Gå til innhold

Lalla

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Lalla vant dagen sist April 27 2017

Lalla hadde mest likt innhold!

Lalla's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

-1

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Enna ????. Dagene flyr av sted og har ikke vært her inne på en stund. Ser at du er i gang med løping og at godteriinntaket er litt mer under kontroll. Det er ikke lett å snu vaner, men over tid tror jeg det vil gå seg til med gode valg hvis man vil det nok ????. Utfordringen er ofte når det skjer noe som er utefor de vante rutinene, som når man blir bedt bort, ferie osv. Men, det er det som er livet og kunsten er å klare å stå i disse utfordringene ????. Selv kan jeg ikke skryte på meg å ha vært like flink etter sydenturen. Dro på besøk til datteren min et par dager( hun studerer i utlandet,) og der sprakk jeg så det suste????!! Vi var ute og spiste, og da ble det alt for mye mat, drakk vin og spiste dessert. Spiste kaker på konditori og spiste is og ellers så ble det for lenge mellom måltidene. Kom hjem og oppdaget at det var 1 kg opp ????. Nå skal det legges til at jeg i går fikk besøk av tante rød, men allikevel..... Har heldigvis holdt treningen ved like og starter friskt i dag med trening på senteret nå på formiddagen,tur med hunden og gressklipping på ettermiddagen. På kvelden skal jeg ut å treffe noen venninner, så må holde meg i skinnet når det gjelder inntak av vin. Satser på en bedre neste uke med gode valg og mye aktivitet. Vi gir oss ikke fordi om vi møter motgang for det er jo en del av livet og det må vi lære oss å leve med. Klapp på skuldra også reiser vi oss igjen????. Ønsker deg en fortsatt fin uke og en riktig god helg med gode valg ???????????????????????????? Lalla ????.
  2. Hei igjen ????. Ja, nå er sydenferien over og hverdagen er tilbake. Det ble nedgang på 0,5 kg siden forrige veiing og det er jeg fornøyd med. Har nok fortsatt ekstra vann i kroppen, så kanskje det egentlig er større nedgang ????. Matinntaket gikk som planlagt og er veldig skrytestolt av meg sjøl for det. Valgte egg og mye grønnsaker til frokost, klarte å overse kakene ????. Til lunsj og mellommåltider var det frukt, omelett, salat, grov bagett ol. Til middag ble det ofte biff, fisk, kylling osv.... Kuttet ut pomme frittes og ba om ekstra grønnsaker. Spiste til jeg følte meg passe mett og lot mannen min spise resten ????. Drakk mye vann og trente hver dag. I tillegg bodde vi i 5. etg og tok trappa konsekvent. Unnet meg vin til maten hver dag og det ble også noen øl i løpet av uka. Dette høres sikkert ut som en kjedelig sydentur, men det var det ikke ! Vi gjorde masse hyggelig og koste oss veldig og det ble også en positiv opplevelse med mestringsfølelsen man får ved å ikke spise drittmat. Er spent på hvordan det går med deg, Enna ????. Klarer du fortsatt å si nei til kaker og søtsaker? Det er ikke så lett når man er en søtmons, men hvis man først har klart det noen ganger, opplever i hvert fall jeg at hvis man tenker tilbake på og prøver å holde på godfølelsen man fikk da man var flink forrige gang, så går det lettere ????. Fortsatt fin uke til deg og til alle andre som leser ????????????????
