Gå til innhold

Gunnelin

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Gunnelin vant dagen sist Januar 7

Gunnelin hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Om Gunnelin

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 83.0 kg 0,5 ned! Helt utrolig egentlig mtp en slapp uke. Så nå er jeg superfornøyd! Ja, det er så deilig med godt skiføre, Silje! Det er så morsom og lite belastende trening. Og ikke minst sosialt for familien
  2. Jeg glemte faktisk å veie meg i dag tidlig, så vekta får komme i morgen Denne uken har vært slapp, har slitt med ryggen/isjas, så det ble ikke trening før i går. Da var jeg i form til en skitur, 8,75 km Har vært på spinning i dag. Så håper jeg er i gang igjen.. merker jeg fokuserer mindre på maten når jeg ikke trener.. Denne uken håper jeg bare jeg ikke har gått opp 😅
  3. Veiedag, og vekta viste 83,5 kg Fornøyd med litt mer nedgang denne uken. Har ikke telt kalorier med appen denne uken, men har passet på å spise ofte, og tatt kcal sånn ca i hodet. Har trent en gruppetime spinning og en gruppetime body balance. Så på treningsfronten har det vært en rolig uke. Ha en fin kveld damer!
  4. Velkommen Puselusken! Du er jo godt i gang gang allerede Håper kneet blir fort bedre, det er kjedelig å vere lenket til sofaen. Ha en fin dag!
  5. Vekt i dag, 84,1 kg. Så ikke mer enn 200 g ned, men nedgang er nedgang. Det ble dårlig kosthold (burger og chips) og fest på lørdag, flere øl og greier. Kake i selskap hos svigers i går. Så håper det forklarer litt! Det er jo ikke hver måned jeg er på fest for å si det mildt 😂 Uken foran oss nå er planlagt med mye trening og sunne middager, så her står vi på 😊 Min plan er jo egentlig en varig endring, og ikke en kur. Så jeg unner meg det jeg vil, og forsaker heller noe annet. Jevnt over ligger jeg ikke over kcal, har i snitt 1300 pr dag. Kanskje er det for lite? Det er i alle fall endel mer enn jeg har spist siste årene. Så synest jeg spiser som en hest nå. Ha en flott uke folkens!
  6. Vekta viste 84.3 kg i dag. 1/2 kg ned. Samme vekt som fredag, og det er jeg superglad for, for helga ble ein stor krise matmessig 🙈 Ny frisk i dag! Jeg har vært superflink med trening denne uken, men kunne definitivt vært flinkere med maten. Har ligget under 1400 kcal stort sett, men det ble litt ostepop lørdag kveld, og i går ble det hamburgertallerken med chips.. var på farten hele dagen, og på badeland med barna. Alternativet de solgte var en liten boks med salat, og når man er skrubbsulten etter bading er det vanskelig å ta gode valg. Et svakt øyeblikk. Neste gang skal jeg være bedre forberedt. Jeg har klart kcal-mål da, men kjenner faktisk av maten i helga at fingrene er hovne og jeg har halsbrann, oppblåst mage og søtsug. Så det er ikke verdt det! Så deilig å ha bestilt tur i påsken Silje! Det er så fint å ha noe å se fram til Jeg reiser tre uker før påske. Så utrolig flinke dere alle har vært! Gratulerer med flere kg ned 😃
  7. Jeg snikveide meg i dag, for å kunne se hvordan den kommende helgen vil påvirke vekten. Blir ofte ekstra både salt og fett i helgen. Sukker skal jeg klare å holde meg unna, merker at jevne måltider gjør at søtsuget forsvinner. Hadde gått ned 500g på 4 dager nå, og håper på 200 g til før mandag. Men som sagt, jeg aner ikke hvordan helgematen vil påvirke vekten.. At jeg faktisk har gått ned litt nå motiverer i alle fall til å vere flink i helgen! Og det er litt moro å se at jeg går ned, selv om jeg faktisk spiser mer enn jeg gjør til vanlig. Lag dere en nydelig helg damer! 😃
  8. Jeg sliter med å få nok måltider og nok kcal når jeg har fri og er på farten hele dagen. Slik som i dag spiste jeg frokost, dro i stallen, og var der helt til jeg hentet minsten i BHG før middag. Tenkte ikke på mat i det hele tatt. Ikke var jeg sulten heller, for jeg spiste havregryn med banan til frokost. Spiste middag (karbonader, potetmos og grønnsaker), dro på trening, og lagde meg Grete Roede sine matmuffins som jeg spiste nå til kvelds. Førte alt inn i appen, og endte på 1000 kcal.. 🙈 Voldsomt som man må spise da! Jeg ser i alle fall nå at jeg sikkert har ligget på under 1000 kcal til vanlig over lang tid når det gjelder mat. Og så godis på kveldene i tillegg, 3 dager i uka minst. Ikke rart jeg er tjukk! Kroppen må jo vere totalt i sparemodus, og blodsukkeret har nok svingt som bare juling. Og egentlig kan jeg alt det her...og vet at det er feil å spise slik. For å unngå slike problemer igjen skal jeg alltid ha måltidsbarer i bilen, og alarm på som minner meg på å spise. Tips til gode barer? Gjerne med mye proteiner i.
  9. Hvor mange kalorier ligger dere på hver dag? Jeg vil prøve å gå ned 1 kg i uken, og ligger derfor på rundt 1300 kcal, med tillegg for trening. Bruker MyFitnessPal, som legger til kaloriene jeg har brukt på trening. Spiser derfor litt mer de dagene jeg trener. Har trent lett og variert 6 av de 7 siste dagene. I dag serverte sjefen marsipankake på jobben, fordi han hadde bursdag. Tok et lite stykke, for han blir så fornærmet om man ikke spiser 😅 Tilpasset mengden mat ellers etter det, så ligger innenfor målet.. men kjente det godt på kroppen utover dagen at det ble for lite vanlig mat. Jaja, det får bli en bedre dag i morgen 😅🙈
  10. Vi kan godt ha en tabell ja, supert om du vil lage en Silje! Det føles ekstra forpliktende å skulle rapportere hver uke, og det trenger jeg! 😃 Jeg gikk meg på en smell i dag. Kjøpte ny vekt i dag for å ha tall å forholde meg til, og jeg som trodde jeg var rundt 80 kg, veier altså 84,8 kg! 😱 Så det er min startvekt, og jeg skal aldri se det tallet på vekta igjen. Det ga meg i alle fall motivasjon.. men blæ!
  11. Jeg vil være med! Det er virkelig så mye bedre å være flere! 😃 Veier rundt 80 kg nå, og skal prøve å gå ned 10 kg på 12 uker. Da skal jeg ut og reise, og det hadde vært så deilig å reise i en lettere kropp! Trivselsvekt på rundt 65 kg, så det er målet etter hvert. Det finnes ikke kurs her jeg bor, så jeg blir å holde på på egen hånd.. Jeg har gått et nettkurs en gang før, og gikk ned 7-8 kg da, men de kom på igjen, + litt til etter at yngstemann ble født. Har akkurat meldt meg inn på treningssenter, og trener 3 dager i uka. Gruppetimer stort sett (styrke/kondisjon mix). I tillegg går jeg lang tur minst to andre dager i uka. Har to små barn, så sitter ikke akkurat stille i hverdagen heller. Jeg kan også veie mandager. Men jeg har bare en slik motivasjonsvekt, så jeg vet ikke helt nøyaktig startvekt. Hvordan gjør vi med veiing? Melder i tråden her? Gunn Elin, 32 år
×
×
  • Opprett ny...