Gå til innhold

63førjul

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om 63førjul

  • Rang
    Medlem
  1. Bijou2, Godt for deg å få litt annen input enn nedbemanning. Ikke rart at vekta di holder seg stabil, jeg synes du er flink som ikke går opp i en slik situasjon. Jeg rapporterte ikke forrige uke, som var 500 g opp. Denne uken hadde jeg gått ned 900 g til 66,1kg. Nå er det bare 3 kg til målet! Var spent på hvordan dette gikk, har hatt litt problemer med å registrerere all mat og hadde utskeielser med jobben på torsdag. Stolt over at jeg stilte på spinning lørdag morgen kl.9! Nå koser jeg meg med å komme inn i en større del av garderoben. Etterpå kommer den vanskelige delen - å holde seg der.
  2. Rekord på treningsenteret forrige uke! 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter - stolt av det! Vekta viste 66,7 kg - ned 600 gram siden forrige uke. Nå er det 3,7 kg igen til jeg når målet. Spiser veldig riktig og unner meg vin i helgene. Registerer absolutt alt jeg putter i meg så jeg har kontroll og kan kose meg med det jeg spiser. 20.oktober skal jeg på 30-års jubileum fra ungdomsskolen, og da skal jeg se smashing ut! Lykke til med denne uken alle sammen. Prøv å få til en eller to treningsøkter, og husk at en god gåtur ikke er verst det heller. Til slutt; vær stolt av det du får til:)
  3. Vekta i går ble en negativ opplevelse. Opp 1,4 kg med å ligge på 1400/1650 kcal og trent 3 ganger. Jeg var riktignok på fest på lørdag, spiste godt og unnet meg kun 1 kakestykke og 3 sjokoladebiter og 3/4 flaske hvitvin, men det skal da være mulig å kose seg litt!!! Satser på at det er fordøyelsen som har vært treg, men dumt å skylde på det. Nå er det 5 kg til målet. Det positive var en bodyscan jeg tok i går. Den viste nedgang i fettprosent på 2,4 prosent og samme muskelmasse siden februar, og den metabolske alderen viste 33 år (og jeg er 46). Skal være fornøyd med det Jeg tror på variasjon og ikke minst planlegging av middager. Lett å spise sunt og godt når man har ingrediensene. Grethe Roede oppskriftene har blitt en slager hos oss. Noen som har tips i forhold til mellommåltider når jeg ikke kan fordra verken yoghurt, kesam, skyr, cottage cheese etc. Vanskelig å finne andre alternativer enn frukt. Ha en god uke. Jeg synes dere er flinke.
  4. Tjorven45: Jeg forsøkte også 5/2 en periode, men det fungerte ikke noe særlig. Jeg har levd på 1300 kcal over lang tid og har nå fått beskjed fra PT om at jeg må øke inntaket for å få opp forbrenningen igjen. Jeg prøver i første omgang med 1400 de dagene jeg ikke trener og 1650 de dagene jeg trener (veier 67,4 kg og har forholdsvis stillesittende arbeid. Det viser seg at det fungerer! Kanskje en tanke for deg også?
  5. Klar for en uke jobb før den siste ferieuken:) Hjemmeferie grunnet oppfølging av barn har gjort at jeg bestemte meg for å trene styrke annenhver dag i ferien på morgenen, og det har jeg klart På treningssenteret nevnte jeg at jeg lever på 1300 kcal om dagen og at det ikke er allverden. Da fikk jeg klar beskjed fra PT om at det ikke er nok for meg og at det eneste jeg oppnår er å ikke bygge muskler og at forbrenningen min nok er ganske ødelagt grunnet lang tid med lavt kaloriinntak. Jeg fikk da råd om å øke til 1400 de dagene meg ikke trener og 1650 de dagene jeg trener. Jeg har nå forsøkt det i 2 uker selv om det var fryktelig vanskelig å øke matmengden! Jeg har til og med unnet meg et par glass vin i ferien. Jeg gikk likevel ned 1,3 kg den første uken og opp 300 gram denne uken. Vekta ligger nå på 67,4 kg, dvs 4,4 kg unna målet. Fikk på meg en annen sommerkjole i dag som har vært for liten - det gir en god følelse, så jeg prøver å si til meg selv at jeg er flink, men fornøyd er jeg ikke. Blir vi noen gang fornøyde? Ha en fin dag alle sammen
