Gå til innhold

kikk

Medlem
  • Innholdsteller

    1 953
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    14

Alt skrevet av kikk

  1. Helt enig. Det med å få inn rutiner og få automatisert er viktig. Da blir det så mye enklere. Det å ikke stresse seg ned i vekt er viktig.
  2. Hei Glajenta Jammen har du fått et bra resultat så langt. Skikkelig kjipe greier med Corona. Trist med treningssenteret nå som du var i gang. Selv hadde jeg startet og kjøpt meg klippekort i svømmehallen og holdt på med morgensvømming to dager i uka. Håper det snart åpnes igjen.
  3. kikk: START: 86,8 - FØR: 84,2 - NÅ: 82,7 - UKENS TAP:-1,5 😄 TOT.TAP: -4,1 MÅL: 69 GJENSTÅR: 13,7 VEIEDAG: mandag
  4. kikk: START: 86,8 NÅ: 82,7 UKENS TAP:-1,5 😄 MÅL: 69 GJENSTÅR: 13,7 VEIEDAG: mandag Hei. Da er jeg kommet til dag 15 av denne dietten. Jeg er veldig glad i min nye vekt. Har gått på vekten hver dag og ikke en dag har den stått på det samme. Det kommer nok, men jeg er glad så lenge det varer. Er ikke store forskjellen men på sikt blir det jo litt da. Tenk nå er jeg under 83. Det har jeg ikke vært på nesten 30 år. Nærmer seg sakte under 80, noe som er uforståelig for meg. Jeg spiser 500kalorier daglig og jeg tar disse dråpene morgen og kveld. Det har gått veldig bra. Jeg har faktisk følt meg i veldig bra form hele tiden. Var ganske skeptisk da jeg satte i gang, men det har gått over all forventing. Nå er jeg halvveis og jeg tenker at jeg skal gjennomføre to uker til. Gruer meg for helgen som kommer da jeg skal på hyttetur. Da får jeg virkelig prøvd meg. Jeg må jo innrømme for meg selv at det er veldig kjedelig å holde på med denne dietten. Slitsomt er det også. Da tenker jeg på menneskene rundt meg som har forskjellige meninger om det jeg driver med. Jeg har i hvert fall sagt klart ifra når det gjelder hytteturen at jeg ikke skal ha noe press på meg verken når det gjelder vått eller tørt.. I ukedagene er det ikke noe problem, men når helgen kommer har jeg lyst på det ene og det andre. Jeg må bare holde ut
  5. Da ønsker jeg å ta opp resultattråden igjen. kikk: START: 86,8 - FØR: 86,8 - NÅ: 84,2 - UKENS TAP:-2,6 😄 TOT.TAP: -2,6 MÅL: 69 GJENSTÅR: 15,2 VEIEDAG: mandag
  6. kikk: START: 86,8 NÅ: 84,2 UKENS TAP:-2,6 😄 MÅL: 69 GJENSTÅR: 15,2 VEIEDAG: mandag Veldig fornøyd med ukens resultat. Håper på noe bra denne uken og. Har holdt på mer eller mindre siden jeg startet 2019 med 101.6kg, så jeg føler jeg er kommet ganske langt på vei. Det minste jeg har sett på vekta er 83. Ikke klart å komme under det. Har et håp om å klare det denne gang. Fredag investerte jeg i ny vekt. Den er skikkelig motiverende. Måler det meste og resultatet går rett inn på telefonen. Denne helga var det noe utfordringer. Hadde bedt naboen på reker. Hun hadde med seg den nydelige pavlova kaka som er noe av den beste kaka jeg vet om. Jeg klarte å stå imot, så det viser at jeg har viljestyrke. Håper virkelig at jeg skal klare målet mitt i 2020. Klarte halvparten i 2019. Noe av problemet er at det har blitt litt for mye sosiale sammenkomster.
  7. Hei Da er jeg i gang igjen. Startet mandag. Veide da 86,8. I dag var jeg 84,5. Blir spennende i morgen. Da er det liksom offisielt. Jeg har begynt på en 7 ukers diett, hvor de 4 første ukene tas med pregnyl. Det er en svak dose med hormoner som jeg tar under tunga hver morgen og kveld. Var litt skeptisk når jeg hørte om det, men det er ikke noe farlig. Man får tak i det på "Green doctor". Dette er nå siste dag i uke 1.