  3. Hei Enna ????. Skjønner at du er inne i en vanskelig periode, og det er er vond og destruktiv følelse????. Men, det er jo bra at du er i gang med å snu tankegangen din. Det tyder på at du er bevisst problemet ditt. hva hvis du sier til deg selv at jeg KAN ta en kakebit, men jeg skal vente litt, tar den etterpå. Også går det en stund og du får lyst på også utsetter du det igjen. Si til deg selv at du egentlig ikke er en kakespiser, så det haster ikke. Jeg sluttet å røyke på denne måten. Til slutt var suget borte og jeg har ikke røyket på 15 år????. Jeg har startet på kurs, men har kommet litt trått i gang. Bare vært der to ganger. Syk forrige uke og denne uken er det ikke noe ????. Jeg følger opplegget og ligger på ca.1600 kcl, trener 4-5 ganger i uka, men har bare gått ned 2 kg på 4 uker! Det synes jeg er litt lite, så kanskje jeg ligger for høy i kcl....... I dag reiser jeg til syden og blir borte ei uke. Skal ta smarte valg og trene hver morgen før frokost, så får jeg se hva vekta viser når jeg kommer hjem. Jeg har planer om å kose meg LITT og da velger jeg vin til maten. Skal ikke kjøpe godteri og alkohol til å ha på rommet og der sparer jeg maaaange kcl. Har kjøpt inn mange smurte knekkebrødpakker som mellommåltider også kjøper vi frukt på butikken. Ønsker deg en fin uke, Enna ????☀️????????????. Prøv å tenke at du har LOV til å smake kake eller noe annet som frister, men at du velger å vente. Er sikker på at det virker psykologisk. Det er alltid mer fristende hvis du nekter deg sjøl noe ????????????????????
  4. Hei . Ja, da var første kurskveld gjennomført. Må si jeg fikk meg noen tankevekkere, og ser helt klart at jeg vil dra nytte av å gå på kurs og bli utsatt for " gruppe press." Det var en fin gjeng med damer på rundt min egen alder og kurslederen var super. Det største sjokket jeg fikk var vekta mi. Den stoppet på 83,8 kg!!!! ( selvsagt må jeg jo trekke fra litt. Hadde jo på klær og hele dagens matrasjon i magen, men allikevel........ ) kan ikke huske sist jeg veide så mye. Da skal jeg faktisk ned nesten 14 kg, og det blir litt av en jobb!!! Men, jeg SKAL klare det denne gangen. Jeg trodde at jeg kunne en del og at jeg gjorde det meste riktig, men neida....... For det første, så drikker jeg for lite vann. Spiser FOR LITE!! Pleier å ligge på mellom 1300-1400 kcl om dagen. Jeg skal ha 1600 kcl og jeg må bevege meg mer i hverdagen. Jeg jobber turnus og har mye fri og på jobb er det lite aktivitet. Selv om jeg trener hver dag, blir totalen for liten. Men, den største utfordringen for meg er helgene, ferier og høytider eller når jeg blir bedt bort. Må jobbe knallhardt med å begrense meg og må prøve å få innøvd " øyemålet" når jeg spiser borte. Så langt denne uken har jeg vært flink med mat og trening. Zumba og styrke i kveld, så der får jeg nok svidd av en del kcl. Ser at du har vært flink og det er helt klart smart å finne senga hvis fristelsen blir for stor på kvelden, men det er ellers helt greit å spise et lett kveldsmåltid ,så man ikke ligger og kjenner på sulten, for da blir det vanskelig å sove. Det er i alle fall min erfaring. Ha en fin dag
  5. Brrrrrr.....! Surt og kaldt her jeg bor også. Savner det fine været vi hadde i helgen. Gratulerer med vel overstått????. Det må jo være lov å kose seg når man har bursdag. Men, som du sier så er det vanskelig å begrense inntaket. Jeg mener og tror at man har kommet et stykke på vei hvis man er seg bevisst på problemet med å begrense seg. Da har man jo muligheten til å stoppe opp og spørre seg sjøl om man virkelig vil spise så mye og om det er verdt det. Jeg sliter med akkurat det samme selv og må jobbe knallhardt med meg sjøl for å klare motstå fristelser eller bare ta litt. De siste dagene har jeg vært flink synes jeg. Matinntaket går fint og jeg har utført en eller annen form for trening hver dag. Har ennå ikke veid meg, men kjenner at klærne sitter litt løsere og det er jo motiverende i seg sjøl. I kveld starter jeg på GR kurs . Blir spennende å se hva jeg veier nå og er spent på å møte de andre deltakerne og kursleder. Ønsker deg en fortsatt fin uke ????☀️ ( har forresten byttet brukernavn fra HMW123)
