Gå til innhold

himmelblå

Medlem
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

himmelblå vant dagen sist Oktober 6 2013

himmelblå hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

Om himmelblå

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg ønsker ned 30 kg på sikt, men må bare ta litt etter litt. Så første delmål er 10 kg. Tenker å bruke 10 uker på det. Jeg er småbarnsmor, hjemme i permisjon med baby på 10 mnd, hatt 3 svangerskap og lite styrketrening. Så jeg er slapp i fisken og blitt alt for tykk. Jeg elsker mat, og sliter med å begrense posjonene mine. Spiser for mye. Og i tillegg har jeg nå spist mye sjokolade i permisjonstiden. Sukkersuget var enormt i begynnelsen av amminga. Ammer fortsatt, men nå er ikke det ekstreme sukkersuget lenger. Bestemte meg i dag at nå er det nok. Magen står ut som om jeg er flere mnd på vei. Det er flaut. Så nå er det nok. Hadde vært koselig om flere hadde blitt med. Mye kjekkere å ha noen å pusje. Jeg bruker skritteller, og skal klare å gå minst 6000 skritt hver dag. Kan også bli med på en challenge på endomondo Skal øke mål etterhvert. Jeg er periodevis flink til å gå lange trilleturer, men så har jeg også de dagene der jeg går lite. Begynner i dag med strengt kosthold. ( har tatt av veldig i det siste med usunnheter) Skal ligge på 1800 kcal tenkte jeg. Jeg ammer ganske mye enda. Spiste alt for mye kcal i dag til frokost. Vekta i dag var 109 kg Flere som blir med?
  2. Heisann. Nå er vi midt i juleuka, og her er det kos fra morgen til kveld. Ikke mye sunnt kosthold her i gården. Men det hadde jeg egentlig bestemt meg for. Denne juleuka skulle jeg bare kose meg med det jeg har lyst på. Tenker samtidig på å få i meg litt frukt og grønnt hver dag. Spiser laks og sild hver dag til frokostpålegget, så får jo i meg litt sunne ting itilegg til det usunne. Her skal jeg stramme skikkelig inn når jula er over. Er jo perioden fra nyttår til jul som er den viktigste tiden å forandre kostholdet, og det er jeg veldig motivert til, og jeg gleder meg til jula er over. enn så lenge får jeg prøve å tenke frukt bær og grønnsaker, samt fisk. Skal ta meg en sukkerdetox etter jul. 14 dager uten å spise noe sukker i mat eller drikke. Så satser jeg på at søtsuget er kontrollbart. Deretter fortsette som før jul med 3 fiskmiddager pr uke, spise mere grønnsaker hver dag. Og litt sukker på lørdager. samt prøve å få inn i hodet mitt at kveldskos er grønnsaker og bær. Har egentlig en veldig god følelse på at denne gangen så skal jeg klare å gå ned i vekt. Og at jeg har gått ned 15 kg til 1.juni. Da skal jeg på en sydentur, og da hadde det vært greit å være litt lettere. Ønsker dere ei fin romjulsfeiring, og så kommer jeg sterkere tilbake på nyåret. Reiser bort i dag, for mere julefeiring.
  3. Jeg har ikke bestemt veiedag enda, men onsdag høres bra ut. Mulig jeg også tar det:) Jeg begynner ikke med veiing før januar. Veide meg forrige uke, for å sjekke ståa, og den var ikke grei. Så januar blir det andre buller....
  4. Jo takk. Føler egentlig det jeg også. Blir som sagt ikke skikkelig før januar, men nedtrapping på brus og opptrapping må mye mere frukt og grønt + fisk er igang! Sukkerkutt er vanskelig nå i førjul og juletider, så det venter jeg med. Spiste stekt sei i går med soppsaus og brokkoli! Nydelig! Ikke sikkert jeg blir så veldig aktiv før over jul. Full gass med jobb og julegaveshopping og fiksing. Men kommen innom så ofte jeg kan.
  5. Hei igjen Jeg er har blitt 38 år og jeg fatter ikke hvor åra blir av.. Jeg tenkte å prøve uten kurs, og kcal telling. Jeg jobber jo skift, så derfor vanskelig med faste kvelder. Jeg skal Spise mye grønnsaker og litt frukt. 3 fiskemiddager. Redusere str på måltidene. Kutte sukker helt fra nyttår. Og brus bare på helg. Begynne å gå minimum 2 lengre turer pr uke. Så øke på treningen etterhvert. Vurderer også å begynne på igjen på 30 days shred. Rask og effektiv treningsvideo. En gradvis livsstilsendring som jeg håper og tror skal hjelpe meg. Skal spise en regnbue av frukt, bær og grønnsaker. Leser bøkene til Berit Nordstrand, og jeg kjenner jeg blir fokusert på mat som gir noe tilbake. Middagstips og kjappe måltider vil jeg gjerne ha, og skal dele. Gleder meg til mere inspirasjon!