  8. kikk: START: 88,8 - FØR: 86,4 - NÅ: 84,8 - UKENS TAP:-1,6 😄 TOT.TAP: 4 - MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1 ☹️- TOT.TAP: 2,7 - MÅL: 73 GJENSTÅR: 21 VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Ayla*: START: 83 - FØR: 74,4 - NÅ: 73,6 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 9,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag
  9. Epledagen gikk som smurt. Det skal jeg jammen fortsette med etter de dagene jeg har skeiet ut. Tror jeg åt ca 10 epler gjennom dagen. I dag er jeg tilbake til det normale. I går fikk jeg tilsendt info om HCG kur jeg skal starte langfredag. Det er en stund til, men jeg skal planlegge nøye. Da er jeg klar når jeg skal starte. VEKTTABELL 21 jan. - 88,8 28 jan - 86,4 4 feb. - 84,8
  10. Lunsjen i går var veldig god. Det var koldtbord, men dessverre røyk jeg på litt dessert. I dag har jeg en eple dag. Vet ikke om det hjelper, men jeg prøver. I ettermiddag er det bridge.
  11. Hei og god søndag. Denne helgen har ikke vært helt etter boka kan man si. Fredag var jeg hos min bror på en liten fest. Der spiste jeg gått og det ble litt for mye vin. Lørdagen kom og jeg spratt opp 08.35. Hadde en avtale klokka 09.00 i Oslo, men ble ca 10min. forsinket. Vi skulle til Sverige og vi kom da oss av gårde. Vi skulle på apoteket å kjøpe pregnyl som er et hormonpreparat. Vi skal starte på HCG metoden. De andre starter i februar, mens jeg får ikke startet før i påsken. Da blir det 7 strenge uker fremover. Jeg kunne tenkt meg å starte nå, men jeg vet jeg skal på en del i mars, så jeg må bare vente. Var innom butikker på Nordbysenteret og handlet litt også. Jeg kjøpte meg en bukse som jeg ikke gadd prøve. Buksa var kjempefin, men litt for liten. Det gjør ikke noe for den passer snart. Kjøpte meg også kjole og en overdel. De passet bra. Nå holder jeg på å lage meg buljong. Fikk en oppskrift og den kjennes veldig bra. Klokka 13.00 er vi bedt ut på lunch av mine svigerforeldre. Det blir koselig. Jeg skal nok klare å holde meg unna kaker og desserter.. Ha en fin dag
  12. Hei Ayla Hyggelig at du synes at spis deg fri er spennende. Det er det. Jeg startet 28januar i fjor og gikk ned fra 101,6 - 83,2kg før sommerferien. Altså 18,4kg. Der stoppet det. Så kom ferien og jeg koste meg som vanlig uten å tenke på kosten. Da september kom hadde jeg gått opp til over 88kg igjen. De kommende helgene før jul var det stadig noe som skjedde, men jeg klarte å karre meg til 86 - 87 kg. Jeg var veldig flink i uka, men ikke i helgen. Det gjorde at jeg sto stille, men heldigvis gikk jeg ikke opp i vekt. Dette er første gangen på veldig mange år at jeg har klart sånn noenlunde å holde vekten. Brød spiser jeg ikke altså. Jeg spiser ikke noe produkter som slutter på mel eller har mel i navnet. Til frokost spiser jeg 1 proteinrundstykke som er laget på 3egg, 1beger mager cottage cheese, 250g havregryn, 1ts bakepulver, 1ts salt. Denne oppskriften får jeg 9 rundstykker ut av. Jeg avslutter frokosten med i skål opp skjært frukt (6oz). Det er noe av det viktigste jeg har lært, at man skal avslutte frokost og lunch med frukt. Som pålegg bruker jeg 2oz med pålegg. Jeg er veldig glad i pepperlaks fra Troll og jeg har på hamburgerrygg (2 skiver). Til lunch spiser jeg som regel 1 salat bestående av 5oz salat og 5oz med div grønnsaker, 4oz proteiner og 2oz fett for eksempel. avokado, lett rømme, eller 1 oz reven ost. Jeg avslutter måltidet med 6 oz frukt. Middagen er det samme som lunch, men da bruker jeg som regel andre grønnsaker kokte, stekte eller bakte grønnsaker. Bruker jeg stekte, kutter jeg ut fettet siden jeg har stekt i fett. Det er ikke frukt til middagen. Det er 3 oppmålte måltider pr dag. Alle de andre årene har motivasjonen blir borte etter sommerferien. Mange ganger etter påsken også. Jeg har som regel klart rundt 10kg hver gang. Noen ganger litt mindre. Håper du får det til denne gangen
  13. Da er nok en dag kommet. Jeg synes det har gått greit hele uka. Ikke vanskelig å holde fokus. Slik er det hver eneste januar. Jeg er skikkelig motivert. Spiser 3 ganger om dagen og det holder. Det som gjør at jeg holder meg mett lenge til hvert måltid, er at jeg avslutter både frokost og lunch med en veid skål frukt. Jeg spiser aldri frukt som mellommåltid. Det gjør meg bare sulten og jeg får lyst på mat.
