Gå til innhold

Olga76

Medlem
  • Innholdsteller

    448
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Alt skrevet av Olga76

  1. Ok Soleie, jeg er nå motivert og klar til å ta tak. Det første målet mitt er å komme under 80kg innen 1.september. Er du klar Soleie? 🙂
  2. Hei Soleie! Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne hive meg med og ta meg selv i nakken, og bli ferdig med dette prosjektet :-) Men jeg klarer ikke å si det til meg selv en gang. Jeg har jo gått ned i vekt tidligere, både med Roede-metoden og med 5:2-dietten, og jeg vet at det funker hvis jeg bare står løpet helt ut, men jeg sliter med å finne motivasjonen nå. Derfor har jeg heller ikke vært aktiv her inne på forumet, for jeg har ikke noe motiverende å skrive. Og jeg vil jo ikke demotivere noen andre. Men nå skal jeg lese litt her og følge med på dere andre, og så håper jeg at jeg kan finne noe motivasjon. Det hadde vært utrolig deilig å møte sommeren noen kilo lettere. Ta av 10% av vekta mi, altså 8,5 kg på 3-4 mnd. Det burde jo være mulig... To be continued...
  3. Gratulerer Snupsipups!!! 🎉🥂 Det er så utrolig bra! Godt jobba! Jeg er glad for å høre at du får det til uten at du måtte gå ned til 1300kcal når du klarer deg så fint på 1600. For en drøm å være str 38/40 😍 Du fortjener en medalje! 🏅 Jeg titter bare innom for å se hvordan det går med dere. Jeg står på stedet hvil vektmessig, men jeg har heller ikke gjort en innsats for å få vektnedgang. Jeg spiser fremdeles alt for store mengder godteri, og jeg vet at det er der jeg må starte. Veldig fint å se at det er mulig å få til! Lykke til med resten og med å holde vekten! Heia heia! 😃👏👏👏👏👏
  4. Takk for støtten dere. Jeg liker jo jobben min, så jeg håper også at jeg klarer å finne balansen. Og det har som dere sier mye å gjøre med planleggingen. Å ha sunne alternativer tilgjengelig. Det må jeg jobbe med. Veldig bra innsats Littvrang! Det er jammen ikke verst å bytte ut fredagstacoen med fiskesuppe! Det hjelper å være 2 Velkommen RegniEsil! Bare hyggelig med flere. Jeg hadde som fryktet gått opp i vekt. Jeg veide meg forrige uke og hadde gått opp 1 kg. Så den siste uka har jeg skjerpet meg og spist smartere. Håper vekta ser bedre ut på onsdag. Nå sitter jeg her med store sjokolade-cravings. Er ikke sulten, for har nettopp spist. Har heldigvis ikke noe sjokolade i huset, så jeg må bare finne noe annet å tenke på. Da hjelper det litt å logge på her og lese litt God søndagskveld!
  5. Hei dere. Lange siden jeg også har gitt lyd fra meg, men jeg følger med på dere ? Jeg har hatt noen uker med sykt mye stress på jobben. Litt for utfordrende og jeg blir veldig anspent i kroppen. Treningvaner og måltidsrytmen ut vinduet. Og i den situasjonen gir jeg opp de sunne vanene. Da stress-, feire-, kjede-, nerveroe- og trøste-spiser jeg... Og da blir det mye sukker og fett. Jeg har ikke turt å gå på vekta på et par uker. Må bare få kommet inn i hverdagen og vanene igjen. Føler jeg har skrevet dette før. Og det er nok der utfordringen ligger for meg. Jeg har en jobb som fører til en livsstil som ikke er bra for helsa mi. Og hvis jeg ikke klare å balansere det der, tror jeg at jeg bør finne meg en annen jobb som er jevnere. Wow for en nedgang Goggeline!! Det er så sinnsykt bra! Og motiverende! Dette må vi feire ??? Gratulerer! ???
