Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro man finner dem på innvandrerbutikker ja, men det har ikke jeg i nærheten, så jeg har bestilt mine fra Gymgrossisten.

Det ble over en time på tur i dag! Kjempevær, blå himmel, sol, og akkurat passe med vind. Snuppelupp sovna aldri, så hun var sliten da vi kom hjem stakkar. Men det som kanskje kjentes best med i dag var følelsen mens jeg gikk. Svett som faen, rød i trynet, rød på overarmene (kjempekompleks, bruker aldri T-skjorter med veldig kort arm ute), andpusten, men vet dere hva? I dag, for første gang på veldig, veldig lenge, så gjorde det ikke noe. For det var deilig å gå, og ikke minst deilig å vite at jeg gjorde noe som er bra for kroppen min. Bedre enn å stappe i meg en hel potetgullpose som jeg gjorde forrige helg. Så får jeg heller se ut som en overmoden tomat, kroppen min kommer til å takke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomat er helt topp MJS!!!!   ?   da kjenne man at man gjør en innsats for fremtiden! Nemlig.. 

Epler har også gjort en gedigen innsats i dag... rakk ikke skrive trimmen i går. Mannen skulle sette seg i sofaen, så måtte logge av GR, hehehe... noen hemmeligheter må man ha.  

Hadde tannlegetime kl 08... seriøst, så tidlig....... det er en grunn for at jeg ble nattevakt.....   MEN stod opp kl 07, kledde på meg, og var ute av døra 07.15. Gikk til byen, kroppen/ledda verka de første kilometerne men kom frem (3,3 km en vei, ca 30 min)   2 små hull, og noe tannstenfjærning. (har metallsmak i munnen enda, blødde så fælt...)  Gikk selvsagt hjem også. Vekte mannen da kl 09.30 hehehe

Deretter fant han ut at han skulle på trening, og da kunne jo lissom ikke jeg være hjemme synes jeg... Så det ble 1 time med styrketrening! 10 min roing først, deretter diverse apparater, planken, sit ups, uttøying.  Prøvde noen nye apparater, så dette kan bli festlig i morra. Kjenner det litt allerede.  Prøver litt å sniktitte på hva de 2 personlige trenerne viser kunder se...  må bli flinkere til å luske meg etter...  hihihihi... smart, ikke sant.... Tror de viser endel øvelser med strikk og ball og sånn også, i den kroken er jeg lite.  Men kan jo litt etter alle årene på F&S da..........  

Så ifølge klokka mi har jeg forbrent 961 aktive kalorier, godkjent 112 treningsminutter. gått 13861 skritt.  (Iwatch3) 

Absolutt godkjent ?   

K66 - bilde av handleturen har du jo fått, hehehe. 

Middag; stekt salma burger (lakseburger) med salat og tomatsausen jeg lagde i går.  

Krysser fingra for at elektrikeren som kommer i morra gir grønt signal (eller noe sånt) at vi kan plugge inn det nye fryseskapet våres!  (eller får fiksa nye sikringer) - de 3 skuffene i kombiskapet er viiiiiirkelig stapp fulle... måtte ta ut noen frosne jordbær for å få plass til 3 poser med tomatsaus..  og hva jeg skal ta ut for å få plass til de 3 store pakkene med biff jeg kjøpte på salg på meny i dag vet jeg ikke...   Krysser fingra som sagt.  Liker å lage opp litt jeg se... og må jo ta vare på det i drivhuset ?   Har jo vært uten fryseskap siden mai eller noe sånt..... (pinsa)   

Nok skrævl   

epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må ha meg til tannlegen snart jeg og, om ikke annet for å fjerne plakk og få en sjekk. Er pengene det står på, og jeg vet at jeg må trekke visdomstenner, og at det sannsynligvis er små hull et par andre plasser og. Det blir dyrt med andre ord, og det er ikke så lenge siden jeg trakk èn visdomstann.

I dag ble det ikke tur pga været (enten la vesla få sola i ansiktet, eller vinden i ansiktet), men det er greit med en hviledag også. Blir ut igjen i morgen! Kjenner også at det er en veldig fin følelse å registrere treningspoengene, for fra å ha null tidligere, har jeg denne uka 5,3! Mestringsfølelse!

Ha en fin lørdagskveld, jeg skal bruke resten av kosemerkene mine :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Trim;  45 min spinn og 10 min styrketrening. 

