Gå til innhold

Lillemor

Medlem
  • Innholdsteller

    551
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Lillemor vant dagen sist September 6 2020

Lillemor hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

1 064 profilvisninger

Lillemor's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

27

Nettsamfunnsomdømme

  1. 5 km på grusvei og delvis gress ble 30 minutter. Det er ganske respektabelt med tanke på at jeg hadde nesten fem mnd med sofatjeneste uten løping i forkant. Er fornøyd jeg. Dagens vekt ble ikke 59,9 som jeg hadde planlagt, men 60,8. Litt opp fra forrige mandag, men ikke mer enn at bikinien er ok å ha på allikevel. Det ble skrekkelig varmt her og jeg hovner opp i kroppen. Sånn er det bare og det må jeg leve med. I natt setter jeg meg på flyet til sydligere strøk. Er fullvaksinert og har ingen problemer med det. Skal kose meg maks med familien. Fremdeles vinfritt, men kan ikke love at det ikke blir en og annen is under palmene Så får vi se neste helg hva ferieuken i utlandet har gjort med vekta. Treningstøyet og løpeskoene er med, så det skal ikke stå på det i hvert fall. Prøver å kunne spise godt, men med vett Ha en fin helg der ute i sommervarmen!
  2. Jeg betaler fordi jeg ikke finner noen apper som er så gode til registrering som denne til GR. Prøvde Lifesum, men likte den ikke så godt.
  3. Mandag og veiedag for meg. I dag ble det 60,2 kg og det er ned 0,5 kg siden forrige mandag. Skal si denne kroppen er dyktig på å holde igjen på fettet Regner med at det er fett og ikke vann som holdes igjen, for det er i grunnen ingenting som skulle tilsi at noe annet. Jeg er riktignok litt støl i musklene etter en del styrketrening, så det kan ligge litt der da. Samme kan det være i grunnen. Jeg er 0,3 kg unna målet mitt som skal nås innen fredag morgen, så det får være greit nok. Jeg står på denne uken også jeg. Ble 5 km på mølle i dag med stigning på 1,5%. Går visst fint å løpe på mølle. Må bare holde meg unna asfalt, betong og brostein. Er litt forskjell på måling av antall km på mølle og ute i det fri, men når jeg fulgte antall km på klokka så ble det 5 km på ca 29 minutter. Jeg må teste ut hva jeg kan klare ute på grusveiene også, men da uten hunden. Hunden sinker meg faktisk litt... Bare for moro skyld at jeg vil teste om jeg klarer det like bra på grus som på mølle da. Ikke noe pes om jeg opplever ulikheter. Lurer vel egentlig mest på om det er mølla eller klokka som viser 5 km riktig. Ikke godt å si før man har prøvd.
  4. Helgen har gått veldig fint. Det har blitt gode valg og lite tøv. 30 gram med popcorn i går kveld + en nutrilettbar (som er min form for sjokolade) mens jeg så på film med mannen unnet jeg meg. I dag ble det et lite stykke selvlaget gulrotkake uten sukker, kun sukrin. Kake fordi jeg var i bursdag. Totalt for hele uken så kom snittet på 1310 kcal. Da er hver minste lille smule regnet med. I tillegg så har jeg trent mye, både styrke og kondisjon. Det skulle jo tilsi en real vektnedgang, men jeg er sannelig ikke sikker på hva tallet vil vise i morgen altså. Jeg syns ikke det ser ut som om det kommer til å være så stor endring fra forrige mandag egentlig. Det burde snart gi stort utslag på vekten, men det lar visst vente på seg. Derfor er jeg veldig spent på hva morgendagen viser. Denne uken så har jeg fått løpt tre ganger ute og en gang på mølle inne, og hver av de på 5 km. I dag løp jeg på 32 min, noe som er litt over tiden for det jeg normalt sett ville gjort. Sett i lys at kneet er forholdsvis nyoperert ennå så er jeg storfornøyd! Det er ikke ventet at jeg er tilbake til normalen før etter ca to mnd til. Uansett så er jeg superhappy for at jeg er så heldig at jeg får løpe igjen. Det gjør jeg med et smil om munnen - hver gang
