Gå til innhold

SetMeFree

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

SetMeFree vant dagen sist Juni 18 2013

SetMeFree hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

7 Nøytral

Om SetMeFree

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 11. nov. 1969

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Female

Nylige profilbesøk

210 profilvisninger
  1. Åh så god dere er å svare på det jeg forteller da... takk. Fint at dere deler, det gjør godt enda det er tøffe greier noen ganger. Jeg kjenner meg ikke gammel enda nei, men heller ikke 30 lengre, haha! Lurt å trene i 'vår' alder. Jeg startet jo med aquagym og kjenner en dame på 70 der som for første gang i sitt liv har fått biceps(muskler på overarmen). Det er så inspirerende! Jeg har alltid vært sterk, og kan heller ta av for hardt så jeg kan godt bare gå en halv time eller en time, istedenfor tre, fire. Det er sånt jeg må lære, ta det med ro, det er mye å hente der og. Jeg lærte noe da jeg ikke kunne mye etter å ha blitt påkjørt i mars i år. Jeg har også havnet i overgangen. Ble alltid tyngre før mensen, både i vekt og i psyken. Da jeg fant ut det var hormonelt var det litt enklere å ta hensyn. Nå vet jeg jo ikke når mensen kommer. Det er fint å få slippe noen ganger nå, selv om jeg merker meg litt vel sterke stemninger, det er jo ikke akkurat blitt mindre... og ikke menssmerter er blitt mindre , heller verre. Har holdt meg unna kake, kastet faktisk noe i søppelet. Tok to sjokolader til kaffen, men okei. Fikk pakke fra Nederland med masse godt i... pakket det vekk. Ungen vil jo få Julekalender og først blir det nederlandsk Sinterklaas feiring, med noe lignende i forkant som julekalender, bare mye mindre. Så han får, og jeg får passe på meg selv. Ha en god uke! Vi holder kontakt!
  2. Hei! jeg ble 50 forigårs. For en stund siden håpet jeg jo på litt fest med familie og venner fra Nederland. Men med situasjonen nå hjemme, separasjon og uferdig kjøkken, var det bare å la være. Nabodamer tok meg med ut å spise. De startet med en cocktail, som jeg tror jeg aldri har hatt før. Så spiste vi Sushi. Sushi er veldig kaloririk mat. Noen av damene diskuterte å ta minst 18 biter, jeg holdt meg til15. Og så ble det dessert da. Det ble en øl og en portvin. Jeg pleier ikke å drikke så det var nok for meg. Jeg fant en leilighet å dele på så lenge men min mann har så langt vært der. Jeg er hjemme og gjør alt med sønnen. Han trenger mye veiledning. I går kom sorgfølelsene. Og jeg har noenlunne sterkt følelsesliv så kakerester spiste jeg for å trøste. Jeg var fullt klar over hva jeg gjorde og lar være i dag, har jeg bestemt. Det er lov å være trist og ha det litt tungt. så da var jeg på det høyeste før sommerferien på 114.2, og sist på 104.1, men nå har jeg gått opp etter kake og sushi. Tror nok 104 viser seg igjen likevel. Det er vekta jeg hadde en stund sommer2018, så det kan være en sånn terskel å komme under. Jeg gikk opp i hopp og ikke stadig, så da går man visst ned samme viset. Ti kilo er bra. Målet er et sted over 80, så kanskje 84. Er jeg under så er jeg tynn. da har dere tallene mine. Jeg må sørge for at jeg aldri kommer meg hit igjen. For jeg har ikke vært over 100 før. ok, jeg rakk ikke spise frokost før jeg hjalp ungen til skole. Så det gjør jeg nå med en varm kopp te. Jeg spiser yoghurt naturell med en egen blanding av havregryn, solsikkekjerner,,linfrø, chiafrø og nøtter. Da tar jeg litt honning på eller en halv frukt. Ha en fin dag!