  14. Jo flere jo bedre. Velkommen. Jojo slanker er jeg godt kjent med ja.
  15. kikk: START: 88,8 - FØR: 88,8 - NÅ: 86,4 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1 ☹️- TOT.TAP: 2,7 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 TOT.TAP: 2,4 - MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Ayla*: START: 83 - FØR: 74,4 - NÅ: 73,6 - UKENS TAP:-2,4 😄 TOT.TAP: 9,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Flott Ayla, at du vil være med. Jeg tenkte at jeg kommer til å lage dette samleinnlegget når alle har meldt sin vekt. Det blir et samleinnlegg i uka utenom denne første gangen.
  16. kikk: START: 88,8 - FØR: 88,8 - NÅ: 86,4 - UKENS TAP:-2,4 😄 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Jess: START: 96,7 - FØR: 93,9 - NÅ: 94 - UKENS TAP:+0,1☹️ MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: mandag mia52: START: 83,7 - FØR: 81,6 - NÅ: 81,3 - UKENS TAP:-0,3😄 MÅL: GJENSTÅR: VEIEDAG: tirsdag Så flott Jess og mia. Hva er målvekten deres?
  17. Da er tråden opprettet. Meld inn resultatet å bli med kikk: START: 88,8 UKENS TAP:-2,4 😄 NÅ: 86,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag
  18. Det var en god ide. Da blir det kun resultatet som kommer inn i den tråden.
  19. Ja, da er jeg i gang igjen for endte gang. Har listet opp noen av de gangene jeg startet på nytt. 17 okt. 2006 - 101kg 14 jan. 2007 - 98kg 24 sep. 2007 - 100kg 8 aug. 2008 - 100 22 jan. 2010 - 104,4 18 sep. 2010 - 102,4 16 feb. 2012 - 104,2 7 janu. 2013 - 105,6 6 augu. 2014 - 96,6 10 feb. 2015 - 100,8 18 jan. 2016 - 109,5 2 janu. 2017 - 105,2 19 feb. 2018 -107 7 janu. 2019 - 101,6 3janu. 2020 - 88,6😄 Dette er noen av gangene jeg har startet. For et år siden startet jeg med opplegget "spis deg fri". Jeg føler at jeg har klart meg bra gjennom året som har gått, selv om det har gått litt skeis i sommerferien og etter november og frem til januar. Nå er jeg klar for nok noen kg. VEKTTABELL 21 jan. - 88,8 28 jan - 86,4 13 apr. - 86,8 20 apr. - 84,2😄 27 apr. - 82,7 Ellers er jeg en gjenganger her i Roede klubben. Har vært medlem her siden desember i 2005, så dette har vært en lang reise så langt. JEG GIR MEG SELV NOEN KLAPSER PÅ SKULDEREN FOR AT JEG HAR KLART Å KARRE MEG NED FRA 20 - 30KG TIL 10 - 20KG KATOGORIEN. kikk: START: 88,8 UKENS TAP:-2,4 😄 NÅ: 86,4 MÅL: 70 GJENSTÅR: 16,4 VEIEDAG: tirsdag Hvis det er flere som vil være med i tabellen er det bare å hive seg på. Dess flere, jo mer moro.
