Gå til innhold

Sørfjordnes

Medlem
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Alt skrevet av Sørfjordnes

  1. Heisann Løffen! Har vært i skikkelig feriemodus, og har knapt vært innom forumet. Ser du holder koken ?. I sommer har vekta mi vært rimelig stabil, og har ligget mellom 63 og 65 kg (63 var målet). Har fått en nyvunnet glede i å gå på toppturer, og i juli har det vært mange muligheter for dette. Har vært på turer i ulike vanskegrader, og har hatt mange storslagne øyeblikk i relativ nærhet til der jeg bor. Det har gjort at jeg har hatt feriefølelse selv om jeg ikke har reist bort. Det som er vanskelig på slike toppturer på alt fra 2 -8 timer med sekk, er å beregne hvor mye det er fornuftig å spise?. Ut fra resultatene i sommer tror jeg det har gått greit.Dette med bakgrunn i at dette er de siste kiloene etter allerede å ha gått ned 33 kg (klapper meg selv på skuldra). Sliter med å finne fornuftig pålegg i sommervarmen vi har hatt i nord.svett ost og ferdigsurnet skinke er ikke favoritten i varmen. Har du noen gode tips? Tenkte å bestige Vassbruna 1204 m.o.h, og en starter på 17 m.o.h. Regner med det blir heftig, men jeg tar den tida jeg trenger og prøver meg på 7-8 timer. Sender ønske om en fortreffelig kveld ☺️
  2. Flinke Milda ?. Det er ikke bare, bare å stå imot når selskapene står i kø. Har ikke vært på veiing denne uka, men starter nytt kurs på tirsdag. Skal på tur denne helga, og føler da at jeg mister litt kontroll. Får bare satse på at jeg har dette så i fingrene at jeg klarer å beregne og gjøre gode valg. Går inn i en småvanvittig periode på jobb, og tenker at det er enda viktigere å være strukturert. Spesielt om jeg skal få inn litt treningstid. Ha ei fortsatt strålende uke ?
  3. var på siste veiing på dette kurset i går. Hadde gått ned 1,4 kg, til tross for at jeg har vært syk hele uka. Strålende fornøyd ?. Da har jeg bare 4,9 kg igjen til 63 kg. Mistenker nok at disse siste kiloene er de som blir vanskeligst, men bretter opp ermene og er klar ?. Satser på jeg får trent noe neste uke, til tross for at ting spisser seg til på jobb med tentamens- og eksamenstid, rapporter og sluttvurderinger. Det er bare å stå på!
  4. Da kan jeg herved rapportere 1,4 kg ned denne uka ?. Har da under 5 kg (helt eksakt 4,9 kg) igjen til målet. Er litt overraska over nedgangen siden jeg har vært i dårlig form de siste to ukene. Kan bare si: Det hjelper å ikke «synes synd» på seg selv. Satser på at humøret stiger ytterligere nå som formen bedrer seg og jeg kam begynne å trene igjen ?. Ha en super kveld ?
  5. 17. mai 2019 er datoen, Malene ?. Jeg hadde faktisk satt meg opp på venteliste for å få sydd om bunaden, men meldte meg av da jeg begynte på GR. Ut fra lengden på turene dine virker du supermotivert ?. Vi får holde sammen her inne, og heie hverandre fram ?. Ha en super dag!
  6. Juhuuu ?, hulahula! Hangalabangala! Bunaden min er et nummer for stor ?, hvilket ikke gjør noen ting. Fikk sydd ut bunaden min for 16 år siden, og den har ikke passet de 12siste årene. Passa til og med bunadsjakken som ikke har vært rørt siden jeg fikk bunad til konfirmasjonen min i 1987!!! Holder på å dø av stolthet, og føler meg skikkelig uovervinnelig ?. Ha ei super uke!!!