Biff passa også veldig bra på de tallerkenene K66 ?

Veldig bra med treningspoengene MJS !!   neste uke greier du bittelitt mer☺️   

Aner ikke hva jeg ligger på av trimpoeng for tiden...  kosemerker?  ryker så det suser, men går litt ned eller stillstand også...  Vi nærmer oss 86 begge to snart. 

Snart nye uke med nye muligheter eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag. og vekta er under 130!! Wohoo!

Ble ikke tur i dag, da vi ble sittende å vente på noen som skulle komme, men aldri dukket opp, og plutselig var det leggetid for vesla.. I dag ble det superenkel vegetargryte med grønnsaksnudler og shiratakinudler. Lite kalorier, men mye mat, og ikke minst -mye smak. Prøve meg på en liten styrkeøkt i kveld tenker jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med nytt vektmål MJS!!!  Alltid morsomt å høre at andre lykkes  ☺️.  Stå på, så ser du 120 før du aner det.  

Ble det styrketrening i går?   

regn i bøtter og spann her i Fredrikstad...............   Greset har blitt grønt igjen siden tørka i sommer, og det er jo hvertfall positivt om ikke annet...      

Prøvde meg på Bodybalance på Fresh.   Meldte meg på i går, så var det lettere å dra, hehehe... kl 10 er jo litt for tidlig synes jeg...  4 andre med, og alle var nybegynnere sånn som meg, og det føltes helt ok, hehehe...   Tai chi til oppvarming, deretter blanding av pilates og yoga. Sved i musklene og kroppen som bare F.  ?   Burde vel prøve flere ganger før jeg tar en beslutning om hvordan det funker for meg. Var noen øvelser der som ikke passa for mine elendige knær, men bare tok en mild versjon.  Forbrant 250 kcal på økta.   Klapp på skuldra på meg selv at jeg prøvde noe nytt!   

Middag; rester av linsestuinga, kokt laks og chilliscampi. mulig brokkoli.   

Nyter langfri fra jobb frem til torsdag ?   da er det i gang med natt natt natt natt igjen. Nei, må komme meg i dusjen, har jo flere ting jeg burde gjøre før mannen kommer igjen kl 14.30.      

K66??????  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du som har langfri. Blir en stund før det er aktuelt her. Må jo prøve å jobbe inn ekstratid i tilfelle det blir valp. Skal til dk i helgen for å hilse på, så får vi se om magefølelsen stemmer.

Om det er lurt med valp nå, ikke godt å si. Burde nok hatt noe mer overskudd men det passer jo aldri uansett.

Flinke dere er med trim og mat, klapp på skuldra.

I går var Nemi og jeg en tur i Kanadaskogen, en fin fin tur. Bare det å komme seg ut i dette været som er utfordringen. men tok kløv på Nemi så hun fikk seg en god økt. Jeg prøvde å gå litt på så ble noe svett. Matmessig kunne jeg vært bedre. Sliter med motivasjonen.

I dag skal Nemi på svømmetrening og behandling og så skal jeg på yoga i kveld. 

Tror jeg må lag en plan på hva jeg skal spise hmmm tenke tenke.

 

Dere er superflinke. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, her er du jo K66 ☺️     (jobber inn avsp til torsdag, hehehe - har forsåvidt nok tid til planene mine, men man vet aldri, hehehe) Han venter fremdeles på navneendring godkjenning fra skattekontoret, 4 uker ? - men er fordi jeg har sjeldent etternavn tror jeg. Han ringte inn her om dagen, så de er i gang. Han må jo ha nytt pass før vi bestiller noe. (Polen planer i november egentlig...)  

yoga blir sikkert bra.  Sikkert mye roligere enn det greiene jeg var på uansett......   puste hadde vi ikke tid til! kun de siste 5 minutta. Men trenger absolutt å få myka opp kroppen og mer styrke både her og der.....  hadde det ikke vært for de knærne.. ?  

Trenger Nemi noen å være hund sammen med, hadde jeg nær sagt?  selskap mener jeg... ? eller er det konkurranseinstinktet dit? agility hund? samme som henne?   

