Gå til innhold

Lillemor

Medlem
  • Innholdsteller

    430
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Lillemor vant dagen sist September 6

Lillemor hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

23 Veldig bra

Om Lillemor

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

834 profilvisninger
  1. Jeg tok en pause fra alt sammen de siste to ukene. Det gir jo som forventet resultater det - den gale veien Ikke noe stor overraskelse at man går opp i vekt når man spiser og drikker mer enn man trenger. Vekten er nå oppe i 66,2 igjen og jeg bare gremmes. Tilbake til joggebukser og håndtak rundt midjen. At det går an!! September ble altså ikke så god måned for meg vektmessig. Går for en strålende oktober på alle måter ❤️ Jeg kommer meg vel ned til jul da. I går startet jeg opp igjen og her skal det ikke sluntres unna! Det ble ikke noe trening på meg i går, men i dag har jeg fått til en fin løpetur på 5 km igjen. Det plaskregnet, men det var nydelig ute allikevel. God musikk på ørene og motivasjonen var på topp. Ikke den beste tiden jeg har gjennomført, men klarte det på 29 minutter. Tror det er helt ok når jeg normalt sett løper på 28. Får prøve å komme meg litt mer ned i antall minutter etter hvert som midjen blir smalere. Mulig jeg skal øke lengden også. Jeg vet det meste blir lettere da. Laget deilig fårikål til middag på søndag og har litt igjen fremdeles i kjelen. Syns det er litt vanskelig å beregne hvor mye jeg kan spise av det, for å veie det blir jo litt misvisende. Prøver å få veid kjøttet i det minste, for det er jo det som er mest kaloririkt. Har allerede fjernet det størknede fettlaget som ligger på toppen, så mye av kaloriene forsvant jo der. Er ikke ofte vi har fårikål til middag, så om det blir litt bom på registreringen akkurat på middagen i to dager for så være. Tipper det ikke er akkurat det som velter hele lasset... Du spør om det er noe fornuftig vi kan gjøre, Enna, noe som virker? Tja, det som virker her er å holde seg til planen Telle og føre opp. Det er det eneste som funker for meg. Jeg må bare ikke ta to ukers pause, for da spretter jeg rett opp igjen. Syns det hjelper godt på motivasjonen om vi hadde vært mange med samme mål. Vi får holde ut og holde sammen vi som er her! Ha en finfin tirsdag
  2. Så flink du er! Her har jeg falt helt av, men jeg får komme sterkere tilbake senere. Ha en fin helg
  3. Juhuuu, en titt på vekten i dag viser at tallet ikke er så galt allikevel som først antatt. Det ga faktisk utrolig mye motivasjon Jeg vet jo at inntaket forrige uke var mye høyere enn det burde ha vært, så det er ikke mer å dvele ved, men allikevel utrolig deilig å se at det hjelper å hente seg inn igjen superfort. Mat og vin, Enna, er helt nydelig det, men spesielt vinen er jeg nødt til å legge på hylla for en god stund. Ble litt i forrige uke, men nå blir det lenge til neste gang. Supert at du får til denne "goggingen" i hvert fall! Får du til å bli litt svett i trøya så er det mye helsegevinst i det. Jeg får ikke løpt så mye med hunden ennå, for hun er bare litt over et halvt år, men vi har forsøkt oss bittelitt på en km og to. Hun hopper og spretter som bare det og syns det er veldig gøy I går var vi ute og spiste på restaurant. Det var planlagt i lang tid, så jeg slapp ikke unna Jeg valgte magert kjøtt og lot sausen ligge igjen på tallerkenen. Det var ellers ikke så mye tilbehør, men litt grønnsaker var det heldigvis. Egentlig et magert måltid i utgangspunktet. Droppet desserten. Aner ikke hvor mange kalorier det kan ha inneholdt, for jeg tror nok kokkene der ute bruker mye mer smør og oljer i maten enn det jeg ville gjort her hjemme. Jeg tok øyemål på det jeg spiste og la inn i regnskapet. Jeg havnet faktisk totalt på 1350 på hele dagen, så da skal det nok ha gått ganske bra tross alt. Det ble en kort kondisjonsøkt + litt styrke i går, men i dag er jeg klar for litt heftig dans. Gleder meg som vanlig til det
