Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Du må høre på kroppen epler, mange studier på hva nattjobbing gjør med kroppen. 

Ikke bestemt for musikal. Tar det litt på sparket akkurat den biten tenker jeg. Har ellers planen forholdsvis klar. En dag går med til å reise til Harry Potter studio med omvisning +++. en dag tenkte jeg vi kunne reise til Windsor. Kjøper så 3 dagers kort med alt mulig av innganger til museum, kirker etc inkl t-bane/buss. Blir bra det. Da kan vi på kvelden planlegge hva vi skal gjøre dagen etter.

Blir koselig, men hun maser fælt så blir jo artig å se hvordan det går he he.

Dere er jo kjempeflinke med maten, klapp på skuldra.

Håper du får ny motivasjon med nytt treningssenter. Du liker jo spinning så bare å hive seg på der. Jeg tror jeg må finne på noen turer som gir litt kondis ++ og som Nemi kan være med på. Det blir ikke til at jeg kommer meg på trening. Skulle jo ha trent litt styrke men men. Har jo 2 timer i uken jeg kan gå i arbeidstiden så får se hva jeg finner på der.

Er det veninnetur til London eller er det med loverboyen.

Opplegget til Berit Nordstrand går mest ut på å kutte alt hvit sukker og kunstige søtstoffer. Lage mat fra bunnen. Du hadde fått sjokk. Byggrøt til frokost skal lages på h-melk he he.

Men tanken er å se om jeg klarer å kutte sukker og så se om får mer overskudd.  Hun har en dag i uken en kan spise det en vil. Prøver og så ser jeg hvordan det går.

Nei, må jobbe.

Ha en toppers dag.

 

Forresten, passer kjolen greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet - vet - vet - vet ..........  nattjobbing tar på... ^_^

hihihi, jasså, masekråke i London, det kan bli festlig for deg, hehehe...  ja, funker jo å se musical på sparket.. alltids billetter.. tipper ho vil se Harry Potter som sagt før.. 

Jeg sjekket også Windsor/Eton området her om dagen, ble inspirert av Harry bryllupet.. ser ut som det er et fint sted man kan være et par dager. Har du vært der?  Tog fra Paddington Station minne jeg det stod? Blir ikke det nå i juni altså, men jeg og J skal jo tilbake til London, vi rakk jo ikke så mye for noen år siden.  Blir jo til at han går litt i mine fotspor på en måte.... mange byer han vil til som jeg har vært i, men sånn får det bare bli.  Nei, kun meg på denne London turen.  Båt out of hell musikalen som lokker.. + shopping :D    

Venninneturen blir i september en helg, muligens til St.Petersburg. 

synes du skal benytte muligheten til å trene i arbeidstiden, helt klart!!!!! 

Leste litt om kostholdet.. virket som det var mye fokus på økologiske matvarer også?  Tror jeg holder meg til det vi prøver på nå, jeg... sukkerstopp går sånn opp og ned uansett, hehehehehehe... 

 

skal bli godt med langfri frem til neste helg nå!!!    

mer i morra :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort mye nyttig i helga. Vi var begge utkjørte når søndagskvelden kom, hehehe... lørdag - båtturen. Dagsturer tar på kreftene, hehehe (eh, kanskje greit at tollerne ikke var på jobb når vi kjørte forbi, hehehe... taxfree OG systembolaget på en måte.... Men vi tenkte litt selskapene i sommer også selvsagt. 

I går gjorde vi en innsats for å få bort mosen på gravstenen. (må ta med børste neste gang, men ble bedre uansett) -  og så gjorde vi reint hytta, vinduer, gulver, skifta gardiner, sorterte i skap, kontainer, beisa ferdig balkongen her, gikk tur 50 min, grilla koteletter..  puh...   

