Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

kjipt med kneet da...  Trapper er vondt, jeg har lært meg det etter at jeg flytta, hehehe...  blir i det stille au au au au stadig vekk. 

kafebesøk er helt topp!!   

Thailand. Nytt land for han, jeg var jo her for 10 år iden, men ikke samme steder selvsagt. Såvidt innom Myanmar også. (land nr 41 😍)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandgens styrkeøkt er gjennomført. Ikke trening i helga i det hele tatt, mer enn nok med job, hehehe..  MEN jeg trente/tur  jo 5 dager i forrige uke, så kjempefornøyd. 

Lapskaus har jeg også laget i kveld. Middag for de neste 2-3 dagene. Må jo ha noe sunt innimellom julekaker, sushi og ribbe også.  Vel, ribbemiddagen vår blir til lørdag. JEG kunne godt ha overstått den i år, men....  får bøye meg i støvet denne gangen, bor jo ikke alene lenger.  

Det skal bli deilig med fri i morra. 

åssen går det med deg og kneet?   nyter du ferien?  

Skal ta en skikkelig veie og måle seanse neste uke.  OG de samme stedene når jeg kommer fra Thailand, hehehe.. eller.. er antagelig ikke noe å le av.  😏 8 uker med PT, inkl julekaker - hm............   men synes så absolutt jeg har blitt sterkere og tørr å utfordre meg mer. Fikk du samme "følelse" når du hadde dine timer? At det hjalp, mener jeg?  

Nå pc, og så blir det nok en tidlig kveld på frua her...  orker ikke vente på ham helt til 23.45.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og tidlig ble det... sovnet 21.15 og sov i 12 timer 😬    Ble en ekstravakt i natt, så nå er det 3 netter igjen. Tenker pytt at jeg blir sliten, er jo snart ferie....   disse 3 pluss mandag igjen. (ekstra fridag tirsdag jeg måtte bruke opp før nyttår)    Begynner seriøst å tenke på solkrem nå....   

Gikk tur i marka i dag. Fjellturen min, 1 time og 10 min.  Var litt is over der, så blir nok den siste for i år.  isette i lysløypa også. Har jo både regna og snødd og kuldegrader i det siste. Dårlig kombinasjon.    Kos med pusekatten.... nærmer seg................................... bra han ikke vet. sender deg en melding når det er overstått. 

Ny PT TIME igjen i morra.  Sa jeg ville satse mer på løse vekter (kettle, ball, hantler)    begge dagene, og heller bruke apparatene på egenhånd på fredagene. (vi har hatt apparattrening onsdager).  - Bruker da apparatene ho har valgt ut til meg. (noen "Nye" og noen gamle.)  Ho skulle pønske ut et passende onsdagsprogram utifra det.    Som regel har mandagstreninga vært jævligst. hehehe. Her skal det kjøres på de siste 7 timene.   merkelig at det skal være vanskeligere/tyngre med skulderpress eks med frie vekter(hantler) enn med fast stang?    

nei, skal jeg komme meg i dusjen... kjekt at håret tørker før jobb...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er det lenge siden jeg har logga meg på gitt..........

Men du følger jo med K66 - er ikke redd for det 😉

Ble ferdig med PT timene i forrige uke.  Har laget meg et bra program utifra det jeg har lært, kjørt igjennom 2 ganger. (lørdag og i dag). - 70-80 min inkl oppvarming og uttøying.  Skal lage meg et "lettere"  program også.   Ser PT treneren min fulgte meg i  øyekroken i dag, sjekka vel at jeg ikke hoppa over djevel øvelsene ho pressa meg til....  hahahaha.....      Satser på 3 ganger styrke i uka.  Pluss noe cardio ev gåtur.   Mat ok, men sliter litt fremdeles på godtefronten.....  mulig jeg setter inn ny vekt 1.februar.   

Hvordan fungerer kroppen K66?   

snart på tide med nattevakt igjen.....  sånn går nå dagene her..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

i dag er det mandag altså. Klar K66????????   