  5. Fredag og helg igjen. Vekten har ikke akkurat rast nedover denne uken til tross for lavt inntak og mye trening, men litt ned ser jeg jeg at det har gått. Jeg har fått bort mye av den oppblåste magen som stod rett ut. Var ikke mange grammene som skulle til. Gårsdagens løpetur var helt ok, men jeg kjenner det godt i anklene i dag. Å løpe på gress er ikke bare bare. Det gjør at man får ganske liten stabilitet i ankler og føtter, så er ikke så sikker på om det er så lurt i lengden for meg. Veldig lett å vrikke foten, noe jeg fikk erfare i går. Lurer faktisk på om grusbelagt sti kan være vel så bra. Må lese meg litt opp på det og evt høre med fysioterapeuten. Inntaket går det svært bra med. Jeg bikket over 1300 en av dagene, men det har nok en gang gått opp i opp når man ser på totalen hele uken. Jeg er klar for nok en helg med gode og sunne valg. Vinen har jeg lagt helt på hylla, så det vil ikke by på noen utfordringer i så måte heller. Ikke at jeg bare skal sitte og knaske gulrøtter, men det er jo ikke så mye fjas man kan unne seg når inntaket skal ligge kun på 1300. Da må man velge maten med omhu. Tipper det skal gå helt fint, jeg Ha en nydelig fredag!
  6. Gratulerer med måloppnåelsen, Løffen! Så flott Det er deilig å kunne ta på seg det man vil uten å føle at man må gjemme seg. Gleder meg til jeg når målet mitt også. Det er en liten stund til ennå, men jeg er på god vei. Ha en super sommer Så kan det hende at vi snakkes igjen i løpet av sensommeren/høsten. Da er jeg forhåpentligvis inne på "hold vekten-forumet".
  7. God torsdag morgen Jeg vingler litt når det gjelder abonnementet mitt her. GR sine sider for å registrere inntak er jo bare helt knall. Har ikke funnet noen annen side/app som fungerer så bra som den. Jeg føler meg litt avhengig av å få registrert inn alt av inntak om jeg skal klare å komme meg ned til 58-59 kg. Det skal så veldig lite til før det enten stagnerer helt eller kryper oppover igjen. Derfor så har jeg nå måttet gå for å betale for en mnd til her... Jeg bruker ingen andre funksjoner enn akkurat det med registrering, så føler jo at det er litt voldsomt, men jeg får bare rett og slett tenke at jeg får god hjelp i dette. Skulle bare ønske at appen kunne fungere like bra som før når det gjelder trening også. Der har de mye å gå på. Det skal liksom gå automatisk når man er koblet opp med Polar, men der er det mye heng og feil + at funksjoner ikke funker som det skal. Vel, treningen har jeg uansett kontroll på utenom, så det får så være. I dag skal jeg forsøke meg på en løpetur igjen. Får ikke løpe på verken mølle eller asfalt, så det blir på gress for det meste. Det er sykt tungt å løpe på gress faktisk I hvert fall når det ikke er helt snauklippet. Har noen turstier her med en smal stripe med gress på hver side av veien som jeg kan løpe på. Faren med gress er nok kanskje overtråkk, så må nok være svært forsiktig uansett. Skal ikke være så enkelt
  8. I går falt jeg for fristelsen og tok meg en tur i butikkene for å se på litt nytt tøy. Fikk det for meg at jeg snart er like slank som jeg skal være og at det derfor sikkert ikke utgjør så mye på klærne. Så feil kan man altså ta To-tre kg på lille meg på 164 er faktisk ganske mye - i hvert fall når det kommer til klær som skal passe. Jeg prøvde masse klær, men absolutt ingenting satt pent. Det skal sies at jeg ikke prøvde åletrange jeans med høyt liv og vide gensere som skjuler det meste, men kjolene og de flortynne buksene med lavt liv som jeg prøvde satt virkelig ikke pent Gjett om gårsdagens opplevelse ga motivasjon til å fortsette jobben videre nedover! Oh, yes. Her skal magefettet og håndtakene vekk. Jeg er i veldig godt sig og skal jammen vise meg selv at jeg kan Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er 20 år lenger, men jeg trenger ikke se ut som ei budeie for det Var på trening tidligere i dag, så i ettermiddag blir det bare rolig tur med hunden. Så blir det nok litt pusling ute i hagen om det ikke styrtregner igjen da. Middagen i dag blir svært enkel, for i går laget jeg hjemmelaget blomkålsuppe. Freser opp litt kyllingfilet og putter oppi. Vips så er middagen klar på fem minutter. Magert og sunt.