  7. Heisann Løffen. Er kommet inn i «under 10 kg igjen» etter å ha gått ne nesten 30 kg, så problemstillingen med å komme inn i størrelse 36, men fortsatt slite med magefettet er litt fremmed for meg ?. Tenker likevel det er mulig å motivere hverandre til å gjøre fornuftige kostholdsvalg ?. Henger meg gjerne på her. Vil absolutt anbefale deg å begynne på kurs. Selv om det er mye som er «kjent» for de som vil gå ned i vekt, et det likevel mange nyttige tips, og en får en bevisstgjøring som, for de fleste av oss, ikke kommer av deg selv. Det vennlige «rævsparket» en får av kurslederen, og erfaringer som deles i gruppa er gull verd for meg. Har nå meldt meg på kurs nr. 5, og skal gå stabiliseringskurs når jeg når målet. Når jeg er i mål vil jeg ha gått ned 34 kg. Har alle intensjoner om å krampholde meg fast der ?. Ha en strålende søndag!
  8. Hei igjen damer! Velkommen inn, Marlene ?. Kjenner meg alt for godt igjen i den jojoen ?. Har holdt på siden august 17 . Siden jeg begynte på kurs har jeg nå gått ned ca 24 kilo på kurs + 5 kg med noen ukers «tjuvstart» med gullmedlemskap. Skal i kveld prøve bunaden min som jeg hadde som mål å komme inn i før 17. mai. Tror til og med den kan være litt i videste laget. Blir spennende. Skjønner følelsen av å ikke ha motivasjonen på rette plass. Har tidligere slanket meg for å kunne kjøpe penere klær, og for at ikke folk skulle se på meg når jeg en og annen gang spiste ute, og tenke: Du burde definitivt holde deg til en salat ?. Ser derimot denne gangen at gleden over å kjenne på helsa at dette er bra for meg, i tillegg til alle komplimentene har gjort noe med selvtilliten som er mer verd enn å kose seg i bunnen av en stor pose potetgull, eller i enden av ei stor sjokoladeplate. Har tenkt å gå på stabiliseringskurs så lenge det måtte være behov. Håper bare familie og venner har forståelse for at man ikke kan gå tilbake til «lørdag hele uka» når man, i følge dem er «ferdigslanka». er Søkkimponert over det treningsregimet du legger opp til Tuxie?. Du er offisielt min treningsrockestjerne ?✨?⭐️. Tenker jeg legger opp til halvparten+ når jeg blir frisk igjen. Ser at det har fungert tidligere. Har tjuvstarta med å kjøpe meg treningsklær på salg på nett i dag. Har gått ned 4 størrelser i løpetights og 3 størrelser i overdeler siden jeg startet ? , og føler st det er viktig for selvtilliten å ikke løpe rundt i «femmannsteltene»jeg starta med i august. Prøver å kjøpe ting på salg for ikke å få for store kloremerke i pengeboka, og legitimerer det hele med at disse klærne skal jeg trene i, lenge ?. Kommer sikkert innom når jeg har prøvd bunaden ?. So long, girls!
  9. Heisann! Stikker innom en tur etter ei rimelig sjuk uke. Formen er dritt, men jeg hadde gått ned 0,4 kg sist tirsdag. Har en kursdag igjen på dette kurset, og har gravd dypt i lommeboka for å melde meg på nytt kurs. Er imponert over hva dere får til ?. Velkommen hjem fra syden, Donna. Håper du har kost deg max. Du tar deg helt sikkert fint inn nå som du er hjemme igjen. Tenker du klarer deg fint med Gullmedlemskap, Milda. Du har jo dette med å logge kostholdet i fingrene ?. Håper formen min er bedre neste uke, slik at jeg får kommet tilbake på treningsformen igjen. Har kjøpt meg dritdyre men supergode joggesko, og har en intensjon om å bruke dem til rask gange, og forhåpentligvis litt jogging etter hvert. Stå på, damer!
