Gå til innhold

Lillemor

Medlem
  • Innholdsteller

    281
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Lillemor vant dagen sist September 23

Lillemor hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

14 Bra

Om Lillemor

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

554 profilvisninger
  1. Veiedagen er her enten jeg vil eller ikke. Det var vel som forventet det. Mine utskeielser i helgen viser seg som et blylodd på vekten. Jeg har ikke gått opp i vekt siden forrige mandag, men det ble bare 0,2 kg ned. På fredag så veide jeg ganske mye mindre. Faktisk nesten en hel kg mindre. Får bare håpe at jeg kan hente meg inn igjen denne uken. Vi skal på en planlagt fest her til helgen igjen, men det er jo planlagt lang tid i forveien og ikke slik som det ble nå i helgen. Det er liksom slik for meg at når jeg er forberedt på at vekten skal stagnere litt så er det på en måte ok. Nå i helgen så hadde jeg jo tenkt at jeg skulle holde meg til planen. Vel, jeg har kun meg selv å skylde på og har faktisk gått ned ørlite grann allikevel også. Ja, du sier noe, Løffen, å holde seg på den smale sti er ikke akkurat alltid like lett. Stort sett så går det jo greit, men fryktelig irriterende når man mister hodet. Jeg hentet meg i hvert fall uansett inn igjen i går og var tilbake til mine gode vaner og opplegg. Føler meg fremdeles litt oppblåst og stinn i magen, men det går seg nok til i løpet av noen dager vil jeg tro. Høres ut som du har nok å henge fingrene i, Tresol
  2. Helgen ble ikke helt slik som jeg hadde tenkt. Jeg hadde jo planer om å holde meg til alkoholfritt, men det ble ikke slik gitt. Både fredag OG lørdag Kjenner på kroppen at det var dumme valg. Det ble altfor mye. Jeg kjenner meg oppblåst og stinn. At jeg kunne være så dum... Jeg kunne faktisk se 62-tallet på fredag morgen, men det kan jeg nok bare glemme å se i morgen som er veiedagen min. Jeg spiste ikke så voldsomt mye ellers i helgen, men det gikk faktisk med nesten hele posen med Sørlandschips i går. Det er akkurat det som det er det dumme med meg og vin. Jeg må liksom ha noe ved siden av. Fylte egentlig bare en liten skål på 30 gram og skulle holde meg til det, men det smakte plutselig så enormt godt og så tenkte jeg at én dag med utskeielse ikke gjør noen ting. Vipps så var posen nesten tom. Smart tenkt? Virket veldig smart der og da, men er skikkelig irritert på meg selv i dag. Jeg vet jo at denne helgen har ødelagt for hele uken som har gått Akkurat nå så føles det som om all jobben jeg gjorde fra mandag til fredag er bortkastet, for jeg bruker faktisk mye tid på å veie og føre opp alt jeg spiser og drikker. Vel, jeg får legge helgens dårlige valg bak meg og heller gå for en ny frisk uke igjen fra i dag. Håper bare at vekten kan vise nedgang i morgen. Det kjennes ikke slik ut nå akkurat. Tror faktisk at jeg får ta meg en lang tur i skogen med hunden i dag. Trenger å bevege meg litt. Her øser det ned, så det er bare å kle på seg regntøyet.
  3. Hei Tresol. Tusen takk for gode ord. Ja, jeg syns jeg har vært flink nå altså. Deilig at resultatene endelig vises. Du har gjort det bra selv. Tipper at fem kg ned merkes godt både på vekten og på klærne. En kg pr uke er nok i meste laget ja, og spesielt om man ikke har allverdens å ta av. Du skal jo ned "bare" ned 4-5 kg og da er nok en kg pr uke et litt hårete mål. De som har mer å ta av kan fint klare en kg pr uke. Jeg må spørre deg siden du sier at du ikke trener noe som helst, men du skriver at du har en del muskler. Hva slags daglige sysler er det du gjør som gjør at du har fått disse musklene? De må jo vedlikeholdes vet jeg. Flott at du reduserer kalorier. Vil tro at du da forbrenner mer enn du inntar. Det er jo det som gir oss resultater.
