Gå til innhold

Noen som vil være med?


Gjest trimstrams
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, folk er bygd forskjellig, men ved 49 kg følte jeg meg bra, ikke for tynn, akkurat passe (bortsett fra at jeg manglet muskler.. :) ). Så da jeg flyttet hjemmefra gikk jeg opp til 58-59. Tok meg sammen litt før jul og kuttet ned på godterispisingen, så er ved 54-55 kg nå.

 

Så til my defence, skal ikke ned til 49 igjen, ettersom jeg, som sagt, skal ned i fettprosent, men opp i muskelmasse, så vet jeg ikke skal se på vekten.

 

 

Kyllingfilet, fullkornspasta og maaasse salat til middag i dag. veldig godt. Trente styrke i går, og i dag er jeg støl i hele kroppen! Det er jo litt deilig da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei igjen..

 

Regnbue: Det er bra du ser sånn på det :) For selvfølgelig er alle forskjellig bygd.. Er jo godt å ha en trent kropp i steden for en "slapp" kropp selvom man ikke er overvektig..

 

Håper uka har gått bra for alle sammen.. gikk på vekta på morgenen i dag.. Har heldigvis gått ned endel.. så da er jeg fornøyd.. Men skulle ønske det var mandag i dag.. he he.. nå vil jeg egentlig ikke ta mer av eller legge på igjen denne uken.. Vil være ca her jeg er nå på mandag.. Blir nok litt godis i helga.. Men skal passe på maten også nå.. Så da håper jeg vekta holder seg stabil noen dager til..

 

Lykke til i helga folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til deg Regnbue.. Du veier allerede lite, og bør på ingen måte gå ned mer: Derfor synes jeg ikke det er nødvendig å regne ut hvor mye du skal spise.. blir helt feil, når du ikke trenger å slanke deg. Forstår at du ønsker å få litt mer muskler, og for å gjøre det trengs nok energi (mat) og riktig sammensetning av maten.. ville bare fokusert på sunn mat, med mye proteiner, spist når du vil og ikke tenke på antall kalorier!Jeg mener ikke at du ikke skal tenke på hva du spiser, men så lenge du spiser sunt og trener blir kroppen din glad:)

 

Så til deg silje84: Gratulerer så masse med stor vektnedgang!! Utrolig bra!!! Og velkommen til deg her.. Utrolig bra at du har klart det på egen hånd da. Selv måtte det et par kurs til for min del...

 

Trimstrams: Jeg synes jo at du skal fortsette å spise mager mat så lenge du skal ned i vekt, men du kunne jo forsøkt å få inn noen "hjertevennlige" valg? Selv har jeg i hvert fall erfart at det er viktig å ikke la kroppen gå på energiunderskudd i lang tid, da dette ikke gir varig vektnedgang! Men at et stabilt inntak av variert sunn kost kombinert med trening er det beste! Men man bør ikke av den grunn velge "usunn" mat for å få opp kaloriene, men som sagt velge alternativ mat..

Eksempler:

-makrell i tomat

-peppermakrell

-mager leverposter

-laks/ørret

-nøtter

-olje

-ekstra frukt

-smoothie

Så bra at vekten din er på riktig vei da: nå gjelder det bare å være flinke i helgen som står for tur:)

 

For meg har uken gått veldig fint.. var litt usikker i forhold til at jeg skulle jobbe et par kveldsvakter, men klarte å holde planen min allikevel. Har virkelig hjulpet å ha ukesplan for middag og sette opp plan for dagene om hva jeg skal spise.. nå står jobbehelg for tur, nye utfordringer, men det skal jeg klare. for heller ta med meg litt ekstra mat og frukt så jeg kanskje unngår fristelsen fra kakefatet som ofte står fremme:)

 

Lykke til jenter! Spent på mandagens resultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

Jeg må ned i fettprosent, og derfor tenker jeg litt på kalorier :) Vet vekten høres lav ut, men som sagt, alle er forskjellig, og jeg har en del overflødig fett..

 

Lurte på en ting. Jeg har ikke kjøkkenvekt, så måler opp 1 dl havregryn til frokost og lager havregrøt med vann. Vil kaloriinnholdet forandre seg ved koking? Eller er det det samme som i tørr havregryn?

 

Denne helgen er bare halvveis, og jeg har tatt helt av med spising. Spiste 0,5 kg godteri går kveld. For en apetitt jeg har. Ikke rart jeg går opp i vekt når jeg holder på slik! Men da får jeg prøve å holde meg unna mer godteri frem til påskeegget kommer snikende.

 

Håper alle har en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

høyres ut som det går bra for dei fleste denne veka.. eg har besøk av lillebror min denne helga, så i går va me ut å åt pizza på peppes og eg åt masse.. pluss at det har gått med ein del snop og.. så rekner med at vegingen på mandag ikkje blir så bra så forrige veke.. men eg veit i hvertfall ke eg ha gjort galt da.. Men må kose seg litt av og til tenkte eg..

