Gå til innhold

Circeline

Medlem
  • Innholdsteller

    127
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

11 Bra

Om Circeline

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Sulten hele tida? Havregrøt til frokost er en god start på dagen og holder helt til lunsj for meg. Ellers synes jeg at avokado og egg er blant det som holder lenge i magen. Bananer. Fullkornprodukter. Drikk mye gjennom dagen; vann og noe kaffe/te. Hvor mange måltider spiser du? Jeg har ca. 5, og da er det jevnt påfyll, synes jeg. Hvis du bare har nok kalorier er det ikke farlig å være sulten. Det går over. Det farlige er hvis du er sulten fordi du har et helseskadelig inntak. Lykke til!
  2. 23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen 29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen 05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen 12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen 19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen 26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen 04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen 11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen 18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen 07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen 15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen 27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen 08.02.14: 65.9 kg - 73 cm i midjen 18.02.14: 65,2 kg - 72 cm i midjen 04.03.14: 65,1 kg - 72 cm i midjen 15.03.14: 64,6 kg - 71 cm i midjen 01.04.14: 64,1 kg - 71 cm i midjen 08.04.14: 64,5 kg - 71 cm i midjen 16.04.14: 63,8 kg - 70 cm i midjen 23.04.14: 62,9 kg - 69 cm i midjen 01.05.14: 63,2 kg - 69 cm i midjen 15.05.14: 62,9 kg - 68 cm i midjen *** 10.07.14: 63,8 kg - 69 cm i midjen Hei, damer! Stille og rolig her - jeg håper det er fordi dere også nyter sommeren. Det sklir litt ut for min del, men nå skal jeg forsøke å skrive opp det jeg spiser en stund. Jeg har bestemt meg for at min trivelsvekt er 62,9 kg etter GR-opplegget, for det vil si at jeg kan akseptere 2 kg opp = 64,9 (og 2 kg ned = 60,9 kg også, kremt...). Jeg skal aldri mer over 65 kg. Nå har jeg altså et drøyt kilo før øvre grense er nådd, og her må jeg ta meg sammen før det også sniker seg på. Litt ned,nå. Etter sommeren lurer jeg på om en hold-vekten-tråd er det rette for meg. Det kommer litt an på aktiviteten her inne også. Vil nødig forlate noen jeg har glede av, og som leser mine innlegg også. Hadde vært kjekt med en oppdatering fra dere som har meldt her. God sommer!
  3. Hei! Skrekkelig lenge siden sist nå. Hvordan går det med alle sammen? Jeg vaker rundt der jeg var sist, og da er jeg innafor. Sånn sett bør jeg kanskje finne meg en tråd i hold vekten, men jeg kan gjerne være her litt til - hvis jeg får selskap, vel og merke. Det sklir fort ut med veiing av mat, og det som er viktig etter vektreduksjon er å ta økningen gradvis. Det går jo bra, men jeg tror sannelig at jeg skal ta noen dager med måling og veiing igjen, sånn at jeg ikke faller helt ut av det.
  4. 23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen 29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen 05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen 12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen 19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen 26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen 04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen 11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen 18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen 07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen 15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen 27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen 08.02.14: 65.9 kg - 73 cm i midjen 18.02.14: 65,2 kg - 72 cm i midjen 04.03.14: 65,1 kg - 72 cm i midjen 15.03.14: 64,6 kg - 71 cm i midjen 01.04.14: 64,1 kg - 71 cm i midjen 08.04.14: 64,5 kg - 71 cm i midjen 16.04.14: 63,8 kg - 70 cm i midjen 23.04.14: 62,9 kg - 69 cm i midjen 01.05.14: 63,2 kg - 69 cm i midjen 15.05.14: 62,9 kg - 68 cm i midjen Smilefjes!
  5. Gratulerer med godt resultat, du har gått ned masse! Har du gått på kurs? Hvis ikke, så er min anbefaling at du prøver det, selv på få kilo. Du lærer mye og får hjelp og støtte. Jeg har ingen quickfix å tipse deg om. Vi er tross alt inne på Roedeklubben, og jeg er her fordi jeg vil bruke det opplegget. For en varig nedgang har jeg mest tro på at du skal holde deg til et vanlig kosthold som du kan leve med i fortsettelsen, bare da i større mengder enn når du vil ned. Jeg håper du fortsetter i tråden her, lykke til!
  6. Fokus på cm! Deilig når det merkes på klærne. Stå på, du.
  7. Stå på! Du har sikkert ikke målt feil. Det renner fort av i begynnelsen, også på en restart.