  6. Hei ????. Nyyydelig vær på østlandet nå om dagen, så det er bare å nyte ! Dagen i går gikk veldig bra synes jeg. Passe matinntak og trente 45 min. elipse og 45 min.styrke på treningssenteret. Klarte til og med å takke nei til sjokolade! ????????. Er veldig fornøyd med det og føles som en liten seier, denne mestringsfølelsen gir meg så absolutt motivasjon til å fortsette i dette sporet. Nå har jeg tenkt meg ut på en lang gåtur i det fine været før jobb i ettermiddag. Til middag i dag tror jeg vi skal kline til med fiskekaker og masse grønnsaker ????, enkelt og greit før man skal videre på jobb. Ser at du også har vært flink til å trene og til å ta gode valg, Enna ????, veldig bra! Og som du sier, ned er ned ????????ha en fin dag ????????
  7. Hei ????. Denne helgen gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på. Hadde middagsbesøk på lørdag, så det ble mye å ordne i forkant. Rakk en treningstur først, fikk det da så travelt at jeg glemte å spise. Med bare to knekkebrød i magen, ble det for tøft for kroppen å ta imot en stor middag og vin. Resultatet ble at jeg var kvalm og elendig hele neste dag og lå til sengs til langt på dag. Det eneste jeg klarte å spise var sjokolade og potetgull!!???? Ikke det lureste man kan gjøre når man vil ned i vekt..... Nå er det ny måned og det inspirerer til å brette opp ermene og sette inn støtet. I dag skal mannen min og jeg gå en lang tur før vi får datteren vår hjem til middag. Vi skal ha taco og da er det fullt mulig å ha kontroll, peiser på med mye salat og reduserer det andre. Jeg har ennå ikke veid meg siden vinterferien, men mistenker at det er litt over 80 kg! ????Starter på GR kurs 9. Mai, så drøyer veiinga til da. Jeg er 176 cm høy og ønskevekt tror jeg er 70 kg. Sist jeg gikk på kurs klarte jeg å komme ned i 73 kg, men det var akkurat som om kroppen ikke trivdes og strakk seg oppover i vekt ved første anledning. Har etter dette prøvd alt synes jeg. Nå håper jeg virkelig at jeg skal klare det!!???? Skjønner godt at det er vanskelig med nettkurs. Jeg hadde ikke hatt karakter til det. Mye enklere om man møter kursleder personlig. Ønsker deg en fin 1. Mai ????????????????dette skal vi klare ????
  8. Hei igjen ????. Nei, det skal visst ikke være enkelt å gå ned i vekt. Utfordringene kommer på rekke og rad. Har begynt å omstille hjernen på klare si nei og begrense inntak av nei - mat, men det er ikke lett ????. I kveld får vi et vennepar på besøk og vi skal ha hjemmelaget lasagne og focaccia, og selvfølgelig rødvin ????. Har nå på forhånd bestemt meg for mengde mat og antall glass vin, slik at jeg holder meg innenfor kalorigrensen. Denne gangen SKAL jeg klare det !???? I tillegg skal jeg nå ut å gå en laaang tur og trene styrke med strikk hjemme. Dette burde gjøre susen i forhold til kveldens kaloriinntak ????. Du forteller at du for det meste jogger, men er ikke fullt så motivert til å trene styrke ????. Jeg liker å jogge, men pga en vond rygg, må jeg dessverre finne andre alternativer. Trener mye zumba, går lange turer i høyt tempo og ca tre styrkeøkter i uka i lillegg. Synes styrke er kjedelig, men det er motiverende når man opplever at man blir sterkere ????????????. Håper du får en fin helg med mange fornuftige valg ????
×
×
  • Opprett ny...