  10. Så flinke dere er, damer. Det er noe med å "stå i det" når livet braser rundt en. Skjønner godt at idèen om å "bar nyte" er forlokkende etter å ha slitt med sykdom eller andre plager, Donna. Tenker at du likevel har gjort noen "gode valg", som å være her inne, og ha en bevissthet rundt det som dreier seg om kosthold. Et og annet lurt valg gjør du, selv om "tellinga" går til svartens av og til. Det viktigste er at du finner din balanse. Sett pris på det som er bra, så får du legge inn noen gode valg, og hente styrke der du kan få den Selv var jeg nødt til å legge om kosten for ikke å bli syk. Var på full fart mot diabetes type 2, og hadde mange symptomer som pekte i den retningen (har aldri fått testa meg for det). Generell mistrivsel med å måtte lete etter klær i str. XXL når man er 163 høy, og aldri kunne handle i "normalavdelingen" var også et sårt punkt. Fra jeg "tjuvstarta" en tre en måned før jeg kom meg på kurs i august 17, og til nå, har jeg tatt av 28 kg. Det har vært motiverende i seg selv. Jeg får faktisk til, og jeg vil definitivt ikke tilbake til det miserable stedet jeg startet på . Siste veiing viste 0,3 ned på vekta. Ingen stor nedgang, men det kan ha sin biologiske forklaring . Satser på litt mer neste uke, men det blir utfordrende, da mamma blir 70 til helga, og det er en del styr og arbeid rundt dette med gjester, baking, vasking osv. Håper jeg klarer å holde fokus likevel. Dette er jo en del av det man kommer til å møte etterpå også, så jeg får ta være disiplinert. Kjenner meg igjen i det med den fantastiske mannen. Koste meg opp 27 kg etter å ha strevd meg ned i vekt for ca. 11 år siden. Han er heldigvis med på å heie meg ned i vekt nå, og mitt kosthold har også "smittet" over på ham, så han har også gått ned i vekt. Ha en strålende fortsettelse på uka
  11. Hei igjen, mine strålende damer . Der er flinke! Hadde veiedag på tirsdag, men har ikke fått rapportert før nå. Etter at veiinga i uke 14 viste +/- 0, hadde jeg ei superveiing sist tirsdag: Ned 1,7 kg. Ser ut til at noen uker sitter vekta "fast", for så å slippe skikkelig. Nevnte sist at jeg burde begynne å måle igjen - så det har jeg gjort. Viste seg at jeg har gått ned mye i cm. Har ikke målt siden januar, og har gått ned 5,5 cm siden i. uka dette året. Samlet har jeg gått ned 24 cm rundt midjen siden 13 august 17. Total nedgang i cm siden jeg startet denne augustdagen er 81,5 cm. Egentlig ufattelig stolt . I følge Roedeklubben skal jeg nå målet mitt på 63 kg innen sankt Hans om jeg er like strukturert fremover. Har store intensjoner . Det var noen som lurte på hvordan jeg klarer å komme opp på en kostholdsscore på 10. Kan legge inn eksempel på en standard dag som eksempel. Stort sett spiser jeg det samme hver dag med unntak av middagen. Selvfølgelig finnes det unntak. Prøver å legge inn matplanen min dagen i forkant. Da har jeg mulighet for å "prøve med frem" for å komme nærmest mulig full pott: Frokost: 40 g Bare Bra Supergranola, hasselnøtt og kokos 20 g mandler (føres på mellommåltid) 1 beger Double 0% Vanilje Lunsj: 60g Sunt og grovt kornbrød, Din baker (Rema 1000) 8g Lett Soft Flora margarin 20g Hamburgerrygg (varierer med krydderskinke, kalkunpålegg, roastbiff e.l) 20g Norvegia lettost 16% 150g tomat (elsker de små i beger) Mellommåltider: 20g mandler (spist til frokost) 1 barneskje Møllers tran med sitron 1 barneskje Multi Vitaminmikstur, Nycoplus (5g) 1 banan (gjemmes til etter treningsøkt) 1 eple (evt. appelsin, druer e.l) 1 beger Skyr (valgfri smak) 1 kalsiumtabelett (250mg kalsium) Middag: 1 posjon GR middag. Eller egen middag med 150g kjøtt/fisk, 150g potet/100g ris, nudler e.l + 150g grønnsaker Eks fra gårdagen: 100 karbonadedeig + 50g Dolmio Classic, 100 fullkornsspaghetti (Änglamark) + 150g kokt blomkål (for "vomfyll") Kveldsmat: 60g Sunt og grovt havrebrød, Din baker (Rema 1000) Magert kjøttpålegg, peppermakrell e.l 8g Lett Soft Flora margarin 125 g paprika (veksler gjerne mellom paprika, sukkererter, tomat, agurk eller annen ja-grønnsak Håper dette kan være til hjelp som ei grovskisse om noen vil prøve Ha en strålende søndag!
