Gå til innhold

Sykletiljobben

Medlem
  • Innholdsteller

    95
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

10 Bra

Om Sykletiljobben

  • Rang
    Avansert medlem

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Female
  1. [Genialt, mikroen funket! Tusen takk!
  2. Jeg kjøpte en pakke Smartsweet til å bake med, men leste ikke på pakken at den måtte oppbevares lufttett. Så nå har jeg en stk "Smartsweet-stein" som jeg ikke får brukt. Kan den mykes opp igjen på noe vis??? Vurderer å raspe den på rivjern, det hjelper ikke å hakke den med gaffel eller skrape med skje. Dyr var den også, men smaken var ikke så aller verst, så jeg ville gjerne prøvd å bake med den!
  3. Ingefærte med sitron er fint å drikke varmt om kvelden hvis du har lyst på noe godt, og særlig hvis du brygger på en forkjølelse! Skjær en bit ingefær (1-2 cm) i smale staver/strimler, press over litt sitronsaft og hell over kokende vann. La det trekke noen minutter.
  4. Ingefærte med sitron er fint å drikke varmt om kvelden hvis du har lyst på noe godt, og særlig hvis du brygger på en forkjølelse! Skjær en bit ingefær (1-2 cm) i smale staver/strimler, press over litt sitronsaft og hell over kokende vann. La det trekke noen minutter.
  5. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor mye et vanlig frokostbrød fra Goman veier? Finner kcal/100g, men posen er kastet så jeg vet ikke hvor mye ett brød veier... Skulle så gjerne visst det før kvelden, så jeg vet hvor mye jeg har å gå på ut dagen ;-P
  6. Ungene har planlagt halloween i flere uker, og har store planer og forventninger... De skal få lov til å ta runden sin, og smake på litt av snopet (resten sparer vi til lørdag!), men jeg tenker at vi må jo ha en litt sunn avslutning på dagen (sånn at jeg også får være med på moroa!). Noen gode tips til noe som kan se skummelt ut, smake barnevennlig, og ikke tilføre for mange kalorier???
  7. Er det noen som bruker den? Jeg har begynt å bruke den fordi det er et h*** å registrere mat på greteroede vi iphone... Men der er det sånn at hvis jeg registrerer en treningsøkt, legges den til de kaloriene jeg kan spise - dvs hvis jeg legger inn en økt der jeg har brukt 400 kcal, kan jeg spise dette i tillegg til vanlig tilmålt mengde. Trodde ikke det var sånn det funket her? altså jo hvis man trener mye, men jeg har gjort mange beregninger med energikalkulatoren, og funnet ut at jeg må trene ganske mye i løpet av en uke for å øke fra en meny til en annen. Så????
  8. Akkurat fett*reduserende* kokosmelk skal du vel lete lenge etter (i såfall står en hel verden klar til å høre om det!), men fett*redusert* bør de ha på meny - jeg finner det både på kiwi og prix her jeg bor...
  9. Jeg har funnet så mange gode oppskrifter i det siste og brenner av lyst til å prøve dem ut - men så er det dessverre fløte/matfløte i mange av dem, og det hadde jeg liksom tenkt å prøve å unngå! Noen gode tips til hva jeg kan bruke i stedet?
  10. Det er mulig jeg tar feil, men så vidt jeg har kunnet lese meg frem til på bokser med koksmelk, ser lett kokosmelk egentlig bare ut til å være tynnet med vann?? Så jeg pleier å kjøpe små bokser med vanlig kokosmelk, og tilsette vann/buljong i like mengder. Smaker kjempegodt, og bare halvparten av kaloriene... (nå er det lenge siden jeg har brukt vanlig koksmelk i normale mengder da, så smaken er sikker litt "tynnere" - men noe må man jo ofre...)
  11. Bruk det groveste brødet, tygg langsomt. Husk å drikke til maten. Agurkneller tomat til pynt, en gulrot til dessert.
  12. Jeg har ikke så mye erfaring med hva GR sier til problemet ditt, men umiddelbart tenker jeg at det må være målebåndet, og ikke vekten, du skal fokusere på. Sunt kosthold og nok trening vil ikke nødvendigvis få deg ned i vekt, men øke muskelmassen og redusere uønskett fettlager. Husk at muskler veier mer enn fett, så du vil likevel kunne få en passende BMI Jeg ville prøvd GR aktiv heller enn ekspress, hvis du kan få lov til å bytte kurs? Eller i hvertfall fokusere mye på trening, særlig styrketrening. Lykke til!
  13. Det er vel fordi du ikke skal slanke deg mens du er gravid, men få nok kalorier. 1300 er vel ut fra et ønske om å gå ned i vekt? Du kan jo legge inn data på Min profil og se hvor mye det beregnes at dagsforbruket ditt er, og så holde deg til det i snitt - noe som for de fleste av oss vel betyr at vi må spise litt mindre på hverdagene, siden vi tar det igjen i helgene ;-)
  14. I går hadde vi fiskekaker, ris og salat. For å gjøre det til en mer spennende smaksopplevelse, hadde jeg krydret med spisskummen, det ble veldig godt! Og tilfeldigvis oppdaget vi at grapefrukt, som vi hadde til dessert, også smakte fantastisk med litt spisskummen på!
  15. Vel, 61,5 - kan vel ikke akkurat sies å være noen stor nedgang, men jeg kjente likevel at motivasjonen kom sprutende, har ikke telt i det siste, men spist mye mer enn jeg hadde trengt. Storinnsats i dag og i morgen, i helga er det dåp så da blir der nok vanskelig... Men som sagt, starter dagen supermotivert :-) håper du også får en fin uke, cali84 - og alle dere andre, hbordan går det?
×
×
  • Opprett ny...