  3. Takk for svarene. Jo jeg skal tenke på om GR gull er en ide. Hadde det i tankene allerede. Det har gått fremover med andre viktige ting så de målene jeg satt meg kommer jeg å nå etter hvert. trening og turgåing har det fortsatt gått bra med. På aquagym møter jeg litt folk som ofte sitter og småprater litt i etterkant, det motiverer ekstra. Jeg gikk litt opp, og det har med halloween å gjøre men også dårlig søvn og tante rød som kom. Jeg er uregelmessig ifm overgangen men jeg pleide å gå opp før mensen flr også. Jeg er tilbake dit jeg var og fortsatt på -9 kg, ikke mer ennå. Halloween pleier å tømme oss for snop, det kommer så mange. Men jeg var til trening og mannen og ungen gikk langs dørene. Så var det jo noe igjen. Heldigvis små gummi ting som jeg tror er mindre kaloririk. Uansett er det et herk at det er vanskelig å la sånt være i fred... jeg så chilichcolade: 3 for 100 kroner og har snart bursdag(50!) og ja.... men jeg kjøpte ikke! Hurra for meg. jeg heier på meg når jeg har latt være noe dumt eller gjort noe bra og bør nok heie enda mer. Jeg tror det funker best. å skjenne på meg selv er det jeg er vant til, men det er trist å gjøre. Jeg hadde ikke gjort det med en god veninne eller mot ungen min heller. Mannen kan få da, hahaha! (Det er en vits så klart). Så heier jeg på dere da, også! Ikke gi opp, dere vil dere noe godt, og det er riktig flott! SetMeFree
  4. Hei hei, det er så altfor travelt at jeg ikke har meldt ifra her etter sommerferien. Startet jo kurs før og fortsatte 4 ggr etter ferien. Men jeg startet ikke en ny serie møter fordi jeg så meg nødt å spare penger til en annen situasjon. Mens kurset pågikk gikk jeg ned ca 5 kg. Jeg hadde tenkt at 0,5 kilo per uke fikk holde. Så jeg var fornøyd. Etter kurset har jeg gått mere ned, nå totalt 9. Greia som gjorde det er større endringer i relasjonsfæren men spesielt at jeg sover flere timer om nettene. Og så trening som svømming og aquagym da. Jeg merker godt forskjellen på dagene, når jeg har spist, drukket, beveget meg og sovet bra eller mindre bra. Jeg fortsetter litt til uten kurs og ser det an. Fortsetter jeg å gå ned er jo det fint. Siden jeg legger om i forholdet, er det en bekymring å regne med også hva livsstilendringen angår. Samtidig kan jeg bruke tegnene ovenfor begge veier; nå er jeg på riktig vei eller ikke. Jeg har ca 20 kg igjen så det vil behøve tid uansett. Men jeg føler meg allerede lettere til beins og trives med å se litt annerledes ut. mvh SetMeFree (ojsann denne gamle nicknavnet har også fått dobbel betydning, huff).
