Gå til innhold

Joda

Medlem
  • Innholdsteller

    1 966
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    16

Joda vant dagen sist Januar 4

Joda hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

35 Veldig bra

Om Joda

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. I går var det veiedag og vekta viste 83,4 kg, dvs -2,2 kg siste uka. Jeg gikk opp 2,5kg i jula så noe av disse opp&ned-kiloene er nok vann for så mye fett er det nok vanskelig både å legge på seg og ta av på såpass kort tid. Tallet er uansett et faktum og jeg er strålende fornøyd🤩 Veien videre fortsetter i samme spor, det er ingen grunn til å endre så lenge det funker. Ha en fin uke😊😊
  2. Halleluja, mia-53. Dette er kanonbra. Virkelig imponert over deg altså. Det må være utrolig deilig å få så gode resultater? Flink til å gå tur er du også, -og veldig koselig å møte litt folk ute når det er så begrenset sosial omgang ellers. Nå gjelder det bare å fortsette i samme stil, ta ei uke om gangen så blir det fort resultater😊😊 10 i karakter og 10 i nedslag...på vekta🏆🏆🏆
  3. Dagens vekt: 83,4 dvs at jeg er kvitt 2,2 av juleflesket. En halv kilo til så er jeg tilbake der jeg var 14.desember 🙂 Dette er bedre enn forventet, men det gir meg likevel noen tanker i forhold til denne dette "etargildet" jeg tillot meg å ha i jula. Det var forsåvidt planlagt men det har altså satt meg 4-5 uker tilbake. Hvis det ikke hadde vært jul ville jeg kanskje vært ned mot 80 nå. Ingen sure miner, men greit å reflektere litt over dette. Det positive er at jeg er i full gang igjen. Jeg gleder meg veldig til jeg har gått ned 3,41 kg til. Tenk å bare være "70 og noe- kilo"😂😂😂 Je
  4. Søndag og snart er uka i mål. Det ble trimtur både lørdag og søndag, totalt ca 2 timer. 4 uker denne uka gjør meg strålende fornøyd. Vi har også hatt fantastiske middager i helga. Lørdag ble det bacalao av heimprodusert tørrfisk (utvannet) Mye godt i den gryta, men kun litt olje...og tro meg-den ble ikke mindre god!😋 Nå står det elggryte på kok. Masse deilige rotgrønnsaker, sellerirot, løk, sopp, lime, timian, einebær, estragon++ Skal ha oppi bittelitt creme fraiche før servering-, men der er nesten ikke nødvendig. Krafta er wonderbar!😍 Jeg har veid opp alt og hele kjelen er bare ca
  5. Hei toam. Det er på en måte litt vanskelig å si så mye om den gang jeg gikk ned 30..., fordi jeg etter å ha holdt vekten i 6-7 år "sviktet meg selv" da alt glapp. Jeg opplevde en stor sorg og presterte å trøste på meg rundt 23 av de 30😱 Og tro meg, det ble ikke bedre av den grunn!!!🙂 Dette er litt tilbake i tid nå og det positive er at jeg VET at det er mulig å gå ned. Jeg vet også at det koster en del forsakelser men at det er bare så inderlig verdt det! Min korte forklaringen er at det ikke finnes snarveier. Jeg sørget for at inntaket var lavere enn energibehovet, dvs telle kalorie
  6. Fine damer! Vi er nok mange i samme båt. Alle har vi vår historie, våre vaner og uvaner- men vi har et fellesskap gjennom disse pokkers unødvendige kiloene. Jeg har gjort det samme som deg flere ganger, Mia. Har flere ganger tatt meg selv på fersken i å være i ferd med å sluke en kake. I siste liten har jeg oppdaget det og fått den bort fra munnen i stor fart.😂 Jeg har også klær i mange størrelser og akkurat som deg, toam. Akkurat nå bruker jeg de minste som motivasjon. Når jeg er i mål skal jeg veve matter at de store klærne jeg ikke trenger😂 Nå er det helg og jeg har startet
  7. Hei igjen. Hvilken dagbok er det du bruker? Er du gullmedlem? Jeg har holdt på med roede-metoden så lenge at jeg nå kun velger å bruke dagbok u/kostholdsskår og forum. Det høres veldig hyggelig ut å mingle med naboer. Det skal jeg også gjøre når jeg er ferdig i arbeidslivet. Kanskje du kan finne noen "snille" varianter som du kan servere til kaffen? Eksempler er stekte eplebåter med en liten iskule(lettis), lettgele(10kcal pr dl), roedes havrekjeks med lett/mager ost el syltetøy u/s, bananpannekaker, kokosbolle, sjokolademousse m lettmelk, skyr mousse m/sitron...Kanskje du til
