Gå til innhold

stråle

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av stråle

  1. Lusne 200g ned denne uka, men i allefall riktig vei. Er så fornuftig i matveien i løpet av ukedagene, men så er det denne helga som ødelegger alt da. Blir alt for mye sjokolade og brus. Vet at jeg bør holde meg til bare lørdager med søtsaker , men det blir fort utvidet til fre-lør og søn☹️ Skjerpings🥺
  2. Etter en helg med litt for mye kos fikk jeg strammet inn det usunne liv godt denne uka. I dag viser vekta 97kg, det vil si ned 1,8kg denne uka. Har en mistanke om at badevekta ikke viser 100% riktig..... Håpet er jo å gå ned 0,5-1kg pr. uke så 😊 Har ført opp det jeg spiser her på Grete Roede og ser at jeg faktisk må jobbe med å få i meg nok kalorier nå når frokost og kveldsmat er mye mer fornuftig enn tidligere. Istedet for to «breintbrød» (som vi sier i Trøndelag) med masse smør blir det nå ett knekkebrød med hvitost. Har også fått til en halvtime gåtur hver dag. Så veldig fornøyd med uka. Hvordan går det med deg Fiona?
  3. Veiedag..... og vekta står nå på 98,8kg (-200g). Var jo vanskelig å starte slankekuren midt i jula da🤔 Selv om sjokoladen var lagt bort ble det mye god mat og julekaker. Blir nok mer spennende fremover nå når hverdagen har begynt og alle fristelser er lagt bort. Setter av lørdager til å kose meg med sjokolade (som jeg bare må ha) .... vel... høres så greit ut i teorien, skal iallefall prøve.......så får jeg håpe jeg klarer å begrense mengden den dagen og ikke ta igjen alt det tapte. Synes det er vanskelig å finne seg frokost og lunsj som ikke inneholder for mye kalorier, så blir jeg sittende med knekkebrødet mitt da, men har tenkt å lage flere salater fremover. Gode Middagsretter med passe kalorimengde er ikke noe problem, men resten av dagen gjør at jeg faktisk har problemer med å få i meg de 1600cal som er anbefalt. Trim har det i allefall blitt litt av med 3x halv time gange på tredemølla + litt styrketrening, men har fremdeles langt å gå for å få litt kondis.
  4. Velkommen Fiona. Flott at vi blir flere som kan motivere hverandre her😊 Jeg har veiedag på fredager så er spent på morgendagen.
  5. Har vært overvektig i flere år, vekten har stått stødig, men har jo i den siste tiden hatt mistanke om at den har økt. Har holdt meg langt unna badevekten de siste par årene, men i går bestemte jeg meg......... i dag skulle jeg på vekta.......litt av ett sjokk......99kg fordelt på 175 cm. Så selv om vi ikke er ferdig med jula og jeg hadde planer om å kose meg helt inn i det nye året er det nå slutt. Sjokolade, som er min akilleshæl er gjemt bort (av min mann, jeg må ikke vite hvor det har blitt av).......og jeg har nå hatt en lett, men mettende frokost. Skjemmes over å ha latt vekten gå så langt. Håper flere av dere har lyst til å være med her så kan vi heie på hverandre😊 Hilsen ei dame på 46 år, 175cm og 99kg.
  6. Ned 1 kg den siste uka :-) Trodde ikke det var mulig da jeg sprakk totalt på godterifronten. Ble vel oppveid av at jeg endelig har hatt en bra uke når det kommer til trim. Har begynt å sykle til jobb så tilsammen får jeg 1,5t på sykkelen hver dag.
  7. Veiedag og ned 600g. Må si meg fornøyd med det ettersom jeg har vært syk store deler av uka, samt at jeg har spist litt for mye. Dette var også den første uka uten å registrere alt jeg spiser og det skal jeg fortsette med fremover. Synes registreringen tar så lang tid og jeg begynner å få en filing på hvor mye jeg kan spise etter flere uker med registrering. Stå på damer, dere er flinke :-)
  8. Veiedag. Ned 0,8 kg og har nå gått ned totalt 3,4kg de fire ukene jeg har holdt på. Begynner å tære veldig på motivasjonen dette, det går så sakte :-( men jeg vet at tempoet ikke bør være stort større. Dette skal forhåpentligvis bli en langvarig forandring. Positivt er at jeg går ned og at jeg faktisk har mistet hele 6cm rundt midjen og 1 cm rundt hvert lår :-) I kveld blir det smart trening så da er jeg forhåpentligvis i gang igjen med trim.
  9. Veiedag og ned 0.8kg denne uka. Trodde ikke det skulle bli såpass etter en fråtsehelg. Fremdeles motivert da det virkelig er moro å se at vekta går ned. Velkommen til dere nye :-) Er litt usikker på om jeg skal gå opp til 1600ckal? Hvordan finner man egentlig ut hvor mye man skal spise?
  10. Ser at det å føre opp det jeg spiser og telle kalorier får meg til å tenke i litt andre baner når det gjelder hva jeg putter i munnen, men er det også viktig hvordan man fordeler kaloriene i løpet av en dag? (200 til frokost....?). For å overleve en uke uten sjokolade og cola har jeg ikke satt de store begrensningene med godteriinntak på lørdager :-( bruker nok både 50 og 60 frimerker, men jeg må ha noe å se fram til. Er dessverre ikke like flink til å trimme som så mange av dere. Håper det blir bedre når min mann kommer hjem fra jobbtur og jeg ikke behøver å ha ansvar for barna alene hele tiden.
  11. Veiedag. Ned 1kg :-) men jeg kjenner dette har begynt å tære på veldig på selvdisiplinen :-( Går på nok en uke med krum hals, det er jo veldig moro å se at det virker det jeg gjør.
  12. Ned 0.8kg denne uka :-) veldig fornøyd med det. Har ikke fått trent noe da jeg for tiden sliter med skuldre og nakke som igjen gir hodepine utover dagen, men behandling er startet så jeg håper på en forandring her også. Har gått veldig greit med å ikke spise godteri, men det ble nok litt for mye på lørdag. Går på ny uke med fortsatt topp motivasjon.
  13. Jeg vil gjerne være med på veien ned 15kg Har tidligere vært med på Grete Roede kurs, men de kiloene som forsvant da har kommet tilbake for lenge siden. Denne gangen prøver jeg å gå ned i vekt på egen hånd, men skal følge meny 1. Startet først i går så jeg er ny i gamet, men jeg kjenne motivasjonen er på topp denne gangen. Gikk på vekta i dag og veide hele 92 kg, selv ved å fordele det på 175cm blir det alt for mye. Håper på selvdisiplin nok til å se 75kg tallet etterhvert. Problemet mitt er at jeg er alt for glad i sjokolade og cola, så det er det første jeg prøver å kutte ut i ukedagene. Har planer om å ha det som en liten gulerot til lørdagskveldene, for jeg vet at jeg ikke klarer totalforbud. Ny vekt legges inn hver mandag
×
×
  • Opprett ny...