Gå til innhold

Juni72

Medlem
  • Innholdsteller

    1 019
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    9

Juni72 vant dagen sist Juli 19 2019

Juni72 hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

66 Veldig bra

Om Juni72

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Aner ikke hvor lenge siden jeg skrev noe som helst på forum, men jeg vet jo så alt for godt hvorfor. Etter lang tida sykemelding er jeg i gang med mer intens behandling som ser ut til å virke positivt på motivasjonen så langt - så når jeg leser her at studier sier det er best å gå ned raskt enn sakte - så tenker jeg at det kan gi meg en ekstra dytt i matveien. I sommer skal jeg trene på gode rutiner, søvn, fysisk aktivitet og mindre porsjoner. Et felt til jeg må øve meg på er mindre gruble/bekymre/katastrofetenke/negativ tankespiral - i bytte mot positive aktiviteter som
  2. Nytt år, nye muligheter! Kjempelett å se fremover (bra med ny tråd, Bijou👍Har selv en tendens til å ergre meg over ting som jeg ikke lenger har kontroll over (fortiden), så riktig psykologisk dytt for meg). Årets andre dag, og jeg har søvn som et stor og viktig punkt på 2020-agendaen. Rom ble ikke bygget på én dag, så det er bare å fortsette å jobbe med å komme meg tidlig nok i seng og få nok timer på øyet hver natt. Skal registrere så mye og ofte jeg får til, tar en måned av gangen, evaluerer og prøver å matche bra resultat eller forbedre hvis ikke helt topp. Må også få på
  3. Godt nytt år, alle sammen! Takk for støtte, det setter jeg stor pris på 😌Nå ble jeg lei av salt, søt og fet mat og så får det bare være en nyttårsklisjé med forsetter osv, men jeg har dratt frem vekta igjen: 86,6kg, lagt inn alle dagens måltider og stålsetter meg for at kroppen vil kreve like stort inntak som ellers de siste to månedene. Fornøyd med å ha gått to 6km-turer rett før nyttår, og skal gjøre det jeg kan for at ikke dørstokkmila blir for høy igjen. Mildværet må utnyttes før det blir glatt igjen.
  4. Godt nytt år, Bijou og alle dere andre! Gratulerer med Hold vekten-2019, selv om det var utilsiktet så er det så mye bedre enn oppgang. Selv har jeg sett både nedgang, stillstand og oppgang i løpet av det ferske fjoråret. Det siste nettkurset ble en sorti i stedet for suksess, og selv om hele ansvaret for egen handling hviler på meg, så er jeg innerst inne litt trekt siden kursleder de siste to ukene ikke forsøkte å ta kontakt utenom standard «jeg savner rapporten din», rapporter som jeg aldri leverte inn heller - da gikk jeg fullstendig i strutsemodus. Etter seks kurs og nærmere 15000kr
  5. Hei og god jul, alle sammen. Helt stille fra meg etter at jeg bare ble borte selv fra nettkursrapportering, ikke stolt av det - men jeg fikset det bare ikke. Har fått mye god hjelp av kursveileder underveis, så stusser litt når jeg etter et år bare «blir borte» og likevel kun mottar standard «jeg savner rapporten din». Må medgi at jeg ble litt skuffet over det, på toppen av alt i livet som førte til at det sa stopp. Så nå har jeg hatt en lang periode med null kontroll i matveien og vært mye stresset og sliten. Likevel har jeg holdt et lite øye med vekta og hatt et tall i underbevissth
  6. Siste vanskelige (10) kiloene her også, og nok mer eller mindre samme grunn til at det ikke blir mange innlegg fra meg heller - men bare å vite at forumet finnes hjelper jo på et vis, selv om jeg ikke er i noe flinkis-modus for øyeblikket. Er det årstida, tro? Mørkt til og fra jobb, kaldt og litt glatt, mye innekos og en del sosiale setninger hvor det er vanskelig å registrere matinntak. Står og stamper rundt 84kg, litt opp og litt ned og jeg vil klare å motivere meg selv til å klare et par kg ned før årsskiftet. Er det sånn for de fleste av dere andre også, eller har noen en real
  7. Gått helt feil vei for meg også den siste uka - full buffet på tredagerskurs og jeg så meg ikke berga... 86kg i dag og det var enda verre for to dager siden 🥵så nå prøver jeg å snu i riktig retning. Første hinder på veien er femtiårslag, sjelden jeg drikker alkohol og så blir det to helger på rad, liksom. Mye grønnsaker i dag, og oppblåst som bare dét. Etter feiringen i helgen skal jeg gjøre det jeg kan for å gjennomføre noen dager med registrering, og se hva jeg sklir mest ut med i matveien. Akkurat nå er vel svaret «alt». 🤦🏻‍♀️ Har mål om å gå ned før jula setter inn! Kan j
