Gå til innhold

Silversister

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Silversister

  • Rang
    Medlem
  1. Mener hun nevnte noe om at det var viktig å fylle på etter trening om man har forbrent veldig mye. Men jeg kan spørre om å få flere detaljer/tips ang akkurat det.
  2. Andre kursdag og ned hele 1,4 kg! Det hadde jeg faktisk ikke trodd! Jeg forsov meg i dag så fikk ikke veid meg hjemme, men er superfornøyd med resultatet?
  3. Krysser fingrene for at det kommer til å gå riktig vei! Prøv å skriv opp maten, det er kanskje der det ligger?
  4. Da er første kursdag over og jeg gleder meg til fortsettelsen. Så har jeg funnet ut at jeg skriver kursresultatet i nettdagbøkene, blir enklere sånn. Jeg veier meg likevel om morgenen samme dag, men nedgangen vil jo være ganske lik uansett. Noterer hjemmeresultatet «bak øret» ?
  5. Spurte kursleder i dag, og til frokost er det f.eks brød og pålegg som skal være 220kcal (meny 2), om du drikker melk eller spiser yoghurt er deg en del av melkerasjonen og kommer i tillegg. Jeg spiser gjerne kjøleskapsgrøt til frokost. I den er det 1 dl melk og 1 dl mager vaniljekesam. Da blir melka og kesam en del av min melkerasjon, og altså i tillegg til de 220 kcal som er utgangspunktet. Videre sa hun at grønnsaker kan vi spise så mye vi vil av, men frukt bør skrives opp siden de inneholder en del fruktsukker.
  6. Veiedag i dag, og første kursdag... Usikker på hvilket resultat jeg skal skrive i dagboka. Vekta i dag tidlig uten klær, eller resultatet i ettermiddag på kurset. Tror nesten jeg skriver opp begge, ett i boka og ett på nett. Det er jo nedgangen som er viktigst.
  7. Jeg elsker saltsnacks og da er salte mandler en grei erstatter for f.eks potetgull. Lager dem selv: http://trinesoppskrifter.blogspot.com/2013/10/salte-mandler.html
  8. På den oversikten jeg fant sto det dette om fordeling av energiinntaket: Frokost: 220 Lunsj: 220 Middag: 400 Melommåltid/kvelds: 220 Dette blir 1060 kcal, og for at det skal bli ca 1600 kcal som i Meny 2, så har man de tilleggene som jeg skrev om i innlegget mitt over. Jeg skal som sagt begynne på kurs på mandag, og da skal jeg spørre kursleder om dette.
  9. Jeg har tenkt på det samme. For noen år siden gikk jeg på kurs, men klarer ikke å huske hvordan det ble registrert. Så da søkte jeg inne på sidene til GR og fant en oversikt. Dette gjelder Meny 2, men finnes for de andre alternativene også Tilleggene: Meierirpodukter 200 kcal Frukt og grønt: 200 kcal Nøtter: 100 kcal 2 Kosemerker: 50 kcal Men i skjemaet er det jo ingen egen registrering på tilleggene, så da får vi kanskje legge det som tillegg på frokost/lunsj/kveldsmat og mellommåltid? Jeg begynner på kurs på mandag og tenker spørre kursleder om akkurat det + hvor mye man må spise om man forbrenner veldig mange kcal ved trening. Utrolig lite jeg husker fra det forrige kurset, men det er en del år siden...
  10. Hei! Blir veldig gjerne med her Jeg begynner på standardkurs 27. august etter å ha lagt på meg litt for mye i løpet av året. For ti år siden gikk jeg også på kurs, og gikk vel ned ca 8 kg totalt på to eller tre kurs (gikk også på Hold vekten-kurs). Jeg har heldigvis ikke lagt på meg alle kg jeg mista på kursene, men i år har det sneket seg på litt for mange. Nå har jeg begynt å registrere mat og trening sånn at jeg er i gang før kursstart (må bare komme i gang med treninga etter sommerferien). Jeg regner med at jeg skal ligge på 1600 kcal pr dag, og som tidligere så syns jeg det er vanskelig å fylle opp kvoten.... Veiedag på mandager siden det også blir kursdagen
×
×
  • Opprett ny...