Utrolig vansklig å komme forbi det 87 kg platået!!!!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund til er todelt. Nemi trenger ikke en hund å være hund med, hun vil nok hate meg i starten da hun har det som plommen i egget som "enebarn". Men jeg tror at på sikt så vil hun ha glede av det. Kunne leke litt med. Selskap på tur og ikke minst ikke måtte være alene når vi er på jobb. Mulig det slår helt feil ut, men håper jo ikke det. Neste vil trenes på ett mye tidligere stadie enn Nemi, hun skulle bare være kosehund. Men hvis det var konkurranseinstinktet mitt som tok over ville jeg nok valgt en annen rase. Men må jo si at når jeg først reiser på stevner kan det være greit å ha to å gå med. Mye reising for få minutter. 

Det er ikke lett, må innrømme det, men har tenkt lenge at det hadde vært kjekt for Nemi om de var to, men som sagt det vil tiden vise.

Ja platåer er noe dritt. Mitt er konstant høyt om dagen. Orker ikke å gå på vekten. Føler meg fullstendig stappet. Men må jo gjøre noe, for helsen sin del.

Skal han ta ditt navn? Så kjekt da.

Glad dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var han som forelso det for lenge siden. Slekta mi er henrykte. vi er jo så få.. Han blir H nr 10 nemlig...  og han har jo bare tatt navnet sitt, siden han ikke heter det polske navnet sitt.  hadde han hatt det, hadde jeg vurdert å tatt det som mellomnavn, men seriøst, det er kjempelangt og avansert for norske folk. ?   

ja, tror nok Nemi vil være veldig sjalu i begynnelsen, men kanskje etterhvert finner ut at det er koselig med lekekamerat også...  kan forestille meg hvis jeg hadde fått en ny katt når Truls var et par år gammel...   

glad dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min gåtur i marka.  kunne gått litt fortere, men beina nekta. Kjekt med sånne runder, for da må man fullføre lissom...  Tullballet kom i dag, så vet ikke åssen det blir med Fresh de nærmeste dagene (inkl nattevakter)   Har fått en god start på uka uansett. Så såvidt 86 tallet, K66!  86,9  ?  kanskje jeg greier å gå ned noen gram til 1.oktober ?    

jEPP, MJS - her går det i GRAM og ikke KILO....   

Middag; stekte kyllingstrimler, linsestuinga (ille mye det blir av 300 g ukokte lister nemlig...)  og en salat med mest tomater.  jada, nærmer seg slutten på drivhuset nå, men fremdeles plukker jeg. - ikke har det vært de forbaska brunsneglene der inne heller!  tørka har vært bra for noe hvertfall!!!!    

Fikk du satt opp en middagsplan K66?   

MJS - kom du deg ut på gåtur med vesla di?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen herjer vilt, så det ble kun 40 min rolig gåtur. ?

Middag; sprøstekt kyllinglår i ovnen, ovnsbakte poteter, siste rest av linsestuinga, + brokkoli.  

Blir middag senere på ettermiddagen, for elektrikeren kommer snart for å  koble til siste rest av stikkontakt til fryseren og noe lys her og der. J ville ha mer fancy lysrør på boden, så greit...    gleder meg virkelig til å få orden på frysevarene igjen!!  og veldig kjekt å slippe å måtte ta opp rester av kake fordi man må få plass til grovbrød eller tomatsaus lissom...  hehehe.  En snekker skal komme snart/helga å sette opp flere hyller på boden også, så da kan jeg flytte mer fra hytta. (mitt elskede verktøy bl.a)  ALLTID PROSJEKTER på gang føles det som........  men vi er fornøyde de luxe altså!   

opp på 87,7 i dag igjen K66. sånn er det.   

Regner med at du er på vei til Danmark nå? Greier du å holde deg på matta når det gjelder maten?   De har veldig gode danske rugbrød på bakeren der ?   Husker jeg tok Københavnbåten for noen år siden og stappa 5-6 rugbrød i ryggsekken... tungt og bære på, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops da...dårlig med oppdateringer her ser jeg... skam...         men må innrømme at det ikke har blitt noe trim i det hele tatt helga... mat? pizza 2 dager, seriøst.......  ?

MEN vi skjønte hvertfall at vi ikke kunne spise en mega stor pizza på en dag,så det ble mat dagen etter og... testa ut et nytt pizzasted i nærheten se,og de hadde den største på 52 cm....  hehehe... 

Har laget linsekaker med revet squash, kikerter, løk og krydder. Ble gode ?  Og en stoooor kjele IGJEN med tomatsaus........  Har fri et par netter nå, så skal skjerpe trimmen. Men får besøk av 2 venninner morra ettermiddag, så......  

