Gå til innhold

Fuglesang

Medlem
  • Innholdsteller

    116
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Fuglesang vant dagen sist August 13 2018

Fuglesang hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

8 Nøytral

Om Fuglesang

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. På'an igjen... Start sommer 2017: 120 Mål: 76 Dato: Vekt: Nedgang: Totalt: Rest til mål: 04.01.21 103,5 16,5 27,5 11.01.21 102,2 1,3 17,8 26,2 18.01.21 25.01.21
  2. Falt helt ut av vektregistreringen min i høst, og det er aldri et godt tegn. Jeg har vært mye i bevegelse, men klarer ikke ta meg sammen på matfronten, og da går det som det må gå. Har legetime om fire uker der jeg skal på vekten, så hadde jo vært litt kjekt å klare å gå ned litt før det... Utfordringen er som vanlig - jeg spiser for mye på kvelden. Det er også litt utfordrende med faste måltider på hjemmekontor. Og nå er - typisk nok - treningen stengt ned igjen. Så jeg er over på turer i skog og mark. Kjekt nok det noen ganger i uka, men ikke som eneste alternativ... Mål for uken; redus
  3. Stillstand på vekten denne uken. Det er så tydelig at jeg virkelig må ofre noe for videre vektnedgang - å være generelt sunn funket før men ikke nå lenger. Så da var spørsmålet hvor mye jeg er villig til å ofre? Og det er maten som er problemet - aktivitet er jeg der jeg skal være, selv om jeg begynner å kjenne på ønsket om tøffere utfordringer. Uken har gått opp og ned matmessig. To små sjokolader i helgen utenfor plan - det var helt unødvendig. Og ga meg liten glede faktisk. De dagene jeg har hjemmekontor er det også lett å gå i småspisefellen. Treningsmessig ble det to dans, en sy
  4. Jaja, da var jeg i alle fall nede på tosifret igjen. Hadde en rimelig hard treningsøkt på lørdag, men ellers har uken vært så som så. Dette er en fryktelig seig materie altså! Føler jeg har gjort det meste riktig de siste seks ukene, og er blitt belønnet med usle 500 gram. Det er jo så og si stillstand. Usikker på hva jeg skal gjøre med maten for å få til dette egentlig... På treningsfronten er det planer om to dans, en spinning og i alle fall tre turer. Så får vi se om jeg klarer å snike inn noe styrke også. Det er jeg ikke glad i for tiden, dessverre. Merker i alle fall at kondisen er b
  5. Ikke lyst til å skrive i det hele tatt denne uken. Tok en riktig så oval helg på fjellet, og vi koste oss skikkelig i matveien. Det straffer seg - til tross for en del fysisk aktivitet. Og det verste er at det er så vanskelig å hente seg inn igjen. Nå har jeg lyst på mye mer mat og mer søtt igjen. Søren altså, at jeg aldri lærer! Men - det er jo dette jeg skal øve meg på. Altså - hente meg kjapt inn igjen når det sklir ut. Så får vi se hva det blir til... Satser på ned til mandag, men jeg har mine tvil akkurat nå... Eller kanskje - holde stabil til mandag er et bedre mål.
  6. Stillstand på vekten denne uken, og jeg som har vært SÅ flink! Sykkel to dager, dans en dag, gått til jobb fire dager og tur i skogen tre dager. Jevnt over har jeg også vært flink med maten - ingen sjokoladesprekker (delte en liten mørk sjokolade med mannen på lørdag, men den var planlagt!). Eneste jeg kan tenke at jeg gjør galt er at jeg innimellom spiser litt for mye. Frister lite å begynne å registrere alt av mat igjen, så må tenke litt på hva jeg skal gjøre med det... Denne uken blir det kanskje bare en dag på treningsstudio, men satser på mye tur i skogen. Usikker på hva jeg ellers s
  7. I noen perioder er det viktigste bare at man tar bedre valg enn man ellers ville tatt! Men håper du får litt positive tall også etter hvert. Jeg er veldig fokusert etter sommerferien, men føler ikke det synes like godt på vekten. Så den største utfordringen min nå er å ikke gi opp men fortsette å ta grep som gir resultater i det lange løp.
