Gå til innhold

Fuglesang

Medlem
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Fuglesang vant dagen sist August 13 2018

Fuglesang hadde mest likt innhold!

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Fuglesang's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

8

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det går opp og ned her i verden, men når vekten går opp er jeg ikke særlig flink til å skrive ned vekten. Har slappet av veeeldig den siste tiden med raske karbohydrater, og nå fikk jeg det midt i fleisen. Var hos legen sist uke og blodsukkeret mitt som har vært så fint så lenge var plutselig ikke det lenger. Så da er det bare å ta seg skikkelig sammen. Mindre mat, særlig raske karber og litt opp på medisiner. Jeg har nok lurt meg selv litt med at jeg er såpass aktiv og trener, og at jeg da ikke trenger å passe så mye på resten. Men sånn fungerer det tydeligvis ikke... Men, jeg har klart det før og skal klare det nå. Så blodsukkeret skal ned innen neste time i slutten av september, og så får vi håpe vekten følger etter.
  2. Endelig et fint tall på vekten! Jeg er ikke helt overbevist om at det er riktig da - litt usikker på om jeg har litt væskeunderskudd i kroppen etter hard trening på lørdag. Så klarer ikke helt å tro at jeg er så godt på vei. Har vært med på mange opp og nedturer her. Fortsatt positivt på treningsfronten. Tre timer på treningsstudio, en vanlig tur, en familietur og en knalltøff motbakketur i erstatning for lørdagstreningen som var avlyst. Matmessig litt on and off. Bare en sprekk på snop, men litt mye spising på kvelden fortsatt. Har hatt lyst til å sprekke på snop flere ganger, men har klart å unngå det. Så definitivt bedre på motstandskraft enn uken før. Mål for uken: Trening/tur fem av syv dager. Ikke sprekke på snop en eneste gang - kun planlagt på lørdagen Og så bør jeg vel prøve bunaden snart...
  3. Tja, hva skal man si... Det positive først; En tur, fire timer på treningsstudio og en runde i svømmehallen (1000 meter - kjenner det i ryggen). Så helt klart i mål på treningsfronten. Maten derimot har vært helt elendig. Jeg har spist stort sett det jeg kunne komme over av søtt og salt. Så den fine uken før som skulle gi resultater nå gikk aldeles rett vest. Så hva er problemet? Jeg blir nok fort veldig sulten når jeg kutter ned på maten. Og så tror jeg kanskje at jeg litt ubevisst (halvbevisst?) velger å spise mer når jeg trener såpass som jeg gjør - tenker at jeg forbrenner mer enn jeg egentlig gjør.. Løsningen? Frister lite å trene mindre - nå er treningsmengden automatisert, og det koster meg lite å gå av gårde. Jeg begynner å kjenne mer muskler i bena (legger for det meste på meg rundt magen, så ikke så mye polstring på bena) og det gjør at jeg føler meg litt finere. Da gjenstår det egentlig bare steinhardt fokus på mat, og det er jo noe jeg klarer bra i perioder og dårlig i andre perioder. Kanskje prøve å finne fram en mindfullnessøkt på spotify og ta om kvelden når jeg ellers spiser? For å få fokuset litt på hva som er bra for meg? Fortsatt tre uker igjen til 17. mai, så er bare å komme seg opp på hesten igjen. Mål for uken: Samme som sist.
  4. Jeg har hatt en god uke, selv om det ikke akkurat synes på vekten. Tror det har mest med veskebalanse å gjøre, og kanskje også litt syklus. Velger å skrive vekten likevel, så får vi håpe på nedgang neste uke. Nådde treningsmålet mitt (ble faktisk to turer) og mulig det derfor sitter litt ekstra vann i musklene. Jeg kjenner godt at jeg trener for fullt igjen etter tre uker nedstenging. Ikke akkurat støl, mer sliten i muskulaturen. Klarte fast kveldsåltid tre kvelder, så nesten der. Men har nok spist for mye i helgen. Det nytter ikke å slippe fokus 2-3 dager altså, jeg kan nok ikke tillate meg mer enn en kveld. Mål for uken: En tur og fire timer på treningsstudio. Kveldsmåltid minst fire kvelder. Bare to utskeielser i løpet av helgen. Klarer jeg dette tenker jeg at jeg ser resultater neste mandag.