  8. Hvordan går det, er du kommet i gang? Her går det greit. Litt sug og sult første uka etter jul. Det tar litt tid å legge bort juleuvanene men jeg biter meg fast. Har gått tur 2 timer til nå og skal fylle på med litt mer i helga.
  9. Mye har vært tungt i 2020! Da er det fort å havne i trøsteskapet😊 Jeg har også bestemt meg for at jeg skal ut av skapet. Inni meg finnes det en høvelig normalvektig dame og nå skal hun frem!!! Du kan og vet nok minst like mye om dette som meg, så du må bare ta dette som vennlige råd. Min erfaring er at dagbok er et VELDIG godt hjelpemiddel (jeg bruker Roede-dagboken i appen) Det er også veldig lurt å veie ALT til det går litt av seg selv. Da har jeg full kontroll og kan spise litt ekstra på kvelden hvis jeg har spart,- eller gått tur🙂 Lag en liten måltidsplan. Hvor mange måltide
  10. Dag 3 og i full gang igjen. Har vært veldig sugen siste døgn, jeg prøver å ta det som et tegn på at kroppen er i underskudd og at det derfor er et godt tegn😂(jeg prøver å trøste meg selv) Det positive er at vekta rører på seg. Ned 1kg siden mandag tyder på at litt av disse +2,7 er væske i kroppen. Here we go...
  11. Ok...da er det nytt år🙂 Jula gikk skikkelig dårlig mtp. mat og vekt. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å slippe opp, men at det skulle bli sååå galt hadde jeg vel ikke trodd. Opp 2,7kg på 2,5 uker😱 Nå er jeg inne i dag 3 etter at jeg strammet til igjen og jeg ser at første kiloet har sluppet allerede så noe var heldigvis vann. Det er litt hardt å legge av seg julefråtsinga så her gjelder det å stålsette seg. Jeg vet fra tidligere at det værste suget gir seg litt etter ei uke eller to. Huset er i ferd med å bli tømt som kcal-bomber. Det vi har igjen skal mannen pent få sp
  12. 1451 er veldig greit. Du er godt under ditt dagsforbruk så slike dager gir minus på vekta🙂 Mitt dagsbehov er 1950 før trim. Jeg trimmer/trener så lite at jeg heller tar det som bonus de dagene jeg får det gjennomført. Jeg prøver å spise ca 1100 man-tors og inntil 1500 fre-søn. Rent matematisk tilsier dette 0,6-0,7 ned pr uke og litt mer hvis/når jeg trimmer. Mannen har plutselig blitt ivrig til å gå tur så her må jeg bare henge på! 🙂
  13. Dag 1 gjennomført 🙂 Mat: 1135 kcal ✔ Kveldstur 4km ✔ Spiste (for) lite tidlig på dagen så det ble et digert kveldsmåltid etter turen. Omelett av 2 egg m/siste skiva av juleskinke, litt brokkoli, estragon, paprika, tomatskiver og noen "prikker" med mager smøreost. Jammen klarte jeg på en yoplait 0% blåbæryoghurt og en klementin også. Deilig å kunne bli mett på vel 1100 kcal🙂 Frokost&lunsj ble slått sammen og bestod av havregrøt av 20gr havregryn, 5gr kli og et lite eple- kokt på vann med litt kanel og søtstoff +1 klementin til avslutning. Mange vil sikkert si at det
  14. Så flott at du er i gang igjen. Jeg er faktisk ganske så sikker på at du vil få resultater av å registrere. Dette, sammen med gåturer blir veldig bra. Jeg holder på å renske litt søtsaker ut av huset. Min mann har tatt noen rester av julebaksten med seg på jobb og det føles veldig bra. Stå på, du også. Jeg heier🙂
  15. Det er veldig lurt å legge lista på rundt 1400. Mitt regime er ikke til etterfølgelse, jeg bare gjør det sånn så lenge det går greit. Jeg skal gradvis trappe opp når jeg kommer litt nærmere mål. Du er veldig flink hvis du kommer deg ut hver dag. Det er min drøm, men foreløpig ikke helt realistisk. Vi er ganske mange her inne som kjenner Roede-metoden godt og som kan gi hverandre tilbakemeldinger og støtte, være hverandres "nettkurs". Min erfaring er at det er viktig å registrere hva man spiser. Jeg skal gjøre det en god periode fremover nå. Jeg frykter også litt søtsug fremover etter all
×
×
  • Opprett ny...