Lykke til videre..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

veiingen i dag gjekk ikkje så gale så eg ahdde trud.. har faktisk gått ned litt.. :-)

 

forrige mandag : 64,2

I dag : 63,8

målene er det samme

 

Så da veit eg visst eg e litt flinkere denne veka, så kan eg greie litt meir nedgang.. håper det går bra for alle sammen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen..

 

Denne uken har egentlig gått veldi bra.. Er fornøyd med det jeg har gjort :) Jeg gikk jo opp litt fra mandag til tirsdag, så tirsdag morgen veide jeg 76, 2.. I dag veide jeg 75,4, så har heldigvis tatt av litt.. Synes uken gikk fint i forhold til å spise riktig, men har nok ikke spist nok nå heller.. Har iallefall vendt kroppen min til å klare noe mer mat nå, så da får jeg håpe det blir litt mer kcal..

 

Jeg har også kjøpt meg ny treningsbukse, og gleder meg til å begynne bruke den.. Skal prøve trene mye denne uken så håper jeg vekten reduseres litt også nå..

 

Spent på dere andre..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen..

 

Nå er det mange jeg er spente på hvordan det gikk med på mandag.. :D Denne uken har fortsatt gått bra for meg.. Ikke blitt så mye trening, pga mye skole, men synes maten går veldi bra nå.. Nå har jeg klart å komme meg opp på 1300-1400 kcal daglig, og synes selv jeg er veldi flink :)

 

Jeg har heldigvis klart å holde meg unne godteri til nå også i denne uken, og skal klare meg fram til helgen.. Blir nok noe da regner jeg med.. Håper bare jeg klarer ta av noe på vekta også denne uken..

 

Har bestillt sydentur i juni, og får da litt ekstra motivasjon til å gjøre dette bra denne gangen.. Hadde vært gøy å få noen bikinibilder igjen som jeg ikke synes var heeeelt forferdelig.. he he..

 

Lykke til videre alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikke84

hei hei alle sammen! Gratulerer med vektnedgang til dere begge to!

Selv så det slik ut for meg:

Forrige uke: 64,2

Denne uka: 64,0

Ja, ja.. det er jo i hvert fall ned da! Må virkelig skjerpe meg nå... Tiden flyr!!

 

I morgen skal jeg på treningstudio:) Spinning og styrke, gleder meg skikkelig!! Lenge siden jeg har satt mine ben der nå...

Maten går det så som så med.. er ikke så lett å få til ordentlig mat om dagen, blir mye kjapt og enkelt.. Har jobbet 10 dager i strekk nå, med 3 dobbelt vakter, så da er det ikke god tid til å lage mat for min del.. men, men.. kunne vært verre enn det har vært!

Skal virkelig være flink i helgen nå!!! Har kjøpt inn len pose saltstenger, og de skal jeg kose meg med, men skal holde meg unna goderi!!

 

Lykke til videre!!

 

-Rikke-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snopus

Du har i hvertfall gått ned litt da rikke.. er bedre enn å gå opp.. Eg har vert veldig flink med maten denne veka, men er ikkje blitt noke trening på meg, utenom turgåing da.. Har lyst å bli bra i ryggen så eg kan begynne å trene på treningsstudio igjen.. men eg skal prøve å vere flink med snop i helga, så kanskje det blir litt nedgang denne mandagen og.. Ha ei god helg alle sammen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei alle sammen..

Da var det mandag igjen da..

 

Dagens vekt: 75,2

Forrige ukes vekt: 75,5

 

Uken som var gikk veldi bra for min del.. bortsett fra i går kveld.. Selvfølgelig dagen før veiing.. Var på kino i går, og klarte ikke holde meg unna film-godis.. Veide meg søndag morgen, og har gått opp 400 gr etter dagen i går.. Jeg vet iallefall hva jeg har gjort feil, og satser på det går litt lettere uka som kommer.. Føler iallefall jeg har fått inn det å spise bra mat! Selvom jeg mangler noe på å komme opp på kcal.. Ligger på ca 1400 nå.. og prøver fortsatt å komme meg videre opp til 1600..

 

Lykke til videre alle sammen..

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veiedag igjen... har gått ganske bra denne veka.. har vert flink med maten syns eg.. litt snop i helga, men det må eg få unne meg syns eg, så lenge det ikkje blir så alt for masse..

 

vekt forrige mandag 63,8

vekt i dag 63,3

 

ned 500 gr er eg fornøyd med... no er det middag.. middagspølser med mindre fett og rotmos.. funet oppskriften her inne.. kjempe godt.. lykke til alle sammen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Gratulerer snopus.. :) Er så godt å se når man går ned.. Hjelper iallefall på humøret mitt.. Jeg skal klare å komme meg under 75 i løpet av denne uken.. Godt under :) Må ha litt press på meg selv nå!