  5. Det er ikke enkelt dette her. Å skulle få til varig livsstilsendring. Jeg jobber meg ned litt en stund, og så siger kiloene sakte på igjen. Nede og lukter på tosifret, og så holder ikke motivasjonen lenger. Treningssenteret har vært stengt, og jeg har ikke mobilisert krefter til å gjøre noe annet i stedet. I påsken har vi kost oss med god mat og vin og litt for mye snop. Så da går det som det må gå. Har veldig lyst til å gå med bunaden min på 17. mai, selv på vår lille feiring. I fjor var jeg nede på 100 kilo og da fikk jeg den akkurat på. Så bør nok ned dit om det skal være håp i år også. Klarer jeg å mobilisere nok krefter på de fem ukene mon tro? Jeg er i gang med treningen igjen, men det sitter SÅ langt inne å gjøre noe med maten. Det er så kjedelig å spise magert. Jeg har så lite lyst til å begrense meg. Men da kommer jeg jo heller ingen vei... Mål for uken: En tur og fem timer på treningsstudio. Ambisiøst men ikke umulig - jeg liker fortsatt å trene. Få til fast kveldsmåltid minst fire kvelder.
  6. På'an igjen... Start sommer 2017: 120 Mål: 76 Dato: Vekt: Nedgang: Totalt: Rest til mål: 04.01.21 103,5 16,5 27,5 11.01.21 102,2 1,3 17,8 26,2 05.04.21 104,7 +2,5 15,3 28,7 12.04.21 103,3 1,4 16,7 27,3 19.04.21 103,8 +0,5 16,2 27,8 26.04.21 103,6 0,2 16,4 27,6 03.05.21 101,8 1,8 18,2 25,8 21.06.21 103,3 +1,5 16,1 27,3 28.06.21 102,5 0,8 16,9 26,5 05.07.21 101,5 12.07.21 19.07.21 26.07.21 02.08.21 09.08.21 16.08.21 23.08.21 30.08.21 06.09.21 13.09.21 20.09.21 27.09.21
  7. Falt helt ut av vektregistreringen min i høst, og det er aldri et godt tegn. Jeg har vært mye i bevegelse, men klarer ikke ta meg sammen på matfronten, og da går det som det må gå. Har legetime om fire uker der jeg skal på vekten, så hadde jo vært litt kjekt å klare å gå ned litt før det... Utfordringen er som vanlig - jeg spiser for mye på kvelden. Det er også litt utfordrende med faste måltider på hjemmekontor. Og nå er - typisk nok - treningen stengt ned igjen. Så jeg er over på turer i skog og mark. Kjekt nok det noen ganger i uka, men ikke som eneste alternativ... Mål for uken; redusere mengden kveldsmat, fem turer i skogen.
  8. Stillstand på vekten denne uken. Det er så tydelig at jeg virkelig må ofre noe for videre vektnedgang - å være generelt sunn funket før men ikke nå lenger. Så da var spørsmålet hvor mye jeg er villig til å ofre? Og det er maten som er problemet - aktivitet er jeg der jeg skal være, selv om jeg begynner å kjenne på ønsket om tøffere utfordringer. Uken har gått opp og ned matmessig. To små sjokolader i helgen utenfor plan - det var helt unødvendig. Og ga meg liten glede faktisk. De dagene jeg har hjemmekontor er det også lett å gå i småspisefellen. Treningsmessig ble det to dans, en sykkel og tre turer (den ene på over to timer). Egentlig fornøyd, men kjenner jeg snart har behov for hardere økter. Litt usikker på hvordan jeg skal få det til. Og så må jeg snart få til en plan om styrketrening...
  9. Jaja, da var jeg i alle fall nede på tosifret igjen. Hadde en rimelig hard treningsøkt på lørdag, men ellers har uken vært så som så. Dette er en fryktelig seig materie altså! Føler jeg har gjort det meste riktig de siste seks ukene, og er blitt belønnet med usle 500 gram. Det er jo så og si stillstand. Usikker på hva jeg skal gjøre med maten for å få til dette egentlig... På treningsfronten er det planer om to dans, en spinning og i alle fall tre turer. Så får vi se om jeg klarer å snike inn noe styrke også. Det er jeg ikke glad i for tiden, dessverre. Merker i alle fall at kondisen er bedre, selv om ikke kiloene går sin vei. Det er da noe.