  4. Det er i hvert fall supert at du kompenserer med trening. Trening er uansett aldri feil. Ja, maten må være på plass, men man man spise overraskende mye mer om man trener kardio. I dag har jeg vært på kondisjonstrening og forbrente 400 kcal ganske nøyaktig. Dette vet jeg fordi jeg hadde på pulsbelte. Om jeg ikke hadde trent så hadde jeg heller ikke fått de 400 ekstra i underskudd, men heller kanskje bare 50 fordi jeg muligens hadde sittet i sofaen. Fortvil ikke over et inntak på 1900. Du henter deg jo inn igjen nå. Det smørepålegget høres veldig sunt ut, men er det ikke veldig kaloririkt? Husker du forresten hva det heter og hvor man får kjøpt det?
  5. Så langt så har planen min om litt lengre kveldsturer med hunden gått bra. Jeg får til fine turer nå selv om regnet har øset ned her jeg bor. En sniktitt på vekten viser nedgang siden mandag, men jeg tar ingen gleder på forskudd. Jeg vet svært godt at den forbaskede vekten kan svinge veldig. Skal prøve meg på en kondisjonsøkt på treningen i kveld. Det blir ingen hopp og sprett på meg ennå, men jeg skal prøve å sykle litt slik at jeg kan få opp pulsen. Merker svært godt at kondisjonen har blitt dårlig etter at korsbåndet i kneet røyk og at jeg derfor ikke har fått trent særlig kondisjon. Bare det å gå i trapper får meg til å pese litt ekstra og det er en ny opplevelse for meg. Pleier ikke å være slik Ellers så får jeg i det minste trent en del styrke og det er jo bra. Jeg har fått betydelig progresjon i hva jeg klarer av tyngde på vektene, så noe riktig gjør jeg i det minste. Ser også at midjen begynner å komme tilbake, så tenker at det er en kombinasjon av stryketrening og vektnedgang som gjør susen. Gleder meg veldig til jeg er tilbake i vekt der hvor jeg skal være! Nå som jeg har så god fremgang og er godt i siget så skal jeg i hvert fall ikke stagnere. Fortsetter med å trene, føre opp alt av kalorier og holde meg til kaloribudsjettet. Det må jo til slutt gi gode sluttresultater
  6. Endelig kunne jeg så vidt skimte 63-tallet i dag selv om det var 63,9. Nok en gang bare 0,4 kg ned siden forrige mandag, men jeg vet snart ikke om kroppen min er i stand til å gå ned særlig mer pr uke. Det ser ikke slik ut. Jeg har i snitt hatt i meg 1350 kcal denne uken og har fått trent en del, så det står jo ikke akkurat på at jeg ikke har underskudd. Jeg har akkurat kjøpt meg ny Polarklokke Vantage, men den er nok mer raus på forbrente kalorier enn min tidligere Polar M400 var. Den kan gjerne vise opptil 300 kcal mer daglig. Om det er rett eller ikke vet jeg ikke, men siden nedgangen ikke er større enn den er så mistenker jeg at den nye klokka kan vise litt vel mye. Den gamle klokka hadde riktignok ikke direkte pulsmåling, så det kan jo hende at den var mer unøyaktig også. Ikke vet jeg. Uansett så er det badevekten som gir meg best indikasjon på hvilken vei dette går. Ja, Løffen, jeg har stort sett fått 10 på matscoren altså, men da har jeg måttet spise ca 15 gram nøtter hver dag. GR anbefaler 20 gram, men jeg har funnet ut at 15 holder for å få det godkjent. He he, her spares det på hver minste lille mandel for å holde kalorinivået nede De dagene jeg kutter ut mandlene så er det jo lettere å få holdt seg til 1300 kcal, men da synker jo også matscoren deretter ned til 9,2 automatisk. Litt kjipt egentlig, for jeg syns jeg gjør mye bra nå altså selv om nedgangen går litt tregt. I dette tempoet så når jeg ikke 60 kg før til jul og det er jo 10 uker til det Det føles uendelig lenge til jul og 10 uker høres