  8. Hei, jenter! jeg kunne gjerne tenke meg å bli med i tråden 😊 Gammel traver her inne jeg også, hadde ikke gått ordentlig GR-kurs før da jeg «klarte selv» å følge metoden ved å bo i forumet - virkelig synd de har gjemt det så godt på nettsiden. To ganger gikk jeg ned 20 kg - og begge gangene opp igjen. Siden 2017 har jeg vært gjennom to runder med PT og vekta snudde i riktig retning for alvor da jeg krøp til korset og skaffet meg nettkurs. 17kg ned så langt på ca halvannet år, og har drøye 10 igjen til der jeg tror jeg vil trives best med meg selv - både for helsas skyld og utseendemes
  9. Å, så klokt dere skriver om søvn og tankestyring! Det er faktisk det eneste jeg ikke har forsøkt godt nok å endre på siden jeg startet (igjen) med GR-kostholdstankegang - og når sant skal sies så har dårlige søvnrutiner/kronisk lakenskrekk vært konstant siden «forever». Tenk (!) om det er dét som skal til?! Hvis jeg får sove bedre og mer, så fyser jeg mindre, blir mer aktiv, puster med magen og stresser mindre? Er det *så* enkelt? Jeg tvinger meg selv til å spise mer regelmessig, mindre porsjoner og bedre mat (altså ikke like mye salt, søtt og fett som jeg elsker å fråtse i) - men å fjerne ele
  10. Å, så klokt dere skriver om søvn og tankestyring! Det er faktisk det eneste jeg ikke har forsøkt godt nok å endre på siden jeg startet (igjen) med GR-kostholdstankegang - og når sant skal sies så har dårlige søvnrutiner/kronisk lakenskrekk vært konstant siden «forever». Tenk (!) om det er dét som skal til?! Hvis jeg får sove bedre og mer, så fyser jeg mindre, blir mer aktiv, puster med magen og stresser mindre? Er det *så* enkelt? Jeg tvinger meg selv til å spise mer regelmessig, mindre porsjoner og bedre mat (altså ikke like mye salt, søtt og fett som jeg elsker å fråtse i) - men å fjerne ele
  11. Litt brå overgang fra ferie til jobb, krever en stor innsats å finne riktig balanse med måltidsplanlegging og lutt hyppig premiering med sjokolade når jeg er litt sliten. Får ikke lagt meg tidlig eller sovet mange nok timer, slipper visst aldri opp for prosjekter eller utfordringer. Vekta holder seg stabil-ish på det nye platået, men det blir sjelden noe registrert, og lite/ingen faste treningsrutiner. Noe å finne på/finne ut av i høst, altså! Mål frem til jul er å nå delmålet på 80 kg, det er ca 3 kg igjen dit. Stå på!
  12. Så heldig du er med dansehus i nærheten, @Syttito - skulle gjerne hatt noe sånt her, men det er danseskoler med definitivt mest for yngre deltakere. Får lete litt videre, mens jeg prøver å ta tak i riktig fokus igjen. Kun et par dager "off" nå, men oksehunger og selskapeligheter er ikke noen god kombo - tre dager med mye lys bakst og for store porsjoner av god og fettrik mat (jeg er skikkelig på middagskjøret)...i tillegg tror jeg at jeg har delvis havnet i overgangsalderen, får noen heteblaff innimellom. De varer riktignok ikke så lenge, så blir usikker på om det er dét. Ville kanskje forklar
  13. Hei, alle sammen! Leser masse positivt pågangsmot, bruk av kunnskap og erfaring og målbevissthet her inne nå, og det gjør noe med meg selv og mine tanker rundt prosessen med å gjøre positive endringer i eget liv (kunne ha lullet meg ned i tunge tanker rundt samlivsbrudd i begynnelsen av sommeren, men har forsøkt å gjøre gode valg for meg selv og de nærmest rundt meg - og det føler jeg at jeg har klart ganske bra!). Søvn, ja...det sliter jeg også med å få endret til en god vane. Alt for mange netter, spesielt nå i ferien, har det blitt lest/nettsurfet/strikket/spist nattmat og sånn ka
  14. 18. april 2014. Så lenge siden er det jeg var nede i samme vekt som jeg er nå (mellom 82 og 83 kg). Det har løsnet litt, kanskje har kroppen godtatt vektnedgangen jeg har hatt frem til over tre måneder med mer eller mindre stillstand - dvs, nå i hjemmeferien har jeg hatt tid til å fokusere på kostholdet, om jeg hadde reist ei uke eller to på hotellferie, så ville nok resultatet kanskje vært noe annet. Det er enda to-tre uker til på «egenhånd» uten oppfølging i nettkurset, fortsetter jeg slik jeg gjør nå så vil det være bare gode nyheter å rapportere inn i august. Stresser ikke, men prøv
  15. Hei! Så flinke dere er til å være innom her, enna og Syttito! Har tatt skikkelig ferie, men med GR i bakhodet, så ENDELIG ser jeg 84-tallet igjen. Plukker dermed opp tråden fra der jeg «slapp» litt i april, og skal prøve alt jeg kan å fortsette nedgangen. Kanskje har det vært greit for kroppen med litt normalisering etter en del kilo ned? I forhold til i fjor så kan jeg både se og kjenne stor og positiv endring. Nå orker jeg hardere gåturer, ser klesplagg som satt godt og stramt før bli løsere og løsere (burde kanskje kjøpt en størrelse mindre olashorts, men hittil så sitter den på hoften
×
×
  • Opprett ny...