  8. 23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen 29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen 05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen 12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen 19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen 26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen 04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen 11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen 18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen 07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen 15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen 27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen 08.02.14: 65.9 kg - 73 cm i midjen 18.02.14: 65,2 kg - 72 cm i midjen 04.03.14: 65,1 kg - 72 cm i midjen 15.03.14: 64,6 kg - 71 cm i midjen 01.04.14: 64,1 kg - 71 cm i midjen 08.04.14: 64,5 kg - 71 cm i midjen 16.04.14: 63,8 kg - 70 cm i midjen 23.04.14: 62,9 kg - 69 cm i midjen 01.05.14: 63,2 kg - 69 cm i midjen Takk for koselige meldinger. Stå på, damer! Ja, litt opp siden sist, men jeg fortsetter. Jeg tror jeg må litt lenger ned på 62-tallet hvis jeg skal holde meg der. Og det trives jeg med. Nå har jeg kvitta meg med flere plagg jeg brukte i høst, det føles så godt. Midjen er smekker. :-) Mai er en fin tid. Trimpoengene utendørs kommer enda lettere. Mye godt i vente nå. Ferie, for eksempel. Alle gode ønsker sendes dere.
  9. Nå har jeg kontrollveid for å se om 62-tallet fortsatt er der. Åjoda!
  10. Restart er bra. Det er ennå tid til å riste av seg noen kilo før sommeren. Du kommer til å bli så fornøyd! Lykke til.
  11. Takk! Godt med støtte og heiagjeng. Jeg må smile av uoffisiell veiing. Kjenner meg igjen. Stå på med studier, og pass på at du får trimmet. Det er godt for hodet også. Vektmålet ditt til sommeren er innen rekkevidde. Jeg unner deg den følelsen jeg har nå.
  12. 23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen 29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen 05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen 12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen 19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen 26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen 04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen 11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen 18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen 07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen 15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen 27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen 08.02.14: 65.9 kg - 73 cm i midjen 18.02.14: 65,2 kg - 72 cm i midjen 04.03.14: 65,1 kg - 72 cm i midjen 15.03.14: 64,6 kg - 71 cm i midjen 01.04.14: 64,1 kg - 71 cm i midjen 08.04.14: 64,5 kg - 71 cm i midjen 16.04.14: 63,8 kg - 70 cm i midjen 23.04.14: 62,9 kg - 69 cm i midjen HURRA!!! Målet er nådd - jeg ser 62-tallet! Og dette er velfortjent, det sier jeg bare! Jeg har jobba bra gjennom påsken, spist godt, men fornuftig, og trimmet ekstra. Men selv om jeg er så glad at jeg rapporterer før jeg reiser på jobb, så tar jeg ikke helt av. Jeg er nødt til å se det tallet i overmorgen også hvis jeg skal tro på det. Så ja, her blir det en ekstraveiing. Og ikke minst er det å fortsette det gode arbeidet. Jeg har bestemt meg for å ligge på 1300 i minst et par uker til før jeg kryper oppover, gradvis. HURRA!!! Og nå ser jeg at jeg brukte akkurat et halv år på prosjektet mitt, uten at jeg har slitt ræva av meg, unnskyld uttrykket. Og forresten har jeg jo det - den er mye mindre, hehe!
  13. Skal vi erklære påsken for over? Mannen min kom med en stang Kvikk-lunsj og sa at det ennå er påske... Ikke mye hjelp å få her i gården, høhø. Men jeg har skaffet med to trimpoeng i dag, så jeg er fornøyd med det. Jeg veier meg på onsdag, tenker jeg. Det skal vel godt gjøres å ha holdt seg gjennom høytiden, med mat og drikke og litt mye godt. Jaja, jeg har brukt hodet og vet at det har hjulpet meg. Lysten til godteri er såpass at jeg kunne ha dyttet i meg langt mer hvis jeg ikke tenkte langsiktig.
  14. 23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen 29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen 05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen 12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen 19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen 26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen 04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen 11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen 18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen 07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen 15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen 27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen 08.02.14: 65.9 kg - 73 cm i midjen 18.02.14: 65,2 kg - 72 cm i midjen 04.03.14: 65,1 kg - 72 cm i midjen 15.03.14: 64,6 kg - 71 cm i midjen 01.04.14: 64,1 kg - 71 cm i midjen 08.04.14: 64,5 kg - 71 cm i midjen 16.04.14: 63,8 kg - 70 cm i midjen JEG ER HOPPENDE GLAD! Dette var et velfortjent resultat, for å si det rett ut! Og det motiverer til å holde fokus gjennom påsken. Jeg skal trimme hver eneste dag, og det vil i sum bli flere trimpoeng enn ellers. Jeg gjør det fordi jeg vil kompensere for at jeg ikke har lyst til å holde meg på 1300 kcal om dagen i høytiden, så da skal det gå ut på det samme. En riktig god påske ønskes dere alle. La meg få høre noe fra noen, da. :-)
  15. Å for et slit å holde seg på 1300 om dagen. Jeg ligger på et snitt på 1400 etter denne uka. Jaja, det er 200 færre om dagen enn jeg gjør ellers. I dag kompenserte jeg med ekstra trim, så jeg forsøker, i alle fall! Så stille her? Ikke si at dere har lagt forsøk på å innarbeide gode vaner på is...? Etter påske kan vi se mai komme susende uka etterpå. Nå går det fort, og så skal sommerkjolen på. Nå skal jeg i mål. Men jeg skal kose meg med marsipanstang i påsken, og i stedet for å kaste i meg to eller tre skal jeg nyte en eneste om dagen, kanskje et par dager. Spise saaakte. Ellers går ikke dette. Jeg kan ikke komme i mål med vektreduksjon og samtidig spise alt jeg har lyst på. Kan du? Kos dere!
×
×
  • Opprett ny...