  8. Sakte men sikkert nedgang denne uken også. Hadde forhåpninger om å se 98-tallet i dag, men så vel gikk det ikke. Satser på jeg er der neste mandag! Har hatt gått fokus på maten mesteparten av uken, kun små utskeielser på mengde samt bittelitt sjokolade i selskap på fredag. På aktivitet så ble det en tur til jobb, to dansetimer, en sykkeltime og to timesturer i skogen. Veldig fornøyd med det. Målte meg før helgen, men fikk ikke notert. Var ganske likt sist jeg målte meg (for kjempelengesiden), så ikke så veldig motiverende egentlig. Planen for uken er å gå til jobb alle dager, tre tre
  9. Siste uken har stort sett vært en bra uke. Litt usikker på om dagens vekt er helt riktig - vekten drev og hoppet litt. Varmen driver også og tuller litt med veskebalansen min, og det stresser en del. Men forsøker å fokusere på at dersom jeg "gjør de rett tingene" så kommer resultatet etter hvert. Men utålmodig - det skal være sikkert. Gode matvalg hele uken. Litt ekstra mat fredag og lørdag. Sjokolade og vin på lørdagen, men ikke voldsomme mengder. To dager gått til jobb, to dager tur i skogen, en sykkel og en dansetime. Så helt innafor på treningsfronten. Har begynt å høre litt på "spis
  10. Huff, i dag er jeg litt oppgitt. Hadde en fin vekt sist mandag, og var superflink hele uken med både mat og trening. En økt sykkel, en økt dansing og en tur i skogen pluss gå til jobb alle dager. Vanligvis får jeg da en lavere vekt torsdag/fredag, men denne uken gikk den bare oppover. Sprakk litt i helgen og spiste mer enn jeg burde, men fortsatt ikke ekstremt mye, og fikk dratt på trening. Droppet også de vanlige to vinglassene. I dag er vekten to kilo opp. Jeg VET at jeg har gjort mye riktig sist uke, jeg VET at jeg umulig kan ha lagt på meg og at det mest sannsynlig skyldes veskeubalanse. M
  11. For tiden prøver jeg å ligge på 16-1800 kcal. Har holdt på med vektnedgang i tre år i denne omgang, og den første tiden holdt det å bare endre på type mat og mengde. Men ettersom jeg har gått ned må det litt mer til, så nå forsøker jeg å notere alt jeg spiser. (har gått på GR for mange år siden, så hadde en grei forståelse for omtrent hvor mye mat jeg kunne spise da) Legger opp til fire måltider om dagen pluss et mellommåltid mellom lunsj og middag. Nå etter ferien har jeg byttet ut brød med knekkebrød for å lette registreringen og fordi det er så mye lettere for meg å overspise på brød.
  12. Ja, sånne helseplager stikker virkelig kjepper i hjulene! Men jommen får du til mye også da! Med studier ved siden av en krevende jobb. Og det er så vanskelig å snu væremåter man har brukt mange, mange år på å lære seg... Som følelsesspising og det å si nei og ta mer hensyn til seg selv enn andre noen ganger. Som et ledd i oppfølging for overvekt har jeg vært på et opphold på rehabiliteringssenter ca. 3 uker (rettet mot livsstilsendring). Det kan absolutt anbefales for å få en liten "timeout" og kunne ta hensyn til seg selv 100 % en liten stund og legge litt planer for livet framover. Men det
  13. Hadde ikke så store mål for ferien, så det har for så vidt gått bra og jeg er på planlagt vekt. Men det skal ikke mye til for å falle tilbake til gamle tanke- og spisemønstre. Nå er imidlertid ferien over og jeg er superklar for videre gode valg. Utfordringen er bare å holde seg der 😉 Et halv kilo opp er nesten ingenting, men som du sier et varsel om at du må hente deg inn igjen. All livsstilsendring innebærer feilskjær, men så er det hvordan man klarer å hente seg inn igjen som egentlig betyr noe. Klarer du å ta hensyn til deg selv oppi alt? Gjøre ting som er bra for deg? Jeg kjenner meg
  14. Hei, hvordan har det gått med deg i sommer? Klarer du å holde fokus? Jeg merker jo lenger jeg kommer ned i vekt jo mer krever det av forsakelser å fortsette nedgangen ja. Så er nok lurt å justere litt innimellom - særlig når man er på platåer. Ellers så er jo kroppen litt rar også da - noen ganger står det stille selv om man gjør alt riktig, og så plutselig kommer det et lite rush med nedgang. Og kroppen min holder litt på vann i perioder av syklusen eller når det er varmt ute.
×
×
  • Opprett ny...