Gå til innhold

Frustrert frue

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om Frustrert frue

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Heihei! Hvordan går sommeren? Håper du koser deg og slapper av, for kampen mot vekten har en tendens til å stjele mye tankevirksomhet 😳 så jeg håper du nyter ferien maksimalt! Jeg hadde mål- og veiedag i går, det er lite system nå i sommer, dessverre 😅 vekt: 84,3 (-1,2kg) midje: 91,5cm (-0,5) Det går jo både ned og inn, men jeg skulle gjerne sett at det hadde gått bittelitt fortere, utålmodig som jeg er... Nyt sommeren videre, det skal jeg 👍
  2. Veiedag: 85,5 kg (-0,7) 92 cm rundt midjen (-2cm) Greit fornøyd med cm, men ikke fornøyd med -0,7kg på nesten 14 dager 😳
  3. Så flott at du deler så mye ☺️ Jeg synes du har vært flink, for vekta di går jo nedover 👍 Vil anbefale deg på det sterkeste å prøve yoga/pilates, balsam for sjelen samtidig som det styrker hele kroppen. Mange instruktører kan legge til rette slik at du får øvelser som ikke er like belastende på beina dine. Men det beste er jo det du allerede gjør; turer i skog og mark! Om du får inn noen styrkeøkter i tillegg til turene, så er det gull 👍 Trening, både systematisk og lystbetont, vil jo virke positivt i forhold til leddgikten din! Du hadde noen spørsmål i forhold til treningen min, skal prøve å svare så godt jeg kan 😅 Jeg føler at det eneste jeg har kontroll på faktisk er treningen. Jeg er som nevnt utdannet innen idrett og i tillegg er jeg tidligere aktiv idrettsutøver, jeg måtte gi meg med idretten på grunn av skader (og påfølgende operasjoner) for seks år siden. Det var da den virkelige vektøkningen startet 🤦‍♀️ Denne perioden ble det bom stopp i treningen, samtidig som jeg vedlikeholdt det samme matinntaket som da jeg var aktiv. Deretter var jeg gjennom to tøffe svangerskap, samt flere traumatiske hendelser som gjorde at mat ble en trøst og en flukt. Jeg trøstespiser, kjedespiser, smugspiser, kosespiser, belønner meg selv med mat/godsaker; jeg putter rett og slett alt for mye inn i munnen 😳 Dette har nesten blitt en besettelse som jeg sliter skikkelig med å komme meg ut av... Det skal myyye trening til for å forbrenne de mengdene jeg putter inn 😱 Tilbake til treningen 🤦‍♀️🙋🏼‍♀️🤷‍♀️ Jeg trener mellom 1,5 til 2 timer 5 dager i uka (+kveldsturer for å lufte hodet). I helgene blir det turer med familien, vi har en regel med at vi skal på tur med barna uansett vær (så lenge vi ikke blåser bort😅). Treningen på ukedagene består av ca 45 minutter med intervalltrening/utholdenhet og 50 min styrketrening (her kjører jeg et 2-splitsprogram). Jeg trener med pulsklokke (fitbit ionic), jeg er ikke opptatt av kcal når jeg trener for det gjør jeg kun for gledens skyld, samt lykken av at jeg kan gjøre det igjen, men jeg ligger nok rundt 700-900 forbrente treningskcal ☺️ Vi tar med oss ungene, teltet og hengekøyene og drar til fjells i sommer, dette passer planen min ganske bra, for da vil det være begrenset tilgang på «godsaker» (er grenser for hvor mye jeg gidder bære 🤣). Ferien vår starter om 14 dager, det skal bli deilig!!! Jøsses, ble jammen meg langt dette 🙋🏼‍♀️🤷‍♀️🤦‍♀️
  4. Hei Camilla! Herlig at du slenger deg med 👏👏👏 Kostholdet er også min aller største fiende 😰 Jeg trener mye, men «spiser opp» det jeg har trent og litt til, det verste av alt er at jeg er utdannet innen helse, ernæring og idrett 🤭🤦‍♀️🤷‍♀️ Med andre ord; «Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør» 🙋🏼‍♀️🤦‍♀️ Jeg merker ingenting på vekten etter første uka, går heller opp enn ned 😰 Skal veie og måle på fredag 😳🙏🤞
  5. Kostholdet er min største utfordring. Det virker som om viljestyrken fordufter når jeg kommer i nærheten av noe som er godt (alt fra middag til søtsaker). Treningen går som regel veldig bra, men det er ikke greit når jeg «spiser opp alt» med renter etterpå 😰
  6. Det er nå eller aldri! Etter å ha strevd med vekta i over 6 år, uten å klare å gjøre noe med det, er det på tide og ta seg selv i nakken. Vekta skal ned ca 20 kg og jeg skal bruke sommeren til å starte livsstilsendringen og vektnedgangen 💪😎☀️
  7. Nå starter livsstilsendringen og reisen for å finne tilbake til den personen jeg egentlig er (og vil være) 😅 For å komme dit må jeg kvitte meg med en del «bagasje». Nærmere 20 kg må bort og jeg må starte nå!
×
×
  • Opprett ny...