Prøvde meg på det nye senteret mitt. ble bare 35 min tilsammen på ellipse, ro og tredemølle. Beina var gele etter helga, men nå vet jeg åssen det er der.  hahahaha, begynte nesten å le når jeg så den spinningsalen demmes....   5 sykler i et avluke borti en kropp lissom...  mangla noe lysgreier så de hadde ikke spinn i dag. Trodde seriøst det var eget rom hvertfall, men pytt...  gymsalen var eget rom hvertfall, de har noen gruppetreninger med MENNESKER på ettermiddagen.  jajaja.. blir nok bra ?

Nei, må fortsette med middagen. Måtte snu om på menyen og kjøpe fiskekaker, og så har jeg grønnsaker i ovn m tomathakk og urter.  squash, brokkoli paprika m.m.

LURE meg satte nemlig på en vaskemaskin på hytta, og dermed måtte jeg vente på den...  og brått var klokka 13 nesten lissom... Hadde planlagt og lage den linseforma igjen, men tar lengre tid, må jo koke de først og så lenge i ovnen. Jajaja, får beregne bedre tid i morra. Ikke kjøtt for til helga for oss nå.  skal gjøre om signaturen det har jeg helt glemt.

89,5,  3 eller 4mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og Epler er i farta....   (linseretten står i ovnen, hjemmelaget tomatsaus med indiske krydder, brokkoli og ovnsbakt søtpotet) 

Har kjøpt mer jord, planta 2 høye kasser på hytta, + noe her. (mangler jord her..) 8 urteplanter ?  Det skal bli mye godt i sommer!  Tok med de 2 svarte kassene mine fra hytta nemlig.  Perfekt til urter.  (de jeg hadde i drivhuset før)   Ikke helt perfekt hverken her eller på hytta, men jobber hardt med saken.  Alt handlet på et "orntlig gartneri 500 meter fra hytta, vi er heldige der!  

I går var vi med på 1,5 time med dugnad utenfor de 3 blokkene her. Første gang jeg var med. Vi 2 fikk i oppdrag å klippe/sage ned endel busker langs en kant ved garasjene.  snauhogst.  Stakkarrs, ikke bra for han som har pollenallergi....  øya og ansiktet sved skikkelig på slutta.  = rett i dusjen for oss begge og klesvask.   Jeg satte meg for å få boller og vafler, hihihihi...  veldig mange som møtte opp utrolig nok, men det var jo knallvær.  Sliten? tullball.....   

Alt bra K66???  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ok. Har det bare så fryktelig travelt så derfor lite innom her.

til Stavanger rett etter jobb i morgen. 3 dager med stevne så hjem til konf på søndag og så london mandag. Utslitt allerede he he.

skal se om jeg kommer innom i løpet av helgen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utslitt av deg jeg og ? hehehe... eller, av tempoet ditt mener jeg... 

over 1 time på Fresh I dag sammen med J. 2500 meter roing, noe styrke, (tar de arm/ryggmaskinene jeg er vant med fra Friskis) + 35 min tredemølle. (gå fort + litt jogg)   Litt rart og trene sammen med ham, men vi gikk jo forskjellige steder bortsett fra roing. Han liker best benkpress og sånne gutteting.  Håper de får reparert spinningavdelinga neste uke. 

VURDERER personlig trener, klippekort der.  4950 kr for 10 ganger. (50 minutter)   - er det en grei pris?  (enkelt time 550) 

Hytta. Og der gikk vi 1,5 time tur!   om dammene. Har jo dette orienteringskartet.. (5 kart i alt, 65 poster).  Fant en post i dag. Lette etter en som jeg trodde skjønte hvor var, men....   fikk oss en klatretur hvertfall, hehehe... såååå mange steingjerder er det ikke, så har vel oversett posten.  

Hvis ikke de gamle kroppene våre er totalt utslitte i morra, skal vi gå over en ås, hard nok med bakker opp og ned. skal være en post der og midt på.  

grilla fiskekaker (torsk/ørettkaker fra kiwi vi hadde her om dagen) - foccatcia, tzatsiki og tomathakk m avokado.  

I morra blir det kyllinggrillspyd.  

Ha en knallfin Londontur! Følger selvsagt med på insta.   

Klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, altfor stille fra denne kanten. Var på stevne i helgen og så var det konfirmasjon i går.

I dag noen timer på jobb og så setter jeg nesen mot London. En uke med niesen.

Aktivitet er bra, mat ikke så. Blitt så mye nå at alt går på høgg og belegg.

Når tilbake fra London skal jeg bli flinkere her inne :-)

Ha en strålende uke i finaværet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjerper oss fra i morra, ikke sant? 

Bare til å få av skylappene hos meg hvertfall... trim ok. Har gått endel turer, eller holdt på med hagearbeid på hytta så kroppen føles sliten, så det er jo bra, men is 1-2 ganger pr dag, grillmat, hvitvin...  

Etter London turen din tipper jeg du også bør skjerpe deg.  kort sagt oss i mellom. Vi har stinka...  ? 

ps, Fryseren min på hytta gikk virkelig til helvette i dag, så måtte kaste en halv søplesekk råttent kjøtt... (tina 1 døgn, men likevel..  ) nå gjør vi kort prosess, = søplefyllinga... må være noe galt med pakning el lign..  Må likevel vende oss av med å ha den ekstra lagringsplassen neste år... jepp, skal/må selge hytta neste år pga skatteprosent etter adresseforandring når vi gifter oss. Sånt vet jo du. 24 % etter et år.  pusekatten.....   februar-mars antagelig...   sier til meg selv at det er litt riktig stakkar, han blir sliten så fort. må hvile inne 1-2 netter Bare han har vært ute 1 natt. Veldig forandret bare fra i fjor. Vi satser på å gi han en fin sommer med "familieliv" - vi har grilla hjemme 2 dager på rad nå. Til og med J har begynt  frivillig å kjøpe kattemat til han, whiskasposer - ikke verst...   

Bør ha den ut for salg i mai juni. må pusse opp først.  Så vi planlegger ut i fra det nå. Skal begynne å selge store ting allerede nå i høst, må bare få ut fingeren.  vil ha grei pris for møbla, så er heller tålmodig.  Utemøbla (rottingsofaen skal hit, og heller selge tremøbla hans. Kjøpe avlangt bord.  

Skal ha årsmøtet i sameiet til onsdag hos meg, etter det skal jeg begynne å pakke ned småting, slik at jeg får tatt bilder av seksjon m.m.. Greit at det er litt koselig når naboene kommer. ..  

Ha en fin uke K66, håper vi ses her inne !!

epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må gjøre det som er riktig for pusen :wub: De er avhengig av oss i så henseende. Er han smertefri så er jo det det viktigste, og at han får mye kos og stell seff. Så blir kjekt for han å få familieliv, det fortjener han. Han må få det han trenger når det går mot slutten. Så bra dere skal være på hytta. Ikke kjekt om han må være ensom på sine siste dager.

 

Ja jeg er klar. London  var kjekk og mange skritt men det blir akk så mye god mat. Var en kjempetur, koste oss maks.

Er veldig travelt om dagen men må få til å komme innom her å rapportere, eneste som fungerer ;-)

Var på Løvstakken i går. Var sykt tungt. Brukte en evighet opp/ned (1 t 45 min) men hadde nok bare godt av det. Var skeptisk til hva knærne ville si for de var ikke fornøyd på vei ned. Men ikke så hakkandes gale i dag.

Nei, må pakke sammen. Skal på trening med Nemi og da må vi avgårde før rushet. Siden skal ut på kontroll i morgen må jeg pakke med meg en del.

Ha en storveis dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer og 15 min gåtur i marka på morgenkvisten!!!!!!   Starta vel i 7.30 tida. Yepp...  Måtte være tidlig tilbake i leilighet for vi fikk nye nøkler på formiddagen. (skifta låser) - passa på naboen og. har fortalt deg om det orienteringskartet? hahahahaha - JEG STINKER!!!!   HAR FONNI KUN 2 POSTER AV 65! prøvde å finne 2-3 stk i dag, derfor ble turen så lang, gikk frem og tilbake for jeg ble så irritert...MEN fant ikke en eneste en...Men de tar inn postene i oktober så har enda litt tid. 