  6. Gratulerer med pers på 5 km Gogeline Så deilig! Jeg har så vidt begynt å løpe litt nå, men det blir mest gange og litt løping innimellom. Snupsipups, jeg føler med deg! Jeg går på smeller stadig vekk. Det er jo menneskelig, og jeg tror nesten det er uunngåelig. Og det viktige er jo som både du og de andre sier, å ikke la det ødelegge helt og skeie ut uendelig... Men hoppe på den sunne vogna neste gang den kommer forbi Lettere sagt enn gjort, men det funker jo i lengden. Denne uka har vekta mi gjort et hopp ned igjen, og det er så deilig. 0,7kg ned siden forrige uke. Nå veier jeg 82,9 og har gått ned 5 kg. Så nå nærmer vekta seg mitt første mål som er under 80kg. Og da skal jeg feire! Kjøpe meg nye sko og ny bukse ? Gleder meg til den dagen! Da vil jeg ikke lenger 'lide av fedme' men bare være overvektig! ? Fortsatt god uke dere! Ønsker dere lykke til med kampen dere kjemper ? We can do it! ?
  7. Så flink du er som tar husvasken i dag. Det burde jeg også ha gjort. Det er så kjedelig å bruke helga på det. Vekta mi er nede igjen til der jeg var, så nå må jeg bare fortsette på den sunne stien ? Jeg leste en gang en tekst fra en livsstilscoach som skrev at den sunne togvogna alltid kommer forbi. Så om man har hoppet av den for en stund, er det bare å joppe på igjen neste gang den kommer forbi. Det er bra at man alltid kan hente seg inn i gjen. I dag skal jeg ha fullkornspasta med tunfisk, løk, hvitløk, selleri, erter og ruccola. Og sitronsaft. Og litt hvitvin Enkelt, kjapt og veldig godt. God torsdagskveld!
  8. PS: lærte litt i dag om at kiloene vi tar av stort sett forsvinner fra kroppen via pusten vår! https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/12/17/214070/fettet-du-gar-ned-forsvinner-ut-med-pusten https://nhi.no/forskning-og-intervju/hvor-blir-det-av-fett-som-slankes-bort/ Ganske interessant! Og noe å tenke på neste gang vi puster og peser og føler oss tunge, utrente og demotiverte... Det hjelper å puste og pese, for da fyker kiloene av kroppen! ?
  9. Jeg glemte å rapportere vekta mi denne uka. Eller kanskje jeg prøvde å slippe unna... Men så tror jeg det er bedre å være ærlig med meg selv, og å kunne dele både opp- og nedturer her inne. Så da må jeg innrømme at jeg gikk opp 0,5 kg forrige uke. Men jeg vet hva det skyldes. Jeg har hatt 2 uker med altfor lite trim og med dårlig kosthold og mye trøstespising. Nå skal jeg inn i vanlig hverdag igjen, og skal få på plass de gode rutinene. Jeg har hatt en aktiv helg med tur i skog og fjell både lørdag og søndag. Jeg klarer ikke å legge vekk lørdagsgodtet/helgegodtet helt ennå, men jeg prøver å ta litt sunnere valg. Mer mørk sjokolade enn den fristende melkesjokoladen. Da spiser jeg automatisk litt mindre. I uka som kommer har jeg planlagt både yoga, topp-tur og intervall-trening, så det skal bli en bra uke Lykke til alle sammen med uka som kommer! ??‍♀️?️‍♀️?‍♀️?
  10. Gratulerer med nedgang Milda! Håper vi andre følger etter. Jeg har veiedag onsdager, for da har jeg tenkt at jeg har tid til å hente meg inn etter helga + tid til å ta igjen før neste helg... I tillegg er planen å faste mandager og torsdager, og da er onsdagen en vanlig dag midt i. Jeg klarer ikke å la vær å snikveie meg litt også, så jeg tror nok bare jeg kan håpe på stillstand. Hyggelig å høre fra deg Soleie. Jobb og stress kan virkelig være en fiende når man ønsker å ta vare på helsen. Det er lettere å bruke tid på matlaging og være i fysisk aktivitet når man har god tid og hodet er med. Jeg håper for deg også at det kommer roligere dager nå. Jeg har tro på deg! Vi er i samme situasjon, har gått ned før og så opp igjen, men jeg vet at vi kan klare det igjen. Og bli der nede hvis vi klarer å endre livsstilen. Selv tror jeg at jeg kanskje må se meg om etter en ny jobb. Selv om jeg er glad i den jeg har. Jeg tror rett og slett det må bli en del av min livsstilsendring å få en mer stabil arbeidshverdag. Jeg gleder meg til du og Snupsispups er 73 kg igjen. Det vil jeg også være Da må vi feire! Ikke stress over de 200 grammene Snupsipups. Det er sikkert bare bra for kroppen. Bare fortsett gode vaner, så gjør plutselig vekta et hopp ned Det høres ut som du er inne i en veldig god steam Littvrang! Så bra med den tredemøllen! Jeg har også litt lyst på tredemølle eller ellipsemaskin, slik at jeg kan trene mens jeg ser på noe tull på tv Har tro på den kombinasjonen. Da jeg trente på SATS for noen år siden, så jeg hele "The Good Wife" på nettbrett mens jeg gikk på tredemøllen Det frister litt med treningssenter igjen nå når høsten kommer. Ikke minst det å gå på gøyale timer. Masse lykke til med kurset! Det er jo både motiverende og hyggelig med de treffene. Du har jo gjort noen fantastisk endringer Goggeline. Det inspirerer. Jeg forsto ikke helt hva du mente angående sukker, snop, godis osv. Klarer du deg helt uten, eller spiser du det i helger, ferier og fest? Mitt mål er å begrense inntaket. Og det hjelper jo faktisk litt med den sukkeravgiften! Jeg synes de store 200 grams platene er blitt så dyre! haha! Men så er de jo alltids på tilbud et sted... Jeg kommer tilbake med vektrapport i morgen Ha en fin tirsdag!