Var på trening i dag etter jobbehelg.  Gjorde en bra innsats i 50 minutter så fornøyd. Fikk selvsagt problemer med høyre ankel i går eller noe sånt (har ulma litt i helga, men verre i går) - MEN INGEN grunn til å droppe trening tenkte jeg, som jeg ville gjort før uten å blunke en gang...  Det ble bare mer styrkeøvelser andre steder på kroppen som ikke innbefattet føttene.  virker som om skjelettet i beinet har fått seg en trøkk på en måte. eller så er det fibromyalgien min som protesterer høylytt på at jeg har gått veldig mye den siste tiden...   alt verker hos meg for tiden nemlig.  jajaja...   men gir ikke opp.     Har nemlig fått en utfordring på iWatch klokka mi om å gå 161 km i februar se.... men jeg ligger godt an, har nesten 80 km hittill og det er bare 11.2 i dag.  Får bare ta det litt roligere med skritta de nærmeste dagene...  

middag? rester av helgas svinestek, potet og surkål og peppersaus.   Og så laget jeg ny porsjon tikka masala til de nærmeste dagene..   

Fri i morra, men det blir alltids puslerier... alltid prosjekter hjemme eller ute som må fullføres 😉  Hverdagsaktiviteten er på topp. 

Vekt? Stabilt høyt, som du vel sa en gang...    86 sitter hardt gitt.... 85-87 varierer.   Har vært et par ganger på 84 tallet, men så opp dagen etter.  Tenker som så at jeg begynner å få mere muskler kanskje...  jeg har øket endel på vekter/apparater faktisk siden i høst, og jeg trener styrke 3 ganger i uka. (fra 45-60 min, spørs hvor mye jeg jobber.   Går så mye beina greier. Målet er vel 4 ganger gåtur (ev tredemølle) i uka, greier det så nogenlunde, varierende lengde. 

Jeg legger meg hver dag sliten av trening hvertfall, og det må jo være bra...   

sjokolade? ++++  vi sliter....   sånn er det med den saken.. men det blir ikke hver dag.  

Oppsummering deg k66????   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er epler, klapp på skuldra 💪

Jeg har ikke vært på vekten. Etter 2 heftige kortison og antibiotika kurer så vet jeg hva som skjer. 

Kroppen min og jeg er slettens ikke på net for tiden. Ikke noe bra og 50% sykemeldt om dagen. 

Skikkelig lei for å si det mildt.

Men var på stevne på Moelv i helgen og der fikk Nemi sitt tredje hopp cert og er nå Norsk Agility Hopp Champion 🤛 Bare så stolt at jeg nesten sprekker.

men er klar for å gjøre en innsats.

Kroppen blir i hvert fall ikke bedre av seg selv så får se om vi kan komme frem til noe som fungerer for oss begge to.

Jeg skal på vekten men er helt skrekkslagen. Siste jeg tok kortison så la jeg på meg 5 kg, og de har jeg aldri klart å få av igjen, og hva vekten viser nå etter siste runde er helt sikkert 😱

Av en eller annen grunn kom jeg meg ikke inn på GR på pc hjemme. Fikk mld om at siden ikke var sikker hmmmmm

Ha en storveis dag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake her igjen K66!! 

Synes du bare skall hoppe i det, jeg.  Eller, gå på vekta mener jeg.. 🙄  over 80, ok, da er det "bare" å starte forfra igjen når formen blir bedre...  Intensiv PT trening kanskje, når du er i bedre form.  (ikke bare en time nå og da)  Yoga? svømming?   

Plutselig var det nye nettsider...  må logge meg inn for hver gang, men anker både på mobil og pc. (Mac book pro). Gadd ikke laste ned appen demmes. katta ut den når jeg plutselig måtte oppgi betalingsinformasjon kun for en gratis app.  Har jo kortet lagt inn på apple id, men ikke kontroll nr, og det forlangte de. nei takk.  😞 Det får dem kun når jeg skal kjøpe noe tenkte jeg.  