Er motivert til å gjøre en siste innsats før sommeren. bryllupet..  fremdeles 89,5.  

vegetar hamburger i dag. (shampingnonhamburgere fra kiwi.)  med mye stæsj merka man ikke smaken, hehehe..   Torsk i går, laks i morra.  

var på Fresh I går (nye senteret mitt) - og satser på i morra eller torsdag. litt hektisk i morra, hele dagen frem og tilbake. uteplassen. begynner, frisør, sameiemøtet  litt koselig å trene sammen med j og..  

ja, satser på at Truls får en fin sommer... ekstra god mat (poser) 

godt du er tilbake K66. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!!!!!!!!!!!!!!!

Liker Truls laks? Da kan han jo få det når det griller, regner med det er mye grilling om dagen.

Begynner å bli sykt varmt. Jeg er ikke glad i varmen, klager aldri på regnet, og til helgen er det stevne på voss og det ermeldt 29 grader om søndagen. Vet ikke om det vits å gå i det hele tatt. Ingen av oss liker varmen. Men ser det an lørdagen. Blir det for varmt lørdag så dropper vi søndag. Ikke verdens undergang det.

Matmessig ikke så hakkanda gale. Føler det går litt bedre for hver dag. Vekten har jeg ikke vært på men stygt redd den er veldig stygg. Føler det på hele kroppen. Men vekt får være vekt. Fokusere på å få de gode vanene igjen.

I dag er det rally kurs på oss. Ikke mye bevegelse egentlig men satser på en tur i skogen før eller etter. Vel blir vel etter tenker jeg, ellers så rekker jeg ikke å spise før kurset. blir en lang dag igjen. Men det er jo helt selvpåført.

Tiden går så steike fort at jeg gleder meg til juli he he.

Ha en storveis dag i solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi griller ikke på hytta på hverdagen, var bare pinsehelga. mulig det blir noe nå i helga også, vi har et 10 liters malingsprosjekt foran oss på hytta nå nemlig. Fellesmaling som skal være ferdig hos alle 14 innen 1.juli. hahahahvahahahaha, akkurat som den fristen blir overholdt.. MEN greit å bli ferdig, så sikra meg et malingspann i dag (bytter gråfarge) - og får låne lang stige av kattepasseren/venninnen min i helga. Vi har bare en felles stige på rekka og det er jo håpløst. Årsmøtet gikk bra i går, godt oppmøte. Holdt akkurat med stolene jeg hadde fonni frem.  9 stk var det vel. Et par stk måtte ned i drivhuset og se også, hehehe. 

ps, nei, Truls er ikke begeistra for laks/ørrret. Merkelig, men ingen av kattene mine har likt den smaken. torsk og sei går ned, men ikke rød fisk. 

begynte å pakke ned,sortere endel i dag - nå kan det jo bare se rotete ut, hehehe.  La ut endel på finn. sofa, lenestol, skinnstol, kjøkkenbord tepper, lamper, småting. Må rydde unna litt mer før seksjonen og soverromsmøbla kommer ut. 

Gårdsplassen tar form. han/dem har sletta ut i dag, begynner på hellene til mandag, ikke noe i morra. Glemte å spørre han om vi kan kjøre bil over nå..  (sa jeg at fryseren gikk til H i helga???)  er redd det er litt lekkasje under, så bør få den vekk snart.  Egentlig burde vi vel vente med å male på den siden pga at stigen vil ødelegge grusen/sanda.. Men det er nok å gjøre bak. Da må det males bak på formiddagen, før sola kommer dit i 13 tida.  

skjønner, ikke fristende med stevne i varmen... tror Nemi har lyst til å være helt hjemme i skyggen, jeg...   akkurat sånn som Truls...   

 

åh, gud det er godt å ha langfri.... !!!!!!!!!!!!   