  12. Heisann damer! Velkommen Anne71! Så hyggelig at flere har lyst til å være med. Hadde veiedag tirsdag, og ble stående på vekta fra sist uke. Var så «lur at jeg spiste middag rett før jeg gikk på kurs ?. Av og til sniker jeg meg på vekta hjemme om morgenen og uten klær. Oppdaga til min store begeistring i dag at jeg kunne se 60-tallet for første gang siden 1993 Har forhåpninger om bra veiing neste gang. Har vært superflink i påska! Har holdt meg innafor kcalorigrensa hele påska. Har vært aktiv hver dag. Egentlig godt å komme seg ut når man er mange mennesker på ei hytte. Var også daglig på treningssenteret, eller gikk «hurtigturer» hver dag før vi reiste på hytta. Klarte faktisk å få 17 treningspoeng . Har heldigvis en familie som «heier» på meg, og som ikke forsøkte å sabotere for meg. Er ei stund siden jeg har målt nå. Burde nok starte med det igjen. Tenker dette kan være ekstra motiverende nå som jeg har vært flink å trene . Ønsker dere ellers ei fortsatt strålende uke!
  13. Hangalabangala ! Ninjafølelsen er tilbake. Etter å ha gått opp 0,5 sist veiing (utskeielser, mensen mm.) har jeg gått nes 2,3 kg denne uka! Strålende fornøyd ned det. Har lagt planer for hyttetur med familien onsdag til søndag. Skal sørge for å ha rikelig med grønnsaker med meg. Da kan jeg kutte ned litt på proteinmengden i form av f.eks lammelår, fiskesuppe med fløte, og andre fete ting som jeg vet står på menyen, og spise ekstra grønnsaker for å få regnskapet i balanse. Tar med min faste følgesvenn «Bare bra Supergranola» med kokos og nøtter, samt mandler og Dobble % yoghurt slik at frokosten er i boks. Brødmaten til lunsj, frukt o.l er lettere å regulere. Med kostplanlegging rundt isfisketurene satser jeg på at jeg har kontroll, så lenge kjøkkenvekt er med Høres ut som om du har bra kontroll, tross restaurantbesøk osv. Kos deg, og nyt varmen, Donna ☀️ ha en strååålende kveld ?
  14. Fornuftig ?. Lurt å ha alternativene klar på forhånd. Tenker også å benytte meg av at man har litt fri i påska, og faktisk har tid til å gå/jogge en tur, gå på ski, eller andre ting en liker å gjøre. synes også det er greit at de jeg skal feriere med vet at jeg følger Roedemetoden. Da vet de også at det ikke nytter å mase i meg mat eller godterier. De heier dessuten på meg, og har tenkt på litt sunnere alternativer denne påsken ?. God påske til dere ?
  15. Kred Tuxi!!! Fantastisk innsats. Du er jo rene ninjaen. Her i nord er påskeferien i gang. Er heime enda, og soler meg i glansen av forrige ukes 16,7 treningspoeng. Er spent på hvordan veiingen går i dag. Har forventninger om mellom 0,5 og 1 kg. Føler at jeg har vært både flink og viljesterk. Satser på det gir uttelling ? Skal nå kle på meg og gå meg en tur mellom snøbygene her i nord. Regner med påskeværet er supert for deg, Donna. Håper været smiler til deg og, Tuxi. Kommer nok tilbake etter veiingen i kveld ?