  11. Så flinke dere er til å holde liv i tråden! Veldig hyggelig å lese gjennom Gratulerer med nye tur-klær Goggeline! Det er så motiverende med nye trenings- og turklær i freshe farger. Og så kult med de bildene. Jeg håper jeg også får etter-bilder etterhvert Jeg har hatt en uke med bare jobbing og overtid, dårlig kosthold og null trening. Jeg vurderer sterkt å finne ny jobb, for den jeg har er ikke bra for helsa mi. I dag avspaserer jeg, og nå har jeg sett på God Morgen Norge. Det var ei der som hadde gått ned 40kg på et år med Spis deg fri - metoden. Kuttet mel og sukker. Fantastisk resultat. Men aldri mer vafler, kanelboller og sjokolade? Det virker litt trist også... Men det er sikkert ikke lurt å knytte sukker og kos så tett som jeg gjør heller. Og til å dempe stress... Skulle nok heller lært meg meditasjon eller noe! ? Jeg lager sjelden middag etter GR-oppskrifter. Jeg var flinkere til det før. Men i sommer lagde jeg Taco-snurrene. De er veldig gode og fint å ha med på tur, i matpakken osv. Anbefales! Jeg har ikke veid meg denne uka. Tror ikke det er så oppløftende, så venter til neste uke. Jeg mener også at jeg kan føle om vekta har gått opp eller ned. Og nå føler jeg meg tung. jeg vil bli like god på å trene som deg Snupsipups ?‍♀️??
  12. Hei dere! Vekta mi gjorde et hopp ned denne uka, og det var skikkelig motiverende. Da var jeg kjapt i mål med mitt første mål: under 85 kg. Jeg er nå 83,5 og skal jobbe meg ned mot 80 ? Jeg var naturlig slank helt fram til jeg var ca 30år. Jeg er veldig glad for at jeg ikke tenkte på kropp og slanking da jeg var ungdom. Fra 30 og til idag har jeg lagt på meg ca 25kg. Jeg er nå 42 år gammel og 164cm. Min høyeste vekt hadde jeg i april i år da jeg så tallet 88. Jeg er litt usikker på målet mitt. Jeg ser jeg har satt 65kg her på GR-sidene. Først vil jeg under 80 og tar så 5kg om gangen. Hadde vært fint å komme under 70 og bli normalvektig på BMI-skalaen, men jeg må se hvor samarbeidsvillig kroppen blir etterhvert. Jeg har gått på kurs 2 ganger og gått ned, men så opp igjen ++. Nå prøver jeg meg på egenhånd med noe som funker for meg. Det er veldig viktig å finne noe som fungerer for en selv, både når det gjelder kosthold, måltids-rytme, trim og trening. Vi er så forskjellige alle og forskjellig skrudd sammen. For noen funker det å spise en rute sjokolade hver kveld. Andre, meg inkludert, spiser hele sjokoladen på en gang. No way om jeg klarer å ha noe i hus Akkurat nå bruker jeg mest viljestyrke på kostholdet, og lar treningen vente litt. Men jeg prøver å innføre gode vaner på hverdagsaktivitet og jeg går turer. Jeg har blitt hekta på endel podcaster, og da blir jeg motivert til å gå tur. Er det noen andre av dere som gjør det og har noen gode tips på podcaster? Gjerne noen om helse/kosthold/trening/mental trening osv God helg!