  4. Den dårlige starten i forrige uke dro jeg med meg hele resten av uken - inkludert helgen. Jeg har virkelig hatt en uke med skikkelige dårlige valg på alle måter. Har knapt vært på trening. Det har selvfølgelig da resultert i 0,7 kg opp siden forrige mandag. Håper virkelig at mye av det er vann siden målbåndet viser det samme som forrige mandag, men jeg blir jo uansett litt matt av meg selv. Har heldigvis fått tømt alt av usunnheter i skuffer og skap og starter friskt opp igjen. Jeg var jo så godt i gang. Det blir ingen trening i dag grunnet sene møter, men skal få til flere dager ellers denne uken. Jeg er bare nødt til å riste av meg at jeg gremmes over forrige ukes valg. En ny uke nå og nye muligheter til å gjøre det bra
  5. Ikke mye imponerende det jeg har holdt på med de tre siste dagene i hvert fall Jeg har ligget på ca 1700 kcal de tre siste dagene og det blir det ikke mye nedgang av. I går ble det både kjeks og vin, noe som er helt fy-fy for meg nå for tiden. Jeg vet at jeg ikke forbrenner særlig mer enn 1800 om jeg er mye i ro. Jeg trente godt på mandag kveld og også noe i går, men det klarer ikke veie opp for å spise så mye som 1700 kcal dessverre. Det monner rett og slett ikke. Prosjekt ta seg sammen igjen starter nå. Jeg tror jammen det blir en løpetur på meg i dag. Skulle egentlig vært på Zumba, men det rekker jeg dessverre ikke. En løpetur er jo vel så bra, selv om det ikke er like gøy da
  6. Ingen nedgang å melde om i dag. Jeg skjønner ikke helt hva denne kroppen samler på, for jeg var langt nede på 64-tallet for noen dager siden. Jeg har ligget i kaloriunderskudd hele tiden selv om det ikke ble 1300 alle dager. Jeg har uansett ikke passert 1800 kcal noen dager, så at vekten er så seig å få ned er jo litt pussig. Ikke kjemperesultater med målebåndet heller, så kroppen har vel tatt seg en pause da antakelig. Det er bare å fortsette med å holde seg lavt på inntaket, for jeg vet at det slipper etter hvert.
  7. Kan komme med litt inspirasjon jeg Ikke så bra med så mye brownies, annet snacks og alkohol, men det er jo en ny dag i dag. Legg det rett og slett bare bak deg og tenk at gjort er gjort og spist er spist. I helgen så skal du føre opp i forkant hva du skal spise. Om det blir noe snacks så er jo det ok så lenge du ser på mengden du allerede har ført opp. Selv har jeg ikke rørt alkohol på tre uker, og det blir nok den fjerde helgen på rad nå uten. Det må bare bli slik om jeg skal komme meg videre nedover. Søtsaker derimot har jeg ikke klart å motstå totalt. Har ikke fråtset i godsakene, men det har nok en sjokoladebit her og der som jeg sikkert burde ha stått over. Jeg får bare ikke helt bukt med det søtsuget. Aner ikke hvorfor. La oss komme oss gjennom helgen uten store utskeielser Det klarer vi! Jeg heier på oss.
  8. Kjenner godt igjen den runddansen ja Var helt oppe i 67! kg for ikke så lenge siden, men nå er jeg nede igjen rundt der du er nå. Nå er jeg snart ferdig med min 3. uke med telling og føring, så jeg ser at det hjelper å skjerpe seg Vi skal nok klare å komme oss ned igjen til 62 ganske snart både du og jeg skal du se! Nå er jeg så godt i gang, at jeg tror faktisk at jeg skal rekke å komme meg ned på 60 lenge før jul. Det hadde vært noe det