  5. Takk for fin velkomst! Jeg er glad å lese fra dere her. Det hjelper på fokuset men også på det å være realistisk. Jeg var til veiing i dag morges og har hverken gått opp eller ned. Midjemålet er 1cm mindre, hvis jeg har målt rett da(?). Midjemålet mitt viser egentlig samme tallet som vekta! Jeg har passet på faste måltider og lært noe der. Uken som for meg starter nå skal jeg registrere kalorier på alt jeg spiser og drikker. i går var jeg til aquagym, og jeg svømte en del i forkant. Jeg kunne ikke svømme siden påkjørselen men nå er skulderen såpass. Jippi! Trening og tur har ikke mye å si for såvidt vekten. Men det har masse å si på humøret. Jeg tar det forholdsvis rolig, en lengre tur i uken(oppoverbakker mot fjellet) og så aquagym da. Og så kjennes kroppen mindre stiv for eksempel. Jeg kan tenke meg å lære crawl når skulderen kan. Jeg er visst glad i å lære noe nytt. Det å registrere maten gjør sikkert mer trygg også. Nå må jeg gjette for mye. Etter svømmingen var jeg fryktelig sulten selv om jeg spiste noe. Til middagfikk jeg ikke spist rolig maten min pga ungen som trengte noe og så balte det seg på med sult. Stå på damer!
  6. Hei, jeg leste det var greit å være med om man ikke er bestemor. Jeg er 49 og har gått fint ned før men ikke holdt vekta. Da har jeg gått opp mer enn før så denne gang må det går bra. Jeg kan huske godt hvor jeg hadde noen litt merkelig tanker eller sårbarheter. Blant annet ville jeg være helt riktig som snille piker ønsker. Noen som kjenner det igjen kanskje; at jeg gikk ned 19 kg og ikke 20? Jeg forsto ikke spørsmålet hvorfor jeg sluttet ved 19. Nå ser jeg bilder fra det året der jeg er mer enn slank nok. Jeg skjønner at jeg ikke må henge meg opp i tallet. Det samme gjelder trivselsvekta. Den gang trodde jeg den skulle ligge på 78, men da blir jeg faktisk ganske tynn. Jeg endte opp med 83-84, som var bra nok. Men nå er jeg eldre og det betyr antagelig et annet tall også. Så jeg har det med i bakhodet at størrelsen i klær(realistisk da, for ved 40 er jeg syltunn, det er ikke til å oppnå) er bedre å ha som mål. En annen ting var at jeg var ganske avhengig av middager, de var det verste å minke noe på. Nå har vi i hjemmet hatt matbokser på døren en stund og da har je ofte bestillt akkurat passe og merket meg det var greit med akkurat passe. Likevel vil jeg tro at mengder og følelser er viktig p følge med på(dvs spesielt tema). Og den urealistiske ideen om at jeg burde klare trene mange timer i uken.... den prøver jeg å slå fra meg. Jeg ble påkjørt i mars og har noen skader som tvinger meg å ta det rolig. Ellers har jeg en krevende hverdag enda jeg er i aap. Min mann er kronisk syk og ungen trenger spesiell omsorg. Og da er det min egen sykdom/lidelse som jeg noen ganger må ha oppmerksomhet for. Sist uke var jeg til GR for drop in timer. Og jeg rekker 4 før ferieturen. Det kjennes godt å sette i gang. Hverdagen blir uansett aldri perfekt og krevende omsorg vil jeg måtte gi lang tid fremover. Så jeg startet likevel. Det er for meg å ha omsorg for meg selv. Jeg tror jeg må ned ca 28 kg. Tanken om å rekke det før jeg er 50 slår jeg aktivt fra meg, for det stresset trenger jeg ikke. Det må gå tid med dette, fordi det er en emosjonell beskyttelse i denne overvekten. Min første oppgave er å følge faste tider forvmåltider og holde meg til ca 1600 kcal og registrere hva jeg tar inn. Drikke vann er jo også det første å huske på. Siden jeg ikke kan bevege meg som vanlig holder jeg krav på trening lave. Likevel klarer jeg aquagym og en lengre tur hver uke. Aktivitetsnivået ellers er lav/middels. Så da så😉
  7. Feste rutiner for trening