 

K66 - hvordan går det med knøttet??????????

MJS - åssen har du hatt det i helga?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1t diverse trening på formiddagen....   roing 2000 meter, styrketrening på armene, litt tredemølle. Hadde en bitteliten plan om å møte opp på det salprogrammet kl 10 jeg var på i forrige uke, men det var litt for tidlig i dag lissom....  (ok, vi var der 10.30 - så nesten) ?     

Venninnebesøk i ettermiddag, det står pærekake med honning i ovnen.... Skal prøve å besinne meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time trening. 15 min elipse, diverse styrke. 20 min tredemølle. 

I morra etter jobb og soving skal vi rydde ut av drivhuset og vaske det ned. Passe trim det tenker jeg.......  

Hadde kjempeflaks i ettermiddag..... dusja etter trening hjemme, stod å tørka meg, og BRÅTT eksploderte dusjveggen!  Ble ikke truffet, for av en eller annen grunn hadde jeg plassert meg nærmere doen vår.  J kom løpandes når han hørte smellet. nå får det bli dusjing på hytta fremover en god tid...?  Eller eventuelt går det på trening også. På jobben blir det noe pes. Man hører jo dette skjer, men.......   kunne blitt ganske blodig hvis jeg hadde stått inne der 3 min før.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med trening epler, klapp på skuldra. 

Så skummelt med dusjveggen da, men som du sier så er det sånt som skjer. Kan dere ikke dusje hjemme? Er det ikke bare å rydde vekk glasset og så være litt forsiktig sånn at en ikke dusjer utover hele badet? Evt henge opp en dusjgardin enn så lenge? Når får dere ny dusjvegg?

Nemi har vært veldig syk i over en uke så jeg har vært helt ute. Ikke gjort annet enn å ta meg av henne. Men på bedringens vei nå.

På mandag begynner jeg på ett 12 ukers opplegg. Trening i gruppe 2x i uken og så følge en kostplan, helt vanlig mat. Kan velge pulver men er ikke så keen på det. Vanlig mat er best. Må skrive inn hva jeg spiser og trener og så er det jevnlige møter med pt. Kanskje klarer å komme i riktig gjenge da. 

Er helt svingstang etter flere netter med nattevåk. Men som sagt hun er på bedringens vei så vi reiser vel på landet i helgen. Gjøre minst mulig.

Tusen takk for bilde :-) Kjempefint. Men har du ett bilde med bare deg og der kjolen kommer frem? 

Ha en fortsatt fin fin torsdag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååh, så godt Nemi er på bedringens vei! Nå ble jeg engstelig..... lille vennen.....   

Jodda, kan vel det, men får håpe det ikke tar såååå lang tid. Det blitt en garantisak, og bademiljø er på saken.  4 år gammel. Håper vi får helt nytt kabinett, vil ikke føle meg sikker på resten av veggene nå...   skummelt...  ser for meg meg selv som kjøttkake med glassplinter lissom...    Enn så lenge har jeg dratt med sjampo og håndklær til hytta igjen... Hadde jo flytta alt. lITT KOSELIG Å DUSJE HJEMME OG.. hihihihi. Men trodde virkelig vi kunne slappe av litt med prosjekter...  En polsk fjomp er og ordner flere hyller i den innerste boden nå = ferdig snart med prosjekt bod endelig!!!  (flytte flere ting fra hytta) skal sende deg noen bilder. 

Bra du likte bildet. Ja, har av meg i hel figur.  Skal sende deg på mobil.  

Opplegget høres spennende ut!  Mer opplysninger gjerne. 

Mer i morra...... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk gått nok i Oslo, hehehe... Ikke så mye søndag, men likevel bra. (vi gikk jo til byen/bussen 30 min - beina var seige den siste bakken.? ). Nesten rett til hytta og deretter i 70 års dag til fetteren min. Endelig fikk J hilst på de 3 siste som "han mangla" i slekta og. 9 av 10  samlet, ikke verst!  + ca 20 andre, så var folksomt. Du kan tro vi var slitne når vi kom hjem til sofaen i 20 tida...  

1 time trening på Fresh. 30 min styrketrening, og 10 min roing,  20 min rolig gange på tredemølla.   

