg skal ha noen sjans. Så i går bestemte jeg meg for å jogge et stykke hjem fra jobb. Holdt ut i 12,5 km og var da stokk stiv. Og pulsklokka sa jeg hadde trent for hardt. Ikke sikkert det var spesielt lurt, kjenner det veldig godt i bena i dag. Er jo en over måned siden jeg løp så mye som en mil sist. Og egentlig syns jeg kanskje det lover litt dårlig for halvmaraton om bare en måneds tid når jeg ble så stiv etter vel 12 km nå... Vi får bare håpe på rask fremgang de neste ukene. 🤔
  13. Hei, koselig å høre ifra deg igjen Litt vrang. 😊 Og så bra du kom deg til Galdhøpiggen og har fått begynt å trene igjen. 👍🏻 Det har nok blitt lite trening på meg også i sommer. Først var jeg syk i over 14 dager og deretter kom tropevarmen og med den svært liten lyst (og ork) til å trene. I dag har vi mer normal sommer temperatur, så endelig kom jeg meg på en joggetur. Kan ikke si annet enn at det var tungt, trening er så definitivt ferskvare. Er veldig i tvil om jeg er i stand til å gjennomføre et halvmaraton om bare litt over en måned. Fristen for å endre distanse er i morgen, så jeg må tenke fort... 🤔 Ellers så var det denne vekta da... Ble mye kos på meg i ferien også, og da ferien var over kom sommeren og da fristet is og kald hvitvin og øl mer enn sunn mat. Så jeg har ikke kommet meg tilbake på den smale sti ennå. Vekta har økt med 2 kg her, så tiltak må absolutt settes i gang før sommer kiloene får følge av flere. Satser på at det blir lettere med sunn mat nå som jeg får trent igjen. 😊
  14. Da var ferien over for min del og hverdagen er tilbake for fullt. Hadde så store planer om å trene i ferien og ikke spise så mye usunt, men greide ikke å holde meg til planen. Har vært syk i over 2 uker noe som satte en stopper for treningsplanene. Og siden jeg var syk var det jo litt synd på meg også, så da måtte jeg trøstespise litt (eller mye). 😂🙈 Som følge av dette har jo vekten også økt litt. Så da er det bare å ta tak igjen og komme seg tilbake på den smale sti. Må nok regne med mye søtsug og ulvehunger de første dagene, men jeg skal komme meg igjennom det. Her gjelder det å ta tak med en gang. Gleder meg faktisk til å leve litt mer normalt igjen, blir litt uggen og daff av litt for mange utskeielser.
  15. Hei Da var det mandag og ny uke. Orket ikke å gå på vekten i dag for jeg er stokk stiv etter topp 7 i går. Men på lørdag var vekten fortsatt 69,7 kg så jeg ligger utrolig stabil for tiden, kunne ikke vært mer fornøyd. 😀 Topp 7 var en opplevelse. Det var herlig turvær, strålende sol det meste av dagen, men overskyet mot kvelden. Det var ca 8 km opp til første topp som lå på 450 meters høyde. Her var det fin vei og fine brede stier hele veien. Det ble allikevel noen hakk for utfordrende for pensjonisten vi hadde med oss så her brukte vi mellom 2,5 og 3 timer (hadde jeg fått gått i mitt tempo, hadde vi brukt halve tiden). Vi tenkte å ta en god pause da vi kom fram og så bestemme oss for hva vi skulle gjøre videre. Etter å ha sittet en liten stund kommer de fra turist foreninga og sier at om vi skal gå alle toppene må vi starte nå for de skulle danne baktroppen. Vi ble litt paff over at vi var så sent ute, og bestemte litt fort at jeg og venninna mi skulle fortsette alene. Bra var det for nå var det brått slutt på de fine stiene vi hadde gått på. Stiene ble smalere, terrenget brattere, og det var rikelig med stener og røtter så vi måtte se hvor vi satte bena. Det var også noen bløte partier, men topp 2 kom overraskende raskt på. Opp mot topp 3 ble det verre. Her måtte vi klatre lengre partier, noe gjennom steinrøys og et langt stykke gjennom gjørme. Begynte å bli redd vi skulle møte på et tilsvarende parti nedover, men der var det heldigvis mest stein. Før vi tok fatt på oppstigningen til topp 4 var det en mat/drikke stasjon og de som sto der hintet litt om at vi hadde dårlig tid og ikke kunne ta særlig med pauser. Vi var fortsatt optimistiske og fortsatte med godt mot. Etter topp 4 jogget vi til og med et lengre stykke for å spare tid. Egentlig var det veldig godt med litt forandring i bevegelsesmønster, man bruker jo musklene på en litt annen måte. Vi hadde lenge troen på at vi skulle rekke tidsfristen når vi så på tid og antall kilometer. Da vi kom til topp 5 begynte turen å bli virkelig utfordrende. Bena var slitne og melkesyra begynte å hope seg opp. Baken ville liksom ikke bli med lenger om man måtte ta et litt høyt trinn oppover, men vi fortsatte så raskt vi greide. Ved topp 6 måtte vi likevel innse at vi umulig kunne greie tidsfristen. Dette var ikke akkurat terreng man kunne gå raskt i. Man måtte hele tiden følge med hvor man satte bena og mange steder holde seg fast i grener for å komme seg opp eller ikke skli nedover i gjørmete bratte bakker. Veien mot topp 7 gikk stort sett nedover på stenete og gjørmete underlag. Vi var veldig fornøyd da vi kom frem og fikk siste klippet på klippekortet. Da var klokken nærmere 19 og det var ca 5 km til mål. Damen som sto på den toppen var veldig trivelig og lovde oss at om de hadde stengt ved mål kunne vi bare stikke innom turist foreningen og hilse fra henne så skulle vi allikevel få deltaker premie. Det hjalp på motivasjonen. Ned fra topp 7 var det første stykket stenete og bratt og delvis gjørmete, men de siste kilometerne var bred enkel sti, utrolig deilig etter strabasene. Vi kom frem til mål ca kl 20 og oppdaget til min store lykke at de fortsatt hadde åpent slik at jeg både fikk scannet meg inn i mål og hentet premie. Var utrolig glad for da fikk jeg allikevel registrert meg som fullført. Hadde vært litt skuffende å komme til låst dør.
×
×
  • Opprett ny...