  8. Hei! Jeg mener jeg skrev mer her, en gang iallefall. Kan hende det bare ikke kom med. Uansett, så holder jeg enda på. Det gjør ikke noe, for jeg komme meg nok i mål likevel. Startet i mai ja, og det gikk fint nedover da. Litt og litt. I sommerferien var jeg 4 ggr med på sommerkurs, det var bra det også. Savnet de kjente kursdeltagerne, og kursleder, det gjorde jeg. Så da fortsatte jeg, men det var kun 1 av de kjente deltagerne igjen. ( nå var vi bare 3 egentlig, og en av de andre fortsetter og, bare på et senere tidspunkt på dagen.) så da ble det mange nye, og det var litt rart. De siste månedene har jeg opplevt nærmest for mye stress, en skummel tid jeg ikke vil skrive om her. Samtidig startet småen i barnehagen og jeg fulltid i jobb igjen. Masse nytt, og det tar tid å finne nye rutiner som passer. Så da har jeg ikke gått ned mye siden august. Likevel litt da, og passerte raskt 10 kilo. Det merkes, jeg kunne kjøpe nye klær i mindre størrelse. Jeg veide 97,8 kilo da jeg startet, men det er vel ikke så viktig hvor mye jeg veier, siden det er det som er for mye som teller, ikke tallet i seg selv. I morgen er det nytt kurs... Eller egentlig fortsettelsen. Så nå satser jeg på å ikke bli mer syk, at småen ikke blir syk på tirsdager, og at det er slutt på umenneskelig stress. Da håper jeg hå ned en del før Jul, og tar resten neste år. Er inmari stolt allerede, har bedre følelse over meg selv. Men det er mye igjen, rutinene som må feste seg, flere smarte valg i kostholdet og bedre organisering hjemme, så jeg finner tid til det jeg skal. Og nå skal jeg bla i andre innlegg her.
  9. Var tirsdag til første veiing i disse 4 korte ukene. Hadde pine meg gått opp, og mer enn jeg trodde. Okay, det er fryktelig stress, med noe som skjedde, så jeg må være grei. Akkurat det hjelpe mye, å være grei med meg selv, uten å grisesnope da. Men i dag, torsdag, startet jeg å veie og registrere mat igjen. Er nå på 1740 kcal per dag. Spiste for mye frukt i dag. Var på spa med en venninne, lot meg massere og hele kroppen var full i stive musklene. Massørdamen hørtes mer og mer bekymret ut. Musklene i beina, sånt hadde syklister og løpere sa hun. Da husket jeg at jeg hadde jo jogget i dag morges. Men de harde musklene er nok av en smertefull opplevelse som har satt seg i kroppen. Men jeg ser heldigvis ikke bare sorte skyer mer. Så det verste er nok over. Det var tungt å løpe/ jogge, men etter hvert kjente jeg at det var godt igjen. Takk og pris, jeg gledet meg sånn over det at det ble kjekt i ferien. Kanskje jeg skal bringe ungen til barnehage med sykkel fra neste uken av. Det er bare en ekkel vei, selv om jeg kjenner den godt. Får vel bare forsøke og se om vi føler oss trygg nok. Nå har jeg gått mye i dag også, og spilt litt batminton med mannen i keld. Det er mange trimpoeng og høyt kaloriforbruk. 600 og noe. Da får jeg jo lyst å spise litt mer, ettersom første dagen med veiing er litt rar. Men nå venter jeg bare litt, og merker jo at jeg ikke er virkelig sulten. Så da får jeg la være. I morgen en ny dag. Har funnet greie middager til resten av uka. Jeg må ned en kilo denne uka. Altså før tirsdagkveld.
