Gå til innhold

Fuglesang

Medlem
  • Innholdsteller

    90
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    4

Fuglesang vant dagen sist August 13 2018

Fuglesang hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

8 Nøytral

Om Fuglesang

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Står og stamper for tiden - klarer ikke helt å samle meg om vektnedgang. Men på treningsfronten har det gått på skinner. Helt til nå - hjemmekontor gjør at jeg går glipp av morgenturen min og treningsstudioet er stengt. Fikk meg en kveldstur på en halvtime, men må prøve å få gått litt mer enn det hver dag. Og kanskje litt intervalltrening i bakken utenfor? Cluet er vel også å ikke begynne å kose seg med mat selv om vi er hjemme og kjeder oss...
  2. Forrige uke gikk egentlig litt skeis. Været på fjellet var delvis dårlig, så da ble det mer kos enn skigåing. Jeg falt også utpå et par andre ganger med gamle vaner og sjokoladetrøst, og det gir utslag feil vei på vekten. På den positive siden har jeg ikke sluttet å veie meg og jeg prøver å se på dette som skjær i sjøen og ikke at prosjekt vektnedgang har gått fløyten. Men det er ikke lett å endre godt innarbeidete tankemønstre altså! Treningsmessig sist uke var tre morgenturer og 2-3 skiturer. Litt for lite med andre ord. Men nå har jeg kjøpt nye spinningsko og klar for mer trening denne uken - gleder meg! Når det gjelder ukens utfordringer så er de som før - ikke trøstespise sjokolade, begrense middagene og ikke ta heeelt av i helgen!
  3. Uken lignet litt på uken før - greit med mat på hverdagene, men i helgen mister jeg fokus og spiser for mye. Irriterer meg at jeg ikke klarer å holde meg, når jeg ser hvor godt det gjør meg med vektnedgang. Prøvde et gammelt skjørt som ikke har passet på lenge, og det satt virkelig som et skudd! Treningsmessig har jeg godt kontroll. To zumba, en core og tur i skogen i tillegg til morgenturene til jobb. Denne uken er det vinterferie. Gjelder å passe så det ikke blir altfor mye kos, samt få lagt inn så mye tur og skigåing som mulig. Gleder meg!
  4. Tråkler meg sakte men sikkert nedover. Ukedagene sist uke gikk riktig så bra - helgen var det bursdag og mye kaker (og rester) så da ble det alt for mye mat. På treningsfronten fikk jeg til fem turer til jobb, en lengre tur i skogen, zumba/core og spinning. Absolutt fornøyd med det, men kjenner jeg ønsker å trene mer for å få raskere framgang. Fikk kjøpt meg nytt lekkert treningstøy også - jommen øker det motivasjonen litt det også! Satser på like mye trening denne uken, og forsøke å holde fast i kostholdet. Neste uke er det vinterferie, og det innebærer mer mat og god drikke, men også mulighet for ekstra fysisk aktivitet...
  5. Så kom det en liten smell - siste uken har vært mye vanskeligere, med mye ekstraspising og lite oversikt over maten. Treningen har for så vidt gått greit - fem dager gange til jobben samt en halvannen times økt i sal og en knallhard sykkeltime. Men jeg savner 1-2 økter med tur eller svømming. Vekten går litt feile veien, selv om jeg tror den kanskje var litt kunstig lav sist mandag. Og det er nå det er utfordrende - å ikke skli helt ut men å hente seg fint inn igjen. For nå vil jeg ned og stabilisere vekten på 97-98 slik at jeg ikke hopper opp på tresifret igjen med litt vann i kroppen. Målet er fortsatt ned 0,5 i uken - har veldig lyst til å klare det nå!
  6. Dette har vært en god uke. Har klart å holde meg til måltidsplanen, og fått trent onsdag, fredag, lørdag og søndag samt gått til jobben på torsdag. Skeiet ut i går kveld med rødvin og sjokolade, men det var også planlagt. Veldig spent på hva vekten sier i morgen tidlig - mandag morgen er offisiell veiedag. Uken som kommer planlegger jeg å trene torsdag og søndag, og gå en tur eller noe lignende på tirsdag. Mulig det blir en svømmeøkt også - får se litt hva det blir tid til. Satser på å holde god kontroll på maten også. Ukens utfordringer er overtidsjobbing på onsdag og stevne til helgen med lite kontroll på maten. Satser på at det også skal gå bra!
