Gå til innhold

BreakFree

Medlem
  • Innholdsteller

    178
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

BreakFree vant dagen sist Juni 18 2018

BreakFree hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Om BreakFree

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei og hopp. Kunne det kanskje vært litt mer forpliktende om alle hadde samme veiedag?! Da blir det litt mer som å gå på kurs.. Jeg kan hvilken som helst dag.
  2. Hei Kikka! Jeg er heller ikke flink, tydeligvis! Jeg tror også at hormoner og stoffskifte er fullstendig på bærtur her. Skjønner ingenting. Spiser ikke spesielt mye, drikker masse vann, tar meg sammen... i hvert fall annenhver dag, haha! Jeg synes det er utrolig vanskelig å liksom skulle komme seg ut igjen etter å ha vært på jobb, forresten. Frister nada i mørkt og regnvær. Skal virkelig passe på å trene i helgene framover. Kan jo bli to dager i uka det også... HELDIGVIS har jeg god erfaring med å SPISE meg ned i vekt. Er bombesikker på at kosthold er minst 80 % av vektnedgang, om ikke mer.
  3. Hei, her viste vekta 92,3.. Synes ikke akkurat det går noen vei så langt. Men er i hvert fall ved godt mot. Må bare holde meg langt unna godis og vin.
  4. Oioi, kun 1000 kcal om dagen er lite! Jeg skal vurdere det. Men har ærlig talt ikke lyst til å bruke mer penger på Grete Roede i mitt liv! Har brukt altfor mye penger på det allerede.. Det jeg virkelig trenger er å endre min egen innstilling til smågodt. Jeg spiser det jeg ser! Jeg veier meg i morgen eller onsdag..
  5. God morgen! Ayla, synes det var et godt spørsmål, hva som motiverer meg til å gå ned. Jeg vet at jeg føler meg bedre når jeg er litt lettere i kroppen. Både utseendemessig og formmessig. Det å holde meg nogenlunde slank og forebygge livsstilssykdommer er kanskje det aller viktigste. Ikke få problemer med det ene eller det andre på grunn av vekt. Og det å ikke legge på meg så mye at jeg aldri ser noe håp om å noen gang bli slank igjen, slik at jeg gir opp. Jeg blir motivert av å føle meg i god form. Akkurat nå føler jeg meg ikke i god form, men jeg har lyst til å komme dit. Kan du si litt mer om kickstart? Jeg har tatt mange Grete Roede-kurs og synes egentlig jeg har brukt altfor mange penger på det allerede. Men vet at det eneste som virkelig fungerer er å ha en kursleder å rapportere til. Jeg foretrekker nettkurs, da jeg synes det ofte blir for travelt å få til noe mer i det daglige.. Prøvde meg på et "live" kurs en gang, men fikk faktisk ikke noe særlige resultater. Men når noen kan se hvert minste vinglass du har tatt, da synes jeg det er litt lettere å unngå det også..
  6. Heisann Beklager så mye, glemte helt å sende tall. Vekta viste i går 91,8. Så da får vi vel bare registrere det som en startvekt. Har ikke hatt så høyt tall på lenge, så er litt nedfor egentlig. Men får vel bare tenke at herfra går det nedover! Jeg var veldig motivert da jeg skrev her sist, men det går jo selvsagt opp og ned! Jeg har ikke fått trent ennå denne uka. Men skal i hvert fall gjøre det i helga, og i høstferien! Håper dere har en finfin kveld.
  7. Hei:) Takk for hyggelig velkomst, dere! ♥️ Veldig koselig. Kikka: takk for tips angående stoffskifte! Hehe, har allerede lagt merke til negativiteten på Internett angående dette temaet. Googlet litt.. Tror jeg skal slutte med det først som sist, og ja, satse på at legen følger meg godt opp. Han har allerede satt opp to nye timer til meg for den labre formen, så har et godt inntrykk. De siste dagene har jeg begynt å registrere mat igjen inne på Roede-appen og nettsidene. Ser at jeg lett bikker 1600 kcal, som er der jeg bør ligge om jeg vil ned i vekt. Jeg må rett og slett komme meg dit, om jeg skal kunne forvente resultater. Og ellers kom jeg meg på en liten, rolig joggetur i går. Det var en stor seier,da det var lenge siden sist. Målet mitt for uka som kommer er å få igang treningsrutiner igjen, samt registere mat hver dag (og selvsagt spise sunnere). Så skal jeg utnytte høstferien til å kunne trene, bruke tid på å lage god mat osv jeg er motivert, og håper at dette blir en opptur! Ha en god søndag, dere:)