  6. Sen med mitt innlegg, men her kommer det etter 4 dager med festival og det som hører med:) Vekta gikk opp 600 gram denne uken til 69 kg, men det er ikke annet å vente med øl, vin og god mat i 4 dager. Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle legge restriksjoner på inntaket disse dagene, vi må jo leve også. Det som var bra var at jeg var direkte på 1300 kcal dagen etter. Det hadde jeg bestemt meg for og jeg klarte det! Det har ikke alltid vært sånn. (Noen som kjenner seg igjen)? Nå begynner ferien til helgen og det blir spennenede å se om jeg klarer å holde denne strikte linjen. Planen er å spise færre måltider fordi jeg står opp senere (dvs brunsj) og kunne unne meg et glass vin eller to på kvelden. Noen som har gode erfaringer her? Ferien tilbringes hjemme i år så da skal (les SKAL) jeg trene annenhver morgen. Blir kanskje lettere å klare det når jeg har skrevet det her. Jeg har i alle fall tatt et valg om jeg har mer glede av et glass vin enn av is og potetgull, så da blir det det. Går og gleder meg til jeg kan ta frem alle de fine klærne mine igjen, men spørs om sommerklærme ryker.... Men, det blir da sommer i 2019 også! Ha en fantastisk dag og resten av uken. Håper jeg kan glede meg til å rapportere status på mandag:)
  7. Har vært dårlig på å rapportere i det siste.. Vekta har nærmest stått stille i det siste, men sist uke gikk jeg ned 1,7 kg. Det er nesten litt i overkant. Vekta viser nå 68,3 kg - 5 kg igjen til målet. Registrerer absolutt alt jeg putter i meg, eneste måten for meg å ha kontroll og 1300 kcal per dag. Unntaket blir imidlertid 3 dager denne uken grunnet 20 års bryllupsdag og jazzfestival. Jeg har bestemt meg for å unne meg gode matopplevelser og god drikke:) Ha en fin uke!
  8. Sekstito, du er jammen flink til å trene i varmen! Bra jobba! Jeg prøver å motivere meg til å ta en times styrketrening på senteret i dag...
  9. Ingen rapport fra meg i forrige uke. 17.mai ble en fiasko med for mye kake (klarte ikke holde meg til det jeg sa) og cognac som min 1300 kcal diett ikke var venner med. Jeg ble dårlig. Vekta viste imidlertid 700g ned forrige mandag og 200g ned nå på mandag, 70,4 kg. 7 og en halv kilo igjen på meg. Kan ikke si at det er pyntekilo, gode kjærlighetshåndtak og gravidmage er dessverre der, noe som at resultert i begrenset utvalg av garderobe. Men, jeg har i alle fall vært veldig flink og holdt meg til 1300 kcal den siste tiden. I går var det tung styrketrening med PT. Vet at meg har bra med muskler der i dypet, jeg må bare skrelle av litt fett først!!! Neste uke er jeg på tur, blir vanskelig å holde 1300 kcal da, men skal stramme inn som best jeg kan og nyte det jeg spiser og drikker. Ha en fin uke alle sammen!
  10. Takk for hyggelige velkomsthilsener! Jeg kunne tenke meg en kroneis i varmen i går, men fant ut at en hel kurv med jordbær til meg selv var vel så godt!!! I morgen skal jeg ikke registrere hva jeg spiser (tror det er litt dumt, men det må da gå an å slakke litt i en dag). Skal kose meg, men har bestemt meg for å klare meg med 1 lite kakestykke og 2 glass vin. Dessuten skal jeg føle jeg fin selv om jeg ikke kan ha på meg bunaden!!! Ha en flott nasjonaldag!
  11. En liten første vektrapport på en solfylt dag. Vekta viste 71,1 kg, som er 2,7 kg mindre enn for en uke siden! Vet at mye er vann, men det er likevel motiverende! Eneste måten for meg å klare å gå ned er å legge inn absolutt alt jeg putter i munnen på greteroede kostholdsdagboken. Ligger på 1300 kcal per døgn nå, og det er ikke mye, men riktig iflg beregninger gjort med kursleder tidligere. Jeg sparte på mellommåltidene i helgen og unnet meg et par glass vin i stedet. Vet ikke om det var lurt, men det var i alle fall godt! Til sekstito: Du koste deg sikkert i helgen og kan bare begynne på igjen i dag! Vi må jo leve også, men det er vanskelig å finne balansen. Bijou2: Den gravidmagen blir nok borte. Du kaller den sikkert det fordi det ikke er så lenge siden du var gravid. Jeg ser også gravid ut, men det er 14 år siden jeg var gravid!!! Litt dårlig unnskyldning fra meg da kanskje? Ha en fantastisk uke alle sammen! Dette skal vi få til!!!
  12. Tenkte det var på tide at jeg blir med i et forum. Har aldri prøvd det før. Gikk ned 14 kg på kurs, men har klart å gå opp 10 kg igjen. Et begrenset utvalg av klærne passer, irriterende. Nå er jeg i gang med nitidig føring av kalorier (1300 pr dag). Håper motivasjonen varer over tid denne gangen. Treningen har jeg holdt på over tid, styrke med PT en gang per uke og 1 eller 2 ganger på egen hånd. Godt å kunne være fornøyd med noe:) Dere er flinke alle sammen og håper vi skal kunne motivere hverandre.
×
×
  • Opprett ny...