  7. Nytt år, nye muligheter, ny tabell... Start sommer 2017: 120 Mål: 76 Dato: Vekt: Nedgang: Totalt: Rest til mål: 06.01.20 102,9 17,1 26,9 13.01.20 102,0 0,9 18 26,0 20.01.20 102,3 +0,3 17,7 26,3 27.01.20 100,4 1,9 19,6 24,4 03.02.20 98,8 1,6 21,2 22,8 10.02.20 99,3 +0,5 20,7 23,3 17.02.20 98,7 0,6 21,3 22,7 24.02.20 98,7 0 21,3 22,7 02.03.20 99,1 +0,4 20,9 23,1 09.03.20 98,4 0,7 21,6 22,4 16.03.20 23.03.20 30.03.20 06.04.20 13.04.20 20.04.20 27.04.20 04.05.20 11.05.20 18.05.20 25.05.20 01.06.20 08.06.20 15.06.20 22.06.20 29.06.20 Målet er å nå 91 til sommeren. Sånn, nå er det sagt
  8. Hei damer, hvordan går det med dere? Håper ikke stillheten betyr at det ikke går så bra. Vet nemlig med meg selv at når jeg legger på meg så unngår jeg ofte både vekten og forum... Her går det sånn tålig bra. 100 gram opp siste to uker. Ikke så verst, men ikke flotters heller. Hadde vært greit å gå litt mer ned før jul, for da blir det bare stabilisering noen uker tenker jeg. Men har fått fryktelig vondt i en hofte og kan ikke være så mye i aktivitet, og da faller alt på maten. Ingen god kombinasjon!
  9. Hei! 200 gram ned siste uke - dette går saaaaaakte altså. Har vært på helgetur med god mat og drikke, men utrolig mye gåing gjorde at resultatet ble innafor likevel. Veldig bra nedgang på deg Mam 81 - kjenner du det på kroppen at du er blitt mer bevegelig? Og veldig kjedelig Snutte30 når det står stille - deg går sånn utover motivasjonen. Men måler du deg også? Det hender i alle fall at min kropp forandrer seg i målene selv om vekten står stille. Og man må hente motivasjon der man kan! Når det gjelder bevegelse, så får jeg litt "gratis" i hverdagen. Vi har bare en bil og den må mannen ha for å komme seg på jobb, så uansett hvor lat jeg er så MÅ jeg gå 20-25 min til jobb hver dag. Ellers så er jo den enkleste aktiviteten (altså som krever minst utstyr/arbeid) å gå seg en tur. Og alt hjelper litt. Hadde du klart å gå en tur i ti minutter hver dag etter middag? Fem minutter ut og så fem minutter tilbake? Fysisk aktivitet rett etter måltid har også positiv effekt på blodsukkeret, og de fleste i "vår vektklasse" bør passe litt på det Ti minutter har man stort sett alltid tid til og om man først har klart å komme seg ut så frister det kanskje med noen minutter til? Selv så trenger jeg litt mer aktivitet som gir puls og svette - så tror ukens mål skal være å få til en slik økt. Enten en god tur i skogen eller kanskje en spinningtime?
  10. Hei igjen! Utrolig bra jobbet Marielle. Nesten 30 må jo merkes utrolig godt på kroppen og formen! Kan jeg spørre hvilken bmi du må ha for å få bukplastikk? Du er ikke den eneste som har hengemage... Vi er nok mange som i en eller annen grad blander mat og følelser Snutte30, og jeg har ikke helt funnet løsningen jeg heller. Men en tur i skogen er kanskje det som funker aller best? Og så prøver jeg å lese litt gode historier om vektnedgang på nettet... Mam81 - utrolig kjedelig når vekten står stille, men prøv å tenke at det er nødvendig for kroppen å venne seg til ny vekt. Og er så utrolig viktig med målebånd i "platåtider", for det skjer jo ofte noe med centimeterne likevel. Og det er jo det som faktisk synes! Denne mandagen var det ned 600 gram fra sist uke, og jeg er tålig fornøyd. Jeg er nå 17,1 kilo under toppvekt for to år siden og 4,7 over laveste vekt i "nyere tid" som var november i fjor. Mitt drømmemål er ned totalt 44 kilo, mens jeg nok bør være fornøyd om jeg bikker 30. Har slitt mye med motivasjonen og troen på at det skal gå det siste halvåret, så er mye viktig psykisk arbeid framover. Men akkurat nå har jeg i alle fall troen Og veldig kjekt at det er litt liv her inne i "øverste liga" - det hjelper veldig å høre om andre som klarer å gå ned!