OG fant frem vaskebøtta på hytta på ettermiddagen!  begynte å bære noen flere esker/kasser ut i bilen og. Nå er jo som du vet hyllene på plass i boden, så bare til å kjøre på, hehehe...  Vi får bære opp i morra i sammen.  (2 esker cd, en kasse verktøy m.m)  

Nå koker jeg tørka bønner/linser. ca 800 gram, (tørka) så seriøst, jeg står vel å lager linseboller til langt på kveld.... Blander jo de opp med grønnsaker m.m... MEN bør forsåvidt ikke lage ALT  i kveld....   Kjenner armene og skuldra protesterer allerede.  (tar jo mest styrke på armene og det straffer seg ? ) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri i går. Støl, hehehe - men da kjenner man at man har trent, ikke sant... 

I dag;

1 time Fresh.

Skrev ned på mobilen hva jeg gjorde, og kanskje muligens jeg skal prøve å følge det neste gang....... mÅ jo ha litt system, og presse meg sånn passe og...  har ikke tatt det så nøye med å telle repetisjoner og sånn, men ser at det kan være nyttig å greie 10 istedenfor 7 lissom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

still going strong K66 ?  

Treningsgleden er på topp! Greide 4 ganger på Fresh forrige uke, vet ikke hva det blir denne uka. Har kjøpt meg treningsdagbok fra Get inspired, så nå skal jeg føre inn både det ene og det andre, hehehehehe.....   

Kosten er helt grei, men sliter med godtebtiten på kvelden, ?  Men prøver, det er det viktigste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsgleden er på topp.  måtte ha meg noen rolige gåturer i stedet helga, kropp sliten.  Men var på styrketrening igjen i går på formiddagen.  (begge to) 

Lurer på litt spinn før nattevakt i dag.  Har jeg fortalt at Fresh hos meg har en konkurranse i oktober og november?  Vi skriver opp de datoene vi trener på en stor plakat, må trene 20 ganger på de 2 månedene.  kan vinne et års gratis trening. Alle som greier 20 ganger får en trøstepremie fra resepsjonen.  Jeg har trent 8 ganger.  Nærmer seg ?   Satser vel på trøstepremien. sikkert nøkkelring eller noe sånt ubrukelig. 

Begynner å få litt vondt i armene, så må være forsiktig å ikke pådra meg senebetennelse........ (høyre håndledd og venstre albu)  

Prøver å kjenne etter åssen det vil føles, men har ikke kommet opp på det nivået enda.......   sliter litt med den styrketreninga, har satt sammen et program på 45 min, men må ha 15 min til.  eller, et par øvelser til hvertfall.. mulig jeg ikke har lang nok pause mellom hver.   

Lurer jo på PT - nå er det 4 stk på Fresh brått.  kan jo ta prøvetime først.  Tror vi bare får utdelt den som er ledig, men har jo mine ønsker.  prøve å huke tak i ho når jeg ser ho er på jobb/ledig kanskje.   

Elsker den treningsdagboka mi.  Nå denne uka skal jeg skrive nøye inn maten, så jeg bruker GR i tillegg. eh, bare tirsdag i dag, så får se hvor lenge jeg gidder. hehehe...      

Håper du blir i form til å komme hit K66 - savner deg noe enormt !!!   ?

ps, nå blir det tomt hjemme på hytta........ står bare stuebordet igjen!   (la det nettopp ut)  - seksjonen ble hentet i går (kun 3000 kr, men fikk solgt tilslutt)  - og sofaen hentet lørdag.   Truls går rundt "og leter"..... solgte også den gule sofaen hos oss lørdag, så da  hentet vi/jeg senga mi til gjesterommet. Bedre for søstre hans å ligge på, og han ville uansett bytte ut sofaen med en utslåbar sofa. men siden jeg hadde fin seng og madrasser, så.... ble glad for det forslaget hans, så da sletta jeg annonsa fort.   Blir såååå fint så.   Har vaska det hjemmehekla sengeteppet fra tanta mi i dag, så nå blir det knæsj.   og silkesengetøyet jeg kjøpte i Kina.  

Så nå er du hjertelig velkommen K66 hvis du vil ?     kunne vært kjekt med litt skravl ( og trimtur i marka) hihihihihihi    

 

Nei, får legge inn på GR hva jeg har spist på nattevakt og frokost og når jeg stod opp.   vegetarlinsekaker til middag.  kjekt med et lager i fryseren. 

Epleklem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...