Gå til innhold

Ayla

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av Ayla

  1. Glemte å legge inn ukens vekt på mandag, i dag er jeg ihvertfall 72,6. Veldig lei slanking nå, mange fristelser i desember, føler meg ganske ok, vet at ved 69-70 føler jeg meg helt ok. Juni 72, så kjedelig å miste motivasjon, skjønner at du ønsker en mer personlig oppfølging fra kursleder når det går trått. Jeg synes det er en god plan å komme seg mer ut😊 Break free, herlig med nedgang👌 Håper det går bra med dere alle😊
  2. Dagens vekt er 74,4 ned 2,4 denne uka, kan ikke huske og ha hatt så godt resultat på ei uke😁 har hatt flere frukt og grønt dager og vært veldig aktiv. Nå begynner klærne i skapet å sitte pent, klær som har vært for små passer, måtte bytte ut turbuksa som er blitt for stor, hadde heldigvis ei som har vært for liten. Begynner å føle meg vel igjen, og tanken på jul og penklær er ikke lenger nedslående. Det er en fin bivirkning av vektnedgang og det gir motivasjon. Jeg kjenner at energien og tiltakslysten begynner å komme tilbake, og vet at det har med bedre kosthold og aktivitet å gjøre. Jeg kan være mere «tilstede» både på jobb og i familien. Kjenner jo at dette er godt både for fysisk og psykisk helse, Dette gir også motivasjon. Nøkkelen til at dette skal bli en varig tilstand tas imot med takk🙈 Lykke til når du skal ta av gipsen Nissemora, så bra at matlysta ikke er på topp når du ikke kan være så aktiv 😁 håper gipsen veier masse 👌 hils den store hunden fra min lille 😊 Håper det går bra med dere andre👌
  3. Gratulerer 🤩1,2 ned etter sist du rapporterte her, er du på 5:2 eller? Herlig uansett 😊
  4. BreakFree, jeg har også vært inne på forum i perioder over flere år, men bare når jeg er motivert til vektnedgang, jeg er notorisk jojoslanker. Jeg blir ytterligere motivert av andre som også skal ned i vekt, av det å melde inn vekt og å delta i diskusjoner. Jeg har som regel mer enn 5 kg å gå ned, er ofte på overvekt på BMI. Jeg klarer ofte å nå vekta som gjør at jeg er fornøyd med meg selv, og da kutter jeg forum og kaloritelling og sakte men sikkert kommer søtsug og suget etter usunn mat og motivasjon til sunne valg forsvinner. Jeg tror hver gang at nå skal jeg klare å holde vekta etterpå men ender med å spise altfor mye i forhold til hva kroppen trenger😅 så kanskje jeg burde være her inne hele tiden, for å holde fokuset😊
  5. BreakFree jeg er motivert nå, men det kan skifte på kort tid, men det går som regel bra en tid bare jeg kommer meg gjennom de 3 første ukene. Jeg ble også slapp og sliten de første dagene, kanskje bedre å spise seg ned og la kroppen venne seg til mindre mat. I frukt og grønt uka spiser jeg banan når jeg kjenner meg energiløs. Mitt problem er å holde styr på kaloriene etter vektnedgang 😅 jeg tror du vil se resultater med 1000 et par dager i uka hvis du har spist 1600 til nå👌
  6. BreakFree, jeg tok utgangspunkt i kickstart, på egenhånd, men har etterhvert gått over til ca 1000 kalorier med det jeg har lyst å spise. Jeg kunne være litt sulten til å begynne med men det gikk over. Holder meg unna brus og godis, og prøver å holde sukker og fett i maten så lavt som mulig. Tar vitaminer. Hadde en nedtur og spiste masse en stund for noen uker siden. Fikk en del utfordringer som gjør at jeg ikke kan gå rask gange slik som før, og har en del smerter ved aktivitet og måtte omstille hodet. Det er jo ikke aktivitet som betyr mest ved vektnedgang, men det er aktivitet som har motivert meg til å spise rett. Så nå går jeg tre kortere og saktere turer med hunden istedenfor en lang, og så fyller jeg resten av dagen med annen aktivitet i huset, det er jo mye å gjøre til jul. Det blir gjerne 12-14000 skritt i løpet av dagen. Etter nedturen tok jeg ei uke med frukt og grønt, spiste så mye jeg ville, da forsvant nok mye vann og fett. Prøver å holde meg unna TV-serier, det trigger til godis😅 drikker endel vann, gjerne med kullsyre i, av den typen uten mye salt. Noen dager spiser jeg mer og noen dager mindre, tror nedgangen stopper opp ved helt likt inntak hver dag. Har ikke prøvd 5-2.