  6. Hei! Jeg vil gjerne bli med deg på et lettere 2015. Ganske lik historikk som deg, der kiloene har kommet gradvis, og enda mere etter barn. Er 166 cm og 104 kg. Jeg har også tyvstartet litt. Har vært pepsi max avhengig, og holder på med avvenning. Drikker andre lightbrus i nedtrappingen. Er vel 2 mnd siden jeg kuttet pepsi max, men jeg drikker fortsatt brus, men mye mindre. Nå drikker jeg ikke brus hver dag lenger, men får jeg en 1,5 l flaske forann meg, kan den lett komme bort ila en kveld. Jeg syns det er så godt med brus til middagsmaten, at det er det jeg bare må jobbe mere med. Itilegg det å sitte i sofaen med tv og brus... Ikke bra, men du hvor deiligt! Nå er det bare viljen som bestemmer. Jeg syns det er så godt med brus, at jeg ikke vil slutte... Fornuften sier jeg skal slutte da, men jeg er ikke helt med. Så derfor nedtrapping. Og det går da, men sprekker endel. Har drukket litt juice blandet med vann og kullsyrevann istedet, og det funker det også, så jeg blir bedre. Sjokkis kan jeg desverre også lett ha i meg en plate på 200g. Er på helg det skjer da, men noen ganger både fre og lørdag. Så fra i dag blir det kunn litt snop på lørdager, og da litt. Planlegger å bli skikkelig streng med meg selv fra nyåret, og frem til da en rolig livsstilsendring. Jeg vil spise litt julekaker, snop og god mat i jula. Men det er jo ikke juleuken som er problemet, det er tiden melllom nyttår til jul som er problemet. Har innført å forsøke å ha 3 fiskemåltider pr uke. 2 midt i uka og et på helg. Det har vi klart med noen få unntak. Jeg jobber turnus og treskift, så noen uker passer det ikke. Så det er jeg fornøyd med. Desverre ble det lite denne uken, men skal ha fisk i morgen, så får et måltid ihvertfall. Ellers så har jeg byttet ut nesten all ris med byggrynsris. Prøver å kutte ned på sukker, men det blir strengere fra nyttår. Nytter ikke i jula føler jeg. Veldig kjekt å kunne følge hverandre i kampen mot kiloene!
  7. Håper på å få startet etter nyttår
  8. Jepp.. Jeg ble ihvertfall veldig sjokkert over hvor passiv jeg kan være... :S Så jeg må gå turer hver dag for å få nok skritt ihvertfall..
  9. Så gøy.. Jeg kjenner konkurranseinstinktet mitt trer frem. Må klare målet hver dag. Jeg har 10000 skritt nå, men etterhvert håper jeg på å øke det litt.. Men enda så er 10000 skritt nok for meg..
  10. Ja, jeg har brukt den i 4 dager nå. Jeg er kjempe fornøyd. Jeg blir veldig motivert til å klare målene.
  11. Så bra!! Flink du er! Sånt blir jeg motivert av. Jeg har begynnt uken med en gåtur på 6 km i kveld. Deilig. Har du noen smarte mellommåltidstips å komme med da?
  12. Heisann. Jeg blir gjerne med denne mnd også. Har til mål å klare 35 trimpoeng. Har bestillt meg aktivitetsmåler som jeg får denne uken. Håper den kan være med å motivere meg ekstra. Har til nå klart 17,3 trimpoeng. (6 turer) Ukenr-- trimpoeng uke 5- 2,7 uke 6- 3,9 + 3,6 + 1,6 + 2,7 uke 7- 2,8 + uke 8- uke 9-
  13. WOW::: Så flink du er som klarte å gå ned 16 kg før jul!!! Klapp på skuldra!!! Ja, vi er flere som er i samme bbåt. Både viljen og motivasjonen går imot oss. Så vi må begynne i det små, med små livsstilsendringer skritt for skritt. Det går sakte men sikkert nedover. Og saktebiten gjør oss utolmodige og vi gir opp... MEN ikke denne gangen. Denne gangen skal vi klare det. Etter jeg har skrevet dette innlegget skal jeg hente meg ei gulrot. Knaske den, så er jeg et skritt nermere 300g grønnsaker i døgnet. Har også blomkål og brokoli i kjøleskapet.. Utfordrer dere til å gjøre det samme!!! Skal også gå meg en lang tur i dag. ! Jeg heier på dere.. Heier på oss... Dette skal vi bare klare!!!!
  14. Så bra med 3,1 kg ned!! Og så bra du fortsatt er med.. Du er flink.. Du har så rett, livsstilsendring er ikke et kurs. Så derfor fokuserer jeg på å få opp aktiviteten min og å planlegge middager. (samt tenker på sunn mat) Så tar jeg litt etter litt. Hvis jeg starter med full forandring en dag, går det skeis.. Har gjort det mange mange ganger før. Så litt etter litt er mitt motto nå.. Har du noen mattips du vil dele? Jeg tar til meg alt av sunne gode måltider
  15. Hvordan har det gått med dere i helga da? Her har det ikke gått så bra med maten. Spist det jeg ikke skulle ha spist osv osv.. Men på lørdag satte jeg meg ned og skrev ukes middagsplan. Fant mye oppskrifter og handlet inn. Så igår laget jeg hjemmelaga fiskepinner. Knallenkelt, og godt. Laga til 3 middager, så spiste den ene og 2 i frys. Har også bestemt oss for å fokusere veldig på å spise grønnsaker og frukt fremmover. Det å spise minimum 300g grønnsaker hver dag, ja, det er ikke bare bare. Så full fokus på det. Itilegg har jeg bestillt meg aktivitetsmåleren fit flex, her er link for den som vil lese hva det er: http://www.coolstuff.no/Fitbit-Flex Håper og tror den skal få opp aktivitetsnivået mitt veldig. Det blir jo flaut å se hvor lite aktiv jeg egentlig er i døgnet. Så den tror jeg ihvertfall selv at jeg vil bli motivert av. Kjøpte også enda ei utebukse på stormberg i helga. Det var halv pris, så da bare benyttet jeg sjansen til å gjøre et kupp. Når jeg endelig har funnet ei bukse som rommer min store rumpe, ja da må jeg ha ei til.. (kan bøye meg og sette meg ned uten at den strammer, siden den er stretch) Har nemmelig slitt mye med å finne bukse før. Så damer.... Hvordan går det med dere???
×
×
  • Opprett ny...