mye ut, men nå har jeg jo klart å få av meg 3 kg allerede siden begynnelsen av september og vil veldig gjerne ha av meg 4 kg til før jul. Så får heller de siste to tas på nyåret. Helgen gikk veldig fint. Det var ikke noen stor utfordring å spise ute på fredag. Jeg valgte en kyllingrett og spiste kun kyllingen og grønnsakene pluss en liten spiseskje med ris. Sausen rørte jeg ikke. På lørdag var jeg i så mye aktivitet hele dagen at jeg bare sank sammen i sofaen på kvelden uten å tenke på verken mat eller snacks, og vipps så var den kvelden over også. Ja ja, sånn går no dagan Og vinen valgte jeg selvfølgelig bort denne helgen og skal velge den bort neste helg også siden jeg nå vet hvor mye den ødelegger for meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få fortgang på denne vektnedgangen, men jeg tror kanskje at jeg rett og slett må ha mer underskudd. Det sier seg vel egentlig selv, men når jeg ikke har mer å gå på i matveien så må jeg altså øke aktivitetsnivået. Jeg må prøve å få til litt lengre kveldsturer med hunden. Det får være planen for denne uken. Ha en super dag der ute alle sammen
  7. Hei Mimmi. Jeg skal ned ca seks kg. Hos meg så er det også uavhengig av bryllupet, for det er de siste halvåret at jeg har lagt på meg disse kiloene. Jeg trives ikke med det. Uansett så er bryllupet en stor motivasjonsfaktor fordi jeg vil se smashing ut i kjolen min ❤️ Har du funnet kjolen som du skal ha? Jeg har kjøpt, men kjøpte den i min normale størrelse, som nå har blitt litt trang. Vi gifter oss i mai, så jeg har god tid, men fint at man slipper å stresse med vektnedgangen. Det er mer enn nok annet å henge fingrene i når det gjelder bryllupsforberedelser Så nå fører jeg opp alt jeg spiser og prøver å være så aktiv jeg bare kan.
  8. Ser du har hatt en fin nedgang. Utrolig flott at du er på 62-tallet! Du gjør tydeligvis alt riktig 😃 Gleder meg til jeg også kommer dit igjen. Og jeg som strevde da jeg var på 61 og skulle ned til 58... Ja ja, 58 er der et sted rundt desember tror jeg for min del, i hvert fall 60. Vi går inn i helgen med et smil og tar gode valg på matfronten 😃 God helg!
  9. Hei Løffen 😃 Så lurt å spise nøtter et par dager i uken. Lurer på om jeg skal redusere litt nå jeg også. Jeg må liksom ikke ha full score på 10 hver eneste dag heller. Alt over 7 er jo godkjent. Ja, 1300 er lite mat, men jeg er ikke så veldig høy og trenger egentlig ikke så veldig mye heller. Dessuten er jeg jo mye mindre aktiv nå enn jeg pleier pga kneskaden. Må nok holde meg rundt 1300 om det skal monne noe særlig. Jeg må nok rett og slett kutte ned på de mandlene ja. Må nok også droppe den vinen. Det har liksom hørt litt sammen med lørdagskosen her hjemme, men har redusert kraftig der også så det vil nok ikke bli så stort savn. Det er i hvert fall totalt bortkastet kos nå for min del Etter litt «snikveiing» i løpet av uken så står vekta bom fast. Håper det løsner litt i helgen. Så kjipt når det ikke skjer noe til tross for iherdig innsats med oppmåling og føring av alt som puttes i munnen. Til og med det lille jeg bruker av olje til fresing av løk osv føres opp. Nå skal fettet bort, men jeg er nok litt utålmodig merker jeg. Det hjelper å huske på at jeg faktisk var oppe i nesten 67 kg for kort tid siden. Nå er jeg på 64-tallet. Så nedover går det jo 😃 Skal spise ute i kveld, så det kan bli en utfordring når det gjelder å føre opp, men jeg skal velge smart. Jeg har etter hvert fått god trening i hva jeg skal unngå. F.eks sauser kan fort bli en kalorifelle.