  16. Artig å se at flere er med. Har enda ikke rapportert inn siden tirsdag. Det gikk som jeg fryktet: opp 0,5. Dårlig kombo av utskeiing i helga, og «naturlige årsaker». Har god tro på neste veiing, og holder motet oppe! Skal feire påskenedfamilien, så de er fullt klar over at marvekta er med på hytta Har hatt ei fin uke så langt; stressa en del, men har fått inn mange trimpoeng. Synes ikke helt jeg får uttelling for å være flink med kostholdet og treninga for tia, men har sannsynligvis truffet en vektterskel. Det er bare å smøre seg med tålmodighet og huske at en dag «slepper» vekta . god påske!
  17. Heisann! Planlegger maten nøye i forhold til å klare kostholdsscoren. Til frokost og lunsj er jeg veldig kjedelig, stort sett spiser jeg det samme der fra dag til dag med litt variasjon i hvilket pålegg jeg velger. Middagen følger standard med 150g kjøtt/fisk/annen middag, potetrasjon og 150g grønnsaker. Jeg bruker mellommåltider til å jevne ut for ting jeg mangler av protein/karbo/fett osv. Det hender jeg må ta en kalsiumtabletter for å få riktig mengde her. Jeg drikker ikke melk, men kompenserer med en Dobbel %, en Skyr og ei skive med Norvegia 16%. Spiser alltid 150 g grønnsaker til lunsj (paprika, tomat, sukkererter osv), og gjerne litt som pynt på kveldsmaten. Frukten er gjerne en banan + eple/pære/ananas e.l. Tar tran og Biovit hver dag. Logger minst 2 liter vann på Fitbit, selv om dette ikke teller på scoren. gratulerer med ny badevekt . Du skal se ar du snart tipper på rett side av 10-tallet, og får i mellomtiden trøste deg med at den sikkert er mer nøyaktig. Det er vel fortsatt slik at man skal ha lov til å unne deg litt kos av og til, spesielt med «Les Miserable». Så den får maaaaange år siden i Dallas, men skulle gjerne sett den igjen . Håper du blir ordentlig frisk snart! God helg fra nord (ser ikke frem til en 5 timers biltur i ettermiddag, men festen blir sikkert super).
  18. Neida! Du er ikke alene . Har bare hatt det syyykt hektisk i det siste. Hadde ei uoffisiell veiing hjemme. Hadde da gått ned 4hg sist uke, men er ikke helt sikker på hvordan vekta mi er i forhold til vekta til kursleder. Er egentlig fornøyd med det. Får ikke inn mer enn rundt 6000 skritt i løpet av dagen, men prøver å kompangsere med å liggenpå rundt 10 treningspoeng i uka. Har hatt et snitt på 1580 kcal. Litt mer de dagene jeg trener, og litt mindre de andre dagene. Har ellers hadd et gjennomsnittlig kostholdsscore på 9,9 sist uke (klapper meg sjøl på skuldra) . Blir spennende å se neste uke hvordan det har gått. Skal bort fra fredag ettermiddag til søndag kveld med bursdagsfeiring og måltider når det passer andre, og med mat som er tilberedt av andre. Satser på at jeg har vært så lenge i gamet at jeg klarer å beregne, og gjøre smarte valg. Tar med meg frukt og gulrøtter til mellommåltider. Håper på det beste. Håper formen bedrer seg, Donna!
  19. Det vinglasset er dessverre ikke regnet inn i denne ukes matbudsjett, og lar seg ikke forene med kjøring til treningssenteret seinere . Er kommet i gang, og det går sakte men sikkert fremover. Ellers ser denne uka ut til å ha vært god. Har oppnådd et kostholdsscore på 9,9 i snitt. Har en liten konkurranse gående med meg selv. 0,1 bedre enn sist uke .