  10. Ikke lyst til å skrive i det hele tatt denne uken. Tok en riktig så oval helg på fjellet, og vi koste oss skikkelig i matveien. Det straffer seg - til tross for en del fysisk aktivitet. Og det verste er at det er så vanskelig å hente seg inn igjen. Nå har jeg lyst på mye mer mat og mer søtt igjen. Søren altså, at jeg aldri lærer! Men - det er jo dette jeg skal øve meg på. Altså - hente meg kjapt inn igjen når det sklir ut. Så får vi se hva det blir til... Satser på ned til mandag, men jeg har mine tvil akkurat nå... Eller kanskje - holde stabil til mandag er et bedre mål.
  11. Stillstand på vekten denne uken, og jeg som har vært SÅ flink! Sykkel to dager, dans en dag, gått til jobb fire dager og tur i skogen tre dager. Jevnt over har jeg også vært flink med maten - ingen sjokoladesprekker (delte en liten mørk sjokolade med mannen på lørdag, men den var planlagt!). Eneste jeg kan tenke at jeg gjør galt er at jeg innimellom spiser litt for mye. Frister lite å begynne å registrere alt av mat igjen, så må tenke litt på hva jeg skal gjøre med det... Denne uken blir det kanskje bare en dag på treningsstudio, men satser på mye tur i skogen. Usikker på hva jeg ellers skal gjøre av endringer. Jeg prøver å si til meg selv at resultatene kommer etter hvert, men nå begynner jeg å bli lovlig utålmodig altså! Forresten, på den positive siden - sist uke var det tre ulike som kommenterte at jeg hadde gått ned så bra. Og jeg har jo virkelig ikke det kilomessig, men kanskje det skjer noe med kroppen likevel?
  12. I noen perioder er det viktigste bare at man tar bedre valg enn man ellers ville tatt! Men håper du får litt positive tall også etter hvert. Jeg er veldig fokusert etter sommerferien, men føler ikke det synes like godt på vekten. Så den største utfordringen min nå er å ikke gi opp men fortsette å ta grep som gir resultater i det lange løp.
  13. Sakte men sikkert nedgang denne uken også. Hadde forhåpninger om å se 98-tallet i dag, men så vel gikk det ikke. Satser på jeg er der neste mandag! Har hatt gått fokus på maten mesteparten av uken, kun små utskeielser på mengde samt bittelitt sjokolade i selskap på fredag. På aktivitet så ble det en tur til jobb, to dansetimer, en sykkeltime og to timesturer i skogen. Veldig fornøyd med det. Målte meg før helgen, men fikk ikke notert. Var ganske likt sist jeg målte meg (for kjempelengesiden), så ikke så veldig motiverende egentlig. Planen for uken er å gå til jobb alle dager, tre treningstimer og 1-2 turer i skogen. Og best mulig kontroll på maten. Føler meg fortsatt veldig motivert da. Og så lurer jeg på å kjøpe meg en bok om kognitiv terapi - har mål om å komme i gang med både det og litt styrketrening.
  14. Siste uken har stort sett vært en bra uke. Litt usikker på om dagens vekt er helt riktig - vekten drev og hoppet litt. Varmen driver også og tuller litt med veskebalansen min, og det stresser en del. Men forsøker å fokusere på at dersom jeg "gjør de rett tingene" så kommer resultatet etter hvert. Men utålmodig - det skal være sikkert. Gode matvalg hele uken. Litt ekstra mat fredag og lørdag. Sjokolade og vin på lørdagen, men ikke voldsomme mengder. To dager gått til jobb, to dager tur i skogen, en sykkel og en dansetime. Så helt innafor på treningsfronten. Har begynt å høre litt på "spis deg fri"-podcasten av nyskjerrighet. Noe er interessant (hjerneforskning) mens annet er litt vel sekt-aktig for meg. Uansett greit å se om jeg kan lære noe nyttig! Plan for uken - spise bra. Tre treninger og en tur, samt en tur til jobb. Har fotsatt ikke fått målt meg - må få gjort det i dag.
×
×
  • Opprett ny...