Gå til innhold

Fuglesang

Medlem
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Fuglesang vant dagen sist August 13 2018

Fuglesang hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

8 Nøytral

Om Fuglesang

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei damer, hvordan går det med dere? Håper ikke stillheten betyr at det ikke går så bra. Vet nemlig med meg selv at når jeg legger på meg så unngår jeg ofte både vekten og forum... Her går det sånn tålig bra. 100 gram opp siste to uker. Ikke så verst, men ikke flotters heller. Hadde vært greit å gå litt mer ned før jul, for da blir det bare stabilisering noen uker tenker jeg. Men har fått fryktelig vondt i en hofte og kan ikke være så mye i aktivitet, og da faller alt på maten. Ingen god kombinasjon!
  2. Hei! 200 gram ned siste uke - dette går saaaaaakte altså. Har vært på helgetur med god mat og drikke, men utrolig mye gåing gjorde at resultatet ble innafor likevel. Veldig bra nedgang på deg Mam 81 - kjenner du det på kroppen at du er blitt mer bevegelig? Og veldig kjedelig Snutte30 når det står stille - deg går sånn utover motivasjonen. Men måler du deg også? Det hender i alle fall at min kropp forandrer seg i målene selv om vekten står stille. Og man må hente motivasjon der man kan! Når det gjelder bevegelse, så får jeg litt "gratis" i hverdagen. Vi har bare en bil og den må mannen ha for å komme seg på jobb, så uansett hvor lat jeg er så MÅ jeg gå 20-25 min til jobb hver dag. Ellers så er jo den enkleste aktiviteten (altså som krever minst utstyr/arbeid) å gå seg en tur. Og alt hjelper litt. Hadde du klart å gå en tur i ti minutter hver dag etter middag? Fem minutter ut og så fem minutter tilbake? Fysisk aktivitet rett etter måltid har også positiv effekt på blodsukkeret, og de fleste i "vår vektklasse" bør passe litt på det Ti minutter har man stort sett alltid tid til og om man først har klart å komme seg ut så frister det kanskje med noen minutter til? Selv så trenger jeg litt mer aktivitet som gir puls og svette - så tror ukens mål skal være å få til en slik økt. Enten en god tur i skogen eller kanskje en spinningtime?
  3. Hei igjen! Utrolig bra jobbet Marielle. Nesten 30 må jo merkes utrolig godt på kroppen og formen! Kan jeg spørre hvilken bmi du må ha for å få bukplastikk? Du er ikke den eneste som har hengemage... Vi er nok mange som i en eller annen grad blander mat og følelser Snutte30, og jeg har ikke helt funnet løsningen jeg heller. Men en tur i skogen er kanskje det som funker aller best? Og så prøver jeg å lese litt gode historier om vektnedgang på nettet... Mam81 - utrolig kjedelig når vekten står stille, men prøv å tenke at det er nødvendig for kroppen å venne seg til ny vekt. Og er så utrolig viktig med målebånd i "platåtider", for det skjer jo ofte noe med centimeterne likevel. Og det er jo det som faktisk synes! Denne mandagen var det ned 600 gram fra sist uke, og jeg er tålig fornøyd. Jeg er nå 17,1 kilo under toppvekt for to år siden og 4,7 over laveste vekt i "nyere tid" som var november i fjor. Mitt drømmemål er ned totalt 44 kilo, mens jeg nok bør være fornøyd om jeg bikker 30. Har slitt mye med motivasjonen og troen på at det skal gå det siste halvåret, så er mye viktig psykisk arbeid framover. Men akkurat nå har jeg i alle fall troen Og veldig kjekt at det er litt liv her inne i "øverste liga" - det hjelper veldig å høre om andre som klarer å gå ned!
  4. God mandag! Merker også at livet er litt lettere å planlegge når barna blir større. Har to skolebarn nå, og kan i litt større grad prioritere egentid til for eksempel trening. Har hatt en fin uke matmessig, men litt for mye mat i helgen så endte med 0,4 kilo ned fra sist mandag. Vet det kanskje hadde vært lurere med en annen veiedag enn mandag, men har liksom alltid hatt det, så litt vanskelig å snu... Høres ut som du har en bra plan Mam81 - tror det er viktig både å finne en livsstil å leve med og samtidig jobbe med hodet og følelsene. For vekt er jo et sammensurium av mat, trim, psyke, hormoner og livet selv. Nytter ikke bare å fokusere på sunn mat da.
  5. Hei, her var det jo faktisk bittelitt liv! Holder på med vektnedgangsreise selv men har falt litt av det siste halve året. Og da har det med å snike seg på noen ekstra kilo. Så nå er jeg 4,5 kilo fra det laveste jeg var i vinter og håper jeg skal klare å karre meg nedover igjen. Fint å ha noen å skravle med!