  13. Hei dere! Så gøy å se at det har vært masse aktivitet her inne hele juli. Dere er gode til å holde koken! Gratulerer med gode resultater Goggeline og Snupsipups! Og velkommen til deg Milda, så hyggelig at vi blir flere :) Nå er jeg tilbake i hverdagen igjen, og det var tungt å begynne på jobb igjen nå! Jeg har gått opp 0,4kg i ferien. Målet mitt var å holde vekta stabil, men jeg tolererer en liten oppgang :) Det er uansett veldig mye bedre enn tidligere. Jeg har trent lett gjennom ferien, dvs litt yoga, litt turer, litt lett styrketrening. Ikke noe hardtrening eller løping. Jeg hadde en tanke om å stå opptidlig og jogge før det ble for varmt, men så kommer tanken snikende om at det er jo deilig å sove lenge også når det er ferie... :) Jeg var veldig flink med maten denne ferien. Den første uka holdt jeg med 100% til planen, men så ble det litt flere utskeielser etterhvert. Sommerferie og samvær med andre handler jo veldig mye om mat og kos og is :) Spesielt når man er sammen med barn. Så jeg tillot meg selv å skeie ut. Jeg har tvunget meg selv til å gå i bikini og badedrakt i år, og jeg er stolt av meg selv som gjorde det. Det er fælt å ha et slikt forhold til min egen kropp. Jeg bryr meg jo ikke om hvordan andres kropper ser ut, og jeg vil så gjerne drite i hvordan jeg selv ser ut i bikini. Men det er vanskelig. Selv om man er voksen. Jeg synes egentlig bare at det blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre jeg blir. Men det er vel også fordi jeg blir større og større... Det er fælt å se bilder av meg selv, men jeg prøver å jobbe med tankene mine om egen kropp samtidig som jeg jobber med å få bedre kosthold og treningsrutiner. Nå det kommer til vekta, er mitt første mål nå å komme under 85kg igjen. Og så er målet mitt å komme under 80kg i løpet av høsten. Fortsatt god ferie til dere som har det! :)
  14. Gratulerer med vektnedgang dere! Godt jobba! ☺️ Og Goggeline, jeg er enig med Snupsipups angående det med å kommentere andres kropp. De kan helt sikkert se at du har tatt av, men er redde for å kommentere det. Det er jo mye fokus på det nå synes jeg, at man ikke skal kommentere andres kropp hverken positivt eller negativt. Det er jo vanskelig for vi er jo veldig opptatt av utseendet. Og ønsker å gi komplimenter. Men så kan komplimenter misforstås. Jeg leste en gang om ei som hadde vært overvektig og gikk ned mange kilo. Og når hun fikk komplimenter ble hun både glad og trist. Trist på vegne av sitt tidligere jeg som aldri fikk komplimenter for utseendet. Så det er vanskelig det der altså. Ikke minst når det kommer til barn. Kunne blitt en lang og stor diskusjon! Det er veldig inspirerende at du har klart å gå ned så mye Goggeline. Og gratulerer med jakker i str 40! Gleder meg til det. Jeg er for tiden på hytteferie så jeg får ikke veid meg. Det er ikke så lett å 'slanke seg' eller faste når man er sammen med andre, spesielt med barn. Så det blir litt halvveis på meg for tiden. Men jeg satser på at det er bedre enn ingenting og at jeg ihvertfall ikke skal legge på meg denne sommeren ☺️
  15. I dag hadde jeg veiedag og vekta viser nå 85,1kg. Det er jeg veldig fornøyd med Nå har jeg gått ned 2 kg på 4 uker. Deilig at det funker! Jeg er også veldig glad for å være i gang igjen. Vi skal klare å holde motivasjon og konsentrasjon gjennom sommeren og feriene. Nå sitter jeg og lager ny spilleliste for trening. Det hjelper på motivasjonen å ha noen kule sanger på øret. Og jeg har lagt ifra meg at jeg absolutt skal løpe leng og klare å jogge uten stans. Drit i det. Jeg går tur, og hvis jeg får lyst å løpe litt, så gjør jeg det! ?‍♀️??