Dårlig med trim i dag. Var uansett hviledag fra Fresh Fitnes, men de føttene trenger HVILE...  ordnet det jeg skulle.  Dro til Hageland. Er oppgitt over at selv kaktuser avgår ved døden over varmeovnene våre.....  (sentralfyr på blokka) - så kjøpe en god del uekte planter/blomster.....  mye fint der nå faktisk.  3 store (ekte) kaktuser, tror de holder bedre enn de små jeg har mange av (eller, de dør en etter en....).  Hjemme hadde jeg jo to smale hyller 1 meter over ovnen, så der kunne jeg sette tett i tett i tett.. 

Dyrt i innkjøp, men tror det vil lønne seg i lengden, hehehehehe.......   Må bare holde tunga rett i munnen når jeg går rundt med vannkanna 😂  Og får be J ikke klippe i "basilikum" planta på kjøkkenbordet......  

Nå regner det ute. Snødde for en time siden.. nå vil jeg ha VÅR!!!!!! 

greit. Skal gjøre om på signaturen pronto.  Tar du utfordringa?     86,6.   BMI 28,6. blodtrykk. i morges; 152/87     (jada, vet det er for høyt...)  (har sånn kjekk vekt som går på app nå vet du... Withings. Health Mate app. vi står i kø på morran for å veie oss, hehehe, jepp, ser teit ut...  

Skal få besøk i morra, så lager noe til kaffen... (og fryseren, til J`s   STORE FORTVILESE.... Han liker ikke at jeg fryser ned kaker...  han synes de glipper ut av henda på han... hehehehe)    

Epleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker jeg liker disse nye sidene for å være helt ærlig. Men venner meg vel til dem etter hvert.

Vekten ikke så hakkandes gale faktisk. Tenker å begynne å registrere litt i morgen.

Ikke min dag i går. Var på trening med Vicki og da trynte jeg han skikkelig og tok da venstre (det gode) kneet. Går som en hundreåring nå. 

Det blir hvile uansett hva jeg vil. skal på ringtrening med Vicki i dag, må bare, men det er jo stort sett å gå litt fort og det skal jeg få til

Blodtrykksmaskin har jeg ikke så det får du ikke he he, men skal legge inn vekten.

Ny dag nye muligheter er det noe som heter. Bare finne ut hvordan endre signatur he he

Hviledag må alle ha.

Glad onsdag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha - tenk hvor mange omgjøringer det har vært på disse sidene siden vi begynte... 😂  nesten flaut hvor lenge vi har vært her....  setter jo alt på repeat hvert eneste år....   omgjøring av signaturen er sånn den forrige var. Du lærte meg det når jeg kæva....   gå til K66 øverst på siden og velg kontoinnstillinger 😎 

 ah,  der ser jeg jo at du har forandra..  under 80 -  det var jo bra allikevel siden du fryktet høyere..   Må være godt å få DET unnagjort, 😑 

Er stadig noe som skjer på skadefronten med oss begge da.......   gå fort eller sakte for den del har jeg ikke nubbesjanse til... greit med hverdagsaktiviteter, men øke farten, nei...  Er noe rart, for jeg har egentlig vondt i begge føttene, men mest høyre..  ankel venstre, lengre frem høyre. Mistenker at det kan være for tung belastning på leg press maskinen?  oppe i 79 kg nå.  Og/eller for harde vintersko uten demping i tillegg. 

Gjennomførte 65 min med styrketrening etter planene i dag hvertfall.  Går greit å ikke velge øvelser som gjør vondt, har jo nok av muligheter...  stressa hjem for å ordne blomster jeg hadde kjøpt oppi vaser og så i dusjen. Venninnen min (tidligere kollega) kommer om 10 min nå nemlig.  

ps, spiste litt mange horn i går på en måte..............   vekt; 87,2 - men regner med at gjærbaksten glir ut, hehehehehehe.....  

glad onsdag. (jobbe 2 netter) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink på trening epler, ingen tvil om det. Det viser jo bare at det er kostholdet som er avgjørende for vekttap. Men trening gjør jo at en føler seg bedre og det er jo viktig.

Føler meg helt svingstang om dagen. I tillegg til polypp/pust/infeksjon så er høyre kne fullt i væske og om ikke det var nok så falt jeg skikkelig å slo venstre kne, er jo bare helt utrolig.

Ja mange omgjøringer men sånn er livet. 