Snart kommer j HJEM FRA JOBB. Vi skal ta en tur til Jysk før vi spiser middag, for å slippe den verste rushtrafikken. Vasker sengetøy og lufter.  har vært aktiv i dag altså.  

Ha en fin fin torsdag!!!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det rett, jammenimeg godt jeg har langfri, hehehe... kjøkkenbord + skinnstol solgt ? Hentes i dag og imorgen.   Har en avtale på skattekontor i den andre byen kl 10. Levere noe dem etterlyste..   deretter fortsette med sortering og legge ut på finn på hytta. bordet blir henta kl 14.30.  Rekker ikke søplefyllinga i dag, men stapper inn i bilen. må rive et vaklevorent klesskap har jeg planer om.  JEPP - har problemer med å forstå at jeg nå har fått en MANN i huset, hehehe... selvstendig jeg se. han river seg i håret til tider over meg.. frue? ikke enda!  regner med at du også vil gjøre "alt" selv.  Rett etter jobben hans skal vi avgårde igjen for å kjøpe noe til flislegginga på boden. en kamerat av han skal fikse det for oss, siden han vi brukte har fordufta og ikke svarer på tlf. synd for han, for der røk hele det planlagte oppdraget på hytta!  Men det finnes nok av håndverkere å ta av.  

Nei, må hente drillen i kjelleren, og så kjøre  - ALL aktivitet er bra for Epler!!!!    ha en fin fredag K66 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg K66?

Vi har vært meget arbeidsomme. Malt hele 10 liters spannet på hytta, men manglet litt, så skal kjøpe en 3 liter i dag.  Må drøye til ut i uka eller helga med å male ferdig pga uteplassen. (blir ferdig onsdag torsdag tenker jeg. Har jobbehelg, men har jo ettermiddagene fri.  

Nydelig vær i helga  ? litt mer overskya i dag virker det som.  

Må en tur til byen, gå over brua.  Hjem etterhvert. Han som ordner hellene har nøkkel fordi han trenger vannslangen, så han slipper sikkert ut katten automatisk, hehehe.... Truls var dønn sliten i går, etter 3 netter ute. Ikke mye energi igjen da stakkars. Godt han ikke vet hva fremtiden bringer..................... Skal prøve å få veid han snart.. jeg synes han har blitt tynnere, men det kan bare være pelsen som gjør det.  kan være at "det" blir før jul og, må se an formen hans.  

Må huske å vanne hos venninne som bor bortved hytta også, de har dratt til campingvogna i Sverige denne uka, (ho som passer Truls) - mannen hennes har fått kreft, så de ville gjøre noe hyggelig før cellegifta starter.. hufffffffffff.......   kreftkul i beinet + spredning til vevet.  Kommer til å bli en lang vond sommer for dem. 

Blir nok en eller annen form for trim i dag, Fresh senere, eller gåtur. tullballet er på anmarsj, så får se an.  Fortsetter å pakke ned på hytta og legge ut på finn.. Må finne meg noen flytteesker eller lignende...  Har sortert bra, men det må jo videre.. eller stable det et sted..  

Ha en fin fin uke K66!! 

stekt laks i dag, med salat med kalde poteter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har fullt opp :D

Var på stevnet på Voss i helgen. Glemte å legge på insta, ble bare face denne gangen. Ikke resultater å skryte av men det går på fram og vi koste oss i alle løp så da er det greit. Nærmere 30 grader og det er ALTFOR varmt. Var drepen rett og slett. Liker ikke sånn varme. 15-20 grader, vindstille og overskyet da synes jeg det er perfekt he he.

Nå skal vel finaværet vare ut uken så gleder meg til litt mer normale temperaturer.

Brann gjør det jo strålende om dagen. Har ikke helt trua, snakker av erfaring he he, men får håpe det holder helt inn.

Noen hektiske dager på jobb og så går turen til England igjen på torsdag, skal i dåp. Bare meg. Blir til mandag kveld. Mye vekke fra barnet om dagen :mellow:, men vi har sikkert godt av det begge to.