  20. Hei alle sammen. Ja, jeg er et fast inventar på slankefronten😄. Har slanka meg i mange år. Ja, faktisk siden jeg var i 20 årene, nå er jeg 58. I motsetning til i hvert fall de siste 15 årene har jeg startet året med under 100kg. Faktisk var jeg 86,2 ved starten av 2020. Det er jeg stolt over. Var en uke til gran Canaria fra 11 - 18 januar og vipps så var jeg 88,6kg. Nå er jeg på vei nedover igjen. Januar i fjor startet jeg med opplegget "Spis deg fri". Det har jeg ikke angret på. Har ikke vært ordentlig flink fra sommerferien, men har skjerpet meg i uka etter ferien og det har gjort at jeg ikke har lagt på meg så mye, men holdt vekta. Kunne gått ned mer, men valgte å kose meg i helgene. Ellers er jeg tilbake og har som mål en nedgang på 12kg i år. Målet mitt er 74kg, men drømmevekt er 69kg. Jeg tror jeg er 168høy, men lurer på om jeg ikke har krympa et par cm. Januar 2019 - 101,6kg Januar 2020 - 86,2 20januar - 88,6 (gran canaria sin feil) 27januar - Hyggelig at det er litt aktivitet her. Det hjelper alltid på motivasjonen
  21. Hei Jeg kjenner igjen følelsen av å miste kontrollen det har jeg gjort gang på gang. Det er jo veldig bra at du registrerer det du spiser selv om alt ikke var sunt. Det er klart det å veie maten kan være et stress. Det syntes jeg før også, men nå har jeg begynt å veie opp både neste dags frukt til frokost og lunch og salat til lunch. Det sparer meg for mye tid. Det jeg må bli flinkere til er å planlegge middager for flere dager. Jeg lurer hver dag på hva jeg skal ha til middag. Hvis jeg har for mye middag feks. laks, bruker jeg det i salaten til lunchen. I morgen er det 17 mai. Jeg har invitert min mor og en venninne av henne til lunch til klokka 11. Mulig det blir 12 hvis vi skal avsted å møte barnebarnet ved toget. Jeg har tenkt å ta et glass musserende til. Ved to-halv tre tiden drar vi til Oslo hvor vi skal ta danskebåten til Kjøben sammen med et vennepar. Der har vi bestilt middag og jeg har tenkt å be om kjøtt eller fisk med masse salat/grønnsaker og saus ved siden av slik at jeg kan ta 1ss saus. Jeg skal selvfølgelig ta vin ved siden av. Ha en fin dag
  22. Hei og takk skal du ha Jeg spiser 3 måltider hver dag. De dagene jeg har kost meg med vin har jeg spist 2 måltider og det har vært en litt senere frokost og middag. Jeg har ikke skeiet ut med noe spiselig og det har gått helt fint. Når det gjelder antall kalorier, har jeg ikke regnet det ut, men det er ikke all verden. Frokost: 1 rundstykke som er laget av egg, cottage cheese, havregryn, litt salt og litt bakepulver. Hvis du vil ha nøyaktig oppskrift kan jeg skrive det. På rundstykket har jeg 57g protein (det skal være ren mat og ikke farsemat feks. fiskepudding) og jeg avslutter frokosten med 170g frukt, jeg lager meg fruktsalat av den frukten jeg vil ha. Lunch: 130 g salat(jeg bruker mest issalat), 150g andre grønnsaker, 57g avokado, 113g protein og jeg avslutter som frokost med 170 g frukt. Middag er det samme som lunch, men da er det ikke frukt til. Før så spiste jeg 1 eple eller en annen frukt som mellom måltid men det gjør jeg ikke lenger. Det øker ofte blodsukkeret og gjør deg mer sulten eller fysen. Jeg spiser ikke noe mer enn det jeg skal og jeg er veldig nøye med å veie alt jeg spiser. Det er bare de gangene jeg er bortreist at jeg ikke får veid. Da jeg startet med dette opplegget hadde jeg aldri trodd at jeg skulle klare dette. Jeg tenkte, at jeg må jo ha brød, men det må jeg ikke. Nå går alt veldig greit og det er så deilig når kiloene forsvinner. Det er en blogg som heter Klaregrenser.no Den er om ei jente som har gått ned mange kilo ved å spise slik som jeg gjør. Hun legger ut mange fine oppskrifter.