  9. Jeg føler meg litt slankere ja, men er nok en del igjen. Jeg skulle prøve en bukse i dag som jeg hadde på meg i mai, men den strammet så fælt rundt livet at jeg måtte bare ta den av igjen. Om det er særlig mer enn en kg eller to er det nok ikke, men tydeligvis nok til at buksen nærmest er ubrukelig nå. Så her er det bare å fortsette arbeidet videre nedover. Fikk et veldig tydelig bevis på det i dag tidlig. Gårsdagen var ingen særlig god dag når det gjaldt inntaket, for jeg fikk et slikt enormt søtsug og bare "måtte ha" noe ekstra. Det ble litt mørk sjokolade + litt ekstra mandler osv. Havnet et stykke over planen, så det må jeg bare se å få hentet inn igjen i dag. Ser i regnskapet at jeg faktisk havnet nærmere 1800 kcal totalt Bittelitt underskudd ble det vel allikevel, men jeg var ikke på noe trening i går og da hadde jeg ikke så mye å gå på heller. Jeg forbrenner nok ikke særlig mer enn rundt 1800-2000 kcal på en dag når jeg ikke trener. Heldigvis blir det av og til noen gode og lange turer med hunden. Det hjelper jo godt på selv om det ikke akkurat brenner mest. Alt er bedre enn å sitte på rumpa da i det minste
  10. Jeg rakk heldigvis treningen etter jobb i går. Det ble både en høyintensitetstime + litt zumba. Totalt så ble det 75 minutter med trening. I tillegg så ble det jo turene med hunden både før jobb og senere på kvelden. Jeg får i hvert fall nok trim for tiden. Det går rimelig greit med kostholdet også fremdeles. Det hender vel at jeg fra tid til annen går litt over 1300, men med så mye trening så tror jeg det skal gå fint allikevel. På søndag var jeg vel oppe i 1600 eller rett under, så det er slettes ikke så ille. Det hadde vært perfekt om jeg kunne gå ned en hel kg hver uke, men jeg tror at det er nærmest umulig for meg. Jeg har som mål at jeg skal ned minst 0,5 kg hver uke. Alt over det må jeg bare se på som en bonus.
  11. Litt bedre resultat denne mandags morgen enn forrige mandag. Ned 1 kg akkurat og veier nå 64,9 kg. Jeg ser at tallet fremdeles er ganske høyt til å være meg, men allikevel så føler jeg meg så mye slankere enn jeg var for et par uker siden. Tror det har med å gjøre at magen ikke lenger står rett ut og at jeg kan så vidt begynne å skimte konturene av en livvidde. Jeg er fremdeles god og rund, for det kan jeg fint se i speilet. Buksene passer ikke helt heller, men jeg er på vei ned. Det har gått litt opp og ned med formen min denne uken, men i går fikk jeg tatt en god løpetur igjen. Det ble nye 5 km, men denne gangen var jeg nede på 28 minutter. Det vil si at formen min er tilbake der den var i april/mai. Det kjennes veldig godt. Så får jeg se om jeg rekker den planlagte treningen etter jobb i dag. Den hektiske hverdagen har begynt igjen, så jeg merker at jeg må legge om hodet litt når det gjelder tidsbruk på diverse aktiviteter. Unger som skal hit og dit, middag, treninger osv osv. Ikke alltid like lett å få kabalen til å gå opp nei
  12. Siste arbeidsdag for denne uken og det kjennes godt. De siste dagene har vært litt tunge. Jeg vet ikke om det er pga det lave kaloriinntaket eller hva, men jeg var skikkelig tung i bena på trening på onsdag. Faktisk så tung i kroppen og også i hodet at jeg måtte stå over gårsdagens planlagte trening. Var som om jeg brygget på noe. Og jeg som aldri skipper en eneste trening ellers Jeg har da ligget på 1300 kalorier mange ganger før uten å ta spesielt notis av det. Det er ikke sikkert at det har noe med kostholdet å gjøre i det hele tatt, men det var i hvert fall det mest nærliggende å tro. Jeg får i hvert fall i meg nok karbohydrater, proteiner og fett + kalsium og frukt/grønt. Det vet jeg fordi jeg legger inn alt helt slavisk og får kostholdsscore i appen. Jeg har fått 10 av 10 alle dager, så det er jeg svært fornøyd med. Uansett så fortsetter jeg i samme bane, for jeg ser at det fungerer svært bra på vekten Ellers så er det ingen fare for at jeg skal skeie ut med noe som helst i helgen. Har planene klare for både inntak og aktiviteter. Blir ikke noe hardkjør, men noe aktivitet blir det.
