Gå til innhold

Camilla S

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om Camilla S

  • Rang
    Ny

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hallo, igjen! Jeg koser meg med ferien, men du har rett i at maten har mye fokus... På danmarksturen var det vanskelig å holde riktige matfokus. Så jeg var litt skeptisk til å gå på vekta på mandag, men heldigvis var det bare +100 gr. Glemte å måle... Denne uka er det lettere med maten siden vi er hjemme, og jeg kjenner jeg har lyst til å gå en tur enkelte dager. Det har vært en stund mellom hver gang lysten har vært der. SATS har åpent på alle sentre nå på sommeren, så nå tirsdag fikk jeg prøvd mitt nærmeste med en liten halvtime på ellipsemaskin. Det gjorde godt for kropp og sjel Jeg veide meg og målte meg nå og la det inn på nettsida; midje: 104,5 (-0,5 cm) (og syns det er litt problematisk å finne riktig målepunkt hver gang. Noen tips annet enn å tegne strek? 😁) vekt: 98 (-0,7 kg) Fornøyd med nedgang selv om den er liten 👍 Så bra at du også går nedover! Er utålmodig jeg også, men all nedgang er god nedgang 😎 God sommer videre! Vi må nyte den mens den er her
  2. Måling i kveld. Målebåndet har stått stille på 105 cm rundt midjen. Enten har jeg registrert 2 veiinger med 2 ulike dager eller satt feil tall på vekta. Notatene på tlf min sier at jeg gikk fra 100 til 98,7 kg denne uka, mens nettsiden sier det er en endring fra 99 kg med -0,3 kg. Jeg satser på at det første er riktig 😁Uansett, er fornøyd med litt minus på vekta 👍 Blir riktig neste mandag. Avreise til Danmark i morgen tidlig! Yey! 😎
  3. Hei, igjen! Det høres ut som du har kontroll på treninga, ja. Det må være godt å få trent såpass mye, med den godfølelsen et gir Jeg merker jo at de gangene jeg får gjennomført noe, så er det den beste følelsen etterpå! Jeg må bare ta meg selv i nakken og ta en prat med de på senteret (litt skummelt). Jeg føler meg ikke helt hjemme der enda. Men det er ikke så rart når jeg ikke er der så mye 😂 Tror de er flinke til å hjelpe når de først får vite hva jeg trenger hjelp til. Jeg og mannen har en slags regel på at søndager skal vi gå tur. Men ikke i all slags vær, vi er ikke så flinke 🤨 Klær til alle slags vær har vi, så det står ikke på det heller. Mer at det ikke frister alle søndagene 😎 Fikk til 6,5 km i dag, og det gjorde godt Jeg skjønner at du sliter med maten da ja. Er kanskje noe du fyser etter mer enn annet? Jeg (vi egentlig, han er like ram til å støvsuge skap som meg) kan ikke ha noe stående... Da er det sikkert tankene før og under spisingen du må jobbe med, kanskje mer i forkant. Kan du finne andre belønninger enn mat? Det er vel den mest vanskelige sirkelen å komme ut av 😕 Jeg har ingen andre god råd å komme med akkurat nå dessverre... Jeg syns det hjelper å skrive her - håper du syns det også Det er best når vekta viser minus. Men gir målebåndet minus hvert fall så er det bedre enn ingenting 👍👍 Prøv å holde igjen, og bruk tiden på fjellet til å analysere litt hvordan hjerne din tenker når det ikke er samme mattilgang som det pleier å være Nyt den gode tiden sammen med familien og i naturen Jeg har veiedag i morgen 🙄 spent på hva vekta sier! Fører inn målene på nettsiden også. Greit å følge utviklingen der. Snakkes!