  6. Det er ikke ukjent at jo mer jeg tenker på at jeg slanker meg jo mer får jeg lyst til å spise... Og jeg er også en kveldsspiser. Det krever lite av meg å ta sunne valg gjennom dagen, men fra middag og utover kvelden er det mye vanskeligere. Et tips kan være å se på om du spiser nok tidligere på dagen. Går det an å putte inn noen mellommåltider for eksempel? Får du i deg nok kcalorier da? Siden du har helseplager kan det også være greit å ha legen med på laget. Går man på medisiner kan de påvirke appetitten. Og kanskje kan legen være en god samtalepartner? Ellers så kan man ikke være flink hele tiden. Finn en ting i løpet av dagen/uken du kan endre på. Og når det sitter kan du gå over til neste ting. Mitt fokus denne uken har vært å ikke spise snop. Der har jeg nemlig sklidd ut veldig i det siste og sukker er virkelig ikke bra for meg. Har klart å holde så langt!
  7. Så hyggelig å se andre her inne! Det kan fort føles litt ensomt her på "over 40". Har hatt en liten pause på både forum og slanking egentlig - ble så fryktelig lei av å stå helt stille. Så nå har jeg fjusket med både mat og medisiner, og resultatet er selvsagt vektoppgang. Ble litt skremt da jeg omsider turde å gå på vekten i går - særlig siden kroppen var full av salt og vann etter 17. mai. Har pleid å ha veiedag på mandager, men tror jeg venter til neste mandag med å notere den - må litt tilbake i siget igjen først. Så bra at du har bestemt deg for å gjøre noe med vekten da gurlber. Skjer noe med forbrenningen med årene dessverre, og om helsen setter stopper for aktivitet hjelper det ikke akkurat. Men det er maten som er det viktigste for nedgang, så skal ikke være umulig dette her Hvordan tenker du selv at du skal gå ned i vekt?
  8. Lenge siden sist jeg har skrevet nå, men er nå her fortsatt. Vinteren har vært fryktelig tung vekt- og matmessig og står stort sett på stedet hvil. Prøvde på en offensiv før vinterferien, men klarer ikke samle nok viljestyrke til å holde ut mer enn et par dager. Merker at jeg har brukt mye viljestyrke over tid samt at jeg nå trenger ganske mye mindre mat enn på toppvekt, så jeg må forsake mer for å få resultater. Og der er jeg merkelig nok ikke akkurat nå. I mai skal jeg i konfirmasjon og dristet meg til å prøve bunaden som har hengt ensom i skapet i årevis. Jeg får den på meg, men den sitter ikke særlig pent. Så nå er det ny offensiv på gang - tror 5 kilo ned ville gjøre en ganske så stor forskjell. Har jeg viljestyrken med meg denne gangen tro? Av positive ting så har jeg nå ganske så god rutine på trening. Går fortsatt til jobb de fleste dagene og trener to ganger i uken ganske jevnt. Det hjelper godt på humør og selvfølelse. Bør jo også egentlig være fornøyd med å ikke gå opp når det butter, det har jeg jo alltid gjort før. Og jeg er fortsatt mindre enn i fjor på denne tiden, har ikke stått stille et helt år!
  9. Innom og heier litt på dere - flinke damer altså! Så deilig å snart være i mål både snupsipups og littvrang. Snart på tide med ny avatar Littvrang? Milda - jeg går heller ikke på kurs. Har gått på kurs tre runder før. Første gangen gikk jeg ned mye, og da føltes det absolutt verdt pengene. Men så har jeg også gått et par kurs med nesten ingen vektnedgang, og da føles det ikke så verdt det. Samt at jeg ble litt lei av settingen. På noen måter er det veldig bra med gruppe - man kan lære mye av hverandre og bakke hverandre opp. Men så har du alltid noen som snakker HELE tiden og tar veldig mye plass, og da blir jeg litt lei. Særlig de som klager over at det ER så mye mat og helt umulig å spise nok, eller de som nesten ikke spiser noen ting men likevel legger på seg gjennom kurset... Jaja, vi har alle våre forsvarsmekanismer og livsløgner - jeg har nok med mine egne Poenget mitt er vel at man kan klare seg også uten kurs, særlig om man kan prinsippene fra før. Og at man skal være mentalt klar for kurs for at det skal virke? Driver fortsatt og vaker rett under tresifret - 100 gram opp denne uken. Neste uke er det vinterferie og vi skal til fjells i slutten av uka. Forhåpentligvis er det nok snø der fortsatt til fine skiturer, for jeg har også lyst til å kose meg litt ekstra. Særlig litt vin i sofakroken, og da må det beveges på dagtid altså!
  10. Ganske så greit fokus så langt denne uken - håper jeg klarer å holde det gjennom helgen også. Stølheten har gitt seg og i går ble det zumbatime. Trenger litt nytt treningstøy etter hvert, men det er jommen ikke enkelt å finne. De gode sportsbh'ene jeg har begynner å bli for store (typisk nok slankes puppene først) men jeg finner ingen som sitter bra. Enten er de altfor stramme så det føles ut som om puppene vender innover, eller så blir bare fasongen helt feil og det gir ingen støtte. Det mest fascinerende er hvor mange som har uttagbare innlegg - altså; om å gjøre at ting ser størst mulig ut på trening??? Blir litt oppgitt. Mye fint å på kjøpt på nett, men så var det størrelsen da - vanskelig midt i vektnedgangen å vite hva man egentlig passer.