  9. Jepp, nå er jeg på vei nedover. Det meste av vannvekten er nok ute av kroppen nå. Merker det godt i hender og føtter. Ingen ringer eller sokker som strammer noe sted. Nå er det bare 10 dager igjen til jeg drar på ferie. Begynner snart å telle timer Gleder meg så vanvittig til å komme meg av gårde og bort fra hverdagen en liten stund. Den dagen jeg ser 59-tallet så skal jeg kjøpe meg litt nytt og fint sommertøy. Jeg har en del liggende i skapet, men det er klær som definitivt ikke er nytt. Mye av det er jo så mye som 15 år gammelt På tide å bytte ut litt. Jeg kjenner at jeg er litt utålmodig når det gjelder vekta. Nå som jeg er så godt i gang igjen og er i siget så syns jeg det går ufattelig tregt. Det gjør jo egentlig ikke det da, men jeg skulle jo aller helst veid 58 kg i dag Jeg vet hva jeg har å gjøre videre ut uka. Det er å trene og å knipe igjen gapet. Ja ja, jobbe på litt hver dag. Det gir resultater. Ha en super tirsdag!
  10. God mandag morgen Startet dagen med å gå på vekta som vanlig. Den viste 60,7 kg som er ned 0,5 kg ned siden forrige mandag. Ikke helt det tallet som jeg så på fredag og lørdag, men vi vet jo at vekta svinger i takt med inntak av salt mat og vannansamling. Fornøyd er jeg uansett, for jeg har virkelig jobbet godt i uka som gikk. Jeg skal nok klare å komme meg under 60 kg på 10 dager. Det er snakk om kun 0,8 kg til og så ser jeg 59-tallet (så vidt da) Gårsdagens treningstur med lett jogging har gitt resultater i lårene i hvert fall. Støl kan man si. Merker godt at jeg ikke har løpt på nesten et halvt år gitt Deilig å kjenne at man lever!
  11. Takk, enna 😊 Ja, her står jeg på. Jeg vil så gjerne komme meg under 60 kg til jeg skal på ferie. Trives best da 😎 I går kom jeg litt ut av telling fordi vi spiste ute. Fikk servert noe thaimat som jeg ikke aner innholdet av, annet enn at det var med scampi og eggenudler. Jeg var svært forsiktig med nudlene, men noe ble det jo. Har prøvd å regne litt på det i dag og har lagt inn det jeg tror kan være riktig. Så ble det en is, men det spiser jeg ytterst sjelden og legger det på kosemerkekontoen (som vi hadde her i gamledager). Det var supervarmt der jeg var i helgen og følte virkelig for den isen. Nøt hver minste bit av den. 🥰 Angrer ikke et eneste sekund! Det er definitivt ikke gårsdagen som velter kaloribudsjettet for hele uka. Snittet ble 1272 kcal mandag-søndag og er derfor helt innenfor. Kan være at vekta i morgen blir litt påvirket av den salte thaimaten, men det er definitivt ikke fett som er årsaken. Det er jeg 100% sikker på. I dag tok jeg min første løpetur på lang lang tid. Vel, løpetur er vel å ta i, men jeg jogget faktisk store deler av turen. DET var deilig det! Endelig i gang igjen. Da gjenstår det bare å hoppe på vekta i morgen for å se resultatet av ukas jobbing. Pleier egentlig å veie meg hver dag for nysgjerrigheten skyld, men i dag så glemte jeg det… Kanskje like greit 😅 Tjohei, ha en super søndag!
  12. Planlegging sa hun. Hvorfor greier jeg ikke å få det til som jeg skal? Nok en dag i går med for lavt inntak. Dette er faktisk ikke så bra, for nå begynner vel kroppen snart å belage seg på hungersnød og forbrenningen settes ned. Heldigvis så passer jeg på at det lille jeg inntar er svært sunt og næringsrikt. Masse fiber, kalsium, frukt og grønt gjennom hele dagen. Saken er bare at vi var på fisketur og hadde tenkt å steke fisken som vi fikk. Det skulle liksom være middagen. Men å begynne å steke fisk nærmere kl 23 på kvelden orket jeg bare ikke, så da ble det heller noe veldig lett til kvelds nok en gang. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ligget for lavt i antall kalorier før altså Skal tilbake til normalen igjen i dag, så da går det vel opp i opp. Fredag og helg. Tidligere så har utfordringene med helg stått i kø. I dag skal jeg ta gode valg. Ikke kjøpe inn noe som kroppen ikke har bruk for, i hvert fall ikke til meg selv. Resten av familien må jo få sitt selvfølgelig. Jeg er motivert til å gjøre et godt valg i dag Gleder meg til å oppdatere vekt på mandag. God fredag alle sammen!
