Gå til innhold

kikk

Medlem
  • Innholdsteller

    1 946
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    14

kikk vant dagen sist Januar 30

kikk hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

50 Veldig bra

Om kikk

  • Rang
    Avansert medlem
  • Bursdag 22. mai 1961

Nylige profilbesøk

520 profilvisninger
  1. kikk: START: 88,8 - FØR: 86,4 - NÅ: 84,8 - UKENS TAP:-1,6 😄 TOT.TAP: 4 - MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1 ☹️- TOT.TAP: 2,7 - MÅL: 73 GJENSTÅR: 21 VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Ayla*: START: 83 - FØR: 74,4 - NÅ: 73,6 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 9,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag
  2. Epledagen gikk som smurt. Det skal jeg jammen fortsette med etter de dagene jeg har skeiet ut. Tror jeg åt ca 10 epler gjennom dagen. I dag er jeg tilbake til det normale. I går fikk jeg tilsendt info om HCG kur jeg skal starte langfredag. Det er en stund til, men jeg skal planlegge nøye. Da er jeg klar når jeg skal starte. VEKTTABELL 21 jan. - 88,8 28 jan - 86,4 4 feb. - 84,8
  3. Lunsjen i går var veldig god. Det var koldtbord, men dessverre røyk jeg på litt dessert. I dag har jeg en eple dag. Vet ikke om det hjelper, men jeg prøver. I ettermiddag er det bridge.
  4. Hei og god søndag. Denne helgen har ikke vært helt etter boka kan man si. Fredag var jeg hos min bror på en liten fest. Der spiste jeg gått og det ble litt for mye vin. Lørdagen kom og jeg spratt opp 08.35. Hadde en avtale klokka 09.00 i Oslo, men ble ca 10min. forsinket. Vi skulle til Sverige og vi kom da oss av gårde. Vi skulle på apoteket å kjøpe pregnyl som er et hormonpreparat. Vi skal starte på HCG metoden. De andre starter i februar, mens jeg får ikke startet før i påsken. Da blir det 7 strenge uker fremover. Jeg kunne tenkt meg å starte nå, men jeg vet jeg skal på en del i mars, så jeg må bare vente. Var innom butikker på Nordbysenteret og handlet litt også. Jeg kjøpte meg en bukse som jeg ikke gadd prøve. Buksa var kjempefin, men litt for liten. Det gjør ikke noe for den passer snart. Kjøpte meg også kjole og en overdel. De passet bra. Nå holder jeg på å lage meg buljong. Fikk en oppskrift og den kjennes veldig bra. Klokka 13.00 er vi bedt ut på lunch av mine svigerforeldre. Det blir koselig. Jeg skal nok klare å holde meg unna kaker og desserter.. Ha en fin dag
  5. Hei Ayla Hyggelig at du synes at spis deg fri er spennende. Det er det. Jeg startet 28januar i fjor og gikk ned fra 101,6 - 83,2kg før sommerferien. Altså 18,4kg. Der stoppet det. Så kom ferien og jeg koste meg som vanlig uten å tenke på kosten. Da september kom hadde jeg gått opp til over 88kg igjen. De kommende helgene før jul var det stadig noe som skjedde, men jeg klarte å karre meg til 86 - 87 kg. Jeg var veldig flink i uka, men ikke i helgen. Det gjorde at jeg sto stille, men heldigvis gikk jeg ikke opp i vekt. Dette er første gangen på veldig mange år at jeg har klart sånn noenlunde å holde vekten. Brød spiser jeg ikke altså. Jeg spiser ikke noe produkter som slutter på mel eller har mel i navnet. Til frokost spiser jeg 1 proteinrundstykke som er laget på 3egg, 1beger mager cottage cheese, 250g havregryn, 1ts bakepulver, 1ts salt. Denne oppskriften får jeg 9 rundstykker ut av. Jeg avslutter frokosten med i skål opp skjært frukt (6oz). Det er noe av det viktigste jeg har lært, at man skal avslutte frokost og lunch med frukt. Som pålegg bruker jeg 2oz med pålegg. Jeg er veldig glad i pepperlaks fra Troll og jeg har på hamburgerrygg (2 skiver). Til lunch spiser jeg som regel 1 salat bestående av 5oz salat og 5oz med div grønnsaker, 4oz proteiner og 2oz fett for eksempel. avokado, lett rømme, eller 1 oz reven ost. Jeg avslutter måltidet med 6 oz frukt. Middagen er det samme som lunch, men da bruker jeg som regel andre grønnsaker kokte, stekte eller bakte grønnsaker. Bruker jeg stekte, kutter jeg ut fettet siden jeg har stekt i fett. Det er ikke frukt til middagen. Det er 3 oppmålte måltider pr dag. Alle de andre årene har motivasjonen blir borte etter sommerferien. Mange ganger etter påsken også. Jeg har som regel klart rundt 10kg hver gang. Noen ganger litt mindre. Håper du får det til denne gangen
  6. Da er nok en dag kommet. Jeg synes det har gått greit hele uka. Ikke vanskelig å holde fokus. Slik er det hver eneste januar. Jeg er skikkelig motivert. Spiser 3 ganger om dagen og det holder. Det som gjør at jeg holder meg mett lenge til hvert måltid, er at jeg avslutter både frokost og lunch med en veid skål frukt. Jeg spiser aldri frukt som mellommåltid. Det gjør meg bare sulten og jeg får lyst på mat.