  8. Heisann Dette ser ut som en hyggelig og aktiv tråd.. Kan jeg kanskje bli med her, jeg også? Jeg har gått på X antall Roedekurs, med varierende hell, men nå har jeg lagt på meg igjen. På det meste har jeg vel gått ned 10 kilo ved hjelp av Grete Roede. Gikk til og med på Hold vekten-kurs denne gangen, men kiloene har omsider sneket seg på igjen allikevel. Utrolig kjedelig. Uansett - jeg er klar for å ta i et tak! Føler meg utrolig mye trøtt og sliten, og er absolutt nødt til å få snudd på flisa så fort som mulig! Uansett opp eller ned på vekta: Det som fungerer best for meg for å gå NED er uten tvil: - å registerere ALT jeg spiser og holde meg innenfor 1600 kcal - å ha noen å rapportere til, om det så er en kursleder eller et forum! Litt om meg: 32 år, jobber som lærer. Vanligvis alltid vært sunn og frisk, er veldig glad i å jogge, men har kommet litt ut av dette de siste 7-8 ukene, da jeg rett og slett har vært mye trøtt. Har vært en tur til legen og fått påvist lavt stoffskifte. Jeg lå lenge på ca. 85 kilo, noe som passer min kroppsbygning og fasong ganske greit. Da jeg var på 83 kilo for noen år siden følte jeg meg "tynn". Selv om det sikkert er veldig mye vekt for noen, så passer det min beinbygning. Vekt er bare tall! Nå ligger jeg et sted mellom 91 og 92 kilo, noe jeg synes er veldig dumt akkurat nå. Der jeg tidligere la på meg på rumpe og hofter, har jeg nå begynt å legge på meg på magen i tillegg. Det er jeg ikke så glad i. Mitt mål er først og fremst å komme meg ned igjen til 85 kilo og holde meg der. Legg til det faktum at jeg har lyst til å prøve å få barn snart, så skal dere vite at jeg er motivert nok til å ta bedre vare på kroppen min! Kanskje litt teit å "slanke seg" før man blir gravid, men jeg tenker det er greit at startvekta for en graviditet er så lav som mulig, så slipper jeg å slanke meg eeenda mer i andre enden. Jeg må også si at dette med å bli gravid ikke er noe som nødvendigvis kommer til å skje i løpet av de første par månedene (og ja, jeg vet det ikke går an å bestille en baby heller.... tro meg.. ), så jeg synes jeg har tid til å ta av noen kilo. Rett og slett! Mandag dere har som veiedag?
  9. Da er jeg i gang etter nyttår her! Null alkohol, skal trene fire ganger i uka, drikke masse vann. Det viktigste for meg blir helt klart å kutte alkohol og sukker. Treninga er jeg glad i, så fort jeg bare er i gang. Trente i dag, og har spist masse salat! Føles bra!
  10. Heisann Gøy å høre om hvordan det går med deg, Goggis! Høres ut som at det virkelig går bra! Så fint at sønnen din trives og at du er klar for en siste julaften sammen! Hvor mye jeg har gått ned, nei det er ikke mye, noen få kilo bare. Ikke 32 i hvert fall! Haha. Har vel kanskje gått ned 5 kilo i høst og så opp igjen 2-3 nå. Men nå er planen min å registrere hver dag, så får jeg bare ta "straffen" daglig om jeg spiser mer enn nødvendig. Har registrert alt i dag, da kom jeg på 2100 kcal. Bør ligge på 1600 for å gå ned i vekt, så da vet jeg det. Ble endelig ferdig med tentamensbunken i dag, og da kom jeg meg på trening. Det var godt! Håper du og alle som leser her får en fin uke! Jeg skal prøve å ikke gå opp noe mer i jula. Skal som sagt registrere, i tillegg håper jeg å komme meg mye ut på ski og på trening. Det er jo fint å trene i ferien, da har man tid!
  11. Her går det litt opp og ned.. Skal virkelig komme meg ned til 84,5 igjen. Så utrolig typisk å gå opp igjen. Vinteren er litt ufordrende, synes jeg!
  12. Hei!!! Da har jeg vært fullstendig ute av det et par uker, og lagt på meg et par kilo. Vært syk og hatt noen reale utfordringer på privaten. Tror rett og slett ikke jeg otker å forklare, men nå er jeg i hvert fall tilbake! Veide meg i dag 86,9, så dette går ikke. Lå jo stabilt på 84,5 en god stund. Jeg MÅ snu dette før jul, det blir jo så mye utfordringer. Ikke bare i jula forsåvidt, mem også nå i desember. Jeg skal på julebord både i dag og i morgen. Får trene begge dager på forhånd, og velge litt fornuftig! Godt å høre at det går så bra med deg, Goggeline. Jeg synes vel egentlig du bør prøve å holde vekta du har jobba så hardt for, så du slipper å gå opp igjen slik jeg har gjort.. Nei kom deg ut og fortsett å ta vare på deg selv! gid klem Vi skrives SNART! Jeg må være på...
  13. Den er god, Goggeline! Ta det når det passer! Var greit å se hva du spiser i løpet av dagen. Greit med rutiner, da funker det jo. Og godt gjort å komme seg ut hver eneste dag! Det er det ekleste sitatet en kan forvente seg i et forhold, ja.. Veldig truende!
