Gå til innhold

Siggis

Medlem
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Siggis vant dagen sist April 3 2014

Siggis hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Om Siggis

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Fargekoder hørtes ganske lurt ut. Ellers så synes jeg at du er flink som går så mye som du gjør. Her har jeg et alngt stykke å gå for å få skikkelig motivasjon. Kansje fordi jeg går alene. Er redd for at jeg blir en sinke hvis jeg går sammen med andre, men det er ikke sikkert at jeg er det lengre etter som jeg har gått ned endl i vekt og formen er blitt bedre etter at jeg startet med trening siste sommer. Men nok om meg. Jeg har et tips i forhold til sjokolade/kakao. Du kan bruke option (belgisk sjokolade) den inneholder bare 10-15 cal. og blandes ut i vann (10-15gr) Jeg synes ihvertfall at
  2. Mest sannsynlig så er det vel opphoping av litt veske i kroppen men det kan jo være litt etterdønninger etter påskeutskeielsene. Det skjedde meg, gikk opp litt etter påske, men denne uka var det 400gr. ned. Så det går jo den riktige veien med oss. Men la oss ikke hvile på våre laurbær, men komme raskest mulig tilbake i normalt gjenge igjen. Det er tross alt hverdagene som er viktigst, så får vi håpe på at vektnåla peker den riktige veien igjen. Det vil si nedover.
  3. Så flink du har vært. 700gr ned er jo bra. Jeg har også samme erfaring som dere med ordinære kurs. Har fulgt nettkurs og det passet meg bra. Grei kursleder som jeg synes ga meg personlige tilbakemeldinger, samt endel generelle råd og vink. Greit å ha noen som holder en litt i ørene. Det er absolutt verd å forsøke. Nå går jeg på hold vekten kurs med rapporttering en gang pr. mnd. derfor synes jeg at det også er greit å bruke dette forumet. Kommer nok til å bruke det mere nå enn når jeg gikk på kurs med rapporteing en gang i uka. Sikkert fordi at jeg ikke har all verdens erfaring med å bruke det
  4. Ja,ja, så var det veiedag igjen. Ned 400 gram. Tok ikke målene i dag etter som jeg gjør regning med at det ikke er noen endring. Kjenner det på klærne. Er ikke helt fornøyd med meg selv. men det er vel ikke mere å vente etter en uke med forkjølelse og dårlig form og ikke mindre enn to bursdager.Har foresten økt matinntaket noe etter anbefaling fra kursleder. Pga. dårlig form lite trening, men har vært på treningssentret både tirsdag og torsdag som avtalt. Men det har blitt dårlig med turgåing. Har kommet opp i 14,3 trimpoeng. Har brukt pulsklokka i forbindelse med husvask og gardinskifte. Det
  5. En liten rapport fra meg, og den er ikke oppløftende. Opp 1,2 kg denne uka, men målene står i ro. Det finnes vel en naturlig forklaring. Har vært i dårlig form, tung i hodet, sår hals og lettere forkjølet, så det har vært en rolig uke uten trim. Og det ser ut til å straffe seg. Har også litt mere enn vanlig i helga. Har holdt meg til det som er "lovlig" men inntaket har vært litt høyere enn tidligere. Har nok småspist litt. Så her får jeg være streng med meg selv og kutte ut dette. Må nok innrømme at det er gått ned et par sjokoladebiter samtididig som jeg har gått forbi skåla fra påske. Så
  6. Godt at du er bedre. Det kommer sikkert til å gå bra med maten mens du er borte. Litt for mye godt på en buffet men egentlig ganske mye sundt som kan spises. Unn deg bitte litt deret eller kake hvis du har lyst. en liten skje skader ikke men det gjør en hel haug. Ellers så går det jo an å velge noe sundt. Det finnes jo ofte hermetisk frukt el. lign. og det smaker jo godt. Lykke til. Og så må du huske at det er det daglige kostholdet som teller. Ikke det du får servert på kurs.