  13. Om det er fett eller vann som er borte vites ikke med sikkerhet, men vekten på mandag var noe høyere enn både i går og i dag. Så da har jeg nok gått ned mer enn bare skarve 300 gram på en uke. Jeg må liksom bare veie meg hver dag. Klarer ikke la være. Godt å se at det går nedover når jeg er så bevisst og fører opp rubbel og bit. At noe er i ferd med å skje med kroppen er i hvert fall helt sikkert, for jeg merker at magen er mindre. Mulig er det bare at jeg ikke er så oppblåst lenger. Man blir ganske pløsete og bollete i kroppen av mye drittmat. Jeg blir det i hvert fall. Jepp, jeg er fremdeles ved godt mot og spesielt nå som jeg ser resultatene på kroppen. Treningen i dag blir zumba. Hadde kun en lang gåtur i går, så det skal bli godt å få svettet litt ut igjen. Gleder meg som vanlig jeg
  14. Første hele uke med snitt på 1388 kcal gjennomført. Har trent 6 av 7 dager. Skulle da tro at jeg fikk et supert resultat på vekten i dag, men nei da. 0,3 kg ned er det jeg ble belønnet med. Vekt 65,9 kg. Det er jo bare til å grine av. Målebåndet sier minus to cm rundt livet, så da har håndtakene også faktisk krympet noe. Det er i hvert fall ikke bare ønsketenkning. Jeg kjenner at humøret sank litt da jeg så tallet på vekten i dag tidlig altså. Så mye jobb for så lite. Jeg har virkelig stått på som bare det og har bevisst holdt meg til det jeg skal. Motivasjonen har vært på topp hele uken. Håper virkelig at det er mye vann i kroppen som skal ut. I så fall så vil jo det vise seg senere i uken. Jeg holder motivasjonen oppe og fortsetter min reise ned mot 60 kg (helst 58). Har nå nok en gang blitt betalende medlem. Jeg må virkelig gjøre alt for at det skal gå bra denne gangen, så jeg har altså gått gjennom alle mål og tall og lagt inn her hos GR. Det er altså slik at jeg faktisk skal ligge på 1300 kcal daglig selv om noen vil hevde at det er veldig lite. Javisst er det lite, men det er altså det som er anbefalt fra GR. Jeg er jo en bitteliten dame på bare 164 cm. Det fine med det hele er jo at jeg spiser ut fra en såkalt kostholdscore og det sikrer jo at jeg får i meg det jeg skal i løpet av en dag. Spiser ikke bare salat liksom I årene som har gått så har jeg jo fått god erfaring og kunnskap om kosthold, men det er allikevel noe med det når man får det svart på hvitt hva man har spist i løpet av en dag. Så her bretter jeg opp ermene og fnyser av dagens vekt. Uke nr to here we come Ha en vidunderlig dag der ute alle sammen!
  15. En hard økt på trening var det såvisst i dag ja, men utrolig deilig allikevel. Selv om musklene virkelig fikk kjørt seg i dag og sikkert tviholder på vann for å restituere seg, så håper jeg virkelig at vekten allikevel viser et hyggelig tall i morgen. Det er jo ikke særlig gøy om det ikke går nedover når man vet at man har vært superflink hele uken. Jeg syns at håndtakene har krympet noe, men det kan være ren ønsketenkning. Eller så kan det være at jeg har veid såpass mye nå over tid at jeg tror at dette er normalen Er veldig fysen på søtsaker i kveld, men jeg prøver med en kopp te før jeg hiver meg rundt og snoker i skapene Jeg har alltid det slik en dag eller to før mens, så det gjelder å holde seg i skinnet. Klype litt i flesket kanskje?
×
×
  • Opprett ny...