Nemi går litt for lut og kaldt vann om dagen stakkars. Var på ringtrening med Vicki, gikk bedre enn forventet så fornøyd med det. Men i morgen må Nemi få litt oppmerksomhet. Det fortjener frøkna.

nei får gå kveldstur.

Ha en toppers fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det skal være så forbasket vanskelig å være skadefri.....   alltid noe for oss begge har jeg på følelsen av...   Ankelen er vond enda.. Vi hadde planer om å gå til byen i morra, har bestilt bord på restaurant, men vi må nok ta bilen pga meg. Altfor langt å gå 35 min hver vei for meg.  vondt nok de skritta jeg må gå ellers, og skal det bli bedre, så...  kjipt!!!!!!   en arm kan man "unnvære" - men bein er verre.   (har jeg sagt at tommelleddet også verker som fy? 🙄 ).  

jepp, kostholdet er vel 70-80 % ... men er fornøyd med at jeg har blitt litt sterkere. Gjør det jo mye for å styrke ryggen og knær.  Den økte forbrenninga med å trene de store muskelgruppene har jeg vel ikke merket noe til, men må nok holde på lengre.  sukkerinntaket kan så absolutt forberedes 😂   Snakker om å gjenta seg selv i det kjedsommelige............   

ja, må være vanskelig å fordele oppmerksomheten til 2 hunder.....  jeg kosa forresten med en valp i natt... kollegaen min hadde med seg på jobb (2 forskjellige boliger ).  mulig det var schiuana eller åssen det nå skrives.  Epler kosa seg gløgg i hjæl... en varm kropp og klemme på....   la seg godt til rette på fanget mitt eller oppetter brystkassa. 

Mannen er på jobb i kveld, men vi har fri lørdag og søndag.  Han begynte forreste på SKOLE i forrige uke!!  mandag og onsdag 4 timer frem til sommeren.  tilpassa skiftarbeidet hans, og på arbeidsplassen.  er rundt 50 stk på bedriften hans som skal ta fagbrev som produksjonsteknikker til høsten.   Fylkeskommunen & AOF.  neste uke har dem vinterferie! latterlig...    bedriften blir jo nedlagt i løpet av året antagelig, så de vil vel utdanne noen av den gjengen siden over 100 assistenter blir arbeidsledig...  lettere å få jobb da.  Jeg engasjerer meg selvsagt og leser igjennom arkene han har undervisning om. (skal snart få bøker) - skal høre han i spørsmål til helgen.  mulig han får jobb i den andre byen, har vært på intervju.  ikke lett for en på snart 57 å få jobb, så bare å gripe muligheten som dala ned..   Morsomt å ha en skolegutt i hus da!   (har jeg tulla mye? tull.............).  😂   

Nei.. får surfe litt på nettet, og så ta meg en tur på trening.   mandag, onsdag og fredag. Faste dager funker best...   blir det en gang i helga er det bare bonus.  Skal prøve litt på ellipse, kanskje det kan funke. Eller ro maskin?  hm....    

ha en fin helg!!!!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 65 min styrketrening i går. Veldig bra innsats om jeg selv må få si det.  (inkl 5min ellipse) 

Det ble 45 min trening i dag også sammen med mannen.  15 min ellipse og 30 min lett styrke. sliten i armene etter i går, så prøvde å ta alternative øvelser. uten ankel/fot.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rå på trening epler, det skal du ha.

Her er det lite av det gidt, men får mellom 18000-20000 skritt om dagen så fornøyd med det. Hatt en dag på 10000 denne uken men ellers er snittet veldig bra. 

så spennende med videreutdanning da!!! Ja ikke lett å få jobb som 57 åring men sikker på at han får noe. så lenge en ikke er kresen så går det sikkert greit. Kjedelig at det blir nedleggelse da. Flytter ut av landet?

I dag skal Nemi få trene AG igjen, lenge siden nå, må bli flinkere med henne. Men hadde en fin fin skogstur i går og da fikk hun rast fra seg, artig å se når hun henger seg på de unge. Ligger på insta.

Nei, må gjøre noe fornuftig.