  20. Det med GR + influensa fungerer bra på denne veiinga, men vær obs på at vekta kan hoppe opp og bite deg i rompa neste uke, når den endelig får mat igjen. . Satser på det beste. Hadde det kjempefint i går, og fikk virkelig svingt meg. Høres spennende ut med salsa. Det har jeg aldri dansa. I kveld skal jeg på ei step/styrke-økt. Har planlagt 4 treningsøkter på treningssenteret de fire første dagene til uka. Til helga skal vi reise vekk og feire min onkel. Kan være greit å ha brent litt ekstra krutt i forkant da. Får forsøke å holde meg på rundt 1500-1550 kcal slik at jeg kan bevilge meg litt rødvin til helga. Akkurat nå burde jeg sittet godt fordypet i en bunke med leserinnlegg som må være vurdert til i morgen . Tror det fine fremmedordet for det jeg driver med nå er PROKRASTINERING . Det er vel bare å hive seg rundt. Tirsdag blir det «hjemmeveiing» fordi neste kurs ikke starter før neste tirsdag. Tror vekta mi ligger litt høyere enn kursvekta, så vi får ta den bonusen med til neste uke. Ha en strålende søndag mine medsøstre
  21. Trivelig at flere henger seg på . Har vel egentlig ikke presentert meg. Er 45 år. Har to barn. En på 20 og ei på straks 16 + samboer de 10 siste åra. Jobber som lærer i ungdomsskolen. Starta på 97 kg i slutten av august 17, og er nå kommet til mellom 74 og 73.har et mål om å komme ned til 64,så jeg har akkurat kommet innenfor «10 kg igjen». Er enda motivert, og har okke hatt noen store nedturer. Ser likevel at ferier og fridager er mye mer utfordrende enn hverdager der kosthold og trening går mer på autopilot. Håper influensaen gir seg snart, Donna. God bedringsklem oversendes! I dag skal jeg få rørt skikkelig på skrotten! Svingklubben jeg er med i arrangerer dansekveld i tre timer etter et kurs de har hatt. Fikk dessverre ikke med meg kurset, men dansekvelden får jeg vært med på.svir lett 800-1200 kcal på en slik kveld .Og så så gøy som det er!!!
  22. Hehe! Er faktisk på det nivået at jeg kan brette opp ARMENE. Har grevinneheng på størrelse med en gjennomsnittlig måkevinge
  23. Da har vi en deal . Har vært en jojo-slanker hele mitt liv, men nå er det jammen nok. Hadde begynt å få symptomer på diabetes 2. Mora mi har hatt livmorkreft, en krefttype som man er mer disponert for om man er overvektig, og farslekta mi er disponert for hjerte-kar sykdom. Tenkte det var på tide å være snill med meg selv
  24. Så fint å høre at du har kommet deg etter sykdom, og at du har bestemt deg for å komme tilbake til trivselsvekt. Har selv vært svært overvektig i mange år (163 cm og 97 kg). Etter å ha vært innom «alle» mulige kurer over siden gymnastida på begynnelsen av 90-tallet. Har kommet til at Roedemetoden passer for meg, og er sannsynligvis den metoden som er mulig å gjennomføre over tid. Har gått ned fra 97 til 74 kg så langt, og har et mål om 10 kg til. Har veiedag på tirsdager, men stikker gjerne innom her for å rapportere og diskutere . Lykke til med prosjektet ditt! Vi får heie på hverandre.
  25. hei! Tenker jeg kan henge meg på her . Har gått på Roedekurs siden slutten av august 2017 (tjuvstarta på egen hånd etter 1.uka i august). Starta på 97 kg (163høy). Har som mål å nå 64kg, og å bli der. Har nå mellom 9 og 10 kg igjen. Ser frem til å nå målet sammen med der her inne .
×
×
  • Opprett ny...