  14. Just checking in.. Håper søndagen er ålreit. Jeg trente i går og skal trene i dag. Prøver å komme meg ned på 1600 kcal. Har ligget på 18-1900 de siste dagene. Jeg er altfor glad i mat!
  15. Hei, grattis med vektnedgang igjen! Blir det noe igjen av deg, Goggeline?! Så trist og vondt å høre om mulig samlivsbrudd.. Har du lyst til å dele noe mer av grunnen for at du vil gå den veien? Ble veldig nysgjerrig... Skjønner at det sikkert er noe helt sykt vanskelig, og jeg skjønner at du kanskje ikke har overskudd til å sitte så mye på slankeforum og skrive... Hehe Men bruk det gjerne for det det er verdt, jeg kommer nemlig til å være her en del framover...! Les videre for å vite hvorfor... Håper dette kan være underholdende for både queen Goggeline og våre 2000 followers (:P) : Jeg var på første hold vekten-møte i går kveld. Hadde veid meg morgenen før, da viste vekta 84,5. Jaja, tenkte jeg, to kilo unna målet mitt, men med motivasjon lik null fikk jeg være fornøyd med å ha gått ned fra 89. På selve morgenen i går glemte jeg å veie meg/jeg turte rett og slett ikke. Så kom jeg dit på kvelden, og vekta viste - hold dere fast - 88,1 kilo. Så SYKT mye mer enn morgenvekta dagen før! Må egentlig bare le.. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle veie meg når jeg kom dit, hadde på forhånd spurt om vi fortsatt kunne forholde oss til morgenvekta, og fått ja på det, men så skulle jeg plutselig veie meg foran kursleder allikevel! Jeg ble litt satt ut. 3,5 kilo mer enn morgenen før, rett og slett! Det verste var egentlig at kursleder faktisk nesten ikke så ut til å tro meg, da jeg sa at den hadde vist 84, 5 morgenen før. Men den hadde jo det! Hun sa det kunne være flere faktorer til at vekta viste såpass mye mer, men at den kanskje ikke pleide å vise så mye mer..! Haha. Hun forklarte at faktorer for at den ofte viser mer på kveldstid kan være at man akkurat har spist middag (jeg sa ja til det, for jeg hadde akkurat spist masse, burger, og sikkert drukket 1,5 liter med Fun light og drukket kaffe før jeg dro!). Kjente også at jeg måtte på do før jeg skulle veie meg, men turte ikke spørre, syntes det liksom ble litt patetisk å skulle kvitte seg med noen hundre gram før jeg fikk "dommen". En annen faktor kunne være ulikheter mellom min og hennes vekt... Jeg fikk derfor beskjed om å veie meg, med klær, så fort jeg kom hjem. Og det gjorde jeg. 87,8 kilo, altså 300 gram mindre enn vekta hennes. Det er ikke store forskjellen! Så gikk jeg på do og jeg tok av meg klærne, og vips, så var det en kilo ned. (Litt morsomt. Slanketips: Ta av deg klærne). Pffffffffffft. Uansett - det endte med at kursleder sa at hun ville gi meg en måned til å "stabilisere på", fordi jeg visste egentlig ikke hvor mange kalorier jeg lå på per dag, fordi jeg har registrert veldig sporadisk i det siste. Og poenget med Hold vekten-kurset er at man skal øke bittelitt per måned, type 100 kalorier om dagen eller noe, for at kroppen skal bli vant med det, uten at man legger på seg av den grunn. Men hun ville tydeligvis ikke at jeg skulle øke. Hun sa også at jeg kanskje burde ha som mål å ikke komme over 90 kilo, spurte om jeg var enig i det? Jeg bare "jaja", men jeg har jo heller ingen planer om det, jeg som går rundt og tror jeg veier 84,5-85 et sted! For jeg gjør jo det når jeg veier meg om morgenen! Med andre ord: Jeg er på slankern nå, og sånn skikkelig også, jeg skal registrere, kutte festing og bare være flink i en måned. Kanskje jeg faktisk klarer å riste av meg et par kilo til, after all. Føler nesten ikke at jeg har gått på Roede-kurs i det hele tatt, ikke før nå, for jeg har ikke tatt det så veldig alvorlig. Min plan nå, fram til 28. november, min nye hold vekten-startdato, er: - Jeg skal være helt alkoholfri i ti dager, deretter kun noen veldig få utvalgte anledninger, og da skal jeg virkelig forsøke å holde meg innenfor kosemerke-systemet! Hvis ikke går jeg ikke ned i vekt, dette VET jeg - Jeg skal trene så mye jeg bare orker! 3-4 dager i uka minst! Har så langt trent to dager denne uka, og har tenkt til å trene både i morgen og lørdag, så da blir det i hvert fall 4 dager - Jeg skal REGISTRERE, det er det ENESTE som faktisk funker! Jeg synes det er dritvanskelig å holde seg innenfor 1600 kcal, men jeg skal gjøre det jeg kan.. Goggeline: Hvordan KLARER du å spise mindre enn det??? Hva er det du spiser i løpet av en dag?! Hjeeeeeeeeeeeeeeelp!
×
×
  • Opprett ny...