  11. God mandag! Merker også at livet er litt lettere å planlegge når barna blir større. Har to skolebarn nå, og kan i litt større grad prioritere egentid til for eksempel trening. Har hatt en fin uke matmessig, men litt for mye mat i helgen så endte med 0,4 kilo ned fra sist mandag. Vet det kanskje hadde vært lurere med en annen veiedag enn mandag, men har liksom alltid hatt det, så litt vanskelig å snu... Høres ut som du har en bra plan Mam81 - tror det er viktig både å finne en livsstil å leve med og samtidig jobbe med hodet og følelsene. For vekt er jo et sammensurium av mat, trim, psyke, hormoner og livet selv. Nytter ikke bare å fokusere på sunn mat da.
  12. Hei, her var det jo faktisk bittelitt liv! Holder på med vektnedgangsreise selv men har falt litt av det siste halve året. Og da har det med å snike seg på noen ekstra kilo. Så nå er jeg 4,5 kilo fra det laveste jeg var i vinter og håper jeg skal klare å karre meg nedover igjen. Fint å ha noen å skravle med!
  13. Det er ikke ukjent at jo mer jeg tenker på at jeg slanker meg jo mer får jeg lyst til å spise... Og jeg er også en kveldsspiser. Det krever lite av meg å ta sunne valg gjennom dagen, men fra middag og utover kvelden er det mye vanskeligere. Et tips kan være å se på om du spiser nok tidligere på dagen. Går det an å putte inn noen mellommåltider for eksempel? Får du i deg nok kcalorier da? Siden du har helseplager kan det også være greit å ha legen med på laget. Går man på medisiner kan de påvirke appetitten. Og kanskje kan legen være en god samtalepartner? Ellers så kan man ikke være flink hele tiden. Finn en ting i løpet av dagen/uken du kan endre på. Og når det sitter kan du gå over til neste ting. Mitt fokus denne uken har vært å ikke spise snop. Der har jeg nemlig sklidd ut veldig i det siste og sukker er virkelig ikke bra for meg. Har klart å holde så langt!
  14. Så hyggelig å se andre her inne! Det kan fort føles litt ensomt her på "over 40". Har hatt en liten pause på både forum og slanking egentlig - ble så fryktelig lei av å stå helt stille. Så nå har jeg fjusket med både mat og medisiner, og resultatet er selvsagt vektoppgang. Ble litt skremt da jeg omsider turde å gå på vekten i går - særlig siden kroppen var full av salt og vann etter 17. mai. Har pleid å ha veiedag på mandager, men tror jeg venter til neste mandag med å notere den - må litt tilbake i siget igjen først. Så bra at du har bestemt deg for å gjøre noe med vekten da gurlber. Skjer noe med forbrenningen med årene dessverre, og om helsen setter stopper for aktivitet hjelper det ikke akkurat. Men det er maten som er det viktigste for nedgang, så skal ikke være umulig dette her Hvordan tenker du selv at du skal gå ned i vekt?
  15. Lenge siden sist jeg har skrevet nå, men er nå her fortsatt. Vinteren har vært fryktelig tung vekt- og matmessig og står stort sett på stedet hvil. Prøvde på en offensiv før vinterferien, men klarer ikke samle nok viljestyrke til å holde ut mer enn et par dager. Merker at jeg har brukt mye viljestyrke over tid samt at jeg nå trenger ganske mye mindre mat enn på toppvekt, så jeg må forsake mer for å få resultater. Og der er jeg merkelig nok ikke akkurat nå. I mai skal jeg i konfirmasjon og dristet meg til å prøve bunaden som har hengt ensom i skapet i årevis. Jeg får den på meg, men den sitter ikke særlig pent. Så nå er det ny offensiv på gang - tror 5 kilo ned ville gjøre en ganske så stor forskjell. Har jeg viljestyrken med meg denne gangen tro? Av positive ting så har jeg nå ganske så god rutine på trening. Går fortsatt til jobb de fleste dagene og trener to ganger i uken ganske jevnt. Det hjelper godt på humør og selvfølelse. Bør jo også egentlig være fornøyd med å ikke gå opp når det butter, det har jeg jo alltid gjort før. Og jeg er fortsatt mindre enn i fjor på denne tiden, har ikke stått stille et helt år!
×
×
  • Opprett ny...