 

Lykke til uka som kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere til deg og trimstrams... er kjempe motiverende å sjå at vekta går på ned... eg skal komme meg under 63 denne veka. har bestillt meg tur til syden i sommer, så da må bikinikroppen i form til des... hehe.. hjelper å ha det å sjå fram til.. som ein belønning på at eg ha vert så flink.. :)

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.. er ikkje mykje aktivitet her inne for tiden.. hehe.. eg skal på hytta i helga som kjem så da blir det vel masse fristelser heile helga. i hvertfall med alt det påskegodtet.. :) men skal prøve å beherske meg litt.. ha jo gått så fint fram til no.. så vil ikkje ødelegge alt på ei lita helg.. lykke til alle sammen denne helga..

god påske.. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei snopus, og alle andre :)

 

Er enig i at det har dabbet litt av her, men regner med det retter seg igjen når de andre er storfornøyd med vektnedgang!! Håper det iallefall.. Merker iallefall veldi hvor mye det hjelper å være flere..

 

KOs deg masse på påskefjellet.. Som du sier.. blir nok mange fristelser denne uken, men vi får prøve så godt vi kan..

 

Denne uken har ikke gått så bra for min del.. Hatt veldi mye å gjøre, så ikke fått spist så ofte og så sunt som jeg skulle ønske

 

Lykke til alle sammen, og ha en RIKTIG GOD PÅSKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen veging i går på noken eller??

korleis går det med dere.. har ikkje hørt noke fra noken på lenge no her inne..

eg va på fjellet i helga og kom ned igjen i går kveld, pluss at eg ha veka mi, så eg venter til neste mandag med vegingen...

håper i hvertfall det går riktig veg for alle sammen...

fortsatt god påske alle sammen.. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei snopus..

Ble ingen veiing på meg mandag som var heller.. Er ikke hjemme nå, så ser liten vits i å veie meg på en annen vekt (selvom jeg ser jeg veier mindre på vekten som er her :) ) så jeg venter også.. Jeg begynner med uka mi nå, så jeg får se ann hva jeg gjør mandag som kommer.. Vet iallefall at vekta mi da ikke vil være 100%

 

Synes også det har blitt veldi stille på folk her.. Synd.. men håper fortsatt du er int i at vi kan prøve hjelpe hverandre..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det veiiedag igjen...uff... hadde ikkje mykje lyst opp på vekta, men eg måtte berre...

eg ha berre gått ned 400 gr på 2 veker.. men tatt i betraktning at det ha vert påske, eg ha vert på hyttetur og hatt meg eit par kvelder med littt for mykje alkohol, så bør eg vel vere fornøyd...

men no er det på an igjen.. blir ikkje mange utskeielser framover no har eg tenkt...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Jeg har ikke fått veid meg til samme tid på samme vekt i dag. Men veide meg nå i kveld på den vekten jeg har brukt tidligere, og ser ikke ut som jeg har gått opp så mye. Men tiden vil vise.

Tar veiedag i morgen i steden slik at jeg kommer inn i rutinen igjen.. Så skal jeg jobbe skikkelig framover nå!

 

Lykke til uken som kommer, så håper jeg høre fra flere av dere om hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rikke84

Hei trimstrams og snopus:)

Godt dere to har holdt liv her inne... for det har vært vedig stille fra meg.. Er fordi det rett og slett har gått skikkelig dålig med meg!! Klarer rett og slett ikke å begrense meg, er så altfor glad i mat og det synes på vekta!!

Selv om jeg ikke har vært på den på 2-3 uker, vet jeg at jeg blir veldig skuffet!!!

Men, skal komme meg opp på den i morgen, og starte me ny giv. I tillegg skal jeg være flink til å være her, og ikke miste motet.. jeg vet jo at jeg kan!!!

 

Så bra at det går den riktige veien for dere to! Ingen ting er mer motiverende enn det:) Stå på jenter!!

 

Vektregistrering kommer i morgen.. :(

Nå starter kampen min mot kiloene! De skal av!!! Første mål: 62. Skal være knallfornøyd hvis jeg klarer det før sommeren!!!

