Gå til innhold

Siri

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Siri

  • Rang
    Ny
  1. Takk for svar - jeg kjører på med nøtter og avokado. Det er kjempegodt! :) Har forresten fulgt nøye med på kaloriene på alt jeg har spist siste uken - og vekten er i dag eksakt det samme som for en uke siden - så ser ut som jeg er i ferd med å stabilisere her. :)
  2. Hei - for noen uker siden nådde jeg målet mitt da vekten viste 57 kg. Dvs at jeg har gått ned 10 kg. siden mars. Problemet nå er å holde vekten på rundt 57 - og det er ikke vektoppgang som bekymrer meg , men ytterligere vektnedgang. I dag tidlig viste vekten 56 kg og jeg har faktisk ikke lyst til å gå ned mer. Har prøvd å øke kaloriinntaket - men samtidig så har jeg jo lagt om kostholdet og det er da ikke så lett å finne mat som gjør at ikke mer vekt forsvinner. Jeg har for eksempel bestemt meg for å fortsette å holde meg unna sukker og fet mat så langt det lar seg gjøre. Det er også vanskelig å øke måltids-størrelsene når man på en måte har blitt vant til å spise mindre og magen rett og slett ikke orker så mye om gangen. Jeg er jo selvsagt også redd for å legge på meg igjen - så og finne riktig balanse for å holde vekten, og da først og fremst å unngå å gå mer ned i vekt, er utfordrende. Noen tips?
  3. Hei - jeg har ikke skrevet noe her, men har fulgt med og lest. Og tenkte at nå var det på sin plass å lage et lite positivt "feire-innlegg". I dag har jeg nemlig nådd målet mitt med å gå ned 10 kg. Jeg startet denne ferden i Mars og det har gått saaaakte men sikkert nedover. Har fulgt Roede-metoden hele veien (ikke kurs), men har i tillegg helt kuttet ut sjokolade, potetgull, godteri osv. Det måtte være alt eller ingenting med meg - for var i utgangspunktet en "sjokoladejunkie". Etter å ha vært så lenge uten sjokolade, har jeg ikke engang lyst på det lenger, så jeg fortsetter å holde meg unna for sikkerhets skyld. Denne ferden har i stedet gjort meg til en "treningsjunkie" - og jeg elsker nå plutselig fysisk aktivitet, jeg som var en ekte sofasliter i utgangspunktet. Mitt mantra hele veien har vært å ta en "timeout" hver gang en fristelse har dukket opp - og sagt høyt og tydelig til meg selv; "Du MÅ ikke spise dette selv om du har lyst på det, du kan velge å la være". Etter å ha gjort dette mange nok ganger - er det akkurat som hjernen forstår det selv, og lysten på fristelsene forsvinner. Lykke til alle sammen - dette klarer dere! :)
  4. Hei. Jeg startet "prosjekt sommerkroppen 2019" for 6 uker siden, og har gått jevnt og trutt ned hver uke. Har klart å miste 3.6 kilo og er veldig fornøyd med det. Bare et par kilo igjen til målet er nådd nå. Men da jeg gikk på vekten i dag viste den kun 100 gram nedgang den siste uken. Det syntes jeg var veldig lite, tatt i betraktning at jeg har gjort akkurat det samme med kosthold og trening denne uken som i de tidligere ukene. Jeg fikk imidlertid mensen i går og er ganske oppblåst i magen, slik jeg pleier å være når jeg har den. Kan dette påvirke vekten? Eller er det bare en "myte". Selv om magen er oppblåst bør den vel ikke plutselig veie mer? Eller gjør den det? Noen som har noen gode svar til meg?
×
×
  • Opprett ny...