  7. God morgen😊 Ny dag, ny uke og nye muligheter. Vekta viste 78 blank i morges, veldig gledelig. Jeg forsynte meg meg måte på julebordet og drakk ikke alkohol, det lønte seg nok. Nå skal det vaskes og ryddes til jul så de neste ukene blir aktiv. Satser på at det hjelper på søtsug og vektnedgang😅 håper alle har hatt ei god helg og ønsker dere ei fin uke.
  8. Hei og beklager sent svar Koala, og gratulerer med flott nedgang, og det til tross for nøtteulykken😅👍🏻 Jeg har vært i «kjelleren» ei stund, og mye har skjedd de siste ukene. Kroppen er ikke helt med meg, har endel vondter jeg ikke får bukt med og jeg har måttet endre litt på både innstilling og aktiviteter. Det er ikke unnskyldning for ikke å svare her i forumet, det blir liksom ikke bedre av det. Jeg prøvde å forsette på kickstart igjen i oktober, men suget etter god mat og godis ble for sterkt. Motivasjonen kom litt etter litt når jeg sluttet å fokusere så mye, og i tillegg fikk en del andre ting å tenke på, så nå er jeg godt i gang igjen og tenker å ligge på 1000 kal. Har ikke veid meg siden sist jeg la inn vekt her, i dag viste vekta 78,8 kg så jeg er godt fornøyd, jeg var nok oppe i 86 kg på det meste i høst. Jeg merker det jo på klærne, og det gir meg motivasjon. Det blir mange utfordringer/festligheter fremover, men satser på å komme meg gjennom det på et fornuftig vis, kanskje jeg gjør som Silje og tar bilen til noen av tilstelningene ☺️ Da håper jeg vi alle får en noenlunde kalorifattig helg og at vekta går ned for hele gjengen til veiedag🙏🏻🙏🏻🙏🏻☺️
  9. 83 kilo, dette går ikke rett vei, vet ikke hvordan jeg skal klare å innhente motivasjon igjen. Jeg var god og mett de to ukene jeg gjennomførte kickstart, er bare det å kutte ut godis og usunn mat som er så vanskelig 🙈
  10. Hei og hopp Høstferie og sykdom plundret til hele slankingen min, 82,4, opp en kilo🤔 Ikke vært i noe særlig aktivitet, søtsuget kom tilbake og dørstokkmila ble høøy. Bare 4 uker til ferie, så må justere målet jeg hadde. Har vært flink i dag, både med mat og aktivitet. Jeg er med på mer forpliktelser og tilbakemeldinger, kanskje hadde jeg kommet meg fortere opp av elendigheta hvis jeg hadde rapportert tidligere. God natt ☺️
  11. Langhelg med masse folk sist helg. Vekta viste 81,4 på mandag. Ned 400gr og inn 3cm. Hadde håpa på mer, men ned og inn er bra☺️ Høstferie denne uka, det betyr enda mer mat og urutiner, kjenner at noe av motivasjon er borte og gleder meg til hverdagen er tilbake. BreakFree, hvis du søker opp kickstart så tror jeg du finner menyene uten å betale noe. Håper det går bra med alle, lite rapportering her på siden om for tiden🤔
  12. BreakFree, hvis du søker på GR kickstart så finner du info om det. Det er menyer med ca 1000kcal per dag, med tanke på de med BMI over 30. For meg hjelper det å ha både korte og langsiktige mål som motivssjon, viktig å nå noen mål kjapt. Eks å komme inn i ei bukse☺️
  13. Hei damer☺️ Så leit at formen ble dårligere igjen Kikka, men tror du gjør rett i å lytte til kroppen å heller satse på å holde vekta. Jeg er litt nysgjerrig på hva dagene dine består av når du er så dårlig. Hvordan får du tiden til å gå? Takk Silje, føler meg skikkelig godt i gang ja☺️ Så kjedelig at du står på stedet hvil, Hvis du er sluttet å gå ned til tross for kaloriunderskudd så er jeg enig i jeg at det kan hjelpe å endre diett. Håper du får en flott høstferie og at du er klar til ytterligere vektnedgang uka etter☺️ BreakFree, skjønner at du er nedenfor, ofte har jeg som jojoslanker slanket meg noen uker før jeg har turt å gå på vekta for å unngå akkurat det. Men nå har du gjort det, og da har du mulighet til å la det «gå sport» i å veie mindre hver uke☺️ Hold på tanken om at du skulle bruke høstferien på å lage god mat å få i gang treningsrutiner. Jeg blir motivert og i bedre humør når jeg ser at vekta går litt kjapt ned til å begynne med, synes derfor at Grete roede kickstart var bra, men har endret litt da. Hva motiverer deg til å gå ned? Håper dere har fine dager alle sammen☺️