 

Rikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dumt da rikke.. er kjedelig når det går sånn.. men du va ho veldig flink før den lille "knekken" da... så vidt eg husker.. så eg har tru på at du greier deg fint berre du står på litt no fram mot sommeren..

eg innsåg i går at det er ikkje lenge til sommeren.. eg kjøpte shape up og der fulgte det med ein kalender over april, mai , juni og juli.. den tenkte eg eg skulle begynne å bruke.. der stod det tips og masse lurt.. så kan eg skrive opp mål for kevr måned og om eg har greid det eller ikkje.. for til sommeren skal eg sjå bra ut i bikini.. mitt første delmål er å komme meg under 60 kg.. veit eg kan greie det.. eg ha jo greid å gå fra 68 til 63 så da greier eg litt til.. men syns det ha vert litt vanskelig i det siste.. eg syns eg eter lite men vekta vil ikkje gå så mykje ned så eg ønsker.. men men.. det kjem vel.. me må berre stå på, å ikkje gi opp.. får bli flinkere å støtte kverendre her inne.. lykke lykke til videre..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trimstrams

Hei begge to..

 

Det er flere enn deg Rikke, som har møtt motstand nå.. Jeg går opp og ned den ene kg som jeg har drevet med nå i mange uker.. Går heldigvis ikke opp mer enn før, men klarer ikke gå ned heller.. Men.. Jeg vet vel i grunn hva jeg gjør feil, så har bare meg selv å skylde på..

 

Jeg trenger dere her inne begge to, og gjerne flere også! For merker motivasjonen har vært litt dalene.. Men som du sier, Snopus, sommeren er VELDI nær.. Jeg får prøve komme igang igjen med sunn mat, nok mat, mindre godt og mer frisk luft.. For meg er frisk luft å komme i aktivitet :( Jeg har klart å holde ved like det å trene styrke.. men det hjelper jo ikke så mye å trene styrke når jeg blåser i alt annet..

 

Har ikke brukt matregistreringen siste ukene heller, så må virkelig skjerpe meg..

Dagen i morgen blir ikke bra på vekta, men vi får bite det i oss, og jobbe videre..

 

Masse lykke til begge to..

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnbue

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.

Hadde en fantastisk påske, og sitter her 2 kg tyngre enn før ferien. Hehe.. ble litt mye god mat gitt.

 

Men nå det på'n igjen! Har vært flink de siste par dagene, og har absolutt ikke lyst på godteri. Har laget plan fra mandag av, med trening og sunt kostholdm så gleder meg veldig til å nå sommerkroppen :D

 

Trodde det egentlig ville være lettere altså. Men dette må man virkelig kjempe for.

 

Ser at dere har gått litt ned i vekt, og det er bra! Men så har dere nådd et platå såvidt jeg forstår. Og det er normalt, etter hva jeg har lest. Følger med på slankekrigen, sunt og godt, oprah (når det handler om vekt :() og alle mulige kostholdsprogrammer. Er kanskje litt besatt..

 

Lykke til videre alle sammen. I morgen begynner ny uke, med nye muligheter! Det som funker for meg er å starte dagen bra, f.eks med trening før frokost. Da vil man jo ikke ødelegge det, så da holder jeg meg på matta resten av dagen.

 

Og husk når du spiser noe usunt: A moment on your lips, a lifetime on your hips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! Er det plass til meg her på denne tråden også??

Føler at jeg kan trenge litt støtte fremover... mange som kjenner seg igjen tenker jeg... Sliter også med ei vekt som står ganske stille for tiden.. Dvs; +- 1kg...

-og sånn har det vært i flere måneder... LEI!! Jeg har ikke gått på GR kurs, men har prøvd å følge rådene her inne en mnd.. Målet er 68 kg til St.Hans, men det ser dårlig ut.. Veier nå mellom 72,5 og 73,5. Jeg gikk ned på egenhånd fra 88kg til 71kg fra sept-05 til des-06, såjeg vet jeg kan.... Har egentlig lagt om kostholdet, og er mye i aktivitet, men alt står stille.... Men jeg har igrunn funnet ut at jeg spiser for lite ifølge GR .. ligger på rundt 1400 kcal, og "trives" med det, MEN det er nok mulig det er hovedfeilen...

 

SÅ skal jeg nå det siste målet mitt, må jeg tenke nytt... For jeg knasker salat, grovt knekkebrød, frukt osv til den store gullmedalje... Var flink til å legge inn kcal de 2 første ukene i mars, så falt jeg av... det tar jo så lang tid... Men den tida får jeg kanskje ofre... Av trim så liker jeg å gå (1t 20mintur i dag= 2,2 trimpoeng) + at jeg trener aerobic på Friskies og Svettis 2 ganger pr uke (+ styrkerom hvis jeg orker) Skritteller er en morsom oppfinnelse!!! Noen som bruker det her??

 

Det blir jo bedre nå som det blir vår og sommer, enklere å komme seg ut da, ikke sant?? Er så heldig at jeg har kun 5 min til Fredrikstad marka... Var det ikke noen fra Østfold her??

 

Så tilslutt; lykke til alle sammen; trimstrams, snopus, Rikke84 og dere andre!!

Dette skal vi greie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...