  13. En ny og varm sommerdag venter ☀️ Jeg merker at det er litt utfordrende med mat når man skal få mest mulig ut av dagen. Slik som i går. I går skulle vi ut og av gårde rett etter jobb. "Hm, hva med middagen da?" tenkte jeg. Ja ja, jeg får heller ta meg to knekkebrød med magerost slik at jeg ikke får vondt i magen av sult utover kvelden. Spiste to knekkebrød raskt ved benken og dro av gårde. Planen var at vi skulle lage middag når vi var tilbake. Da vi kom hjem igjen utpå kvelden, senere enn planlagt, så skulle jeg jo på trening. Oi, jeg hadde jo bare spist to knekkebrød til "middag" og var ganske sulten. Jeg vet at jeg ikke greier å trene på tom mage. Greier det gjør jeg vel kanskje, men innsatsen, effekten og utbyttet blir jo deretter. Så da hastet jeg i meg en bolle med hjemmelaget linsesuppe som jeg hadde i fryseren. Så føyk jeg på trening. Puh! Det ble litt kaos i går. Hva må jeg gjøre for at dagen i dag ikke skal bli slik? Planlegge. Det er alt dette handler om. Planlegging. Grunnet gårsdagens hastverk rett etter jobb så ble det litt kaos med spisingen. Ja, jeg kunne ha droppet treningen da vi kom hjem og heller tatt en litt mer fyldig og rolig middag på kvelden, men siden trening er så viktig for meg og gir meg så utrolig mye energi, glede og god nattesøvn så ville jeg prioritere det. Gårsdagens inntak havnet totalt på kun litt under 1000 kcal og litt i minste laget, men greit nok for den ene dagen. Jeg har tenkt på at det fort kunne ha ført til raske og usunne valg når man bare skal hive i seg noe på kort tid. Heldigvis for meg så er dette med kosthold så innarbeidet nå at det ikke fristet å hive i seg ei bolle eller tre eller en is på veien. Så er jeg så fast bestemt på at jeg skal se 59-tallet innen 15. juli at jeg nesten ikke er til å rokke Så i dag skal vi nok en gang ut og farte rett etter jobb, så her må det altså planlegges litt bedre enn i går
  14. Ikke så mye nytt å melde herfra på denne onsdags morgen, men det er kanskje like greit det også. Har holdt meg til 1300 kcal både på mandag og i går, og har tenkt til å fortsette med det i dag også. Merker at magen krymper og blir flatere for hver dag. Det er jo så deilig at det ikke strammer så fælt hele tiden! Fikk trent litt styrke i går, så i dag blir det mest fokus på kondisjon. Det må bli innendørs på elipsemaskin og/eller lav belastning på sykkel siden jeg ikke får løpe ennå, men det går fint det også. Svett blir jeg uansett og pulsen fyker til himmels. Det er helt skjønt det Elsker at jeg endelig kan få svettet skikkelig ut igjen. Få renset ut alt gugg! Ha en strålende sommerdag der ute dere!
  15. Ser at registreringen av inntak i dagboken her nå har blitt kostnadsbelagt. Det syns jeg er veldig dumt, for da betyr det at jeg må over til en annen registreringsmetode. Jeg har vært veldig fornøyd med GR, men å betale en hundrelapp i måneden syns jeg er i meste laget. Har i grunnen ikke så mye bruk for de andre funksjonene nå. Det eneste jeg bruker av verktøy her inne er registrering og her inne på forumet. Noen som har erfaring fra andre apper? Har prøvd Lifesum tidligere, men den syns jeg var litt klønete fordi jeg måtte legge inn alt manuelt selv. Er den forandret nå mon tro? Hadde en super dag både på mat- og treningsfronten i går, så da tar jeg like gjerne en dag til Vet ikke om det blir like lange turer ut med hunden i dag, for det er meldt styrtregn her nå. Vi får ta det vi får, og så får jeg heller trene litt innendørs.
×
×
  • Opprett ny...