Glad dag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble en ekstremt lat dag for oss begge... sofa?  hehehe....   slitne fjomper nemlig...    han ble tvunget til å lese på lekser - jeg krimbok på nettbrettet mitt 😉  Han synes han kunne for lite til at jeg skulle høre han i spørsmål, så ville lese mer.  han sier nå at "vi" går på skole, ikke bare han....   er det mulig.....  og jeg som er så himla glad det ikke er meg som må begynne på skole igjen!!   middag; pizza.......    

Trening nr 1 unnagjort. ble vel 50 minutter i dag. Bra innsats, ikke helt topp, men bra.   Han har tidligvakter denne uka. skolen har vinterferie.  jeg skal jobbe 4 netter nå.  Bare å glede seg. 🙄  

Ja, han har fremdeles sjans på den jobben i den andre byen, de venter litt med flere ansettelser til de har kommet i gang med den nye linja. (bedriften er solid med 85 ansatte altså)   Men forutsetningene er selvsagt at han består fagbrevet.   jepp. amerikanske eiere for et år siden.  flytter alt til Polen, av alle steder... men mulig støperiet skal være igjen her noen år.   alt er i ferd med å gå i oppløsning der nå siden folk får seg nye jobber fortløpende.  Skulle visst begynner si opp folk i april.  slutt til sommerferien blir ved et da.  Men alt er uvisst.  Best hadde jo vært hvis han hadde fått blitt der til september/oktober, så kunne han (og de andre som går på skole) gå opp til fagbrevet der, enn å måtte gå opp på en fremmed bedrift.   

Nei, må begynne å lage middag snart.  orntlige kjøttkaker i dag!  ikke vegetarboller -  med kålstuing og poteter.    

Klapp på skuldra di for alle skritta hvertfall!!   bra innsats!  så instavideo 😍   

ha en fin mandag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han får seg fagbrev og videre jobb. Gjør noe med en å gå arbeidsledig, ikke bra for psyken.

Ja skritt har jeg nok av he he. I går var det vel 23327 så kan ikke si meg annet enn fornøyd. I dag blir det nok verre. Ute på jobb og da sitter vi pal hele dagen. Og er knusetrøtt så blir vel lang ut på sofaen i dag tenker jeg. Skal på ringtrening med yngste men bortsett fra det blir det nok bare en kort kveldstur på de begge to. I morgen skal jeg sove lenge! 

Skikkelige kjøttkaker er digg. 

Tror vi skal ha noe fisk i dag, hmmmm tenke tenke.

Glad onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofa kan være bra K66 - og nyttig for en sliten kropp 😉    

Ble en kort treningstur på oss etter jobb. rolig ellipse og litt rolig sykkel for min del. 30 min.   Er gjennomsliten, så har innsett at jeg bør ta det litt roligere med styrketreninga, må hente meg inn litt.  hopper over onsdagstreninga, og satser på en i morra ettermiddag.  mulig en til helga. Og den forbaska foten blir jo ikke bedre heller. Får prøve å holde labbene litt mer i ro, hehehe. 

Ja, merkelig å spise vanlige kjøttkaker igjen med kjøtt, hehehe....  I dag ønsket mannen seg sushi...  den billige varianten blir det da.   (St.Raw har ekstremt god sushi, men dyyyyyyyrere selvsagt.  en pakkeløsning for 2 koster 550.   og fra den billige shappa kan vi få for 2 pers ca 220-270 spørs hva vi velger. I november brant bygården der hvor vi pleide å kjøpe billig sushi dessverre...........den var god 😍  (ikke demmes skyld altså) - ikke like godt i de 2 andre..  jepp, har blitt endel 550 kr`s  i helga 😂  

Mannen kommer snart fra jobb. Jeg våkna fra nattevakt for halvtime siden.   Vi skal ordne småting.   sjekke om polakkene har begynt å pusse opp hytta blant annet... Sa dem skulle begynne på mandag.....    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag. langfri begynner, 1 uke. litt avkortet denne gangen siden jeg tok meg 2 ekstravakter, men det får tåles. Har vært noen slitsomme netter (4) spesielt i natt, men sånn er det noen ganger.  Sov som en tung sten frem til 14 i dag.  

