Gå til innhold

jess

Medlem
  • Innholdsteller

    1 828
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

jess vant dagen sist Januar 8

jess hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

11 Bra

Om jess

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja, hvis alle har kun 1 innlegg og redigerer i dette hver uke så vil det bli oversiktlig 🙂 Supert at du har opprettet, jeg har lagt inn😊
  2. JESS er med😎Veiedag mandag 29.12: 96,7 06.01: 94, 4 - 2,3 20.01: 93,9 - 0,5 27.01: 94,0 + 0,1 Tot: 2,7
  3. Måtte på vekta i dag også etter gårdagens skuffelse, den viste 93,6. Dvs bittelitt ned istedetfor opp. Føles bedre🙂(hittil 3,1 ned i jan)
  4. Hei, jeg er med. Hvordan tenkte du vi skulle legge inn? Skulle vi opprettet en egen resultat-tråd der alle legger inn ett (kun 1!)innlegg og deretter redigerer i sitt eget innlegg hver uke? 🙂
  5. Dagens vekt viste opp 0,1😩 Borsett fra litt utskeielse på lørdagskvelden har uka vært grei. Har hatt et kcal- underskudd på 800-1000 pr dag og utskeielsen på lørdag står ikke i samsvar med det. Jeg velger derfor å tro at kroppen ikke er "helt justert" Jeg målte livvidden i dag og den har faktisk gått inn 5cm ila januar. Det er jeg veldig fornøyd med. Tror de 2,7 kg jeg har gått ned har krympet akkurat på midten, lårene er uendret. Ukas mål:13-1500 kcal, minst 2t trening og drikke mer vann
  6. Søndag kveld og snart ny uke. Det har gått høvelig greit denne uka bortsett fra alt for mye rødvin på lørdag. Fikk besøk og de ble her til langt på natt 😂😱 Lørdag spiste vi outstanding scampisalat,- det er nok det beste jeg vet. Marinerte rå scampi i hvitløk, chili, ingefær, sitron og litt soyasaus noen timer. Salaten bestod av ruccola, isberg, sukkererter, avocado, mango og småtomater. Freste scampene raskt, bare så de akkurat skiftet farge og blandet varme scampi i salaten. Helt nydelig om jeg kan si det selv. Og helt innafor kcal-messig 😀 I dag ble det stekt ørret med salat, godt det også. I morgen er det veiedag og jeg hååååper det går bra til tross for all vinen🤪 Har trent 3t denne uka og det er jeg veldig fornøyd med. Har trent 0 i lengre tid så her er det stor fremgang. Målet er minst 2t, alt over det er bonus. Nå er det sofatid resten av kvelden 🙂
  7. Takk Mia😊 Ps.jeg marinerte fisken i saft av en halv appelsin, 1ss olje, 1 fedd hvitløk, 1ts salt og 1ts karry. Lot de frosne fiskestykkene tine i dette, ca 20 min i ovn. Namm! Passer også med en ovnsbakt, krydret tomat til. Klem fra Jess
  8. Herlig med stor aktivitet her inne🙂 Tilstandsrapport uke 4: de to første ukene gikk veldig greit, deretter kom ei "tulle-uke" av dimensjoner før jeg endelig fikk samlet meg igjen og er nå på riktig spor igjen. Prøver å konsentrere meg om det jeg får til istedet for å erge meg... Har fått noenlunde grei måltidsrytme, har byttet ut en del matvarer og spiser generelt sunnerer og magrere, er kommet i gang med trening. Utfordringer fremover er å HOLDE UT!...lenge...ja faktisk for alltid. Har gjort dette en gang før med stort hell. Ned 28 kg over ca 1 år, holdt vekta i 2-3 år. Hadde gode treningsvaner og stor fokus på hva jeg spiste. Fikk mindre søt-hunger men det ble aldri slik at jeg kunne spise "det jeg ville"/ at det var helt naturlig. Jeg måtte alltid ta bevisste valg, bestemme meg for mengde og veie/telle litt innimellom. Det fine var at det likevel fungerte greit, jeg trivdes i kroppen min og det var herlig. Så skjedde det triste ting i livet mitt og jeg mistet fokus. Jeg begynte å trøstespise og kom inn i et fryktelig dårlig mønster som har vart helt til nå. Jeg har det mye bedre nå så dette burde ha stoppet for lenge siden...men den gang ei. Nå gjelder det å få høvlet av ca 20kg og heldigvis vet jeg at det er mulig!😀 Fra tidligere vet jeg at jeg må være nøye...telle, måle, veie. Øye og mage er ikke i stand til å beregne kcal selv om jeg er et teoretisk leksikon i forhold til slikt. Synd det bare er i teorien😩😂 Vekta bikker nå nedover og jeg vet at det må minst 5kg til før jeg kjenner forskjell. Jeg kan likevel allerede nå fornemme en følelse av at jeg er piggere, mer opplagt likssom. Jeg arkiverer alt jeg kan finne på PLUSS😊 Dette er meg...og jeg skal til mål en gang til!