  16. Hei!! Så gøy at du også er tilbake Snupsipups! ? Herlig! Og så utrolig morsomt at du har lest vom våre opp- og nedturer Goggeline! Haha! Det er fint at vi har skrevet så lenge, for det blir jo en slags dagbok. Gratulerer med flott nedgang Goggeline! Det er jammen meg godt jobba! Skjønner at du blir skuffa over venninne og mann. Jeg synes også at de burde ha støttet deg. Men kjør på du! Vis at du er sterk og sprek og at det er en selvfølge å trene litt på ferie også! Selv har jeg vært på seminar med jobben denne uka, og det har vært vanskelig å å holde planen. Mye alkohol og desserter. Men neste uke er det tilbake i hverdagen igjen Og jeg kjenner at jeg har lyst å begynne å trene og løpe igjen. Ha en fin helg dere! Jeg er veldig glad for at vi er en liten gjeng igjen
  17. Ingen nedgang denne uka. Det var litt skuffende for jeg fastet 2 dager. Men jeg har nok spist for mye de andre dagene slik at det har jevnet seg ut. Jeg må passe litt bedre på denne uka. Det ble mye is forrige helg. Jeg har ikke trent, men jeg har gått mye tur. Hvordan går det med dere?
  18. Veiedag i dag og vekta viser nå 86,1 kg. Det er 0,5 kg ned og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har fastet 2 dager på 1 uke. Jeg tenkte fastedager mandager og onsdager, men fant ut at mandager og torsdager nok er smartere, for å få en bedre spredning. Og så var det fin motivasjon å lese dette også, som viser at det faktisk funker over lang tid også https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/Funker-52-dietten-egentlig-Ny-norsk-forskning-gir-svaret-11988b.html Men det er viktig å finne den metoden som funger best for hver enkelt. Jeg håper denne fungerer for meg Fortsatt god uke dere!
  19. I dag har jeg fastedag igjen, og så langt har det gått bra. Jeg hadde bare en liten lunsj, og nå skal jeg ha middag. Gleder meg veldig til middagen i dag da. Men er veldig sulten nå og har SÅ lyst på en liten sjokolade-boost. Men det skal jeg ikke ha i dag Det er ettermiddagene og kveldene som er den største utfordringen, enten man faster eller ellers. Grillet kylling, superris og salat i dag. Egentlig en helt vanlig middag.
  20. Hei Malene! Veldig kult at du henger deg på! Det hjelper på motivasjonen å dele erfaringer. Jeg har som sagt bestemt meg for å følge 5:2 dietten, så ikke et standard GR kosthold på meg. Jeg hadde kun1 fastedag i forrige uka, siden jeg kom litt seint i gang Den dagen gikk veldig fint. Jeg fikk bittelitt hodepine, men det skal være normalt og vil gå bedre etterhvert. Jeg er nå 86,6 kg. Jeg tenker å ha veiedag onsdager. Mine fastedager skal være mandager og onsdager (som evt kan flyttes til torsdag hvis det skjer noe spesielt en onsdag som gjør det vanskelig å faste). Jeg velger å fokusere på kostholdet nå. Det krever nok viljestyrke fra meg. Så treningen slapper jeg litt av med nå i begynnelsen og orker ikke stresse med det. Men jeg trenger litt yoga og går litt turer, men ikke noe organisert. Men jeg har et ønske om å bli mer rutinert der, men jeg tar det taket litt seinere. Så bra at jeg klarte å motivere deg Soleie! Hurra! Hva trente du?