  11. Fin nedgang i dag - litt skyldes nok syklusen min, men resten tar jeg på min egen kappe Ikke vært så aller verst flink tror jeg. Gikk til jobb fem dager og kom meg på bodypump på lørdag. Ser heldigvis ut til at treningstimen ikke har ført til vannopphopning i kroppen, og det er deilig. Superstøl, men det føles så bra for da kjennes kroppen slankere ut... Denne uken har jeg fått lov av mannen å gå på Zumba. Det vil si - han har lovet å ikke jobbe over den dagen, som han har gjort de siste ukene. Og det gleder jeg meg skikkelig til, for zumba er kjempegøy med 20 kilo mindre å bære på. Hvem vet - om jeg klarer 20 kilo til kan jeg kanskje slenge meg på karneval i Rio? Ellers er det ca. to uker igjen til vinterferie, og det hadde vært veldig deilig å klare å kvitte seg med litt vekt før det. Særlig siden min nye fine skijakke er bittelitt trang... Får se om jeg kan grave fram litt ekstra motivasjon disse ukene!
  12. Flott nedgang Milda - da er du jo godt i gang igjen! Ta vare på den gode følelsen utover i uka. Gratulerer med normalvekt til Snupsipups - det er skikkelig bra jobbet altså. Over 20 kilo er imponerende. Og siden du trener en del er det sikkert reelt enda mer - merker du at kroppen blir strammere? Sprekt å satse på halvmaraton da. Selv kan jeg ikke løpe, men har noen fjellturer jeg har lyst til å prøve meg på når isen blir borte - håper jeg merker godt da at formen er bedre. Du imponerer stadig Littvrang, og det er jo akkurat dette det dreier seg om - å være i "risikosituasjoner" og ta gode nok valg til at det ikke medfører vektoppgang. Å gå ned i vekt eller holde vekten i perioder man har full kontroll på alt som serveres er vanskelig nok, men det er jo ikke sånn livet vil bli framover. Så ser ut til at du har de beste forutsetninger framover. Joda, det ble bodypump på meg på lørdag. Og da jeg våknet i går morges var jeg ikke støl i verken fingrene, tærne eller ansiktet. Resten av kroppen derimot... Så selv om jeg syntes jeg la på veeeldig lite vekter så var det tydeligvis nok for å ruske litt i musklene. Nå gjelder det bare å følge opp med litt hyppigere styrketrening så ikke all stølheten er forgjeves.
  13. Jeg hører du sier det at det er forbigående, men... Det er jo det som er litt av problemet - den logiske delen av hjernen min vet at det er sånn det er, mens den andre delen løper rundt og roper "nei, nå blir jeg supertjukk igjen, dette går aldri bra!" Men - jeg har meldt meg på bodypump på lørdag!
  14. Så spennende med kirurgmøte da Littvrang! Har en drøm om å komme dit jeg også, at vekten er så lavt stabil at jeg kan fikse på nedre del av magen. Den plager meg mer og mer som vekten går ned, for det blir tett og klamt og kløete siden huden konstant ligger inntil hverandre. Spennende å høre hvordan det går! Er fryktelig irriterende det med kroppen som på død og liv vil tilbake til toppvekt. Snakket litt med legen min om det sist jeg var på overvektsklinikken. Jeg nevnte det med at mine vektproblemer sitter mellom ørene og da var han veldig tydelig på at så enkelt er det ikke. Det som skjer mentalt påvirkes veldig av hormonene i kroppen som hele tiden sender signaler om å gjenopprette tidligere tilstand. Så det er faktisk mye vanskeligere for oss som har vært overvektige å holde vekten enn for de som alltid har vært normalvektige. Men klarer man å holde vekten over tid så vil "termostaten" i kroppen etter hvert nullstilles. Så alt håp er ikke ute På gode dager tenker jeg at dette er en kronisk sykdom jeg bare må forholde meg til i lang tid framover (på dårlige tenker jeg at dette går uansett ikke, men det er en helt annen sak) Det gjelder bare å ikke gå i fellen og tenke at "dette går ikke samma hva så nå kan jeg like godt spise det jeg har lyst på". Så bra at du får effekt av styrketrening da Littvrang - de siste gangene jeg har prøvd det så samler bare kroppen masse vann. Og jeg blir superstresset av å gå opp 1,5-2 kilo etter en treningsøkt, for det går ikke bort med det første heller... (da har jeg trent type bodypump)
  15. Halvkilo ned denne uken, så nå er det 1,5 igjen av desemberkiloene. Gikk til jobb fire av fem dager, men ble ikke rom for trening dessverre. Både denne og neste uke ser også dårlige ut i den forbindelse, så da er det maten man må holde fast i. Motivasjonen går det sånn opp og ned med som vanlig. Forresten - klarte ikke å dy meg på lørdag og kjøpte ny turjakke. Jeg har ønsket den meg lenge og nå var den på salg. Men bare i en størrelse for liten. Så nå har jeg en superlekker jakke som jeg må slanke meg inn i for at den skal sitte pent... Jaja, spent på hvordan det går...
×
×
  • Opprett ny...