Gå til innhold

Katla

Medlem
  • Innholdsteller

    330
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Katla vant dagen sist August 23 2014

Katla hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

12 Bra

Om Katla

  • Rang
    Avansert medlem
  1. Muskler har mye å si for BMI.
  2. For meg er det alfa og omega å telle kcal og registrere alt jeg spiser. Men jeg har dager hver uke hvor jeg ikke registrerer. Må bare passe på at det ikke sklir helt ut de dagene...
  3. Dette er en interessant tråd. Jeg er 166 cm høy og aner ikke hva min trivselsvekt er. Jeg har foreløpig satt som mål å gå ned til 75 kg (laangt igjen!). Jeg ønsker heller å ha en litt høy vekt jeg greier å holde (uten å se for gammel ut) enn å gå ned til det som er anbefalt i forhold til min høyde og gå opp i vekt igjen med en gang. Min hovedmotivasjon er å bli lettere i kroppen sånn at det skal bli litt lettere å trene og at kærne mine ikke skal bli helt utslitt. Dette vil være styrende for hvorvidt jeg ønsker å gå ned mer enn til 75 kg. Jeg er nå såpass gammel og har vært overvektig i så mange år og har slanka meg så mange ganger, at jeg har innsett at dette er noe jeg må finne ut av selv og ikke høre på meningene fra alle andre. Lykke til, forresten. Katla
  4. Kan se sånn ut, ja. Jeg har ikke gått på kurs, men jeg har alt det du sa i gullmedlemskapet mitt. Katla
  5. Jeg vet ikke hvilken saus det er snakk om. Men jeg har en GR-oppskrift med Cottage Cheese i stedet for ostesaus. Jeg bruker Kesam og det fungerer supert! Anbefales, så slipper du alt styret med saus. Katla
  6. Hei! 01.05: 2,5 poeng Gange 02.05: 2,8 poeng Zumba og gange 03.05: 1,2 poeng Gange 04.05: 1,2 poeng Gange Sum uke: 6,7 poeng (greide akkurat 15 på hele uka. Fornøyd!) 05.05: 3,3 poeng Zumba og gange 06.05: 0,9 poeng gange 07.05: 3,5 poeng Zumba og gange 08.05: 0,9 poeng Gange 09.05: 1,2 poeng Gange 10.05: 0,4 poeng Gange 11.05: 2,4 poeng Gange Sum uke: 12,6 12.05: 3,2 poeng Zumba og gange 13.05: 2,5 poeng Gange 14.05: 1,6 poeng Gange 15.05: 0,5 poeng Gange 16.05: 1,6 poeng Gange 17.05: 0,5 poeng Gange 18.05: 1,8 poeng Gange Sum uke: 11, 7 poeng Alt for dårlig og jeg er ikke fornøyd. Blei litt mye styr før 17. mai. Har alt for mange planer som ikke innbefatter trening denne uka også. Ingen zumba i dag, men får meg en lang og fin tur i oppoverbakke. Ha en fin uke! 19.05: 1,2 Gange 20.05: 1,6 Gange 21.05: 1,5 Gange 22.05: 0,3 Gange 23.05: 1,2 Gange 24.05: 0,9 Gange 25.05: 1,8 Gange Sum uke: 8,5 En dårlig treningsuke. Prioriterte å være sosial med venner i stedet. Sånn kan det gå. Har planer om å være sosial med venner denne uka også, men skal i hvertfall få til zumba i dag. Og ser at jeg må ta meg kraftig sammen på styrkefronten! God trimuke! 26.05: 27.05: 28.05: 29.05: 30.05: 31.05: Sum uke:
  7. Jeg slenger meg med igjen! Jeg har jo alltid hårete mål, men denne vinteren har vært helt ufattelig tung sånn treningsmessig. Men nå er det vår og det er bare å brette opp ermene og trå i gang! Målet er fortsatt 15 trimpoeng i uka. nekter å gå tilbake på det. Har startet bra med lang gåtur i dag. I morgen er det styrke og zumba! Ha en fin mai! Katla
  8. Æsj, jeg slenger meg på igjen. Har ikke trent i det hele tatt i mars (bortsett fra turer med hunden). Har ikke orka tanken. Men nå var jeg på zumba i går. Og det ER jo gøy. Selv med ett litt vondt kne. Første uke utgår på grunn av seminar på jobben og en liten langweekend i EU. Så da har jeg 40 trimpoeng som mål for april! Stå på, jenter!
  9. Katla