  14. God mandag ☺️ I morges veide jeg 81,8kg(ned 2,2 kg)og var gått inn 10 cm til sammen. Inn 2 cm rundt rygg, inn 2,5 rundt midje, inn 3,5 cm rundt sideflesket, inn 1 cm over hofte og inn 1 cm rundt låret. Det merkes faktisk på klærne. Jeg hadde mensen da jeg startet, og har hatt noen frukt/grønt dager. Eneste godis er noen gram 70% sjokolade på lørdag. Jeg har 7 timer tur/lett styrke/sykling til sammen denne uka. Målet til i dag var at dongeribuksa som jeg kjøpte for noen uker siden skulle føles behagelig på igjen, og det gjorde den. Jeg nyter det flotte resultatet, vet at så mye ned og inn er som følge av at jeg akkurat har startet slanking og har kvittet meg med mye vann samt frukt/grønt dager med få kalorier. Men det gir meg motivasjon til å forsette. Håper det går bra med dere☺️
  15. Velkommen BreakFree. Håper du får stabilisert stoffskiftet, da vil du forhåpentligvis føle deg bedre. Jeg er også ny her, har veiedag mandag, men tror det er litt forskjellig. Så spennende at dere planlegger smått, det er en fin tid i livet😍 Når du sier det Kikka, så har jeg jo lest foran i tråden at du planla sydukke, håper dagen kommer slik at du får realisert drømmen. Tenk de flotte kjolene du kunne sy til ditt nye jeg. Det er synd at det ikke er funnet en kur for ME, håper dagen kommer for det og❤️ Ellers så kjenner jeg igjen det du sier om følelsen av å være seg selv, og å få bedre selvtillit når man er normalvektig. Jeg håper å komme dit i løpet av året🙏🏻
  16. Kikka og Helen, så leit å høre at dere har så alvorlige helseutfordringer. Slikt kan gå enormt mye ut over livskvaliteten. Håper dere blir bedre etter hvert❤️ Heldigvis er inntaket av mat viktigst for vektnedgang, det er du et bevis på Kikka. Har du gitt deg selv noen belønning for nedgangen? Hva bruker du som motivasjon for å holde vekta? Selv har jeg sett på en brun bukse og dressjakke som koster litt, men må ha midje, minimalt med sideflesk og slanke ben for å kle den, så den ligger ihvertfall minus 14-16 kilo frem i tid. Mulig den er gått ut av både butikken og moten før jeg når det målet😅 Min motivasjon de neste 8 ukene at jeg skal på ferie og må inn i bikini. Det er ikke yndlingsplagget mitt for å si det mildt. Deretter blir julebord/jul og selskaper motivasjon. Kjoler og skjørt er heller ikke yndlingsplagg, spesielt ikke når jeg er overvektig, men trives bedre med å pynte meg når klærne sitter pent. Håper dere har en fin torsdag ☺️
  17. Takk for velkomsten Helen85☺️ Du gjør en kjempejobb med tabellen Silje👏🏻 I dag har jeg bakt brytebrød og fylte horn etter oppskrifter fra GR, de ble saftige/luftige og gode. Jeg har også kokt søtpotetsuppe, har fryst noen porsjoner. Veldig greit å ha noe klart når dagene er travle, da slipper jeg å velge feil, ihvertfall har jeg mulighet til å velge rett😅 Og kaloriinnhold er ferdig talt👍🏻 God kveld☺️
  18. Tusen takk Silje☺️ Det sosiale er viktig, og etter en slik helg samler man endel vann også, det bruker jo å forsvinne etter noen sunne dager. Helger byr jo ofte på litt utskeielser, jeg har derfor lurt på om jeg skal veie meg fredager eller mandager, men jeg velger mandag for jeg tenker at det gir meg motivasjon til å forsyne meg med måtehold i helgene. Min motivasjon er sterk akkurat nå, men jeg kan plutselig miste den, derfor er det flott at jeg kan følge dere, både for å gi og å få motivasjon. Jeg vet at for min del gjelder å «holde ut» de tre første ukene, som regel er jeg over det verste da og er sterkere rustet mot utskeielser. God onsdag, håper alle får ei fin og sunn uke☺️
  19. Hei dere flinke damer Jeg lurer på om jeg kan få følge denne tråden sammen med dere? Jeg kan være flink å gå ned i vekt, problemet er å holde meg der. Jeg prøver å følge GR kickstart, men endrer litt her og der alt etter hva jeg liker og hva som er i kjøleskap og skuffer. Jeg er 84 kg, målet er foreløpig 72 kg. Jeg skal på ferie om 8 uker og håper å ha gått ned 8-10 kg til da. Håper å være i mål til jul. Deretter tenker jeg å sette nye mål, og så ser jeg for meg å bruke våren til stabilisering. Jeg liker å gå tur, og håper å bli flink å trene styrke hjemme noen ganger i uka. Håper alle har en fin kveld ☺️
×
×
  • Opprett ny...