Har tatt treningsfri, kroppen har hatt godt av det. Foten er bedre også. Ikke au au au når jeg går ned/opp trappa her!   Skal ta en lett treningsøkt i morgen har jeg planer om.  

Må logge av, mannen våknet fra middagsluren 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny uke. Mandag.  Mannen har nettopp gått på skolen, og deretter på jobb. må pønske ut hva jeg skal bruke denne "fridagen" til, hehehe.  (slapp av, trenger ikke fri fra han altså!)  

Har tenkt meg på trening. Tatt 6 dager treningsfri, så håper kroppen er litt mer i water nå. Foten i bedring men ikke 100% enda.  Ellers er planen å rydde endel i klesskapet, gjøre om litt.  Mulig rydde i boden også, de nye hyllene er helt kaos..........................    eller, hyllene er bra, det er innholdet, hehehe.  Når man tømmer leilighet så blir det ekstra fullt overalt. Det merket vel du også?  Eller hadde M god plass?  Oppussinga der er i god gang forreste. De tror de blir ferdige i slutta av denne uka.  Drev å sparkla resten i går (jepp, var en der på en søndag)   tørking, pussing maling. Alt av tak og vegger.  og lister.   Så må jeg ta en grundig vask av skaper og sånn.   Krysser fingra for at våren kommer fort, så vi kan male litt utvendig og få fiksa opp bærbuskbedda,  rundt drivhuset.   

middag; minestronesuppe/gryte.   (lagde en stor kjele i går) 

Ha en fin fin mandag K66!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sotti rundt 2 timer med skoleboka til J 😂  Streka under grønt så krampa tar meg.. Mulig jeg lærer bittelitt jeg og.  (men seriøst, kvalitetsystemer er vel ikke mega spennende akkurat 😑  Han begynte å svette når han leste uttover i boka... skal ikke være LETT heller da fjomp......   Det vet da VI som nettopp har gått på skole... ikke sant...   Kommer nok til å få problemer når jeg skal spørre han ut, når jeg ikke skjønner alt selv... 

Det ble trening i går. 1 time styrke. Gjorde en bra innsats. Prøvde meg på en kort gåtur i dag, men fant fort ut at jeg måtte snu. så det ble 15 min. Ankel/fot ikke god, så... kjipt. men blir vel bedre etterhvert,     

Ellers har du jo sett på insta hva jeg har bedrevet med.  Ny "hobby" hihihihihi...... Mat er viktig 😍  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen er på stell ser jeg. Mer usikker når det gjelder maten, ser jo bloggen 😂😂

Går det med studiene til J?

Imponerende hvor du går inn i studiene hans. klapp på skuldra for det. 

Idag er det Kalveburger med mandelpotet og salat og blomkålstappe til middag. Nam nam. Salaten er rester etter i går så da blir det dobbelt med grønnsaker 😀

Kroppen ikke så grei men slapper av på landet så da er det greit. 

Nei, middagen klar.

Ha en strålende lørdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 🧐 Mener du at mokkamousse ikke er slankekost K66?  😵   

jodda, J er motivert.....  Må pusje han noen ganger når sofaen er for fristande, men tror vi har kontroll.  

Kalveburger høres eksklusivt ut - og godt! 

Kos deg på landet, jobbehelg her...  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessert har vel aldri vært slankekost uansett hva vi prøver å innbille oss selv he he. Men det er dere vel undt.

Så bra at han (eller kanskje rettere sagt du 😂) har kontroll. Ikke noe gøy å ligge på etterskudd. Og så kan det jo medføre jobb ++++

Kalveburger er faktisk veldig godt. Vi kjøper det via Rekoringen. Lokale bønder som selger direkte. Mye god mat.

Håper jobbehelgen har gått bra.

Ny uke her. Er jo 50% sykemeldt så ikke helt på topp, men føler det er en liten endring på energinivået så håper det bare går en vei nå.

Med jentene går det bra. Litt vel mye på tapeten med de om dagen, men men , får se om det går eller om noe blir droppet.