    sulten

    Jeg er alltid sulten. Sånn er det bare. Skulle jeg spist hver gang jeg var sulten hadde jeg vært på størrelse med en liten flodhest... Men det hjelper å spise jevnt og å holde blodsukkeret stabilt. Men jeg har funnet en ting som metter veldig og som man kan spise uante mengder av; mager Cottage cheese! Spiser det enten med lett-syltetøy og frukt eller blandet med fetaost eller kesam og krydder til salaten. Egentlig ganske digg med bare salt og pepper og litt gressløk på også.
  10. Jeg kan heldigvis spise all slags mat! Min mann, derimot, har blitt mye bedre i magen etter at han kutte glutenholdig mat ned til et minimum. Wasa glutenfrie knekkebrød har reddet han mange ganger. De er faktisk veldig gode. Av det magre alternativet er vel alle typer riskaker glutenfrie. Han baker ofte brød av Semper glutenfrie mixer (finnes mange varianter). Godt og billigere i Sverige hvis du skal ditt. Jeg pleier å lage brødrasp eller krutonger av restene. Det brødraspet tror jeg blir digg på fiskepinner. Har hatt det på fiskegrateng og det var supert! Har funnet en veldig god glutenfri pizzabunn på Rema (der har de den nevnte brødmixen også). Husker ikke hva den heter, men den er frossen. Hvis du ikke er allergisk kan du teste ut spelt. Da har du mange flere muligheter. Glutenfri pasta er ikke godt, mens speltpasta er supert. Tåler du spelt tåler du også emmer og det lager du verdens beste vafler av! Har dessverre ikke tid til å svare på alle spørsmålene dine, men dette var noen tips.
  11. www.getinspired.no Utrolig bra nettbutikk. Bra service. Og de forteller meg at jeg er sprek på kjøpet. Veldig bra Rönisch antishake tights. Må bare elske de! Ellers trener jeg i hvilken som helst stooore T-skjorte. Liker sportsBH'ne til Change. Fant treningstøy fra Esprite i størrelse 4XL i Berlin i sommer. Veldig behagelig og egentlig litt for fint til å trene i...
  12. Hei! For meg ser det ut som du spiser alt for lite! Men det kommer jo ann på hvor mye du veier.
  13. Hei og velkommen! Detta går bra, veit du! Jeg går ikke på kurs nå, men har gått på mange kurs tidligere. Ikke noe å være redd for. Gruppedynamikken pleier å funke supert og man dytter hverandre framover. Helt genialt. HEle hemligheten med å slanke seg er å telle kcal inn og ut. Jeg har heller ikke gjort om nevneverdig på kostholdet mitt da jeg har vært opptatt av å prøve å spise sundt de siste årene. Men jeg veier alt. Og jeg har å kutt ut kaker og snacks. Og øl. Spiser bare litt lørdagsgodt. Det er ikke flaut å gå på GR-kurs. Det er tøft! Selv har jeg denne gangen ikke sagt til noen at jeg slanker meg. Det er ulike grunner til det, men hovedgrunnen er at det er alt for mye fokus på kvinners utseende og vekt i dagens samfunn. Derfor ikke et ord om at jeg slanker meg og jeg håper også at ingen legger merke til det. Men det er meg. GR anbefaler å gå ned 0,5 - 1 kg i uka. I snitt, greier vel de fleste det. Og så over til trening. Jeg HATER å trene. Og, ja jeg mener HATER. Jeg står på treningssenteret og løfter noen idiotiske vekter og HATER for hver lille kg jeg løfter. Kommer til å bli stygg av all denne hatingen! Derfor gjør jeg det sjelden. Det jeg imidlertid digger er Zumba. Dansing er jo gøy. Gleder meg til hver zumbatime. Alltid mye latter og jubel i salen. Det er jo gøy å gå på trening bare for å se andre mennesker smiler og ler rundt deg. Og jeg er IKKE flink. Dårlig koordinasjon og stiv som en stokk. Ellers går jeg mye tur med hund.For at jeg skal greie å trene må det være gøy. Jeg har minimalt med sjøldisiplin og er veldig dårlig til å presse meg sjøl. Men zumba funker. Ellers er jo yoga litt gøy. Mange treningssentere har gruppetimer med ganske aktiv yoga. Det ser jo ikke altid like grasiøst ut når lettere overvektige mennesker prøver seg på yoga, men det får være. Litt gøy å bli bevisst på sin egen kropp, hva den greier og hva den ikke greier. Så du må bare finne det du syns er gøy, det er mitt tips. (Og husk at litt er bedre enn ingenting). Og det gjelder jo også spisinga; finn det som passer for deg. Dette går bra! Katla
  14. Hei! Det mest praktiske med gullmedlemskapet er at du kan legge inn oppskrifter og så regnes det ut kcal per 100 gram og per porsjon. I tillegg til at det går litt sport i det å få høy score. Det gjør at jeg drikker melk og ikke spiser for mye frukt. Hodepine er ofte mangel på sukker. Hvis du har spist mye sukker før du legger om kostholdet, får kroppen et lite sjokk. Prøv å spis frukt (bananer, kanskje). Ellers gir det seg etter et par-tre dager. Det er bare dumt å gå rundt å være sulten hele tiden. Da er det lettere å bli fysen og å gå på en smell! Jeg spiser masse mat, ligger heller litt høyt i kcal og går saktere ned. For noen er det et problem å få i seg nok mat, da må man spise mer kcaltett mat. Lykke til, alle sammen! Detta går bra!
×
×
  • Opprett ny...