  7. Da har vel de kiloene satt seg fast over endel år, så da gjelder det bare å ikke gi opp, men fortsette med gode valg og trening. Men treningen gir jo litt muskler på sikt og de er tyngre enn fettet. Du får bare stå på så kommer nok resultatet. Jeg håper på det samme for meg selv. Her står det også ganske stille for tiden og det er frustrerende om jeg så skal si det. Vi får støtte hverandre her inne, og håpe på at det slipper snart igjen. Jeg har veiedag på mandag så jeg er litt spendt. Lykke til videre, stå på så når du målet ditt.
  8. Så flott. Da går det riktig vei. Gratulerer. Godt når det slipper etter noen ukers stillstand. Det gir motivasjon til å fortsette.
  9. Enig med dere. jeg har også bestemt meg for å ta litt ved spesielle anledninger og håper at det skal bli bra. Det er nok viktig at de spesielle anledningene er hver dag. Og det skal de jo ikke være. Da får heller veta gå litt i stå innimellom. For å lykkes må vi fokusere på kostholdet på hverdagene. Det er de det er flest av og som er viktig. Samtidig som at ett eller to små kakestykker en gang iblant er greit. Jeg tror de fleste av oss kjenner seg igjen i store kakestykkene som gled ned ganske lett tidligere. Det er jo heller ikke helg hver dag. Så foresten i påska hvor lett det var å forsyne
  10. Takk for kjempefint innlegg. Jeg kjenner meg godt igjen i det som er skrevet. Heldigvis så er det ekstra som kom på i påsken forsvunnet hos meg også. Jeg har veiedag på mandager så jeg kommer til å legge inn status etter at jeg har vært på vekta. I dag er formen dårlig. Våknet med hodepine, sår hals og rennende nese, så jeg står over treninga i dag. Den faller jo også ut på torsdag så da blir det egentrening denne uka når formen blir litt bedre. Har også en forkjølet mann med alt det innebærer. Dette er vel en gave fra påskegjestene tenker jeg. Huset var fullt av småbarn og foreldre i go
  11. Hei: Da fortsetter jeg her. For 2,5 år siden startet jeg med ketolysekur. Fungerte greit og gikk ned ca 20 kg. :)/> Fungerte som sagt greit fram til jeg gikk over på lavcarbokosthold. Da kom ca halvparten av kiloene snikende på igjen. :(/> Tror egentlig ikke at det er helsemessig riktig og leve på egg, bacon osv. En blir i hvertfall lei av det. I februar 2013 startet jeg på ca 4 ukers pulverkur og fikk en pangstart på - 11 kilo. :D/> Dette er jo heller ikke helt sundt. Leste endel på nett og fant GR sine sider og registrerte det jeg spiste her. Fant ut at det var greit med litt d
  12. Jeg synes det høres greit ut. I følge GR-boka skal en jo ligge på en reduksjon i energiinntak på ca 500-800 kcal pr.dag. litt avhengig av hvor mange kilo en skal ta av. Har du mange kilo kan underskuddet være opp til 1000 kcal. Lykke til. Pass på å få i deg nok drikke.
  13. Ja, ja her går det tregt for tiden. Kun 1,4 kg siste mnd. Men det positive er jo at det er 40,5 kg fra 2.februar 2013. Startet jo på nettkurs den 13.05.13 og har nå snart gjennomført 5 kurs. det har i grunden gått ganske bra i forhold til mat og jeg synes selv at jeg er blitt flink til å trene. Hadde aldri trodd det om meg selv. Så da gjenstår det bare og motivere seg til ut å gå tur. Har startet så smått. Må vel bevege meg mere for at vektnåla skal gå nedover igjen. Har meldt meg på Hold Vekta-kurs som starter den 21.04. Ikke for at jeg ikke skal lengre ned etter som jeg har tenkt meg ned
  14. God bedring! Du verden hvor flink du har vært. Jeg kjenner meg litt igjen. Startet med 1 mnd. pulverkur i februar 2013 og raste ned 11kg på en mnd. Var forsiktig med kosten en stund framover og begynte på nettkurs 13.05.13. Har nå snart fullført 5 kurs og gått ned 40,5 kg. Men nå går det tregt. Kun 1,2kg siste mnd. selv om jeg er fokusert på kostholdet og trener elipse og styrke 2 ganger i uka + gruppetrim i varmebasseng 1 gang i uka. Har ikke vært flink til å gå tur, så jeg får vel begynne å bevege meg litt mere. Det er ganske kjipt når det går tregt, men en kan ikke gi opp. Lykke til videre.
×
×
  • Opprett ny...