Gå til innhold

Selena

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om Selena

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 10. sep. 1976

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne
  • Sted
    Innlandet

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ingen endring i vekta sist uke, men det var heller ikke planlagt. Nå begynner tellingen av kcal igjen. Jeg er fornøyd med hvordan jeg har taklet mat i sommer. Jeg har unngått småspising på dagtid, første gangen jeg virkelig slet med det var i går. Da var jeg sliten i kroppen etter langtur i fjellet søndag og trøtt fordi jeg har begynt å jobbe igjen. Da var det veldig nærliggende å dytte innpå det første man så. Som var et lass med lapper som jeg hadde stekt til frokost søndag. Men jeg spiste to og la resten i fryseren. Og så gikk jeg tur en times tid i stedet.
  2. Ned 600 gram side sist uke. Torsdag til lørdag har jeg satt av til lange turer i fjellet så satser på at jeg holder vekta nede også neste uke. Jeg har drukket vin og spist snop. Men aldri før etter middag og ikke noe søtsaker på dagtid. Jeg kan ikke få alt alltid. Jeg må velge.
  3. Ingen endring i vekt siden sist. Yay. Har forsøkt å holde fokus, ikke spise alt alltid og vært i aktivitet. Og kjøpt en bukse i str 36. Nok en snill 36 men artig likevel.
  4. Ferie er vanskelig. Har gått opp en kilo sist uke, er hverken fortvila eller frustrert fordi jeg vet godt hvorfor. Jeg skal gjøre så godt jeg kan frem til hverdagen er her igjen og jeg får rutinene på plass igjen.
  5. Tusen takk. Vi skal nå målet vårt i 20. 😊
  6. Ned 400 gram, til tross for hotell og restauranter over en lav sko. Kommer noen uker nå som blir tøffe, men jeg skal telle kcal hver dag og være klar over hva jeg spiser. Ikke alt alltid. Og jeg skal være aktiv. Har som deg mål om å ikke gå opp. Sjekker inn om en uke. Ned 10,2 kilo og premie er i posten. Nye jeans og solbriller. Dyre begge deler.
  7. Sommerferie? Håper dere koser dere, men at kosen ikke er mat. Ned 1,5 kilo sist uke, totalt ned 9,8. Til tross for to pizza-avslutninger og besøk i helga. Samtidig har jeg endelig fått opp aktiviteten, og på lørdag gikk jeg i fjellet i 4 timer. Merker stor forskjell på kroppen fra jeg startet. Mindre ting som knirker og gjør vondt.
  8. The Beck diet solution heter den. Jeg merker at jeg har blitt veldig bevisst på en del ting jeg gjør som ikke er lurt. Jeg har boka som lydbok og så har jeg arbeidsboka som jeg bruker underveis. Jeg bruker den engelske, men jeg vet at den finnes på norsk også. https://www.beckprogrammet.no/ De engelske bøkene er ganske billige på amazon, og har du nettbrett eller pc kan du bruke kindle-versjon. Skal se om jeg greier å dele lydboka med deg https://gofile.io/d/CAHtx3 Trykk på lenka, du får noe reklame -trykk bort denne og last ned. Ser ut til å fungere fint Du må bruke pc, fordi fila er komprimert.
  9. - 700 gram. Totalt ned 8,3. Har vært flinkere med mosjon, og som en del av den kognitive treningen har jeg enkelte dager hoppet over lunch for å kjenne på forskjell på sult og sug. Så konklusjonen er at jeg er mye sjeldnere sulten enn jeg er fysen. Og på de dagene hvor det feks har vært store måltider til kvelds, pizza osv så gir det meg litt ekstra handlingsrom. Vet at det ikke er i GR-tankene men det er tross alt totalen som teller. Ang grill, is og øl.. man kan ikke få alt. Enten kan du spise alt eller så kan du gå ned i vekt. Men ingen av oss kan tillate oss å spise som før igjen, noen sinne og samtidig være slanke. Så da må man bestemme seg for hva som er viktigst. Vi er bare mennesker, og vi går på smeller, sjokolade eller vin. Vi har våre svakheter, men det viktigste er å ikke gi opp fordi om man har en smell. Ok så spiste du sjokolade til du ble kvalm lørdag, søndag holdt du deg innenfor kaloriplanen din. Da er du tilbake på sporet. Du begikk en feil, du er ikke en feil. Gi deg selv ros fordi du tok tak og er i gang igjen.
  10. Ja, vi har nok lettere for å tenke at vi er fiaskoer og mislykkede enn for å ta tak i det positive. Ok så går vi på smeller innimellom, men det meste av tiden jobber vi for å bli sunnere og for en bedre helse. Og det fortjener vi masse ros for. Vi tar tak i det som er vanskelig og prøver å gjøre noe med det. Ramler vi utpå så må vi bare kjempe videre. Armbåndet er morsomt, jeg roser meg selv når jeg ser det, og jeg kjenner at det blir stadig romsligere..
  11. Ned 500 gram, til tross for brokete dager. Varmen og avslutninger over en lav sko gjør slanking vanskeligere. Men 500 gram etter 2 kilo sist uke er i grunn over all forventning. Stå på videre folkens, vi greier det.
  12. Ned 2 kilo blank sist uke, total ned 7,1 kilo. Plutselig var jeg under 75. Yay. Merker det på kroppen nå at jeg kicker kilo, noen ganger så merker man det nesten fra en dag til en annen, samme bukse sitter plutselig løsere. Tøff uke i vente, avslutning med jobben og hagefest. Jeg kjører så dropper jeg i alle fall de kaloriene. Sist jeg slanket meg lå jeg stadig opp mot 30 trenings poeng i uka, denne gangen sliter jeg virkelig med å få satt trening i system. Jeg får skjerpe meg. Forresten, jeg kjører kognitivt treningsopplegg ved siden av og da skal man - ha en person eller en gruppe man står til ansvar for med slankingen sin og som man kan ta ut frustrasjoner til når ting går i veggen - si til verden at man slanker seg. Det er ikke noe å skamme seg over, og det er lettere å få aksept for å ikke spise om du forteller hvorfor Særlig den siste har vært litt sånn tabu for meg før, jeg har ikke sagt til noen at jeg slanker meg, det skjer i hemmelighet hjemme. Nå sier jeg det, og denne gangen er også familien involvert, mannen trengte å gå ned selv og datteren er helt med på å spise sunt. Jeg kan jo ikke skape en varig endring med å spise sunt i hemmelighet En annen ting som jeg liker godt er tipset om armbånd. Ta på ett du ikke bruker til vanlig, eller bytt arm. Hver gang du kjenner eller ser det så tenker du en positiv tanke om deg selv og roser deg selv for din fremgang. Det virker faktisk..
  13. Velkommen. Jeg er også en sen ankommer Ja er vel alt som er under 40 kcal? Det meste du har i salat, men vær obs på erter, mais og bønner, de er ikke ja. Ja-grønnsaker kan du spise så mye du vil av, du greier ikke legge på deg av det.
  14. 60-tallet, det gleder jeg meg til, men det er noen uker ja. Har tenkt å slanke meg gjennom sommeren, men jeg vet jo at det vil gå litt saktere. Vi får satse på mye hverdagsaktivitet.
  15. Det er en sunn nedgang. Man vil jo helst gå ned kilosvis hver uke, men det er ikke realistisk. Går man rolig ned øker sjansen for at man holder vekta etterpå. å Se på smørpakker er lurt. 300 gram er mye smør.
×
×
  • Opprett ny...