I dag hadde jeg kjøleskapsgrøt til frokost, ikke så gale. Var mandelmelk og havregryn og en stor porsjon blåbær he he. Til lunsj er det salat med ørret og egg. Middag vet jeg ikke, skal på noe festspill greier så da får en spise det en får servert. Målet om 18000 skritt skal vel holde hardt i dag,  men gjøre ett forsøk.

Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir styrketrening på oss begge i morra formiddag. 

 ja har lagt merke til Brann, hehehe...   mitt lag ligger vel nå på 2.plass, men i en helt annen divisjon dessverre. men en bedre følelse når vi faktisk VINNER kamper igjen, hehehe... selvom vi spiller mot lag jeg knapt har hørt om.  

Morsomt å reise da!!   blir sikkert hyggelig med barnedåp. Tipper at kostholdet får stryk, hehehe..    Nemi greier seg nok..  verre med deg tenker jeg. ?  Truls var med meg i drivhuset et par timer i dag. litt ut og inn. Regna i dag, og det trengtes virkelig. 

ps, tror det er like greit Epler ikke kan gå over den første boden pga avrettingsmasse som skal ligge i fred i 48 timer... innenfor der er nemlig Matboden (+++) og den sjokoladeplata der inne hadde nok levd farlig i kveld... tullballet, sliten og hjemme alene..  ikke bra. Men hadde tilgjengelig 3 cookies som var fra sameiemøtet i forrige uke, så har fått stilna behovet litt. Rosinboksen får være i reserve, ?  

veldig "koselig" når søstra til J kommenterer på insta på polsk...  men er sikkert noe positivt (drivhusinnlegget) - sjekk ho, så ser du åssen familien min ser ut. 

18000 skritt daglig høres heftig ut...  har som mål å fylle disse ringene på klokka jeg da, alt over er bonus. Middagen ble salat med lunken laks og hjemmelaget potetsalat. Mest Creme freche og litt majones lett. han synes den ble veldig god den jeg lagde for noen uker siden så han "bestilte" den. Har kokt egg oppe i den også. I morra blir det linseforma fra frysa.  muligens den indiske tomatsausen, får se.  

Kan det være mulig at jeg er trøtt nå.. vi greide å sove nesten 11 timer i dag... slitne etter malinga (++++) i helga vi se..   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registrert frokosten og prøvde meg på middagen.. men selvsagt finnes ikke min hjemmelagde linsepudding der... bønnekaker, ligner..  man blir jo sååååå frustrert når vekta ikke rikker seg, er på 89,5 fremdeles ca.  Vurderer fettsuging.  Men tror faktisk jeg er for tjukk.. leste et sted at best resultat er med under bmi på 27, og jeg er rett under 30.  For den øverste pølsa og magen går ikke bort, det er det bare å innse.  Har jo råd til det, og J er positiv. får tenke over det til høsten. Men man går jo ikke så mye ned i vekt, mest for å få bort fettet. Og etter det må man bare sette i gang med en ekstrem slankekur og trim for å få best mulig resultat. (ekstrem = mye strengere angående sjokolade, julekaker osv)  tenke tenke tenke tenke

Sendte J på trening alene. Magen min slår kollbøtte på seg, og da er det liten vits å dra. Hadde bare blitt saktegååing på tredemølla.. mulig jeg går en tur i marka utover dagen. 

Det ble mye drivhuskos i går, Truls og jeg. regna ute, og da var det koselig å være der inne. begynte å klippe på tomatplantene og gjødsle de med kuler. Må kjøpe en boks til på plantasjen i dag.  hva har jeg... 11 tomat, 4-5 agurk, 4 squash, 1 aubergine, 2 paprika, 1 chilli, redikk,  litt i tvil om dette holder til oss, ? hihihihi... ute har jeg gulrøtter, 6-7 sukkererter, noe løkgreier.  