  21. Wow!!! Så utrolig hyggelig å høre fra deg Soleie! ? Det var veldig uventet, men veldig veldig hyggelig! Jeg var forberedt på en lang monolog nå! Haha! Helt klart, la oss ta i et tak sammen! Jeg gleder meg til å fortsette fokuset sammen med deg. Og håper også at Snupsipups kommer etter. Vi skal få deg ned til 50-års dagen din! :)
  22. Jeg måtte endre på min LilySlim-signatur. Den var 85-83-65. Nå er mitt første mål å stabilisere vekta på 80kg. Hvis jeg klarer det, skal jeg sette meg et nytt mål
  23. Jeg tenker at jeg skal begynne å skrive litt videre her. Selv om jeg blir aleine i tråden :) Jeg har funnet ut at det er veldig greit å ha infoen jeg har her, slik at jeg kan gå tilbake og sjekke. Sånn som nå. Nå ville jeg sjekke hvordan det gikk den gangen i 2014 da jeg prøvde meg på 5:2-dietten. Jeg skrev her første gangen september 2011. Da var jeg 74kg og ville under 60kg. Jeg tror målet mitt lenge var 57kg. Det er det ikke nå lenger. Heldigvis :) Men jeg vil likevel gå ned i vekt. Jeg er nå 87kg og jeg vil unngå å bli 90kg, så noe må gjøres. Mine største 'fiender' er sjokolade, potetgull, pizza og pasta. Men jeg har store problemer med måtehold. Jeg har nå vært misfornøyd med vekta mi i over 10 år, men jeg har ennå ikke greid å gå ned og beholde vekta. Alle 'slankekurer' funker jo, men problemet er å stabilisere og å ikke skli tilbake i gamle vaner. Jeg har gått på GR kurs flere ganger, og det funket også bra. Men for meg er det ikke riktig. Det tar for mye tid, jeg synes det er styrete med registreringen og veiingen. Jeg har ikke de rutinene i livet mitt som den livsstilen krever, synes jeg. Og så er kursene kostbare, og det kan jeg ikke bruke penger på nå. Jeg har vurdert 'Bright light eating'/'Spis deg fri', fordi jeg tror jeg trenger noen enkle regler å forholde meg til, samt en litt drastisk endring. Men jeg er ikke mentalt klar for å kutte mel og sukker helt. Jeg tror heller jeg vil være tjukk enn å ta farvel med sjokolade og kanelboller... Så jeg er ikke helt klar for det. Men så kom jeg over noe info om 5:2-dietten, og jeg synes å huske at det fungerte ganske bra for meg. Jeg kan fra naturen sin side gå lenge uten å spise. Jeg har aldri hatt problemer med å hoppe over frokosten. Det har heller vært slik at jeg har måttet tvinge meg til å spise noe om morgenen. Jeg har også en jobb som jeg forsvinner litt inn i og jeg kan glemme å spise. Utfordringene mine er som regel å begrense middagsporsjonen og å ikke spise for mye usunt på kveldstid. Så nå har jeg lest meg opp igjen på 5:2-dietten og jeg har hatt min første fastedag i dag. Jeg spiste et knekkebrød til lunsj og så hadde jeg en omelett til middag. Totalt 500kcal. I morgen skal jeg spise normalt igjen. Og planen min er å faste 1-2 ganger i uka resten av livet. Jeg er spent på om jeg får det til. I 2014 gikk jeg ned ca 5kg, men så kom jula og så fortsatte jeg ikke etterpå. Da gikk jeg over til GR kosthold, men klarte ikke å følge opp. Jeg vet at 5:2-dietten også virker drastisk for noen, men alle kropper er ulike, og vi må finne den livsstilen som passer for oss selv. I dag er planen min å legge meg tidlig så jeg unngår fristelser i kveld :) Jeg kjenner at jeg tror selv på at dette er gjennomførbart for meg. Jeg er veldig spent på å se om det gjør noe med vekta mi.
  24. Ja nå har jeg begynt å få litt roligere dager med vanlig arbeidstid. Så nå må jeg få tilbake gode kostholdsvaner og treningsvaner. Jeg glemmer jo bare å lage meg matpakke nå... Haha! Planen min nå er å lage klart på kveldene slik at jeg kan spise kjøleskapsgrøt til frokost og salater til lunsj. Så må jeg fylle kjøleskapet på kontoret med litt yoghurter og Skyr, så jeg kan spise litt sunne mellommåltid. Middagene i huset pleier å være bra, men jeg må passe på å ikke spise for mye. Kun 1porsjon, og begrense pastaen... Jeg skal spise kveldsmat hver kveld, så jeg ikke blir så fysen og begynner å snoke i skapene. Og så skal jeg alltid ha tyggegummi i veska, så jeg begrense kjøp av godteri når jeg får søtsug. Det høres jo ikke så vanskelig ut i teorien Og så skal jeg gå/sykle mer, og etterhvert begynne å jobbe igjen. Jeg vurderer å kjøpe en slynge så jeg kan trene mer styrke hjemme. Trene du noe for tiden?
×
×
  • Opprett ny...