  10. Jep, første kurs gjennomført med 5,5 kilo ned. Før sommer fikk vår gruppe mange gode råd fra vår kursleder. Feriereisen skulle jeg trene en del, men også kose meg og ta to ukers pause fra et slankeopplegg, men uten å ville gå opp. I pausen gikk jeg ned. Enn så lenge de siste fire ukene: 2,3 ned. Men jeg tror jeg har gått opp litt. Jeg trente fint på feriestedet og koste meg veldig med det. Det er en del stress i livet nå som jeg må ta meg av. Noe annet er at jeg ikke liker å veie meg hver uke, jeg gjennomførte to ggr. Så å være med på sommerkurs fire ggr er bra for meg. Jeg skrev kontrakt at i de 8 sommerukene skulle jeg ned 4 kilo. Å ha et konkret mål for øyene hjelper mye. Så da kaller jeg dette sommerkurset for mitt andre kurs, som det jo er. Men jeg gleder meg å starte opp med gruppen fra før ferien igjen, og ikke minst MIN kursleder, haha. Kommende tirsdag, i overmorgen, skal jeg veies... Da skal jeg helst være på de 2,3 ned. Så kan jeg ta det derfra. Til deg som leser min tråd; stå på, du er flink at du prøver å endre livsstilen din! Lykke til!
  11. Hei og takk. Stemmer at jeg er automatisk gull medlem. Likevel får jeg ikke innbetalte penger tilbake, jeg må nok bruke de opp etter kursing. Men okay da. Jeg mener jeg har skrevet noe etter du skrev her? Kanskje jeg lagde en annen tråd, eller jeg kan også huske å ha mistet nettet muligens. Uansett har jeg gått ned, og litt opp, og gått mer ned i ferien, og nå får jeg vente til veiing neste uke. Så nå er jeg på sommer ekspresskurs der jeg kan veies av kursleder fire ganger før det vanlige maxikurset starter. Ferien: reiste med godt mot og litt mistro. Men hadde med meg en haug med gode råd fra kurslederen. Det meste fikk jeg bruk for også; jeg har lagt et plan for sommeren, der jeg hadde to pauseuker når jeg var i utlandet. Der skulle jeg kose meg, men ikke spise altfor mye, og ikke behøve gå ned og trene siden jeg uansett hadde lyst på det. Jeg syklet og løp/jogget/gikk rask tur. Siden jeg rakk å gå ned mine første 5 kilo før sommeren, fikk jeg kjøpe nye løpesko og en treningsskjorte. Så da går og løper jeg i knalrosa tskjorte og ikke lenger så rene løpesko. Det var faktisk deilig å kunne si om morgenen før dagen ble for varm: jeg løper litt jeg. Og så ha sko og tøy liggende klar! I pauseuker gikk jeg faktisk ned likevel, men kan hende jeg har gått opp noe nå. Sikkert fordi jeg visste hvor langt på planen jeg var kommet, men også av andre årsaker. Jeg hadde vekt med meg, men turde veie meg kun to ggr i de siste 4 ukene. Å starte med kurs i sommer er altså bra for min del. Før ferien lagde jeg kontrakt der jeg skulle gå ned i sommeren( 8 uker). Og jeg har kommet greit i gang. Stress: det var en god del, altså for mye, stress i livet rett før feriereisen vår. Jeg vil ikke legge ut om det, men det handlet om å føle og bli presset av ikke så greie folk. Det reagerte jeg sterkt på og sov dårlig i halvannen uke. Hjem igjen nå, merker jeg stresset har tatt seg opp igjen, og det vil jo si noe for alt annet. Men handlingsplanen er nesten klar og i gang, så det vil gå seg til. Enn så lenge må jeg nok ta vare på meg selv, men uten å overspise for eksempel. Nærmeste fremtid: kommende ukene vil det være mye nytt; barnehage start og helt tilbake på jobb igjen. Noen andre ting som altså stresser: nevnt litt oppe. Likevel tror jeg at dette kan gjennomføres med målene fast for øyet. Så langt: så stolt, endelig stolt, av at jeg har begynt, og faktisk holder på å runde første ti-tallet. Jeg er helt i hundre når jeg kjenner at bukser og andre klær passer bedre, at jeg kan dra klær ut av skapet som jeg ikke kunne ha på meg for litt siden. Neste delmål må nok belønnes med klær også. God bh for eksempel, og eller en fin jakke. Vel, jeg vil tenke litt på det og kose meg med å planlegge en belønning. Jeg håper jeg husker å skrive neste tirsdag om veiing da. Takk for støtte!
  12. Sjekke om jeg fikk ticker. "]Min lenke[/url]