  10. Jeg har nå lest meg opp på det med alkohol og vektnedgang. Og det ER faktisk en sammenheng der At alkohol inneholder mye kalorier vet man jo fra før. Bare ett lite glass tørr vin på 1,2 dl inneholder 100 kalorier. Det som var ukjent for meg var at fettforbrenningen settes ned når man drikker alkohol. Mulig jeg har hørt det før, men informasjonen har tydeligvis ikke festet seg. Jeg har trodd at så lenge jeg holder kalorinivået nede så gjør det ikke noe om jeg drikker vin i helgene. Det er jo bare fjas Det som faktisk skjer er at leveren prioriterer å forbrenne alkoholen fremfor fettet, altså at fettforbrenningen settes på vent til alkoholen er forbrent. Teknisk sett så kan jo fettforbrenningen settes på vent i hele 10 timer om man drikker en flaske vin f.eks. Så da vet jeg det. Å holde kalorinivået på 1300 er ikke så lett om man vil ha en maks score på 10. Jeg har gullmedlemskap og får derfor score etter hva jeg spiser. Jeg syns det er spesielt at det kreves at man må ha 20 gram nøtter hver dag. Bare det i seg selv utgjør jo massevis av kalorier som da forsyner seg grådig av det ellers fra før sparsommelige kaloribudsjettet mitt. Hittil så har jeg spist mandler hver dag, men tror jeg må kutte en og annen dag for å klare 1300. Det bikker fort mot 1400. Jeg har ikke så mye annet å kutte om jeg ikke skal gå sulten. Jeg har full forståelse for at ved en livsstilsendring så må man venne seg til slike mengder frukt, nøtter, kalsium osv, men når GR mener jeg skal leve på 1300 for å miste 0,5 kg i uken så er jeg ikke sikker på om den nøttemengden er tilpasset oss med svært lavt inntak. Skulle veldig gjerne ønske meg kommentarer og erfaringer fra dere der ute som leser. For jeg ser jo at innleggene mine leses Ha en nydelig dag med gode valg!
  11. Kjapt innpå her. Uendret vekt, så da stemmer det jo da. Greit nok. Da fortsetter jeg bare den gode jobben og holder motet oppe. Håper på å se 63-tallet om en ukes tid, men ut fra denne ukens lille nedgang så må jeg nok innse at denne kroppen ikke akkurat raser ned i vekt. Ikke at det er noe mål å rase ned og deretter rett opp igjen altså, men når jeg ser andre går ned en hel kg hver eneste uke så lurer jeg jo på hva de gjør Skal på noen festligheter til helgen, men har bestemt meg for å holde meg unna alkohol og andre unødvendige kalorier. Jeg begynner nemlig å lure på om det er den alkoholen på lørdag som ødela litt for meg. Jeg førte den jo opp og kom i underskudd allikevel, men lurer på om alkoholen kan ha negativ påvirkning på fettlagring utover at det inneholder mye kalorier. Om noen av dere her inne vet noe om dette eller har noen tanker så kom gjerne innom og skriv litt om det
  12. En oppdatering av vekt herfra. Vekten viste 64,3 kg. Er egentlig ikke så veldig happy for det, for jeg har virkelig jobbet minst like hardt denne uken som de to forrige. Det ble ned 0,4 kg og det er i minste laget når underskuddet har vært høyt. Jeg hadde forventet minst 0,7 kg ned. Små gram for noen kanskje, men for meg så utgjør det en del for gleden. Jeg trener jo en del styrke nå, så det kan godt hende at kroppen er i endring. Jeg vet sannelig ikke. Tar en kontrollvekt i morgen. Så om den er det samme da, så er det bare å innse at det er slik det er og jobbe videre. Helgen gikk som planlagt nok en gang. Alt ble ført opp på forhånd. Det ble litt rødvin til maten på lørdag kveld, men jeg fikk underskudd allikevel. Helgesnacksen ble min favoritt Nutrilett coconut bar. Den smaker helt himmelsk og inneholder kun 100 kcal pr bar 😍 Ble noen fine turer ute med hunden også selv om jeg ikke klarer å gå så fort og langt. Kneet er jo som det er. En liten nedtur vektmessig i dag, men jeg holder motet oppe og må tenke at ned er ned uansett. Skal straks planlegge ukens middager slik at jeg kan være godt forberedt og slippe overraskelser på kalorifronten. Slenger nok en liten tur innom i morgen også for å sammenlikne vekt. Ha en fin høstdag 🍁🍂