  9. Dagene tusler og går og det nærmer seg helg igjen. Heldigvis ei helg av den mer normale sorten. I går ble det en veldig kcal-snill middag her, - som smakte nydelig. Marinerte seifilet i appelsinsaft, hvitløk, salt og karry...ovnsbakt. Tilbehøret bestod av ovnsbakte, krydrete tomater og brokkoliris ned sitron, hvitløk, løk, chili, sitron og revet parmesan. Vi kom oss på ukas første trening i går så denne uka blir det sikkert ikke mer enn 2 ganger, men det er helt greit. Bare å holde fokus nå fremover. Jeg gleder meg til jeg skal merke på kroppen at den krymper. Husker fra sist at det faktisk var BH'en som var første "plagg" som måtte byttes ut. Jeg har flere å krympe inn i så det går superfint. Ønsker alle der ute en fortsatt fin uke. Hold på og hold ut! 🤗
  10. Så flott å høre at du står på. Jeg har også utfordringer i forhold til kveldene. Jeg blir alltid sulten da og spesielt hvis jeg har trent. Jeg prøver å fylle på med frukt og grønt men blir litt lei av å knaske gulrøtter. I dag lagde jeg blomkålris som tilbehør til ovnsbakt marinert sei, det ble virkelig god og få kcal også (ca 50 pr 100gr). 10gr parmesan, litt chili, løk og paprika oppi den revne blomkålen løftet smaken...kan anbefales. Ha en fortsatt fin uke
  11. Godt å se at du holder stand, det gir motivasjon til ei som havna på glattisen. Tar tak nå og henger på så satser jeg på at ting ser bedre ut til sommeren 🙂
  12. 3 uker er gått og det har vært skikkelig joyo-start. På pluss-siden kan nevnes at jeg og samboer har tatt mange grep i kostholdet. Vi har skjerpet kraftig inn på noe godt til kaffen. Vi velger lettere matvarer og tenker mer på mengde. Han har sett litt på Roede-appen sammen med meg og fått noen veldige aha-opplevelser i forhold til kcal. Vi har meldt oss inn på treningsstudio og har vært der 3g pr uke. Vi er litt overivrige i starten men målet på sikt er 2g/uka. På minussiden har det vært mange utskeielser. Utfordringer med festligheter har stått i kø, det har vært noe hver helg. Store måltider og alt for mye alkohol. Jeg har gått ned 2,8kg hittil i år. Denne ukas resultat var 0,5 - og alle utskeielser tatt i betraktning er dette veldig bra. Jeg vet fra tidligere erfaringer at det er enkelt å ta de første kiloene- spesielt når vekta er så høy som nå. Jeg må helt klart gjøre noen grep i forhold til utskeielser, men klapper meg selv litt på skuldra og tenker at jeg må ta det litt stegvis.
  13. Herlig resultat, du er veldig flink! Mitt resultat siste uke ble -0,5, totalt 2,8 kg siden nyttår. Ganske fornøyd da utfordringene har stått i kø! (festligheter😋) Ny uke-nye muligheter. Bare å fortsette Lykke til
  14. Lykke til med prosjektet, nå er du i gang 😊 Klem fra Jess
  15. Uke 2/2020 er godt i gang. Ned 2,3kg første uka er forsåvidt god motivasjon men jeg vet av erfaring at det "alltid" startet sånn😂 Situasjonen er nå slik at MANNEN også har bestemt seg for å gå ned noen kg og det er en stor fordel for meg. Han elsker å steike ting i mye smør og olje, mos og sauser må alltid ha en god+ klatt smør og nå har altså den slanke mannen fått en bitteliten mage. Han er fortsatt normalvektig men vil ned 5kg for å passe inn i klærne. Han har sett litt på kcal-innhold i en del matvarer og har fått seg en realitetsorientering😂 Han har alltid spist det han har villet men er av den litt småspiste typen (i motsetning til meg!) Håper hans lille snuoperasjon kan gjøre ting enklere for meg også. Han har bla meldt seg inn på treningsstudio og vært på sin aller første treningstime, noensinne. Håper jeg har fått meg en treningskamerat 😁
×
×
  • Opprett ny...