Gå til innhold

Matilde46

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

12 Bra

Om Matilde46

  • Rang
    Ny
  1. Hei! Jeg har også startet med Godt levert denne uka, og valgte som deg ekspressmenyen. Kyllingretten var jo veldig kaloririk, og kokosmelksausen til torsken en bombe..Tror ikke det var så lurt, så fra neste uke bytter jeg til GR-menyen. Supert å få levert på døra, og morsomt med nye smaker og tillagingsmåter. Blir så lei av å lage det samme, og ikke finne på noe nytt! :P/>
  2. Etter bare tre dager på GR-opplegg er vekta én kilo (vann?) lettere. Det er en ganske brutal overgang fra alle juleutskeielsene og sjokolademumsingen, og kjenner sulten gnager litt innimellom. Går på meny 1 med 1300 kalorier, og synes i utgangspunktet at det er litt lite. Men i det store og hele går det jo helt greit. Sliter litt med motivasjonen til å trene utendørs når det er mørkt og glatt, men i går kveld fikk jeg med en venninne på en halvtimes tur i det minste. Det hjelper absolutt å gå/løpe sammen med noen! Kanskje det er på tide å dra opp ergometersykkelen fra kjelleren – igjen.. Den pleier jo å støve ned, eller bli til klesstativ. Men det kan jo hende at den kan få en funksjon nå i de mørkeste ukene framover. Litt lett hodepine de siste dagene, men håper at det er et overgangsfenomen. Noen som har noen gode tips til mettende og kalorifattige middager, eller lure måter å snike inn trening i hverdagen på? Her er et par idéer fra meg: • Puré med ett kokt blomkålshode, en kokt gulrot + en spiseskje melk og krydder. Rør med stavmikser. Godt tilbehør til kjøtt og fisk! • Det samme som over, men med kålrabi i stedet for blomkål. • Tacolefse/båt med karbonadedeig, en hel pakke hakkede tomater, hvitløk, agurker/salat etc. + mager kesam på toppen. • Styrketrening på jobben: Ta pushups stående mot skrivebordet.ïŠ Ønsker alle en fortsatt god uke!
  3. Jeg blir også gjerne med her 😃 Begynner på et nettkurs fra mandag 5. jan. Våget meg på vekta i går, og fikk et aldri så lite sjokk; 77,4 kilo. Det er opp ti kilo på ett år det, etter at jeg gikk ned omtrent det samme på et GR-kurs for to år siden. En gedigen tabbe å ikke gå på hold vekten-kurs.. Håper jeg nå er klok av skade når jeg begynner på samme reise en gang til. Helst vil jeg ned til 63, som jeg veide før jeg fikk "prinsen" min 😘 - men første mål er ned ti kilo før sommeren! Det betyr veiing og registrering av all mat (stønn) og MYE mer trening. Må bare bli mer kreativ på å finne lukene i tidsklemma. Veien til og fra jobben kan utnyttes bedre - og litt hopp og sprett på stuegulvet er absolutt innenfor rekkevidde. Så gjelder det å fylle på med andre aktiviteter i hverdagen da.. Har som mange en stillestående men stressende jobb, så det må bare ristes mer løs! Gleder meg til et nytt, slankere og sprekere år - det skal gå om vi holder motivasjonen oppe!!!
×
×
  • Opprett ny...