  23. ma ti on to fr lø sø 95,8 95,4 95,2 94,8 94,8 94,6 94,2 Hei og god søndagsmorgen Da krabbet vekta enda lenger ned. Det har vært en kjempeuke med tanke på vekta. Tross reker og vin torsdag. Nå er det jammen ikke lenge igjen til mitt første delmål på 94. Kanskje i morgen? Det kan jo hende det går andre veien også. Synes at det er merkelig at jeg skal gå ned slik nesten hver dag, men jeg takker og nikker. Når det er sagt, så har jeg vært veldig flink. Det kommer ikke av seg selv, men takket være at jeg har klart å holde meg unna sukker, mel og raffinert mat har det ikke vært noe stort problem. Det at jeg har gått rett tilbake på dietten etter at jeg har hatt en kosekveld er også selvfølgelig med å bidra til at jeg går ned. Jeg bare passer på at dagen etter jeg har kost meg, har jeg tatt to måltider istedenfor 3. Det har fungert veldig bra. Neste uke blir det to kvelder med kos, men det tror jeg skal gå bra. Gleder meg til middag og god vin på DFDS 17 mai. 18 mai blir det nok mye gåing i Kjøbenhavn tenker jeg. Håper bare været viser seg fra en flott side. Den 26 mai her jeg tenkt å bevilge meg en liten kakeflis. Da skal vi feire min bursdag og min veninnes. Hun er akkurat 10 år eldre enn meg. Vi skal ha den i en garasje. Har tenkt å servere reker og vin + en annen rett. Det er noen som ikke liker reker. Da skal jeg gjøre som jeg gjorde torsdag. På forhånd veide jeg opp 280g salat, 57g avokado. Så tok jeg 113g reker som jeg skrelte sammen med de andre. Altså 113g ferdigskrelte reker. Jammen var det noen som misunte meg salaten min. Loff, majones og smør frista ikke i det hele tatt. Det hjelper så godt med de modulene jeg har fått tilsendt, hvor jeg får forståelse av hvorfor det er slik det er. Brit Evensen som er primus motor for kurset er veldig opptatt av dette med kosthold og hvorfor det blir som det er med allergier o.l. Hun sier feks. at meieriprodukter og glutenholdige melprodukter (hvete, bygg, rug og spelt) er en utfordring for fler og fler på ulike vis. Spelt går bedre for enkelte, men inneholder gluten. Hvis man har vektproblemer bør man holde seg unna melk og meieriprodukter mel og ikke minst sukker. Noe som hjelper meg veldig er at jeg spiser 170g oppskjært blanda frukt/bær rett etter at jeg har spist frokost. Det er fordi jeg ikke vil ha blodsukkerstigning som gjør meg mer sulten. Så det å spise feks. et eple som mellommåltid, gjør ihvertfall meg mer sulten og fysen, men i samskap med mat blir jeg faktisk mere mett og holder lenger. I dag har jeg vært tidlig oppe igjen. Skal lage koldtbord for ei korkollega. Hun fyller 70år. Jeg begynte igår, så jeg er langt på vei. Dessuten skal jeg få vasket vinduer og finne noen andre gardiner. Det er vel kanskje på høy tid å skifte ut julegardinene. Ha en fin søndag
  24. Hei og god torsdagsmorgen God himmelfartsdag dag. Vekta gikk jammen enda litt ned. Jammen ser det ut til at jeg klarer delmålet mitt som er 94kg innen17 mai. Sist jeg veide under 95 var i 2014. Det minste jeg har veid som jeg husker på flere år var 92,4 kg som jeg veide 4 juli 2014. Det er jammen et mål å slå det og denne gangen skal jeg klare det. Håper bare ikke sabotasje tankene kommer. De pleier alltid å komme etter at jeg kommer hjem fra ferie. Denne gangen skal de ikke få seire. Jeg skal ha de rette strategiene klare. Jeg vet hva tankene kommer til å være, for det er det samme hver eneste gang. En av tankene er: "Du lever bare en gang så........". Har ikke helt tenkt ut strategien for det. Noen forslag? Jeg må bare ha svar på alle dumme tanker. Jeg kommer jo alltid tilbake og som regel med en ny diett. Nå orker jeg ikke lenger å være en jojo. Nok om det. Det ser ut som jeg er på rett vei, eller rettere sagt. Jeg er på rett vei. Følelsen som jeg har inni meg er kjempegod. Jeg kjøpte meg en ny BH for en stund siden. Den må jeg snart kassere. Jeg bruker den på innerste hakket og da strammer jeg ikke reima engang. Så det er tydelig at jeg har tapt en del rundt det området. Moro er det. Klær som blir for store skal kastes eller gis bort hvis de er hele. Jeg gir ikke bort søppel. I går hørte jeg eller leste noe grusomt på facebook. Jeg var på en rockekonsert lørdag. Der var det en dame og hun hadde kreft og gikk på cellegift. Utpå kvelden ble hun veldig dårlig og senere kom på sykehuset. Det var noen som hadde puttet amfetamin og noe annet dritt i vinglasset hennes. Hun holdt på å dø. Hvordan får folk seg til å gjøre slik? Litt trist slutt på innlegget men måtte bare dele da jeg synes det er forferdelig trist. Vi hadde en knallflott kveld så det er synd det endte slik men heldigvis er hun på bedringens vei __________________
×
×
  • Opprett ny...