  13. Nei da, jo da, Nå er første kurset allerede avsluttet. Nestsiste uke gikk jeg 2 kilo ned. Det var ganske utrolig. Tror egentlig at uka før den hadde vært med på dette, selv om jeg da målte noen få hundre gram ned. Siste uke gikk jeg da en halv kilo opp. Totalt gikk jeg 5,5 kilo ned i 7 uker. Jeg startet kurset en uke senere enn de andre i gruppen min. Det er helt fantastisk! Da jeg var 4 kilo lettere og kursleder pekte på at det nå var 16 kilo mindre trykk på knærne, ja, det gjorde inntrykk altså. Jeg gledet meg over å bli enda lettere, og kunne trene lettere. Hvordan har det gått de siste ukene? Vel, jeg har vært flink og målt og beregnet og begynt såvidt å få inn treningen i dagliglivet. Det er ikke sånn at jeg er ferdig med å få de gode vanene i det hele tatt. A jeg gikk opp et halvt kilo er bevis på det. Kanskje jeg skvatt litt til at jeg plutselig var gått bed de 2 kilo også. Et sted i underbevisstheten. I tillegg var det mye kaos i livet, ikke noe farlig, men kaos for det. Siden mandag har jeg vært alene hjemme med minstemann på 2,5. Da ble jeg sliten skal du vite. Og jeg var ikke helt på topp heller. Det har vært mye hjemme hos oss. Og da var katten plutselig ordentlig dårlig, og jeg måtte til dyrelege med henne. Hun må være inne og ikke hoppe på og av ting... Det var da ikke lett å få til. Da ble jeg gla da minstemann ble invitert til overnattingsbesøk i går. Begge menn kommer hjem i dag. I går fikk jeg da tid for meg selv. Jeg had kjennt på å det å være innestengt hjemme om kveldene, mens jeg hadde lyst å gå tur eller jogge. Det har jeg kjent mye på i det siste, for min mann har vært usannsynlig mye borte. Ikke bar, men det får være en annen sak. Jeg kjøpte da i går min belønning for å ha gått ned de første 5,5 kilo: nye løpesko og en søt trenings tskjorte. Det var faktisk godt å gjøre. Jeg trodde det kunne være en dumm belønning, men trengte de skoene. I går kveld kunne jeg da ikke due meg og løp i ti minutter. At det i det hele tatt gikk an... Og så kan jeg nå være trygg med de gode skoene. Det er sommer og vi skal snart reise og det må planlegges. Jeg vil ikke gå opp, og jeg ønsker å gå noe ned de kommende 8 ukene før neste kurset starter. Jeg tror også at jeg etter ferieturen melder meg på sommerkurset så jeg holder en litt stram line. Vår kursleder ga oss tilbudet å skirve en avtale, og den har jeg tatt. Da må jeg få til å gå ned 4 kilo. Da regner jeg med at i de roligere ukene på reisen likevel kan trene en hel masse. For det pleier jeg gjøre, jeg sykler, svømmer og går turer. Nå kan jeg ta med løpeskoene og. Da må jeg hå ned litt denne uka, og noe mer neste uka. Kanskje jeg ikke går spesielt ned i de reiseukene, selv om jeg trener. Da blir det en rolig uke hjemme, der jeg kan gå ned mer, og så litt og litt og litt, og da er det kontrollveiinga en uke før neste kurset. Har jeg gjort alt perfekt? Nei, ikke i den forstand at jeg gjorde alt 100% riktig. Men jo jeg har gjort det veldig bra, også med mine mange ' feil' for de lærer jeg jo av, og de viser rett spor. I sommerplanen peker jeg megselv også på pms- periodene, slik at jeg kan forberede meg på det. En stor utfordring er nok å få mengde kaos hjemme ned. Jeg håper min mann har kost seg mye på sin motorsykkeltur, og at han også har tenkt litt på hvordan vi skal ha det fremover. Men nå er jeg faktisk sent med frokost. Den står veier og klart, men jeg tok mål på kroppen, som var faktisk gått litt ned. Og jeg tok oppvasken og ga pus smertestillende... Og jeg sto ikke akkurat opp kl 7 da. Da kan jeg nok lage en ny tråd eller forlenge denne med ny tittel, og fortsette melde om sommeren og neste kurs. Senere vil jeg lese hos dere andre også.
×
×
  • Opprett ny...