Fint vær er det nå i dag og det er jo kjekt. 

Vicki har jo mye hvit og det viser seg at de har en mer ømfintlig hud enn helsvarte. Det ante jeg ikke. De får fort sopp mellom tredeputene. Så prosjekt tørre poter er i gang he he. Blåser potene tørr hver gang vi har vært ute, vel hvis det er vått da. Heldige meg som bor i Bergen 😱 men må jo prøve. Vil ikke hun skal få kløe +++

Nemisen skal klippes i morgen. har alltid en ide om å spare pelsen og når den er blitt såpass lang at den er blank og fin så kapitulerer jeg. Blir rett og slett for mye pels. Den er så inn i granskauen tykk.

Nei, møte.

Glad mandag

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobbehelgen har gått greit, rolig til tider, men man blir uansett sliten. Føler som jeg har blitt tygd og spøtta ut igjen, hehehe... Måtte ordne noe kl 14.30, så måååååtte stå opp og få kroppen i gang.  Det blir trening i morra pluss sjekk av hytta. J var der i går. De er ferdige nesten, gjenstår bare å male veggene i boden. De har rydda ut hvertfall, så bare å finne frem vaskebøtta.  Har fri i morra, så skal dit da. Vet ikke om jeg begynner å vaske, men sjekke. Ikke helt 100% bra gjort, men det kan småflikkes over selv.  De 2 har jobbet jevnt og trutt i 14 dager.  Tak,  og vegger og nye hvite lister overalt. Nye fliser på kjøkken.  Mye sparkling og pussing, spesielt på soverom. Pusekatten prøvde jo å grave seg inn til naboen, hehehe 😂    

Begynner å dele ut saker og ting fra drivhuset..... åh som jeg har lyst til å PLANTE FRØ..  men... den tid er forbi. Hvertfall i den skalaen som jeg kunne ha i drivhuset. En kollega fikk endel av de store plantekassene i helga. Venninne/kollega som passet katten skal til meg i morra for å plukke med seg. Jeg skal ta vare på endel selv av mindre potter selvsagt. Har tenkt å ha noen tomatplanter på balkongen her. Busktomat burde greie seg. (og uten at de blir 2 meter høye 🧐).  En eldre koselig mann jeg jobbet sammen med før bor i en annen inngang her, og han sa han hadde hatt 11 tomatplanter på balkongen sin i fjor. Han innrømma at det ble litt i overkant... men det er mulig...    Men borettslaget skal jo skifte ut alle balkongene snart, men usikker på om de begynner å rive i år eller neste år.  Frykter at det blir KJIPT... håper de river litt for litt og ikke lar oss være uten balkong ,mer enn nødvendig....  (4 oppgaver i en blokk. 3 blokker. 4 etasjer. )  Tiiiidlig neste år hadde vært bra å starte på det.....  

Bergen og regn... ser den....  Synes dyr er finere med lengre pels jeg da, men... skjønner at det er mer praktisk med kortere..  Tante og kusine hadde/har jo pudler så blir jo det samme der..   

Blir noe fisk i morgen.  Skal google spennende oppskrifter kanskje... men den laksen med terriakisaus var veldig god. og mango og grønnsaker. I kveld blir det siste rest av tikka masalaen pluss salat.  Han kommer fra skole kl 19.  

Ha en fin mandag videre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden bare flyr. 

Formen er status quo så lite nytt.

Var i Drammen i helgen og det var nok ikke så smart. Helt knust i flere dager etterpå. Havnet i kolonne på vidden hjem igjen også. Vidden ble stengt når vi var midt oppå så det var ikke noe trivelig, men vi kom oss hel hjem.

Været veldig ustabilt her vest på så litt som meg he he.

I dag er det litt sånn maraton dag så gleder meg til helg. I morgen skal jeg egentlig på kurs 18-20 men mulig blir avlyst grunnet sykdom, håper egentlig det he he. 

Nå har jeg begynt å føre det jeg spiser, sånn at blir bevist. Skal gjøre det noen uker og så ser jeg om det gir litt resultater.

Nei, bare noen timer på jobb før lege så må gjøre noe.

Glad torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...