  4. Hallo Så hyggelig å få en å dele ting med her Det var ikke så stor aktivitet i trådene her, hadde trodd det var mer. Hvis det er første uka etter oppstart du har veid deg kan det kanskje være tilfeldig at du har gått opp? Det er jo variabelt med vann i kroppen, mensen har sikkert noe med vekt å gjøre også. Så ikke fortvil Jeg hadde opp 100 gr på veiing 3 tror jeg det var. Det kunne like gjerne vært at jeg hadde drukket mer vann den dagen enn ved tidligere veiinger. For meg tror jeg dette bare funker om jeg veier mat jeg ikke er absolutt helt sikker på hva inneholder, og legger det inn i appen så fort jeg kan. Har hatt et par kvelder hvor jeg førte inn dagens mat og drikke, og fikk meg en aldri så liten vekker... 🙄 Jeg har stadig lyst på det som jeg ikke bør spise så mye av. Og begynner jeg på noe er det vanskelig å stoppe... Jeg startet opp med -0,8, så +0,1 og siste veiing før ferien var -0,7. Jeg tror jeg skal være fornøyd hvis jeg klarer å gå ned mellom 0,5 og 1 kg per uke. Siste møtet satte vi oss et personlig mål som vi skal jobbe mot før neste møte. Jeg satte 5 kg siden det er 0,5-0,7 per uke fram til 19/8. De to ukene jeg har veid meg hjemme har ikke det slått til for å si det sånn... Jeg veide 102,8 da jeg meldte meg inn 3/6. Første delmål var å komme under 100 (jeg er 178 høy). Prøver nå å veie meg mandag ettermiddag før middag, så det blir likest mulig som på kurset. Tirsdag denne uka så jeg endelig 99 😃 For å være ærlig trodde jeg det skulle gå raskere å gå ned i vekt når jeg skal ligge på 1700 kcal per dag... Ønsketenkning 😆 Nå er målet mitt å nærme meg 98,0. Du trener mye sier du. Hva slags trening og hvor ofte? Bruker du pulsmåler/-klokke? Tenkte på om du kanskje ikke forbrenner like mye på trening som du kanskje tror, og da blir på en måte matinntaket på feil grunnlag? Jeg har leddgikt (og psoriasis, men det er en hel historie for seg); føttene mine er opererte og har avstivede stortær. Ellers er nakken ganske stiv og ryggen, spesielt korsryggen, også. Jeg er glad jeg har en ganske aktiv jobb. Er produksjonsmedarbeider i et trykkeri/printfirma, og jobber med store printere, flere meter lange. Så jeg har en del fysisk aktivitet med gåing og løfting, dytte trillebord og jekketraller, og litt sitting med jobbing med filer på PC. Men det gjør at jeg nå, hvert fall som 42-åring, ikke har så store orket til trening. Er mye sliten. Men jeg tror jo også det har med vekta å gjøre... Og føttene gjør at jeg ikke kan gå barbent - jeg har et godt gjemt ønske om å prøve yoga eller pilates en gang... Det ser så godt ut med strekking og tøying og pusteøvelser samtidig som det er trening. Men siden det virker som om mange av øvelsene blir vanskelige med disse føttene, så har jeg skøvet det til side 😕 Men jeg vil prøve en gang! Psoriasisen gjør vel at jeg ikke er så bekvem på treningssentre heller. Men jeg er veldig glad i å gå turer, helst i skogen eller på fjellet. Så langt føttene orker, da... Så blir det gjerne sofaen etterpå, med nettbrettet og timene som går, med en "velfjortent" belønning som ikke står i stil til kaloriforbruket... Ble litt lengre enn først tenkt dette her 😂 Men nå vet du litt hvor jeg står Skal du ha sommerferie? Reise bort? Jeg har 3 uker fra mandag som kommer. Det blir godt Skal være litt borte og litt hjemme Jeg skal oppdatere her så ofte jeg kan med vektutvikling og tanker om ting. Hold fokus! Tenk gjennom mat flere ganger før du avgjør noe. Spør: er det verdt det? Jeg heier på deg også!! Vi snakkes
  5. Nå er det sommerferie på kurset fram til 19. august. Målet jeg har satt inntil da er ned 5 kg på de 8 ukene. Har ikke gått like bra på vekta disse første ukene som jeg hadde forestilt meg, så nå er det bare å gutse på. Vil ikke ha et nederlag denne sommeren...
  6. Hei, Frustrert frue! Slenger meg på tråden din hvis det er greit? Jeg er helt helt fersk i GR-systemet; begynte på mitt første kurs 3/6. Etter alle år, fra barndommen av, med å alltid være stor, så begynner kroppen nå å si litt fra... Kosthold er min aller største fiende, men også litt at jeg er veldig lite glad i å stresse, å bli støl og å bli anpusten... Bra kombo det der Hører kanskje fra deg etter hvert?