  13. Sitter og grubler på hva vi skal ha til middag i dag. Har spist veldig variert og sunt de to siste ukene, så planen er å fortsette med det. Det som er vanskelig er å finne på noe nytt. Får ta en kikk i oppskriftene til GR. Pleier å være mye godt der. Tenk at jeg kan kjenne og se at jeg er på 64-tallet og ikke 66-tallet! At to små kg skal ha så mye å si. Jeg er jo fremdeles i godt hold riktignok, men heller mer smålubben enn direkte tjukk. Da jeg nærmet meg 67 kg så syns jeg faktisk at jeg så tjukk ut som ei stappa pølse Til og med ytterjakkene strammer fremdeles, men nå får jeg de i hvert fall igjen (så vidt). Det er nesten slik at jeg gleder meg til veiedagen på mandag Håper virkelig det er nedgang da også og håper på 64 blank eller deromkring. Har definitivt mer underskudd enn 3500 kcal i uka, så mer enn 0,5 kg ned burde være mulig. Kan uansett aldri vite. Kroppen er litt rar sånn. Det er i hvert fall slik hos meg at vekten kan øke litt dagen etter tung styrketrening eller inntak av ferdigsupper som fiskesuppe, tomatsuppe osv. Suppene inneholder antakelig for mye salt for meg. Vel, jeg får gruble videre på middagsplaner. Ha en fin ettermiddag der ute med gode valg!
  14. Nok en mandag er her og tid for min vektrapportering. I dag så jeg faktisk 64-tallet igjen og det føltes helt vidunderlig! Vekten viste 64,7 og det er jammen 0,9 kg ned på én uke det. Det er nesten samme nedgang som forrige uke. Dette er skikkelig motiverende Jeg har ligget på ca 1300 kcal denne uken også. Det er litt hardt må jeg innrømme, for det skal ikke mange "utskeielsene" til før jeg bikker over 1300. Jeg unner meg selvfølgelig noe, men det veies og måles omhyggelig I går spiste jeg et bittelite stykke med gulrotkake og regnet meg frem til at det var snakk om ca 100 kcal i det. Dette vet jeg fordi jeg selv hadde bakt den og delt opp alle stykkene på forhånd før jeg serverte den. Kaka ble bakt med sukrin og sukrinmelis, så den inneholdt ikke så mange kalorier i utgangspunktet. Ellers i helgen så hadde jeg heller ingen sprekker. Det var notert på forhånd at jeg skulle spise en liten boks med Pringles. De inneholder bare 40 gram pr boks og er i grunnen mer enn nok for én person. Hadde egentlig gledet meg til den hele ettermiddagen, men da kvelden kom og jeg skulle spise den så tok jeg bare noen få flak og puttet boksen vekk. Det smakte ikke på langt nær så godt som jeg hadde trodd Skjønner ikke det, for jeg hadde fint klart å spise hele TO slike bokser tidligere. Så jeg endte opp med å ta en iskald Nutrilettbar fra kjøleskapet i stedet. Jeg måtte jo "bruke opp" kaloriene mine på en lørdagskveld må vite. He he, nei da, men jeg tenkte som så at jeg skal prøve å holde slik kos til lørdager. Så dersom jeg ikke hadde spist noe som helst av kos i helgen så hadde jeg kanskje blitt veldig fysen senere i uken og mulig fått en sprekk? Jeg vet ikke jeg. Var bare en tanke jeg gjorde meg. Målet mitt er i hvert fall en livsstilsendring som tilsier at snop tilhører lørdager og ikke ellers i uken. Er på full fart mot denne endringen nå merker jeg og det kjennes deilig.
  15. Gratulerer med den flotte vektnedgangen og på veien mot en livsstilsendring! Jeg forstår godt hva du mener med at du ikke ønsker å fremstå som noen bedreviter eller irriterende person som skal misjonere for godt kosthold. Si det bare som det er, at du måtte ta grep og legge om kostholdet før det gikk på helsa løs. Si bare at kroppen din ikke takler disse vaflene så godt og at du derfor har funnet en kost som din kropp fungerer best med. Ønsker deg lykke til videre! Stå på 😃
×
×
  • Opprett ny...