Nei, får legge en plan over dagen + gjøre småting her hjemme.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel som  mld din viste så vet du vel hvorfor vekten ikke rikker seg he he.

Fettsuging?? Det er vel små endringer som skal til for at det vil krype nedover, tror du ikke? De gangene jeg klarer å skjerpe meg så går jeg jo ned og det er jo ikke noen ekstreme dietter jeg holder på med.

Nå skal jeg til Peplow i noen dager, dåp, så da får mat være mat igjen. Men skal ikke ta helt av. Og de jeg skal bo oss har sjelden mye snaks i hus.

Klarer skritt målene men ikke så veldig mye mer. Blir jo tur med Nemi men skulle hatt noe styrketrening men men.

Varmen holder på å ta helt knekken på meg. Det er jo pinadø 27 grader hele forbanna tiden. Jeg har aldri vært glad i varmen og nå begynner jeg å gå lei. Alt blir ett ork spør du meg. Jeg klager ikke på dårlig vær så da klager jeg nå he he.

Var på trening med Nemi i går og da hang tungen ganske raskt stakkars.

I morgen er det turdag med jobben så da skal hun være med. blir noen timers tur og så må jeg forte meg hjem og få dusjet etc før jeg skal avgårde.

Blir ikke noe mer fra meg her inne før tilbake fra England.

Ha en fin fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare visste at du ville skrive noe sånt K66... om mine tanker om fettsuging.  Små endringer? hahaha...   Nytter ikke å kun droppe en is og en kotelett, og vips så er man 20 cm mindre rundt livet.  vi lar det bli med det foreløpig- ?  

har skjønt du ikke liker varmen.. Koser meg, jeg.. 32 grader i halvskyggen her på balkongen i ettermiddag. 30 nå kl 21.30.  Ikke ork til å gå turer akkurat, men skulle visst bli litt "kaldere" nå. Vi rakk ikke treninga i dag, satser på i morra formiddag. Magen begynner å komme i water igjen, så det er jo positivt.  Vi måtte fikse noe til bodprosjektet vårt.   

89,6 på meg.  86,8 på J.  

Ha det veldig kos i Peplow!  

I morra blir det linseboller fra fryseren i indisk tomatsaus. Med litt tyrkisk yoghurt til, hehehe, tomatsausen ble litt sterk nemlig. (lagde den i går) I dag hadde vi bare salat med kald torsk og chillisausstekte scampi. (han hadde pasta oppi)   blir noe grilling til helga tenker jeg. Jobbe helg, så da er det slutt på langfri for denne gang,....   jobb 3, fri 1 jobb 3, fri 3 jobb 2.  langfri 8.  (da er det London ?)  Så begynner sommerturnusen med litt omstokking av vakter..  

Sommerklem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i utgangspunktet ikke problemer med fettsuging. Det løser bare ikke utfordringen en har. Du har gått ned mange kg før. Ikke noen grunn det ikke skal gå nå. Men en kan ikke kose seg hele tiden og regne med at en skal gå ned. Livet er heller ikke en konstant diett men en må gjøre noen varige valg. Jeg klarer det ikke selv om dagen men håper å få det til. Kan selvfølgelig ty til operasjoner men er for min del overbevist om at hvis jeg ikke klarer å endre vanene  mine så er fettet tilbake på null komma niks. 

Mye spennende mat du lager ??

Snakkes over helgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt problem nå er jo mest at J ikke helt greier å "hjelpe meg" med å leve sunt.. Jeg vil egentlig, men så kommer han med sjokoladeplata, isen eller ønsker seg både det ene og det andre og det tredje til grillmat. (han har dilla på foocatcia dessverre, og det er jo som å spise loff dynka i olje.....)    men han er positiv til den endringa vi har greid i forhold til vegetar og mer fisk hvertfall... dvs mindre rødt kjøtt. (har noe med kolesterolet han å gjøre...).  

Til frokost har vi spist rugbrød eller knekkebrød i noen måneder nå, ikke havregrøten. Jeg spiser kun 1 rugbrødskive (eller ev 2 knekkebrød hvis vi ikke har)  

Banan eller vannmelon - kanskje en skyr el lign.   