  7. Hei, Kikka! Takk for hyggelig svar Jeg trenger å ha litt backup på dette kjenner jeg. Og det er noe annet å snakke med folk som står i det samme som en selv enn andre som skal ha en mening om noe de ikke forstår seg på. Jeg tar meg en tur inn i de andre forumene og kikker litt Takk for lykkeønskningene også! Jeg tar med meg alt jeg kan videre God reise til deg også!
  8. Hei til alle dere i tråden! Jeg er VELDIG ny og har ikke gått på kurs før. Så jeg tenkte å slenge meg på denne tråden Håper tråden fortsatt er aktiv. Jeg ser det ikke er så veldig mye aktivitet på de ulike trådene på forumet... Eller er det noen tråder som "alle" bruker kanskje? Dette er meg: dame på 42. Gift, ingen barn. Meldte meg på kurs med oppmøte 1 gang per uke 3/6 med et langtidsmål på å gå ned 20-25 kg. Veier rett i overkant av 100 kg nå, og er 178 høy. Har vært "stor" hele livet, helt siden barndommen. Og det har sakte men sikkert krøpet oppover i alle år, særlig etter at skolegangen var over. Jeg er ingen jojo-slanker, men har alltid hatt et hemmeligholdt ønske om å være slank Men er av typen som lar ting skure å gå, selv om jeg innerst inne vet at det er forferdelig dumt. Etter en prat med legen min i mai ble vi enige om at jeg skulle prøve å melde meg på et GR-kurs, siden jeg har noen issues kroppslig sett ellers også. Så jeg får en oppfølger i henne også framover (ikke så dumt...). Kurslederen er superhyggelig, og de andre på kurset også Jeg er litt stille av meg, så jeg har godt av å følges opp i en sånn gruppe Nå er det sommerferie fram til 19. august. Har som mål å gå ned 5 kg fram til da... Jeg fører dagboken så godt jeg kan, selv om den enda føles litt fremmed, men det kommer seg. Jeg lastet ned app-en også, så jeg alltid skal ha den tilgjengelig Det går stort sett veldig greit å føre mat, men det blir litt "finger i lufta" noen ganger. Da skriver jeg heller litt i overkant av hva jeg tror det er enn for lite. Har på de 4 første ukene gått ned 1,5 kg (har hatt et par reiser inni denne perioden...) og jeg føler meg mindre stinn og oppblåst enn jeg har gjort nå på lang lang tid. Det er bra! En liten minskning rundt midjen har det også blitt Hverdagene går veldig greit. Da er det på en måte fast opplegg. Helgene er verst... Har fortsatt litt behovet for å "kose meg"... Jeg må etter hvert prøve å finne alternativer som er sunnere De siste 2 ukene har det vært litt i underkant kalorier i forhold til dagsmålet - jeg skal ligge på ca 1700, men noen dager har jeg bare kommet til 1200-1300. Så jeg lurer litt på om det er smart, eller bør jeg alltid prøve å ligge så nære målet som mulig? Næringsmessig ser det ut som de 1200-1300 dekker det det skal, så jeg velger kanskje feil mat? Jeg vet jeg burde være mer aktiv også, men syns det er vanskelig. Er mye sliten, og vet ikke helt om det er helse, jobb eller kombo av alle faktorer. Jeg går mye per dag på jobben, ca 8-10 tusen skritt, og med opererte leddgiktføtter er jeg da ganske kjørt energimessig i løpet av dagene med superslitne føtter. Derfor blir helgene gjerne ikke så aktive... Jeg har fysioterapi 1 gang per uke med bevegelsesøvelser (pga leddgikta) og lette styrkeøvelser. Utover det har det vært heltørt lenge nå, men jeg har fått litt giv nå til å komme meg på SATS (hvor jeg lenge har vært aktivt støttemedlem) minimum 1 gang per uke for å prøve meg på litt kardio - sykkel eller ellipsemaskin. Klarer jeg 20-30 minutter med det 1-2 ganger per uke så er jeg veldig fornøyd med meg selv Jeg har nok flere spørsmål etter hvert tror jeg. Dette får holde som førstegangsinnlegg (er ikke så godt kjent med forum fra før heller, så ) Håper å høre fra dere etter hvert!
×
×
  • Opprett ny...