  7. Jo flere jo bedre. Velkommen. Jojo slanker er jeg godt kjent med ja.
  8. kikk: START: 88,8 - FØR: 88,8 - NÅ: 86,4 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1 ☹️- TOT.TAP: 2,7 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Ayla*: START: 83 - FØR: 74,4 - NÅ: 73,6 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 9,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Flott Ayla, at du vil være med. Jeg tenkte at jeg kommer til å lage dette samleinnlegget når alle har meldt sin vekt. Det blir et samleinnlegg i uka utenom denne første gangen.
  9. kikk: START: 88,8 - FØR: 88,8 - NÅ: 86,4 - UKENS TAP:-2,4 😄 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1☹️ MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Så flott Jess og mia. Hva er målvekten deres?
  10. Da er tråden opprettet. Meld inn resultatet å bli med kikk: START: 88,8 UKENS TAP:-2,4 😄 NÅ: 86,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag
  11. Det var en god ide. Da blir det kun resultatet som kommer inn i den tråden.
  12. Ja, da er jeg i gang igjen for endte gang. Har listet opp noen av de gangene jeg startet på nytt. 17 okt. 2006 - 101kg 14 jan. 2007 - 98kg 24 sep. 2007 - 100kg 8 aug. 2008 - 100 22 jan. 2010 - 104,4 18 sep. 2010 - 102,4 16 feb. 2012 - 104,2 7 janu. 2013 - 105,6 6 augu. 2014 - 96,6 10 feb. 2015 - 100,8 18 jan. 2016 - 109,5 2 janu. 2017 - 105,2 19 feb. 2018 -107 7 janu. 2019 - 101,6 3janu. 2020 - 88,6😄 Dette er noen av gangene jeg har startet. For et år siden startet jeg med opplegget "spis deg fri". Jeg føler at jeg har klart meg bra gjennom året som har gått, selv om det har gått litt skeis i sommerferien og etter november og frem til januar. Nå er jeg klar for nok noen kg. VEKTTABELL 21 jan. - 88,8 28 jan - 86,4 Ellers er jeg en gjenganger her i Roede klubben. Har vært medlem her siden desember i 2005, så dette har vært en lang reise så langt. JEG GIR MEG SELV NOEN KLAPSER PÅ SKULDEREN FOR AT JEG HAR KLART Å KARRE MEG NED FRA 20 - 30KG TIL 10 - 20KG KATOGORIEN. kikk: START: 88,8 UKENS TAP:-2,4 😄 NÅ: 86,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Hvis det er flere som vil være med i tabellen er det bare å hive seg på. Dess flere, jo mer moro.
  13. Hei alle sammen. Ja, jeg er et fast inventar på slankefronten😄. Har slanka meg i mange år. Ja, faktisk siden jeg var i 20 årene, nå er jeg 58. I motsetning til i hvert fall de siste 15 årene har jeg startet året med under 100kg. Faktisk var jeg 86,2 ved starten av 2020. Det er jeg stolt over. Var en uke til gran Canaria fra 11 - 18 januar og vipps så var jeg 88,6kg. Nå er jeg på vei nedover igjen. Januar i fjor startet jeg med opplegget "Spis deg fri". Det har jeg ikke angret på. Har ikke vært ordentlig flink fra sommerferien, men har skjerpet meg i uka etter ferien og det har gjort at jeg ikke har lagt på meg så mye, men holdt vekta. Kunne gått ned mer, men valgte å kose meg i helgene. Ellers er jeg tilbake og har som mål en nedgang på 12kg i år. Målet mitt er 74kg, men drømmevekt er 69kg. Jeg tror jeg er 168høy, men lurer på om jeg ikke har krympa et par cm. Januar 2019 - 101,6kg Januar 2020 - 86,2 20januar - 88,6 (gran canaria sin feil) 27januar - Hyggelig at det er litt aktivitet her. Det hjelper alltid på motivasjonen
  14. Hei Jeg kjenner igjen følelsen av å miste kontrollen det har jeg gjort gang på gang. Det er jo veldig bra at du registrerer det du spiser selv om alt ikke var sunt. Det er klart det å veie maten kan være et stress. Det syntes jeg før også, men nå har jeg begynt å veie opp både neste dags frukt til frokost og lunch og salat til lunch. Det sparer meg for mye tid. Det jeg må bli flinkere til er å planlegge middager for flere dager. Jeg lurer hver dag på hva jeg skal ha til middag. Hvis jeg har for mye middag feks. laks, bruker jeg det i salaten til lunchen. I morgen er det 17 mai. Jeg har invitert min mor og en venninne av henne til lunch til klokka 11. Mulig det blir 12 hvis vi skal avsted å møte barnebarnet ved toget. Jeg har tenkt å ta et glass musserende til. Ved to-halv tre tiden drar vi til Oslo hvor vi skal ta danskebåten til Kjøben sammen med et vennepar. Der har vi bestilt middag og jeg har tenkt å be om kjøtt eller fisk med masse salat/grønnsaker og saus ved siden av slik at jeg kan ta 1ss saus. Jeg skal selvfølgelig ta vin ved siden av. Ha en fin dag
×
×
  • Opprett ny...