Skal ikke bare skylde på han,  jeg vet, men kiloene har sneket seg ekstra på disse 3 årene.   Er fullt klar over at det ikke er en lettvint løsning, men kanskje en start på et nytt kapitel  Bruker man mye penger, så gjør man 110% innsats etterpå også. Det er ikke vekta i seg selv, det er den enorme magen eller skulle jeg sagt MAGENE.. 112 rundt livet ved navelen, seriøst. Samme faen hva slags klær jeg går i, jeg blir kvalm av synet. Hvis man ikke trer på seg en sekk av et klesplagg.  jeg prøver stadig vekk, men vekta eller cm rikker seg ikke, eller di rikker seg i feil retning, og der blir de. Mindre kalorier, mer trim - så går du ned - hahaha, jeg blir nesten provosert... men den har vi tatt før K66. 

På tide å legge seg.. Får tresmak i rompa av disse stolene på balkongen, hehehe...  men vi skal hente utesofaen fra hytta til våren, litt bedre å sitte i.  Myggen kommer også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport om dagens trim;

15 min rowing (2000 meter)

ca 30 min styrketrening. har funnet meg 3 apparater som jeg liker og tar ut max på.

15 min tredemølle (10 min høy oppoverbakke, 5 min vanlig) 

Senere gikk jeg 50 min tur i marka! 

FORNØYD. og jepp, har virkelig vært sydenvarme her ?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det med treningen?

tilbake fra England, igjen :lol:

Pusten ikke noe god så tror det er pollen som lager så mye krøll, ikke noe gøy i det hele tatt.

Trim blir turer og trening med Nemi, Hvis pusten bedre mulig en tur på løvstakken i morgen. Må jo få brukt de 2 timene mine hehe.

Mat har jeg begynt å planlegge igjen. Har vært så mye på farten at det ikke har vært noe tema.

Når er det du skal på tur forresten??? Er ikke det noe rett rundt hjørnet? Bryllup var vel i juli, må få se deg i kjolen da :wub:

Må prøve å få gjort noe. sen på jobb i dag pga lite pust.

Ha en strålende onsdag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort innpå før nattevakt.  

Jepp, trening er på topp! Hadde en god økt i går, over 1 time. Rodde 5000 meter på 30,min 35sek. (for et par uker siden var den på 32 min. Har som mål å komme under 30 min neste gang. Ror jevnt og seigt, ikke noe intervalltak, funker best synes jeg.  deretter en maskin for magemuskler og muskler på siden. Greier 60 kg (stropper man drar i forover. Husker ikke hva den kalles. tok ca 5 ganger x 3 ganger. (pluss lettere oppvarming)  må ha litt Max trening også, vil jo bli sterkere.. Avslutta med 30 min på tredemølla i noe oppoverbakke, for å få ut endel melkesyre.  Litt sliten nå, men kroppen funker, hehehe... Hadde en periode på 2-3 timer på slutta av nattevakta som melkesyra i det som var av muskler kom brått, hehehe...     

gikk 50 min tur i dag. Ellers en aktiv ettermiddag. Fikk ikke spist middag før 19.15 i dag!  (grilla koteletter, finhakka kål og gulrot + hjemmelaget dressing av gresk yoghurt og mager kesam.  hvitløksbaguett på deling.  

London; søndag 17.juni - hjemme torsdag 21.juni.  

huff, ikke bra med lite pust K66!!!!!!!!!   

en natt igjen nå, før 3 dager fri i helga. (jobb 3 dager neste uke) - så langfri m London inkl. ?

I morra blir det noe middagsrester fra i dag, før vi drar på hytta, deretter i 70 års lag. Eller "åpent hus" fra kl 15. servering; småkaker og cherry.. merkelig...   blir kaffe på oss håper jeg...   best å spise før vi drar tenkte vi.   

Ha en fin helg ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...